Кількість абзаців - 134 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законів України (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

0. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
1. Про внесення змін до деяких законів України
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
3. І. Внести зміни до таких законів України:
 
4. 1. У Законі України "Про Конституційний Суд України" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 49, ст. 272; 2006 р., № 41, ст. 355, №42, ст.383; 2009 р., №31, ст.461):
 
5. 1) пункти 5 та 6 статті 13 викласти в такій редакції:
 
6. „5) відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України;
 
7. 6) порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України";
 
8. 2) статтю 23 викласти в такій редакції:
 
9. "Стаття 23. Звільнення судді Конституційного Суду України з посади
 
10. Суддю Конституційного Суду України звільняє з посади орган, який його призначив, у разі:
 
11. 1) закінчення строку призначення;
 
12. 2) досягнення суддею шістдесяти п`яти років;
 
13. 3) неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров`я;
 
14. 4) порушення суддею вимог, передбачених частиною другою статті 16 цього Закону;
 
15. 5) порушення суддею присяги;
 
16. 6) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
 
17. 7) припинення його громадянства;
 
18. 8) визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим;
 
19. 9) подання суддею заяви про відставку або про звільнення з посади за власним бажанням.
 
20. Рішення про звільнення судді Конституційного Суду України з посади у випадках, передбачених пунктами 1-3, 6-9 цієї статті, може бути прийнято на засіданні Конституційного Суду України якщо орган, який призначив на посаду суддю, протягом одного місяця з дня настання обставин, передбачених цими пунктами, не прийняв відповідного рішення.
 
21. Суддя Конституційного Суду України вважається звільненим з посади судді з дня прийняття акта про звільнення з посади або з часу, який зазначено в акті про звільнення";
 
22. 3) доповнити статтями 23-1 та 23-2 такого змісту:
 
23. "Стаття 23-1. Гарантії права судді Конституційного Суду України на поновлення на посаді
 
24. У разі звільнення судді Конституційного Суду України на підставі пунктів 4 та 5 статті 23 цього Закону, особа, яку звільнено з посади судді Конституційного Суду України, має право оскаржити акт про звільнення впродовж десяти днів у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
 
25. Орган, який прийняв акт про звільнення судді Конституційного Суду України з посади, не має права призначати на посаду судді Конституційного Суду України іншу особу впродовж строку, який визначено у частині першій цієї статті, а у разі оскарження акта про звільнення - до закінчення строку на касаційне оскарження або до ухвалення рішення суду касаційної інстанції.
 
26. Стаття 23-2. Припинення повноважень судді Конституційного Суду України
 
27. Повноваження судді Конституційного Суду України припиняються в разі його смерті";
 
28. 4) частину першу статті 39 викласти в такій редакції:
 
29. "Конституційне подання - письмове клопотання до Конституційного Суду України про визнання правового акта (його окремих положень) неконституційним, про визначення відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України, конституційності міжнародного договору або про необхідність офіційного тлумачення Конституції України та законів України. Конституційним поданням є також звернення Верховної Ради України про дачу висновку щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту, порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України ";
 
30. абзац перший частини другої статті 39:
У конституційному поданні зазначаються:
 
31. 5) статтю 40 викласти в такій редакції:
 
32. "Стаття 40. Суб'єкти права на конституційне подання з питань ухвалення рішень Конституційним Судом України
 
33. Суб'єктами права на конституційне подання з питань ухвалення рішень Конституційним Судом України у випадках, передбачених пунктами 1 та 4 статті 13 цього Закону, є:
 
34. за пунктом 1 - Президент України, не менш як сорок п'ять народних депутатів України (підпис депутата не відкликається), Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Верховний Суд України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим;
 
35. за пунктом 4 - Президент України, не менш як сорок п`ять народних депутатів України (підпис депутата не відкликається), Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Верховний Суд України, Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування";
 
36. 6) текст статті 41 викласти в такій редакції:
 
37. "Суб’єктами права на конституційне подання з питань дачі висновків Конституційним Судом України у випадках, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 статті 13 цього Закону, є:
 
38. за пунктами 2, 6 – Президент України;
 
39. за пунктами 3, 5, 6 – Верховна Рада України;
 
40. за пунктом 2 – Кабінет Міністрів України";
 
41. 7) статтю 43 викласти в такій редакції:
 
42. "Стаття 43. Суб’єкти права на конституційне звернення з питань ухвалення рішень
 
43. Суб'єктами права на конституційне звернення з питань ухвалення рішень Конституційним Судом України у випадку, передбаченому пунктом 4 статті 13 цього Закону, є громадяни України, іноземці, особи без громадянства та юридичні особи";
 
44. 8) частини третю та четверту статті 44 викласти в такій редакції:
 
45. „Провадження у справі не може бути припинено внаслідок скасування акта, що є предметом розгляду, органом, що його прийняв, у разі якщо на розгляді зазначеної справи наполягає один з суб’єктів права на конституційне подання.
 
