Кількість абзаців - 261 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель (Друге читання)

0. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
1. Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
3. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
4.

 
5. 1. У Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2002, № 3-4, ст.27) із змінами:
 
6. 1) абзац восьмий статті 14-2 викласти у редакції:
 
7. «додержання режиму використання територій водоохоронних зон, прибережних захисних смуг та пляжних зон; «;
 
8. 2) статтю 20 викласти у редакції:
 
9. «Стаття 20. Встановлення та зміна цільового призначення земельних ділянок
 
10. 1. При встановленні та зміні цільового призначення земельних ділянок проводиться віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення.
 
11. 2. Цільове призначення земельної ділянки визначається власником земельної ділянки самостійно в межах відповідного виду функціонального призначення території, визначеного затвердженим комплексним планом просторового розвитку громади, а у разі його відсутності - планом зонування території або детальним планом території.
 
12. 3. Відомості про обраний власником вид цільового призначення земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру.
 
13. 4. Класифікатор видів цільового призначення землі та видів функціонального призначення територій та правила співвідношення між ними затверджується Кабінетом Міністрів України.
 
14. 5. Встановлення та зміна виду цільового призначення земельної ділянки її власником не потребує розроблення документації із землеустрою та прийняття рішень органами влади, органами місцевого самоврядування (крім земель оборони).
 
15. 6. Зміна цільового призначення земель оборони проводиться за погодженням з Міністерством оборони, або органом державної влади, що здійснює керівництво військовим формуванням, до сфери управління якого належить військова частина, установа, військово-навчальний заклад, підприємство та організація, яка використовує землі оборони на праві постійного користування.
 
16. 7. Зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
 
17. 8. Власник земельної ділянки, цільове призначення якої визначено до затвердження комплексного плану просторового розвитку громади, плану зонування території або детального плану території, може використовувати земельну ділянку як за цим видом цільового призначення, так і за певним видом цільового призначення в межах відповідного виду функціонального призначення територій, передбаченого комплексним планом просторового розвитку громади, планом зонування території або детальним планом території.».
 
18. 3) частину другу статті 58 викласти у редакції:
 
19. «2. Для створення сприятливого режиму водних об'єктів уздовж морів, навколо озер, водосховищ та інших водойм встановлюються водоохоронні зони, межі яких встановлюються за відповідною документацією із землеустрою.»;
 
20. 4) у статті 60:
 
21. абзац другий частини третьої викласти у редакції:
 
22. «Межі прибережних захисних смуг і пляжних зон встановлюються за відповідною документацією із землеустрою.»;
 
23. абзац шостий вилучити;
 
24. 5) частину другу статті 79-1 доповнити абзацом такого змісту:
 
25. «за комплексними планами просторового розвитку громад.»;
 
26. 6) частини шосту - дев’яту статті 118 викласти у редакції:
 
27. «6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, за допомогою інтерфейсних засобів Публічної кадастрової карти:
 
28. а) подають до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, публічне повідомлення щодо намірів розроблення проекту землеустрою щодо відведення відповідної земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності, у якій зазначають цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри;
 
29. б) відображають орієнтовне місце розташування відповідної земельної ділянки на Публічній кадастровій карті;
 
30. в) отримують можливість копіювання та друку поданого публічного повідомлення разом із викопіюванням з публічної кадастрової карти, на якому на картографічній основі Державного земельного кадастру відображено орієнтовне місце розташування відповідної земельної ділянки разом із автоматично присвоєним їй експозиційним номером, що складається із номера відповідного кадастрового кварталу, року, місяця, дня, часу, хвилини та секунди подання публічного повідомлення.
 
31. 7. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
 
32. 8. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується та затверджується в порядку, встановленому статтею 186 цього Кодексу.
 
33. 9. Громадяни, зазначені у частині шостій цієї статті, після розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, але не раніше двох тижнів з моменту публічного експонування відповідних намірів на Публічній кадастровій карті подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки, відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України Класифікатору видів функціонального призначення територій, та її розміри. До клопотання додаються викопіювання з публічної кадастрової карти, на якому на картографічній основі Державного земельного кадастру відображено орієнтовне місце розташування відповідної земельної ділянки разом із автоматично присвоєним їй експозиційним номером, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб), погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
 
34. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або про відмову у такому наданні.
 
35. Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність може бути лише неподання зазначених у цієї частині документів, невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, містобудівної документації на місцевому рівні та документації із землеустрою.»;
 
36. 7) у статті 123:
 
37. частини другу та третю викласти у редакції:
 
38. «2. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, за допомогою інтерфейсних засобів Публічної кадастрової карти:
 
39. а) подає до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки, публічне повідомлення щодо намірів розроблення проекту землеустрою щодо відведення відповідної земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності, у якій зазначають цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри;
 
40. б) відображає орієнтовне місце розташування відповідної земельної ділянки на Публічній кадастровій карті;
 
41. в) отримує можливість копіювання та друку поданої публічного повідомлення разом із викопіюванням з публічної кадастрової карти, на якому на картографічній основі Державного земельного кадастру відображено орієнтовне місце розташування відповідної земельної ділянки разом із автоматично присвоєним їй експозиційним номером, що складається із номера відповідного кадастрового кварталу, року, місяця, дня, часу, минути та секунди подання публічного повідомлення .
 
42. 3. Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.»;
 
43. в частині четвертій цифри «186-1» замінити на «186»;
 
44. частину шосту викласти у редакції:
 
45. «6. Особа, зазначена у частині другій цієї статті, після розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, але не раніше двох тижнів з моменту публічного експонування відповідних намірів на Публічній кадастровій карті подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки, відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України Класифікатору видів функціонального призначення територій, та її розміри. До клопотання додаються викопіювання з публічної кадастрової карти, на якому на картографічній основі Державного земельного кадастру відображено орієнтовне місце розташування відповідної земельної ділянки разом із автоматично присвоєним їй експозиційним номером, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
 
46. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки, розглядає клопотання у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у користування або про відмову у такому наданні.»;
 
47. Частину 13 викласти у редакції:
 
48. «13. Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та наданні її у користування може бути лише неподання зазначених у цієї частині документів, невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, містобудівної документації на місцевому рівні та документації із землеустрою.»;
 
49. 8) статтю 147 доповнити абзацами такого змісту:
 
50. «З метою забезпечення інтересів держави, територіальних громад, а також власників нерухомого майна, відомості про межі територій, на яких розташовані земельні ділянки, необхідні для розміщення об’єктів щодо яких відповідно до закону може здійснюватися примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності, зазначаються у комплексних планах просторового розвитку громад, генеральних планах населених пунктів, детальних планах територій. Відомості про такі межі вносяться до Державного земельного кадастру. В межах таких територій:
 
51. а) забороняється:
 
52. передача земельних ділянок державної та комунальної власності у приватну власність;
 
53. формування земельних ділянок із земель державної та комунальної власності для цілей, не пов’язаних із розміщенням вказаних об’єктів (крім формування земельних ділянок шляхом поділу та об’єднання раніш сформованих земельних ділянок);
 
54. зміна цільового призначення земельних ділянок для цілей, не пов’язаних із розміщенням вказаних об’єктів;
 
55. б) укладення договорів оренди землі, емфітевзису, суперфіцію земельних ділянок державної та комунальної власності може здійснюватися лише у випадку включення до таких договорів оренди землі умов щодо обов’язковості їх розірвання в односторонньому порядку за рішенням орендодавця (особи, яка передає земельну ділянку в користування на правах емфітевзису, суперфіцію) у випадку необхідності використання орендованої земельної ділянки для розміщення вказаних об’єктів без відшкодування орендарю (землекористувачу) збитків, завданих таким розірванням, а також без відшкодування йому вартості поліпшень земельної ділянки, здійснених орендарем (землекористувачем);
 
56. в) поновлення (продовження дії) договорів оренди землі, емфітевзису, суперфіцію земельних ділянок державної та комунальної власності може здійснюватися лише у випадку включення до договору оренди, емфітевзису, суперфіцію землі умов, визначених у пункті «б» цієї частини (крім випадків, коли такі умови вже присутні у такому договорі).
 
57. Строк дії обмежень у використанні земель, обтяжень у їх використанні, зазначених у цій частині, визначається відповідною містобудівною документацією, але не може перевищувати 10 років.»;
 
58. 9) частини першу та другу статті 180 викласти у редакції:
 
59. «1. Зонування земель здійснюється у межах територій територіальних громад.
 
