Кількість абзаців - 356 Розмітка (ліва колонка)


про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти (Друге читання)

0. Проект  
1. (16.03.99)  
2. ЗАКОН УКРАЇНИ  
3. Про закупівлю товарів, робіт і послуг для державних потреб  
4. Цей Закон встановлює загальні правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення державних потреб за рахунок державних коштів.  
5. Метою цього Закону є створення конкурентного середовища у цій сфері, забезпечення прозорості процедур закупівлі товарів, робіт і послуг для державних потреб та досягнення максимальної економії державних коштів.  
6. РОЗДIЛ I  
7. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
8. Стаття 1. Основні терміни та їх визначення  
9. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:  
10. державні потреби - це потреби України у товарах, роботах і послугах, необхідних для розв'язання соціально-економічних проблем, реалізації державних програм та інших завдань, визначених законодавством, забезпечення функціонування органів державної влади, установ, організацій, що утримуються чи отримують асигнування за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів;  
11. замовник - міністерство, інший центральний орган виконавчої влади, орган законодавчої, судової влади, місцевий орган виконавчої влади та орган місцевого самоврядування, а також підпорядковані їм установи та організації, підприємства і установи, уповноважені відповідно Кабінетом Міністрів України або місцевими органами виконавчої влади здійснювати закупівлю товарів, робіт і послуг для державних потреб;  
12. державна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг для державних потреб у порядку, передбаченому цим Законом;  
13. державні кошти - кошти Державного бюджету України та місцевих бюджетів, кошти державних позабюджетних фондів, державні кредитні ресурси;  
14. постачальник (виконавець) (далі - виконавець) - суб'єкт господарської діяльності (резидент або нерезидент), який підтвердив намір взяти участь у процедурі закупівлі та подає чи збирається подати тендерну пропозицію;  
15. товари - продукція будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому, газоподібному стані, включаючи електроенергію, а також послуги, пов'язані з поставкою товарів, якщо їх вартість не перевищує вартості самих товарів;  
16. робота - будь-яка діяльність, пов'язана з проектуванням, будівництвом нових, розширенням, реконструкцією, капітальним ремонтом та реставрацією об'єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, технічним переозброєнням діючих підприємств, а також супровідні роботам послуги, в тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- та супутникова фотозйомки та інші, якщо вартість виконання цих послуг не перевищує вартості самого будівництва;  
17. послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів та робіт, включаючи підготовку спеціалістів, забезпечення транспортом і зв'язком, освоєння технологій, наукові дослідження, медичне та побутове обслуговування, а також інша подібна діяльність;  
18. тендерна документація - документація, що готується замовником та передається виконавцям для підготовки ними тендерних пропозицій;  
19. тендерна комісія - група спеціалістів, що визначається замовником відповідальною за здійснення процедур закупівлі згідно з положеннями цього Закону;  
20. тендерна пропозиція - пропозиція щодо певного предмета закупівлі, яка готується та подається виконавцем замовнику відповідно до вимог тендерної документації;  
21. альтернативна тендерна пропозиція - пропозиція, яка може бути подана виконавцем замовнику додатково у складі тендерної пропозиції, якщо це передбачено процедурою закупівлі, і відрізняється від пропозиції, розробленої відповідно до умов, передбачених тендерною документацією;  
22. акцепт тендерної пропозиції - прийняття замовником тендерної пропозиції та надання згоди на її оплату. Тендерна пропозиція вважається акцептованою, якщо в установлений у тендерних документах строк замовником не подано письмової відмови виконавцю в акцепті тендерної пропозиції після визначення його переможцем торгів;  
23. угода про закупівлю - договір купівлі або договір (контракт) підряду між замовником та виконавцем - переможцем торгів, який укладається в результаті здійснення процедури закупівлі;  
24. забезпечення тендерної пропозиції (далі - тендерне забезпечення) - надання виконавцем замовнику гарантій щодо забезпечення виконання ним зобов'язань, які виникають у зв'язку з поданням тендерних пропозицій, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, резервні акредитиви, чеки, згідно з якими первинне зобов'язання несе будьякий банк, депозити у готівкових коштах, векселі;  
25. забезпечення виконання угоди про закупівлю - надання виконавцем замовнику гарантій виконання ним вимог угоди про закупівлю, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, резервні акредитиви, чеки, згідно з якими первинне зобов'язання несе будь-який банк, депозити в готівкових коштах, векселі.  
26. Стаття 2. Сфера застосування  
27. 1. Цей Закон застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, що повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за винятком закупівель, що становлять державну таємницю.  
28. Умови здійснення закупівель, що становлять державну таємницю, встановлюються іншими законодавчими та нормативно-правовими актами.  
29. 2. У разі коли предметом закупівлі є визначена окремим переліком сільськогосподарська продукція чи продовольство, замовник має право здійснити таку закупівлю через біржовий товарний ринок.  
30. 3. Процедура здійснення закупівлі через біржовий товарний ринок та перелік сільськогосподарської продукції і продовольства встановлюються іншими законодавчими та нормативно-правовими актами.  
31. 4. Замовник не має права ділити закупівлю на частини з метою уникнути застосування процедур, передбачених цим Законом.  
32. 5. Якщо предмет закупівлі належить до сфери діяльності кількох замовників, Кабінет Міністрів України визначає одного відповідального за здійснення процедури закупівлі від імені всіх заінтересованих замовників.  
33. Стаття 3. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг  
34. 1. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг (далі - уповноважений орган) у межах повноважень, передбачених цим Законом, визначається Кабінетом Міністрів України.  
35. 2. Головними функціями уповноваженого органу є: погодження іншого, ніж відкриті торги, методу здійснення закупівлі відповідно до частини другої статті 16 цього Закону; розроблення проектів нормативно-правових актів щодо функціонування системи закупівель; проведення обліку закупівель, що відбулись, та збирання інформації про закупівлі, що плануються;  
36. подання до Кабінету Міністрів України звітів щодо здійснення замовниками закупівель;  
37. розгляд та надання висновків із спірних питань у разі їх виникнення до моменту укладення угоди про закупівлю;  
38. консультаційна та методична допомога замовникам у здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг, у тому числі організація навчання, підвищення кваліфікації спеціалістів, надання зразків тендерної документації, іншої інформації щодо здійснення закупівлі;  
39. розповсюдження інформації про функціонування системи закупівель, у тому числі про зміни у законодавстві щодо закупівель, шляхом публікації у "Віснику державних закупівель" та інших друкованих засобах масової інформації;  
40. видання "Вісника державних закупівель".  
41. 3. Уповноважений орган має право:  
42. подавати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо визначення замовника, відповідального за здійснення процедури закупівлі у випадку, передбаченому частиною п'ятою статті 2 цього Закону;  
43. вимагати від замовників звіт про результати здійснення процедури закупівлі відповідно до цього Закону та реалізацію угод про закупівлю;  
44. установлювати строки надання замовниками інформації про закупівлі, що плануються, укладені угоди про закупівлі та їх виконання;  
45. у разі виявлення порушень законодавства у системі закупівель застосовувати дії, передбачені частиною сьомою статті 39 цього Закону.  
