Кількість абзаців - 65 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (Друге читання)

0. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: І. Внести зміни і доповнення до Закону України "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., №33, ст. 155), виклавши його у такій редакції:  
1. З А К О Н У К Р А Ї Н И Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг  
2. РОЗДІЛ 1. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ Стаття 1. У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:  
3. Електронний контрольно-касовий апарат - захищений від зміни алгоритмів роботи електронний засіб контролю, призначений для реєстрації розрахункових операцій із споживачами при продажу товарів (наданні послуг), який забезпечує збереження у фіскальній пам'яті данних про щоденний грошовий обіг, друк касових чеків та фінансової звітної інформації  
4. Комп'ютерна система - програмно-технічний комплекс на основі комп'ютерної техніки, що включає електронні технічні засоби, які забезпечують виконання встановлених фіскальних функцій.  
5. Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і комп`ютерних систем - перелік дозволених для використання на території України електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, інших електронних засобів контролю готівкових і безготівкових розрахунків із споживачами.  
6. Фіскальна пам'ять - запам`ятовуючий пристрій у складі електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи), призначений для одноразового занесення, довготерміного збереження і багаторазового зчитування підсумкової інформації про грошовий обіг та податки, яку неможливо змінити або знищити без пошкодження самого пристрою, і який має унікальний номер, що надається Державною податковою адміністрацією України.  
7. Фіскальні функції електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) - спроможність електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) забезпечувати реєстрацію, накопичування, довготермінове збереження, відображення на індикаторах і чіткий друк на чековій та контрольній стрічці необхідної інформації про всі розрахунки за продані товари (надані послуги).  
8. Загальні технічні вимоги - вимоги, відповідність яким забезпечує виконання електронним контрольно-касовим апаратом (комп'ютерною системою) фіскальних функцій.  
9. Спеціальні технічні вимоги - вимоги, відповідність яким забезпечує виконання електронним контрольно-касовим апаратом (комп'ютерною системою) належних технологічних операцій при проведенні готівкових або безготівкових розрахунків із споживачами за продані товари (надані послуги).  
10. Виробник - суб'єкт, що здійснює підприємницьку діяльність по виробництву електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), що включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, є власником конструкторсько-технологічної документації та програмного забезпечення (або є власником ліцензії на їх виготовлення) і несе згідно з чиннним законодавством відповідальність за їх якість і відповідність технічним вимогам.  
11. Постачальник - суб'єкт підприємницької діяльності, що організовує продаж, сервісне обслуговування і ремонт електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем).  
12. Центр сервісного обслуговування - суб'єкт підприємницької діяльності, який за договором з постачальником надає послуги по введенню в експлуатацію, сервісному обслуговуванню та ремонту електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних системи та інших електронних технічних засобів контролю.  
13. Касовий чек - розрахунковий документ встановленої форми та змісту, що підтверджує факт продажу товарів (надання послуг) та прийняття (видачу) платежу із зазначенням суми податку, надрукований в присутності споживача на зареєстрованому належним чином електронному контрольно-касовому апараті (комп'ютерній системі).  
14. Фінансова санкція - сума грошових нарахувань за порушення вимог цього Закону, яка стягується до місцевого бюджету з суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб за місцем їх реєстрації у безспірному порядку, а з фізичних осіб - за рішенням суду, або за виконавчими написами нотаріусів.  
15. Документи суворого обліку - документи, що обслуговують грошовий обіг (товарні чеки, квитки, прибуткові і видаткові касові ордери, квитанції, проїзні білети тощо), надруковані на державних спеціалізованих підприємствах з дотриманням встановлених Кабінетом Міністрів України вимог та порядку обліку.  
