Кількість абзаців - 68 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законів України (щодо повноважень Конституційного Суду України, особливостей провадження у справах за конституційними зверненнями та недопущення зловживань правом на конституційне подання) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до деяких законів України щодо повноважень Конституційного Суду України, особливостей провадження у справах за конституційними зверненнями та недопущення зловживань правом на конституційне подання
 
-1- Шишкіна Е.В.
змінити назву Закону, не зазначаючи мети у назві, виклавши її в такій редакції: "Про внесення змін до деяких законів України"
 
Враховано   Про внесення змін до деяких законів України
 
3.

 
-2- Шишкіна Е.В.
у тексті Закону "Про Конституційний Суд України" слово "приймається" замінити на слово "постановляється" у відповідних відмінках
 
Враховано      
4. Верховна Рада України
п о с т а н о в л я є:
І. Внести до законів України такі зміни:
 
   Верховна Рада України
п о с т а н о в л я є:
І. Внести зміни до таких законів України:
 
5. 1. У Законі України "Про Конституційний Суд України" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 49, ст. 272; 2006 р., № 41, ст. 355):
 
   1. У Законі України "Про Конституційний Суд України" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 49, ст. 272; 2006 р., № 41, ст. 355, №42, ст.383; 2009 р., №31, ст.461):
 
6. 1) статтю 13 доповнити пунктами 5 та 6 такого змісту:
 
   1) пункти 5 та 6 статті 13 викласти в такій редакції:
 
7. „5) відповідності проекту Закону про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України;
6) порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України";
 
-3- Шишкіна Е.В.
Статтю 23 Закону України "Про Конституційний Суд України" викласти в наступній редакції:
"Стаття 23. Звільнення судді Конституційного Суду України з посади
Суддю Конституційного Суду України звільняє з посади орган, який його призначив у разі:
закінчення строку призначення;
досягнення суддею шістдесятип`ятирічного віку;
неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров`я;
порушення суддею вимог, передбачених частиною другою статті 16 цього закону;
порушення суддею присяги;
набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
припинення його громадянства;
визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим;
подання суддею заяви про відставку або про звільнення з посади за власним бажанням.
Рішення про звільнення судді Конституційного Суду України з посади у випадках, передбачених пунктами 1-3, 6-9 цієї статті, може бути прийняте на засіданні Конституційного Суду України, у випадку, якщо орган, який призначив на посаду судді, протягом місяця з дня настання обставин, передбачених у цих пунктах, не прийняв відповідного рішення.
Суддя Конституційного Суду України є звільненим з посади судді з дня прийняття акту про звільнення з посади або з часу, який вказано в акті про звільнення."
 
Враховано   „5) відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України;
6) порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України";
2) статтю 23 викласти в такій редакції:
"Стаття 23. Звільнення судді Конституційного Суду України з посади
Суддю Конституційного Суду України звільняє з посади орган, який його призначив, у разі:
закінчення строку призначення;
досягнення суддею шістдесяти п`яти років;
неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров`я;
порушення суддею вимог, передбачених частиною другою статті 16 цього Закону;
порушення суддею присяги;
набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
припинення його громадянства;
визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим;
подання суддею заяви про відставку або про звільнення з посади за власним бажанням.
Рішення про звільнення судді Конституційного Суду України з посади у випадках, передбачених пунктами 1-3, 6-9 цієї статті, може бути прийнято на засіданні Конституційного Суду України якщо орган, який призначив на посаду суддю, протягом одного місяця з дня настання обставин, передбачених цими пунктами, не прийняв відповідного рішення.
Суддя Конституційного Суду України вважається звільненим з посади судді з дня прийняття акта про звільнення з посади або з часу, який зазначено в акті про звільнення";
3) доповнити статтями 23-1 та 23-2 такого змісту:
"Стаття 23-1. Гарантії права судді на поновлення на посаді
У разі звільнення судді на підставі пунктів 4, 5 статті 23 цього Закону, особа, яку звільнено з посади судді, має право оскаржити акт про звільнення впродовж десяти днів у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Орган, який постановив акт про звільнення судді Конституційного Суду України з посади, не має права призначати на посаду судді Конституційного Суду України іншу особу впродовж строку, який визначено у частині першій цієї статті, а у разі оскарження акта про звільнення - до закінчення строку на касаційне оскарження або до постановлення рішення суду касаційної інстанції.
Стаття 23-2. Припинення повноважень судді Конституційного Суду України
Повноваження судді припиняються в разі його смерті";
 