60. 2. При зонуванні земель встановлюються вимоги щодо дозволених видів забудови та іншого використання земельних ділянок у межах окремих зон.»;
 
61. 10) статтю 186 доповнити пунктом 9-1 такого змісту:
 
62. «9-1. Комплексні плани просторового розвитку громад погоджуються і затверджуються в порядку, встановленому Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
 
63. 11) доповнити Розділ Х»Перехідні положення» пунктом 22 у такій редакції:
 
64. «22. До затвердження в установленому Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» комплексного плану просторового розвитку громади на території громади зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення, а проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок підлягають погодженню:
 
65. територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин - у частині встановлення відповідності проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки раніше затвердженій документації із землеустрою, оприлюдненій на офіційному сайті відповідного органу влади, із обов’язковим посиланням на електронну адресу сторінки офіційного веб-сайту цього органу, на якій опубліковано таку документацію;
 
66. у разі відведення та/або зміни цільового призначення земельних ділянок у межах населеного пункту або земельних ділянок за межами населеного пункту, на яких розташовано об’єкт будівництва або планується розташування такого об’єкта - структурним підрозділом районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, - до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, - до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури - у частині встановлення відповідності проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки раніше затвердженій містобудівній документації, оприлюдненій на офіційному сайті відповідного органу влади, із обов’язковим посиланням на електронну адресу сторінки офіційного веб-сайту цього органу, на якій опубліковано таку документацію;
 
67. у разі відведення та/або зміни цільового призначення земельних ділянок земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земельних ділянок, розташованих на території чи в межах об’єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища - у частині відповідності раніше затвердженим проектам організації території об’єктів природно-заповідного фонду, оприлюдненим на офіційному сайті відповідного органу влади, із обов’язковим посиланням на електронну адресу сторінки офіційного веб-сайту цього органу, на якій опубліковано таку документацію;
 
68. у разі відведення та/або зміни цільового призначення земельних ділянок розташованих на території пам’яток культурної спадщини національного значення, їх охоронних зон та охоронюваних археологічних територіях, підлягають також погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини - у частині відповідності раніше затвердженим історико-архітектурним опорним планам населених пунктів, оприлюдненим на офіційному сайті відповідного органу влади, із обов’язковим посиланням на електронну адресу сторінки офіційного веб-сайту цього органу, на якій опубліковано таку документацію;
 
69. у разі відведення та/або зміни цільового призначення земельних ділянок розташованих на території земель історико-культурного призначення, пам’яток культурної спадщини місцевого значення, їх охоронних зон, в історичних ареалах населених місць та інших землях історико-культурного призначення, крім випадків, зазначених в абзаці п’ятому цієї частини, підлягають також погодженню з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони культурної спадщини, відповідним структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини - у частині відповідності раніше затвердженим історико-архітектурним опорним планам населених пунктів, оприлюдненим на офіційному сайті відповідного органу влади, із обов’язковим посиланням на електронну адресу сторінки офіційного веб-сайту цього органу, на якій опубліковано таку документацію.».
 
70. 2. У Законі України «Про регулювання містобудівної діяльності» (Відомості Верховної Ради України, 2011, № 34, ст.343) із змінами:
 
71. 1) у пункті дев’ятому частини першої статті 1 слова «для містобудівних потреб» виключити;
 
72. 2) у абзаці першому частини першої статті 16 після слів «та затвердження» доповнити словами «комплексних планів просторового розвитку громад, « та виключити слова «, їх оновлення»;
 
73. 3) частину другу статті 16 виключити;
 
74. 4) в частині третій статті 16 слова «та оновлення» виключити;
 
75. 5) доповнити статтею 16-1 такого змісту:
 
76. «Стаття 16-1. Комплексний план просторового розвитку громади
 
77. 1. Комплексний план просторового розвитку громади є одночасно містобудівною документацією і документацією із землеустрою на місцевому рівні.
 
78. Комплексний план просторового розвитку громади визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрямки формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.
 
79. Комплексний план просторового розвитку громади встановлює черговість розроблення генеральних планів окремих міст громади відповідно до вимог цієї статті та детальних планів території або безпосередньо містить відповідні планувальні рішення зазначеної містобудівної документації. Комплексний план просторового розвитку громади встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) території всієї громади, їх ландшафтної організації.
 
80. Комплексний план просторового розвитку громади включає планувальні рішення генеральних планів населених пунктів, розташованих на території громади, крім випадків, коли такі генеральні плани затверджені раніше, і їх планувальні рішення узгоджуються із таким комплексним планом. У разі, якщо генеральний план населеного пункту затверджений до затвердження комплексного плану просторового розвитку громади і планувальні рішення такого генерального плану узгоджуються із комплексним планом, генеральний план стає його невід’ємною частиною.
 
81. Комплексний план просторового розвитку громади не розробляється у випадку якщо територія громади включає лише територію населеного пункту.
 
82. У випадку, якщо декілька громад об’єднані в одну громаду, комплексний план просторового розвитку громади розробляється на всю територію об’єднаної громади.
 
83. 2. Розробником комплексного плану просторового розвитку громад є суб’єкт господарювання, що відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» може розробляти містобудівну документацію, а також відповідно до Закону України «Про землеустрій» може бути розробником документації із землеустрою.
 
