Неофіційний переклад з англійської
Попередня
редакція
Реформа Парламентської
Асамблеї
Резолюція
1822 (2011)
1. Парламентська Асамблея є
унікальною міжпарламентською асамблеєю, яка може пишатися цілою низкою своїх
досягнень за останні шістдесят років.
2. Дивлячись у майбутнє,
Асамблея вважає, що прийшов час переглянути рамки своєї діяльності і вкотре
підтвердити своє завдання. Все ще триваючі виклики та неврегульовані конфлікти
в Європі та події, які відбулися в останні кілька місяців на Близькому Сході та
Північній Африці стали нагадуванням про постійну мобілізаційну силу фундаментальних
цінностей, які захищає Рада Європи та її Асамблея, а саме демократія, права
людини і верховенство права. Крім того, Генеральний секретар Ради Європи, сам
зобов’язався, за сильної підтримки держав-учасниць, приступити до реалізації
амбітної програми реформ Організації починаючи з жовтня 2009 року.
3. Мета реформи Асамблеї
полягає у зміцненні її політичної значимості та ефективності, зробити її більш помітною
і заохотити до більш широкої участі своїх членів. Крім того, метою також є
зміцнення взаємодії між Асамблеєю та національними парламентами, так само як
міжпарламентського співробітництва, у тому числі з Європейським Парламентом.
4. З цією метою, Асамблея
вирішила вжити ряд заходів, починаючи від політичних дій, які призведуть до
зміни практики, суттєво не змінюючи правила і до внесення змін у свої методи
роботи і структури, які передбачають перегляд правил процедури.
5. Як наслідок Асамблея погодилася
вжити такі політичні заходи, які стосуються:
5.1. подання щодо
резолюції або рекомендації:
5.1.1. використовувати
чотири лінії дій, прийняті на Самміті глав держав і урядів Ради Європи у
Варшаві в травні 2005 року як
критерії вибору подання;
5.1.2. дозволити
комітетам вносити подання у відповідності до статті 24.2 Правил процедури, а Бюро
– пропонувати доповіді для обговорення в
Асамблеї (у вигляді посилання), будучи більш вимогливим до запропонованих тем;
5.1.3. змінити вимоги
до подачі запиту стосовно початку процедури моніторингу, вимагаючи щоб 20
підписантів належали до шести національних делегацій і до двох політичних груп;
5.1.4. зробити
зрозумілим в Правилах процедури різні
варіанти, які мають комітети, коли подання надсилається їм для інформації;
5.2. подальшої діяльності
за підсумками прийнятих текстів:
5.2.1. дозволити
доповідачу по доповіді, разом з відповідним комітетом, продовжувати слідкувати протягом
одного року після ухвалення тексту для забезпечення подальшого нагляду і знову
представити доповідь комітету в кінці цього терміну та вжити, в разі
необхідності, заходів у відповідності до механізму, визначеного в Резолюції
1640 (2008);
5.2.2. запропонувати
комітетам готувати щорічні доповіді щодо наслідків діяльності національних
парламентів і/або Комітету Міністрів з прийнятими текстами і, крайньому
випадку, звертатися з публічною заявою, якщо наслідки діяльності є
незадовільними;
5.3. дебатів під час
пленарної роботи Асамблеї:
5.3.1. передбачити "вільні
дебати" під час кожної частини сесії;
5.3.2. подавати
поправки до проектів резолюцій та/або рекомендацій разом
з пояснювальними записками у письмовому виді;
5.4. групування та
довгострокового планування засідань комітетів:
5.4.1. поза частинами сесії, групувати засідання комітетів протягом року
у визначені періоди року і на рік вперед;
5.4.2. під час частин
сесій уникати, наскільки це можливо, співпадіння
засідань комітетів за участі тих же членів;
5.4.3. заохочувати
комітети Асамблеї, за виключенням Комітету з питань дотримання обов’язків та
зобов’язань країнами-учасницями та Комітету з питань правил процедури,
імунітетів та інституційних справ, скористатися можливістю щорічно
організовувати спільне засідання з відповідними комітетами в національних
парламентах країн-учасниць;
5.5. інструментів
зв'язку Асамблеї:
переглянути інструменти
зв'язку Асамблеї, зокрема, її веб-сайт, для того, щоб
зробити його більш зручними та інтерактивними, а, отже,
більш корисними для членів і громадян Європи;
5.6. збору коштів:
диверсифікувати фінансування
діяльності Асамблеї (інших ніж статутна діяльність) та нові ініціативи за
рахунок зовнішніх джерел, сумісних з цінностями та принципами Ради Європи;
5.7. додаткових заходів із структурних питань щодо
спостереження за виборами:
встановити дорадчу
групу, бажано при Президенті та призначену політичними групами, із
спостереження за виборами, яка б відповідала за узагальнення та систематизацію
структурного досвіду разом з іншими міжнародними інститутами із спостереження
за виборами.