    -4- Шишкіна Е.В.
Доповнити закон новими статтями 23-1 та 23-2 такого змісту:
"Стаття 23-1. Гарантії права судді на поновлення на посаді
У випадку звільнення судді на підставі пунктів 4, 5 статті 23 цього Закону, особа, яку звільнено з посади судді має право оскаржити акт про звільнення впродовж десяти днів в порядку визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Орган, який постановив акт про звільнення судді Конституційного Суду України з посади, не має права призначати на посаду судді Конституційного Суду України іншу особу впродовж строку, який визначено у частині першій цієї статті, а у випадку оскарження акту про звільнення, до закінчення строку на касаційне оскарження або до постановлення рішення суду касаційної інстанції.
Стаття 23-2. Припинення повноважень судді Конституційного Суду України.
Повноваження судді припиняються в разі його смерті."
 
Враховано    
8. 2) частину першу статті 39 викласти в такій редакції:
"Конституційне подання - це письмове клопотання до Конституційного Суду України про визнання правового акта (його окремих положень) неконституційним, про визначення відповідності проекту Закону про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України, конституційності міжнародного договору або про необхідність офіційного тлумачення Конституції України та законів України. Конституційним поданням є також звернення Верховної Ради України про дачу висновку щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту, порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України";
 
   4) частину першу статті 39 викласти в такій редакції:
"Конституційне подання - письмове клопотання до Конституційного Суду України про визнання правового акта (його окремих положень) неконституційним, про визначення відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України, конституційності міжнародного договору або про необхідність офіційного тлумачення Конституції України та законів України. Конституційним поданням є також звернення Верховної Ради України про дачу висновку щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту, порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України ";
 
9. 3) текст статті 41 викласти в такій редакції:
 
   5) статтю 40 викласти в такій редакції:
"Стаття 40. Суб'єкти права на конституційне подання з питань прийняття рішень Конституційним Судом України
Суб'єктами права на конституційне подання з питань прийняття рішень Конституційним Судом України у випадках, передбачених пунктами 1, 4 статті 13 цього Закону, є:
за пунктом 1 - Президент України, не менш як сорок п'ять народних депутатів України (підпис депутата не відкликається), Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Верховний Суд України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим;
за пунктом 4 - Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, органи місцевого самоврядування";
6) текст статті 41 викласти в такій редакції:
 
10. "Суб’єктами права на конституційне подання з питань дачі висновків Конституційним Судом України у випадках, передбачених пунктами 2-6 статті 13 цього Закону, є:
за пунктами 2, 6 – Президент України;
за пунктами 3, 5, 6 – Верховна Рада України;
 
-5- Шишкіна Е.В.
В статті 41 цифри "2-6" замінити цифрами "2,3,5,6"
 
Враховано   "Суб’єктами права на конституційне подання з питань дачі висновків Конституційним Судом України у випадках, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 статті 13 цього Закону, є:
за пунктами 2, 6 – Президент України;
за пунктами 3, 5, 6 – Верховна Рада України";
 
11. за пунктом 2 – Кабінет Міністрів України;
за пунктом 4 – Президент України, не менш як сорок п’ять народних депутатів України (підпис депутата не відкликається), Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Верховний Суд України, Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування";
 
-6- Шишкіна Е.В.
Частину другу статті 41 додати як частину другу статті 40 та виключити її зі статті 41
 
Враховано      
12. 4) назву статті 43 викласти в такій редакції:
 
   7) назву статті 43 викласти в такій редакції:
 
13. „Стаття 43. Суб’єкти права на конституційне звернення з питань офіційного тлумачення Конституції України та законів України";
 
-7- Шишкіна Е.В.
В статті 43 слова "з питань офіційного тлумачення Конституції України та законів України" замінити словами "з питань прийняття рішень"
 
Враховано   „Стаття 43. Суб’єкти права на конституційне звернення з питань прийняття рішень";
 
14. 5) статтю 44 доповнити частинами третьою та четвертою такого змісту:
 
-8- Кириленко В.А.
Підпункт 5 пункту 1 розділу І вилучити, замінивши відповідно подальшу нумерацію підпунктів
 
Відхилено   8) частини третю та четверту статті 44 викласти в такій редакції:
 
15. „Провадження у справі не може бути припинено внаслідок скасування акта, що є предметом розгляду, органом, що його видав, у разі якщо на розгляді зазначеної справи наполягає один з суб’єктів права на конституційне подання.
 
