Кількість абзаців - 99 Розмітка (ліва колонка)


Про спеціальну економічну зону Рені (Друге читання)

0. Проект ЗАКОН УКРАЇНИ Про спецiальну економiчну зону "Ренi"  
1. Цей Закон визначає порядок створення, функцiонування та лiквiдацiї спецiальної економiчної зони "Ренi".  
2. Стаття 1. Створення спецiальної економiчної зони "Ренi"  
3. Спецiальна економiчна зона "Ренi" створюється на строк 30 рокiв з 1 сiчня 2000 року в мiстi Ренi Одеської областi на базi Ренiйського морського торговельного порту площею 94,36 гектара згiдно з картою, яка є невiд'ємною частиною цього Закону (оригiнал карти зберiгається в Ренiйськiй мiськiй радi).  
4. Метою створення спецiальної економiчної зони "Ренi" є залучення iнвестицiй, сприяння розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв та пiдприємництва, завантаження потужностей портового комплексу, збiльшення поставок високоякiсних товарiв та послуг, створення сучасної виробничої, транспортної i ринкової iнфраструктури.  
5. На територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" на строк, зазначений у частинi першiй цiєї статтi, встановлюється спецiальний митний, податковий та iншi режими економiчної дiяльностi згiдно з цим Законом.  
6. Положення про спецiальну економiчну зону "Ренi" затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.  
7. Стаття 2. Особливостi дiї законодавства України у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi"  
8. Законодавство України у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi" дiє з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон" та цим Законом.  
9. Держава гарантує стабiльнiсть встановленого режиму функцiонування на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" на строк, визначений статтею 1 цього Закону.  
10. Якщо внаслiдок змiни законодавства України, змiнюється режим, передбачений статтею 8 цього Закону, на вимогу платника податку - суб'єкта спецiальної економiчної зони "Ренi" застосовуються умови, що дiяли на момент укладання договору (контракту) на реалiзацiю iнвестицiйного проекту з органом господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Ренi".  
11. Стаття 3. Органи управлiння спецiальної економiчної зони "Ренi"  
12. Органами управлiння спецiальною економiчною зоною "Ренi" є:  
13. органи мiсцевого самоврядування та мiсцевi державнi адмiнiстрацiї в межах своїх повноважень;  
14. орган господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Ренi"  
15. Стаття 4. Повноваження органiв мiсцевого самоврядування щодо управлiння спецiальною економiчною зоною "Ренi"  
16. Органи мiсцевого самоврядування та органи виконавчої влади здiйснюють свої повноваження на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" вiдповiдно до законодавства України з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.  
17. Стаття 5. Повноваження Одеської обласної адмiнiстрацiї та Ренiйської мiської ради  
18. До повноважень Одеської обласної державної адмiнiстрацiї, крiм повноважень, передбачених iншим законодавством, також належать:  
19. затвердження стратегiчних та поточних програм розвитку спецiальної економiчної зони "Ренi";  
20. надання центральним органам виконавчої влади iнформацiї щодо функцiонування спецiальної економiчної зони "Ренi";  
21. До повноважень Ренiйської мiської ради, крiм повноважень, передбачених iншим законодавством, також належить:  
22. розроблення та забезпечення реалiзацiї стратегiї та поточних програм розвитку зони;  
23. укладення з органом господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Ренi" угод про передачу в його користування земельних дiлянок та природних ресурсiв мiсцевого значення;  
24. розгляд та схвалення iнвестицiйних проектiв в порядку визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України.  
25. Стаття 6. Повноваження органу господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Ренi"  
26. Органом господарського розвитку спецiальної економiчної зони "Ренi" (далi - орган господарського розвитку) є юридична особа, створена Ренiйськiм морськiм торговельним портом в органiзацiйно-правовiй формi вiдповiдно до законодавства України.  
27. До повноважень органу господарського розвитку належать:  
28. розроблення та забезпечення реалiзацiї стратегiчних та поточних програм розвитку спецiальної економiчної зони "Ренi";  
29. розгляд пропозицiй суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi (iнвесторiв) щодо реалiзацiї iнвестицiйних проектiв на територiї зони та надання Ренiйськiй мiськiй радi вдповiдних висновкiв;  
30. реєстрацiя суб'єктiв спецiальної економiчної зони "Ренi";  
31. укладення договорiв (контрактiв) iз суб'єктами пiдприємницької дiяльностi (iнвесторами) про реалiзацiю iнвестицiйних проектiв;  
32. укладення договорiв на виконання пiдрядних робiт, пов'язаних з облаштуванням територiї спецiальної економiчної зони "Ренi", будiвництво на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури, розвиток мережi комунiкацiйних зв'язкiв;  
33. укладення iз суб'єктами спецiальної економiчної зони "Ренi" договорiв оренди земельних дiлянок, використання об'єктiв iнфраструктури, складських примiщеньтощо, розташованих на територiї зони;  
34. органiзацiя пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;  
35. здiйснення разом з вiдповiдними органами виконавчої влади заходiв щодо забезпечення законностi i правопорядку, економiчної та екологiчної безпеки на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi";  
36. надання Одеськiй обласнiй державнiй адмiнiстрацiї, iншим органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування iнформацiї щодо функцiонування спецiальної економiчної зони "Ренi"  
37. прийняття в межах своїх повноважень рiшень, обов'язкових до виконання на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi".  