16. Розділ 2. ПОрядок проведення розрахунків із споживачами  
17. Стаття 2. Підприємства, установи, організації всіх форм власності, фізичні особи (громадяни, іноземні громадяни, особи без громадянства) - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахунки із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг в готівковій та безготівковій* формі, а також особи, які за дорученнями суб'єктів підприємницької діяльності здійснюють вищезазначену діяльність, зобов'язані:  
18. 1) проводити розрахунки із споживачами через належним чином зареєстровані електронні контрольно-касові апарати, комп'ютерні системи, інші електронні технічні засоби контролю, які включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем і знаходяться на обслуговуванні у центрах сервісного обслуговування;  
19. 2) видавати споживачеві касовий чек або, при неможливості застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи), інший розрахунковий (платіжний) документ суворого обліку, що підтверджує продаж товарів (надання послуги) та прийняття (видачу) платежу;  
20. 3) вести журнал використання електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) і складати звіт з операцій, здійснюваних на електронному контрольно-касовому апараті (комп'ютерній системі);  
21. 4) забезпечувати зберігання журналу використання електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) протягом строку, встановленого Державною податковою адміністрацією України;  
22. 5) подавати до органів Державної податкової адміністрації України звітність, пов'язану із застосуванням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця;  
23. 6) реалізовувати товари (надавати послуги) за наявності цінника на товар (прейскуранта або тарифа на послугу, що надається).  
24. Стаття 3. У разі виходу з ладу електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) центри сервісного обслуговування зобов'язані забезпечити відновлення їх роботи протягом двох діб у містах і трьох діб - в інших населених пунктах.  
25. Стаття 4. При виході з ладу електронного контрольно-касового апарату (комп'ютерної системи) на протязі двох діб у містах і трьох діб - в інших населених пунктах, а також на час відсутності електроживлення розрахунки із споживачами дозволяється здійснювати з використанням товарно-касової книги і з обов'язковою видачею споживачам товарних чеків.  
26. Стаття 5. Форма товарно-касової книги і Порядок реєстрації та ведення товарно-касової книги при розрахунках готівкою у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг затверджуються Міністерством фінансів України та Державним комітетом статистики України за погодженням з Державною податковою адміністрацією України.  
27. Стаття 6. Порядок реєстрації і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, форма та зміст звітності, пов'язаної із застосуванням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), форма касового чека, форма та порядок застосування товарного чека, форма та порядок ведення журналу використання електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) встановлюються Положенням про порядок реєстрації і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, яке затверджується Державною податковою адміністрацією України.  
28. Стаття 7. Електронні контрольно-касові апарати (комп'ютерні системи) та товарно-касові книги не застосовуються при розрахунках через каси підприємств, установ і організацій всіх форм власності, які проводять ці операції з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.  
29. Стаття 8. Терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на розрахунки із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) і Перелік окремих форм діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, специфіка яких дозволяє здійснювати розрахунки із споживачами без застосування електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) з використанням товарно-касових книг встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства економіки України і Державної податкової адміністрації України.  
30. Стаття 9. Перелік, типові форми документів суворого обліку, які застосовуються при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, та положення щодо їх використання встановлюються Міністерством фінансів України і Державним комітетом статистики України за поданням відповідних центральних органів державної виконавчої влади і погодженням з Державною податковою адміністрацією України.  
31. Розділ 3. ОБов'язкові вимоги до електронних контрольно-касових апаратів і КОМП'ютерних систем, їх продажу, ремонту та сервісного обслуговування  
32. Стаття 10. На території України дозволяється продаж і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, інших електронних засобів контролю, які включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем. Ведення Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем здійснює Державна податкова адміністрація України.  
33. Стаття 11. До Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем включаються електронні контрольно-касові апарати, комп'ютерні системи, інші електронні засоби контролю готівкових і безготівкових розрахунків із споживачами як вітчизняного, так і іноземного виробництва, що відповідають загальним і спеціальним технічним вимогам, діючим державним стандартам і вимогам Положення про Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і компютерних систем.  
34. Стаття 12. Сертифікація електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем на відповідність встановленим загальним і спеціальним технічним вимогам та діючим державним стандартам здійснюється у державній системі сертифікації.  