46. У справах за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України актів Кабінету Міністрів України відкликання конституційного подання не допускається";
 
47. 9) текст статті 45 викласти в такій редакції:
 
48. "Підставами для відмови у відкритті провадження у справі в Конституційному Суді України є:
 
49. 1) відсутність встановленого Конституцією України, цим Законом права на конституційне подання, конституційне звернення;
 
50. 2) невідповідність конституційного подання, конституційного звернення вимогам, передбаченим Конституцією України, цим Законом;
 
51. 3) непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні, конституційному зверненні;
 
52. 4) наявність рішення Конституційного Суду України щодо конституційності аналогічного за змістом та юридичною силою акта, ухвали про відмову у відкритті провадження або ухвали про припинення провадження щодо такого акта.
 
53. Конституційний Суд України постановляє ухвалу про відмову у відкритті провадження за конституційним поданням Президента України у справі щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України у разі, якщо питання щодо відповідності Конституції України такого акта Кабінету Міністрів України було предметом розгляду Конституційного Суду України, за наслідками якого Конституційний Суд України постановив ухвалу про відмову у відкритті провадження або про припинення конституційного провадження, або про визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України";
 
54. 10) частину другу статті 46 викласти в такій редакції:
 
55. "Ухвала про відкриття конституційного провадження або про відмову у відкритті конституційного провадження постановляється не пізніше одного місяця з дня надходження конституційного подання чи конституційного звернення до Конституційного Суду України";
 
56. 11) частину другу статті 51 викласти в такій редакції:
 
57. "На пленарних засіданнях Конституційним Судом України ухвалюються рішення у справах, передбачених пунктами 1 та 4 статті 13, та даються висновки у справах, передбачених пунктами 2, 3, 5 та 6 статті 13 цього Закону";
 
58. 12) доповнити статтею 53-1 такого змісту:
 
59. "Стаття 53-1. Гласність і відкритість розгляду справ у Конституційному Суді України
 
60. Учасники конституційного провадження мають право на отримання в Конституційному Суді України інформації про час, місце та результати розгляду справ.
 
61. Відомості про час і місце проведення пленарних засідань і засідань Конституційного Суду України невідкладно оприлюднюються та розміщуються на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України, а також не пізніш як за 5 днів до дня проведення таких засідань публікуються у "Віснику Конституційного Суду України" та в інших офіційних виданнях України.
 
62. Розгляд справ на пленарному засіданні та засіданні Конституційного Суду України, незалежно від форми звернення, проводиться відкрито.
 
63. Закритий розгляд справи на пленарному засіданні та засіданні Конституційного Суду України здійснюється згідно з ухвалою Конституційного Суду України у разі, якщо відкритий розгляд справи може призвести до розголошення державної або іншої таємниці, що охороняється законом.
 
64. Розгляд справи у закритому засіданні здійснюється з дотриманням усіх правил, передбачених цим та іншими законами України.
 
65. Під час розгляду справи у закритому засіданні мають право бути присутніми суб’єкти права на конституційне подання та конституційне звернення, їх представники, які звернулися до Конституційного Суду України, органи або посадові особи, їх представники, якими були прийняті чи підписані правові акти, конституційність яких оспорюється, а у разі необхідності - інші особи, яких Конституційний Суд України вважає за доцільне залучити до участі у розгляді справи.
 
66. Якщо під час розгляду справи в закритому засіданні буде встановлено, що інформація з обмеженим доступом є суспільно значимою або доступ до інформації обмежено з порушенням закону, Конституційний Суд України постановляє ухвалу про її дослідження у відкритому судовому засіданні.
 
67. Учасники конституційного провадження та інші особи, присутні на відкритому розгляді справи Конституційним Судом України, мають право робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої. Проведення в залі засідання фото- і кінозйомки, відео та звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також транслювання засідання по радіо і телебаченню допускаються на підставі ухвали суду. Конституційний Суд України може постановити ухвалу про заборону вчинення таких дій лише з підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті.
 
68. Ухвали, рішення та висновки Конституційного Суду України обов’язково оголошуються публічно та підлягають офіційному оприлюдненню у порядку, передбаченому цим Законом.
 
