Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку у Житомирській області (Друге читання)
0. | Проект |
1. | ЗАКОН УКРАЇНИ |
2. | Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку у Житомирськiй областi |
3. | Цей Закон визначає спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку у Житомирськiй областi (далi - спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi). |
4. | Стаття 1. Мета запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi |
5. | Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку у Житомирськiй областi запроваджується з метою залучення iнвестицiй у прiоритетнi галузi виробництва для збереження iснуючих та створення нових робочих мiсць, впровадження нових технологiй, розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, збiльшення обсягiв виробництва високоякiсних товарiв i послуг, створення сучасної виробничої, транспортної та ринкової iнфраструктури, ефективного використання природних ресурсiв, регенерацiї та вiдновлення радiацiйне забруднених земель. |
6. | Стаття 2. Запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi |
7. | Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi запроваджується з 1 сiчня 2000 року строком на 30 рокiв для реалiзацiї вiдповiдно до цього Закону на територiях прiоритетного розвитку у Житомирськiй областi iнвестицiйних проектiв у прiоритетних видах економiчної дiяльностi (далi - iнвестицiйнi проекти), перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України. |
8. | До територiй прiоритетного розвитку належать територiї мiст Коростень, Новоград-Волинський, а також Коростенського, Новоград-Волинського, Лугинського, Народицького, Овруцького, Олевського, Малинського, Ємiльчинського, Володарсько-Волинського районiв. |
9. | Межi територiй прiоритетного розвитку визначаються згiдно з картами, що є невiд'ємною частиною цього Закону. Оригiнали карт зберiгаються у Житомирськiй обласнiй державнiй адмiнiстрацiї. |
10. | Стаття 3. Особливостi дiї законодавства України на перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi |
11. | Законодавство України на територiях прiоритетного розвитку на перiод запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi дiє з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом. |
12. | Держава гарантує стабiльнiсть встановленого спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на весь визначений вiдповiдно до цього Закону строк. |
13. | Якщо внаслiдок змiни законодавства України змiнюється режим, передбачений статтею 7 цього Закону, на вимогу платника податку застосовуються умови, що дiяли на момент укладення договору (контракту) з органом мiсцевого самоврядування. |
14. | Стаття 4. Органи управлiння територiями прiоритетного розвитку |
15. | Органами управлiння територiями прiоритетного розвитку є: |
16. | Рада з питань територiй прiоритетного розвитку (далi - Рада); |
17. | органи мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi адмiнiстрацiї територiй прiоритетного розвитку (далi - органи мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi адмiнiстрацiї). |
18. | Стаття 5. Повноваження органiв мiсцевого самоврядування та органiв виконавчої влади щодо управлiння територiями прiоритетного розвитку |
19. | Органи мiсцевого самоврядування та органи виконавчої влади, здiйснюючи свої функцiї на територiях прiоритетного розвитку, керуються законодавством України з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом. |
20. | До повноважень органiв мiсцевого самоврядування належить укладення договорiв (контрактiв) з суб'єктами пiдприємницької дiяльностi про реалiзацiю iнвестицiйних проектiв, схвалених Радою. |
21. | Стаття 6. Повноваження Ради з питань територiй прiоритетного розвитку |
22. | Рада є спецiально уповноваженим органом управлiння спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi. |
23. | Рада створюється Житомирською обласною державною адмiнiстрацiєю за погодженням з Житомирською обласною радою. |
24. | До повноважень Ради належить: |
25. | розроблення стратегiї та поточних програм розвитку територiй прiоритетного розвитку, що затверджуються вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування, i забезпечення їх реалiзацiї; |
26. | схвалення iнвестицiйних проектiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України; |
27. | органiзацiя у встановленому законодавством порядку пiдготовки та перепiдготовки кадрiв на територiях прiоритетного розвитку; |
28. | проведення в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, мiжнародних тендерiв для вiдбору iнвестицiйних проектiв та їх учасникiв; |
29. | здiйснення в межах своїх повноважень вiдповiдного контролю за iнвестицiйною дiяльнiстю суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку згiдно з цим Законом; |
30. | пiдготовка в межах своїх повноважень пропозицiй вiдповiдним органам мiсцевого самоврядування щодо ставок орендної плати, тарифiв щодо оплати комунальних та iнших послуг, якi надаються пiдприємствами та органiзацiями комунальної власностi; |
31. | розгляд у досудовому порядку спорiв, що виникають мiж суб'єктами пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують iнвестицiйнi проекти на територiях прiоритетного розвитку, та вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування; |
32. | надання Мiнiстерству економiки України, Мiнiстерству фiнансiв України та Агентству з питань спецiальних (вiльних) економiчних зон iнформацiї про наслiдки запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi; |
33. | прийняття у межах своєї компетенцiї рiшень, обов'язкових для виконання на територiях прiоритетного розвитку пiд час реалiзацiї iнвестицiйних проектiв; |