38. Стаття 7. Особливостi провадження пiдприємницької дiяльностi на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi"  
39. На територiї спецiальної економiчної зони провадяться всi види пiдприємницької дiяльностi, якi вiдповiдають метi створення зони, крiм заборонених законодавством України.  
40. На територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" розмiщуються пiдприємства, якi здiйснюють операцiї з обслуговування експортно-iмпортних вантажiв, надання транспортно-експедиторських та агентських послуг, їх зберiгання, доробки, сортування, пакування, торгiвлi, а також пiдприємства, якi застосовують новiтнi технологiї з метою виробництва товарiв для експорту та поставок на внутрiшнiй ринок.  
41. На територiї спецiальної економiчної зони можуть розмiщуватись об'єкти виробничої та невиробничої iнфраструктури.  
42. На територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" забороняється створення i функцiонування казино та об'єктiв грального бiзнесу.  
43. Орган господарського розвитку у встановленому законодавством порядку надає суб'єктам пiдприємницької дiяльностi у користування на територiї зони земельнi дiлянки, примiщення, обладнання тощо.  
44. Стаття 8. Суб'єкти спецiальної економiчної зони "Ренi"  
45. Суб'єктами спецiальної економiчної зони "Ренi" є суб'єкти пiдприємницької дiяльностi - юридичнi особи, створенi вiдповiдно до законодавства на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi", якi реалiзують на цiй територiї iнвестицiйнi проекти кошторисною вартiстю, еквiвалентною не менш як 250 тис. доларiв США, на пiдставi укладеного з органом господарського розвитку договору (контракту) про реалiзацiю на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" схваленого iнвестицiйного проекту i зареєстрованi у встановленому порядку як суб'єкти спецiальної економiчної зони "Ренi".  
46. Суб'єкти спецiальної економiчної зони "Ренi" не можуть мати фiлiй, вiддiлень, iнших вiдокремлених пiдроздiлiв за межами спецiальної економiчної зони "Ренi".  
47. За реєстрацiю суб'єктiв спецiальної економiчної зони вноситься плата, розмiр якої встановлюється Одеською обласною державною адмiнiстрацiєю за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України. Розмiр зазначеної плати є однаковим для всiх суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi одного виду дiяльностi.  
48. Кошти, одержанi за реєстрацiю суб'єктiв спецiальної економiчної зони (Ренi), спрямовуються на розвиток iнфраструктури цiєї зони  
49. Стаття 9. Порядок ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю спецiальної економiчної зони "Ренi" та вивезення товарiв та iнших предметiв з ії територiї  
50. 1. У спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi" запроваджується режим спецiальної митної зони, вiдповiдно до якого застосовується такий порядок ввезення (вивезення) товарiв та iнших предметiв:  
51. 1) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв (крiм пiдакцизних товарiв) iз-за меж митної територiї України на територiю спецiальної економiчної зони "Ренi" для використання в межах цiєї зони ввiзне мито та податок на додану вартiсть не справляються;  
52. 2) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв, що попередньо були везенi iз-за меж митної територiї України на територiю спецiальної кономiчної зони "Ренi", на митну територiю України з цiєї зони податкування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України як при податкування товарiв, що iмрортуються.  
53. До митної вартостi товарiв та iнших предметiв, зазначеених у цьому пункгi, невключається вартiсть послуг з їх перевантаження, зберiгання, сортування, пакування, доробки, здiйснюваних на територiї спецiальної кономiчної зони "Ренi". Зазначенi послуги не пiдлягають обкладенню податком на додану вартiсть.  