46. Стаття 4. Публікація оголошень про здійснення закупівлі  
47. 1. Оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення процедури попередньої кваліфікації публікуються у "Віснику державних закупівель", що видається уповноваженим органом, в інших друкованих засобах масової інформації, а у разі потреби - у відповідних міжнародних виданнях згідно з частиною четвертою цієї статті. Оголошення, які подаються бюджетними установами, публікуються безкоштовно.  
48. 2. Процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації повідомлення про неї у "Віснику державних закупівель" за винятком випадків, передбачених частиною першою статті 16 цього Закону. 3. Уповноважений орган окремим рішенням може створити регіональні чи галузеві видання "Вісника державних закупівель", а також визначити межі його розповсюдження, умови публікації оголошень та інші необхідні умови.  
49. 4. Оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення процедури попередньої кваліфікації підлягають обов'язковій публікації у відповідних міжнародних виданнях у разі, коли очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів - 200 тис. євро; для послуг - 300 тис. євро; для робіт - 4 млн. євро.  
50. Стаття 5. Форма повідомлень під час здійснення процедур закупівлі  
51. 1. Дійсними визнаються тільки ті заяви та повідомлення, що були подані у письмовій формі.  
52. 2. Якщо під час здійснення процедур закупівлі сторони передавали інформацію в інших формах, ніж письмова, зміст такої інформації повинен бути ними письмово підтверджений.  
53. Стаття 6. Міжнародні зобов'язання України щодо закупівель  
54. Якщо положення цього Закону не відповідають положенням міжнародного договору України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, застосовуються положення міжнародного договору України.  
55. Стаття 7. Умови недискримінації постачальників (виконавців)  
56. Вітчизняні та іноземні виконавці беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах відповідно до положень цього Закону за винятком випадків, коли застосовуються положення статті 8 цього Закону.  
57. Стаття 8. Умови захисту вітчизняного ринку  
58. 1. У разі коли на території України є достатня кількість кваліфікованих вітчизняних виконавців товарів, робіт і послуг, що є предметом закупівлі, чи предмет закупівлі входить до переліку товарів, які в достатній кількості виробляються на території України, замовник може застосувати преференційну поправку до ціни тендерної пропозиції, поданої вітчизняним виконавцем чи обмежити участь у процедурі закупівлі виключно вітчизняними виконавцями за умови, що очікувана вартість предмета закупівлі не перевищує суму, еквівалентну: для товарів - 200 тис.євро; для послуг - 300 тис.євро; для робіт - 4 млн. євро. Розмір преференційної поправки не повинен перевищувати 15 відсотків ціни тендерної пропозиції і зазначається у тендерній документації та звіті про результати проведення процедури закупівлі.  
59. 2. У разі коли предметом закупівлі є послуги чи роботи, що здійснюються на території України, замовник має право вимагати виконання всіх послуг чи робіт вітчизняними виконавцями з використанням вітчизняної сировини, матеріалів та робочої сили.  
60. 3. Про застосування обмежень, передбачених частинами першою та другою цієї статті, замовник повинен поінформувати виконавців у оголошенні про здійснення процедури закупівлі. Рішення замовника про застосування таких обмежень не може бути змінено до закінчення процедури закупівлі.  
61. 4. Перелік товарів, які в достатній кількості виробляються на території України, конкретні розміри преференційних поправок, передбачених частиною першою цієї статті, а також процедури застосування обмежень на підставі державної належності виконавців, у тому числі передбачені частинами першою та другою цієї статті, визначаються окремими рішеннями Кабінету Міністрів України.  
62. Стаття 9. Відмова виконавцю в участі у процедурі закупівлі 1. Рішення про відмову виконавцю в участі у процедурі закупівлі приймається у разі, коли: виконавець без поважних причин не виконав належним чином хоча б одну угоду про закупівлю протягом останніх п'яти років, що передують початку процедури закупівлі; виконавця у встановленому порядку визнано банкрутом чи стосовно нього порушено справу про банкрутство; виконавець має прострочену податкову заборгованість чи заборгованість за іншими обов'язковими платежами; замовник має інформацію про те, що:  
63. фізичну особу, яка є виконавцем, було засуджено за злочин, вчинений під час здійснення процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з метою отримання матеріальної вигоди, судимість з якої не знято і не погашено у встановленому порядку;  
64. посадову особу виконавця, яку визначено ним відповідальною за здійснення процедури закупівлі, було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з метою отримання матеріальної вигоди, судимість з якої не знято і не погашено у встановленому порядку  
65. 2. Причини відхилення тендерної пропозиції відповідно до цієї статті зазначаються у звіті про результати проведення процедури закупівлі і у тижневий термін оголошуються заінтересованому виконавцю.  
66. Стаття 10. Обмеження щодо участі у процедурі закупівлі  
67. Виконувати обов'язки, пов'язані з процедурою закупівлі від імені замовника, здійснювати функції експерта щодо дотримання процедури закупівлі не можуть особи, що є близькими родичами керівників чи представників виконавців, які мають статус юридичних осіб або фізичної особи, що є виконавцем.  
68. Стаття 11. Несхвальні дії виконавців  
69. 1. Замовник, за погодженням з уповноваженим органом зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію у разі, коли виконавець пропонує, дає або погоджується дати прямо або опосередковано будь-якій посадовій особі чи колишньому службовцю замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція про найм на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедур закупівлі або на застосування замовником певного виду процедури закупівлі.  
70. 2. Інформація про відхилення тендерної пропозиції та підстави для відхилення у разі підтвердження зазначених у частині першій цієї статті несхвальних дій виконавця подається замовником у звіті про результати проведення процедури закупівлі та у тижневий термін оголошується виконавцю, який їх допустив.  
71. Стаття 12. Мова, що застосовується під час здійснення процедури закупівлі  
72. 1. Оголошення про здійснення процедури закупівлі, запрошення до участі у процедурах закупівлі, повідомлення про проведення процедури попередньої кваліфікації, а також уся інша тендерна документація готується українською мовою та однією з іноземних мов, що використовується у міжнародній торгівлі у разі, коли процедура закупівлі не обмежується вітчизняними виконавцями відповідно до положень статті 8 цього Закону. Тексти повинні бути аутентичними і мають однакову силу.  
73. 2. Тендерні пропозиції подаються мовою (мовами), зазначеною замовником у тендерній документації.  
74. Стаття 13. Підзаконні акти про закупівлю Підзаконні акти на виконання цього Закону приймаються Кабінетом Міністрів України.  
75. Стаття 14. Визначення структури і обсягів закупівлі  
76. Структура та обсяги закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення державних потреб, що здійснюються за рахунок коштів державного бюджету та державних кредитних ресурсів, визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, а за рахунок коштів місцевих бюджетів - відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.  