-9- Шишкіна Е.В.
Зміни до частини третьої статті 44 виключити як такі, що суперечать частині другій статті 152 Конституції України, а частину четверту вважати відповідно частиною третьою.
 
Відхилено   „Провадження у справі не може бути припинено внаслідок скасування акта, що є предметом розгляду, органом, що його видав, у разі якщо на розгляді зазначеної справи наполягає один з суб’єктів права на конституційне подання.
 
16. У справах за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України актів Кабінету Міністрів України відкликання конституційного подання не допускається";
 
   У справах за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України актів Кабінету Міністрів України відкликання конституційного подання не допускається";
 
17. 6) у статті 45:
 
   9) текст статті 45 викласти в такій редакції:
 
18. частину першу після пункту 2 доповнити новим пунктом такого змісту:
 
      
19. „3) наявність рішення Конституційного Суду України щодо конституційності аналогічного за змістом та юридичною силою акта, ухвали про відмову у відкритті провадження або ухвали про припинення провадження щодо такого акта".
 
-10- Кириленко В.А.
У частині другій підпункту 6 пункту 1 розділу І вилучити слова "або ухвали"
 
Враховано   "Підставами для відмови у відкритті провадження у справі в Конституційному Суді України є:
1) відсутність встановленого Конституцією України, цим Законом права на конституційне подання, конституційне звернення;
2) невідповідність конституційного подання, конституційного звернення вимогам, передбаченим Конституцією України, цим Законом;
3) непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні, конституційному зверненні;
4) наявність рішення Конституційного Суду України щодо конституційності аналогічного за змістом та юридичною силою акта,
ухвали про відмову у відкритті провадження або ухвали про припинення провадження щодо такого акта.
 
    -11- Шишкіна Е.В.
пункт 3 частини першої статті 45 зробити пунктом 4 для того, щоб не змінювати існуючого в законі порядку розташування пунктів, оскільки за укладеною практикою Конституційний Суд України у своїх попередніх ухвалах посилався на пункт 3 закону, який мав інше змістовне навантаження.
 
Враховано    
20. У зв’язку з цим пункт 3 вважати пунктом 4;
 
      
21. доповнити частинами другою та третьою такого змісту:
 
      
22. „Конституційний Суд України приймає рішення про відмову у відкритті провадження за конституційним поданням Президента України у справі щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України у разі, якщо питання щодо відповідності Конституції України такого акта Кабінету Міністрів України було предметом розгляду Конституційного Суду України, за наслідками якого Конституційний Суд України прийняв ухвали про відмову у відкритті провадження, про припинення конституційного провадження або про визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України.
 
-12- Кириленко В.А.
У частині п`ятій підпункту 6 пункту 1 розділу І:
- слово "такого" замінити словом "цього";
- слова "про відмову у відкритті провадження, про припинення конституційного провадження або" вилучити;
 
Враховано частково   Конституційний Суд України постановляє рішення про відмову у відкритті провадження за конституційним поданням Президента України у справі щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України у разі якщо питання щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України було предметом розгляду Конституційним Судом України, за наслідками якого Конституційний Суд України постановив ухвалу про відмову у відкритті провадження, про припинення конституційного провадження або про визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України";
 
23. У разі якщо на день звернення з конституційним поданням Президента України щодо конституційності акта Кабінету Міністрів України на розгляді Конституційного Суду України знаходиться справа щодо відповідності такого акта Кабінету Міністрів України Конституції України, Конституційний Суд України об’єднує провадження у справах за відповідними конституційними поданнями";
 
-13- Кириленко В.А.
Часину шосту підпункту 6 пункту 1 розділу І вилучити.
 
Враховано      
    -14- Шишкіна Е.В.
Частину третю статті 45 виключити як таку, що дублює положення статті 58
 
Враховано    
24. 7) статтю 46 після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:
 
   10) частину другу статті 46 викласти в такій редакції:
 
25. "Ухвала про відкриття конституційного провадження або про відмову у відкритті конституційного провадження приймається не пізніше одного місяця з дня надходження конституційного подання чи конституційного звернення до Конституційного Суду України".
 
