Кількість абзаців - 10 Таблиця поправок


ГІРНИЧИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ГІРНИЧИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ   -1- Президент України
Аналiз тексту Закону свiдчить про невiдповiднiсть його назви та змiсту. Закон фактично визначає особливостi дiяльностi пiдприємств гiрничодобувної промисловостi, регулювання вiдносин, що виникають у зв'язку iз охороною працi на цих пiдприємствах, забезпеченням екологiчної безпеки, а також встановлює порядок припинення дiяльностi пiдприємств галузi. Для уникнення цiєї невiдповiдностi пропоную таку назву Закону - "Про гiрничу справу". Зважаючи на те, що даний документ відображає не тільки гірничі відносини, а й інші питання технічного і економічного характеру, пропозиція назвати його Закон України "Про гiрничу справу" є недоцільною.  
Відхилено .  ГІРНИЧИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ  
1. Стаття 19. Порядок проведення гiрничих робiт      Стаття 19. Порядок проведення гiрничих робiт  
2. Гiрничi роботи проводяться за спецiальним дозволом (лiцензiєю) на користування надрами, який видається органом гiрничого нагляду в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.   -2- Президент України
Статтею 19 Закону функцiї з видачi спецiальних дозволiв (лiцензiй) на користування надрами покладаються на Комiтет по нагляду за охороною працi України. Мiж тим базовим законодавчим актом у сферi використання та охорони надр є Кодекс України про надра, стаття 3 якого визначає, що акти законодавства мають прийматися вiдповiдно до цього Кодексу. За встановленим цим Кодексом порядком спецiальнi дозволи (лiцензiї) на користування надрами видаються Комiтетом України з питань геологiї та використання надр за погодженням з Мiнiстерством охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування. У зв'язку з наведеним пропоную зберегти iснуючий порядок надання спецiальних дозволiв (лiцензiй) на користування надрами, передбачений статтею 16 Кодексу України про надра, та внести вiдповiднi корективи до статтi 19 Закону, що розглядається.  
Враховано   Гiрничi роботи проводяться за спецiальним дозволом (лiцензiєю) на користування надрами, який видається згідно з чинним законодавством.  
3. Проведення гiрничих робiт здiйснюється вiдповiдно до проектiв i паспортiв, розроблених i затверджених згiдно з правилами безпеки, правилами технiчної експлуатацiї, єдиними правилами безпеки при пiдривних роботах. Проекти та паспорти повиннi мати роздiл "Протиаварiйний захист".      Проведення гiрничих робiт здiйснюється вiдповiдно до проектiв i паспортiв, розроблених i затверджених згiдно з правилами безпеки, правилами технiчної експлуатацiї, єдиними правилами безпеки при пiдривних роботах. Проекти та паспорти повиннi мати роздiл "Протиаварiйний захист".  
4. У разi фактичних чи прогнозованих змiн гiрничо-геологiчних (виробничих) умов гiрничi роботи припиняються до коригування та перезатвердження в установленому порядку проектiв i паспортiв.      У разi фактичних чи прогнозованих змiн гiрничо-геологiчних (виробничих) умов гiрничi роботи припиняються до коригування та перезатвердження в установленому порядку проектiв i паспортiв.  
5. Проекти та паспорти доводяться до вiдома працiвникiв гiрничих пiдприємств у порядку, передбаченому правилами безпеки.      Проекти та паспорти доводяться до вiдома працiвникiв гiрничих пiдприємств у порядку, передбаченому правилами безпеки.  
6. План розвитку гiрничих робiт пiдприємства щорiчно розглядається та погоджується з органами гiрничого нагляду.      План розвитку гiрничих робiт пiдприємства щорiчно розглядається та погоджується з органами гiрничого нагляду.  
7. Стаття 44. Форми припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств      Стаття 44. Форми припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств  
8. Припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї або консервацiї гiрничих пiдприємств.   -3- Президент України
За статтею 44 Закону, що надiйшов на пiдпис, припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї або консервацiї. В той же час не можна виключати можливiсть припинення дiяльностi конкретного пiдприємства внаслiдок його реорганiзацiї, наприклад, у разi примусового подiлу, як це передбачено Законом України "Про обмеження монополiзму та недопущення недобросовiсної конкуренцiї у пiдприємницькiй дiяльностi". Тому пропоную доповнити Закон вiдповiдними нормами щодо припинення дiяльностi гiрничого пiдприємства шляхом реорганiзацiї.  
Враховано   Припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї, реорганізації або консервацiї гiрничих пiдприємств.  
9. Гiрниче пiдприємство пiдлягає лiквiдацiї або консервацiї у випадках, передбачених Кодексом України "Про надра", в порядку, встановленому Законом України "Про пiдприємства в Українi" та цим Законом.      Гiрниче пiдприємство пiдлягає лiквiдацiї, реорганізації або консервацiї у випадках, передбачених Кодексом України "Про надра", в порядку, встановленому Законом України "Про пiдприємства в Українi" та цим Законом.