Кількість абзаців - 88 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Закону Української РСР ''Про зовнішньоекономічну діяльність'' (Друге читання)

0. Проект Закон України Про внесення змін до Закону Української РСР "Про зовнішньоекономічну діяльність"  
1. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
2. I. Внести до Закону Української РСР "Про зовнішньоекономічну діяльність" (Відомості Верховної Ради Української РСР, 1991 р., N29, ст. 377; Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N20, ст.276, N31, ст. 442, N36, ст. 534; 1993 р., N5, ст. 33, N12, ст.ст. 107, 109, N17, ст. 184, N19, ст. 209; 1994 р., N20, ст. 120; 1995 р., N11, ст. 66, N13, ст. 85, N14, ст.ст. 90, 93) такі зміни:  
3. 1. У статті 1:  
4. 1) абзаци дев'ятий, десятий та чотирнадцятий викласти у такій редакції:  
5. "Демпінг - ввезення на митну територію країни імпорту будь-якого товару за цінами, нижчими від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту, що заподіює шкоди національному товаровиробникові подібного товару;  
6. Експорт (експорт товарів) - продаж товарів українськими суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності іноземним суб`єктам господарської діяльності (в тому числі з оплатою в негрошовій формі) з вивезенням або без вивезення товарів через митний кордон України, включаючи реекспорт товарів. При цьому термін реекспорт (реекспорт товарів) означає продаж іноземним суб`єктам зовнішньоекономічної діяльності та вивезення за межі України товарів, що були раніше імпортовані на територію України";  
7. "Імпорт (імпорт товарів) - купівля (в тому числі з оплатою в негрошовій формі) українськими суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності в іноземних суб`єктів господарської діяльності товарів з ввезенням або без їх ввезення на територію України, включаючи закупівлю товарів, призначених для власного споживання установами та організаціями України, розташованими за її межами";  
8. 2) доповнити статтю новим абзацом десятим такого змісту:  
9. "Дистриб'ютор - суб'єкт господарської діяльності, що займається перепродажем, збутом (оптовим чи роздрібним) та/або сприянням збуту товару (товарів). Дистриб'ютор отримує прибутки, як правило, за рахунок різниці цін, за якими він купує та продає цей товар. За умовами укладених договорів (контрактів) дистриб'ютор може також виконувати додаткові зобов'язання (агентські функції тощо) стосовно інформування про конкретні ринки збуту, рекламування та/або технічного обслуговування товару, що продається".  
10. У зв'язку з цим абзаци десятий - сорок шостий вважати відповідно абзацами одинадцятим - сорок сьомим;  
11. 3) доповнити статтю після абзацу двадцять п'ятого новими абзацами двадцять шостим - тридцять першим такого змісту:  
12. "Квоти антидемпінгові - граничний обсяг імпорту в Україну певного товару (товарів), що є об'єктом будь-якого антидемпінгового розслідування та/або антидемпінгових заходів, який дозволено імпортувати в Україну протягом установленого строку та який визначається у натуральних та/або вартісних одиницях виміру;  
13. Квоти компенсаційні - граничний обсяг імпорту в Україну певного товару (товарів), що є об'єктом будь-якого антисубсидиційного розслідування та/або компенсаційних заходів, який дозволено імпортувати в Україну протягом установленого строку та який визначається у натуральних та/або вартісних одиницях виміру;  
14. Квоти спеціальні - граничний обсяг імпорту в Україну певного товару (товарів), що є об'єктом будь-якого спеціального розслідування та/або спеціальних заходів, який дозволено імпортувати в Україну протягом установленого строку та який визначається у натуральних та/або вартісних одиницях виміру;  
15. Ліцензія антидемпінгова - належним чином оформлене право на імпорт в Україну протягом установленого строку певного товару (товарів), який є об'єктом антидемпінгового розслідування та/або антидемпінгових заходів;  
16. Ліцензія компенсаційна - належним чином оформлене право на імпорт в Україну протягом установленого строку певного товару (товарів), який є об'єктом антисубсидиційного розслідування та/або компенсаційних заходів;  
17. Ліцензія спеціальна - належним чином оформлене право на імпорт в Україну протягом установленого строку певного товару (товарів), який є об'єктом спеціального розслідування та/або спеціальних заходів".  