77. РОЗДІЛ II  
78. ЗАГАЛЬНІ УМОВИ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ  
79. Стаття 15. Процедури здійснення закупівлі  
80. Закупівля може здійснюватися шляхом таких процедур:  
81. відкритих торгів;  
82. торгів з обмеженою участю;  
83. двоступеневих торгів;  
84. запиту цінових пропозицій (котирувань);  
85. закупівлі в одного постачальника (виконавця).  
86. Основним способом здійснення закупівель є застосування процедури відкритих торгів.  
87. Стаття 16. Умови застосування процедур закупівлі 1. Під час здійснення закупівлі, очікувана вартість якої або частка державних коштів у якій не перевищує суму, еквівалентну 15 тис. євро (для робіт - 50 тис. євро), не є обов'язковим застосування процедури відкритих торгів, а також положень цього Закону щодо обов'язкової публікації оголошення про здійснення закупівлі у "Віснику державних закупівель" та подання звіту про результати здійснення процедури закупівлі.  
88. 2. Застосування інших, ніж процедура відкритих торгів, способів здійснення закупівлі, очікувана вартість якої дорівнює або перевищує 200 тис. євро, потребує погодження з уповноваженим органом.  
89. Стаття 17. Кваліфікаційні вимоги до виконавців  
90. 1. Замовник може вимагати від виконавця надання інформації щодо його відповідності таким кваліфікаційним вимогам:  
91. наявність необхідних знань та досвіду, фінансових ресурсів, обладнання та працівників відповідної кваліфікації; наявність відповідного дозволу чи ліцензії на виконання певних робіт чи послуг; здійснення усіх необхідних податкових відрахувань та інших обов'язкових платежів, передбачених законодавством України;  
92. вступ у правові відносини відповідно до положень статуту про свою діяльність; іншим вимогам, визначеним законодавством України та статтею 9 цього Закону.  
93. 2. Кваліфікаційні вимоги, визначені цією статтею, зазначаються у документації, необхідній для здійснення процедури попередньої кваліфікації (якщо така процедура застосовується), тендерній документації чи інших документах, пов'язаних з поданням тендерних пропозицій.  
94. 3. Замовник не повинен встановлювати вимоги, що є дискримінаційними, до виконавців на підставі їх державної належності за винятком випадків, передбачених статтею 8 цього Закону.  
95. 4. Замовник відхиляє пропозицію постачальника (виконавця) щодо участі в процедурі закупівлі на будь-якому її етапі у разі, коли: виконавець свідомо надає недостовірну інформацію щодо його відповідності встановленим кваліфікаційним вимогам;  
96. виконавець не відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам.  
97. Стаття 18. Процедура попередньої кваліфікації  
98. 1. До оголошення про здійснення процедури закупівлі чи до надання запрошення до участі у процедурі закупівлі замовник має право здійснити процедуру попередньої кваліфікації виконавців.  
99. 2. Інформація про здійснення процедури попередньої кваліфікації підлягає публікації у "Віснику державних закупівель", а у разі потреби - в іноземній пресі відповідно до положень частини четвертої статті 4 цього Закону та може бути надіслана виконавцям не пізніше ніж за 45 днів до оголошення торгів або надання запрошень до участі в процедурах закупівлі. У разі гострої потреби цей строк може бути скорочено до 30 днів з викладенням причин зміни у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.  
100. 3. В інформації про здійснення процедури попередньої кваліфікації обов'язково зазначаються такі дані:  
101. найменування та адреса замовника;  
102. вид, кількість та місце поставки товарів, вид та місце виконання робіт чи вид послуг та місце їх надання;  
103. строки поставки товарів, надання послуг, виконання робіт;  
104. визначення вимог, яким повинен відповідати виконавець;  
105. місце та остаточний термін подання заявок на участь у процедурі попередньої кваліфікації;  
106. інша інформація, що обгрунтовано вимагається замовником.  
107. 4. Замовник не пізніше ніж за 14 днів до остаточного строку подання заявок на участь у процедурі попередньої кваліфікації надає всім заінтересованим виконавцям документацію, яка містить інформацію, передбачену частиною третьою цієї статті, а також:  
108. інструкції щодо підготовки та подання заявок на участь у процедурі попередньої кваліфікації;  
109. стислий виклад критеріїв та процедури оцінки відповідності кваліфікаційним вимогам;  
110. інформацію про документи, необхідні виконавцю для підтвердження відповідності поставленим вимогам;  
111. прізвища, посади та способи зв'язку з особами замовника, відповідальними за здійснення цієї процедури.  
112. 5. Замовник здійснює відбір виконавців для подальшої участі в процедурі закупівлі виключно на підставі їх відповідності умовам, зазначеним у частинах третій та четвертій цієї статті.  
113. 6. До подальшої участі в процедурі закупівлі допускаються лише ті виконавці, які пройшли відбір за результатами здійснення процедури попередньої кваліфікації.  
114. 7. Замовник не пізніше ніж за 3 дні повідомляє кожного виконавця, що брав участь у процедурі попередньої кваліфікації, про результати її здійснення. Перелік виконавців, допущених до подальшої участі у процедурі закупівлі, підлягає публікації у "Віснику державних закупівель".  
115. Стаття 19. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі 1. В інформації, на підставі якої замовник готує звіт про результати здійснення процедури закупівлі і яка повинна зберігатися замовником протягом трьох років, обов'язково зазначаються: стислий опис предмета закупівлі; найменування й адреса виконавців, що подали тендерні пропозиції, заявки на участь у процедурі попередньої кваліфікації, та найменування i адреса виконавця, з яким укладено угоду про закупівлю, а також ціна цієї угоди;  
116. ціна та стислий опис інших основних умов кожної тендерної пропозиції й угоди про закупівлю, а також додаткові умови, запропоновані виконавцями;  
117. стислий виклад критеріїв зіставлення й оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів;  
118. у разі відхилення окремих чи всіх тендерних пропозицій - обгрунтування підстав відхилення;  
119. виклад причин i обставин, якими керувався замовник торгів під час обрання іншого способу проведення торгів, ніж процедура відкритих торгів, з обгрунтуванням вибору такого способу проведення торгів;  
120. стислий виклад будь-яких запитів щодо роз'яснення умов здійснення процедури попередньої кваліфікації або тендерної документації, відповідей на них, а також будьяких змін цієї документації;  
121. у разі коли в результаті торгів не було укладено угоду про закупівлю, - рішення про це з викладом підстав такого рішення;  
122. у разі застосування обмежень щодо участі у процедурах торгів відповідно до положень статті 8 цього Закону - виклад підстав для такого обмеження;  
123. у разі відхилення тендерної пропозиції відповідно до положень статей 9 та 11 цього Закону - виклад підстав для відхилення;  
124. дані про: кваліфікацію виконавців, що подали тендерні пропозиції; заявки на участь у процедурі попередньої кваліфікації або запис про відсутність таких даних; причини застосування процедури попередньої кваліфікації виконавців; подані оскарження, позови та результати їх розгляду; призупинення процедури закупівлі; створення тендерної комісії.  
