Про концесії (Друге читання)
0. | Проект Вноситься народними депутатами України - членами Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій ЗАКОН УКРАЇНИ Про концесії |
1. | Цей Закон визначає поняття та правові засади регулювання відносин концесії державного та комунального майна, а також умови та порядок її здійснення з метою підвищення ефективності використання державного та комунального майна та забезпечення потреб громадян України у товарах (роботах, послугах). |
2. | РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ |
3. | Стаття 1. Визначення термінів |
4. | Для цілей цього Закону вживаються такі терміни: |
5. | концесія - це надання на підставі концесійного договору на обумовлений строк юридичній чи фізичній особі (суб`єкту підприємницької діяльності) з метою задоволення громадських потреб виключного права на створення (будівництво) чи експлуатацію об`єкта концесії (строкове платне володіння), за умови взяття суб'єктом підприємницької діяльності (концесіонером) на себе управління об`єктом концесії, майнової відповідальності та можливого ризику; |
6. | концесійний договір - договір, за яким центральний орган виконавчої влади чи виконавчий орган місцевого самоврядування (концесієдавець) надає на оплатній та строковій основі виключне право суб`єкту підприємницької діяльності (концесіонеру) побудувати об`єкт громадського призначення чи суттєво його поліпшити, а також здійснювати його управління (експлуатацію) відповідно до цього Закону з метою задоволення громадських потреб; |
7. | концесіонер - суб`єкт підприємницької діяльності, який відповідно до цього Закону на підставі договору отримав концесію; |
8. | концесієдавець - орган центральної виконавчої влади чи виконавчий орган місцевого самоврядування, який уповноважений Кабінетом Міністрів України чи органами місцевого самоврядування на укладення концесійного договору; |
9. | претендент - фізична чи юридична особа, резидент чи нерезидент, який подав заявку на участь у концесійному конкурсі; |
10. | концесійні платежі - це плата, яку вносить концесіонер за право використання об`єктів, що надаються в концесію. |
11. | Стаття 2. Принципи концесійної діяльності |
12. | Основними принципами концесійної діяльності є: |
13. | законність здійснення концесійної діяльності; |
14. | державне регулювання концесійної діяльності та контроль за її здійсненням; |
15. | застосування переважно конкурентних способів при передачі об`єкта у концесію; |
16. | врахування особливостей надання об`єкта у концесію в окремих сферах підприємницької діяльності; |
17. | комплексне використання об`єкта концесії; |
18. | взаємовигода сторін у концесійному договорі; |
19. | державні гарантії капіталовкладень концесіонера; |
20. | оплатне використання об`єкта концесії; |
21. | забезпечення законних прав та інтересів споживачів товарів (робіт, послуг), що надаються концесіонером; |
22. | стабільність умов концесійних договорів; |
23. | розподіл ризиків між сторонами через концесійний договір; |
24. | участь держави, органів місцевого самоврядування у частковому фінансуванні соціально значимих об`єктів концесії. |
25. | Стаття 3. Об`єкти, які можуть надаватися у концесію |
26. | 1. Об`єкти, які можуть надаватися у концесію визначаються цим Законом. |
27. | 2. У концесію можуть надаватися об`єкти державної чи комунальної власності, які використовуються для здійснення таких видів діяльності: |
28. | водопостачання та водоочищення; |
29. | надання послуг міським громадським транспортом; |
30. | збирання та утилізація сміття; |
31. | надання послуг опалювальною системою; |
32. | будівництво та експлуатація автошляхів, транспортних інфраструктур (мостів, тунелей, спеціальних споруд); |
33. | будівництво та експлуатація шляхів сполучення; |
34. | будівництво та експлуатація вантажних та пасажирських портів; |
35. | будівництво та експлуатація аеропортів; |
36. | надання послуг в сфері кабельного телебачення; |
37. | надання послуг зв`язку; |
38. | надання поштових послуг; |
39. | транспортування та розподіл природного газу; |
40. | виробництво чи (та) транспортування електроенергії; |
41. | громадське харчування; |
42. | будівництво соціально важливих об'єктів житлового сектору; |
43. | житлово-експлуатаційна сфера; |
44. | використання об`єктів соціально-культурного призначення; |
45. | створення комунальних служб паркування автомобілів; |
46. | надання ритуальних послуг. |
