Неофіційний переклад
Стан з правами людини в Європі і прогрес процедури моніторингу
Асамблеї
Резолюція 1676 (2009)
1. Парламентська Асамблея дає
схвальну оцінку роботі, що виконується її Комітетом з питань виконання обов’язків та зобов’язань
державами-членами Ради Європи (Моніторинговий Комітет) яка наразі працює з
одинадцятьма країнами, що перебувають під процедурою моніторингу (Албанія, Вірменія,
Азербайджан, Боснія і Герцеговина, Грузія, Молдова, Монако, Чорногорія, Російська
Федерація, Сербія і Україна) і трьома країнами, залученими до постмоніторингового
діалогу (Болгарія, Туреччина і “колишня Югославська Республіка Македонія”) шляхом
підсилення захисту прав людини і дотримання принципів верховенства права. Вона,
зокрема, дає високу оцінку тому факту, що, впродовж звітного періоду (червень 2008р.
– червень 2009р.), Моніторинговий Комітет оприлюднював оцінки всім країнам під моніторингом,
за винятком Чорногорії, і всім країнам, що перебувають під постмоніторингом.
2. Асамблея схвалює ініціативу Моніторингового
Комітету з надання його внеску до дебатів щодо стану з правами людини в Європі шляхом приділення первісної уваги, у
цьогорічній доповіді з прогресу, ситуації з правами людини у вищенаведених державах-членах
на підставі його найбільш останніх доповідей. Деякі з них було підготовлено за
прискореною процедурою для того, щоб надати можливість Асамблеї реагувати
швидко і ефективно у термінових і критичних ситуаціях, де малася наявність серйозної
стурбованості щодо прав людини, як, наприклад: початок війни в серпні 2008 року
між двома державами-членами Організації, Грузією і Росією, обидві з яких
знаходяться під процедурою моніторингу Асамблеї; перегляд попередньо ратифікованих
повноважень російської делегації з суттєвих причин; наслідки післявиборчої
кризи у Вірменії протягом звітного періоду; криза, яка виникла у Туреччині,
коли весною 2008 пануюча партія АКП знаходилась під загрозою розпуску та післявиборча криза у Молдові в
квітні 2009р.
3.
Що
стосується серйозних порушень прав людини, зчинених обома сторонами впродовж та
після війни, Асамблея нагадує про свою Резолюцію 1633 (2008) про наслідки війни між
Грузією і Росією і Резолюцію 1647 (2009) на виконання Резолюції 1633 (2008), в яких вона
закликала обидві держави розслідувати звинувачення щодо порушень прав людини і
притягнути злочинців до відповідальності перед національними судами, впровадити
тимчасові заходи, винесені Європейським судом з прав людини і Міжнародним судом
і будь-які подальші вироки цих судів повністю і беззастережно та взаємодіяти з
будь-яким можливим розслідуванням Міжнародного кримінального суду.
4. На підставі конкретних доповідей Моніторингового
Комітету в розрізі країн, Асамблея із задоволенням зазначає, що більшість держав
під моніторингом або у постмоніторинговому діалозі, дотримались їхніх офіційних
зобов'язань стосовно ратифікації Конвенцій Ради Європи з прав людини:
4.1. найбільш
сумно відомим виключенням залишається нератифікація Росією Протоколу N. 6 до
Європейської Конвенції з прав людини (Конвенція) (ETS, N.
5) про відміну смертної страти (ETS, N. 114) і Протоколу N. 14 про
поправки щодо системи контролю за дією Конвенції (ETS.
N. 194). Для Росії, що є єдиною державою-членом, яка ще не ратифікувала ці два
важливі протоколи, ця проблема - є ключовим каменем спотикання у співпраці з РЄ. Асамблея нагадує, що недавнє ухвалення
Протоколу N. 14 bis є тільки тимчасовим рішенням і не має розглядатися як
альтернатива до ратифікації Росією Протоколу N. 14;
4.2.
Монако ще має
ратифікувати Протоколи N 1 (ETS, Ні. 9) і N 12
(ETS, N. 177) до Конвенції, у
відповідності із вступними зобов'язаннями. Протокол N 12 було підписано,
але ще не ратифіковано Азербайджаном, Молдовою і Туреччиною;
4.3. ратифікація Переглянутої Європейської соціальної
хартії (ETS, N.
