Кількість абзаців - 32 Таблиця поправок


Про термінові заходи щодо мінімізації негативних наслідків фінансової кризи у хлібопекарській галузі (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ
Про першочергові заходи щодо запобігання впливу світової фінансової кризи на хлібопекарську галузь
 
   Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про першочергові заходи щодо запобігання впливу світової фінансової кризи на хлібопекарську галузь
 
1. Цей Закон спрямований на створення умов фінансово-економічної підтримки хлібопекарської галузі, подолання кризових явищ у цій галузі, та забезпечення доступності хлібу для кожного громадянина України, Верховна Рада України постановляє:
 
-1- Триндюк Ю.Г.
З метою редакційного уточнення тексту законопроекту пропонується виключити з преамбули законопроекту слова "Верховна Рада України постановляє".
 
Враховано   Цей Закон спрямований на фінансово-економічну підтримку хлібопекарської галузі, подолання кризових явищ у галузі та забезпечення доступності хліба для кожного громадянина України.
 
2. І. Зважаючи на нагальну необхідність унеможливлення поширення кризових явищ у хлібопекарський галузі та важливе соціальне значення доступності хлібу для кожного громадянина України:
 
   Стаття 1. Для цілей цього Закону термін вживається у такому значенні:
хлібопекарське підприємство - підприємство, що на власних або орендованих виробничих потужностях виробляє хліб і хлібобулочні вироби з борошна пшеничного першого і другого ґатунку та борошна житнього; хліб і хлібобулочні вироби з суміші борошна пшеничного першого і вищого ґатунку (кількість борошна пшеничного вищого ґатунку має становити не більше 50 відсотків); хліб і хлібобулочні вироби для діабетиків. При цьому питома вага вартості вказаних видів товарної продукції, що виробляється таким підприємством, має становити не менше 70 відсотків сукупної вартості виробленого протягом останнього календарного року таким підприємством обсягу товарної продукції.
 
3. Стаття 1. Встановити, що договір між Національним банком України та банком про підтримання ліквідності через відповідні інструменти рефінансування (у тому числі при наданні стабілізаційного кредиту) укладається з урахуванням таких особливостей:
 
-2- Лавринович О.В.
Статтю 1 вилучити.
 
Відхилено    
4. а) якщо банк має у складі кредитного портфеля заборгованість позичальників - хлібопекарських підприємств та/або афілійованих компаній хлібопекарських підприємств, за кредитними договорами укладеними в національній та іноземній валюті у період до 01 листопада 2008 року з цільовим призначенням: закупівля сільськогосподарської продукції, борошна та технологічного обладнання для виробництва хліба, то така заборгованість вважається добровільно пролонгованою (реструктуризованою) цим банком на строк, не менший строку, на який надається таке рефінансування (але не менший за 365 днів);
 
-3- Аржевітін С.М.
Пункт "а" статті 1 викласти в наступній редакції :
а) якщо банк має у складі кредитного портфеля прострочену заборгованість позичальників – хлібопекарських підприємств за кредитними договорами укладеними в національній та іноземній валюті у період до 01 листопада 2008 року з цільовим призначенням: закупівля сільськогосподарської продукції, борошна та технологічного обладнання для виробництва хліба, то така заборгованість, за згодою сторін, підлягає реструктуризації на умовах, визначених сторонами кредитного договору;
 
Враховано   Стаття 2. Договір між Національним банком України та банком про підтримання ліквідності шляхом проведення операцій з рефінансування (у тому числі при наданні стабілізаційного кредиту) укладається у разі, якщо банк у складі кредитного портфеля має прострочену заборгованість позичальників - хлібопекарських підприємств за кредитними договорами, укладеними в національній та іноземній валюті, у період до 1 листопада 2008 року з цільовим призначенням (закупівля сільськогосподарської продукції, борошна та технологічного обладнання для виробництва хліба і хлібобулочних виробів), то така заборгованість за згодою сторін підлягає реструктуризації на умовах, визначених сторонами кредитного договору.
 
