Про вільну економічну зону ''Порто-франко'' на території Одеського морського торговельного порту (Друге читання)
0. | Проект |
1. | ЗАКОН УКРАЇНИ |
2. | Про вiльну економiчну зону "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту |
3. | Цей Закон визначає засади створення, функцiонування та лiквiдацiї вiльної економiчної зони "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту. |
4. | Стаття 1. Створення вiльної економiчної зони "Порто-франко" |
5. | Вiльна економiчна зона "Порто-франко" є спецiальною зовнiшньоторговельною економiчною зоною (далi - зона "Порто-франко"), яка створюється з 1 сiчня 2000 року строком на 25 рокiв на територiї Карантинного молу зони "Порто-франко" Одеського морського торговельного порту на площi 32,5 гектара вiдповiдно до карти (додається). |
6. | Оригiнал карти зберiгається у Одеськiй обласнiй радi. |
7. | Метою створення зони "Порто-франко" є залучення iнвестицiй у розвиток Одеського морського торговельного порту, створення сприятливих умов для розширення зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, збiльшення вантажопотокiв, транзитних перевезень, транспортно-складських, експедиторських та iнших послуг. |
8. | У зонi "Порто-франко" встановлюється спецiальний митний, податковий та iншi режими економiчної дiяльностi, визначенi цим Законом. |
9. | Стаття 2. Особливостi дiї законодавства України на територiї зони "Порто-франко" |
10. | Законодавство України у зонi "Порто-франко" дiє з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом. |
11. | Положення про вiльну економiчну зону "Порто-франко" затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України. |
12. | Стаття 3. Повноваження органiв мiсцевого самоврядування щодо управлiння зоною "Порто-франко" |
13. | Органи мiсцевого самоврядування та органи виконавчої влади здiйснюють свої повноваження на територiї зони "Порто-франко" вiдповiдно до законодавства України з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом. |
14. | Стаття 4. Повноваження Одеської обласної державної адмiнiстрацiї щодо управлiння зоною "Порто-франко" |
15. | До повноважень Одеської обласної державної адмiнiстрацiї належить: |
16. | схвалення iнвестицiйних проектiв в порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України; |
17. | затвердження стратегiчних та поточних програм розвитку цiєї зони за поданням органу господарського розвитку та управлiння зоною "Порто-франко" (далi - орган господарського розвитку та управлiння) та розгляд результатiв їх виконання; |
18. | надання центральним органам виконавчої влади iнформацiї щодо функцiонування зони "Порто-франко". |
19. | Стаття 5. Повноваження органу господарського розвитку та управлiння зоною "Порто-франко" |
20. | Органом господарського розвитку та управлiння є Одеський морський торговельний порт. |
21. | До повноважень органу господарського розвитку та управлiння належать: |
22. | розробка та забезпечення реалiзацiї стратегiчних та поточних програм розвитку зони "Порто-франко"; |
23. | реєстрацiя суб'єктiв зони "Порто-франко"; |
24. | укладення iз суб'єктами зони "Порто-франко" договорiв оренди земельних дiлянок, використання об'єктiв iнфраструктури, складських примiщень тощо, розташованих на територiї зони "Порто-франко"; |
25. | розробка iнвестицiйних проектiв для реалiзацiї на територiї зони "Порто-франко"; |
26. | укладення договорiв (контрактiв) iз суб'єктами пiдприємницької дiяльностi (iнвесторами) про реалiзацiю iнвестицiйних проектiв; |
27. | будiвництво на територiї зони "Порто-франко" об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури, розвиток мережi комунiкацiйних зв'язкiв; |
28. | проведення торгiв (тендерiв), у тому числi мiжнародних, для вiдбору iнвестицiйних проектiв та їх учасникiв; |
29. | пiдготовка пропозицiй вiдповiдним органам мiсцевого самоврядування про ставки орендної плати, тарифи на комунальнi, побутовi, транспортнi та iншi послуги, якi надаються пiдприємствами комунальної власностi; |
30. | здiйснення разом з вiдповiдними органами виконавчої влади заходiв щодо забезпечення законностi i правопорядку, економiчної та екологiчної безпеки на територiї зони "Порто-франко"; |
