Про інноваційну діяльність (Друге читання)
0. | Закон України "Про інноваційну діяльність" |
1. | Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні основи державного регулювання інноваційної діяльності в Україні і спрямований на забезпечення захисту прав, інтересів та майна всіх суб'єктів інноваційної діяльності незалежно від їх форми власності й підпорядкування. |
2. | Розділ I. Загальні положення |
3. | Стаття 1. Визначення термінів |
4. | У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: |
5. | інновації - новостворені (застосовані) або вдосконалені технології, продукція або послуги, а також організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, які істотно змінюють обсяги, структуру та якість виробництва і соціальної сфери; |
6. | інноваційна діяльність - одна з форм інвестиційної діяльності, яка забезпечує створення та засосування інновацій; |
7. | інноваційний продукт - результат інноваційної діяльності у вигляді нової продукції або продукції, отриманої шляхом впровадження науково-технічних розробок та нових технологій у виробництво, який відповідає критеріям, встановленим цим законом; |
8. | інноваційний проект - комплект документів, який включає опис комплексу взаємопов'язаних заходів інвестиційного характеру, спрямованих на комерційне застосування науково-технічних розробок і нових технологій у виробництві або соціальній сфері; |
9. | інноваційний центр (інноваційне підприємство) - підприємство, що виробляє та реалізує інноваційний продукт і занесене до Державного реєстру інноваційних центрів. |
10. | Стаття 2. Законодавство України у сфері інноваційної діяльності |
11. | Законодавство України у сфері інноваційної діяльності складається із Законів України "Про інвестиційну діяльність", "Про наукову і науково-технічну діяльність", цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють суспільні відносини у цій сфері. |
12. | Стаття 3. Об'єкти інноваційної діяльності |
13. | Об'єктами інноваційної діяльності є: наукові знання, науково-технічні та технологічні ідеї та рішення, здобуті у процесі проведення фундаментальних та прикладних досліджень; |
14. | організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, які істотно змінюють обсяги, структуру виробництва і соціальної сфери; |
15. | науково-технічна, економічна та організаційно-технологічна документація; |
16. | результати використання у виробництві нових технологічних процесів або створення нової продукції. |
17. | Стаття 4. Суб'єкти інноваційної діяльності |
18. | Суб'єктами інноваційної діяльності можуть бути фізичні і юридичні особи України та іноземних держав, які проводять інноваційну діяльність або залучають майнові та інтелектуальні цінності, вкладають власні чи запозичені кошти в об'єкти інноваційної діяльності. Права та обов'язки суб'єктів інноваційної діяльності визначаються законодавством України. |
19. | Розділ II. Державна політика та державне регулювання у сфері інноваційної двяльності |
20. | Стаття 5. Мета державної інноваційної політики |
21. | Головною метою державної інноваційної політики є створення соціально-економічних, організаційних і правових умов для ефективного відтворення й використання науково-технічного потенціалу країни, які забезпечують впровадження сучасних екологічно чистих, безпечних, енерго- та ресурсозберігаючих технологій, виробництво нових видів конкурентоспроможної продукції, що сприяє соціально-економічному розвитку країни. |
22. | Основними завданнями державної інноваційної політики є: |
23. | формування нормативно-правової бази у сфері інноваційної діяльності; |
24. | створення умов для розвитку і збереження науково-технічного та інноваційного потенціалу; |
25. | фінансова підтримка інноваційної діяльності; |
26. | сприяння розвиткові інноваційної інфраструктури; |
27. | інформаційне забезпечення суб'єктів інноваційної діяльності; створення умов для розвитку інноваційної діяльності; підготовка кадрів у сфері інноваційної діяльності. |
28. | Стаття 6. Принципи державної інноваційної політики |
29. | Принципами державної інноваційної політики є: |
30. | орієнтація на інноваційний шлях розвитку економіки України; |
31. | максимальне використання науково-технічного потенціалу України та досягнень світової науки і техніки; |
32. | ефективне використання ринкових механізмів для сприяння інноваційній діяльності; |
33. | органічне поєднання досягнень науково-технічного прогресу з потребами економічного, соціального і духовного розвитку суспільства; |
34. | сприяння збалансованому розвитку наукового, освітнього і виробничого потенціалів, а також ринку науково-технічної продукції; |
35. | підтримка підприємництва у науково-виробничій сфері; |
36. | демократизація та децентралізація управління, розвиток самоврядування у сфері науки і техніки; |
37. | охорона авторських прав і забезпечення прав власності на інноваційний продукт; |
38. | здійснення сприятливої кредитної, податкової та митної політики у сфері інноваційної діяльності. |
39. | Стаття 7. Державне регулювання інноваційної діяльності |
40. | Державне регулювання інноваційної діяльності здійснюється шляхом: створення нормативно-правової бази та економічних механізмів, сприятливих для розвитку інноваційної діяльності, а також захисту прав та інтересів суб'єктів інноваційної діяльності; удосконалення державного управління у сфері інноваційної діяльності; розвитку сучасної інфраструктури фінансової, організаційної та матеріально-технічної підтримки інноваційної діяльності; визначення і підтримки пріоритетів інноваційної діяльності різних рівнів та напрямів. |
41. | Стаття 8. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері інноваційної діяльності |
42. | Кабінет Міністрів України здійснює державне управління та забезпечує реалізацію державної політики у сфері інноваційної діяльності, а саме: |
43. | готує та подає Верховній Раді України пропозиції щодо обсягів фінансування Державного інноваційного фонду та інших державних цільових фондів; |
44. | здійснює заходи щодо реалізації пріоритетних напрямів інноваційної діяльності; |
45. | сприяє створенню сучасної інфраструктури у сфері інноваційної діяльності; |
46. | затверджує порядок формування та використання коштів Державного інноваційного фонду та інших державних цільових фондів; |