163) все ще має бути завершеною, у відповідності із вступними зобов'язаннями,
Монако і Чорногорією. Асамблея вітає недавнє ухвалення закону про ратифікацію Хартії
обома палатами російського парламенту, як і Національною Асамблеєю Сербії.
5.
Асамблея вітає факт, що більшість держав-членів, що перебувають під моніторингом або у постмоніторинговому
діалозі, ратифікували Конвенцію про дії проти торгівлі людьми, яка вступила в
силу 1 лютого 2008р. і що привело до встановлення нового специфічного моніторингового
механізму - ГРЕТА. Конвенція була підписали, але її не ще ратифікували “колишня
Югославська Республіка Македонія”, Туреччина і Україна; вона має бути ще підписана
Азербайджаном, Монако і Росією.
6. Асамблея відзначає, що захист прав людини
може бути досягнутим тільки якщо жертви порушень прав людини матимуть доступ до
дієвих засобів і матимуть право - в межах розумного - на справедливий розгляд у
незалежному суді. В цьому відношенні:
6.1. в той час поки судова реформа набуває прогресу
майже в усіх країнах, що перебувають під моніторингом або у постмоніторинговому
діалозі, недоліки продовжують існувати - стосовно незалежності судочинства –
зокрема, у Вірменії, Болгарії, Росії, Сербії, Туреччині і Україні. Погані
матеріальні умови і серйозне накопичення нерозглянутих справ впливають на
функціонування судочинства в Боснії і Герцеговині;
6.2. реформа Генеральної прокуратури – все ще
залишається невиконаним зобов'язанням в багатьох країнах, що перебувають під
моніторингом і, зокрема, в Албанії, Росії і Україні. Що стосується, зокрема,
проблеми непенетенціарних функцій, що здійснюються прокуратурами в деяких з них,
Асамблея підкреслює важливість того, що ці функції мають поважати принцип розподілу
влад і ролі судів щодо захисту прав людини, і необхідність того, щоб ці функції
здійснювались від імені суспільства і суспільного інтересу для забезпечення
застосування закону, дотримуючись - в той же час - основних прав і свобод.
7.
Ціла низка системних проблем у функціонуванні судочинства часто є в основі
порушень права на справедливий розгляд - в межах розумного часу - у суді.
Невиконання остаточних національних судових рішень або наявність
необгрунтованих затримок на стадії судового розгляду свідчить про такі системні
проблеми в багатьох країнах, що перебувають під моніторингом або у постмоніторинговим
діалозі, як, наприклад Албанія, Боснія і Герцеговина, Росія, “колишня
Югославська Республіка Македонії” і Україна. Хоча за останні роки російські органи
влади вжили заходи в правильному напрямі, функціонування російського
судочинства наразі наражається на дві додаткові структурні проблеми, а саме: якість
місцевих судових засобів захисту, що змушує вищі суди анулювати остаточні
вироки шляхом здійснення «надзору» і тривалість
досудового затримання.
8. Переповненість і погані умови у в'язницях і в
центрах попереднього утримування продовжує викликати стурбованість в усіх
країнах, що перебувають під моніторингом або у постмоніторинговому діалозі, як
і в самих європейських країнах. Остання доповідь Європейського комітету запобігання
тортурам та нелюдському чи принизливому поводженню або покаранню (ЄКЗТ) щодо ситуації у в'язницях в
“колишній Югославській Республіці Македонія” є надзвичайно тривожною. В
Україні, ситуація з правами людини у в'язницях істотно погіршилася за минулі
чотири роки, а впровадження реформ в тюремній системі все ще не завершено у
відповідності із вступним зобов'язанням, не дивлячись на повторні заклики Асамблеї
і Моніторингового Комітету.
9. Асамблея залишається стурбованою щодо
триваючого утримування прихильників опозиції стосовно подій, що відбулися після
виборів 1 і 2 березня 2008р. у Вірменії, що, не зважаючи на позитивні
законодавчі зміни, підриває можливість для значущого діалогу між органами влади
і опозицією та нормалізації політичного життя. Таким чином, вона настійно
закликає вірменські органи влади ще раз розглянути всі законні засоби їм
доступні, включаючи амністію, помилування та відхилення звинувачень з метою
невідкладного звільнення цих осіб.
10. Асамблея також стурбована, що цілий ряд мирних
протестантів були обвинувачені в кримінальних правопорушеннях в Молдові і
Асамблея закликає владу зробити розрізнення, тих хто підозрювався у вчиненні
кримінальних дій і тих хто мирно користувався своїми правами на свободу
вираження і зборів.
