Кількість абзаців - 99 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Закону України ''Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні'' (Друге читання)

0. Проект Закон України Про внесення змін до Закону України "Про сприяння соціальному становленню розвитку молоді в Україні"  
1. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
2. Внести змiни до Закону України "Про сприяння соцiальному становленню i розвитку молодi в Українi" (Вiдомостi Верховної Ради України 1993, N16, ст.167, 1994, N 23, ст.160, 1995, N 16, ст.111, 1996, N 16, ст.71, 1999, N 26, ст.220, 1999, N 31, ст.247), виклавши його в такiй редакцiї:  
3. "ЗАКОН УКРАЇНИ Про сприяння соцiальному становленню та розвитку молодi в Українi  
4. Стаття 1. Визначення термiнiв  
5. У цьому Законi нижченаведенi термiни вживаються в такому значеннi:  
6. молодь, молодi громадяни - громадяни України вiком вiд 14 до 28 рокiв;  
7. неповнолiтнi - громадяни вiком до 18 рокiв;  
8. соцiальне становлення молодi - це процес рiзнобiчного включення молодi в функцiонування суспiльства як системи, сприйняття її як елемента цiєї системи;  
9. перше робоче мiсце - мiсце роботи молодих громадян пiсля закiнчення або припинення навчання в будь-якому навчальному закладi, завершення професiйної пiдготовки i перепiдготовки, а також пiсля звiльнення з дiйсної строкової вiйськової служби або альтернативної (невiйськової) служби;  
10. молода сiм'я - подружжя, в якому вiк чоловiка та дружини не перевищує 30 рокiв, або неповна сiм'я, в якiй мати (батько) вiком до 30 рокiв;  
11. соцiальнi служби для молодi - спецiальнi заклади, якi надають соцiальнi послуги та соцiальну допомогу молодi.  
12. Стаття 2. Принципи соцiального становлення i розвитку молодi  
13. Соцiальне становлення та розвиток молодi базуються на таких основних принципах:  
14. 1) поваги до загальнолюдських цiнностей, прав людини i народiв, iсторичних, культурних, нацiональних особливостей України, її природи;  
15. 2) безпосередньої участi молодi у формуваннi та реалiзацiї полiтики та програм, що стосуються суспiльства взагалi та молодi зокрема;  
16. 3) врахування потреб молодi, спiввiднесення їх реалiзацiї з економiчними можливостями держави;  
17. 4) доступнiсть для кожного молодого громадянина соцiальних послуг i рiвностi правових гарантiй;  
18. 5) вiдповiдальнiсть держави за створення умов щодо саморозвитку i самореалiзацiї молодi;  
19. 6) єдностi зусиль держави, всiх верств суспiльства, полiтичних i громадських органiзацiй, пiдприємств, органiзацiй, установ та громадян у справi соцiального становлення та розвитку молодi;  
20. 7) вiдповiдальностi кожного молодого громадянина перед суспiльством i державою за дотримання Конституцiї, законодавства України.  
21. Стаття 3. Законодавство про сприяння соцiальному становленню та розвитку молодi  
22. Законодавство України про сприяння соцiальному становленню i розвитку молодi складається з Конституцiї України, цього Закону та iнших нормативно-правових актiв, прийнятих на їх виконання  
23. Стаття 4. Органи виконавчої влади i органи мiсцевого самоврядування у сферi соцiального становлення i розвитку молодi  
24. Проведення державної полiтики у сферi соцiального становлення i розвитку молодi здiйснюється центральним органом виконавчої влади у справах сiм'ї та молодi, який забезпечує її реалiзацiю i несе вiдповiдальнiсть за її виконання.  
25. Рада Мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевi органи виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування створюють у своєму складi вiдповiднi органи у справах сiм'ї та молодi.  
26. Центральний орган виконавчої влади у справах сiм'ї та молодi разом з iншими органами виконавчої влади розробляє, а Кабiнет Мiнiстрiв України затверджує соцiальнi норми i нормативи щодо соцiального становлення та розвитку молодi, дотримання i виконання яких є обов'язковими для всiх органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, об'єднань громадян, а також пiдприємств, установ та органiзацiй незалежно вiд форм власностi.  
