МАЙБУТНЄ РАДИ ЄВРОПИ У СВІТЛІ ЇЇ 60 РОКІВ ДОСВІДУ
Рекомендація
1886 (2009)[1]
3.1.
зміцнити політичний вимір
міністерських сесій Комітету Міністрів, щоб кожна така сесія ставала помітною
політичною подією, на якій приймаються значні політичні рішення;
3.2.
вивчити доцільність проведення
регулярних саммітів Ради Європи з метою прийняття рішень щодо обрання
стратегічних напрямів, беручи належним чином до уваги заохочення, що надається
діяльності Організації;
3.3.
поширювати більш активно
правові інструменти, розроблені в Раді Європи, і заохочувати підписання й
ратифікацію цих інструментів державами-членами;
3.4.
уникати будь-яких можливостей
виникнення нових межувальних ліній, що з’являються всередині самої Ради Європи
завдяки тому факту, що деякі держави-члени можуть належати до інших
організацій, і зокрема шукати шляхів зниження впливу Європейського Союзу та
головування в ньому на прийняття рішень Комітетом Міністрів;
3.5.
переглянути бюджетну політику
Ради Європи з метою забезпечення її необхідними ресурсами для виконання своїх
завдань;
3.6.
надати більшого значення
профільним міністерським конференціям Ради Європи та їхнім зв’язкам і впливу на
повсякденну діяльність Організації, зокрема розглянути можливість внеску з боку
профільних міністерств у фінансування певних заходів Ради Європи в межах своєї
компетенції в обмін на делегування певних повноважень Комітету Міністрів тій чи
іншій конференції, особливо стосовно обрання пріоритетів міждержавної
діяльності Організації, як запропоновано в Резолюції (89) 40 Комітету
Міністрів.
5.1.
переглянути свої методи роботи
стосовно підготовки відповідей на рекомендації Асамблеї, щоб забезпечити, що ці
відповіді опрацьовувалися швидше (принципово, до шести місяців) і з приділенням
пильнішої уваги сутності питання;
5.2.
приділяти більше уваги сприянню імплементації положень,
що містяться в її рекомендаціях;
5.3.
передбачити раціональний
термін (принципово, не менше трьох місяців) для статутних консультацій з
Асамблеєю щодо проектів конвенцій і регулярно інформувати Асамблею щодо стану
опрацювання проектів поправок, що містяться у її нормативних висновках;
5.4.
разом з Асамблеєю вивчити
шляхи і засоби перетворення Спільного Комітету на реальний форум для
предметного діалогу і ефективних консультацій між двома органами, наприклад
шляхом скликання його лише у разі необхідності й на рівні осіб, що приймають
політичні рішення;
5.5.
разом з Асамблеєю вивчити
можливості надання вищого статусу і більшої політичної ваги традиційним обмінам
думками між Постійним Комітетом Асамблеї і новим Головуючим Комітету Міністрів;
5.6.
активізувати діалог з
Асамблеєю в усіх напрямах, які довели свою ефективність, у т.ч. контакти між
Президентом Асамблеї і Головою Комітету Міністрів, неформальні зустрічі між
Президентським Комітетом Асамблеї і Бюро Комітету Міністрів, робочі контакти
між комітетами Асамблеї і групами доповідачів Комітету Міністрів;
5.7.
розглянути можливість
створення механізму співпраці між Асамблеєю і Комітетом Міністрів і, у разі
доцільності, іншими органами Ради Європи для забезпечення скоординованої
діяльності з запобігання кризовим явищам і врегулювання конфліктів;
5.8.
розглянути можливість
запровадження належного рамкового механізму для обмінів думками між Асамблеєю і
Комітетом Міністрів щодо пріоритетів Ради Європи на наступний рік і результатів
за минулий рік.
6.1.
підтримувати діалог з
Асамблеєю щодо інституційних аспектів функціонування Організації;
6.2.
більш активно відстежувати
стан фактичного виконання усіх пропозицій, що містяться у Рекомендації 1763
(2006).
[1] Дебати Асамблеї
відбулися 1 жовтня 2009 року (34-е засідання) (див. документ 12017, доповідь
Комітету з політичних питань, доповідач: пан Міньйон). Текст ухвалено Асамблеєю
1 жовтня 2009 року (34-е засідання).