    -4- Кармазін Ю.А.
Підпункт а) статті 1 викласти в такій редакції: "а) якщо банк має у складі кредитного портфеля заборгованість позичальників – хлібопекарських підприємств, за кредитними договорами укладеними в національній та іноземній валюті у період до 01 листопада 2008 року з цільовим призначенням: закупівля сільськогосподарської продукції, борошна та технологічного обладнання для виробництва хліба, то така заборгованість вважається добровільно пролонгованою (реструктуризованою) цим банком на строк, не менший строку, на який надається таке рефінансування (але не менший за 365 днів);"
 
Враховано частково    
5. б) норми підпункту "а" цієї статті поширюються також на заборгованість, яка класифікується Національним банком України як субстандартна або сумнівна, що виникла станом на 1 лютого 2009 року;
 
-5- Кармазін Ю.А.
Вилучити підпункт б) частини статті 1
 
Відхилено   Норми абзацу першого цієї статті поширюються також на заборгованість, яка класифікується Національним банком України як субстандартна або сумнівна, що виникла за станом на 1 лютого 2009 року.
 
6. в) достатнім забезпеченням для надання кредиту рефінансування (у тому числі коли заборгованість за такими кредитами кваліфікована як субстандартна або сумнівна) вважається застава (іпотека) майна та/або майнових прав позичальника такому банку, у тому числі, складських свідоцтв чи складських документів на зерно;
 
-6- Аржевітін С.М.
Пункт "в" статті 1 законопроекту – вилучити.
 
Враховано    
7. г) при отриманні рефінансування від Національного банку України банк протягом наступних п’яти робочих днів зобов’язаний повідомити позичальника про можливість внесення змін до кредитного договору (укладення додаткового договору) з метою його пролонгації (реструктуризації) за умовами цього пункту. Незалежно від фактичної дати внесення таких змін (укладення додаткового договору), кредит вважається пролонгованим з моменту отримання банком відповідного рефінансування від Національного банку України.
 
-7- Аржевітін С.М.
Пункт "г" статті 1 викласти в такій редакції:
г) при отриманні рефінансування від Національного банку України, який має у складі кредитного портфеля заборгованість позичальників – хлібопекарських підприємств банк протягом наступних п’яти робочих днів повідомляє позичальника про можливість внесення змін до кредитного договору (укладення додаткового договору) з метою реструктуризації заборгованості на умовах, визначених сторонами кредитного договору.
 
Враховано   При отриманні кредиту рефінансування від Національного банку України банк, який у складі кредитного портфеля має заборгованість позичальників - хлібопекарських підприємств, протягом наступних п'яти робочих днів повідомляє позичальника про можливість внесення змін до кредитного договору (укладення додаткового договору) з метою пролонгації (реструктуризації) заборгованості на умовах, визначених сторонами кредитного договору.
 
8. Порушення банком строків надання такого повідомлення або відмова внести відповідні зміни до кредитного договору (укласти з позичальником додатковий договір) протягом 30 робочих днів з моменту отримання відповідного рефінансування вважається порушенням істотних умов договору між Національним банком України та таким банком про підтримання ліквідності через відповідні інструменти рефінансування (у тому числі при наданні стабілізаційного кредиту), що тягне за собою безумовне дострокове повернення такого рефінансування Національному банку України у загальній сумі.
 
-8- Аржевітін С.М.
Частину другу статті 1 – вилучити.
 
Враховано    
9. Національний банк України забезпечує виконання норм цієї статті.
 
   Національний банк України забезпечує виконання норм цієї статті.
 
10. Стаття 2. Зазначена у статті 1 цього Закону пролонгація (реструктуризація) здійснюється на таких умовах:
 
-9- Лавринович О.В.
Статтю 2 вилучити.
 
Відхилено   Стаття 3. Пролонгація (реструктуризація) здійснюється у разі, якщо протягом такої пролонгації (реструктуризації) вартість застави (іпотеки), її наявності, не переоцінюється у бік зменшення. При цьому якщо заставодавець (іпотекодавець) порушує умови пролонгованого кредитного договору, банк - заставодержатель (іпотекодержатель) має право запропонувати заставодавцю (іпотекодавцю) доповнити такий кредитний договір (укласти додатковий договір) із застереженням про задоволення вимог заставодержателя (іпотекодержателя) у досудовому порядку. Унаслідок цього право заставодавця (іпотекодавця) на звернення стягнення на предмет застави (іпотеки) виникає не раніше 90 календарного дня, наступного за днем, коли припускається таке порушення.
 
