Кількість абзаців - 82 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Земельного кодексу України та до інших актів у сфері земельних відносин (щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок) (Друге читання)

0. Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін Земельного кодексу України та до інших законодавчих актів у сфері земельних відносин (щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок)
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести наступні зміни до законодавчих актів України
 
5. 1. У Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., N 3-4, ст. 27):
 
6. а) пункт «і» частини першої статті 15 виключити;
 
7. б) у частині першій статті 15-1:
 
8. у пункті «ґ)» слова: «та адміністрування» виключити;
 
9. у пункті «д» слова: «та розмежуванні земель державної і комунальної власності» виключити;
 
10. доповнити новим пунктом «ж» такого змісту:
 
11. «ж) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; «;
 
12. у зв’язку з цим пункт «ж» вважати пунктом «і»
 
13. в) частину четверту статті 20 виключити.
 
14. г) у статті 151:
 
15. частину восьму викласти у такій редакції:
 
16. «8. Відповідний орган виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування згідно із своїми повноваженнями у тижневий строк з дня реєстрації клопотання направляє:
 
17. оригінал клопотання з додатками до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин,
 
18. копію клопотання та додатків до нього до структурного підрозділу районної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури, а щодо земельних ділянок, розташованих на території міст обласного, республіканського Автономної Республіки Крим значення - виконавчих органів міських рад з питань містобудування та архітектури.
 
19. Органи, зазначені у абзацах другому - третьому цієї частини протягом десяти днів з дня одержання клопотання надають відповідному органу виконавчої влади, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування висновок про погодження місця розташування об'єкта або відмову в такому погодженні.
 
20. Адміністративні послуги із надання висновків щодо погодження місця розташування об’єктів надаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за місцем розташування земельних ділянок через територіальні органи, утворені за місцем розташування земельної ділянки - у районах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення та як міжрегіональні (повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць), у разі відсутності таких - територіальними органами, утвореними у Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, у разі відсутності останніх - центральним органом виконавчої влади безпосередньо.
 
21. Адміністративні послуги із надання висновків щодо погодження місця розташування об’єктів можуть надаватись через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.»;
 
22. у частині одинадцятій слова: «висновку Комісії» замінити словами: «висновків, зазначених у частині восьмій цієї статті, «
 
23. ґ) частини другу - п’яту статті 186-1 викласти у такій редакції:
 
24. «2. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об'єкт будівництва або планується розташування такого об'єкта, подається також на погодження до структурних підрозділів районних, Київської та Севастопольських міських державних адміністрацій з питань містобудування та архітектури, а щодо земельних ділянок, розташованих на території міст обласного, республіканського Автономної Республіки Крим значення - виконавчих органів міських рад з питань містобудування та архітектури.
 
25. 3. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки:
 
26. природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об'єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, підлягає також погодженню з структурним підрозділом обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань охорони навколишнього природного середовища;
 
27. розташованої на території пам'яток культурної спадщини національного значення, їх охоронних зон та охоронюваних археологічних територіях підлягає також погодженню із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини;
 
28. розташованої на території пам'яток культурної спадщини місцевого значення, їх охоронних зон, в історичних ареалах населених місць та інших землях історико-культурного призначення, за виключенням випадків, зазначених у абзаці третьому частини третьої цієї статті, підлягає також погодженню із органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони культурної спадщини, відповідним структурним підрозділом обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини;
 
29. лісогосподарського призначення підлягає також погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства;
 
30. водного фонду підлягає також погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.
 
31. Адміністративні послуги із погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок надаються центральними органами виконавчої влади за місцем розташування земельних ділянок через територіальні органи, утворені за місцем розташування земельної ділянки - у районах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення та як міжрегіональні (повноваження яких поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць), у разі відсутності таких - територіальними органами, утвореними у Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, у разі відсутності останніх - центральними органами виконавчої влади безпосередньо.
 
32. Адміністративні послуги із погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок можуть надаватись через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.
 