47. | 3. Виключно на пленарних засіданнях відповідні місцеві ради можуть прийняти рішення щодо додаткового переліку видів діяльності, для здійснення якої об'єкти права комунальної власності можуть надаватися у концесію. |
48. | 4. Об`єктами державної чи комунальної власності, які надаються у концесію є: |
49. | майно підприємств, які є єдиними цілісними майновими комплексами, або система цілісних майнових комплексів, які забезпечують комплексне надання послуг у сфері діяльності, що визначена частиною другою та третьою цієї статті; |
50. | або об`єкти незавершеного будівництва чи законсервовані об`єкти, які можуть бути добудовані, поліпшені з метою використання для надання послуг по задоволенню громадських потреб у сфері діяльності, що визначена частиною другою та третьою цієї статті; |
51. | або спеціально збудовані об`єкти згідно умов концесійного договору для задоволення громадських потреб у сфері діяльності, що визначена частиною другою та третьою цієї статті. |
52. | 5. Якщо для здійснення концесійної діяльності необхідні земельні ділянки, порядок надання таких у користування чи оренду концесіонеру на термін дії концесійного договору здійснюється згідно положень Земельного кодексу України. |
53. | 6. Об`єкти державної чи комунальної власності, передані у концесію не підлягають приватизації протягом дії договору концесії. |
54. | Стаття 4. Обмеження концесійної діяльності |
55. | Передача концесіонером своїх майнових прав, що випливають з концесійного договору чи об`єктів концесії повністю або частково третім особам, можлива тільки за умови надання на це згоди концесієдавця. |
56. | Стаття 5. Правові засади концесійної діяльності |
57. | 1. Відносини щодо надання в концесію об`єктів права державної чи комунальної власності регулюються концесійним договором, цим Законом та іншими актами законодавства України. |
58. | 2. Окремими законами можуть визначатися особливості здійснення концесійної діяльності в окремих галузях народного господарства або з окремих видів підприємницької діяльності. |
59. | 3. Якщо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, то застосовуються правила міжнародного договору. |
60. | РОЗДІЛ II. ПРОВЕДЕННЯ КОНЦЕСІЙНОГО КОНКУРСУ |
61. | Стаття 6. Порядок прийняття рішення про надання концесії |
62. | 1. Пропозиції щодо переліку конкретних об`єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію вносяться відповідними центральними органами виконавчої влади. Затвердження пооб`єктного переліку здійснюється Кабінетом Міністрів України. |
63. | 2. Затвердження переліку об`єктів права комунальної власності, які можуть надаватися в концесію, здійснюється виключно на пленарних засіданнях відповідних місцевих рад. |
64. | 3. Рішення про надання концесії на об`єкт права державної власності за результатами концесійного конкурсу приймає Кабінет Міністрів України або уповноважений ним орган виконавчої влади. |
65. | 4. Рішення про надання концесії на об`єкт права комунальної власності за результатами концесійного конкурсу приймає відповідний виконавчий орган місцевого самоврядування. |
66. | 5. Концесія на об`єкти права державної власності надається з урахуванням загальнодержавних інтересів та максимального забезпечення інтересів споживачів товарів (робіт, послуг). |
67. | 6. Концесія на об`єкти права комунальної власності надається з урахуванням інтересів регіону, територіальної громади в забезпеченні споживачів товарами (роботами, послугами), які проживають на території регіону, територіальної громади. |
68. | 7. У разі, коли після оголошення концесійного конкурсу на об`єкт концесії є лише один претендент, концесійний договір може бути укладений уповноваженим органом з цією особою шляхом прямого погодження умов договору. |
69. | Стаття 7. Основні засади проведення концесійного конкурсу |
70. | 1. Організація і проведення концесійного конкурсу здійснюється концесієдавцем. |
71. | 2. Концесієдавець: |
72. | утворює конкурсну комісію, затверджує її склад та порядок роботи; |
73. | письмово підтверджує надходження документів на участь у концесійному конкурсі; |
74. | забезпечує претендентів необхідною інформацією (документами) для підготовки пропозицій для участі у концесійному конкурсі; |
75. | повідомляє претендентів на концесію про участь у концесійному конкурсі; |
76. | приймає рішення про допущення (недопущення) претендентів до участі у концесійному конкурсі. |