11. а) за процентною ставкою, яка існувала на момент надання такого кредиту, якщо згодом менша ставка не була погоджена сторонами кредитного договору;
 
-10- Аржевітін С.М.
У статті 2 законопроекту пункти "а" та "в" - вилучити.
 
Враховано    
12. б) протягом такої пролонгації (реструктуризації) вартість застави (іпотеки), її наявності, не переоцінюється у бік зменшення. При цьому, якщо заставодавець порушує умови пролонгованого кредитного договору, банк - заставодержатель (іпотекодержатель) має право запропонувати заставодавцю (іпотекодавцю) доповнити такий кредитний договір (укласти додатковий договір) із застереженням про задоволення вимог заставодержателя (іпотекодержателя) у досудовому порядку, внаслідок чого право заставодавця (іпотекодавця) на звернення стягнення на предмет застави (іпотеки) виникає не раніше 90 календарного дня, наступного за днем, в якому припускається таке порушення;
 
    
13. в) форма (спосіб) нарахування та погашення процентів, а також погашення основного боргу, може бути зміненою лише за погодженням з позичальником та не може висуватися як передумова отримання такої пролонгації (реструктуризації);
 
    
14. г) не дозволяється запровадження будь-яких додаткових комісій, плат та відшкодувань на користь банку, а також застосування штрафних санкцій до позичальника у зв’язку з такою пролонгацією (реструктуризацією). Це правило поширюється також на випадки дострокового погашення такого пролонгованого (реструктуризованого) кредиту за рішенням позичальника.
 
   Не дозволяється запровадження будь-яких додаткових комісій, плат та відшкодувань на користь банку, а також застосування штрафних санкцій до позичальника у зв'язку з такою пролонгацією (реструктуризацією). Ця норма поширюється також на випадки дострокового погашення такого пролонгованого (реструктуризованого) кредиту за рішенням позичальника.
 
15. Стаття 3. Не вважається підставою для збільшення категорії ризику за кредитом, який було пролонговано або реструктуризовано шляхом зменшення розміру процентів або основної суми заборгованості позичальника.
 
   Стаття 4. Не вважається підставою для збільшення категорії ризику за кредитом, який було пролонговано (реструктуризовано) шляхом зменшення розміру відсотків або основної суми заборгованості позичальника.
 
16. Стаття 4. Банк, який має у складі кредитного портфеля заборгованість позичальників - хлібопекарських підприємств та/або афілійованих компаній хлібопекарських підприємств, але не звертався до Національного банку України за отриманням рефінансування, може запропонувати таким позичальникам внести зміни до кредитного договору (укласти додатковий договір) на умовах пролонгації (реструктуризації), визначених цим Законом. Наявність таких змін (додаткових договорів) є підставою для надання такому банку відповідного рефінансування від Національного банку України.
 
-11- Аржевітін С.М.
У статті 4 законопроекту слова "… та/або афілійованих компаній хлібопекарських підприємств…" - вилучити.
 
Враховано   Стаття 5. Банк, який у складі кредитного портфеля має заборгованість позичальників - хлібопекарських підприємств, але не звертався до Національного банку України за отриманням кредиту рефінансування, може запропонувати таким позичальникам внести зміни до кредитного договору (укласти додатковий договір) на умовах пролонгації (реструктуризації), визначеній у статті 3 цього Закону. Внесення змін до кредитного договору (додаткового договору) є підставою для надання такому банку кредиту рефінансування від Національного банку України.
 