11. Не дивлячись на повторні заклики Асамблеї до звільнення
всіх нібито політичних ув’язнених в Азербайджані, цілий ряд їх залишитися у
в'язниці, включаючи двох видатних опозиційних журналістів. Асамблеї залишається
тільки повторити всій заклик до їхнього негайного звільнення.
12. Надмірне використання сили і погане поводження
з боку поліції продовжує бути питанням стурбованості в більшості країн під
моніторингом (Албанія, Вірменія, Азербайджан, Болгарія, Грузія, Молдова, Росія,
“колишня Югославська Республіка Македонія” і Україна). Неспроможність провести
розслідування і притягати до судової відповідальності щодо звинувачень про погане
поводження з боку поліції, продовжує надихати
клімат безкарності:
12.1. незалежне, прозоре та достовірне
розслідування подій, які відбулися 1 і 2 березня 2008р. у Вірменії, включаючи
надмірне використання сили поліцією і точні обставини, що призвели до фатальних
наслідків, а також незалежне і повне розслідування щодо всіх порушень прав
людини, вчинених поліцією в Молдові після виборів 5 квітня 2009р., - відповідь
на ці питання конкретно вимагалися Асамблеєю, коли вона реагувала на післявиборчі кризи у цих двох
країнах;
12.2. в цьому
відношенні випадки застосування неправомірної сили російськими силами
безпеки під час подій в Чечні, зникнення, невиправдані утримування, тортури і
погане поводження, незаконні обшуки і знищення нерухомої власності, відсутність
дієвого розслідування і триваючі недоліки щодо місцевих судових засобів
захисту все ще залишаються питаннями,
що стоять перед Комітетом Міністрів в рамках нагляду за виконанням великої
кількості вироків Європейського суду з прав людини щодо Росії. Нагляд за
виконанням 175 вироків і рішень Суду, що стосується подібних порушень, скоєних силами
безпеки в Туреччині, були недавно - після прийняття низки заходів турецькими
органами влади - закриті;
12.3. Асамблея схвалює введення нових механізмів
демократичного нагляду за діяльністю військових сил та сил безпеки, як і поліції,
в Сербії;
12.4. дідівщина
в російській армії продовжує бути питанням, що викликає стурбованість, не
дивлячись на заходи з подолання цього феномену, зокрема, рух у напрямку до
повністю професійних збройних сил.
13. Що стосується свободи висловлення:
13.1. випадки домагань та залякування, або навіть
фізичні загрози проти журналістів, як і відсутність відповідних розслідувань і
судових переслідувань в таких випадках, залишилися або недавно з'явилися - як питання
серйозної стурбованості - у Вірменії, Азербайджані, Болгарії, Молдові, Росії,
Сербії і Україні;
13.2. в Грузії, хоча закон про свободу слова і висловлення
вважався як модельний для регіону, слабка редакторська незалежність, низькі
професійні стандарти і самоцензура є хронічними;
13.3.
в Росії медіа плюралізм зменшився за останні два роки. Самоцензура, яка
існує у багатьох медійних виданнях є перешкодою до
свободи вираження. Асамблея схвалює підготовку нового проекту закону, який
забезпечить, серед іншого, ясний список прав журналістів і Асамблея рекомендує, щоб компетентні
урядові органи влади в Росії консультувалися з Радою Європи щодо нових медійних
законопроектах.
13.4. в Туреччині, реформа ст. 301 Кримінального
Кодексу у жодному випадку не зняла всі обмеження на відправлення свободи висловлення.
Комітет Міністрів продовжує спостерігати за виконання 82 вироків Суду, в яких
визнаються порушення свободи висловлення.
14. Що стосується свободи на об'єднання, Асамблея
посилається на свою недавню Резолюцію 1660 (2009) про ситуацію з захисниками
прав людини в державах-членах Ради Європи і відзначає надалі, що:
14.1. свобода на об'єднання і переслідування громадських організацій (ГО) була одним з
головних питань стурбованості в Росії, особливо з часу вступу в силу нового
законодавства (“Закон про ГО”) в 2006р., який призвів до припинення і відмові в
реєстрації декількох тисяч ГО. Тому Асамблея схвалює недавню ініціативу
Президента Російської Федерації з встановлення робочої групи щодо підготовки змін
до закону про ГО;
14.2. юридичні обмеження на свободу об'єднання були
нещодавно впроваджені в Азербайджані, що привело до погіршення ситуації для
активістів громадянського суспільства, які вже зазнавали утисків; Асамблея
особливо стурбована додатковими поправками, які були запропоновані в червні
2009 року, якщо вони будуть прийняті, то можуть бути використані для подальшого
обмеження професійної діяльності громадянського суспільства і місцевих медіа і
ефективно запобігати закордонним організаціям працювати в Азербайджані.