77. | 3. Для реєстрації претендентів як учасників концесійного конкурсу ними сплачується реєстраційний внесок у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Зазначені грошові кошти вносяться шляхом безготівкового перерахування на відповідний розрахунковий рахунок та використовуються на підготовку процедури концесійного конкурсу і поверненню не підлягають. |
78. | 4. Заявка, отримана концесієдавцем після закінчення строку подачі, не розглядається і повертається претенденту за його рахунок. |
79. | 5. Конкурсна комісія розглядає подані претендентами документи та матеріали з пропозиціями щодо умов одержання концесії, визначає їх відповідність умовам конкурсу, готує висновки щодо визначення кращих умов здійснення концесії, запропонованих учасниками конкурсу. |
80. | 6. На підставі висновків конкурсної комісії концесієдавець приймає рішення про переможця концесійного конкурсу. |
81. | 7. Повідомлення про визначення переможця конкурсу має бути надіслано йому не пізніше п`яти днів з дня прийняття рішення. |
82. | 8. З переможцем концесійного конкурсу укладається концесійний договір після погодження всіх його умов. |
83. | 9. Порядок створення конкурсної комісії та проведення концесійного конкурсу визначається Кабінетом Міністрів України. |
84. | Стаття 8. Інформація про проведення концесійного конкурсу |
85. | 1. Інформація про проведення конкурсів з надання нових концесій чи поновлення концесій, строк дії яких закінчився, публікується в газетах "Урядовий кур`єр" та "Голос України" чи у відповідному друкованому органові місцевого самоврядування. |
86. | 2. Оголошення про концесійний конкурс має містити інформацію щодо: |
87. | органу, який надає концесію; |
88. | об`єкта концесії; |
89. | умови надання земельної ділянки, якщо вона необхідна для здійснення концесійної діяльності; |
90. | обсягу робіт, які мають бути профінансовані (виконані) концесіонером; |
91. | обсягу товарів (робіт, послуг), виготовлення (надання) яких гарантує концесіонер; |
92. | обсягу відомостей стосовно концесіонера; |
93. | основних обов`язків концесіонера; |
94. | фінансових та інших гарантій концесієдавця; |
95. | строку, на який надається концесія; |
96. | строку, до якого подаються заявки бажаючих прийняти участь у конкурсі; |
97. | строку, протягом якого оголошуються результати концесійного конкурсу; |
98. | зазначення про державний орган, до якого слід звертатися для отримання додаткової інформації. |
99. | 3. В оголошенні про концесійний конкурс можуть бути вказані також особливі вимоги щодо концесійної діяльності стосовно охорони навколишнього середовища, охорони праці. |
100. | 4. Заявки на участь у конкурсі подаються протягом ста двадцяти днів з дня оголошення конкурсу. |
101. | 5. Заявка на участь у конкурсі повинна містити інформацію щодо: |
102. | повного найменування претендента; |
103. | пропозиції про виконання умов конкурсу; |
104. | даних, які підтверджують можливість претендента забезпечити належне фінансування своєї концесійної діяльності; |
105. | наявності досвіду та можливості технологічного і організаційного забезпечення такої діяльності. |
106. | Інформація, надана претендентами в заявці на участь у конкурсі, має бути опублікована в офіційних виданнях крім інформації, яка зазначена претендентом як конфіденційна, і яка не може бути розголошена організаторами конкурсу. |
107. | 6. Заявки розглядаються протягом дев'яноста днів з останнього дня подачі заявки. |
108. | Під час розгляду заявок претенденти мають право вносити зміни пропозицій про виконання умов конкурсу з метою їх вдосконалення або зняти свою заявку з розгляду. Зміни пропозицій про виконання умов конкурсу вносяться не пізніше як за п'ятнадцять днів до закінчення строку подання заявок. |
109. | 7. Переможцем конкурсу на укладання концесійного договору визнається претендент, пропозиції якого в найбільшій мірі відповідають критеріям відбору, що зазначені в умовах проведення конкурсу. |
110. | 8. Спори, пов`язані з відмовою в укладенні договору концесії або визнанні недійсним раніше укладеного договору, вирішуються в судовому або арбітражному порядку. |
111. | РОЗДІЛ III. КОНЦЕСІЙНИЙ ДОГОВІР |
112. | Стаття 9. Укладення та строк дії концесійного договору |
113. | 1. Концесійний договір укладається на строк, визначений в договорі, який не може бути менше 10 років та не більше 50 років. |
114. | 2. Концесійний договір вважається укладеним з дня досягнення домовленості з усіх істотних умов і підписання сторонами тексту договору. |
115. | 3. Строк дії концесійного договору може бути змінений за згодою сторін в межах строків, передбачених частиною першою цієї статті. |