27. Стаття 5. Фiнансування заходiв щодо соцiального становлення та розвитку молодi  
28. Фiнансування заходiв щодо соцiального становлення та розвитку молодi здiйснюється за рахунок коштiв державного та мiсцевих бюджетiв, iнших джерел, не заборонених законодавством.  
29. Верховна Рада України при затвердженнi Державного бюджету України передбачає в ньому кошти на соцiальне становлення i розвиток молодi. Розпорядником кредитiв визначається центральний орган виконавчої влади у справах сiм'ї та молодi.  
30. При затвердженнi мiсцевих бюджетiв передбачаються видатки на здiйснення заходiв щодо соцiального становлення i розвитку молодi.  
31. У державному i мiсцевому бюджетах згiдно законодавства передбачаються цiльовi кошти на реалiзацiю програм молодiжних i дитячих громадських органiзацiй, якi сприяють соцiальному становленню i розвитку молодi.  
32. Стаття 6. Соцiальнi служби для молодi  
33. Для практичного здiйснення державної молодiжної полiтики держава створює систему соцiальних служб для молодi, яка є сукупнiстю спецiалiзованих соцiальних закладiв  
34. - центрiв соцiальних служб та їх спецiалiзованих формувань,  
35. - уповноважених державою здiйснювати соцiальну роботу з молоддю.  
36. Центральним органом виконавчої влади у справах сiм'ї та молодi створюється Український державний центр соцiальних служб для молодi, який належить до сфери його управлiння.  
37. Київський та Севастопольський мiськi, обласнi, районнi центри створюються вiдповiдно за рiшенням Ради Мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних, Київської та Севастопольської мiських, районних державних адмiнiстрацiй i належать до сфери їх управлiння.  
38. Мiськi, районнi у мiстах центри створюються за рiшенням органiв мiсцевого самоврядування.  
39. Дiяльнiсть соцiальних служб для молодi здiйснюється згiдно законодавства та iнших нормативно-правових актiв, прийнятих на його виконання.  
40. Стаття 7. Праця молодi  
41. 1. Держава гарантує працездатнiй молодi рiвне з iншими громадянами право на працю. Особливостi працi неповнолiтнiх встановлюються законодавством України.  
42. Реалiзацiї права на працю сприяє навчання, в тому числi трудове навчання, учнiв середнiх загальноосвiтнiх навчально-виховних закладiв, яке здiйснюється в спецiально обладнаних примiщеннях, навчально-трудових центрах або безпосередньо на виробництвi.  
43. Виконана при цьому учнями робота оплачується у встановленому законодавством порядку.  
44. 2. Держава забезпечує працездатнiй молодi надання першого робочого мiсця на строк не менше двох рокiв пiсля закiнчення або припинення навчання у середнiх загальноосвiтнiх, професiйних навчально-виховних i вищих навчальних закладах, завершення професiйної пiдготовки i перепiдготовки, а також пiсля звiльнення з дiйсної строковi вiйськової або альтернативної (невiйськової) служби. Дворiчний строк першого робочого мiсця обчислюється з урахуванням часу роботи молодого громадянина до призову на дiйсну строкову вiйськову або альтернативну (невiйськову) службу.  
45. 3. Молодi громадяни, якi звернулися до державної служби зайнятостi в пошуках роботи, одержують безплатну iнформацiю та професiйну консультацiю з метою вибору виду дiяльностi, професiї, мiсця роботи, а також, в разi необхiдностi, проходять пiдготовку i перепiдготовку.  
46. Держава сприяє створенню молодiжних центрiв працi для забезпечення працевлаштування молодi, реалiзацiї програм професiйного навчання молодих iнвалiдiв та вдосконалення їх професiйної майстерностi. Типове положення про молодiжнi центри працi затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.  
47. Квота робочих мiсць для працевлаштування молодi визначається мiсцевими органами державної виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування в межах, встановлених Законом України "Про зайнятiсть населення".  
48. У разi вiдмови в прийомi на роботу молодих громадян у межах встановленої квоти з пiдприємств, установ, органiзацiй стягується штраф у розмiрi середньої рiчної заробiтної плати за кожну таку вiдмову. Цi кошти спрямовуються в державний фонд сприяння зайнятостi населення i використовуються виключно на фiнансування витрат на створення додаткових робочих мiсць для молодi, її професiйну пiдготовку та перепiдготовку.  