33. 4. Розробник подає на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.»;
 
34. 5. Органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані здійснити аналіз проекту на його відповідність вимогам законодавства, дотримання якого вони забезпечують, а також надати інформацію щодо наявності у межах земельної ділянки обмежень у використанні земель, встановлених таким законодавством (у разі, якщо відомості про такі обмеження не внесено до Державного земельного кадастру). За наслідком проведеного аналізу зазначені органи протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (копії такого проекту) безоплатно надають свій висновок про його погодження або відмову в такому погодженні із зазначенням підстав для відмови.»;
 
35. доповнити статтю частиною сьомою такого змісту:
 
36. «7. Органам, зазначеним в частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється:
 
37. вимагати додаткові матеріали та документи, які не входять до складу проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, встановленого Законом України «Про землеустрій»;
 
38. залучати до розгляду будь-які підприємства, установи та організації, інші органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, вимагати надання погоджень проекту цими органами;
 
39. вимагати проведення будь-яких обстежень, експертиз, інших робіт.
 
40. Кожен орган здійснює розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно і не може вимагати попереднього погодження проекту іншими органами, зазначеними у частині першій - третій цієї статті.».
 
41. в) Розділ Х «Перехідні положення» доповнити пунктом 20 такого змісту:
 
42. «20. До утворення структурних підрозділів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань охорони навколишнього природного середовища проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об'єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, підлягає погодженню центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.»
 
43. 2. У Законі України «Про землеустрій» (Відомості Верховної Ради України, 2003, N 36, ст.282):
 
44. а) у частині першій статті 14:
 
45. у пункті «б» після слів: «участь у» доповнити словами: «розробленні та»;
 
46. пункт «г» викласти у такій редакції:
 
47. «г) здійснення сертифікації інженерів-землевпорядників, інженерів-геодезистів, утворення Кваліфікаційної комісії та ведення Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів; «;
 
48. б) статтю 61 виключити;
 
49. 3. У Законі України «Про Державний земельний кадастр» (Відомості Верховної Ради України, 2012, N 8, ст.61):
 
50. а) у статті 7:
 
51. назву статті викласти у такій редакції:
 
52. «Стаття 7. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин»;
 
53. частину першу виключити;
 
54. частину другу вважати частиною першою і у абзаці другому виключити слова: «та адміністрування»;
 
55. б)статтю 9 доповнити частиною восьмою такого змісту:
 
56. «8. Державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, що здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).».
 
57. в)абзац восьмий частини першої статті 38 викласти у такій редакції:
 
58. «Витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку може бути виданий будь-яким Державним кадастровим реєстратором незалежно від території дії його повноважень.»;
 
59. 4. Пункт 22 частини другої статті 5 Закону України «Про охорону культурної спадщини» (Відомості Верховної Ради України, 2000, N 39, ст.333) викласти у такій редакції:
 
60. «22) погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок відповідно до вимог Земельного кодексу України».
 
61. 5. У Лісовому кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 1994, N 17, ст.99):
 
62. а) частину першу статті 28-1 доповнити пунктом 11-1 такого змісту:
 
63. «11-1) погоджує проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках визначених Земельним кодексом України; «
 
64. б) у частині першій статті 29-1:
 
65. пункт 2 виключити,
 
66. у зв’язку з цим пункти 3, 4 вважати відповідно пунктами 2 - 3;
 
67. в) частину першу статті 62 доповнити новим реченням третім такого змісту:
 
68. «Висновки щодо використання земельних ділянок для цілей, не пов’язаних із веденням лісового господарства надаються у порядку погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, визначеному Земельним кодексом України.»;
 
69. у зв’язку з цим речення третє вважати реченням четвертим.
 
70. 6. У Законі України «Про місцеві державні адміністрації» (Відомості Верховної Ради України, 1999, N 20-21, ст.190):
 
71. а) частину першу статті 20 доповнити пунктом 6 такого змісту:
 
72. «6) погоджує проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок, проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць, матеріали інвентаризації земель у випадках та в порядку, визначених законом, в частині відповідності зазначеної документації законодавству у сфері містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини; «;
 
73. б) частину першу статті 21 доповнити пунктом 11 такого змісту:
 
74. «11) погоджує проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках та в порядку визначеними Земельним кодексом України, в частині відповідності зазначеної документації законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища; «.
 
75. 7. частину першу статті 16 Водного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 1995, N 24, ст.189) доповнити пунктом 12-11 такого змісту:
 
76. «12-11) погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках та в порядку, визначеними Земельним кодексом України в частині відповідності зазначеної документації водному законодавству».
 
77. ІІ. Прикінцеві положення
 
78. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
79. 2. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
80. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
81. забезпечити приведення нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність з цим Законом;