84. 3. Вихідними даними для розроблення комплексного плану просторового розвитку громади є відомості про:
 
85. об’єкти Державного земельного кадастру;
 
86. об’єкти нерухомого майна (крім земельних ділянок);
 
87. права на нерухоме майно (включаючи земельні ділянки);
 
88. об’єкти лісового фонду;
 
89. об’єкти природно-заповідного фонду;
 
90. об’єкти водного фонду;
 
91. мінерально-сировинні ресурси;
 
92. нерухомі пам'ятки культурної спадщини та пам’ятки археології;
 
93. населення;
 
94. об’єкти виробничого комплексу;
 
95. об’єкти невиробничого комплексу (науково-дослідні та проектні організації, навчальні заклади);
 
96. об’єкти соціальної сфери;
 
97. об’єкти цивільного захисту;
 
98. об’єкти інженерної інфраструктури (водопостачання, водовідведення, тепло-, електро-, газопостачання, телефонізації, трубопровідного транспорту);
 
99. об’єкти дорожньо-транспортної інфраструктури (залізничні та автомобільні дороги, мостові споруди, підприємства та парк автотранспорту, об’єкти автосервісу, міжселенні транспортні маршрути, авто- та залізничні станції, авто-, залізничні, річкові, морські вокзали, об’єкти повітряного транспорту);
 
100. об’єкти природної та техногенної небезпеки, розташовані на території громади та суміжних адміністративно-територіальних утворень;
 
101. природно-кліматичні умови;
 
102. стан навколишнього природного середовища (земель, водного та повітряного басейнів);
 
103. ризик виникнення на території надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру;
 
104. розміщення на території громади об’єктів, які визначені Генеральною схемою планування території України, Державною стратегією регіонального розвитку, Стратегією сталого розвитку України;
 
105. проектні рішення затвердженої містобудівної документації регіонального та місцевого рівнів, які стосуються використання території громади;
 
106. стратегічні та операційні цілі, які визначені регіональною стратегією розвитку і розповсюджуються на територію громади, стратегію розвитку громади;
 
107. прогнози та програми економічного і соціального розвитку, галузей економіки, які прийняті на державному, обласному та районному рівнях і розповсюджуються на територію громади;
 
108. прогнози та програми економічного і соціального розвитку, галузей економіки на території громади.
 
109. Склад та джерела отримання зазначених відомостей визначаються Кабінетом Міністрів України. Замовник та розробник комплексного плану просторового розвитку громади мають право на їх безоплатне отримання від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій у наявній (цифровій, текстовій, графічній та іншої) формі.
 
110. 4. Проектні рішення комплексного плану просторового розвитку громади щодо перспективного використання території громади формуються з врахуванням:
 
111. - вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів, норм і правил щодо використання та охорони територій;
 
112. - вихідних даних;
 
113. - концепції просторового розвитку громади, яка формується за результатами консультацій з мешканцями громади та представниками бізнесу в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику у галузі містобудування та архітектури.
 
114. 5. Комплексний план просторового розвитку громади розробляється у формі електронного документу, що містить просторові дані, метадані та інші елементи, з яких складаються його проектні рішення:
 
115. визначення складу угідь;
 
116. віднесення земель до тієї чи іншої категорії;
 
117. визначення меж і режимів режимоутворюючих об’єктів та обмежень у використанні земель (в тому числі меж та режимів територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду, прибережних захисних смуг (за можливості, водоохоронних зон, пляжних зон), інших охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель);
 
118. визначення меж та режимів використання територій історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України;
 
119. концепція просторового розвитку громади;
 
120. розрахунок потреб в створенні робочих місць, будівництві об’єктів соціального житла, громадського обслуговування, комунальної та інженерно-транспортної інфраструктури;
 
121. функціонально-планувальна структура;
 
122. параметри демографічного, економічного, екологічного, соціального та територіального розвитку громади;
 
123. параметри територіального розвитку населених пунктів;
 
124. формування центрів обслуговування, інженерно-транспортної інфраструктури та дорожньої мережі з метою формування повноцінного життєвого середовища;
 
125. визначення територій, на яких передбачено здійснення заходів перспективного (довгострокового) та першочергового (короткострокового і середньострокового) будівництва та благоустрою, рекомендації щодо встановлення режиму використання територій;
 
126. формуванні мережі закладів охорони здоров’я, дошкільних та освітніх закладів з дотриманням нормативних відстаней;
 
127. землі загального користування;
 
128. визначення меж територій, необхідних для розміщення об’єктів, щодо яких відповідно до закону може здійснюватися примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності;
 
129. землі для безоплатної передачі у власність земельних ділянок державної та комунальної власності;
 
130. землі для продажу земельних ділянок державної та комунальної власності на земельних торгах;
 
131. землі для продажу або передачі у користування земельних ділянок державної, комунальної власності.
 