49. Державна служба зайнятостi разом з органами державної виконавчої влади у справах молодi, соцiальними службами для молодi надає учням, студентам та аспiрантам очної форми навчання допомогу в працевлаштуваннi у позанавчальний час.  
50. Для сприяння в працевлаштуваннi молодi, в тому числi учнiв, студентiв, аспiрантiв, у позанавчальний час, надання послуг, пов'язаних з профорiєнтацiєю та пiдготовкою до роботи з новою професiєю, можуть створюватися державнi молодiжнi центри працi, що дiють вiдповiдно до Типового положення, а також громадськi молодiжнi агентства, бюро та iншi органiзацiї за наявностi в них сертифiкату, виданого державною службою зайнятостi.  
51. Державна служба зайнятостi надає мiсцевим органам державної виконавчої влади, органам мiсцевого самоврядування у справах сiм'ї та молодi, державним молодiжним центром працi, соцiальним службам для молодi iнформацiю про наявнiсть вiльних робочих мiсць (вакантних посад).  
52. 4. Держава гарантує надання роботи за фахом на перiод не менше трьох рокiв тим молодим спецiалiстам - випускникам державних вищих навчальних закладiв та професiйно-технiчних училищ, потреба в яких ранiше була заявлена пiдприємствами, установами i органiзацiями.  
53. Стаття 8. Пiдтримка пiдприємницької iнiцiативи та дiяльностi молодi  
54. Держава пiдтримує i сприяє розвитковi пiдприємницької iнiцiативи та дiяльностi молодi.  
55. Держава сприяє створенню молодiжних бiзнес-центрiв, бiзнес-iнкубаторiв для реалiзацiї програми пiдготовки молодi до пiдприємницької дiяльностi, надання iнформацiйних та консультативних послуг. З цiєю метою розробляються i реалiзуються система заходiв пiдтримки пiдприємництва молодi, включаючи довгострокове пiльгове кредитування, забезпечення виробничими примiщеннями, страхування комерцiйного ризику тощо.  
56. Органи мiсцевого самоврядування можуть встановлювати пiльгову плату за реєстрацiю пiдприємств, створених молодими громадянами та молодiжними громадськими органiзацiями, реалiзують програми пiдготовки та перепiдготовки молодi, яка займається пiдприємництвом, у тому числi за кордоном, за рахунок бюджетних коштiв.  
57. Стаття 9. Сприяння пiдвищенню рiвня життя молодi  
58. Держава, враховуючи вартiсть мiнiмального споживчого бюджету рiзних вiкових категорiй молодi та виходячи з реальних можливостей бюджету, пiдвищує розмiри допомоги сiм'ям на неповнолiтнiх дiтей, стипендiй та iнших форм матерiального забезпечення молодi, яка вчиться у вищих навчальних закладах або в системi професiйної освiти.  
59. Для сприяння прiоритетним напрямкам розвитку суспiльства та з метою заохочення молодi до активної роботи у вiдповiдних галузях держава встановлює заохочувальнi стипендiї, а також передбачає нагородження премiями за успiхи в громадськiй дiяльностi.  
60. Стипендiї разом з iншими формами матерiального забезпечення встановлюються студентам та учням вiдповiдно до законодавства.  
61. Матерiальне забезпечення, включаючи стипендiї учнiвської та студентської молодi, яка перебуває на повному державному забезпеченнi, встановлюється на рiвнi мiнiмального споживчого бюджету.  
62. Порядок виплати надбавок до стипендiй за успiхи в навчаннi, а також пiдвищених стипендiй для окремих категорiй молодi встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.  
63. Для учнiв i студентiв очної форми навчання середнiх загальноосвiтнiх, професiйно-технiчних та вищих навчальних закладiв державою гарантуються протягом року пiльги на проїзд по територiї України залiзничним, водним, автомобiльним, мiським (крiм таксi) транспортом. Вiдповiднi кошти передбачаються у державному бюджетi окремим рядком. Порядок надання зазначених пiльг визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України. Органи мiсцевого самоврядування вiдповiдно до закону встановлюють порядок надання пiльг на проїзд учнiв i студентiв у мiсцевому пасажирському транспортi i передбачають вiдповiднi видатки з мiсцевих бюджетiв.  
64. Стаття 10. Житловi умови молодi  
65. 1. Держава забезпечує молодим громадянам рiвне з iншими громадянами право на житло, сприяє молодiжному житловому будiвництву, створенню молодiжних житлових комплексiв тощо.  
