Кількість абзаців - 14 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо кредитування та стимулювання іноземних інвестицій) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Закон України
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо кредитування та стимулювання іноземних інвестицій)
 
   Проект
Закон України
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо кредитування та стимулювання іноземних інвестицій
 
1. Верховна Рада України постановляє:
 
   Верховна Рада України постановляє:
 
2. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
3. 1. У розділі ІІ Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з метою подолання негативних наслідків фінансової кризи" (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 52, ст. 763):
 
   1. У розділі ІІ Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з метою подолання негативних наслідків фінансової кризи" (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 52, ст. 763):
 
4. 1) абзац другий пункту 1 викласти в такій редакції:
 
   1) абзац другий пункту 1 викласти в такій редакції:
 
5. "Встановити, що пункти 6, 7 розділу ІІ цього Закону діють до 1 січня 2011 року";
 
-1- Терьохін С.А.
Підпункт 1 викласти у такій редакції:
"1. абзац другий пункту 1 викласти у такій редакції:
"Пункти 2,3,6 розділу І та пункти 6,7 розділу ІІ цього Закону діють до 1 січня 2012 року";
 
Відхилено   "Встановити, що пункти 6, 7 розділу ІІ цього Закону діють до 1 січня 2011 року";
 
    -2- Кармазін Ю.А.
Абзац другий пункту 1 викласти в такій редакції:
"Встановити, що частина сьома розділу І та пункти 6, 7, 8, 9, 10, 11 розділу ІІ цього Закону діють до 1 січня 2011 року", оскільки дострокове виведення капіталів може потягнути за собою прискорене виведення капіталів з дрібних банків та їхнє подальше банкрутство;
 
Відхилено    
6. 2) пункти 8-11 виключити.
 
-3- Терьохін С.А.
Підпункт 2 викласти у такій редакції:
"2) пункт 8 викласти у такій редакції:
"8. Зміни до договору кредиту (позики) можуть бути внесеними виключно за спільною згодою сторін такого договору. Норми договору кредиту (позики) не можуть передбачати право кредитора на одностороннє збільшення ставки процента за кредитом (позикою) або способу чи строків нарахування процента за кредитом (позикою), у тому числі у зв’язку із зміною облікової ставки Національного банку України.
Позичальник має право достроково погасити заборгованість перед кредитором. При цьому будь-які штрафи або комісії у зв’язку з таким добровільним достроковим погашенням не справляються.
Позичальник зобов’язаний достроково погасити заборгованість перед кредитором, якщо умови договору кредиту (позики) встановлюють такий обов’язок у зв’язку з несплатою або затримкою у сплаті частини основної суми кредиту або нарахованих процентів протягом 30 календарних днів для юридичних осіб та 90 календарних днів для фізичних осіб від обумовленої кредитним договором граничної дати, якщо більш довгі строки не було встановлено таким договором або додатковим договором про реструктуризацію (пролонгацію) такої заборгованості. При цьому будь-які штрафи або комісії у зв’язку з таким обов’язковим достроковим погашенням, реструктуризацією (пролонгацією) не справляються.
У виняток з положень абзаців другого та третього цього пункту, позичальник не може достроково погасити заборгованість перед кредитором, якщо такий позичальник є банком та:
- отримав стабілізаційний кредит від Національного банку України на період перебування у стані фінансового оздоровлення або на період фінансового оздоровлення іншого банку, який передав (продав) позичальнику свою заборгованість, - до повернення такого стабілізаційного кредиту та процентів за ним;
- був капіталізованим (рекапіталізованим) шляхом придбання його корпоративних прав державою, - до продажу (відчуження) таких корпоративних прав із власності держави;
- перебуває під тимчасовою адміністрацією, призначеною Національним банком України згідно із статтею 75 Закону України "Про банки і банківську діяльність" (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 5-6, ст. 440), - до виходу з-під режиму тимчасової адміністрації;
- знаходиться у процесі санації або банкрутства згідно із Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 31, ст. 440), - до відновлення його платоспроможності або ліквідації.
Такі обмеження поширюються на договори, укладені до дати набрання чинності цим Законом.
Національний банк України має право зареєструвати договір із залучення банком-позичальником кредиту (позики) отриманого від нерезидента, та внесення змін до нього, виключно з урахуванням норм цього пункту";
 
Відхилено   2) пункти 8-11 виключити.
 