125. 2. Інформація, передбачена абзацом другим частини першої цієї статті, надається у відповідь на запит будь-якої особи після акцепту тендерної пропозиції або після закінчення торгів у разі, коли вони не привели до укладення угоди про закупівлю.  
126. 3. Інформація, передбачена абзацами третімшостим, восьмим, дев'ятим частини першої цієї статті, що не є конфіденційною, надається у відповідь на запит виконавців, які подали тендерні пропозиції або заявки на участь у процедурах попередньої кваліфікації, після акцепту тендерної пропозиції або після закінчення торгів у разі, коли вони не привели до укладення угоди про закупівлю.  
127. 4. За винятком випадків, коли цього вимагає рішення суду, арбітражного суду, тендерна комісія не повинна розкривати:  
128. інформацію, надання якої суперечить законодавству, не відповідає державним інтересам, законним комерційним інтересам сторін чи порушує принципи чесної конкуренції;  
129. інформацію, що стосується розгляду, оцінки та порівняння тендерних пропозицій, крім зазначеної в абзаці шостому частини першої цієї статті.  
130. 5. Уповноважений орган своїм нормативним актом має право визначити:  
131. форму звіту про результати здійснення процедури закупівлі;  
132. додаткові вимоги до звіту про результати здійснення процедури закупівлі.  
133. 6. Порядок створення та головні функції тендерних комісій визначаються окремим рішенням Кабінету Міністрів України.  
134. РОЗДІЛ III  
135. ПРОЦЕДУРИ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ ТА ТОРГІВ З ОБМЕЖЕНОЮ УЧАСТЮ  
136. Стаття 20. Умови застосування процедур відкритих торгів та торгів з обмеженою участю  
137. 1. Торги здійснюються замовником з метою вибору найбільш вигідної пропозиції на поставку товарів, виконання робіт і надання послуг.  
138. 2. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані виконавці за винятком випадків, передбачених статтею 18 цього Закону.  
139. 3. Під час проведення торгів з обмеженою участю тендерні пропозиції мають право подавати лише ті виконавці, які запрошені замовником взяти участь у процедурі закупівлі.  
140. 4. Процедури торгів з обмеженою участю застосовуються у разі, коли:  
141. товари, роботи чи послуги через їх складний або спеціалізований характер можуть бути запропоновані обмеженою кількістю виконавців;  
142. час і витрати, необхідні для розгляду й оцінки великої кількості тендерних пропозицій, не відповідатимуть вартості товарів, робіт, послуг, які передбачається закупити;  
143. у відповідь на оголошення про відкриті торги тендерних пропозицій не надійшло або відкриті торги не дали очікуваного результату;  
144. закупівлю товарів, робіт, послуг необхідно здійснити в обмежений термін.  
145. 5. Під час проведення торгів з обмеженою участю замовник запрошує до участі у процедурі закупівлі таку кількість виконавців, яка могла б забезпечити вибір найбільш вигідної пропозиції та конкуренцію, але не менше трьох.  
146. Стаття 21. Запрошення до участі у відкритих торгах та торгах з обмеженою участю  
147. 1. Замовник запрошує до участі у відкритих торгах потенційних виконавців шляхом публікації оголошення відповідно до положень статті 4 цього Закону.  
148. 2. В оголошенні про проведення відкритих торгів обов'язково зазначаються :  
149. найменування та юридична адреса замовника торгів;  
150. вид, кількість та місце поставки товарів чи вид і місце проведення робіт або надання послуг;  
151. строк поставки товарів, виконання робіт або надання послуг;  
152. інформація про вимоги, яким повинні відповідати виконавці;  
153. заява про застосування умов захисту вітчизняного ринку відповідно до положень статті 8 цього Закону;  
154. способи та місце отримання тендерної документації та розмір плати за неї (якщо таку плату встановлено замовником);  
155. місце та строк подання тендерних пропозицій;  
156. місце та дата відкриття тендерних пропозицій.  
157. 3. У запрошенні до участі у торгах з обмеженою участю обов'язково повинна бути зазначена інформація, передбачена абзацами другим - сьомим частини другої цієї статті.  
158. 4. Уповноважений орган своїм рішенням має право визначити:  
159. форму або зразок оголошення про проведення торгів та запрошення до участі в них;  
160. додаткову інформацію, яка зазначається в оголошенні та запрошенні.  
161. 5. Встановлений замовником строк подання тендерних пропозицій має бути достатнім для їх належної підготовки, але не меншим 45 календарних днів від дати, зазначеної в оголошенні про проведення торгів та запрошенні до участі в них. У разі невідкладної потреби мінімальний строк може бути скорочено до 15 календарних днів, при цьому обставини, що зумовили його зменшення, не повинні бути спричинені діями замовника, спрямованими на послаблення конкуренції між виконавцями. Причини зміни строку викладаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.  
162. Стаття 22. Умови надання тендерної документації  
163. 1. Замовник надсилає виконавцю тендерну документацію не пізніше ніж протягом тижня з дня отримання від виконавця запиту про надання необхідних документів.  
164. 2. У разі проведення торгів з обмеженою участю на закупівлю товарів та послуг тендерна документація надсилається одночасно із запрошенням до участі у торгах.  
165. 3. За надання тендерної документації замовник має право вимагати плату, яка не повинна перебільшувати суму, необхідну для покриття витрат на підготовку такої документації та її розсилання.  
166. 4. У разі проведення торгів на закупівлю робіт тендерна документація надсилається після попередньої оплати виконавцем витрат на її підготовку та розсилання відповідно до частини третьої цієї статті.  
167. 5. У разі здійснення процедури попередньої кваліфікації тендерна документація надсилається всім виконавцям, що за її результатами пройшли відбір.  