14.3. ухвалення закону про об’єднання залишається
невирішеним зобов'язанням для Сербії;
14.4. вирок Суду у справі «Об’єднана македонська організація Ілінден – Пірин та інші проти
Болгарії», в якій Суд дійшов висновку,
що ліквідація цієї політичної партії порушує ст. 11 Конвенції про забезпечення свободи
об'єднань, все ще потребує виконання;
14.5. після
ухвали Резолюції 1622 (2008) «Про функціонування демократичних інституцій в Туреччині: останні
події», що відбулося у червні 2008р., коли пануюча в Туреччині партії АКП
знаходилась під загрозою ліквідації,
Венеціанська Комісія, до якої звернувся Моніторинговий Комітет, вирішила, що відповідні
конституційні і юридичні положення, що стосуються ліквідації політичних партій
в Туреччина, разом формують систему, яка – в цілому - є несумісною зі ст. 11
Конвенції. Асамблея, таким чином, знову наполегливо закликає турецькі органи
влади до співпраці з Венеціанською Комісією з метою прискорити перегляд Конституції
1982 р. Між іншим, Асамблея очікує, що будь-які судові рішення по незакінчених
справах з розпуску партії мають бути повністю узгоджені із статтею 11
Конвенції.
15. Не дивлячись на позитивні зміни в законі, на
практиці свободи зборів не повністю дотримуються у Вірменії і в Азербайджані.
Україна не ще прийняла закон, що регулює мирними зборами, не дивлячись на вступне
зобов'язання; повідомлення про систематичні зловживання щодо цієї свободи малися
у 2008р. В Грузії, число нападів з боку
невідомих нападників на опозиційних активістів та учасників мирних демонстрацій,
що почалися 9 квітня 2009, зростає; це є питанням серйозної стурбованості і має
бути повністю розслідуваним. Що стосується актів насильства, скоєних в Кишиневі
під час протестів після виборів в квітні 2009р., Асамблея нагадує про свою Резолюцію
1666 (2009) про функціонування демократичних інституцій в Молдові і необхідність
проведення незалежного, прозорого і достовірного розслідування щодо подій та обставин,
які привели до цього.
16. Що стосується свободи релігії і совісті:
16.1. недавні поправки до відповідного
законодавства у Вірменії викликають стурбованість, зокрема, що стосується вимог
для реєстрації релігійних організацій і визначення терміну «образа прозелітизму»;
16.2 в Росії,
закон про зустрічну протидію екстреміським заходам використовувались в
незаконних цілях, щоб обмежити свободу асоціацій, включаючи релігійні групи.
16.3. в Туреччині, відсутність визнання юридичної
особи - це проблема, що впливає на всі релігійні співтовариства. Асамблея
відзначає, що Венеціанська Комісія наразі готує висновок з цього питання, як і стосовно
права грецького православного Патріаршества Стамбула використовувати титул “Вселенський
”;
16.4. законодавство про
альтернативну службу ще не введено в
Азербайджані і Туреччині, тоді як у Вірменії і Росії відповідне законодавство
існує, але не пропонує тим, хто відмовляється від військової служби з питань совісті,
гарантії справжньої альтернативної
служби очевидного цивільного характеру; триваючі ув’язнення відмовників
совісті у Вірменії і Туреччині - це справа серйозної занепокоєності.
17. Проблеми, пов'язані з ситуацією біженців і внутрішніх
переміщених осіб продовжують мати місце в Боснії і Герцеговині, Грузії і
Сербії, в той час як Туреччина все не ще зняла географічне застереження до
Женевської Конвенції 1951р. про статус біженців.
Тривожні практики щодо видалення біженців і шукачів притулку в Україні
документуватися Верховним Комісаром ООН з питань біженців в 2008р. В цьому
відношенні Асамблея також посилається на свою Резолюцію [.] про захист прав
людини довготривалих переміщених осіб в Європі.