35. Стаття 13. Положення про Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем затверджується спільним рішенням Кабінету Міністрів України та Національного банку України за поданням Міністерства економіки України і Державної податкової адміністрації України.  
36. Стаття 14. Положення про порядок продажу, сервісного обслуговування, ремонту та модернізації електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, загальні технічні вимоги до електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем та інших електронних технічних засобів контролю розрахунків із споживачами затверджуються Державною податковою адміністрацією України. Спеціальні технічні вимоги до електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, інших електронних технічних засобів контролю розрахунків із споживачами встановлюються за погодженням з Державною адміністрацією України: в сфері банківських послуг - Національним банком України, для інших сфер застосування - відповідними центральними органами виконавчої влади.  
37. Стаття 15. Діяльність, пов'язана з продажем і сервісним обслуговуванням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), підлягає ліцензуванню. Порядок ліцензування продажу і сервісного обслуговування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем встановлюється Державною податковою адміністрацією України.  
38. Стаття 16. Діяльність, пов'язана з завезенням на територію України імпортних електронних контрольно-касових апаратів і електронних технічних засобів, що забезпечують виконання встановлених фіскальних функцій у складі комп'ютерних систем, підлягає ліцензуванню. Порядок ліцензування імпорту електронних контрольно-касових апаратів і фіскальних пристроїв комп'ютерних систем встановлюється Міністерством зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України.  
39. Розділ 4. Контроль за додержанням порядку застосування електронних контрольно-касових апаратів І комп'ютерних систем  
40. Стаття 17. Контроль за проведенням суб'єктами підприємницької діяльності розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, інших електронних технічних засобів контролю розрахунків із споживачами і товарно-касових книг (за виключенням банківських установ) здійснюють Державна податкова адміністрація України, Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, Державна інспекція з контролю за цінами Міністерства економіки України, Міністерство внутрішніх справ України та їх органи на місцях. Порядок контролю за проведенням суб'єктами підприємницької діяльності розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів , комп'ютерних систем, інших електронних технічних засобів контролю розрахунків із споживачами і товарно-касових книг , погоджується з Державною податковою адміністрацією України.  
41. Стаття 18. Контроль банківських установ за проведенням розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) здійснюють Національний банк України, Державна податкова адміністрація України та їх органи на місцях. Порядок контролю за проведенням банківськими установами розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) встановлюється Національним банком України за погодженням з Державною податковою адміністрацією України  
42. Розділ 5. Відповідальність за порушення вимог цього Закону  
43. Стаття 19. На суб'єктів підприємницької діяльності за порушення порядку проведення розрахунків із споживачами, встановленого розділом 2 цього Закону, за рішенням органів Державної податкової адміністрації України накладаються фінансові санкції в розмірі:  
44. п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахунків із споживачами без застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи товарно-касової книги;  
45. 2) п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування зіпсованого електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи), який не забезпечує виконання фіскальних функцій;  
46. 3) п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі використання не зареєстрованого належним чином електронного контрольно-кассового апарата (комп'ютерної системи), іншого електронного технічного засібу контролю за розрахунками із споживачами або товарно-касової книги;  
47. 4) п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невидачі споживачеві касового (товарного) чека або іншого розрахункового (платіжного) документа суворої звітності, що підтверджує продаж товарів (надання послуги) та прийняття (видачу) платежу або видачі касового чи товарного чека невстановленої форми;  
48. 5) двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі порушення вимог Положення про порядок реєстрації і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем при розрахунках за готівку у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг або вимог Порядку реєстрації та ведення товарно-касової книги при розрахунках готівкою у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг;  
49. 6) тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі неведення або ведення з порушенням встановленого порядку журналу використання електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи);  
50. 7) двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі неподання звітності, пов'язаної із застосуванням електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи подання її несвоєчасно або за невстановленою формою;  
51. 8) п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі порушення встановленого порядку проведення розрахунків через каси підприємств, установ і організацій, де ці операції проводяться з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;  
52. 9) п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, інших електронних засобів контролю за розрахунками із споживачами, в яких змінено алгоритм роботи (програмне забезпечення).  