168. Стаття 23. Тендерна документація  
169. 1. Тендерна документація повинна містити:  
170. а) інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій;  
171. б) опис критеріїв, які висуваються тендерною комісією з метою оцінки відповідності виконавців встановленим кваліфікаційним вимогам;  
172. в) інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності виконавців встановленим кваліфікаційним вимогам;  
173. г) інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі:  
174. відповідну технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки, підготовлені відповідно до частин другої - четвертої цієї статті;  
175. кількість товару;  
176. місце, де мають бути виконані роботи чи надані послуги;  
177. додаткові послуги, які мають бути надані;  
178. строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;  
179. д) виклад усіх критеріїв, що висуватимуться під час визначення найкращої тендерної пропозиції;  
180. е) зазначення основних умов, які обов'язково будуть внесені до угоди про закупівлю чи проект угоди про закупівлю;  
181. є) опис окремої частини або частин предмета закупівлі, щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції у разі, коли виконавцям дозволяється подати тендерні пропозиції тільки стосовно частини товарів, робіт чи послуг, що закуповуються;  
182. ж) у разі коли замовником допускається можливість внесення альтернативних тендерних пропозицій - заяву з цього приводу та спосіб їх оцінки і порівняння;  
183. з) методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих товарів, робіт чи послуг, наприклад, витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо;  
184. и) інформацію про валюту (валюти), у якій (яких) має бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;  
185. і) зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути складені тендерні пропозиції;  
186. ї) вимоги замовника до умов надання виконавцем тендерного забезпечення та забезпечення виконання угоди про закупівлю;  
187. й) умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення;  
188. к) зазначення способу, місця та кінцевого строку подання тендерних пропозицій;  
189. л) виклад процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації, а також заяву про намір замовника провести збори виконавців;  
190. м) зазначення терміну, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;  
191. н) зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій;  
192. о) зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з виконавцями й отримувати від них без участі посередників повідомлення, пов'язані з процедурами торгів;  
193. п) інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції та набрання чинності угоди про закупівлю, включаючи (якщо це передбачено законодавством) вимогу про її затвердження, а також орієнтовний строк затвердження угоди про закупівлю з урахуванням відправлення повідомлення про акцепт тендерної пропозиції.  
194. 2. Технічна специфікація, плани, креслення, малюнки чи описи предмета закупівлі, що вимагаються замовником, повинні містити:  
195. а) детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик;  
196. б) вимоги щодо показників функціонування предмета закупівлі у разі, коли опис скласти неможливо або коли доцільнішим є приведення таких показників;  
197. в) посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, робіт чи послуг, що закуповуються з використанням існуючих міжнародних або визнаних в установленому порядку національних стандартів та будівельних норм.  
198. 3. Технічна специфікація не повинна містити посилань на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження чи виробника. У разі коли таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".  
199. 4. Уповноважений орган своїм нормативним актом має право встановити для окремих видів закупівлі додаткові вимоги щодо інформації, яка повинна входити до тендерної документації.  
200. Стаття 24. Надання роз'яснень щодо тендерної документації та внесення до неї змін  
201. 1. Виконавець має право звернутись до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації. Замовник не менше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій повинен дати відповідь на запит виконавця.  
202. 2. Не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів виконавців внести зміни до тендерної документації та повідомити про зазначені зміни у письмовій формі всіх виконавців, яким замовник надав тендерну документацію.  
203. 3. Якщо замовник проводить збори з метою роз'яснення будь-яких запитів щодо тендерної документації, він повинен вести протокол цих зборів з викладенням у ньому всіх роз'яснень до запитів щодо тендерної документації (не розкриваючи, від якого виконавця цей запит отримано), а також відповідей замовника на ці запити і надіслати його всім виконавцям, яким було надано тендерну документацію, незалежно від їх присутності на зборах.  
204. 4. У разі несвоєчасного подання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації, її змін або якщо внесені до тендерної документації зміни є суттєвими, замовник повинен продовжити строк подання тендерних пропозицій. Рішення щодо продовження строку подання тендерних пропозицій приймається замовником з урахуванням того, що такий строк повинен бути достатнім для врахування виконавцями зазначених змін, доповнень або роз'яснень та своєчасного подання тендерних пропозицій, але не меншим ніж три дні.  
205. Стаття 25. Порядок подання тендерних пропозицій  
206. 1. Тендерна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи виконавця у запечатаному конверті або в іншій формі, зазначеній у тендерних документах. На запит виконавця замовник підтверджує отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу отримання.  
207. 2. Тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує надання виконавцем тендерного забезпечення у разі, коли його надання передбачено тендерною документацією.  
208. 3. Тендерні пропозиції, отримані замовником торгів після закінчення строку їх подання, не розкриваються й повертаються виконавцям, що їх подали.  
209. 4. Замовник має право до закінчення встановленого строку подання тендерних пропозицій прийняти рішення про його продовження у разі, коли один чи більше виконавців не можуть подати свої тендерні пропозиції до зазначеного строку через об'єктивні причини. Повідомлення про продовження строку, можливі зміни місця та процедури розкриття тендерних пропозицій негайно надсилається кожному виконавцю, якому було надано тендерну документацію.  
210. 5. Тендерні пропозиції залишаються дійсними впродовж зазначеного у тендерній документації строку. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від виконавців продовження дії тендерних пропозицій на певний додатковий період.  
211. Виконавець може:  
212. відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним тендерного забезпечення;  
213. погодитись з вимогою та продовжити строк дії наданих ним тендерної пропозиції та тендерного забезпечення.  
214. 6. Виконавці, які не продовжують строку дії своїх тендерних забезпечень, вважаються такими, що відхилили вимогу щодо продовження дії своїх тендерних пропозицій.  
215. 7. Якщо інше не передбачено тендерною документацією, виконавець має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку їх подання без втрати свого тендерного забезпечення. Такі зміни чи заява про відкликання тендерної пропозиції можуть бути враховані у разі, коли вони отримані замовником до закінчення строку подання тендерних пропозицій.  
216. Стаття 26. Забезпечення тендерної пропозиції  
217. 1. Замовник повинен зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмірів, форми, а також випадки, у яких тендерне забезпечення не повертається виконавцю.  
218. 2. На вимогу замовника виконавець під час подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення, розмір якого не повинен перевищувати одного відсотка очікуваної вартості у разі проведення торгів на закупівлю робіт та п'яти відсотків у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.  
219. 3. У разі коли тендерне забезпечення буде вноситись за виконавця іншою організацією, виконавець повинен погодити таке рішення із замовником до подання тендерної пропозиції.  
220. 4. Тендерне забезпечення не повертається замовником у разі:  
221. відкликання або зміни тендерної пропозиції виконавцем після закінчення строку її подання;  
222. непідписання виконавцем, що став переможцем торгів, угоди про закупівлю;  
223. ненадання виконавцем, що став переможцем торгів, необхідних гарантій щодо виконання угоди про закупівлю після акцепту його тендерної пропозиції, якщо надання таких гарантій передбачено тендерною документацією.  
224. 5. Замовник не повинен претендувати на тендерне забезпечення i має повернути відповідну суму виконавцю протягом 10 календарних днів з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення у будь-якому разі, крім випадків, зазначених у частині четвертій цієї статті.  
225. 6. Підставою для повернення тендерного забезпечення можуть бути:  
226. закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного у тендерній документації;  
227. укладення угоди про закупівлю з виконавцем, що став переможцем торгів;  
228. відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання, якщо це передбачено у тендерній документації;  
229. закінчення процедур закупівлі без укладення угоди про закупівлю з жодним з виконавців, що подали тендерні пропозиції.  