18. У зв'язку з цим абзаци двадцять шостий - сорок сьомий вважати відповідно абзацами тридцять другим - п'ятдесят третім.  
19. 2. У статті 9:  
20. 1) доповнити частину четверту після абзацу четвертого новим абзацом п'ятим такого змісту:  
21. "- проводить антидемпінгові, антисубсидиційні та спеціальні розслідування згідно з порядком, що визначається законодавством України".  
22. У зв'язку з цим абзац п'ятий вважати абзацом шостим;  
23. 2) доповнити статтю новою частиною такого змісту:  
24. "Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі:  
25. - здійснює оперативне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні відповідно до законодавства України;  
26. - приймає рішення про порушення і проведення антидемпінгових, антисубсидиційних або спеціальних розслідувань, вжиття відповідно антидемпінгових, компенсаційних або спеціальних заходів".  
27. 3. У статті 16:  
28. 1) частину третю доповнити абзацами такого змісту:  
29. "- антидемпінгова;  
30. - компенсаційна;  
31. - спеціальна";  
32. 2) частину п'яту доповнити абзацами такого змісту:  
33. "- антидемпінгові;  
34. - компенсаційні;  
35. - спеціальні";  
36. 3) у частині десятій слова "цією статтею" замінити словами "законодавством України".  
37. 4. Статті 29 і 31 викласти у такій редакції:  
38. "Стаття 29. Заходи у відповідь на дискримінаційні та/або недружні дії компетентних органів інших країн, митних союзів або економічних угруповань  
39. У разі коли є відомості про те, що компетентні органи інших країн, митних союзів або економічних угруповань обмежують здійснення законних прав та інтересів суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України, органи державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності відповідно до своїх повноважень мають право вживати адекватних спеціальних заходів у відповідь на такі дії. У разі якщо зазначені дії заподіюють шкоду або існує загроза її заподіяння державі та/або суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності, зазначені заходи можуть передбачати її відшкодування.  
40. Спеціальними заходами у відповідь на дискримінаційні та/або недружні заходи компетентних органів інших країн, митних союзів або економічних угруповань є:  
41. - застосування повної заборони (повного ембарго) на торгівлю;  
42. - застосування часткової заборони (часткового ембарго) на торгівлю;  
43. - позбавлення режиму найбільшого сприяння або пільгового спеціального режиму;  
44. - запровадження спеціального мита;  
45. - запровадження ліцензування та/або квотування;  
46. - встановлення контингентів;  
47. - запровадження комбінованого режиму квот (контингентів);  
48. - запровадження індикативних цін щодо імпорту та/або експорту товарів;  
49. - інші заходи, передбачені законодавством та міжнародними договорами України.  
50. Рішення про вжиття спеціальних заходів приймаються:  
51. Верховною Радою України про:  
52. - позбавлення режиму найбільшого сприяння або пільгового спеціального режиму;  
53. - застосування повної заборони (ембарго) на торгівлю;  
54. Кабінетом Міністрів України про:  
55. - застосування часткової заборони (ембарго) на торгівлю;  
56. - здійснення заходів тарифного регулювання щодо імпорту та/або експорту товарів;  
57. - встановлення режиму ліцензування та/або квотування зовнішньоекономічних операцій ;  
58. Міністерством зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України про:  
59. - здійснення заходів нетарифного регулювання щодо імпорту та/або експорту товарів;  
60. - ліцензування та реєстрацію окремих видів контрактів;  
61. - запровадження індикативних цін щодо імпорту та/або експорту товарів;  
62. - вжиття інших спеціальних заходів відповідно до характеру дискримінаційних та/або недружніх дій.  