116. | 4. Кабінетом Міністрів України можуть бути затверджені примірні концесійні договори для здійснення певних видів концесійної діяльності. |
117. | Стаття 10. Істотні умови договору концесії |
118. | 1. Істотними умовами договору концесії є: |
119. | сторони договору; |
120. | види діяльності, роботи, послуги, які здійснюються за умовами договору; |
121. | об'єкт концесії (склад і вартість майна чи технічні і фінансові умови створення об'єкта концесії); |
122. | умови надання земельної ділянки, якщо вона необхідна для здійснення концесійної діяльності; |
123. | перелік видів діяльності, здійснення яких підлягає ліцензуванню; |
124. | умови встановлення, зміни цін (тарифів) на виготовлені (надані) товари (роботи, послуги); |
125. | строк дії договору концесії, умови найму і використання працівників громадян України; |
126. | умови використання вітчизняної технології, техніки, сировини, матеріалів; |
127. | умови та обсяги поліпшення об`єкта концесії та порядок компенсації зазначених поліпшень; |
128. | умови, розмір і порядок внесення концесійних платежів; |
129. | порядок використання амортизаційних відрахувань; |
130. | відновлення майна, що одержане в концесію та умови його повернення; |
131. | виконання сторонами зобов'язань та їх відповідальність; |
132. | страхування концесіонером майна, взятого в концесію; |
133. | порядок продовження, призупинення і припинення дії договору; |
134. | порядок вирішення спорів між сторонами. |
135. | 2. За згодою сторін у концесійному договорі можуть бути передбачені й інші умови, в тому числі зумовлені окремими законами, щодо особливостей концесійної діяльності в окремих галузях народного господарства чи з окремих видів підприємницької діяльності. |
136. | 3. Якщо для здійснення концесійної діяльності необхідна земельна ділянка, договір оренди земельної ділянки чи акт про надання земельної ділянки у користування є невід'ємною частиною концесійного договору. |
137. | 4. Умови концесійного договору є чинними на весь строк дії договору і у випадках, коли після його укладення законодавчими актами встановлено правила, які погіршують становище концесіонера. |
138. | 5. Реорганізація концесіонера - юридичної особи не є підставою для зміни умов чи розірвання концесійного договору. |
139. | Стаття 11. Ліцензування |
140. | Якщо концесіонер здійснює підприємницьку діяльність, яка згідно законодавства України підлягає ліцензуванню, це заноситься в перелік істотних умов договору і додаткового ліцензування не потребує. |
141. | Стаття 12. Концесійні платежі |
142. | 1. Концесійний платіж вноситься концесіонером відповідно до умов концесійного договору незалежно від наслідків господарської діяльності. |
143. | 2. Концесійні платежі вносяться відповідно до Державного бюджету України чи місцевого бюджету. |
144. | 3. Методика розрахунку та граничні розміри концесійних платежів визначаються Кабінетом Міністрів України. |
145. | 4. Концесіонерам збиткових і низькорентабельних об`єктів концесії, які мають важливе соціальне значення, концесієдавець може надавати пільги щодо концесійних платежів, а також передбачати в договорі надання субсидій, компенсацій. Порядок визначення таких об`єктів, а також умови надання пільг і дотацій встановлюється Кабінетом Міністрів України. |
146. | Стаття 13. Відповідальність сторін за невиконання зобов`язань за концесійним договором |
147. | 1. За невиконання або за неналежне виконання зобов`язань за концесійним договором, в тому числі за зміну або розірвання договору в односторонньому порядку, крім випадків, передбачених цим Законом, сторони несуть відповідальність, встановлену законодавчими актами України та концесійним договором. |
148. | 2. У разі банкрутства концесіонера він відповідає за свої борги майном, яке належить йому на праві власності, згідно законодавства України. |
149. | Стаття 14. Реєстрація договорів концесії |
150. | 1. У разі якщо об`єктом концесії є об`єкт права державної власності, орган уповноважений укласти договір концесії, в установленому Кабінетом Міністрів України порядку, повідомляє про укладення такого договору Фонд державного майна України, який веде реєстр концесійних договорів. Порядок ведення такого реєстру визначається Кабінетом Міністрів України. |
151. | 2. У разі якщо об`єктом концесії є об`єкт права комунальної власності, орган уповноважений укласти договір концесії, в установленому Кабінетом Міністрів України порядку, реєструє такий договір у виконавчому органі місцевого самоврядування та повідомляє Фонд державного майна України про укладення такого концесійного договору. Порядок ведення обліку концесійних договорів укладених органами місцевого самоврядування, визначається Кабінетом Міністрів України. |