54. 3) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв, повнiстю вироблених або достатньо перероблених у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi", на митну територiю України з територiї цiєї зони податок на додану вартiсть i акцизний збiр справляється як для внутрiшнього споживання або використання в Українi;  
55. 4) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв, вироблених, у тому числi повнiстю, або достатньо перероблених у спецiальної економiчної зонi "Ренi", з територiї цiєї зони за межi митної територiї України вивiзне мито i акцизний збiр не справляються, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою;  
56. 5) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв, попередньо ввезених із-за меж митної територiї України на територiю спецiальної економiчної зони "Ренi", за межi митної територiї України з цiєї зони вивiзне мито, податок на додану вартiсть i акцизний збiр не справляються;  
57. 6) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв з митної територiї України на територiю спецiальної економiчної зони "Ренi" вивiзне мито не справляється, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою;  
58. 7) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю спецiальної економiчної зони "Ренi" з метою транзиту оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України;  
59. 8) в iнших випадках оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України.  
60. Повнiстю виробленими або достатньо переробленими у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi" вважаються товари, якi вiдповiдають критерiям, передбаченим статтею 18 Закону України "Про Єдиний митний тариф".  
61. Строк перебування товарiв та iнших предметiв на територiї спеціальної економiчної зони "Ренi" не обмежується, крiм випадкiв перебування товарiв та iнших предметiв з обмеженим строком зберiгання.  
62. Послуги щодо зберегання товарiв, їх пакування, доробки тощо, якi здiйснюються на територiї спецiальної, економiчної зони "Ренi", не пiдлягають обкладенню податком на додану вартiсть.  
63. Дiя цiєї частини не поширюється на товарообмiннi (бартернi) операцiї та операцiї з давальницькою сировиною.  
64. 2. Митний контроль за перемiщенням товарiв та iнших предметiв через межi спецiальної економiчної зони "Ренi" повинен забезпечувати дотримання державними органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями та їх посадовими особами, а також громадянами порядку перемiщення товарiв та iнших предметiв вiдповiдно до законодавства, що діє при перетинаннi митного кордону України, з урахуванням норм, визначених цим Законом.  
65. Для запобiгання несанкцiонованому i неконтрольованому проникненню на територiю спецiальної економiчної зони "Ренi" або за її межi фiзичних осiб, транспортних засобiв, а також ввезенню i вивезенню товарiв та iнших предметiв територiя спецiальної митної зони повинна бути огороджена по периметру i облаштована вiдповiдно до вимог Державної митної служби України.  
66. Територiї зон митного контролю для спецiальної економiчної зони "Ренi", її межi та режим перемiщення товарiв, транспортних засобiв i громадян встановлюються Державною митною службою України.  
67. За митне оформлення товарiв та iнших предметiв, а також перебування їх пiд митним контролем у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi" справляються митнi збори вiдповiдно до законодавства України.  
68. Органiзацiя робiт з облаштування митної iнфраструктури i огородження спецiальної економiчної зони "Ренi" та їх фiнансування здiйснюються органом господарського розвитку.  
69. Режим спецiальної митної зони на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" запроваджується з дня затвердження Державною митною службою України акта приймання-передачi в експлуатацiю об'єктiв митної інфраструктури.  
70. 3. Імпорт суб'єктами спецiальної економiчної зони "Ренi" товарiв для потреб власного виробництва на територiї цiєї зони та експорт товарiв повнiстю вироблених або достатньо перероблених у цiй зонi товарiв не підлягає лiцензуванню та квотуванню, якщо iнше не встановлено мiжнародними договорами України.  
71. На зовнiшньоекономiчнi операцiї, що здiйснюються у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi", поширюється спецiальний режим експорту (iмпорту) товарiв та iншi заходи нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiдповiдно до законодавства України.  
72. 4. Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати обмеження на ввезення на митну територiю України з територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" та вивезення з митної територiї України до спецiальної економiчної зони "Ренi" окремих видiв товарiв.  
73. Стаття 10. Особливостi оподаткування та валютне регулювання у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi"  
74. На територiї спецiальної економiчної зони "Ренi" встановлюється спецiальний пiльговий режим оподаткування суб'єктiв зони, вiдповiдно до якого:  
75. а) прибуток платникiв податку на прибуток-суб'єктiв спецiальної економiчної зони з джерелом походження з територiї цiєї зони оподатковується оподатковується за ставкою 20 вiдсоткiв до об'єкта оподаткування.  
76. Це положення не поширюється на частину прибутку, одержаного вiд здiйснення iнвестицiй за рахунок бюджетних коштiв усiх рiвнiв та коштiв Державного iнновацiйного фонду;  
77. б) доходи, одержанi нерезидентами вiд провадження господарської дiяльностi з джерелом походження з територiї спецiальної економiчної зони, оподатковуються у розмiрi 2/3 ставки оподаткування, визначеної статтею 13 Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств". Ця норма не поширюється на доходи вiд здiйснення iнвестицiй у цiннi папери, випущенi за рiшенням уповноваженого державного органу чи органу мiсцевого самоврядування, та доходи, визначенi пунктом 13.6 статтi 1З Закону України "Про оподаткування прибутку пiдприємств";  
78. в) не справляються збори до Державного iнновацiйного фонду.  