18. Що стосується недискримінації і необхідності сприяти
рівності, Асамблея відзначає, що:
18.1. дискримінація і насильство проти жінок продовжують
мати місце як проблемні питання в багатьох країнах, що перебувають під
моніторингом або у постмоніторинговому діалозі. Особливо законодавство, яке
бореться з гендерним насильством, має бути посиленим. Його впровадження має
бути оцінене парламентами у відповідності із Резолюцією Асамблеї 1635 (2009).
Законодавчі заходи, ухвалені албанськими органами влади для боротьби з цими
явищами – вітаються, але мають ще довести їхню ефективність на практиці.
Вірменія має надати першорядне значення прийняттю закону про побутове насильство, його попередження
і забезпечення захисту жертвам;
18.2. дискримінація і насильство проти лесбіянок,
гомосексуалістів, бісексуалів і трансгендерних осіб продовжують викликати
занепокоєність в Албанії, Боснії і Герцеговині, Росії і Сербії. Асамблея привітала
недавнє ухвалення анти-дискримінаційного закону в Сербії, який має відношення
до дискримінації на підставі сексуальної
орієнтації, і очікує, що подібний закон, що наразі знаходиться на розгляді у
албанському парламенті, буде також незабаром прийнято;
18.3. серйозні занепокоєння існують в Боснії і Герцеговині, де не всі громадяни
мають рівний доступ до урядових структур на всіх рівнях, коли так звані “інші” не можуть висувати свої кандидатури на
головуючі посади і брати участь на призначення делегатів до Народної Палати, не
дивлячись на численні заклики Асамблеї до конституційної реформи, яка б відмінила
таку нерівність. До того ж, повторні заклики Асамблеї припинити неприйнятне
явище “етнічна сегрегація” в початкових і середніх школах все ще мають бути
почутими.
19. Що стосується захисту меншин і боротьби з
расизмом і нетерпимістю, Асамблея:
19.1. вітає
факт, що Рамкова Конвенція про захист національних меншин (Рамкова Конвенція ETS, N. 157) введена в дію в
усіх країнах, що перебувають під
моніторингом або у постмоніторинговому діалозі, за винятком Туреччини;
19.2. висловлює жаль, що підписання та/або ратифікація Європейської хартії регіональних або
міноритарних мов (ETS, N. 148), є ще невиконаним зобов'язанням для
Албанії, Азербайджану, Боснії і Герцеговини, Болгарії, Росії і “колишньої
Югославської Республіки Македонія”. Хартія була підписана, але ще не ратифікована
Молдовою; поки ще не підписана Туреччиною;
19.3. відзначає, що проблеми, що торкається захисту
національних меншин, прискіпливо розглядались Моніторинговим Комітетом у всіх доповідях
в розрізі країн, які також враховують дані Консультативного Комітету з
впровадження Рамкової Конвенції, Європейської Комісії проти расизму та нетерпимості
(ECRI) і Комітету експертів Європейської хартії регіональних
або міноритарних мов;
19.4. відзначає загальні проблеми, з якими
стикаються представники ромів, включаючи відсутність особистих документів, погане
відвідування шкіл, перешкоди в доступі до або дискримінація в зайнятості, в
освіті і житлових питаннях в декількох країнах, що перебувають під моніторингом
або у постмоніторинговому діалозі (зокрема, Албанія, Боснія і Герцеговина,
Болгарія, і Сербія). Асамблея схвалює зусилля, зроблені органами влади цих держав,
щоб спробувати розв’язати цю проблему через ухвалення окремих Національних стратегій
і Планів дії, включаючи в контексті Програми «Десятиріччя включення ромів у
суспільство (2005 -2015 роки)». Проте, потрібні подальші зусилля, щоб боротися
з антиромськими настроями і підвищувати позитивний імідж ромів шляхом кампаній
з підвищення усвідомленості.
20. Асамблея вітає синергетичний ефект, якого було
досягнуто Моніторинговим Комітетом з Комісаром з прав людини впродовж звітного
періоду, зокрема, що стосується заходів стосовно війни між Грузією і Росією і післявиборчими
кризами у Вірменії і Молдові.