152. | Стаття 15. Припинення дії договору концесії |
153. | 1. Дія договору концесії припиняється у разі: |
154. | закінчення строку, на який його було укладено; |
155. | банкрутства концесіонера; |
156. | загибелі об`єкта концесії. |
157. | 2. Договір концесії може бути розірваним за погодженням сторін. |
158. | На вимогу однієї із сторін договір концесії може бути достроково розірвано за рішенням суду, арбітражного суду у разі невиконання сторонами своїх зобов`язань та з інших підстав, передбачених законодавчими актами України. |
159. | 3. У разі розірвання договору концесії, закінчення строку його дії, банкрутства концесіонера, концесіонер зобов`язаний повернути концесієдавцю об`єкт концесії на умовах, зазначених у договорі концесії. Якщо концесіонер допустив погіршення стану об`єкта концесії або його загибель, він повинен відшкодувати концесієдавцю збитки, якщо не доведе, що погіршення або загибель об`єкта сталися не з його вини. |
160. | 4. Договір концесії може бути визнаний судом недійсним у порядку, встановленому Цивільним кодексом України. При визнанні концесійного договору недійсним, сторони зобов'язані повернути другій стороні все одержане за договором в натурі, а при неможливості повернути одержане в натурі - відшкодувати вартість того, що одержане, за цінами, які існують на момент взаємних розрахунків. |
161. | Якщо у зв'язку з укладенням недійсного договору концесії завдано збитків іншій стороні або третій особі, вони підлягають відшкодуванню винною стороною на загальних підставах у повному обсязі. |
162. | 5. При поліпшенні майна, одержаного в концесію, здійсненою за рахунок коштів концесіонера чи створення концесіонером майна на виконання умов договору концесії, концесієдавець зобов`язаний компенсувати концесіонеру вартість зазначених поліпшень чи створеного майна в частині, що не була компенсована концесіонером в результаті концесійної діяльності відповідно до умов договору. |
163. | Стаття 16. Розв`язання спорів, що виникають з договору концесії |
164. | 1. Спори, що виникають з договорів концесії, розглядаються відповідно до законодавства України судами, арбітражними судами. |
165. | 2. Спори, що виникають з договорів за участю нерезидентів, вирішуються в порядку, передбаченому в договорі, і можуть розглядатися міжнародним арбітражним судом за місцем, обумовленим у договорі. |
166. | 3. У разі порушення умов договору концесії сторони мають право вимагати розірвання договору концесії у встановленому законодавством України порядку. |
167. | РОЗДІЛ IV. ОСНОВНІ ПРАВА ТА ОБОВ`ЯЗКИ СТОРІН КОНЦЕСІЙНОГО ДОГОВОРУ |
168. | Стаття 17. Права і обов'язки концесієдавця |
169. | 1. Концесієдавець має право: |
170. | здійснювати контроль за дотриманням концесіонером умов концесійного договору; |
171. | надати право на монопольне здійснення підприємницької діяльності на основі використання об`єкта концесії; |
172. | вимагати звітності стосовно використання амортизаційних відрахувань; |
173. | вимагати дострокового розірвання концесійного договору у разі порушення концесіонером його умов; |
174. | вимагати від концесіонера компенсації збитків у разі погіршення стану об'єкта концесії з вини концесіонера. |
175. | 2. Концесієдавець зобов'язаний: |
176. | передати концесіонеру об'єкт концесії у стані та строки, передбачені концесійним договором; |
177. | надати концесіонеру своєчасно і в повному обсязі передбачені концесійним договором документи, які підтверджують права концесіонера на володіння об'єктом концесії чи право на створення такого об'єкта; |
178. | вимагати звіт про використання амортизаційних відрахувань; |
179. | зберігати комерційну таємницю концесіонера; |
180. | не втручатися у господарську діяльність концесіонера; |
181. | якщо для здійснення концесійної діяльності необхідна земельна ділянка, забезпечити її відведення у порядку, встановленому Земельним кодексом України. |
182. | 3. Концесієдавець має також інші права і обов'язки, передбачені концесійним договором та цивільним законодавством України. |
183. | Стаття 18. Права і обов'язки концесіонера |
184. | 1. Концесіонер має право: |
185. | здійснювати підприємницьку діяльність на основі використання об'єкта концесії; |