79. 2. Надходження в iноземнiй валютi вiд реалiзацiї суб'єктами спецiальної економiчної зони "Ренi" продукцiї, товарiв (робiт, послуг), вироблених або наданих у спецiальнiй економiчнiй зонi, звiльняється вiд обов'язкового продажу.  
80. Стаття 11. Бюджетнi вiдносини  
81. З 1 сiчня 2000 року до 1 сiчня 2006 року з метою створення необхiдної iнфраструктури для забезпечення функцiонування спецiальної економiчної зони "Ренi" та передумов створення мiжнародної вiльної економiчної зони Ренi-Галац-Джурджулешти:  
82. податок на прибуток пiдприємств, включаючи їх фiлiї та вiдокремленi пiдроздiли, податок на доходи громадян, податок на землю, а також мiсцевi податки та збори, якi сплачують фiзичнi та юридичнi особи, що розташованi в адмiнiстративних межах мiста Ренi, зараховуються до мiсцевого бюджету територiальної громади мiста без перерозподiлу в бюджети вищих рiвнiв i при щорiчному формуваннi державного бюджету враховується у взаємовiдносинах з бюджетом областi;  
83. зазначенi податковi надходження спрямовуються виключно на фiнансування робiт по створенню iнфраструктури спецiальної економiчної зони "Ренi";  
84. Стаття 12. Порядок в'їзду у спецiальну економiчну зону "Ренi" та виїзду з неї  
85. Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати спецiальний порядок перетинання кордону України iноземцями та особами без громадянства, якi прямують у спецiальну економiчну зону "Ренi", а також спецiальний порядок в'їзду у спецiальну економiчну зону "Ренi" i виїзду з неї громадян України, iноземцiв та осiб без громадянства.  
86. Стаття 13. Вiдповiдальнiсть суб'єктiв спецiальної економiчної зони у разi невиконання умов договору (контракту), укладеного з органом господарського розвитку  
87. У разi неналежного виконання або невиконання суб'єктом спецiальної економiчної зони умов договору (контракту), укладеного з органом господарського розвитку, такий суб'єкт несе майнову та iншу вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством України та вiдповiдним договором (контрактом).  
88. Стаття 14. Дострокова лiквiдацiя пiдприємства у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi"  
89. У разi лiквiдацiї пiдприємства, створеного на територiї спецiальної економiчної зони "Ренi", або його реорганiзацiї (за рiшенням засновника (власника) або уповноваженого ним органу) до строку, зазначеного у договорi (контрактi) мiж засновником (власником) та органом господарського розвитку, засновник (власник) або уповноважена ним особа зобов'язанi у десятиденний строк пiсля прийняття вiдповiдного рiшення повiдомити органи управлiння спецiальної економiчної зони "Ренi" про причини лiквiдацiї (реорганiзацiї) пiдприємства.  
90. Стаття 15. Порядок лiквiдацiї спецiальної економiчної зони "Ренi"  
91. Спецiальна економiчна зона "Ренi" вважається лiквiдованою з моменту закiнчення строку, на який її було створено, якщо його не буде продовжено в установленому порядку.  
92. Спецiальна економiчна зона може бути лiквiдована до закiнчення строку, на який й було створено, в порядку, передбаченому законодавством України.  
93. Стаття 16. Гарантiї забезпечення iнтересiв iнвесторiв та суб'єктiв спецiальної економiчної зони у разi лiквiдацiї спецiальної економiчної зони "Ренi"  
94. Держава гарантує збереження у повному обсязi всiх майнових i немайнових прав iнвесторiв, що дiють у спецiальнiй економiчнiй зонi "Ренi", та суб'єктiв спецiальної економiчної зони у разi її лiквiдацiї.  
95. Спори мiж органами управлiння спецiальної економiчної зони "Ренi", суб'єктами спецiальної економiчної зони, суб'єктами пiдприємницької дiльностi, що дiють у спецiальнiй економiчнiй зонi, iнвесторами та лiквiдацiйною комiсiєю, що можуть виникнути у зв'язку з лiквiдацiєю зони, пiдлягають розгляду судами України, а спори за участю iноземного суб'єкта господарської дiяльностi - судами за погодженням сторiн, у тому числi за кордоном.  
96. Стаття 17. Прикiнцевi положення  
97. 1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.  
98. 2. Кабiнету Мiнiстрiв України привести свої нормативно-правовi акти вiдповiднiсть iз цим Законом.