про Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012-2016 роки (Друге читання)
| 0. | Проект | 
| 1. | Закон України | 
| 2. | Про Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012—2016 роки | 
| 3. |  | 
| 4. |  | 
| 5. | Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: | 
| 6. | 1. Затвердити Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012—2016 роки (далі — Програма), що додається. | 
| 7. | 2. Кабінету Міністрів України: | 
| 8. | забезпечити виконання Програми; | 
| 9. | під час формування Державного бюджету України на відповідний рік передбачати видатки на фінансування заходів Програми виходячи з фінансових можливостей державного бюджету і показників економічного та соціального розвитку; | 
| 10. | забезпечити перегляд і скасування державних програм, заходи яких включені до Програми. | 
| 11. | 3. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2012 року. | 
| 12. | Загальнодержавна цільова соціальна програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012—2016 роки | 
| 13. | Мета Програми | 
| 14. | Метою Загальнодержавної цільової соціальної програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012—2016 роки (далі — Програма) є послідовне зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру (далі — надзвичайні ситуації), підвищення рівня безпеки населення і захищеності територій від наслідків таких ситуацій шляхом забезпечення сталого розвитку вітчизняної економіки. | 
| 15. | Шляхи та способи розв’язання проблеми | 
| 16. | Можливі два варіанти розв’язання проблеми. | 
| 17. | Перший варіант передбачає продовження виконання чинних державних програм із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або з ліквідації їх наслідків. | 
| 18. | Зазначений варіант не забезпечує комплексного розв’язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій через недостатній обсяг фінансування та неналежний рівень організації відповідних заходів. | 
| 19. | Згідно з другим, оптимальним варіантом планується розроблення загальнодержавної програми, що передбачає здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій із включенням до неї окремих заходів програм, які з прийняттям Програми втрачають чинність. | 
| 20. | Розв’язання проблеми згідно з другим варіантом здійснюється за такими напрямами: | 
| 21. | інженерний захист територій від надзвичайних ситуацій; | 
| 22. | запобігання виникненню та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах і територіях, що характеризуються незадовільним техногенним та екологічним станом; | 
| 23. | очищення територій від вибухонебезпечних предметів; | 
| 24. | реабілітація територій, забруднених внаслідок військової діяльності; | 
| 25. | гідрометеорологічне забезпечення; | 
| 26. | проведення матеріально-технічного переоснащення органів управління та сил цивільного захисту, розвиток вітчизняного виробництва рятувальної техніки; | 
| 27. | підвищення ефективності оперативного реагування на надзвичайні ситуації. | 
| 28. | Програма виконується шляхом: здійснення заходів щодо: - протизсувного та протикарстового захисту територій; - реабілітації територій, забруднених внаслідок військової діяльності; - ліквідації наслідків небезпечних екзогенних процесів на державному підприємстві "Солотвинський солерудник", які пов’язані з просіданням поверхні, утворенням карстових і провальних зсувів, а також щодо консервації шахт №8 і 9 та екологічної реабілітації смт. Солотвино у Закарпатській області; - вирішення соціальних та інфраструктурних питань в галузі гідрометеорологічної діяльності; - технічного переоснащення аварійно-рятувальних підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту МНС; - реконструкції систем централізованого оповіщення населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій; - здійснення контролю за греблями гідроспоруд; - застосування продукції вітчизняного науково-промислового комплексу під час проведення технічного переоснащення сил цивільного захисту та інших формувань, які залучаються до робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; проведення комплексу робіт з: - берегоукріплення Азовського та Чорного морів; - приведення дніпровських судноплавних гідротехнічних споруд (шлюзів) у безпечний стан; - вилучення вибухонебезпечних залишків технологічних продуктів виробництва тротилу на території державного підприємства "Горлівський хімічний завод"; - поводження з небезпечними берилійвмісними відходами на території державного науково-виробничого підприємства "Захід" (м. Київ); - санації територій та об’єктів ВАТ "Радикал" (м. Київ); - ліквідації екологічних і соціальних наслідків довготривалого видобутку нафти та озокериту на території м. Борислава Львівської області; - захисту територій і населених пунктів Сокальського району та м. Червонограда Львівської області від підтоплення, пов’язаного із забезпеченням функціонування та ліквідацією вуглевибудовних підприємств державного підприємства "Львіввугілля"; - консервації Домбровського кар’єру, зокрема рекультивації зовнішніх відвалів №1 і 4 та хвостосховищ №1 і 2 ВАТ "Оріана" (м. Калуш Івано-Франківської області); - утилізації не придатних для подальшого використання джерел іонізуючого випромінювання; - задоволення потреби гідрометеорологічних підрозділів у засобах вимірювальної техніки та впровадження у їх діяльність сучасних технологій проведення спостережень і прогнозування; - створення необхідної інфраструктури для наближення місць розміщення підрозділів спеціальної авіації до районів її застосування; - формування системи моніторингу та прогнозування надзвичайних ситуацій на основі постійно діючих центрального та регіональних координаційних органів; - створення оперативного матеріального резерву МНС для забезпечення реагування на надзвичайні ситуації та надання невідкладної допомоги постраждалому населенню; - створення локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на 1276 хімічно небезпечних об’єктах, оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу таких об’єктів у разі виникнення аварій. | 
| 29. | Державного замовника Програми наведено у додатку 1. | 
| 30. | Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2. | 
| 31. | Очікувані результати, ефективність Програми | 
| 32. | Виконання Програми дасть змогу: | 
| 33. | забезпечити належний рівень безпеки населення, захищеності територій, об’єктів виробництва і соціально-культурної сфери від надзвичайних ситуацій; | 
| 34. | знизити ризик виникнення надзвичайних ситуацій та мінімізувати їх наслідки; | 
| 35. | удосконалити механізм проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій; | 
| 36. | підвищити ефективність використання коштів, які спрямовуються на здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; | 
| 37. | провести матеріально-технічне переоснащення підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та державних спеціалізованих аварійно-рятувальних служб МНС, підвищити ефективність їх функціонування. | 
| 38. | Очікувані результати виконання Програми наведено в додатку 3. | 
| 39. | Обсяги та джерела фінансування | 
| 40. | Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 12 220,104 млн. гривень, з них за рахунок державного бюджету — 10 324,84 млн., місцевих бюджетів — 611,764 млн., інших джерел — 1 283,5 млн. гривень. | 
| 41. | Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проектів державного та місцевого бюджетів на відповідний рік. | 