31. | надання Одеськiй обласнiй державнiй адмiнiстрацiї, iншим органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування iнформацiї щодо функцiонування зони "Порто-франко"; |
32. | органiзацiя пiдготовки (переквалiфiкацiї) кадрiв; |
33. | прийняття в межах своїх повноважень рiшень, обов'язкових до виконання на територiї зони "Порто-франко". |
34. | Стаття 6. Суб'єкти зони "Порто-франко" |
35. | Суб'єктами зони "Порто-франко" є суб'єкти пiдприємницької дiяльностi - юридичнi особи, створенi вiдповiдно до законодавства України на територiї зони "Порто-франко", якi реалiзують на цiй територiї iнвестицiйнi проекти кошторисною вартiстю, еквiвалентною не менш як 1 млн. доларiв США, на пiдставi укладеного з органом господарського розвитку та управлiння договору (контракту) про реалiзацiю на територiї зони "Порто-франко" схваленого iнвестицiйного проекту i зареєстрованi у встановленому порядку як суб'єкти зони "Порто-франко". |
36. | Суб'єкти зони "Порто-франко" не можуть мати фiлiй, вiддiлень, iнших вiдокремлених пiдроздiлiв за межами зони "Порто-франко". |
37. | За реєстрацiю суб'єктiв зони "Порто-франко" вноситься плата, розмiр якої встановлюється органом господарського розвитку та управлiння за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України. |
38. | Кошти, одержанi вiд реєстрацiї суб'єктiв зони "Порто-франко", спрямовуються на розвиток iнфраструктури зони "Порто-франко". |
39. | Стаття 7. Умови провадження пiдприємницької дiяльностi у зонi "Порто-франко" |
40. | На територiї зони "Порто-франко" розташовуються пiдприємства, якi здiйснюють операцiї з обслуговування транзитних вантажiв, їх зберiгання, сортування, пакування, доробки, надання транспортноекспедиторських та агентських послуг. |
41. | На територiї зони "Порто-франко" можуть здiйснюватися види пiдприємницької дiяльностi, визначенi в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, якi вiдповiдають метi створення зони "Порто-франко", за винятком заборонених законодавством України. |
42. | На територiї зони "Порто-франко" можуть розташовуватись об'єкти виробничої та невиробничої iнфраструктури суб'єктiв зони "Порто-франко", у тому числi офiснi будiвлi. |
43. | На територiї зони "Порто-франко" забороняється створення i функцiонування казино та об'єктiв грального бiзнесу. |
44. | Орган господарського розвитку та управлiння у встановленому законодавством порядку надає суб'єктам пiдприємницької дiяльностi у користування на територiї зони "Порто-франко" земельнi дiлянки, примiщення, обладнання тощо. |
45. | Стаття 8. Порядок ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю зони "Порто-франко" |
46. | 1. У межах зони "Порто-франко" запроваджується режим спецiальної митної зони, вiдповiдно до якого застосовується такий порядок ввезення (вивезення) товарiв та iнших предметiв: |
47. | 1) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв (крiм пiдакцизних) iз-за меж митної територiї України на територiю зони "Порто-франко" для використання в межах цiєї зони ввiзне мито та податок на додану вартiсть не справляються; |
48. | 2) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв, що попередньо були ввезеннi iз-за меж митної територiї України на територiю зони "Портофранко", на митну територiю України з цiєї зони оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України як оподаткування товарiв, що iмпортуються. |
49. | До митної вартостi товарiв та iнших предметiв, зазначених у цьому пунктi, не включається вартiсть послуг з їх перевантаження, зберiгання, сортування, пакування, доробки, здiйснюваних на територiї зони "Портофранко". Зазначенi послуги не пiдлягають обкладенню податком на додану вартiсть; |
50. | 3) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв, повнiстю вироблених або достатньо перероблених у зонi "Порто-франко", на митну територiю України з територiї зони "Порто-франко" податок на додану вартiсть i акцизний збiр справляється як для внутрiшнього споживання або використання в Українi; |
51. | 4) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв, вироблених, у тому числi повнiстю, або достатньо перероблених у зонi "Порто-франко", з територiї цiєї зони за межi митної територiї України вивiзне мито i акцизний збiр не справляються, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою; |