69. Кожна особа має право ознайомитися в установленому законом порядку із ухвалами, рішеннями та висновками Конституційного Суду України";
 
70. 13) частину першу статті 56 викласти в такій редакції:
 
71. "У Конституційному Суді України провадження ведеться, а рішення ухвалюються, ухвали постановляються, висновки даються та оприлюднюються державною мовою";
 
72. 14) текст статті 57 викласти в такій редакції:
 
73. "Строк провадження у справах за конституційними поданнями та конституційними зверненнями не повинен перевищувати трьох місяців і починається з дня постановлення ухвали про відкриття провадження у справі.
 
74. У разі провадження за конституційним поданням, яке визнано Конституційним Судом України невідкладним, строк розгляду такого подання не повинен перевищувати одного місяця";
 
75. 15) частину першу статті 61 викласти в такій редакції:
 
76. "Конституційний Суд України за результатами розгляду справ щодо конституційності законів та інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України ухвалює рішення";
 
77. 16) текст статті 62 викласти в такій редакції:
 
78. "Конституційний Суд України дає висновки у справах з питань:
 
79. щодо відповідності Конституції України чинних міжнародних договорів України або тих міжнародних договорів, що вносяться до Верховної Ради України для надання згоди на їх обов'язковість;
 
80. щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту;
 
81. щодо відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України;
 
82. щодо порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України";
 
83. 17) статтю 67 викласти в такій редакції:
 
84. "Стаття 67. Офіційне оприлюднення рішень, ухвал і висновків Конституційного Суду України
 
85. Рішення, ухвали і висновки Конституційного Суду України підписуються не пізніше семи днів після їх відповідно ухвалення, постановлення або надання.
 
86. Рішення, ухвали і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України протягом наступного робочого дня після їх підписання та оприлюднення розміщуються на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України і направляються Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України.
 
87. Рішення, ухвали і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України публікуються у "Віснику Конституційного Суду України" та в інших офіційних виданнях України";
 
88. 18) частину другу статтю 71 викласти в такій редакції:
 
89. "Конституційне подання Президента України щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України може направлятися до Конституційного Суду України не пізніше п’ятнадцяти днів з дня набрання чинності відповідного акта Кабінету Міністрів України";
 
90. 19) частину третю статті 73 викласти в такій редакції:
 
91. "У разі ухвалення Конституційним Судом України у справі за конституційним поданням Президента України рішення про визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України, Указ Президента України про зупинення дії такого акта втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України відповідного рішення";
 
92. 20) текст статті 75 викласти в такій редакції:
 
93. "Підставою для конституційного подання є наявність спору стосовно повноважень конституційних органів державної влади України, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, якщо один із суб'єктів права на конституційне подання, визначених у статті 40 цього Закону, вважає, що правові акти, зазначені в пункті 1 статті 13 цього Закону і якими встановлено повноваження зазначених органів, не відповідають Конституції України. У такому конституційному поданні в обов'язковому порядку наводяться правові обґрунтування тверджень щодо неконституційності оспорюваного акта.
 
94. У разі зупинення Президентом України дії акта Кабінету Міністрів України справа за конституційним поданням Президента України розглядається Конституційним Судом України невідкладно у строк, визначений частиною другою статті 57 цього Закону";
 
95. 21) частини другу-четверту статті 90 викласти в такій редакції:
 
96. "Конституційне подання Верховної Ради України має містити докладний опис вчинених процедурних дій із зазначенням дати, місця і підстав для їх вчинення, а також документів та інших матеріалів, що підтверджують додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту.
 
97. До зазначеного конституційного подання Верховної Ради України додаються такі документи та матеріали:
 
98. щодо ініціювання питання про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту;
 
99. про створення та роботу спеціальної тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування, висновки і пропозиції цієї комісії;
 
100. про розгляд Верховною Радою України висновків і пропозицій тимчасової слідчої комісії;
 
101. рішення Верховної Ради України про звинувачення Президента України у вчиненні державної зради або іншого злочину.
 