   "Ухвала про відкриття конституційного провадження або про відмову у відкритті конституційного провадження приймається не пізніше одного місяця з дня надходження конституційного подання чи конституційного звернення до Конституційного Суду України";
 
26. У зв’язку з цим частини другу та третю вважати відповідно частинами третьою та четвертою;
 
      
27. 8) у частині другій статті 51 слово і цифри „пунктами 2, 3, 4" замінити словом і цифрами „пунктами 2–6";
 
-15- Шишкіна Е.В.
У частині другій статті 51 цифри "2-6" замінити на цифри "2,3,5,6"
 
Враховано   11) частину другу статті 51 викласти в такій редакції:
"На пленарних засіданнях Конституційним Судом України постановляються рішення у справах, передбачених пунктами 1 та 4 статті 13, та даються висновки у справах, передбачених пунктами 2, 3, 5 та 6 статті 13 цього Закону";
12) доповнити статтею 53-1 такого змісту:
"Стаття 53-1. Гласність і відкритість розгляду справ у Конституційному Суді України
Учасники конституційного провадження мають право на отримання в Конституційному Суді України інформації про час, місце та результати розгляду справ.
Відомості про час і місце проведення пленарних засідань і засідань Конституційного Суду України невідкладно оприлюднюються та розміщуються на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України, а також не пізніш як за 5 днів до дня проведення таких засідань публікуються у "Віснику Конституційного Суду України" та в інших офіційних виданнях України.
Розгляд справ на пленарному засіданні та засіданні Конституційного Суду України, незалежно від форми звернення, проводиться відкрито.
Закритий розгляд справи на пленарному засіданні та засіданні Конституційного Суду України здійснюється згідно з ухвалою Конституційного Суду України у разі, якщо відкритий розгляд справи може призвести до розголошення державної або іншої таємниці, що охороняється законом.
Розгляд справи у закритому засіданні здійснюється з дотриманням усіх правил, передбачених цим та іншими законами України.
Під час розгляду справи у закритому засіданні мають право бути присутніми суб’єкти права на конституційне подання та конституційне звернення, їх представники, які звернулися до Конституційного Суду України, та органи або посадові особи, їх представники, якими були прийняті чи підписані правові акти, конституційність яких оспорюється, а у разі необхідності - інші особи, яких Конституційний Суд України вважає за доцільне залучити до участі у розгляді справи.
Якщо під час розгляду справи в закритому засіданні буде встановлено, що інформація з обмеженим доступом є суспільно значимою або доступ до інформації обмежено з порушенням закону, Конституційний Суд України постановляє ухвалу про її дослідження у відкритому судовому засіданні.
Учасники конституційного провадження та інші особи, присутні на відкритому розгляді справи Конституційним Судом України, мають право робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої. Проведення в залі засідання фото- і кінозйомки, відео та звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також транслювання засідання по радіо і телебаченню допускаються на підставі ухвали суду. Конституційний Суд України може постановити ухвалу про заборону вчинення таких дій лише з підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті.
Ухвали, рішення та висновки Конституційного Суду України обов’язково оголошуються публічно та підлягають офіційному оприлюдненню у порядку, передбаченому цим Законом.
Кожна особа має право ознайомитися в установленому законом порядку із ухвалами, рішеннями та висновками Конституційного Суду України";
 
    -16- Пилипенко В.П.
У частині другій статті 51 після слова "пунктом" цифру "1" замінити на цифри "1,4"
 
Враховано    
    -17- Пилипенко В.П.
Доповнити Закон новою статтею такого змісту:
"Стаття 53-1. Гласність і відкритість розгляду справ у Конституційному Суді України
Учасники конституційного провадження мають право на отримання в Конституційному Суді України інформації про час, місце та результати розгляду справ.
Відомості про час і місце проведення пленарних засідань і засідань Конституційного Суду України невідкладно оприлюднюються та розміщуються на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України, а також не пізніше як за 5 днів до дня проведення таких засідань публікуються у "Віснику Конституційного Суду України" та в інших офіційних виданнях України .
Розгляд справ на пленарному засіданні та засіданні Конституційного Суду України, незалежно від форми слухання, проводиться відкрито.
Закритий розгляд справи на пленарному засіданні та засіданні Конституційного Суду України здійснюється за ухвалою Конституційного Суду України у разі, якщо відкритий розгляд справи може призвести до розголошення державної або іншої таємниці, що охороняється законом.
Розгляд справи у закритому засіданні здійснюється із дотриманням усіх правил передбачених цим та іншими законами України.
Під час розгляду справи у закритому засіданні мають право бути присутніми суб’єкти права на конституційне подання і конституційне звернення, їх представники, які звернулися до Конституційного Суду України та органи або посадові особи, їх представники, якими були прийняті чи підписані правові акти, конституційність яких оспорюється, а у разі необхідності й інші особи, яких Конституційний Суд України вважає за доцільне залучити до участі у розгляді справи.
Якщо під час розгляду справи в закритому засіданні буде встановлено, що інформація з обмеженим доступом є суспільно значимою або доступ до інформації обмежено з порушенням закону, Конституційний Суд України постановляє ухвалу про її дослідження у відкритому судовому засіданні.
Учасники конституційного провадження та інші особи, присутні на відкритому розгляді справи Конституційним Судом України, мають право робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої. Проведення в залі засідання фото- і кінозйомки, відео-, звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також транслювання засідання по радіо і телебаченню допускаються на підставі ухвали суду. Конституційний Суд України може постановити ухвалу про заборону вчинення таких дій лише з підстав передбачених частиною четвертою цієї статті.
Ухвали, рішення та висновки Конституційного Суду України у всіх випадках оголошуються публічно та підлягають офіційному оприлюдненню у порядку передбаченому цим Законом.
Кожна особа має право знайомитися в установленому законом порядку із ухвалами, рішеннями та висновками Конституційного Суду України".
 
