Кількість абзаців - 48 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (Друге читання)

0. Закон УкраЇни
 
1. Про внесення змін до Податкового кодексу України
 
2. щодо запровадження єдиного рахунку для сплати
 
3. податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове
 
4. державне соціальне страхування
 
5. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
6. І. Внести до Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 13 – 17, ст. 112) такі зміни:
 
7. 1. Доповнити Кодекс статтею 35-1 такого змісту:
 
8. «Стаття 35-1. Єдиний рахунок
 
9. 35-1.1. Єдиний рахунок — це рахунок, який платник податків за власним бажанням має право відкрити в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та використовувати для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, які передбачені цим Кодексом, і єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
 
10. Для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів з використанням єдиного рахунку платник податків поповнює коштами такий рахунок.
 
11. Єдиний рахунок не використовується платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового.
 
12. Платник податків має право перераховувати кошти з єдиного рахунку на рахунки, відкриті в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
 
13. 35-1.2. Для відкриття єдиного рахунку платнику податків центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, пересилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, пакет повідомлень про відкриття єдиного рахунку, отриманих від платників, які виявили бажання відкрити такий рахунок та повідомили про це відповідно до пункту 42-1.2 статті 42-1 цього Кодексу шляхом оформлення відповідного повідомлення про відкриття єдиного рахунку, в якому зазначаються повне або скорочене найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб), або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), з обов’язковим накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
14. Інформація про реквізити єдиного рахунку відображається в електронному кабінеті платника податків.
 
15. Єдиний рахунок закривається на підставі повідомлення про закриття єдиного рахунку (за власним бажанням) платника податків або повідомлення про примусове закриття єдиного рахунку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань або Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України записів про державну реєстрацію припинення юридичної особи, її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, закриття філії, представництва чи іншого відокремленого підрозділу іноземної компанії, а також у випадках, визначених статтею 99 цього Кодексу.
 
16. Для закриття єдиного рахунку платника податків центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, пакет повідомлень про закриття єдиного рахунку.
 
17. За наявності залишку коштів на єдиному рахунку платника податків, який згідно з повідомленням платника податків слід закрити, та за відсутності у такого платника податків непогашених грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів платник податків має право повернути такий залишок коштів на свій поточний рахунок в установі банку.
 
18. У разі відсутності у платника податків непогашених податкових зобов’язань та/або податкового боргу, але наявності судових рішень, що набрали законної сили, щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах, у тому числі шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що розміщені в банку, платник податків має виключне право повернути залишок невикористаних коштів на єдиному рахунку такого платника податків на такі поточні рахунки такого платника податків в установі банку.
 
19. Для здійснення операцій, зазначених в абзацах п’ятому і шостому цього пункту, платник податків у своєму електронному кабінеті формує електронний розрахунковий документ на переказ коштів з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
20. За наявності залишку коштів на єдиному рахунку платника податків, який згідно з повідомленням про примусове закриття єдиного рахунку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, слід закрити, такий залишок коштів перераховується до державного бюджету за умови, що платник податків протягом 1095 днів з моменту запису про державну реєстрацію щодо припинення діяльності у своєму електронному кабінеті не сформував електронний розрахунковий документ на переказ залишку коштів на поточний рахунок такого платника податків в установі банку з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків. Для здійснення такої операції центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, повідомлення про перерахування коштів до державного бюджету з накладанням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу.
 
21. Електронні розрахункові документи/повідомлення про перерахування коштів до державного бюджету, сформовані та підписані платниками податків/центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формуються в пакети та надсилаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для виконання у день формування таких електронних розрахункових документів/повідомлень про перерахування коштів до державного бюджету з урахуванням тривалості операційного дня в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
 
22. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом операційного дня у день отримання пакета електронних розрахункових документів / повідомлень про перерахування коштів до державного бюджету здійснює повернення коштів з єдиних рахунків платників податків на їх поточні рахунки в установах банків / перерахування коштів до державного бюджету.
 
