Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу) (Друге читання)
0. |
Проект |
1. |
ЗАКОН УКРАЇНИ |
2. |
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу) |
3. |
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: |
4. |
І. Внести зміни до таких законодавчих актів України: |
5. |
1. У Законі України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62 із наступними змінами): |
6. |
1) абзац дев’ятий частини першої статті 1 викласти у такій редакції: |
7. |
«порівняльна реклама - реклама, яка містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи»; |
8. |
2) частину першу статті 8 доповнити абзацом сьомим такого змісту: |
9. |
«наводити інформацію, що містить визначені законодавством про захист прав споживачів ознаки нечесної підприємницької практики та введення споживачів в оману або ознаки недобросовісної конкуренції, визначені законодавством про захист від недобросовісної конкуренції». |
10. |
У зв’язку з цим абзаци сьомий - чотирнадцятий вважати відповідно восьмим - п’ятнадцятим; |
11. |
3) частини першу та другу статті 11 викласти у такій редакції: |
12. |
«1. Відносини, які виникають у зв'язку з порівняльною рекламою, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей визначених законодавством України про захист від недобросовісної конкуренції. |
13. |
Порівняльна реклама може містити зображення та посилання на товар, торговельні марки чи інші позначення під якими випускається товар з яким здійснюється порівняння, комерційне (фірмове) найменування конкурента діяльність чи товар якого порівнюється. |
14. |
Використання порівняльної реклами дозволяється якщо: |
15. |
1) вона не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики; |
16. |
2) вона порівнює однорідні (подібні) товари, які використовуються на одні й ті самі потреби чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи видом діяльності; |
17. |
3) вона об’єктивно порівнює одну або кілька матеріальних, співставних та репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, включаючи ціну, суттєвих для споживача при здійсненні вибору; |
18. |
4) вона не дискредитує якість однорідних (подібних) товарів інших виробників та продавців чи не дискредитує діяльність інших осіб; |
19. |
5) вона не дискредитує репутації торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або місць походження товарів; |
20. |
6) вона не створює змішення між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційним (фірмовим) найменуваннями рекламодавця та конкурентів; |
21. |
7) вона не містить імітації товарів, захищених торговельною маркою або найменуванням. |
22. |
2. Відповідальність за неправомірне порівняння в рекламі та за недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами несе рекламодавець»; |
23. |
4) абзац восьмий частини шостої статті 21 виключити; |
24. |
5) абзац шостий частини сьомої статті 25 виключити; |
25. |
6) абзац шостий частини другої статті 27 викласти у такій редакції: |
26. |
«у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту»; |
27. |
2. У статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379): |
28. |
1) частину другу викласти в такій редакції: |
29. |
«2. Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації стосовно: |
30. |
1) основних характеристик продукції, таких як: її наявність, переваги, небезпека, склад, методи використання, метод і дата виготовлення або надання, поставка, кількість, специфікація, географічне або інше походження, очікувані результати споживання чи результати та основні характеристики тестів або перевірок товару; |
31. |
2) гарантійного строку та гарантійного обслуговування продукції; |
32. |
3) будь-яких застережень щодо прямої чи опосередкованої підтримки виробником продавця або продукції; |
33. |
4) способу продажу, ціни або способу розрахунку ціни, наявності знижок або інших цінових переваг; |
34. |
5) умов оплати, доставки, виконання договору купівлі-продажу; |
35. |
6) потреби у послугах, заміні складових чи ремонті; |
36. |
7) місця розташування і повної назви продавця, а в разі необхідності - місця розташування і повної назви особи, від імені якої виступає продавець; |
37. |
8) характеру, атрибутів та прав продавця або його агента, зокрема інформації про його особу та активи, кваліфікацію, статус, наявність ліцензії, афілійованість та права інтелектуальної або промислової власності, його відзнаки та нагороди; |
38. |
9) небезпеки, що загрожує споживачу у зв’язку із покупкою та/або використанням продукції; |
39. |
10) прав споживача, у тому числі права відмовитися від продукції (для відповідних видів товарів, робіт і послуг), права на заміну продукції або відшкодування збитків. |
40. |
Підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається у нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійснення свідомого вибору. |
41. |
2) пункт 4 частини третьої викласти в такій редакції: |
42. |
«4) недостовірне повідомлення про наявність обмеженої кількості продукції або про продаж продукції протягом обмеженого терміну часу, яке спонукає споживачів до прийняття швидкого рішення і позбавляє їх достатнього періоду часу для прийняття свідомого рішення»; |
43. |
3) частину третю доповнити пунктами дев’ять - сімнадцять такого змісту: |
44. |
«9) маркування продукції знаком довіри, знаком якості або знаком відповідності без отримання на це відповідного дозволу уповноваженої особи чи власника таких знаків; |
45. |
10) пропонування продажу продукції за спеціальною ціною, якщо: |
46. |
а) в продажу ця продукція відсутня; |
47. |
б) продавець відмовляється прийняти замовлення на таку продукцію або доставити її у прийнятний термін; |
48. |
в) продавець пропонує неякісні екземпляри цієї продукції з наміром продати іншу продукцію; |
49. |
11)представлення встановленого законодавством права споживача як наданого продавцем продукції привілею; |
50. |
12) неправдива заява про припинення продавцем своєї торговельної діяльності або його переїзд; |
51. |
13) заява про те, що придбання продукції може посприяти виграшу у лотереї; |
52. |
14) поширення недостовірної інформації про стан ринку або можливість придбати продукцію з метою спонукати споживача придбати продукцію на менш вигідних для нього умовах; |
53. |
15) заява про проведення конкурсу або розіграшу подарунків без наступного вручення цих подарунків або їх еквівалента. |
54. |
16) недостовірне твердження про те, що продавець діє не в торговельних, ділових чи професійних інтересах або представляє себе як споживач». |
55. |
3. У статті 7 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, N 36, ст.164): |
56. |
1) у частині першій слова «роботами, послугами» виключити; |
57. |
2) частину другу викласти у такій редакції: |
58. |
«Правомірність порівняння у рекламі та відповідальність за недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами визначається Законом України «Про рекламу». |
59. |
4. У статті 16 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 7, ст. 36): |
60. |
1) частину шосту доповнити новими абзацом сьомим такого змісту: |
61. |
«використання знаку у порівняльній рекламі, що здійснюється у відповідності до положень законодавства про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції та яке не відноситься до нечесної підприємницької практики». |
62. |
5. У статті 33 Господарського кодексу України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, № 18, № 19-20, № 21-22, ст.144): |
63. |
1) частину першу викласти у такій редакції: |
64. |
«1. Неправомірним використанням ділової репутації суб'єкта господарювання визнаються: неправомірне використання чужих позначень, рекламних матеріалів, упаковки; неправомірне використання товару іншого виробника; копіювання зовнішнього вигляду виробу іншого виробника; порівняльна реклама, якщо в такій рекламі порушено вимоги законодавства України про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції або таку рекламу можна кваліфікувати як нечесну підприємницьку практику»; |
65. |
2) у частині сьомій слова «передбачених законом» замінити словами «передбачених законодавством України». |
66. |
ІІ. Цей закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. |
67. |
Голова Верховної Ради України |