Враховано    
28. 9) частину першу статті 56 після слова "приймаються" доповнити словами "та оприлюднюються";
 
   13) частину першу статті 56 викласти в такій редакції:
"У Конституційному Суді України провадження ведеться, рішення, ухвали постановляються та оприлюднюються, висновки даються та оприлюднюються державною мовою";
 
29. 10) у статті 57:
 
-18- Кириленко В.А.
Підпункт 10 пункту 1 розділу І вилучити
 
Відхилено   4) текст статті 57 викласти в такій редакції:
 
30. частину першу після слова „поданнями" доповнити словами „та конституційними зверненнями";
 
-19- Шишкіна Е.В.
Частину першу статті 57 доповнити наступними словами "який відраховується з дня постановлення ухвали про відкриття провадження у справі".
 
Враховано   Строк провадження у справах за конституційними поданнями та конституційними зверненнями не повинен перевищувати трьох місяців і починається з дня постановлення ухвали про відкриття провадження у справі.
У разі провадження за конституційним поданням, яке визнано Конституційним Судом України невідкладним, строк розгляду такого подання не повинен перевищувати одного місяця.
Строки конституційного провадження починають обчислюватися з дня прийняття процесуальної ухвали про відкриття конституційного провадження у справі";
 
31. частину третю виключити;
 
      
32. 11) частину першу статті 61 після слова "Крим" доповнити словами "щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України";
 
   15) частину першу статті 61 викласти в такій редакції:
"Конституційний Суд України за результатами розгляду справ щодо конституційності законів та інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України постановляє рішення";
 
33. 12) у частині першій статті 62:
абзац другий виключити;
доповнити абзацами такого змісту:
 
-20- Кириленко В.А.
Підпункт 12 пункту 1 розділу І вилучити
 
Відхилено   16) текст статті 62 викласти в такій редакції:
"Конституційний Суд України дає висновки у справах з питань:
щодо відповідності Конституції України чинних міжнародних договорів України або тих міжнародних договорів, що вносяться до Верховної Ради України для надання згоди на їх обов'язковість;
щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку
імпічменту;
щодо відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України ;
щодо порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України бо законів України.
 
34. „щодо відповідності проекту Закону про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України;
щодо порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України";
 
   щодо відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України;
щодо порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів України";
 
35. 13) статтю 67 викласти в такій редакції:
"Стаття 67. Офіційне оприлюднення ухвал, рішень і висновків Конституційного Суду України
Рішення і висновки Конституційного Суду України підписуються не пізніше семи днів після прийняття рішення, дачі висновку.
Ухвали, рішення і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України протягом наступного робочого дня після їх підписання оприлюднюються на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України і направляються Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України.
Рішення і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України публікуються у "Віснику Конституційного Суду України" та в інших офіційних виданнях України";
 
-21- Пилипенко В.П.
У статті 67 після слова "рішення" слова "і висновки" виключити та додати ", висновки і ухвали", оскільки зміст статті не відповідає її назві (зі змісту випали ухвали)
 
Враховано   17) статтю 67 викласти в такій редакції:
"Стаття 67. Офіційне оприлюднення ухвал, рішень і висновків Конституційного Суду України
Рішення, висновки і ухвали Конституційного Суду України підписуються не пізніше семи днів після прийняття рішення, дачі висновку.
Ухвали, рішення і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України протягом наступного робочого дня після їх підписання та оприлюднення розміщуюються на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України і направляються Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України.
Рішення і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України публікуються у "Віснику Конституційного Суду України" та в інших офіційних виданнях України";
 
    -22- Пилипенко В.П.
У частині другій статті 67 після слів "оприлюднюються" додати слова "та розміщюються", так як відповідно до останньої частини статті 67 рішення і висновки КСУ в будь-якому випадку мають публікуватись у Віснику КСУ, а не на веб-сайті.
 