53. Встановлені цією статтею розміри фінансових санкцій подвоюються у випадку будь якого з перелічених повторного порушення* суб'єктом підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків з споживачами. */ Повторним для суб'єкта підприємницької діяльності, який має декілька торговельних місць, є порушення, зафіксоване вдруге протягом року після попередньої перевірки на одному і тому ж торгівельному місці. Повторним не вважається порушення, що стосується порядку проведення розрахунків із споживачами, і яке виявлено протягом одного дня в різних торговельних місцях одного й того ж суб'єкта підприємницької діяльності.  
54. Стаття 20. Суми нарахованих фінансових санкцій підлягають перерахуванню до місцевого бюджету підприємствами, установами і організаціями - суб'єк-тами підприємницької діяльності в триденний термін, а фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності в п'ятнадцятиденний термін з дня прийняття органами Державної податкової адміністрації відповідного рішення.  
55. Стаття 21. На суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізують електронні контрольно-касові апарати (комп'ютерні системи), які не включені до Державного реєстру, або в конструкцію чи програмне забезпечення яких внесені зміни з порушенням встановленого порядку, за рішенням органів Державної податкової адміністрації України накладається фінансова санкція у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а вартість реалізованої продукції повертається покупцю, на якого розповсюджується механізм державного захисту прав споживачів, визначений чинним законодавством України.  
56. Стаття 22. На підприємства, установи, організації всіх форм власності - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю товарами, які не оприбутковані по обліку, накладається фінансова санкція у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
57. Стаття 23. На підприємства, установи, організації всіх форм власності - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю товарами, на які за місцем торгівлі відсутні документи, що підтверджують їх походження, накладається фінансова санкція у розмірі вартості цих товарів у роздрібних цінах.  
58. Стаття 24. На фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю товарами, які не внесені до відповідних форм обліку, передбачених чинним законодавством, накладається фінансова санкція у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
59. Стаття 25. На суб'єктів підприємницької діяльності, які не виставили цінники на товар, що продається (прейскуранти або тарифи на послуги, що надаються), або при відсутності ліцензій Національного банку України на здійснення операцій з іноземною валютою використовують цінники та прейскуранти, що містять ціни і тарифи в іноземній валюті або в інших одиницях які не є валютою України, накладається, фінансова санкція у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний невиставлений цінник на товар (прейскурант або тариф на послугу) або виставлений цінник на товар (прейскурант або тариф на послугу) в іноземній валюті чи в інших одиницях.  
60. Стаття 26. Посадові особи та інші працівники підприємств торгівлі, громадського харчування та сфери послуг за порушення порядку проведення розрахунків із споживачами, передбаченого цим Законом, притягуються органами Державної податкової адміністрації України до адміністративної відповідальності згідно з чинним законодавством.  
61. Стаття 27. За доопрацювання конструкції або програмного забезпечення електронного контрольно-касового апарату (комп`ютерної системи), що сприяло приховуванню прибутків при проведенні розрахунків із споживачами, фізичні особи несуть відповідальність згідно з Кримінальним кодексом України.  
62. Стаття 28. Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, Державна інспекція з контролю за цінами Міністерства економіки України, Міністерство внутрішніх справ України та їх органи на місцях складають адміністративні протоколи і передають їх на розгляд Державної податкової адміністрації України та її органів на місцях для застосування адміністративної відповідальності згідно з чинним законодавством.  
63. ІІ. Цей Закон України набуває чинності з дня його опублікування.  
64. ІІІ. Кабінету Міністрів України та Національному банку України у місячний термін привести свої нормативні акти у відповідність з цим Законом.