52. | 5) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв, попередньо ввезених iз-за меж митної територiї України на територiю зони "Порто-франко", за межi митної територiї України вивiзне мито, податок на додану вартiсть i акцизний збiр не справляються; |
53. | 6) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв з митної територiї України на територiю зони "Порто-франко" вивiзне мито не справляється, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою; |
54. | 7) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю зони "Порто-франко" з метою транзиту оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України; |
55. | 8) у всiх iнших випадках оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України. |
56. | Повнiстю виробленими або достатньо переробленими у зонi "Порто-франко" вважаються товари, якi вiдповiдають критерiям, передбаченим статтею 18 Закону України "Про Єдиний митний тариф". |
57. | Строк перебування товарiв та iнших предметiв на територiї зони "Порто-франко" не обмежується, крiм випадкiв перебування товарiв та iнших предметiв з обмеженим строком зберiгання. |
58. | Послуги щодо зберiгання товарiв, їх пакування, доробки тощо, якi здiйснюються на територiї зони "Порто-франко", не пiдлягають обкладанню податком на додану вартiсть. |
59. | Дiя цiєї частини не поширюється на товарообмiннi (бартернi) операцiї та операцiї з давальницькою сировиною. |
60. | 2. Митний контроль за перемiщенням товарiв та iнших предметiв через межi зони "Порто-франко" повинен забезпечувати додержання державними органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями та їх службовими особами, а також громадянами порядку перемiщення товарiв та iнших предметiв через митний кордон України з урахуванням норм, визначених цим Законом. |
61. | Для запобiгання несанкцiонованому та неконтрольованому проникненню на територiю зони "Порто-франко" або за її межi фiзичних осiб, транспортних засобiв, а також ввезенню та вивезенню товарiв та iнших предметiв територiя зони "Порто-франко" повинна бути огороджена по периметру i облаштована вiдповiдно до вимог Державної митної служби України. |
62. | Територiя митного контролю для зони "Порто-франко", її межi та режим перемiщення товарiв, транспортних засобiв i громадян встановлюються Державною митною службою України. |
63. | Органiзацiя робiт з облаштування митної iнфраструктури i огородження зони "Порто-франко" та їх фiнансування здiйснюються органом господарського розвитку та управлiння. |
64. | Митне оформлення товарiв та iнших предметiв, що перемiщуються через межi зони "Порто-франко", здiйснюється вiдповiдно до законодавства України. |
65. | Режим спецiальної митної зони запроваджується у зонi "Порто-франко" з дня затвердження Державною митною службою України акта прийманняпередачi в експлуатацiю об'єктiв митної iнфраструктури. |
66. | У зонi "Порто-франко" митнi збори справляються вiдповiдно до законодавства України. |
67. | 3. Iмпорт суб'єктами зони "Порто-франко" товарiв для потреб власного виробництва на територiї цiєї зони та експорт товарiв виробництва зони "Порто-франко" не пiдлягають лiцензуванню та квотуванню, якщо iнше не встановлено мiжнародними договорами України. |
68. | На зовнiшньоекономiчнi операцiї, що здiйснюються у зонi "Порто-франко", поширюється спецiальний режим експорту (iмпорту) товарiв та iншi заходи нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiдповiдно до законодавства України. |
69. | 4. Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати обмеження на ввезення на митну територiю України з територiї зони "Порто-франко" та вивезення з митної територiї України до зони "Порто-франко" окремих видiв товарiв. |
70. | Стаття 9. Особливостi оподаткування та валютного регулювання в зонi "Порто-франко" |
71. | 1. На територiї зони "Порто-франко" встановлюється спецiальний пiльговий режим оподаткування суб'єктiв зони "Порто-франко", вiдповiдно до якого: |
72. | 1) звiльняється на три роки вiд оподаткування прибуток, одержаний суб'єктом зони "Порто-франко" вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту кошторисною вартiстю не менш як 1 млн. доларiв США, а з четвертого по шостий рiк такий прибуток оподатковується за ставкою в розмiрi 50 вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування. |