    -12- Кармазін Ю.А.
Статтю 4 викласти в такій редакції:
"Банк, який має у складі кредитного портфеля заборгованість позичальників — хлібопекарських підприємств, але не звертався до Національного банку України за отриманням рефінансування, може запропонувати таким позичальникам внести зміни до кредитного договору (укласти додатковий договір) на умовах пролонгації (реструктуризації), визначених цим Законом. Наявність таких змін (додаткових договорів) є підставою для надання такому банку відповідного рефінансування від Національного банку України"
 
Враховано по суті   
17. Стаття 5. Для цілей цього Закону:
 
-13- Триндюк Ю.Г.
Відповідно до зауважень Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України статтю 5 законопроекту, яка містить визначення понять "хлібопекарське підприємство" та "афілійована компанія хлібопекарського підприємства", перенести на початок проекту, присвоївши цій статті порядковий номер 1. При цьому статті 1 – 4 вважати відповідно статтями 2 – 5.
 
Враховано частково    
18. - хлібопекарським підприємством вважається підприємство, яке на власних або орендованих виробничих потужностях виробляє хліб і хлібобулочні вироби з борошна пшеничного першого і другого сортів та житнього, хліб і булочні вироби із суміші борошна пшеничного першого і вищого сортів (з кількістю борошна пшеничного вищого сорту не більше 50 відсотків), хліб і булочні вироби для діабетиків, при цьому питома вага вартості перелічених видів товарної продукції, що виробляється таким підприємством, повинна складати не менше 70 відсотків від сукупної вартості виробленого протягом останнього календарного року таким підприємством обсягу товарної продукції;
 
    
19. - афілійована компанія хлібопекарського підприємства - юридична особа, частка якої становить понад 50 відсотків у статутному фонді хлібопекарського підприємства.
 
-14- Аржевітін С.М.
У статті 5 законопроекту останній абзац – вилучити.
 
Враховано    
    -15- Кармазін Ю.А.
Вилучити абзац 2 статті 5
 
Враховано    
20. Стаття 6. За погодженням сторін пролонгації (реструктуризації) кредитів відповідно до цього Закону, які були надані хлібопекарським підприємствам та/або афілійованим компаніям хлібопекарських підприємств в іноземній валюті, такі кредити можуть бути переоформлені у національну валюту України за курсом, що діяв на момент укладання відповідних договорів.
 
-16- Лавринович О.В.
Статтю 6 вилучити.
 
Відхилено   Стаття 6. Дозволяється переоформлення у національну валюту банківських кредитів в іноземній валюті, що були надані хлібопекарським підприємствам до 1 листопада 2008 року, за згодою сторін пролонгації (реструктуризації) кредитів відповідно до цього Закону.
 
    -17- Аржевітін С.М.
У статті 6 слова "… та/або афілійованих компаній хлібопекарських підприємств…" - вилучити.
 
Враховано частково    
    -18- Триндюк Ю.Г.
Статтю 6 викласти у такій редакції:
"Стаття 6. Дозволяється переоформлення у національну валюту України банківських кредитів в іноземній валюті, що були надані хлібопекарським підприємствам та/або афілійованим компаніям хлібопекарських підприємств до 1 листопада 2008 року за погодженням сторін пролонгації (реструктуризації) кредитів відповідно до цього Закону.
 
Враховано частково    
21. Стаття 7. Для забезпечення виконання умов статті 6 даного Закону, Національний банк України та комерційні банки укладають між собою договори на купівлю-продаж іноземної валюти в обсягах, необхідних для погашення (переоформлення) заборгованості хлібопекарських підприємств та/або афілійованих компаній хлібопекарських підприємств перед комерційними банками, за курсом, що діяв на момент укладання відповідних кредитних договорів.
 
-19- Лавринович О.В.
Статтю 7 вилучити.
 
Враховано    
    -20- Аржевітін С.М.
У статті 7 слова "… та/або афілійованих компаній хлібопекарських підприємств…" - вилучити.
 