Враховано    
36. 14) статтю 71 після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:
 
-23- Кириленко В.А.
Підпункт 14 пункту 1 розділу І вилучити
 
Відхилено   18) частину другу статтю 71 викласти в такій редакції:
 
37. "Конституційне подання Президента України щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України може направлятися до Конституційного Суду України не пізніше п’ятнадцяти днів з дня набрання чинності відповідного акта Кабінету Міністрів України".
 
   "Конституційне подання Президента України щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України може направлятися до Конституційного Суду України не пізніше п’ятнадцяти днів з дня набрання чинності відповідного акта Кабінету Міністрів України";
 
38. У зв’язку з цим частину другу вважати частиною третьою;
 
      
39. 15) статтю 73 доповнити частиною третьою такого змісту:
 
   19) частину третю статті 73 викласти в такій редакції:
 
40. „У разі прийняття Конституційним Судом України у справі за конституційним поданням Президента України рішення про визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України, Указ Президента України про зупинення дії такого акта втрачає чинність з дня прийняття Конституційним Судом України відповідного рішення";
 
   „У разі прийняття Конституційним Судом України у справі за конституційним поданням Президента України рішення про визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України, Указ Президента України про зупинення дії такого акта втрачає чинність з дня прийняття Конституційним Судом України відповідного рішення";
 
41. 16) у статті 75:
 
   20) текст статті 75 викласти в такій редакції:
 
42. частину першу доповнити реченням такого змісту:
 
   "Підставою для конституційного подання є наявність спору стосовно повноважень конституційних органів державної влади України, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, якщо один із суб'єктів права на конституційне подання, визначених у статті 40 цього Закону, вважає, що правові акти, зазначені в пункті 1 статті 13 цього Закону і якими встановлено повноваження зазначених органів, не відповідають Конституції України. У такому конституційному поданні в обов'язковому порядку наводяться правові обґрунтування тверджень щодо неконституційності оспорюваного акта.
 
43. „У такому конституційному поданні в обов’язковому порядку наводяться правові обґрунтування тверджень щодо неконституційності оспорюваного акта";
 
      
44. доповнити частиною другою такого змісту:
 
      
45. „У разі зупинення Президентом України дії акта Кабінету Міністрів України справа за конституційним поданням Президента України розглядається Конституційним Судом України невідкладно у строк, визначений частиною другою статті 57 цього Закону";
 
-24- Шишкіна Е.В.
Частину другу статті 75 вилучити
 
Відхилено   У разі зупинення Президентом України дії акта Кабінету Міністрів України справа за конституційним поданням Президента України розглядається Конституційним Судом України невідкладно у строк, визначений частиною другою статті 57 цього Закону";
 
46. 17) у статті 90:
 
-25- Кириленко В.А.
Підпункт 17 пункту 1 розділу І вилучити
 
Відхилено   21) частини другу-четверту статті 90 викласти в такій редакції:
 
47. після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:
 
   "Конституційне подання Верховної Ради України має містити докладний опис вчинених процедурних дій із зазначенням дати, місця і підстав для їх вчинення, а також документів та інших матеріалів, що підтверджують додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту.
 
48. "Конституційне подання Верховної Ради України має містити докладний опис вчинених процедурних дій із зазначенням дати, місця і підстав для їх вчинення, а також документів та інших матеріалів, що підтверджують додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту".
 
   До зазначеного конституційного подання Верховної Ради України додаються такі документи та матеріали:
щодо ініціювання питання про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту;
про створення та роботу спеціальної тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України для проведення розслідування, висновки і пропозиції цієї комісії;
про розгляд Верховною Радою України висновків і пропозицій тимчасової слідчої комісії;
рішення Верховної Ради України про звинувачення Президента України у вчиненні державної зради або іншого злочину.
 