66. 2. При вiдведеннi земельних дiлянок для iндивiдуального житлового будiвництва органи мiсцевого самоврядування затверджують квоти дiлянок, якi надаються молодим сiм'ям пiд будiвництво житла.  
67. 3. Органи державної виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування разом з пiдприємствами, установами, органiзацiями розробляють та реалiзують програми створення сприятливих житлово-побутових умов для молодi, яка проживає в гуртожитках.  
68. 4. Молодi сiм'ї, а також громадяни та сiм'ї вiком до 30 повних рокiв можуть одержувати за рахунок бюджетних джерел пiльговi довгостроковi державнi кредити на будiвництво i придбання жилих будинкiв i квартир, на оплату вступних пайових внескiв пiд час вступу до молодiжних житлових комплексiв, житлово-будiвельних кооперативiв, а також на обзаведення домашнiм господарством.  
69. Молодь, яка переселяється в труднонедостатнi сiльськi населенi пункти на постiйне мiсце проживання, а також мiсцева молодь, зайнята в сiльському господарствi, переробних, обслуговуючих галузях агропромислового комплексу, соцiальнiй сферi цих населених пунктiв, забезпечується житлом i господарськими будiвлями за рахунок державного бюджету.  
70. Молодi сiм'ї, якi не мають дiтей, сплачують кредит з вiдсотковою ставкою у розмiрi три вiдсотки рiчних вiд суми заборгованостi по кредиту.  
71. Молодим сiм'ям, якi мають одну дитину, звiльняються вiд сплати вiдсоткiв за користування кредитом; молодим сiм'ям, якi мають двох дiтей, за рахунок бюджетних джерел крiм того погашається 25% суми зобов'язань по кредиту; молодим сiм'ям, якi мають трьох i бiльше дiтей погашається 50% суми зобов'язань по кредиту.  
72. Молодь, яка постiйного проживає у сiльських населених пунктах i працює у сiльськогосподарському виробництвi, переробнiй та обслуговуючих галузях агропромислового комплексу, що функцiонують у сiльськiй мiсцевостi, соцiальнiй сферi села та органах мiсцевого самоврядування на селi, користується також пiльгами, передбаченими Законом України "Про прiоритетнiсть соцiального розвитку села та агропромислового комплексу в народному господарствi.  
73. Порядок надання пiльгових довгострокових кредитiв молодим сiм'ям та їх пiльгового погашення встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України.  
74. При народженнi дiтей у молодiй сiм'ї, яка отримала кредит, цiй сiм'ї може подаватись допомога для погашення кредиту за рахунок коштiв, що залишаються у розпорядженнi пiдприємств, де працює молоде подружжя (мати або батько).  
75. (пункт 4 статті 10 змінено згідно із Законом N 3928-XII від 04.02.94 р.)  
76. (дію частини 4 статті 10 зупинено на 1995 р. згідно із Законом ВР N 126/95-ВР від 06.04.95 р.)  
77. (зміна внесена Законом N 126/95-ВР від 06.04.95 р. продовжена на 1996 рік згідно із Законом N 96/96-ВР від 22.03.96 р.)  
78. Стаття 11. Освiта, культурний розвиток молодi  
79. 1. Україна гарантує молодим громадянам рiвне з iншими право на освiту, культурний розвиток, дозвiлля i вiдпочинок.  
80. Право молодi на освiту, державнi гарантiї її здобуття, правовi вiдносини учнiв, студентiв, аспiрантiв з навчально-виховними закладами визначаються Законом України "Про освiту".  
81. Молодi громадяни можуть одержувати за рахунок коштiв державного чи мiсцевих бюджетiв пiльговi довгостроковi кредити на здобуття освiти у вищих закладах освiти рiзних форм навчання незалежно вiд форм власностi, що дiють на територiї України. Зазначенi кошти передбачаються у вiдповiдних бюджетах окремим рядком. Порядок надання зазначених кредитiв визначає Комiтет Мiнiстрiв України.  
82. 2. Органи державної виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування разом з науковими товариствами та творчими спiлками, фондами, а також батьками можуть створювати заклади, що забезпечують пошук, пiдтримку i розвиток талановитої молодi у рiзних сферах життя.  