34. | реалiзацiя iнших повноважень, передбачених цим Указом. |
35. | Стаття 7. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi |
36. | Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi передбачає встановлення вiдповiдно до цього Закону податкових i митних пiльг для суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi зареєстрованi на територiях прiоритетного розвитку i за укладеним з органами мiсцевого самоврядування договором (контрактом) реалiзують на цих територiях iнвестицiйнi проекти кошторисною вартiстю не менше: |
37. | 200 тис. доларiв США - у сiльському господарствi, харчовiй та текстильнiй промисловостi, в галузi обробки деревини та виготовлення з неї виробiв, у целюлозно-паперовiй промисловостi, у виробництвi меблiв, готового одягу та хутра, у сферi охорони здоров'я, освiти; |
38. | 300 тис. доларiв США - у будiвництвi; |
39. | 500 тис. доларiв США - у добувнiй промисловостi, хiмiчному виробництвi, виробництвi iнших неметалевих мiнеральних виробiв; виробництвi машин та устаткування на транспортi. |
40. | Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi передбачає: |
41. | а) звiльнення на перiод до здачi об'єкта iнвестування в експлуатацiю, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, вiд обкладення ввiзним митом сировини, матерiалiв, перелiк яких визначається в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, устаткування, обладнання та комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв) i податком на додану вартiсть - устаткування, обладнання та комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв) пiд час їх ввезення в Україну з метою використання для реалiзацiї iнвестицiйних проектiв. |
42. | У разi нецiльового використання зазначених сировини, матерiалiв, устаткування, обладнання та комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв) платник податку зобов'язаний збiльшити податкове зобов'язання за наслiдками податкового перiоду, в якому вiдбулося таке порушення, на суму податку на додану вартiсть, що мала б бути сплачена при ввезеннi (пересиланнi) на митну територiю України таких товарiв, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку, виходячи з 120 вiдсоткiв облiкової ставки Нацiонального банку України, що дiяла на день збiльшення податкового зобов'язання, за перiод вiд дати ввезення таких товарiв на митну територiю України до дати збiльшення податкового зобов'язання, а також сплатити ввiзне мито згiдно з чинним законодавством. |
43. | Порядок контролю за цiльовим використанням сировини, матерiалiв, устаткування, обладнання та комплектуючих виробiв до них (крiм пiдакцизних товарiв), що ввозяться вiдповiдно до цього Закону, встановлюється Державною податковою адмiнiстрацiєю України разом з Державною митною службою України; |
44. | б) звiльнення на три роки вiд оподаткування прибутку, одержаного новоствореними пiдприємствами вiд реалiзацiї iнвестицiйних проектiв та дiючими пiдприємствами, на яких проведено реструктуризацiю, реконструкцiю, перепрофiлювання, в частинi, одержанiй вiд освоєння iнвестицiй, на пiдставi документiв окремого (бухгалтерського, податкового) облiку. |
45. | Порядок обчислення прибутку, одержаного вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту на дiючих пiдприємствах, установлюється Державною податковою адмiнiстрацiєю України. |
46. | Прибуток пiдприємств, зазначених в абзацi першому цього пункту, одержаний вiд реалiзацiї iнвестицiйних проектiв у перiод з четвертого по шостий рiк, оподатковується за ставкою в розмiрi 50 вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування. |
47. | Зазначена пiльга застосовується з моменту одержання першого прибутку; |
48. | в) невключення до валового доходу пiдприємства з метою оподаткування суми iнвестицiй, одержаної вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту у виглядi: |
49. | коштiв; |
50. | матерiальних цiнностей; |
51. | нематерiальних активiв, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно з законами (процедурами) держави iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцiнкою в Українi, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо. |
52. | У разi коли протягом звiтного (податкового) перiоду зазначенi iнвестицiї були частково або повнiстю вiдчуженi, суб'єкт пiдприємницької дiяльностi, який одержав iнвестицiю, зобов'язаний сплатити податок з прибутку, одержаного в такому звiтному (податковому) перiодi; |
53. | г) несправляння плати за землю у перiод освоєння земельної дiлянки (планування територiї, облаштування iнфраструктури тощо), визначений iнвестицiйним проектом, але не бiльше п'яти рокiв. |
54. | Пiльги, передбаченi цiєю статтею, застосовуються з моменту укладення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi договору (контракту) з органами мiсцевого самоврядування. |
55. | Пiльги, передбаченi цiєю статтею щодо сплати податку на прибуток, не поширюються на частину прибутку, одержаного суб'єктом пiдприємницької дiяльностi вiд освоєння iнвестицiй, що були здiйсненi за рахунок бюджетних коштiв усiх рiвнiв, у тому числi за рахунок Державного iнновацiйного фонду. |
56. | Стаття 8. Прикiнцевi положення |
57. | 1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування. |
58. | 2. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк: |
59. | подати пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв у вiдповiднiсть з цим Законом; |
60. | привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть з цим Законом; |
61. | забезпечити прийняття нормативно-правових актiв, передбачених цим Законом. |