Відхилено    
    -21- Триндюк Ю.Г.
Статтю 7 законопроекту викласти у такій редакції:
"Стаття 7. Для забезпечення виконання статті 6 цього Закону:
1) за письмовими погодженнями із позичальниками – хлібопекарськими підприємствами та/або афілійованими компаніями хлібопекарських підприємств банки-кредитори таких позичальників звертаються до Національного банку України із заявками на купівлю іноземної валюти в обсягах, вказаних у зазначених у цьому пункті погодженнях, додаючи до таких заявок ці погодження та належним чином завірені копії відповідних кредитних договорів;
2) на підставі вказаних у пункті 1 цієї статті заявок Національний банк України здійснює продаж іноземної валюти банкам за курсом, що дорівнює офіціальному курсу Національного банку України, який був встановлений на день укладання відповідного кредитного договору, плюс 30 відсотків;
3) для забезпечення виконання вказаними у пункті 1 цієї статті позичальниками зобов’язань в іноземній валюті за кредитними договорами банки зобов’язані продавати таким позичальникам куплену відповідно до цієї статті іноземну валюту за курсом, який дорівнює курсу її купівлі у Національного банку України плюс 0,2 відсотки від суми купівлі, протягом трьох банківських днів з дня зарахування цієї валюти на кореспондентські рахунки банків;
4) стягнення будь-яких комісій при здійснені операцій з погашення заборгованості хлібопекарськими підприємствами та/або афілійованими компаніями хлібопекарських підприємств за кредитними договорами або перевищення курсу продажу іноземної валюти за такими операціями над курсом, встановленим у пункті 3 цієї статті, забороняється.
Національний банк України забезпечує виконання норм цієї статті, встановлює порядок її застосування та здійснення контролю за її виконанням."
 
Відхилено    
    -22- Кармазін Ю.А.
Статтю 7 вилучити
 
Враховано    
22. Порядок застосування цієї статті, у тому числі механізм компенсації Національному банку України курсових різниць, встановлюється Кабінетом Міністром України разом із Національним банком України.
 
   Порядок застосування норм цієї статті, у тому числі механізм компенсації Національному банку України курсової різниці, встановлюється Кабінетом Міністром України разом із Національним банком України.
 
23. Стаття 8. Норми законів України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність", "Про заставу" діють з урахуванням норм цього Закону.
 
-23- Лавринович О.В.
Статтю 8 вилучити.
 
Враховано    
    -24- Аржевітін С.М.
Статтю 8 законопроекту – вилучити.
 
Враховано    
24. ІІ. Прикінцеві положення
 
   Прикінцеві положення
 
25. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування та діє до прийняття Верховною Радою України у зв’язку із стабілізацією фінансово-економічної ситуації в Україні рішення щодо втрати чинності цим Законом, але не пізніше ніж до 1 січня 2011року.
 
-25- Лавринович О.В.
Пункт 1 Прикінцевих положень викласти у такій редакції:
"Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування".
 
Враховано частково   1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування та діє до 1 січня 2011року.
 
    -26- Аржевітін С.М.
Пункт 1 Прикінцевих положень викласти у такій редакції:
"Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування і діє до 1 січня 2011 року".
 
Враховано    
26. 2. Кабінету Міністрів України:
 
   2. Кабінету Міністрів України:
 
27. станом на 1 червня 2009 року на підставі даних Національного банку України провести аналіз розрахунків за кредитами, наданими на користь хлібопекарських підприємств, та у разі необхідності невідкладно подати до Верховної Ради України законопроект для продовження процедури врегулювання заборгованості за такими кредитами у спосіб, передбачений цим Законом;
 
-27- Триндюк Ю.Г.
Абзац другий пункту 2 Розділу ІІ Прикінцеві положення слова "на користь хлібопекарських підприємств" замінити словами "хлібопекарським підприємствам та/або афілійованим компаніям хлібопекарських підприємств".
 
Відхилено   за станом на 1 червня 2009 року на підставі даних Національного банку України провести аналіз розрахунків за кредитами, наданими на користь хлібопекарських підприємств, та у разі необхідності невідкладно подати до Верховної Ради України законопроект для продовження процедури врегулювання заборгованості за такими кредитами у спосіб, передбачений цим Законом;
 
28. у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
 
   у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.
 
29. 3. Кабінету Міністрів України, Національному банку України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
-28- Лавринович О.В.
Пункт 3 прикінцевих положень доповнити новим абзацом такого змісту:
"підготувати та подати до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність із цим Законом".
 
Враховано   3. Кабінету Міністрів України, Національному банку України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
30. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
   привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
31. забезпечити прийняття актів, необхідних для реалізації цього Закону.

   забезпечити прийняття актів, необхідних для реалізації цього Закону;
підготувати та подати до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність із цим Законом.