Кількість абзаців - 63 Розмітка (ліва колонка)


Про державне оборонне замовлення (Друге читання)

0. Проект ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ДЕРЖАВНЕ ОБОРОННЕ ЗАМОВЛЕННЯ  
1. Цей Закон встановлює загальні правові та економічні засади (принципи) формування, розміщення, фінансування і виконання державного оборонного замовлення та регулює відносини у цій сфері.  
2. Стаття 1. Загальні положення  
3. 1. Державне оборонне замовлення (далі - оборонне замовлення) є засобом державного регулювання в сфері матеріально-технічного забезпечення потреб оборони і безпеки України, який передбачає поставки (закупівлю) продукції, виконання робіт, надання послуг Збройним Силам України, іншим військовим формуванням та правоохоронним органам, а також міністерствам, іншим центральним і місцевим органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, державним організаціям та установам, які відповідно мають завдання щодо створення мобілізаційного резерву або здійснюють мобілізаційну підготовку (далі - поставка (закупівля) продукції, виконання робіт, надання послуг), та передбачає виконання міжнародних договорів України з питань військово-технічного співробітництва.  
4. 2. Державні замовники з оборонного замовлення (далі - державні замовники) - це міністерства, інші центральні органи виконавчої влади (в тому числі ті, яким підпорядковані війська), а також військові формування, створені відповідно до законодавства України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, державні організації і установи, уповноважені Кабінетом Міністрів України укладати державні контракти на поставку (закупівлю) продукції, виконання робіт, надання послуг.  
5. Державними замовниками щодо закупівлі озброєння і військової техніки, виконання науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт з їх розроблення, а також робіт із створення новітніх технологій військового призначення можуть бути тільки міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, яким підпорядковані війська, а також військові формування, створені відповідно до законодавства України.  
6. 3. Виконавці оборонного замовлення (далі - виконавці) - це суб'єкти підприємницької діяльності України всіх форм власності, визначені державними замовниками для виготовлення і поставки продукції, виконання робіт, надання послуг, та які у випадках, передбачених законодавством України, мають ліцензії на провадження цих видів діяльності або уповноважені Кабінетом Міністрів України на здійснення імпорту товарів військового призначення.  
7. 4. Державний контракт з оборонного замовлення (далі - державний контракт) - це договір, укладений державними замовниками з виконавцем, відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення.  
8. 5. До оборонного замовлення можуть відноситись:  
9. науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи із створення і модернізації озброєння, військової і космічної техніки, засобів технічного захисту інформації, утилізації та знищення озброєння і військової техніки, непридатних для подальшого використання, розроблення критичних технологій спеціального призначення з метою створення нових зразків озброєння і військової техніки;  
10. проектні і дослідно-конструкторські роботи, спрямовані на розвиток дослідної та виробничо-технологічної бази підприємств і організацій, що виконують оборонне замовлення;  
11. поставка (закупівля) військової зброї, боєприпасів, військової та спеціальної техніки, вузлів, агрегатів, запасних частин, речового та медичного майна, продовольства, пально-мастильних матеріалів (далі - озброєння, військова та спеціальна техніка, інше військове майно);  
12. ремонт і модернізація озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого військового майна;  
13. роботи та послуги, пов'язані із забезпеченням життєдіяльності Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів, функціонування та використання озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого військового майна;  
14. створення, поповнення та утримання мобілізаційного резерву;  
15. заходи з мобілізаційної підготовки;  
16. експортно-імпортні поставки (закупівля) озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого військового майна відповідно до міжнародних договорів України з питань військово-технічного співробітництва;  
17. створення і зберігання страхового фонду документації на озброєння, військову та спеціальну техніку, інше військове майно, об'єкти і споруди оборонного та спеціального призначення;  
18. будівництво об'єктів і споруд оборонного та спеціального призначення, житла для військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ;  
19. створення нових та нарощування діючих виробничих потужностей для випуску озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого військового майна.  
20. Стаття 2. Формування основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення  
21. 1. Основні показники та обсяги поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення щорічно формуються як пакет документів, що затверджується Кабінетом Міністрів України і передбачає перелік державних замовників та виконавців, номенклатуру і кількість продукції, що поставляється (закуповується), обсяги робіт, послуг та їх вартість, і є підставою для укладення відповідних державних контрактів.  
22. 2. Проект основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення формується виходячи з прогнозованих обсягів бюджетних коштів, які передбачаються для забезпечення потреб оборони і безпеки під час опрацювання проекту Державного бюджету України на наступний фінансовий рік.  
23. 3. Кабінет Міністрів України визначає центральний орган виконавчої влади, на який покладаються розроблення проекту основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення, координація діяльності державних замовників і виконавців під час формування зазначеного проекту та виконання державних контрактів (далі - уповноважений центральний орган виконавчої влади).  
24. 4. Проект основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення щорічно розробляється уповноваженим центральним органом виконавчої влади на підставі пропозицій державних замовників з обов'язковим збалансуванням цих показників з відповідними показниками видатків проекту Державного бюджету України, що передбачаються на ці цілі, та з урахуванням реальних економічних можливостей держави.  
25. 5. Державні замовники готують пропозиції до основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення на підставі доведених до них прогнозованих обсягів бюджетних коштів, визначених з урахуванням воєнної доктрини, загальнодержавних програм забезпечення обороноздатності та безпеки держави, мобілізаційних планів, довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки.  
26. 6. Пропозиції щодо розроблення нових видів озброєння і військової техніки або їх складових частин, а також щодо модернізації діючого озброєння і військової техніки, державні замовники погоджують з Міністерством оборони України з метою уникнення дублювання цих робіт.  
27. 7. Після затвердження Верховною Радою України Державного бюджету України Кабінет Міністрів України затверджує з урахуванням його показників основні показники та обсяги поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення.  
