Кількість абзаців - 38 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оскарження нормативно-правових актів органів та службових осіб державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (Друге читання)

0. Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оскарження нормативно-правових актів органів та службових осіб державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування  
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:  
5. 1. Цивільний процесуальний кодекс України після глави 31-Г "Скарги на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби" (Відомості Верховної Ради України N13, 2000 р.) доповнити главою 31-Д "Скарга громадянина або об'єднання громадян про скасування нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування або службових осіб цих органів" такого змісту:  
6. "Глава 31-Д  
7. Скарга громадянина або об'єднання громадян про скасування нормативно-правового акту органу державної виконавчої влади, органу місцевого самоврядування або посадової особи цих органів.  
8. Стаття 248-27. Право на звернення із скаргою до суду  
9. Громадянин, об'єднання громадян, в тому числі політична партія, її відділення, що є юридичними особами, мають право звернутися до суду зі скаргою про скасування нормативно-правового акту органу державної виконавчої влади або його службової особи, органу місцевого самоврядування або його службової особи у випадках, передбачених статтею 248-28 цього кодексу.  
10. Стаття 248-28. Предмет судового оскарження  
11. До актів, які можуть бути оскаржені, належать колегіальні і одноособові рішення, постанови, розпорядження суб'єктів, зазначених у ст. 248-27, що спрямовані на регулювання певного виду громадських відносин і неодноразове застосування у зв'язку з якими:  
12. - порушується чинне законодавство України;  
13. - порушуються інтереси територіальних громад чи окремих громадян;  
14. - очікувані чи фактичні результати виконання цих актів є недоцільними, неекономічними чи неефективними.  
15. Судам не підвідомчі скарги на акти органів і службових осіб державної виконавчої влади, що підлягають розгляду щодо їх конституційності.  
16. Стаття 248-29. Подання скарги  
17. Скаргу може бути подано безпосередньо до суду або до суду після оскарження до органу, службової особи вищого рівня по відношенню до того органу, службової особи, що видали оскаржуваний акт.  
18. Скарга подається за місцем знаходження суб'єкта оскарження.  
19. Подання скарги до суду зупиняє виконання оскаржуваного акта. Про подання скарги суд повідомляє орган чи службову особу не пізніше наступного дня після її прийняття.  
20. Вимоги про скасування акту можуть ставитись протягом року з дня його оприлюднення.  
21. Стаття 248-30. Розгляд скарги  
22. Скарга розглядається у десятиденний строк з дня її надходження, у відкритому судовому засіданні з участю заявника або його представника і представника органу чи службової особи, акти яких оскаржуються.  
23. Неявка у судове засідання без поважних причин представника органу, службової особи, акти яких оскаржуються, не перешкоджає розгляду скарги, проте суддя може визнати їх явку обов'язковою.  
24. У судовому засіданні можуть брати участь представники інших об'єднань громадян і трудових колективів.  
25. Якщо суд встановить, що службова особа, акт якої оскаржується, не працює на попередній посаді, він залучає до участі у справі службову особу або орган, до компетенції яких входить вирішення питання про скасування оскаржуваного акту.  
26. Якщо при розгляді скарги буде встановлено, що орган, акт якого оскаржується, припинив свою діяльність, суд залучає до участі у справі його правонаступників, а за їх відсутності - орган, до компетенції якого входить вирішення питання про скасування оскаржуваного акта.  
27. Суд, встановивши при розгляді скарги наявність спору про право, який розглядається в порядку позовного провадження, залишає скаргу без розгляду і роз'яснює заявнику його право на пред'явлення позову на загальних підставах.  
28. Стаття 248-31. Рішення суду по скарзі  
29. За результатами розгляду скарги суд постановляє рішення.  
30. При встановленні обгрунтованості скарги суд скасовує оскаржуваний акт і зобов'язує орган або службову особу внести відповідні зміни до правових актів виданих на підставі оскарженого і скасованого судом акту.  
31. Якщо буде встановлено необгрунтованість скарги, суд приймає рішення про відмову у задоволенні скарги.  
32. Рішення суду по справі може бути оскаржено.  
33. Стаття 248-32. Виконання рішення суду  
34. Рішення суду по скарзі надсилається не пізніше десяти днів після набрання ним законної сили відповідному органу чи службовій особі для виконання, а також заявнику.  
35. Про виконання рішення орган або службова особа повідомляє суд і заявника не пізніше ніж у місячний строк з дня одержання рішення суду".  
36. 2. Пункт 1 частини 1 статті 12 Арбітражно-процесуального кодексу України доповнити абзацом такого змісту:  
37. "спори за скаргами про скасування нормативних актів органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, розгляд яких регулюється нормами Цивільного процесуального кодексу України".