6. Крім того, здійснюючи зміни
своєї структури і методів роботи Асамблеї вирішує:
6.1. стосовно організації
частин сесій Асамблеї, запропонувати Бюро Асамблеї:
6.1.1. скоротити
максимальний час для виступу членів записаних у списках виступаючих до чотирьох
хвилини або, у разі необхідності, до трьох хвилин;
6.1.2. передбачити, як
принцип, не менше двох годин для дебатів,
за винятком дебатів з поточних подій, які залишаються обмеженими до півтори
години;
6.1.3. в принципі, не
скорочувати будь-які списки виступаючих і здійснювати та забезпечувати
справедливий географічний і політичний розподіл;
6.1.4. проводити
засідання комітетів у другій половині дня у вівторок, середу і четвер з 14.00
до 15.30;
6.2. стосовно заступників і
осіб, що заміщають:
скасувати вимогу, щоб Головою
або заступником Голови Комітету був повноправний член комітету, а не заступник;
6.3. стосовно підкомітету з
виборів суддів Європейського суду з прав людини:
запропонувати
підкомітету, надавати позитивні відгуки до своєї рекомендації на користь даного
кандидата;
6.4. стосовно складу Комітетів:
6.4.1. об’єднати
Комітет з економічних питань та розвитку (AS/Ec), Комітет з соціальних питань, охорони
здоров'я і справ сім'ї (AS/SOC) та Комітет з питань навколишнього середовища,
сільського господарства, місцевих і регіональних справ (AS / Єна) в один Комітет
з соціальних питань, охорони здоров'я та сталого розвитку (AS/CSD);
6.4.2. як наслідок,
передати бюджетні і фінансові питання від Комітету AS/Ес до
Комітету з питань правил процедури, імунітетів та інституційних справ (AS/Pro),
а підготовку доповідей про діяльність Організації економічного співробітництва і
розвитку (ОЕСР) та Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) до
Комітету з політичних питань (AS/Pol);
6.4.3. враховуючи нові
обов'язки Комітету AS/Pro, призначити членами по посаді голів п’яти політичних груп Асамблеї та збільшити
кількість членів з огляду на забезпечення пропорційного географічного
представлення членів. Враховуючи, що кожна держава-учасниця має не більше
одного члена в цьому комітеті;
6.4.4. перетворити
Комітет з питань рівних можливостей для жінок і чоловіків (AS/EGA) на Комітет з
питань рівності і недискримінації (AS / EGA);
6.4.5. як наслідок,
передати питання пов'язані з правами національних та інших меншин, а також
дискримінації в будь-якій сфері від Комітету з юридичних питань та прав людини
до нового комітету AS/EGA;
6.4.6. передати
питання народонаселення від Комітету з питань міграції, біженців і
народонаселення (AS/MIG) до нового Комітету з соціальних питань, охорони
здоров’я та слого розвитку і, як наслідок, переглянути
назву і повноваження AS/MIG;
6.4.7. обмежити приналежність
кожного члена Асамблеї двома комітетами в якості постійного члена, за
виключенням комітетів, до яких членів призначають політичні групи;
6.4.8. опрацювати переглянуті
повноваження таких восьми загальних комітетів:
6.4.8.1. Комітету з
політичних питань (AS/Pol);
6.4.8.2. Комітету з юридичних
питань та прав людини (AS /Jur);
6.4.8.3. Комітету з
соціальних питань, охорони здоров'я та сталого розвитку (AS/CSD);
6.4.8.4. Комітету з
питань міграції, біженців та переміщених осіб (AS / MIG);
6.4.8.5. Комітету з
питань культури, науки та освіти (AS/CULT);
6.4.8.6. Комітету з
питань рівності і недискримінації (AS/EGA);
6.4.8.7. Комітету з
дотримання обов’язків і зобов'язань державами-учасницями Ради Європи
(Моніторингового комітету) (AS / Mon);
6.4.8.8. Комітету з
питань правил процедури, імунітетів та інституційних справ (AS / Pro).
7. Асамблея приймає рішення,
що положення, передбачені в цій резолюції вступають в силу, починаючи з
відкриття в 2012 році сесії Асамблеї 23 січня 2012. Відповідна доповідь
Комітету з питань правил процедури, імунітетів та інституційних справ буде
представлена Асамблеї або Постійному комітету завчасно до відкриття в 2012 році
сесії стосовно необхідних змін правил процедури, які включатимуть: переглянуті повноваження
комітетів, у тому числі реалізації пропозиції щодо можливості розгляду Асамблеєю
питань "глибокої безпеки", перехідні положення і нещодавні питання,
пов'язані з інтерпретацією правил процедури, таких як постійні мандати комітетів
і терміни підготовки доповідей. Що стосується повноважень – необхідним є надання
їм міцної регламентної основи.