49. У зв’язку з цим частину другу вважати частиною третьою;
 
   Конституційний Суд України не пізніше п'яти робочих днів з дня надходження конституційного подання Верховної Ради України та
документів і матеріалів, що відповідно до частини третьої цієї статті мають додаватися до нього, відкриває у позачерговому порядку провадження у справі про надання висновку щодо додержання
конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту";
 
50. останній абзац частини третьої виключити;
 
      
51. доповнити частиною четвертою такого змісту:
 
      
52. "Конституційний Суд України не пізніше п`яти робочих днів з дня надходження конституційного подання Верховної Ради України та документів і матеріалів, що відповідно до частини третьої цієї статті мають додаватися до нього, відкриває у позачерговому порядку провадження у справі про надання висновку щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту";
 
-26- Шишкіна Е.В.
Частину четверту статті 90 викласти у такій редакції:
"Конституційний Суд України розглядає невідкладно подання Верховної Ради України про надання висновку щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту"
 
Відхилено      
53. 18) статтю 92 доповнити частиною другою такого змісту:
"Копія висновку Конституційного Суду України разом з копією матеріалів справи не пізніше наступного робочого дня після його ухвалення направляються Верховній Раді України та Президенту України";
 
   22) частину другу статті 92 викласти в такій редакції:
"Копія висновку Конституційного Суду України разом з копією матеріалів справи не пізніше наступного робочого дня після його ухвалення направляються Верховній Раді України та Президенту України";
 
54. 19) у назві та частині першій статті 95 слово „висновку" замінити словом "рішення";
 
-27- Кириленко В.А.
Підпункт 19 пункту 1 розділу І вилучити
 
Відхилено   23) назву та частину першу статті 95 викласти в такій редакції:
"Стаття 95. Резолютивна частина рішення Конституційного Суду України
У резолютивній частині рішення Конституційного Суду України офіційно тлумачаться положення Конституції України та законів України, щодо яких було подано конституційне подання чи конституційне звернення.";
 
55. 20) розділ ІІІ доповнити главами 17 та 18 такого змісту:
 
-28- Кириленко В.А.
У підпункті 20 пункту 1 розділу І слова та цифри "та 18" у першому реченні та запропонованій проектом новій главі 18 (статті 98, 99, 100) вилучити
 
Відхилено   24) глави 17 та 18 розділу ІІІ викласти в такій редакції:
 
56. "Глава 17. Провадження у справах, передбачених пунктом 5 статті 13 цього Закону
 
-29- Пилипенко В.П.
У назві статті Глави 17 перед словом "Провадження" додати слово "особливості"
 
Враховано   "Глава 17. Особливості провадження у справах, передбачених пунктом 5 статті 13 цього Закону
 
57. Стаття 96. Предмет конституційного провадження та підстави відкриття такого провадження
 
   Стаття 96. Предмет конституційного провадження та підстави відкриття такого провадження
 
58. Конституційний Суд України розглядає справи і дає висновки щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України проекту Закону про внесення змін до Конституції України, поданого до Верховної Ради України згідно із статтями 154, 155 і 156 Конституції України.
 
   Конституційний Суд України розглядає справи і дає висновки щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України законопроекту про внесення змін до Конституції України, поданого до Верховної Ради України згідно із статтями 154, 155 і 156 Конституції України.
 
59. Підставою для відкриття конституційного провадження у справі є конституційне подання Верховної Ради України з питання надання висновку щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України проекту Закону про внесення змін до Конституції України.
 
   Підставою для відкриття конституційного провадження у справі є конституційне подання Верховної Ради України з питання надання висновку щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України законопроекту про внесення змін до Конституції України.
 
60. Справа про надання висновку щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України проекту Закону про внесення змін до Конституції України розглядається Конституційним Судом України невідкладно у строк, визначений частиною другою статті 57 цього Закону.
 
   Справа про надання висновку щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України законопроекту про внесення змін до Конституції України розглядається Конституційним Судом України невідкладно у строк, визначений частиною другою статті 57 цього Закону.
 
61. Стаття 97. Резолютивна частина висновку Конституційного Суду України
 
   Стаття 97. Резолютивна частина висновку Конституційного Суду України
 
62. У резолютивній частині висновку Конституційний Суд України зазначає положення проекту Закону про внесення змін до Конституції України, що відповідають вимогам статей 157 і 158 Конституції України, і положення, що не відповідають цим вимогам Конституції України.
 
   У резолютивній частині висновку Конституційний Суд України зазначає положення проекту закону про внесення змін до Конституції України, що відповідають вимогам статей 157 і 158 Конституції України, і положення, що не відповідають цим вимогам Конституції України.
 
