Кількість абзаців - 68 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу) (Друге читання)

0. Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу)
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. У Законі України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62 із наступними змінами):
 
6. 1) абзац дев’ятий частини першої статті 1 викласти у такій редакції:
 
7. «порівняльна реклама - реклама, яка містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи»;
 
8. 2) частину першу статті 8 доповнити абзацом сьомим такого змісту:
 
9. «наводити інформацію, що містить визначені законодавством про захист прав споживачів ознаки нечесної підприємницької практики та введення споживачів в оману або ознаки недобросовісної конкуренції, визначені законодавством про захист від недобросовісної конкуренції».
 
10. У зв’язку з цим абзаци сьомий - чотирнадцятий вважати відповідно восьмим - п’ятнадцятим;
 
11. 3) частини першу та другу статті 11 викласти у такій редакції:
 
12. «1. Відносини, які виникають у зв'язку з порівняльною рекламою, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей визначених законодавством України про захист від недобросовісної конкуренції.
 
13. Порівняльна реклама може містити зображення та посилання на товар, торговельні марки чи інші позначення під якими випускається товар з яким здійснюється порівняння, комерційне (фірмове) найменування конкурента діяльність чи товар якого порівнюється.
 
14. Використання порівняльної реклами дозволяється якщо:
 
15. 1) вона не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики;
 
16. 2) вона порівнює однорідні (подібні) товари, які використовуються на одні й ті самі потреби чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи видом діяльності;
 
17. 3) вона об’єктивно порівнює одну або кілька матеріальних, співставних та репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, включаючи ціну, суттєвих для споживача при здійсненні вибору;
 
18. 4) вона не дискредитує якість однорідних (подібних) товарів інших виробників та продавців чи не дискредитує діяльність інших осіб;
 
19. 5) вона не дискредитує репутації торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або місць походження товарів;
 
20. 6) вона не створює змішення між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційним (фірмовим) найменуваннями рекламодавця та конкурентів;
 
21. 7) вона не містить імітації товарів, захищених торговельною маркою або найменуванням.
 
22. 2. Відповідальність за неправомірне порівняння в рекламі та за недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами несе рекламодавець»;
 
23. 4) абзац восьмий частини шостої статті 21 виключити;
 
24. 5) абзац шостий частини сьомої статті 25 виключити;
 
25. 6) абзац шостий частини другої статті 27 викласти у такій редакції:
 
26. «у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту»;
 
27. 2. У статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379):
 
28. 1) частину другу викласти в такій редакції:
 
29. «2. Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації стосовно:
 
30. 1) основних характеристик продукції, таких як: її наявність, переваги, небезпека, склад, методи використання, метод і дата виготовлення або надання, поставка, кількість, специфікація, географічне або інше походження, очікувані результати споживання чи результати та основні характеристики тестів або перевірок товару;
 
31. 2) гарантійного строку та гарантійного обслуговування продукції;
 
32. 3) будь-яких застережень щодо прямої чи опосередкованої підтримки виробником продавця або продукції;
 
33. 4) способу продажу, ціни або способу розрахунку ціни, наявності знижок або інших цінових переваг;
 
34. 5) умов оплати, доставки, виконання договору купівлі-продажу;
 
35. 6) потреби у послугах, заміні складових чи ремонті;
 
36. 7) місця розташування і повної назви продавця, а в разі необхідності - місця розташування і повної назви особи, від імені якої виступає продавець;
 
37. 8) характеру, атрибутів та прав продавця або його агента, зокрема інформації про його особу та активи, кваліфікацію, статус, наявність ліцензії, афілійованість та права інтелектуальної або промислової власності, його відзнаки та нагороди;
 
38. 9) небезпеки, що загрожує споживачу у зв’язку із покупкою та/або використанням продукції;
 
39. 10) прав споживача, у тому числі права відмовитися від продукції (для відповідних видів товарів, робіт і послуг), права на заміну продукції або відшкодування збитків.
 
40. Підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається у нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійснення свідомого вибору.
 
41. 2) пункт 4 частини третьої викласти в такій редакції:
 
42. «4) недостовірне повідомлення про наявність обмеженої кількості продукції або про продаж продукції протягом обмеженого терміну часу, яке спонукає споживачів до прийняття швидкого рішення і позбавляє їх достатнього періоду часу для прийняття свідомого рішення»;
 
43. 3) частину третю доповнити пунктами дев’ять - сімнадцять такого змісту:
 
44. «9) маркування продукції знаком довіри, знаком якості або знаком відповідності без отримання на це відповідного дозволу уповноваженої особи чи власника таких знаків;
 
45. 10) пропонування продажу продукції за спеціальною ціною, якщо:
 
46. а) в продажу ця продукція відсутня;
 
47. б) продавець відмовляється прийняти замовлення на таку продукцію або доставити її у прийнятний термін;
 
48. в) продавець пропонує неякісні екземпляри цієї продукції з наміром продати іншу продукцію;
 
49. 11)представлення встановленого законодавством права споживача як наданого продавцем продукції привілею;
 
50. 12) неправдива заява про припинення продавцем своєї торговельної діяльності або його переїзд;
 
51. 13) заява про те, що придбання продукції може посприяти виграшу у лотереї;
 
52. 14) поширення недостовірної інформації про стан ринку або можливість придбати продукцію з метою спонукати споживача придбати продукцію на менш вигідних для нього умовах;
 
53. 15) заява про проведення конкурсу або розіграшу подарунків без наступного вручення цих подарунків або їх еквівалента.
 
54. 16) недостовірне твердження про те, що продавець діє не в торговельних, ділових чи професійних інтересах або представляє себе як споживач».
 
55. 3. У статті 7 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, N 36, ст.164):
 
56. 1) у частині першій слова «роботами, послугами» виключити;
 
57. 2) частину другу викласти у такій редакції:
 
58. «Правомірність порівняння у рекламі та відповідальність за недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами визначається Законом України «Про рекламу».
 
59. 4. У статті 16 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 7, ст. 36):
 
60. 1) частину шосту доповнити новими абзацом сьомим такого змісту:
 
61. «використання знаку у порівняльній рекламі, що здійснюється у відповідності до положень законодавства про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції та яке не відноситься до нечесної підприємницької практики».
 
62. 5. У статті 33 Господарського кодексу України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, № 18, № 19-20, № 21-22, ст.144):
 
63. 1) частину першу викласти у такій редакції:
 
64. «1. Неправомірним використанням ділової репутації суб'єкта господарювання визнаються: неправомірне використання чужих позначень, рекламних матеріалів, упаковки; неправомірне використання товару іншого виробника; копіювання зовнішнього вигляду виробу іншого виробника; порівняльна реклама, якщо в такій рекламі порушено вимоги законодавства України про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції або таку рекламу можна кваліфікувати як нечесну підприємницьку практику»;
 
65. 2) у частині сьомій слова «передбачених законом» замінити словами «передбачених законодавством України».
 
66. ІІ. Цей закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
67. Голова Верховної Ради України