    -4- Кармазін Ю.А.
Відновити пункти 8-11 в такій редакції:
"8. Забороняється внесення резидентами фізичними та юридичними особами будь-яких змін до договорів про залучення ними кредитів (позик, поворотної фінансової допомоги) в іноземній валюті від нерезидентів, у результаті яких скорочуються строки виконання резидентами-позичальниками зобов’язань перед нерезидентами-кредиторами за такими договорами або, які передбачають їхнє дострокове виконання.
9. Національному банку України тимчасово зупинити реєстрацію змін до договорів про залучення резидентами-позичальниками кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів, які стосуються скорочення строків виконання резидентами-позичальниками зобов’язань за такими договорами або їхнього дострокового виконання.
10. Забороняється дострокове виконання резидентами фізичними та юридичними особами зобов’язань перед нерезидентами-кредиторами за договорами про залучення резидентами-позичальниками кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів.
Заборона, встановлена абзацом першим цього пункту, розповсюджується також на договори, укладені до набрання чинності цим Законом.
11. Іноземні інвестиції в грошовій формі на території України здійснюються в національній валюті України та в порядку, визначеному Національним банком України"
 
Відхилено    
    -5- Терьохін С.А.
Доповнити новими підпунктами такого змісту:
"3) пункти 9-10 виключити;
4) пункт 11 викласти у такій редакції:
"11. Іноземна інвестиція в акціонерний капітал (статутний фонд) резидента України здійснюється у гривні. Кабінет Міністрів України має право дозволити придбання об’єктів державної власності у процесі їхньої приватизації за іноземну валюту, визнану Національним банком України як вільноконвертована. Кошти, отримані Кабінетом Міністрів України як іноземна валюта, можуть використовуватися виключно з метою погашення зобов’язань із зовнішнього боргу держави та не можуть продаватися на валютному ринку України".
 
Відхилено    
7. 2. У Законі України "Про режим іноземного інвестування" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 19, ст. 80 із наступними змінами):
 
   2. У Законі України "Про режим іноземного інвестування" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 19, ст. 80 із наступними змінами):
 
8. 1) частину другу статті 2 виключити;
 
-6- Терьохін С.А.
Підпункт 1 викласти у такій редакції
"1) частину другу статті 2 викласти у такій редакції;
"Іноземна інвестиція може здійснюватися у грошовій формі (коштами), а також у майновій формі. Інвестиції, внесені в іноземній валюті, яка не є вільноконвертованою, або у немайновій формі, не підпадають під норми цього Закону";
 
Відхилено   1) частину другу статті 2 виключити;
 
    -7- Кармазін Ю.А.
Відновити частину другу статті 2 в такій редакції:
"Іноземні інвестори здійснюють інвестиційну діяльність у грошовій формі виключно через інвестиційні рахунки, відкриті в уповноважених банках України. Для іноземного інвестування на інвестиційні рахунки в іноземній валюті зараховується іноземна валюта, що визнається Національним банком України вільно конвертованою валютою.",
 
Відхилено    
9. 2) у статті 13:
 
-8- Терьохін С.А.
Підпункт 2 викласти у такій редакції:
«2) статтю 13 викласти у такій редакції:
«З метою підтримки економічної безпеки України підлягає державній реєстрації іноземна інвестиція, яка вноситься урядом іншої країни або державною установою іншої країни або особою, що перебуває під їхнім контролем.
Державна реєстрація є передумовою внесення зазначеної інвестиції та здійснюється центральним органом державної виконавчої влади з питань економічної політики у строки, встановлені Кабінетом Міністрів України.
Кабінет Міністрів України визначає виключний перелік підстав для відмови у державній реєстрації таких інвестицій, якщо внаслідок їхнього внесення може виникнути загроза економічній безпеці України або можуть бути порушені інтереси українського суспільства.
Якщо внаслідок таких інвестицій уряд іншої країни або державна установа іншої країни або особа, що перебуває під їхнім контролем, отримують контроль над резидентом, який займає відповідно до законодавства монопольне становище на ринку, то державна реєстрація здійснюється:
- для резидентів, які не перебувають під контролем держави, - центральним органом державної виконавчої влади з питань економічної політики за погодженням з Кабінетом Міністрів України, оформленим у вигляді постанови;
- для резидентів, які перебувають під контролем держави, - Кабінетом Міністрів України за погодженням з Верховною Радою України, оформленим у вигляді постанови.
В інших випадках іноземні інвестиції не підлягають державній реєстрації.
Для цілей цієї статті особа вважається такою, що перебуває під контролем іншої особи, якщо така інша особа володіє безпосередньо або через пов’язаних з нею осіб корпоративними правами, не меншими за 20 відсотків від статутного капіталу (статутного фонду) такої першої особи».
 
Відхилено   2) у статті 13:
 
10. частину першу виключити;
 
-9- Кармазін Ю.А.
Відновити частину першу статті 13 в такій редакції: "Державна реєстрація іноземних інвестицій здійснюється в обов’язковому порядку.", інакше дострокове припинення угод про інвестування може нанести шкоду економіці України.
 
Відхилено   частину першу виключити;
 
11. у частині другій слова "у майновій формі" виключити;
 
-10- Кармазін Ю.А.
Частину 2 статті 13 викласти в такій редакції: "Державна реєстрація іноземних інвестицій у майновій формі здійснюється Урядом Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями протягом трьох робочих днів після фактичного їхнього внесення в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України."
 
Відхилено   у частині другій слова "у майновій формі" виключити;
 
12. частину четверту виключити.
 
-11- Кармазін Ю.А.
Частину 4 статті 13 викласти в такій редакції: "Державна реєстрація іноземних інвестицій у вигляді валютних цінностей здійснюється в порядку, встановленому Національним банком України",
 
Відхилено   частину четверту виключити.
 
13. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

   ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.