230. Стаття 27. Забезпечення виконання угоди про закупівлю  
231. 1. Під час здійснення закупівлі товарів, робіт, послуг замовник має право вимагати від виконавця - переможця торгів внесення ним під час укладення угоди про закупівлю забезпечення її виконання.  
232. 2. Розмір забезпечення виконання угоди не повинен перевищувати 15 відсотків кошторисної вартості угоди про закупівлю під час здійснення закупівлі товарів і послуг та 5 відсотків у разі закупівлі робіт.  
233. Стаття 28. Оцінка та порівняння тендерних пропозицій  
234. 1. Розкриття тендерних пропозицій відбувається не раніше закінчення строку їх подання у місці, зазначеному у тендерній документації.  
235. 2. До участі у процедурі розкриття тендерних пропозицій замовником мають бути допущені всі виконавці, що подали тендерні пропозиції, або їх уповноважені представники.  
236. 3. Найменування та адреса кожного виконавця, тендерна пропозиція якого розкривається, ціна кожної тендерної пропозиції та критерії оцінки тендерних пропозицій мають бути оголошені замовником присутнім представникам виконавця під час розкриття тендерних пропозицій, а також у разі запиту - повідомлені виконавцям, які подали тендерні пропозиції, але не були представлені під час їх розкриття. Ці дані зазначаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.  
237. 4. Замовник має право звернутись до виконавців за роз'ясненнями змісту їх тендерних пропозицій з метою полегшення їх розгляду, оцінки та порівняння.  
238. 5. Замовник не повинен починати будь-які переговори з виконавцем щодо внесення змін до змісту поданої тендерної пропозиції, включаючи зміни її ціни та коригування тендерної пропозиції.  
239. 6. Замовник має право на виправлення арифметичних помилок, виявлених у поданій тендерній пропозиції, за умови отримання ним письмово підтвердженої згоди виконавця на таке виправлення.  
240. 7. Замовник визначає переможця торгів на основі критеріїв оцінки тендерних пропозицій, що виходять із державних інтересів і зазначаються у тендерній документації. Такими критеріями можуть бути:  
241. найнижча ціна за умови забезпечення необхідних вимог замовника, таких як : строк поставки (виконання);  
242. якість, естетичні і функціональні характеристики, екологічна чистота; післяпродажне обслуговування;  
243. умови розрахунків;  
244. можливість економічних переваг, що з'являються у зв'язку з реалізацією тендерної пропозиції, включаючи внутрішні інвестиції чи інші види підприємницької діяльності;  
245. експлуатаційні витрати, пов'язані з використанням завершеного будівництвом об'єкта;  
246. стимулювання зайнятості населення;  
247. передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, включаючи використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили й матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, послуг, що пропонуються виконавцем;  
248. надання виключного права на постачання певних видів товарів, робіт, послуг вітчизняним виконавцям.  
249. 8. У разі коли для визначення найкращої тендерної пропозиції використовуються критерії інші, ніж ціна, у тендерній документації має бути визначений (за можливості) їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій.  
250. 9. Замовник може вимагати від виконавця - переможця торгів повторного підтвердження відповідності його кваліфікаційним вимогам згідно з статтею 17 цього Закону. У разі відмови виконавця надати таке підтвердження замовник має відхилити його тендерну пропозицію й визначити серед інших пропозицій кращу.  
251. 10. Замовник може відхилити всі тендерні пропозиції до акцепту тендерної пропозиції, якщо це передбачено у тендерній документації.  
252. 11. Замовник має право з урахуванням положень статті 10 цього Закону для оцінки тендерних пропозицій залучати відповідні експертні організації чи окремих експертів, рекомендації яких можуть бути використані під час визначення переможця торгів.  
253. 12. Інформація щодо розгляду, оцінки та порівняння тендерних пропозицій не надається виконавцям або іншим особам, які офіційно не брали участь у процедурах закупівлі, за винятком випадків, коли така інформація вимагається уповноваженим органом для розгляду поданої на його адресу скарги щодо порядку здійснення процедури закупівлі.  
254. Стаття 29. Відхилення тендерних пропозицій  
255. Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли:  
256. вона не відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим статтею 17 цього Закону та тендерною документацією;  
257. виконавець, який подав тендерну пропозицію, не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки відповідно до частини шостої статті 28 цього Закону;  
258. виконавець своїми діями призвів до виникнення обставин, зазначених у статті 11 цього Закону.  
259. Стаття 30. Відміна торгів  
260. 1. Торги відміняються чи визнаються такими, що не відбулися, у разі, коли:  
261. на участь у процедурах було подано менше ніж три тендерні пропозиції;  
262. було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 29 цього Закону;  
263. ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі;  
264. здійснення закупівлі перестало відповідати державним потребам внаслідок дії непередбачених об'єктивних обставин.  
265. 2. В оголошенні про відміну торгів замовник повідомляє про причини, згідно з якими прийнято рішення про відміну торгів.  
266. 3. Повідомлення про відміну торгів має бути надіслано замовником всім постачальникам (виконавцям) протягом не більше трьох днів з дня прийняття рішення про відміну торгів.  
267. Стаття 31. Акцепт тендерної пропозиції та укладення угоди про закупівлю  
268. 1. Замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана кращою згідно з вимогами статті 28 цього Закону.  
269. 2. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції має бути надіслано виконавцю, який її подав, протягом трьох днів з дня визначення його переможцем торгів. У тижневий строк замовник через подання оголошення у "Віснику державних закупівель" інформує інших виконавців про результати торгів і зазначає назву та місцезнаходження виконавця, тендерна пропозиція якого визнана кращою.  
270. 3. З виконавцем, тендерну пропозицію якого було акцептовано, в тижневий термін укладається угода про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.  
271. 4. У разі відмови виконавця, тендерну пропозицію якого було акцептовано, підписати угоду про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, замовник повторно визначає найкращу тендерну пропозицію з тих, строк дії яких ще не минув, за винятком випадків, коли всі тендерні пропозиції було відхилено згідно з частиною десятою статті 28 цього Закону.  
272. 5. Кабінет Міністрів України може встановити додаткові вимоги до порядку укладення угоди про закупівлю. Інформація про необхідність виконання додаткових вимог зазначається у тендерній документації.  
273. РОЗДІЛ IV  
274. ПРОЦЕДУРИ ДВОСТУПЕНЕВИХ ТОРГІВ  
275. Стаття 32. Умови застосування процедур двоступеневих торгів  
276. 1.Процедура двоступеневих торгів застосовується у разі, коли:  
277. замовник не може скласти конкретний перелік товарів (робіт) або визначити вид послуг, а також для прийняття оптимального рішення про закупівлю необхідно провести попередні переговори з виконавцями;  
278. всі тендерні пропозиції, подані виконавцями на торги, що проводилися із застосуванням процедур відкритих торгів, було відхилено замовником, оскільки вони свідчили про змову виконавців або надійшли від виконавців, які не відповідали вимогам для участі у торгах, викладеним у тендерній документації, за умови, що вимоги до тендерних пропозицій істотно не змінювалися до моменту визначення виконавця для здійснення процедури двоступеневих торгів;  
279. для нових будівельних робіт, що є повторенням подібних будівельних робіт, які відповідають типовому проекту, щодо якого первинну угоду про закупівлю було укладено згідно з положеннями розділу III цього Закону, за умови, що замовник торгів у повідомленні про заплановану закупівлю, яке стосується виконання первинних будівельних робіт, зазначив, що для закупівлі нових подібних будівельних робіт може застосовуватися процедура двоступеневих торгів;  
280. предметом закупівлі є здійснення наукових досліджень, експериментів або розроблень, надання консультаційних та інших спеціальних послуг.  