73. | Це положення не поширюється на частину прибутку, одержаного вiд здiйснення iнвестицiй за рахунок бюджетних коштiв усiх рiвнiв та коштiв Державного iнновацiйного фонду. |
74. | Зазначена пiльга застосовується з моменту одержання першого прибутку; |
75. | 2) до валових доходiв суб'єктiв зони "Порто-франко" з метою оподаткування не включається одержана згiдно з iнвестицiйним проектом сума iнвестицiй у виглядi: |
76. | коштiв; |
77. | матерiальних цiнностей; |
78. | нематерiальних активiв, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно iз законами (процедурами) держави iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також пiдтверджено експертною оцiнкою в Українi, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо; |
79. | 3) порядок обчислення прибутку суб'єкта зони "Порто-франко", що звiльняється вiд оподаткування, визначає Державна податкова адмiнiстрацiя України. |
80. | Суб'єкти зони "Порто-франко" складають i подають органу державної податкової служби за своїм мiсцезнаходженням звiт про цiльове використання пiльг з податку на прибуток за формою i в порядку, встановленими Державною податковою адмiнiстрацiєю України; |
81. | 4) надходження в iноземнiй валютi вiд реалiзацiї суб'єктами зони "Порто-франко" продукцiї, товарiв (робiт, послуг), виготовлених (виконаних, наданих) у цiй зонi, звiльняються вiд обов'язкового продажу. |
82. | У разi коли протягом звiтного податкового перiоду вiдбувається часткове або повне вiдчуження внесеної для реалiзацiї iнвестицiйного проекту iнвестицiї, суб'єкт зони "Порто-франко" зобов'язаний сплатити у повному обсязi податок з прибутку, одержаного у такому податковому перiодi. |
83. | Стаття 10. Дострокова лiквiдацiя (реорганiзацiя) пiдприємства у зонi "Порто-франко" |
84. | У разi лiквiдацiї або реорганiзацiї пiдприємства (установи, органiзацiї), створеного на територiї зони "Порто-франко", за рiшенням засновника (власника) або уповноваженого ним органу до строку, зазначеного в договорi (контрактi) мiж засновником (власником) та органом господарського розвитку та управлiння, засновник (власник) або уповноважена ним особа зобов'язанi у десятиденний строк пiсля прийняття вiдповiдного рiшення повiдомити органи управлiння зони "Порто-франко" про причини лiквiдацiї (реорганiзацiї) пiдприємства (установи, органiзацiї). |
85. | Стаття 11. Порядок в'їзду до зони "Порто-франко" та виїзду з неї |
86. | Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати спецiальний порядок перетину державного кордону України iноземцями та особами без громадянства, якi прямують до зони "Порто-франко", а також спецiальний порядок в'їзду до зони "Порто-франко" i виїзду з неї громадян України, iноземцiв та осiб без громадянства. |
87. | Стаття 12. Порядок лiквiдацiї зони "Порто-франко" |
88. | Зона "Порто-франко" вважається лiквiдованою з моменту закiнчення строку, на який її було створено. |
89. | Зона "Порто-франко" може бути достроково лiквiдована вiдповiдно до Закону України "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон". |
90. | Стаття 13. Гарантiї забезпечення iнтересiв iнвесторiв та суб'єктiв зони "Порто-франко" у разi її лiквiдацiї |
91. | Вiдповiдно до законодавства України держава гарантує збереження у повному обсязi всiх майнових i немайнових прав суб'єктiв зони "Порто-франко" у разi її лiквiдацiї. |
92. | Спори мiж органами управлiння зоною "Порто-франко", її суб'єктами та лiквiдацiйною комiсiєю, що можуть виникнути у зв'язку з лiквiдацiєю цiєї зони, пiдлягають розгляду в судах України, а спори за участю iноземного суб'єкта - в судах за погодженням сторiн, у тому числi за кордоном. |
93. | Стаття 14. Прикiнцевi положення |
94. | 1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування. |
95. | 2. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк: |
96. | подати пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом; |
97. | привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом; |
98. | затвердити нормативно-правовi акти, передбаченi цим Законом. |