83. Органи державної виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування iз заiнтересованими мiнiстерствами, науковими товариствами i творчими спiлками, молодiжними фондами можуть встановлювати спецiальнi стипендiї, створювати необхiднi умови для найобдарованiших студентiв вищих навчальних закладiв i передбачати видiлення коштiв на їх стажування у вiтчизняних провiдних наукових установах i за кордоном.  
84. Органи державної виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування разом з пiдприємствами i органiзацiями, науковими установами, вищими навчальними закладами, об'єднаннями громадян, фондами, творчими спiлками можуть створювати за мiсцем проживання заклади, якi сприяють поглибленню знань i умiнь, задоволенню творчих iнтересiв, розвитку здiбностей, iнтелекту, органiзацiї змiстовного дозвiлля i вiдпочинку дiтей, пiдлiткiв i молодi.  
85. 3. Учнi, студенти, неповнолiтнi мають право на безплатне i пiльгове користування об'єктами культури. Порядок надання цих пiльг визначається органами мiсцевого самоврядування.  
86. 4. Держава сприяє розвитковi молодiжного туризму, молодiжним мiжнародним обмiнам. Верховна Рада України може встановлювати для молодiжних та дитячих туристичних груп пiльги у користуваннi транспортними, готельними, культурними та iншими послугами. Порядок надання зазначених пiльг та джерела фiнансування встановлюються Кабiнетом Мiнiстрiв України, мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування.  
87. Стаття 12. Охорона здоров'я, фiзичний розвиток молодi  
88. 1. Держава забезпечує молодим громадянам рiвне з iншими громадянами право на охорону здоров'я, заняття фiзичною культурою i спортом.  
89. 2. Державнi органи охорони здоров'я, Рада Мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевi органи державної виконавчої влади разом з пiдприємствами, установами та органiзацiями забезпечують проведення щорiчного медичного обстеження всiх молодих громадян i неповнолiтнiх.  
90. Державнi органи охорони здоров'я забезпечують розвиток мережi медично-лiкувальних установ наркологiчного профiлю, якi б подавали молодi необхiдну безплатну допомогу; розробляють i реалiзують програми та заходи щодо профiлактики серед молодi пияцтва, наркоманiї, токсикоманiї, а також популяризацiї та утвердження здорового способу життя.  
91. 3. Пiдприємства, установи та органiзацiї можуть за клопотанням молодих громадян або їх представникiв повнiстю або частково оплачувати надання медичної допомоги в найскладнiших випадках у платних лiкувальних закладах країни або за кордоном.  
92. 4. Органи державної виконавчої влади розробляють i рекомендують, а середнi загальноосвiтнi, професiйно-технiчнi та вищi навчальнi заклади включають до своїх програм курс фiзичної культури, а також органiзують секцiї для занять окремими видами спорту.  
93. 5. Держава запроваджує систему пiльг i заохочень для пiдприємств, що спрямовують частину свого прибутку на розвиток фiзичної культури i спорту, будiвництво об'єктiв фiзкультури i спорту, органiзацiю вiдпочинку, проведення рекреацiйних заходiв.  
94. 6. Учнi, студенти, всi неповнолiтнi мають право на безплатне i пiльгове користування об'єктами фiзкультури i спорту. Порядок надання цих пiльг, компенсацiї рiзницi вартостi послуг i квиткiв визначаються органами мiсцевого самоврядування.  
95. Стаття 14. Правовий статус молодiжних громадських органiзацiй. Держава забезпечує право молодi на створення молодiжних громадських органiзацiй. Їх правовий статус визначається законодавством про об'єднання громадян, цим Законом та іншими актами законодавства України.  
96. Молодiжнi громадськi органiзацiї мають право вносити до органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування пропозицiї з питань соцiального становлення та розвитку молодi.  
97. Стаття 15. Гарантiї дiяльностi молодiжних громадських органiзацiй  
98. Органи виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування мають право здiйснювати фiнансування програм i проектiв молодiжних громадських органiзацiй, що сприяють соцiальному становленню i розвитку молодi та реалiзацiї її суспiльно корисних iнiцiатив, надавати дотацiї i субсидiї молодiжним органiзацiям, надавати у безоплатне користування молодiжним громадським органiзацiям та фондам будинки, споруди, земельнi дiлянки та iнше майно, необхiдне для здiйснення їх статутної дiяльностi.