47. | затверджує порядок ведення Державного реєстру інноваційних центрів. |
48. | Стаття 9. Повноваження центральних органів виконавчої влади у сфері інноваційної діяльності |
49. | Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі науки і технологій: |
50. | здійснює заходи щодо проведення єдиної наукової, науково-технічної та інноваційної політики; |
51. | готує пропозиції щодо пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, реалізує заходи з їх державної підтримки та стимулювання; |
52. | координує роботу центральних органів виконавчої влади у сфері інноваційної діяльності; |
53. | організовує проведення державної наукової та науково-технічної експертизи інноваційних проектів; |
54. | розглядає та затверджує регіональні інноваційні програми; |
55. | організовує ведення державної реєстрації інноваційних центрів. |
56. | Інші центральні органи виконавчої влади: |
57. | здійснюють підготовку пропозицій щодо реалізації інноваційної політики у відповідній галузі економіки, створюють організаційно-економічні механізми її реалізації; |
58. | виступають замовником створення інноваційного продукту; |
59. | беруть участь у підготовці інноваційних проектів з метою їх державної підтримки; |
60. | укладають відповідні договори на виконання науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт із створення інновацій. |
61. | Стаття 10. Повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади |
62. | Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві ради, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади щодо інноваційної діяльності відповідно до їх компетенції: |
63. | розробляють проекти регіональних інноваційних програм та вживають заходів до їх реалізації; |
64. | створюють місцеві інноваційні фонди відповідно до законодавства України; |
65. | сприяють розвиткові суб'єктів інноваційної діяльності; |
66. | залучають відповідні підприємства, установи і організації (за їх згодою) до розв'язання проблем інноваційного розвитку регіонів. |
67. | Стаття 11. Державний контроль у сфері інноваційної діяльності |
68. | Державний контроль у сфері інноваційної діяльності здійснюється для забезпечення дотримання всіма її суб'єктами вимог законодавства шляхом ведення Державного реєстру інноваційних центрів та державної наукової і науково-технічної експертизи інноваційних проектів. |
69. | Державний контроль у сфері інноваційної діяльності здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі науки і технологій. |
70. | Розділ III. Державна фінансова підтримка інноваційної діяльності |
71. | Стаття 12. Джерела фінансування інноваційної діяльності |
72. | Фінансування інноваційної діяльності може здійснюватися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, позабюджетних фондів, власних чи запозичених коштів суб'єктів інноваційної діяльності, а також інших джерел, не заборонених законодавством України. |
73. | Стаття13.Державний інноваційний фонд |
74. | Державний інноваційний фонд створено з метою фінансового забезпечення проведення державної політики у сфері інноваційної діяльності, здійснення фінансової та матеріально-технічної підтримки заходів, спрямованих на впровадження пріоритетних науково-технічних розробок та новітніх технологій у виробництво, технічне його переоснащення, освоєння випуску нових видів конкурентоспроможної продукції. |
75. | Державний інноваційний фонд підпорядковується центральному органу виконавчої влади у галузі науки і технологій. |
76. | Державний інноваційний фонд: |
77. | організовує на конкурсних засадах відбір інноваційних проектів відповідно до пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, в тому числі за регіональними інноваційними програмами; |
78. | надає фінансову підтримку суб'єктам інноваційної діяльності та сприяє залученню інвестицій для виконання інноваційних проектів; |
79. | сприяє розповсюдженню результатів інноваційної діяльності шляхом організації проведення виставок, конференцій, рекламної та видавничої діяльності. |
80. | Кошти Державного інноваційного фонду формуються за рахунок зборів до цього фонду, встановлених законодавством України, а також позабюджетних коштів, одержаних в результаті виконання інноваційних проектів, добровільних внесків юридичних і фізичних осіб, та інших надходжень, що не суперечать законодавству України. |
81. | Положення про Державний інноваційний фонд і порядок формування та використання його коштів затверджуються Кабінетом Міністрів України. |
82. | Розділ IV. Інноваційний продукт та інноваційні центри |
83. | Стаття 14. Критерії визначення інноваційного продукту |
84. | Критеріями визначення продукції як інноваційного продукту є: |
85. | відсутність аналогів, принципово нова продукція; |
86. | ступінь поліпшення техніко-економічних показників продукції в порівнянні з існуючими аналогами; |
87. | наявність сертифіката ідповідності; |
88. | наявність сертифіката, що засвідчує відповідність продукції нормам, не нижчим від діючих в Україні. |
89. | Порядок визначення інноваційного продукту затверджується Кабінетом Міністрів України. |
90. | Стаття 15. Інноваційні центри |
91. | Статус інноваційного центру надається підприємству, що виробляє та реалізує інноваційний продукт, шляхом занесення цього підприємства до Державного реєстру інноваційних центрів. |
92. | Державну реєстрацію інноваційних центрів здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі науки і технологій шляхом запису і присвоєння їм реєстраційного номера у Державному реєстрі інноваційних центрів. |
93. | Документом, що засвідчує надання підприємству статусу інноваційного центру, є свідоцтво встановленого зразка. |
94. | Порядок державної реєстрації інноваційних центрів затверджується Кабінетом Міністрів України. |
95. | Розділ V. Міжнародне співробітництво у сфері інноваційної діяльності |
96. | Стаття 16. Міжнародні договори про співробітництво у сфері інноваційної діяльності |
97. | Якщо міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України у сфері інноваційної діяльності, застосовуються правила міжнародних договорів. |
98. | Розділ VI. Прикінцеві положення |
99. | 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. |
100. | 2. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом. |