186. | на монопольне здійснення підприємницької діяльності на основі використання об`єкта концесії, якщо це передбачено умовами концесійного договору; |
187. | вимагати дострокового розірвання концесійного договору у разі порушення концесієдавцем умов договору і відшкодування збитків, завданих невиконанням умов договору; |
188. | на продовження строку дії концесійного договору за виконанням його умов; |
189. | справляти плату за вироблені товари (роботи, послуги) згідно умов договору; |
190. | використовувати амортизаційні відрахування на відновлення основних фондів, взятих у концесію; |
191. | на контрактній основі залучати до виконання спеціальних робіт на об'єкті концесії третіх осіб. При цьому концесіонер несе відповідальність за виконання такими особами умов концесійного договору та законодавства України. |
192. | 2. Концесіонер зобов'язаний: |
193. | виконувати умови концесійного договору; |
194. | надавати робочі місця на об'єкті концесії, як правило, працівникам-громадянам України; |
195. | використовувати на об`єкті концесії технології, метаріали, техніку вітчизняного виробництва, якщо інше не передбачено умовами договору; |
196. | утримувати об`єкт концесії в належному технічному стані; |
197. | після закінчення концесійного договору передати об'єкт концесії в належному технічному стані концесієдавцю згідно умов договору. |
198. | 3. Концесіонер має також інші права та обов'язки згідно концесійного договору та законодавства України. |
199. | Стаття 19. Організаційно-правові форми діяльності концесіонера |
200. | 1. Концесіонер вільний у виборі організаційно-правових форм здійснення своєї діяльності. |
201. | 2. Порядок створення, реорганізації та ліквідації юридичних осіб для ведення концесійної діяльності та умови виконання ними концесійних договорів визначаються законодавством України. |
202. | Стаття 20. Правовий режим майна, що надається в концесію чи створюється в результаті виконання умов концесійного договору |
203. | 1. Передача об`єктів в концесію не зумовлює перехід права власності до концесіонера та не припиняє права державної чи комунальної власності на ці об`єкти. |
204. | Створене на виконання концесійного договору майно, відповідно до умов договору, є об`єктом права державної чи комунальної власності. |
205. | Майно, яке придбав концесіонер на виконання умов концесійного договору належить йому на праві власності і переходить у власність держави чи територіальної громади по закінченню строку дії концесійного договору на умовах, передбачених цим Законом та договором. |
206. | 2. Концесіонеру належить право власності на прибуток, отриманий від використання об`єкта концесій, а також на продукцію, отриману в результаті виконання концесійної угоди. |
207. | 3. Амортизаційні відрахування на взяте (створене) на виконання концесійного договору в концесію майно залишаються у розпорядженні концесіонера і використовуються тільки на відновлення основних фондів, взятих у концесію. |
208. | Концесіонер має право відповідно до умов концесійного договору за рахунок власних коштів здійснювати реконструкцію, технічне переоснащення, поліпшення майна, взятого в концесію. |
209. | Право власності на поліпшене, реконструйоване, технічно переоснащене майно залишається відповідно за державою чи територіальною громадою. |
210. | Концесіонер має право на адекватну і ефективну компенсацію вартості поліпшень майна, що здане в концесію, за рахунок отриманого прибутку, якщо інше не передбачено договором. |
211. | Стаття 21. Захист права концесіонера на майно, одержане ним в концесію |
212. | 1. Концесіонерові забезпечується його права на майно, одержане (створене) ним за концесійним договором нарівні із захистом, встановленим законодавством щодо захисту права власності. |
213. | 2. Концесіонер може зажадати повернення майна, одержаного ним за концесійним договором з будь-якого незаконного володіння, усунення перешкод у користуванні ним, відшкодуванні шкоди, завданої майну громадянами, юридичними особами, концесієдавцем. |
214. | Стаття 22. Ризик випадкової загибелі чи пошкодження об`єкта концесії |
215. | 1. Ризик випадкової загибелі чи пошкодження об`єкта концесії несе концесієдавець, якщо інше не встановлено договором. |
216. | 2. Майно, одержане концесіонером чи створене в зв`язку з умовами концесійного договору страхується концесіонером на користь того учасника договору концесії, який бере на себе ризик випадкової загибелі чи пошкодження об`єкта оренди. |
217. | Стаття 23. Припинення діяльності державного чи комунального підприємства, майно якого передано у концесію |
