ГІРНИЧИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. | ГІРНИЧИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ | -1- Президент України Аналiз тексту Закону свiдчить про невiдповiднiсть його назви та змiсту. Закон фактично визначає особливостi дiяльностi пiдприємств гiрничодобувної промисловостi, регулювання вiдносин, що виникають у зв'язку iз охороною працi на цих пiдприємствах, забезпеченням екологiчної безпеки, а також встановлює порядок припинення дiяльностi пiдприємств галузi. Для уникнення цiєї невiдповiдностi пропоную таку назву Закону - "Про гiрничу справу". Зважаючи на те, що даний документ відображає не тільки гірничі відносини, а й інші питання технічного і економічного характеру, пропозиція назвати його Закон України "Про гiрничу справу" є недоцільною. | Відхилено . | ГІРНИЧИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ |
1. | Стаття 19. Порядок проведення гiрничих робiт | Стаття 19. Порядок проведення гiрничих робiт | ||
2. | Гiрничi роботи проводяться за спецiальним дозволом (лiцензiєю) на користування надрами, який видається органом гiрничого нагляду в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України. | -2- Президент України Статтею 19 Закону функцiї з видачi спецiальних дозволiв (лiцензiй) на користування надрами покладаються на Комiтет по нагляду за охороною працi України. Мiж тим базовим законодавчим актом у сферi використання та охорони надр є Кодекс України про надра, стаття 3 якого визначає, що акти законодавства мають прийматися вiдповiдно до цього Кодексу. За встановленим цим Кодексом порядком спецiальнi дозволи (лiцензiї) на користування надрами видаються Комiтетом України з питань геологiї та використання надр за погодженням з Мiнiстерством охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування. У зв'язку з наведеним пропоную зберегти iснуючий порядок надання спецiальних дозволiв (лiцензiй) на користування надрами, передбачений статтею 16 Кодексу України про надра, та внести вiдповiднi корективи до статтi 19 Закону, що розглядається. | Враховано | Гiрничi роботи проводяться за спецiальним дозволом (лiцензiєю) на користування надрами, який видається згідно з чинним законодавством. |
3. | Проведення гiрничих робiт здiйснюється вiдповiдно до проектiв i паспортiв, розроблених i затверджених згiдно з правилами безпеки, правилами технiчної експлуатацiї, єдиними правилами безпеки при пiдривних роботах. Проекти та паспорти повиннi мати роздiл "Протиаварiйний захист". | Проведення гiрничих робiт здiйснюється вiдповiдно до проектiв i паспортiв, розроблених i затверджених згiдно з правилами безпеки, правилами технiчної експлуатацiї, єдиними правилами безпеки при пiдривних роботах. Проекти та паспорти повиннi мати роздiл "Протиаварiйний захист". | ||
4. | У разi фактичних чи прогнозованих змiн гiрничо-геологiчних (виробничих) умов гiрничi роботи припиняються до коригування та перезатвердження в установленому порядку проектiв i паспортiв. | У разi фактичних чи прогнозованих змiн гiрничо-геологiчних (виробничих) умов гiрничi роботи припиняються до коригування та перезатвердження в установленому порядку проектiв i паспортiв. | ||
5. | Проекти та паспорти доводяться до вiдома працiвникiв гiрничих пiдприємств у порядку, передбаченому правилами безпеки. | Проекти та паспорти доводяться до вiдома працiвникiв гiрничих пiдприємств у порядку, передбаченому правилами безпеки. | ||
6. | План розвитку гiрничих робiт пiдприємства щорiчно розглядається та погоджується з органами гiрничого нагляду. | План розвитку гiрничих робiт пiдприємства щорiчно розглядається та погоджується з органами гiрничого нагляду. | ||
7. | Стаття 44. Форми припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств | Стаття 44. Форми припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств | ||
8. | Припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї або консервацiї гiрничих пiдприємств. | -3- Президент України За статтею 44 Закону, що надiйшов на пiдпис, припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї або консервацiї. В той же час не можна виключати можливiсть припинення дiяльностi конкретного пiдприємства внаслiдок його реорганiзацiї, наприклад, у разi примусового подiлу, як це передбачено Законом України "Про обмеження монополiзму та недопущення недобросовiсної конкуренцiї у пiдприємницькiй дiяльностi". Тому пропоную доповнити Закон вiдповiдними нормами щодо припинення дiяльностi гiрничого пiдприємства шляхом реорганiзацiї. | Враховано | Припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї, реорганізації або консервацiї гiрничих пiдприємств. |
9. | Гiрниче пiдприємство пiдлягає лiквiдацiї або консервацiї у випадках, передбачених Кодексом України "Про надра", в порядку, встановленому Законом України "Про пiдприємства в Українi" та цим Законом. | Гiрниче пiдприємство пiдлягає лiквiдацiї, реорганізації або консервацiї у випадках, передбачених Кодексом України "Про надра", в порядку, встановленому Законом України "Про пiдприємства в Українi" та цим Законом. |