Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу (Друге читання)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. |
Проект |
Проект |
||
1. |
ЗАКОН УКРАЇНИ |
ЗАКОН УКРАЇНИ |
||
2. |
Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу |
-1- Кармазін Ю.А. Назву законопроекту викласти у такій редакції: «Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних та адміністративних справах». | Враховано |
Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних та адміністративних справах |
3. |
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: |
|||
4. |
Цей Закон встановлює граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу під час розгляду судами цивільних та адміністративних справ. |
Цей Закон встановлює граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу під час розгляду судами цивільних та адміністративних справ. |
||
5. |
Стаття 1. Установити, що розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних справах, в яких така компенсація виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення, іншою стороною, а в адміністративних справах — суб’єктом владних повноважень, не може перевищувати 40 відсотків мінімальної заробітної плати за годину участі особи, що надавала правову допомогу, в судовому засіданні та під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням. |
-2- Кармазін Ю.А. Статтю 1 викласти у такій редакції: «Розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних справах, в яких така компенсація виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення, іншою стороною, а в адміністративних справах — суб’єктом владних повноважень, не може перевищувати 40 відсотків мінімальної заробітної плати за годину участі особи, що надавала правову допомогу, пов’язану з вивченням матеріалів справи, підготовкою необхідних документів, участю у судовому засіданні та під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням і визначається у відповідному судовому рішенні.». | Враховано частково Дана пропозиція в цілому підтримується, крім запропонованого положення щодо розширення видів надання правової допомоги в частині підготовки необхідних документів. У такому випадку неможливо буде відслідкувати дійсний час, який особа, яка надає правову допомогу, витратила на підготовку необхідних документів. Це, в свою чергу, призведе до зловживань шляхом штучного завищення дійсного часу її надання, а відповідно і розміру витрат, які за результатами розгляду справи сплачуватимуться стороні, на користь якої ухвалено судове рішення, іншою стороною чи за рахунок держбюджету.) |
Стаття 1. Розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних справах, в яких така компенсація виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення, іншою стороною, а в адміністративних справах — суб’єктом владних повноважень, не може перевищувати 40 відсотків встановленої законом мінімальної заробітної плати у місячному розмірі за годину участі особи, яка надавала правову допомогу, у судовому засіданні, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді, що визначається у відповідному судовому рішенні. |
-3- Льовочкіна Ю.В. Статтю 1 проекту викласти в такій редакції: «Стаття 1. Розмір компенсації витрат на правову допомогу у цивільних справах, в яких така компенсація виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення, іншою стороною, а в адміністративних справах — суб’єктом владних повноважень, не може перевищувати 40 відсотків встановленої законом мінімальної заробітної плати у місячному розмірі за годину участі особи, що надавала правову допомогу, в судовому засіданні, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді, що визначається у відповідному судовому рішенні». | Враховано Існує необхідність встановити граничні розміри компенсації витрат на правову допомогу в цивільних та адміністративних справах, фіксування надання якої можливо здійснити в ході розгляду справи судом, а саме - під час судового засідання, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді. До того ж, схожий механізм на сьогодні передбачений Порядком оплати праці адвокатів з надання громадянам правової допомоги в кримінальних справах за рахунок держави, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.05.1999 р. № 821.) | |||
6. |
Стаття 2. Установити, що у разі, коли сторона у цивільній чи адміністративній справі звільнена від оплати витрат на правову допомогу, вона виплачує компенсацію даних витрат стороні, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб’єктом владних повноважень, у розмірі, що не може перевищувати 2,5 відсотка мінімальної заробітної плати за годину участі особи, що надавала правову допомогу, в судовому засіданні та під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням. |
-4- Кармазін Ю.А. У статті 2 частину першу викласти у такій редакції: «У разі, коли сторона у цивільній чи адміністративній справі звільнена від оплати витрат на правову допомогу, компенсація даних витрат виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб’єктом владних повноважень, у розмірі, що не може перевищувати 2,5 відсотка мінімальної заробітної плати за годину участі особи, що надавала правову допомогу, в судовому засіданні та під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням і визначається у відповідному судовому рішенні.». | Враховано частково |
Стаття 2. У разі, якщо сторона у цивільній чи адміністративній справі звільнена від оплати витрат на правову допомогу, компенсація таких витрат виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб’єктом владних повноважень, у розмірі, що не перевищує 2,5 відсотка встановленої законом мінімальної заробітної плати в місячному розмірі за годину участі особи, що надавала правову допомогу, у судовому засіданні, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді, що визначається у відповідному судовому рішенні. |
-5- Льовочкіна Ю.В. Частину першу статті 2 проекту викласти в такій редакції: «Стаття 2. У разі, коли сторона у цивільній чи адміністративній справі звільнена від оплати витрат на правову допомогу, компенсація даних витрат виплачується стороні, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб’єктом владних повноважень, у розмірі, що не перевищує 2,5 відсотка встановленої законом мінімальної заробітної плати у місячному розмірі за годину участі особи, що надавала правову допомогу, в судовому засіданні, під час вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням та під час ознайомлення з матеріалами справи в суді, що визначається у відповідному судовому рішенні «. | Враховано | |||
7. |
Така компенсація виплачується за рахунок державного бюджету в межах видатків, передбачених Державній судовій адміністрації України на здійснення правосуддя місцевими загальними та місцевими адміністративними судами. |
Компенсація витрат на правову допомогу виплачується за рахунок державного бюджету в межах видатків, передбачених Державній судовій адміністрації України на здійснення правосуддя місцевими загальними та місцевими адміністративними судами. |
||
8. |
Стаття 3. Прикінцеві положення |
Стаття 3. Прикінцеві положення |
||
9. |
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2012 року. |
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2012 року. |
||
10. |
2. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом. |
2. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом. |