63. З метою встановлення фактів дискримінаційних та/або недружніх дій компетентних органів інших країн, митних союзів або економічних угруповань Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України проводить спеціальне розслідування в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.  
64. Матеріали спеціального розслідування розглядаються Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі, яка дає рекомендації відповідним державним органам щодо застосування спеціальних заходів. На підставі матеріалів розслідування Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України разом з Міністерством закордонних справ України звертається до відповідних компетентних органів інших країн, митних союзів або економічних угруповань з пропозицією про врегулювання спірної ситуації.  
65. У разі одержання позитивної відповіді від зазначених органів Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України формує делегацію для проведення переговорів та підготовки відповідних міжнародних договорів міжвідомчого характеру.  
66. У разі коли відповідні компетентні органи інших країн, митних союзів або економічних угруповань не дали офіційної згоди на застосування міжнародно-правових засобів врегулювання спору та/або коли дискримінаційні та/або недружні дії цих органів безпосередньо або опосередковано порушують міжнародні договори України з цими країнами, митними союзами або економічними угрупованнями, Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України відповідно до рекомендацій Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі самостійно застосовує відповідні спеціальні заходи чи передає матеріали Кабінету Міністрів України для прийняття відповідних рішень про вжиття спеціальних заходів.  
67. Застосування спеціальних заходів припиняється у разі припинення дискримінаційних та/або недружніх дій, підписання відповідної угоди або відшкодування шкоди.  
68. Нормативні акти Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України про врегулювання спору та вжиття спеціальних заходів у відповідь на дискримінаційні та/або недружні дії компетентних органів інших країн, митних союзів або економічних угруповань є обов'язковими для виконання органами виконавчої влади України та суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності.  
69. Рішення про вжиття спеціальних заходів, зазначених у цій статті, може бути оскаржено в суді протягом місяця від дати запровадження відповідних заходів у порядку, встановленому законодавством України";  
70. "Стаття 31. Заходи проти недобросовісної конкуренції та масованого імпорту під час здійснення зовнішньоекономічної діяльності  
71. Для цілей цього Закону:  
72. 1) під недобросовісною конкуренцією під час здійснення зовнішньоекономічної діяльності розуміється:  
73. здійснення демпінгу;  
74. здійснення субсидованих імпортних поставок, до яких вживаються компенсаційні заходи;  
75. здійснення інших дій, що визнаються законодавством України недобросовісною конкуренцією;  
76. 2) під масованим імпортом розуміється здійснення імпортних поставок у таких кількостях та/або на таких умовах, що заподіюється або існує загроза заподіяння значної шкоди українським виробникам подібного або безпосередньо конкуруючого товару.  
77. За результатами антидемпінгового, антисубсидиційного або спеціального розслідування приймається рішення про вжиття антидемпінгових, компенсаційних чи спеціальних заходів згідно із законодавством України".  
78. 5. У статті 37:  
79. 1) у частині першій:  
80. абзац третій виключити;  
81. в абзаці четвертому слова "антимонопольних заходів, заборони недобросовісної конкуренції, обмеження реекспорту, заборони демпінгу та інших" виключити;  
82. 2) у частині другій:  
83. у першому реченні слова "за поданням правоохоронних органів Української РСР" замінити словами "за поданням податкових, митних, правоохоронних органів, контрольноревізійної служби, комісій з питань повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами, та Національного банку України";  
84. у другому реченні слова "не більше шести місяців з дати винесення відповідного рішення або" виключити;  
85. 3) частину четверту виключити.  
86. 6. У назві та тексті Закону слова "Українська Радянська Соціалістична Республіка", "Українська РСР", "Уряд", "Рада Міністрів", "Міністерство зовнішньоекономічних зв'язків" та "Державне управління митного контролю" у всіх відмінках замінити відповідно словами "Україна", "Кабінет Міністрів", "Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі " та "Державна митна служба" у відповідних відмінках.  
87. II. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.