про Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012-2016 роки (Друге читання)
0. |
Проект |
1. |
Закон України |
2. |
Про Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012—2016 роки |
3. |
|
4. |
|
5. |
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: |
6. |
1. Затвердити Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012—2016 роки (далі — Програма), що додається. |
7. |
2. Кабінету Міністрів України: |
8. |
забезпечити виконання Програми; |
9. |
під час формування Державного бюджету України на відповідний рік передбачати видатки на фінансування заходів Програми виходячи з фінансових можливостей державного бюджету і показників економічного та соціального розвитку; |
10. |
забезпечити перегляд і скасування державних програм, заходи яких включені до Програми. |
11. |
3. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2012 року. |
12. |
Загальнодержавна цільова соціальна програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012—2016 роки |
13. |
Мета Програми |
14. |
Метою Загальнодержавної цільової соціальної програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012—2016 роки (далі — Програма) є послідовне зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру (далі — надзвичайні ситуації), підвищення рівня безпеки населення і захищеності територій від наслідків таких ситуацій шляхом забезпечення сталого розвитку вітчизняної економіки. |
15. |
Шляхи та способи розв’язання проблеми |
16. |
Можливі два варіанти розв’язання проблеми. |
17. |
Перший варіант передбачає продовження виконання чинних державних програм із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або з ліквідації їх наслідків. |
18. |
Зазначений варіант не забезпечує комплексного розв’язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій через недостатній обсяг фінансування та неналежний рівень організації відповідних заходів. |
19. |
Згідно з другим, оптимальним варіантом планується розроблення загальнодержавної програми, що передбачає здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій із включенням до неї окремих заходів програм, які з прийняттям Програми втрачають чинність. |
20. |
Розв’язання проблеми згідно з другим варіантом здійснюється за такими напрямами: |
21. |
інженерний захист територій від надзвичайних ситуацій; |
22. |
запобігання виникненню та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах і територіях, що характеризуються незадовільним техногенним та екологічним станом; |
23. |
очищення територій від вибухонебезпечних предметів; |
24. |
реабілітація територій, забруднених внаслідок військової діяльності; |
25. |
гідрометеорологічне забезпечення; |
26. |
проведення матеріально-технічного переоснащення органів управління та сил цивільного захисту, розвиток вітчизняного виробництва рятувальної техніки; |
27. |
підвищення ефективності оперативного реагування на надзвичайні ситуації. |
28. |
Програма виконується шляхом: здійснення заходів щодо: - протизсувного та протикарстового захисту територій; - реабілітації територій, забруднених внаслідок військової діяльності; - ліквідації наслідків небезпечних екзогенних процесів на державному підприємстві "Солотвинський солерудник", які пов’язані з просіданням поверхні, утворенням карстових і провальних зсувів, а також щодо консервації шахт №8 і 9 та екологічної реабілітації смт. Солотвино у Закарпатській області; - вирішення соціальних та інфраструктурних питань в галузі гідрометеорологічної діяльності; - технічного переоснащення аварійно-рятувальних підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту МНС; - реконструкції систем централізованого оповіщення населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій; - здійснення контролю за греблями гідроспоруд; - застосування продукції вітчизняного науково-промислового комплексу під час проведення технічного переоснащення сил цивільного захисту та інших формувань, які залучаються до робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; проведення комплексу робіт з: - берегоукріплення Азовського та Чорного морів; - приведення дніпровських судноплавних гідротехнічних споруд (шлюзів) у безпечний стан; - вилучення вибухонебезпечних залишків технологічних продуктів виробництва тротилу на території державного підприємства "Горлівський хімічний завод"; - поводження з небезпечними берилійвмісними відходами на території державного науково-виробничого підприємства "Захід" (м. Київ); - санації територій та об’єктів ВАТ "Радикал" (м. Київ); - ліквідації екологічних і соціальних наслідків довготривалого видобутку нафти та озокериту на території м. Борислава Львівської області; - захисту територій і населених пунктів Сокальського району та м. Червонограда Львівської області від підтоплення, пов’язаного із забезпеченням функціонування та ліквідацією вуглевибудовних підприємств державного підприємства "Львіввугілля"; - консервації Домбровського кар’єру, зокрема рекультивації зовнішніх відвалів №1 і 4 та хвостосховищ №1 і 2 ВАТ "Оріана" (м. Калуш Івано-Франківської області); - утилізації не придатних для подальшого використання джерел іонізуючого випромінювання; - задоволення потреби гідрометеорологічних підрозділів у засобах вимірювальної техніки та впровадження у їх діяльність сучасних технологій проведення спостережень і прогнозування; - створення необхідної інфраструктури для наближення місць розміщення підрозділів спеціальної авіації до районів її застосування; - формування системи моніторингу та прогнозування надзвичайних ситуацій на основі постійно діючих центрального та регіональних координаційних органів; - створення оперативного матеріального резерву МНС для забезпечення реагування на надзвичайні ситуації та надання невідкладної допомоги постраждалому населенню; - створення локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на 1276 хімічно небезпечних об’єктах, оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу таких об’єктів у разі виникнення аварій. |
29. |
Державного замовника Програми наведено у додатку 1. |
30. |
Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2. |
31. |
Очікувані результати, ефективність Програми |
32. |
Виконання Програми дасть змогу: |
33. |
забезпечити належний рівень безпеки населення, захищеності територій, об’єктів виробництва і соціально-культурної сфери від надзвичайних ситуацій; |
34. |
знизити ризик виникнення надзвичайних ситуацій та мінімізувати їх наслідки; |
35. |
удосконалити механізм проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій; |
36. |
підвищити ефективність використання коштів, які спрямовуються на здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; |
37. |
провести матеріально-технічне переоснащення підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та державних спеціалізованих аварійно-рятувальних служб МНС, підвищити ефективність їх функціонування. |
38. |
Очікувані результати виконання Програми наведено в додатку 3. |
39. |
Обсяги та джерела фінансування |
40. |
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 12 220,104 млн. гривень, з них за рахунок державного бюджету — 10 324,84 млн., місцевих бюджетів — 611,764 млн., інших джерел — 1 283,5 млн. гривень. |
41. |
Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проектів державного та місцевого бюджетів на відповідний рік. |