63. Глава 18. Провадження у справах, передбачених пунктом 6 статті 13 цього Закону
Стаття 98. Підстава для конституційного провадження
Конституційний Суд України розглядає конституційне подання про порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів (їх окремих положень) України після ініціювання Верховною Радою України питання про дострокове припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Конституційне подання щодо такого питання Конституційний Суд України має розглянути невідкладно.
Стаття 99. Участь у конституційному провадженні
Конституційний Суд України обов’язково залучає до участі в розгляді справи ініціаторів (їх представників) дострокового припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим (представників Верховної Ради Автономної Республіки Крим), Генерального прокурора України.
У разі необхідності Конституційний Суд України може залучити до участі в розгляді справи представників депутатських фракцій у Верховній Раді Автономної Республіки Крим.
Стаття 100. Резолютивна частина висновку
У резолютивній частині Конституційний Суд України має зазначити, які норми Конституції України чи законів України були порушені правовими актами або діями Верховної Ради Автономної Республіки Крим".
 
-30- Кириленко В.А.
У підпункті 20 пункту 1 розділу І запропоновану проектом нову главу 18 (статті 98, 99, 100) вилучити
 
Відхилено   Глава 18. Провадження у справах, передбачених пунктом 6 статті 13 цього Закону
Стаття 98. Підстава для конституційного провадження
Конституційний Суд України розглядає конституційне подання Верховної Ради України про порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів (їх окремих положень) України після ініціювання питання про дострокове припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Конституційне подання щодо такого питання Конституційний Суд України має розглянути невідкладно.
Стаття 99. Участь у конституційному провадженні
Конституційний Суд України обов’язково залучає до участі в розгляді справи ініціаторів (їх представників) дострокового припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим (представників Верховної Ради Автономної Республіки Крим), Генерального прокурора України.
У разі необхідності Конституційний Суд України може залучити до участі в розгляді справи представників депутатських фракцій у Верховній Раді Автономної Республіки Крим.
Стаття 100. Резолютивна частина висновку
У резолютивній частині Конституційний Суд України має зазначити, які норми Конституції України чи законів України були порушені правовими актами або діями Верховної Ради Автономної Республіки Крим";
25) у тексті Закону слова "приймає", "приймається" та "приймаються" замінити відповідно словами "постановляє", "постановляється" та "постановляються", а слова "проекту закону про внесення змін до Конституції України" замінити словами "законопроекту про внесення змін до Конституції України".
 
    -31- Пилипенко В.П.
Ч. 1 ст.98 викласти в такій редакції:
"Конституційний Суд України розглядає конституційне подання Верховної Ради України про порушення Верховною Радою Автономної Республіки Крим Конституції України або законів (їх окремих положень) України після ініціювання питання про дострокове припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим."
 
Враховано    
64. 2. Частину шосту статті 52 Закону України „Про Кабінет Міністрів України" (Відомості Верховної Ради України, 2008 р., N25, ст. 241) викласти в такій редакції:
 
   2. Частину шосту статті 52 Закону України „Про Кабінет Міністрів України" (Відомості Верховної Ради України, 2008 р., N25, ст. 241; 2009 р., №31, ст.461) викласти в такій редакції:
 
65. "6. Винесення Конституційним Судом України ухвали про відмову у відкритті провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України, ухвали про припинення конституційного провадження у справі або визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України, відновлює дію цього акта.
Дія такого акта Кабінету Міністрів України не може бути повторно зупинена Президентом України на підставі пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України, крім випадків, якщо:.
 
   "6. Винесення Конституційним Судом України ухвали про відмову у відкритті провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України акта Кабінету Міністрів України, ухвали про припинення конституційного провадження у справі або визнання акта Кабінету Міністрів України таким, що відповідає Конституції України, відновлює дію цього акта.
Дія такого акта Кабінету Міністрів України не може бути повторно зупинена Президентом України на підставі пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України, крім випадків, якщо:
 
66. 1) акт Кабінету Міністрів України, визнаний Конституційним Судом України таким, що відповідає Конституції України, внаслідок внесення змін до Конституції України стає неконституційним;
2) до відповідного акта Кабінету Міністрів України, щодо якого Конституційним Судом України було винесено ухвалу про відмову у відкритті конституційного провадження у справі або прийнято рішення про визнання його таким, що відповідає Конституції України, внесені зміни, що суперечать Конституції України".
 
   1) акт Кабінету Міністрів України, визнаний Конституційним Судом України таким, що відповідає Конституції України, внаслідок внесення змін до Конституції України стає неконституційним;
2) до відповідного акта Кабінету Міністрів України, щодо якого Конституційним Судом України було винесено ухвалу про відмову у відкритті конституційного провадження у справі або прийнято рішення про визнання його таким, що відповідає Конституції України, внесені зміни, що суперечать Конституції України".
 
67. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

   ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.