218. | 1. Припинення діяльності державного чи комунального підприємства, майно якого передається в концесію, здійснюється шляхом його ліквідації. |
219. | 2. Право повного господарського відання на майно, що було закріплене за державним чи комунальним підприємством та передається у концесію, припиняється. |
220. | 3. Працівникам державного чи комунального підприємства, що припинило свою діяльність, забезпечуються соціально-правові гарантії, передбачені законодавством України для працівників, що звільняються у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці. |
221. | 4. Концесієдавець зобов'язаний при укладенні концесійного договору передбачити в умовах договору максимальне використання в діяльності об'єкта концесії працівників - громадян України, в тому числі і звільнених в зв'язку з ліквідацією державного чи комунального підприємства у разі укладення концесійного договору. |
222. | Стаття 24. Передача об`єкта концесії |
223. | 1. Передача об`єкта у концесію концесієдавцем концесіонеру здійснюється у строки і на умовах, визначених у концесійному договорі. |
224. | 2. Майно, одержане у концесію, включається до балансу концесіонера - юридичної особи, з зазначенням, що це майно одержане у концесію. |
225. | 3. Якщо концесієдавець у строки і на умовах, визначених у концесійному договорі, не передасть об`єкт концесії, концесіонер має право вимагати від концесієдавця передачі об`єкта концесії та відшкодування збитків, завданих затриманням передачі, або відмовитись від договору концесії і вимагати відшкодування збитків, завданих йому невиконанням договору концесії. |
226. | РОЗДІЛ V. ОБЛІК, ЗВІТНІСТЬ ТА ОПОДАТКУВАННЯ КОНЦЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
227. | Стаття 25. Бухгалтерський облік та звітність |
228. | Бухгалтерський облік і звітність щодо концесійної діяльності ведеться відповідно до законодавства України. |
229. | Стаття 26. Порядок сплати мита, податку на додану вартість та акцизного збору при ввезенні матеріальних цінностей в зв`язку з договором концесії |
230. | Мито, податок на додану вартість та акцизний збір при ввезенні матеріальних цінностей в зв`язку з виконанням умов концесійного договору сплачуються відповідно до законодавства України. |
231. | РОЗДІЛ VI. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ |
232. | 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. |
233. | 2. Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону. |
234. | 3. Кабінету Міністрів України в трьохмісячний строк після опублікування цього Закону: |
235. | підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів; |
236. | привести свої рішення у відповідність з цим Законом; |
237. | розробити нормативно-правові акти, передбачені цим Законом; |
238. | забезпечити прийняття міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України нормативно-правових актів, передбачених цим Законом, а також перегляд і скасування їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону; |
239. | розробити та затвердити примірні концесійні договори. |
240. | 4. Статтю 22 Закону України "Про режим іноземного інвестування" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 19, ст.80) викласти в такій редакції: |
241. | "Надання іноземним інвесторам права на проведення господарської діяльності, пов'язаної з використанням об'єктів, що перебувають у державній чи комунальній власності, відбувається на підставі відповідного законодавства України". |
242. | 5. У Законі України "Про місцеве самоврядування" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 24, ст.170): |
243. | у пункті 30 частини першої статті 26 після слова "недійсним" доповнити словами "про надання у концесію об'єктів права комунальної власності"; |
244. | у пункті "а" 4) статті 29 після слів "цих програм" доповнити словами "підготовки і внесення пропозицій щодо визначення видів діяльності та переліку об'єктів, які можуть надаватися у концесію"; |
245. | пункт 1 статті 20 доповнити словами "прийняття рішення про надання у концесію об'єкта права комунальної власності"; |
246. | у пункті 19 статті 43 після слова "оренду" доповнити словом "концесію". |
247. | 6. Частину 26 статті 4 Закону України "Про підприємництво" (Відомості Верховної Ради України, 1991 р., № 14, ст.168; 1998 р., № 26, ст.158) доповнити словами "крім здійснення концесійної діяльності, якщо істотною умовою договору концесії є перелік видів діяльності, що потребує ліцензування". |