281. 2. Процедура двоступеневих торгів здійснюється у два етапи, при цьому:  
282. на першому етапі всім виконавцям пропонується подавати попередні тендерні пропозиції, не зазначаючи ціни. Тендерна документація при цьому передбачає подання пропозицій щодо технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, умови поставки, а у разі потреби - підтвердження професійної та технічної компетентності виконавців та їх відповідності кваліфікаційним вимогам. Замовник проводить переговори з будь-яким із виконавців. Після отримання попередніх пропозицій замовник має право внести зміни до тендерної документації щодо технічних вимог та вимог до якості предмета закупівлі чи висунути нові характеристики та критерії оцінки пропозицій відповідно до цього Закону. Про зміну умов тендерної документації замовник інформує всіх виконавців під час надання їм запрошень до участі у другому етапі торгів;  
283. на другому етапі замовник пропонує виконавцям, попередні тендерні пропозиції яких не було відхилено на першому етапі, надати остаточні тендерні пропозиції із зазначенням ціни.  
284. 3. Виконавці, попередні тендерні пропозиції яких не було відхилено на першому етапі, до участі у другому етапі торгів надають тендерні забезпечення своїх пропозицій у разі, коли це передбачено тендерною документацією.  
285. 4. У подальшому процедура двоступеневих торгів здійснюється так само, як і процедура відкритих торгів.  
286. Стаття 33. Запрошення до участі у процедурах двоступеневих торгів та строки надання попередніх тендерних пропозицій  
287. 1. У оголошенні про здійснення процедур двоступеневих торгів обов'язково зазначаються:  
288. найменування та юридична адреса замовника;  
289. опис предмета закупівлі, у тому числі необхідні його технічні та інші параметри, а у разі, коли предметом закупівлі є виконання робіт, - їх вид та орієнтовні строки виконання робіт;  
290. опис критеріїв, що висуваються замовником під час оцінки тендерних пропозицій;  
291. строки та місце подання попередньої тендерної пропозиції.  
292. 3. Строк подання виконавцями попередніх пропозицій встановлюється замовником та зазначається у тендерній документації, але не може бути меншим 30 днів з дня опублікування оголошення про здійснення процедур двоступеневих торгів.  
293. РОЗДІЛ V  
294. ПРОЦЕДУРИ ЗАПИТУ ЦІНОВИХ ПРОПОЗИЦІЙ (КОТИРУВАНЬ), ЗАКУПІВЛІ У ОДНОГО ВИКОНАВЦЯ  
295. Стаття 34. Умови застосування процедур запиту цінових пропозицій (котирувань)  
296. 1. Замовник може здійснювати закупівлю шляхом застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) у разі, коли товари, роботи чи послуги виробляються, виконуються чи надаються не за конкретними специфікаціями, та за умови, що вартість закупівлі не перевищує вартісної межі, визначеної частиною першою статті 16 цього Закону.  
297. 2. Під час застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) замовник подає запит щодо цінових пропозицій (котирувань) не менше ніж трьом виконавцям.  
298. 3. Кожному виконавцю, якому подано запит, повинно бути повідомлено про те, чи включаються у вартість продукції витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.  
299. 4. Кожен виконавець має право подати тільки одну цінову пропозицію, яка не може бути в подальшому змінена. Пропозиція подається в запечатаному конверті не пізніше встановленого замовником граничного строку.  
300. 5. Конверти з пропозиціями розкриваються у визначений замовником час у присутності не менше трьох виконавців, що подали свої пропозиції. Замовник у триденний строк інформує про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) всіх виконавців, що подали свої цінові пропозиції, але не були присутні під час розкриття конвертів з пропозиціями.  
301. 6. Замовником приймається рішення про укладення угоди про закупівлю на користь того виконавця, який подав пропозицію з найнижчою ціною, що задовольняє замовника.  
302. Стаття 35. Умови застосування процедури закупівлі в одного виконавця  
303. 1. Закупівля в одного постачальника - це процедура закупівлі, за якої замовник укладає угоду про закупівлю після проведення переговорів тільки з одним виконавцем.  
304. 2. Процедура закупівлі у одного виконавця застосовується замовником після погодження з уповноваженим органом тільки у разі:  
305. закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов'язаної із захистом виключних авторських прав, зокрема патентів, або якщо через відсутність конкуренції з технічних причин товари, роботи чи послуги можуть бути поставлені (виконані) тільки певним виконавцем і при цьому немає альтернативи;  
306. потреби у здійсненні додаткових поставок первинним виконавцем, призначених для часткової заміни або розширення поставок, коли зміна виконавця може призвести до закупівлі обладнання або послуг, які не відповідають вимогам взаємозаміни з наявним обладнанням або послугами;  
307. додаткові будівельні роботи, що не включені до первинної угоди про закупівлю, але зазначені у тендерних документах, внаслідок непередбачених обставин виявилися необхідними для закінчення зазначених у тендерних документах будівельних робіт; замовнику торгів необхідно укласти договір на додаткові будівельні роботи з виконавцем, що виконує будівельні роботи, зазначені у первинній угоді про закупівлю, оскільки поділ додаткових будівельних робіт із зазначених у первинній угоді ускладниться через технічні або економічні причини та створить значні незручності для замовника. Однак повна вартість угод, що укладаються на додаткові будівельні роботи, не може перевищувати 50 відсотків вартості первинної угоди про закупівлю;  
308. укладення угоди про закупівлю з переможцем архітектурного конкурсу;  
309. коли закупівля може бути здійснена тільки у одного виконавця у зв'язку з необхідністю захисту вітчизняного ринку відповідно до положень статті 8 цього Закону;  
310. закупівлі, яка здійснюється на винятково вигідних умовах, що діють протягом дуже короткого строку, у разі прийняття несподіваних пропозицій стосовно закупівлі товарів, робіт і послуг від виконавців або у разі закупівлі майна підприємств, що ліквідуються, чи під час передачі майна в управління за конкурсом;  
311. виникнення нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з особливими економічними чи соціальними обставинами, яких замовник не міг передбачити.  