23. Форма повідомлення про відкриття/закриття єдиного рахунку, повідомлення про примусове закриття єдиного рахунку, повідомлення про перерахування коштів до державного бюджету, порядок відкриття/закриття, функціонування єдиних рахунків та обмін інформацією про рух коштів на таких рахунках, взаємодії інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, установлюються Кабінетом Міністрів України.
 
24. 35-1.3. Сплата грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів з використанням єдиного рахунку здійснюється платником податків самостійно через його електронний кабінет в межах залишку коштів на єдиному рахунку на бюджетні рахунки для зарахування доходів бюджетів та рахунки платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість і в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
 
25. Для здійснення таких операцій платник податків у своєму електронному кабінеті на підставі розміщеної у ньому інформації щодо сум грошових зобов’язань, у тому числі за результатами перевірок, граничних термінів їх сплати та/або податкового боргу формує електронні розрахункові документи на переказ коштів з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
26. Платник податків має право повернути залишок невикористаних коштів на єдиному рахунку такого платника податків на поточний рахунок такого платника податків в установі банку в разі відсутності у такого платника податків непогашених податкових зобов’язань та/або податкового боргу.
 
27. У разі відсутності у платника податків непогашених податкових зобов’язань та/або податкового боргу, але наявності судових рішень, що набрали законної сили, щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах, у тому числі шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що розміщені в банку, платник податків має виключне право повернути залишок невикористаних коштів на єдиному рахунку такого платника податків на такі поточні рахунки такого платника податків в установі банку.
 
28. Для здійснення операцій, зазначених у абзацах третьому і четвертому цього пункту, платник податків у своєму електронному кабінеті формує електронний розрахунковий документ на переказ коштів з накладанням кваліфікованого електронного підпису платника податків.
 
29. Електронні розрахункові документи платників податків, сформовані та підписані платниками податків, формуються в пакети та надсилаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для виконання у день формування таких електронних розрахункових документів з урахуванням тривалості операційного дня в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
 
30. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом операційного дня у день отримання пакета електронних розрахункових документів перераховує з єдиних рахунків платників податків суми податків та зборів до відповідних бюджетів, суми коштів на рахунки платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість і в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та здійснює повернення коштів з єдиних рахунків платників податків на поточні рахунки таких платників податків в установі банку.».
 
31. 2. Пункт 42-1.2 статті 42-1 після абзацу другого доповнити новими абзацами такого змісту:
 
32. «подання платником податків повідомлення про відкриття/закриття єдиного рахунку;
 
33. отримання реквізитів єдиного рахунку;
 
34. формування платником податків електронних розрахункових документів на переказ коштів з єдиного рахунку на бюджетні рахунки для зарахування доходів бюджету та рахунки платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, поточні рахунки в установах банків;
 
35. перегляду інформації про рух коштів на єдиному рахунку платника податків;».
 
36. У зв’язку з цим абзаци третій — двадцятий вважати відповідно абзацами сьомим — двадцять четвертим.
 
37. 3. Пункти 43.2 і 43.4 статті 43 викласти в такій редакції:
 
38. «43.2. У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку та на єдиний рахунок, відкритий у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу, або шляхом повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку та єдиного рахунку, відкритого у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу, здійснюється лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.»;
 
39. «43.4. Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на єдиний рахунок, відкритий у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу; на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку та єдиного рахунку, відкритого у порядку, визначеному статтею 35-1 цього Кодексу.».
 
40. ІІ. Прикінцеві та перехідні положення
 
41. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2020 року, а функціонування єдиних рахунків розпочинається з 1 числа місяця, що настає за місяцем впровадження у роботу програмного забезпечення взаємодії інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, але не пізніше 1 липня 2020 року.
 
42. 2. Кабінету Міністрів України:
 
43. врахувати у Державному бюджеті України на 2020 рік видатки, необхідні для забезпечення фінансування витрат, пов’язаних із запровадженням системи сплати податків і зборів за єдиним рахунком;
 
44. у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
45. - прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;
 
46. - привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
47. - забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.