102. Конституційний Суд України не пізніше п'яти робочих днів з дня надходження конституційного подання Верховної Ради України та документів і матеріалів, що відповідно до частини третьої цієї статті мають додаватися до нього, відкриває у позачерговому порядку провадження у справі про надання висновку щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту";
 
103. 22) частину другу статті 92 викласти в такій редакції:
 
104. "Копія висновку Конституційного Суду України не пізніше наступного робочого дня після його надання разом з копією матеріалів справи направляються Верховній Раді України та Президенту України";
 
105. 23) назву та частину першу статті 95 викласти в такій редакції:
 
106. "Стаття 95. Резолютивна частина рішення Конституційного Суду України
 
107. У резолютивній частині рішення Конституційного Суду України офіційно тлумачаться положення Конституції України та законів України, щодо яких було подано конституційне подання чи конституційне звернення";
 
108. 24) глави 17 та 18 розділу ІІІ викласти в такій редакції:
 
109. "Глава 17. Особливості провадження у справах, передбачених пунктом 5 статті 13 цього Закону
 
110. Стаття 96. Предмет конституційного провадження та підстави відкриття такого провадження
 
111. Конституційний Суд України розглядає справи і дає висновки щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України законопроекту про внесення змін до Конституції України, поданого до Верховної Ради України згідно із статтями 154, 155 і 156 Конституції України.
 
112. Підставою для відкриття конституційного провадження у справі є конституційне подання Верховної Ради України з питання надання висновку щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України законопроекту про внесення змін до Конституції України.
 
113. Справа про надання висновку щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України законопроекту про внесення змін до Конституції України розглядається Конституційним Судом України невідкладно у строк, визначений частиною другою статті 57 цього Закону.
 
114. Стаття 97. Резолютивна частина висновку Конституційного Суду України
 
115. У резолютивній частині висновку Конституційний Суд України зазначає положення законопроекту про внесення змін до Конституції України, що відповідають вимогам статей 157 і 158 Конституції України, і положення, що не відповідають цим вимогам Конституції України.
 
116. Глава 18. Особливості провадження у справах, передбачених пунктом 6 статті 13 цього Закону
 
117. Стаття 98. Підстава для конституційного провадження
 
118. Конституційний Суд України розглядає конституційне подання Верховної Ради України про порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України (їх окремих положень) після ініціювання питання про дострокове припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
 
119. Конституційне подання щодо такого питання Конституційний Суд України має розглянути невідкладно.
 
120. Стаття 99. Участь у конституційному провадженні
 
121. Конституційний Суд України обов’язково залучає до участі в розгляді справи ініціаторів (їх представників) дострокового припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим (представників Верховної Ради Автономної Республіки Крим), Генерального прокурора України.
 
122. У разі необхідності Конституційний Суд України може залучити до участі в розгляді справи представників депутатських фракцій у Верховній Раді Автономної Республіки Крим.
 
123. Стаття 100. Резолютивна частина висновку
 
124. У резолютивній частині Конституційний Суд України має зазначити, які норми Конституції України чи законів України були порушені правовими актами або діями Верховної Ради Автономної Республіки Крим";
 
125. 25) у тексті Закону:
 
126. у статті 4, абзаці першому статті 13, абзаці першому статті 15, частині четвертій статті 19, частині третій статті 28, частині другій статті 35, частині шостій статті 50, частині четвертій статті 51, частині четвертій статті 55, частині другій статті 60, частині третій статті 61, у назві, частинах першій та четвертій статті 63, пунктах 1 та 6 статті 65, статті 68, частині першій статті 73 слова "прийнятих", "приймає", "прийняття", "прийнято", "прийнятті", "приймається" та "приймаються" замінити відповідно словами "ухвалених", "ухвалює", "ухвалення", "ухвалено", "ухваленні", "ухвалюється" та "ухвалюються";
 
127. у частині другій статті 44, статтях 48 та 49, частинах першій - третій статті 50, частині четвертій статті 53 слова "приймається", "приймає", "прийняття" та "прийнята" замінити відповідно словами "постановляється", "постановляє", "постановлення" та "постановлена".
 
128. 2. Частину шосту статті 52 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (Відомості Верховної Ради України, 2008 р., N25, ст. 241; 2009 р., №31, ст.461) викласти в такій редакції:
 
129. "6. Постановлення Конституційним Судом України ухвали про відмову у відкритті провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України, ухвали про припинення конституційного провадження у справі або визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України, відновлює дію цього акта.
 
130. Дія такого акта Кабінету Міністрів України не може бути повторно зупинена Президентом України на підставі пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України, крім випадків, якщо:
 
131. 1) акт Кабінету Міністрів України, визнаний Конституційним Судом України таким, що відповідає Конституції України, внаслідок внесення змін до Конституції України стає неконституційним;
 
132. 2) до відповідного акта Кабінету Міністрів України, щодо якого Конституційним Судом України було постановлено ухвалу про відмову у відкритті конституційного провадження у справі або ухвалено рішення про визнання його таким, що відповідає Конституції України, внесені зміни, що суперечать Конституції України".
 
133. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.