312. РОЗДІЛ VI  
313. УГОДА ПРО ЗАКУПІВЛЮ  
314. Стаття 36. Основні вимоги до угоди про закупівлю  
315. 1. Угода про закупівлю набуває чинності з моменту її підписання замовником та виконавцем, визначеним переможцем тендерних процедур.  
316. 2. Угода про закупівлю укладається тільки у письмовій формі та відповідно до положень Цивільного кодексу.  
317. 3. Копія укладеної угоди про закупівлю у тижневий термін з моменту підписання подається уповноваженому органу.  
318. 4. Забороняється вносити зміни до будь-якої частини укладеної угоди про закупівлю чи нові умови, що можуть змінити зміст пропозиції, на підставі якої було обрано виконавця, якщо необхідність таких змін не виникла у зв'язку з обставинами, які неможливо було передбачити під час укладення угоди про закупівлю. У цьому разі застосовуються положення статті 37 цього Закону.  
319. Стаття 37. Відмова замовника від виконання умов угоди про закупівлю  
320. 1. У разі виникнення обставин, які неможливо було передбачити під час укладення угоди про закупівлю та які призвели до зміни ситуації, за якої закупівля стала не відповідати державним інтересам, замовник може, за погодженням з уповноваженим органом, внести зміни до будь-якої частини укладеної угоди про закупівлю чи відмовитись від виконання угоди про закупівлю протягом одного місяця з дня виникнення таких обставин.  
321. 2. Якщо відмова замовника виконувати положення угоди про закупівлю була спричинена обставинами, передбаченими частиною першою цієї статті, останній зобов'язаний оплатити фактично виконану виконавцем частину угоди про закупівлю щодо поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, а також неотриманих доходів.  
322. 3. У разі виникнення суперечностей, пов'язаних з виконанням угоди про закупівлю, виконавець повинен викласти свої претензії у письмовій формі та надіслати їх замовнику.  
323. 4. Замовник зобов'язаний розглянути висунуті виконавцем претензії та надати виконавцю відповідь протягом 21 дня з часу їх отримання.  
324. 5. Якщо замовник відмовляється задовольнити вимоги виконавця чи не надає відповіді щодо суті претензії у строк, передбачений частиною четвертою цієї статті, виконавець має право звернутись до суду чи арбітражного суду відповідно до законодавства.  
325. РОЗДІЛ VII  
326. ПРОЦЕДУРА ОСКАРЖЕННЯ  
327. Стаття 38. Право на оскарження  
328. 1. Будь-який виконавець, який вважає, що він зазнав або може зазнати збитків внаслідок порушення замовником процедур закупівлі, визначених цим Законом, має право вимагати оскарження дій замовника згідно з положеннями цього розділу Закону.  
329. 2. Об'єктом оскарження не може бути:  
330. вибір процедури здійснення закупівлі;  
331. обмеження щодо участі у процедурі закупівлі, пов'язані із застосуванням замовником положень статті 8 цього Закону;  
332. рішення замовника про відхилення всіх тендерних пропозицій.  
333. Стаття 39. Порядок подання та розгляду скарг  
334. 1. До моменту укладення угоди про закупівлю скарга з приводу порушення замовником процедури закупівлі або його рішень, дій чи бездіяльності подається виконавцем, що бере в ній участь, замовнику або до уповноваженого органу. Про отримання скарги уповноважений орган терміново інформує замовника.  
335. 2. Замовник або уповноважений орган можуть не розглядати скаргу, якщо вона була подана пізніше ніж протягом 15 календарних днів з дня настання підстави для її подання.  
336. 3. Подання скарги відповідно до частини першої цієї статті призупиняє торги за умови, що скарга є не безпідставною і підтверджує, що виконавець зазнає збитків у разі непризупинення торгів, а також якщо призупинення торгів не заподіє значних збитків замовнику. Загальний строк призупинення торгів не може перевищувати 15 календарних днів.  
337. 4. Не пізніше ніж протягом 3 днів після отримання скарги замовник або уповноважений орган повинен повідомити всіх виконавців, яких стосується ця скарга, про її подання і зміст, час і місце розгляду. Під час розгляду скарги будьякий виконавець або державний орган, заінтересований у перегляді результатів торгів, має право взяти в ньому участь. Виконавець, який не брав участі у перегляді результатів торгів, позбавляється права на подальше звернення з вимогами, аналогічними до тих, що були розглянуті.  
338. 5. Призупинення торгів, передбачене частиною третьою цієї статті, не здійснюється у разі, коли замовник підтверджує, що з урахуванням невідкладних державних інтересів торги необхідно продовжувати. Будь-яке рішення, прийняте замовником згідно із цією частиною, а також відповідні обгрунтування з приводу його прийняття вносяться до звіту про результати проведення торгів.  
339. 6. Якщо скаргу не врегулювано шляхом переговорів на підставі взаємної згоди, замовник або уповноважений орган протягом 15 календарних днів з дня її отримання повинен прийняти обгрунтоване рішення, у якому необхідно зазначити:  
340. у разі коли скаргу не задоволено - причини такого рішення; у разі коли скаргу задоволено повністю або частково - заходи, які вживатимуться для врегулювання конфлікту. Якщо скаргу розлядає замовник, зазначене рішення надсилається до уповноваженого органу.  
341. 7. У разі виявлення істотних порушень порядку проведення торгів за скаргами виконавців, які впливають на об'єктивність під час визначення переможця торгів або призводять до дискримінації виконавців, уповноважений орган має право визнати результати таких торгів недійсними.  
342. Рішення уповноваженого органу про визнання результатів торгів недійсними є обов'язковим як для замовника, так і для виконавців, і є підставою для звернення до суду або арбітражного суду з приводу відшкодування витрат, пов'язаних з участю у торгах. Відшкодування витрат здійснюється замовником та виконавцем на основі рішення суду або арбітражного суду.  
343. 8. Примірник рішення замовника або уповноваженого органу надсилається виконавцям, що подали скаргу, протягом 5 днів з дня прийняття рішення.  
344. 9. Рішення замовника або уповноваженого органу є остаточним, якщо замовник або виконавець протягом 15 днів з дня його прийняття не звернеться до суду чи арбітражного суду згідно з частиною десятою цієї статті.  
345. 10. Якщо замовник або уповноважений орган не приймає рішення у строк, зазначений в абзаці першому частини шостої цієї статті, виконавці, які подали скаргу, або замовник мають право звертатися до суду або арбітражного суду відповідно до законодавства.  
346. Стаття 40. Відповідальність за порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг для державних потреб  
347. За порушення вимог, встановлених цим Законом та підзаконними актами, розробленими на його виконання, організатори торгів та їх учасники несуть адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до законодавства.  
348. РОЗДІЛ VIII  
349. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
350. 1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня опублікування.  
351. 2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:  
352. підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів у відповідність із цим Законом;  
353. привести свої рішення у відповідність із цим Законом;  
354. забезпечити перегляд і скасування органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів, що не відповідають цьому Закону;  
355. забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень цього Закону.