21. Асамблея наполегливо закликає всі держави, що
наразі перебувають під моніторингом або у постмоніторинговому діалозі, підсилити
їхню співпрацю з Моніторинговим Комітетом і впроваджувати всі рекомендації, що
містяться в резолюціях по країнам, які були ухвалені Асамблеєю, а також
резолюцій Комісара з прав людини і інших установ Ради Європи та моніторингових
органів. Вона знову підтверджує свою готовність забезпечити необхідну підтримку
відповідним країнам шляхом парламентської співпраці та програм з допомоги.
22. Більш того, Асамблея відмічає другий цикл періодичних
доповідей стосовно першої групи 11 держав-членів, які не підлягають процедурі моніторингу
або не є залученими до моніторингового діалогу: Андорра, Австрія, Бельгія,
Хорватія, Кіпр, Чеська Республіка, Данія, Естонія, Фінляндія, Франція і
Німеччина. Як це було і з першим циклом, вони (доповіді) засновані на оцінках в
розрізі країн, напрацьованих Комісаром з прав людини і іншими моніторинговими механізмами
або установами Ради Європи.
23. Асамблея схвалює те, що, з часу ухвалення її
Резолюції 1515 (2006) щодо прогресу процедури моніторингу Асамблеї (травень 2005р. – червень
2006р.):
23.1. Андорра ратифікувала
Протокол N 12 до Європейської Конвенції з прав людини
(Конвенція) (ETS, N. 177);
23.2. Франція ратифікувала
Протокол N 13 до Конвенції про
відміну смертної страти у всіх обставинах (ETS, N 187);
23.3. Андорра і Бельгія ратифікували Протокол N 14 до Конвенції про поліпшення контрольної
системи за виконанням Конвенції (CETS, N 194);
23.4.
Чеська республіка ратифікувала Європейську хартію регіональних або
міноритарних мов (ETS №148).
24. Зазначаючи, що цілий ряд держав, що знаходяться
під періодичними доповідями, не підлягають певним специфічним моніторинговим механізмам Організації, тому що вони не ще
ратифікували відповідні Конвенції, Асамблея ще раз наполегливо закликає:
24.1. Данію і Францію, підписати і ратифікувати, а
Австрію, Бельгію, Чеську Республіку, Естонію і Німеччину ратифікувати Протокол N
12 до Європейської Конвенції з правах людини (ETS, N
177);
24.2. Австрію, Чеську Республіку, Данію і Німеччину
ратифікувати виправлену Європейську соціальну хартію (ETS, N
163), відзначаючи, що всі вони ратифікувати Європейську соціальну хартію 1961
року (ETS, N
35);
24.3. Естонію і Німеччину підписати і ратифікувати,
а Австрію, Чеську Республіку і Данію ратифікувати Додатковий Протокол до Європейської
соціальної хартії про забезпечення системи колективних скарг (ETS, N
158);
24.4. Францію підписати і ратифікувати, а Бельгію
ратифікувати Рамкову Конвенцію з захисту національних меншин (ETS, N
157);
24.5. Бельгію і Естонію підписати і ратифікувати, а
Чеську Республіку і Францію ратифікувати Європейську хартія регіональних або міноритарних
мов (ETS, N
148).
25. Асамблея, нагадуючи про спеціальну роль
національних парламентів в забезпеченні демократичного нагляду за діями уряду, наполегливо
закликає національні парламенти держав, що перебувають під процедурою періодичних
доповідей:
25.1. використовувати ці періодичні доповіді як
основу для дебатів щодо прогресу їхніх країн стосовно виконання їхніх статутних
та конвенційних зобов'язань в якості держав- членів РЄ;
25.2. сприяти
виконанню вироків Європейського суду з прав людини і дотриманню рекомендацій,
напрацьованих Комісаром з прав людини і іншими спеціальними моніторинговими
органами Ради Європи шляхом пропонування та прискорення необхідних законодавчих
ініціатив, а також виконуючи їхню наглядову роль щодо дій уряду.
26. Асамблея запрошує органи Європейського Союзу ,
наскільки це є можливим, використовувати доповіді Моніторингового Комітету Асамблеї, підготовлені
згідно з процедурою моніторингу або процедурою постмоніторингового діалогу, як
і періодичні доповіді, і враховувати дані отримані від відповідних установ та
моніторингових механізмів з прав людини Ради Європи, такі як, наприклад, вироки
Суду і доповіді Комісара з прав людини, як і доречних резолюцій і рекомендацій,
ухвалених Асамблеєю.