28. 8. Порядок формування основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення, розміщення оборонного замовлення та контроль за його виконанням визначаються Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.  
29. Стаття 3. Вибір виконавців оборонного замовлення  
30. 1. Вибір виконавців оборонного замовлення здійснюється, як правило, на конкурсній основі шляхом проведення державними замовниками конкурсів (тендерів) в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.  
31. 2. Оборонне замовлення є обов'язковим для казенних підприємств, а також для суб'єктів підприємницької діяльності України всіх форм власності, які відповідно до законодавства є монополістами, якщо виконання оборонного замовлення не завдає їм збитків. У разі відсутності претендентів на участь у конкурсі на розміщення оборонного замовлення або невизначення виконавця за результатами проведення конкурсу оборонне замовлення також є обов'язковим для державних підприємств, установ і організацій, акціонерних товариств, у статутному фонді яких контрольний пакет акцій належить державі, орендних підприємств, заснованих на державній власності.  
32. 3. Особливості визначення виконавців створення, зберігання, поповнення та освіження мобілізаційного резерву, а також виконання заходів з мобілізаційної підготовки встановлюються Законами України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про державний матеріальний резерв", іншими актами законодавства з цих питань.  
33. Стаття 4. Розміщення оборонного замовлення  
34. 1. Державні замовники, виходячи із затверджених основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення, укладають з виконавцями державні контракти.  
35. 2. Оборонне замовлення, що виконується казенними підприємствами, розміщується державними замовниками через органи управління казенними підприємствами, які здійснюють планування їх діяльності.  
36. 3. Виконавці погоджують з державними замовниками перелік основних співвиконавців, які залучаються до виконання оборонного замовлення, та укладають з ними відповідні договори (контракти).  
37. Під час виготовлення продукції або виконання робіт, що мають особливо важливе значення для обороноздатності і безпеки держави, співвиконавці за поданням державних замовників можуть бути визначені Кабінетом Міністрів України як виконавці оборонного замовлення.  
38. 4. Укладення на підставі міжнародних договорів з питань військово-технічного співробітництва державних контрактів щодо експортно-імпортних поставок (закупівлі) озброєння, військової та спеціальної техніки, інших товарів військового призначення, виконання робіт, надання послуг здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.  
39. Стаття 5. Фінансування оборонного замовлення  
40. 1. Фінансування оборонного замовлення здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України шляхом виділення асигнувань державним замовникам.  
41. 2. Обсяги фінансування оборонного замовлення визначаються Кабінетом Міністрів України під час затвердження основних показників та обсягів поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг з оборонного замовлення в межах асигнувань, передбачених у Державному бюджеті України державним замовникам.  
42. 3. У разі зміни вартості сировини, матеріалів, комплектуючих виробів і енергоносіїв, обсяги бюджетних коштів, необхідних для виконання оборонного замовлення, підлягають уточненню згідно із законодавством.  
43. 4. Кабінет Міністрів України вживає заходів до своєчасного забезпечення державних замовників фінансовими ресурсами для здійснення авансування і оплати поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг під час виконання оборонного замовлення.  
44. Стаття 6. Виконання оборонного замовлення  
45. 1. Оплата поставок (закупівлі) продукції, виконання робіт, надання послуг під час виконання оборонного замовлення здійснюється відповідно до умов та за цінами, які передбачені державними контрактами.  
46. 2. Використання результатів науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, отриманих під час виконання оборонного замовлення, а також розроблених технологій військового призначення здійснюється виключно за погодженням з державними замовниками.  
47. 3. Державні замовники мають право створювати на підприємствах і в організаціях - виконавцях свої представництва або залучати до цієї роботи на договірній основі існуючі представництва інших державних замовників. Діяльність цих представництв здійснюється відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України.  
48. 4. Рішення про припинення (скорочення) розробок і виробництва озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого військового майна приймається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
49. У разі припинення виробництва окремих видів озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого військового майна укладення державних контрактів на виготовлення запасних частин та комплектуючих виробів до них обов'язкове для їх виробників протягом періоду, визначеного відповідними нормативними технічними документами, якщо інше не передбачено законодавством.  
50. Стаття 7. Економічне стимулювання виконання оборонного замовлення  
51. 1. Виконавцям оборонного замовлення можуть надаватися пільги щодо оподаткування, цільові дотації і субсидії, кредити на пільгових умовах, митні та інші пільги, порядок надання яких визначається законами України.  
52. 2. Виконавцям у разі необхідності можуть встановлюватися квоти на обов'язковий продаж їм підприємствами і організаціями України окремих видів сировини, матеріалів та комплектуючих виробів у обсягах і за переліком, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.  
53. Стаття 8. Дотримання законодавства про державну таємницю  
54. Заходи, пов'язані з формуванням, розміщенням і виконанням оборонного замовлення, які становлять державну таємницю, здійснюються з дотриманням законодавства щодо забезпечення охорони державної таємниці.  
55. Стаття 9. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання оборонного замовлення  
56. 1. За невиконання або неякісне виконання оборонного замовлення винна сторона відшкодовує іншій стороні завдані нею збитки в порядку та розмірах, передбачених державним контрактом.  
57. 2. Спори, що виникають між державними замовниками і виконавцями або між виконавцями і співвиконавцями під час укладення, коригування та розірвання державних контрактів, а також спори щодо відшкодування завданих збитків розглядаються арбітражними судами в порядку, встановленому законодавством України.  
58. Стаття 10. Прикінцеві положення  
59. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
60. 2. Кабінету Міністрів України в шестимісячний строк після опублікування цього Закону:  
61. привести свої рішення у відповідність з цим Законом;  
62. розробити нормативно-правові акти, передбачені цим Законом.