132. звіт про стратегічну екологічну оцінку (розділ "Охорона навколишнього середовища");
 
133. ландшафтне планування та заходи з охорони земель;
 
134. заходи із інженерної підготовки та захисту територій;
 
135. заходи щодо збереження та охорони нерухомих пам'яток культурної спадщини.
 
136. 6. У випадках, коли комплексний план просторового розвитку громади містить планувальні рішення, передбачені цим законом для детальних планів території, проектними рішеннями цього плану також є:
 
137. визначення меж земельних ділянок усіх форм власності, які були сформовані як об’єкти цивільних прав, до 2004 року, але відомості про які не внесені до Державного земельного кадастру;
 
138. формування земельних ділянок державної та комунальної власності;
 
139. визначення складу угідь земельних ділянок;
 
140. визначення цільового призначення земельних ділянок (категорія земель, вид функціонального призначення території).
 
141. 7. Склад просторових даних, метаданих та інших елементів комплексного плану просторового розвитку громади визначається Кабінетом Міністрів України.
 
142. Склад відомостей про об’єкти Державного земельного кадастру має відповідати вимогам статей 10-15 Закону України «Про Державний земельний кадастр».
 
143. 8. Комплексний план просторового розвитку громади розробляється у формі електронного документу, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України, та підписується кваліфікованими електронними підписами відповідальних осіб, що його розробили - архітектором (інженером), що має кваліфікаційний сертифікат, та сертифікованим інженером-землевпорядником.
 
144. Візуалізація даних комплексного плану просторового розвитку громади здійснюється за допомогою програмно-апаратних засобів Державного земельного кадастру та містобудівного кадастру, а також шляхом їх відтворення на паперових та/або інших твердих носіях у вигляді текстових, графічних та інших зручних для візуального сприйняття матеріалів.
 
145. Розробник комплексного плану просторового розвитку громади виготовляє офіційні паперові його копії, кількість та зміст яких визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
 
146. 9. Матеріали комплексного плану просторового розвитку громади не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів комплексного плану просторового розвитку громади забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування, внесенням відповідних даних до Державного земельного та містобудівного кадастрів.
 
147. 10. Комплексний план просторового розвитку громади розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради, виконавчий орган якої у встановлений у такому рішенні строк:
 
148. звертається до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення комплексного плану просторового розвитку громади;
 
149. повідомляє через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення комплексного плану просторового розвитку громади та визначає порядок і строк внесення пропозицій до неї фізичними та юридичними особами;
 
150. організовує проведення консультацій та громадських обговорень проекту комплексного плану просторового розвитку громади;
 
151. забезпечує попередній розгляд проекту комплексного плану просторового розвитку громади архітектурно-містобудівною радою відповідного рівня;
 
152. узгоджує проект комплексного плану просторового розвитку громади з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад;
 
153. забезпечує здійснення стратегічної екологічної оцінки;
 
154. подає проект комплексного плану просторового розвитку громади для проведення експертизи містобудівної документації;
 
155. забезпечує внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його об’єкти, що складають проектні рішення, з отриманням витягів на підтвердження внесення відповідних відомостей;
 
156. забезпечує внесення до містобудівного кадастру відомостей про його об’єкти, що складають проектні рішення, з присвоєнням проекту комплексного плану просторового розвитку громади унікального класифікаційного номеру, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;
 
157. подає проект комплексного плану просторового розвитку громади на затвердження сесії відповідної сільської, селищної, міської ради.
 
158. 11. Проект комплексного плану просторового розвитку громади, розроблений на підставі рішення, зазначеного у частині десятій цієї статті, підлягає громадському обговоренню з метою врахування громадських інтересів в порядку, визначеному статтею 21 цього Закону.
 
159. Проект комплексного плану просторового розвитку громади із врахуванням результатів громадських обговорень додатково підписується кваліфікованим електронним підписом голови погоджувальної комісії (у разі її створення) та передається Замовником на розгляд архітектурно-містобудівної ради обласної державної адміністрації.
 
160. 12. Проект комплексного плану просторового розвитку громади розглядається архітектурно-містобудівною радою обласної державної адміністрації в порядку, визначеному статтею 20 цього Закону.
 
161. Проект комплексного плану просторового розвитку громади із врахуванням результатів розгляду архітектурно-містобудівною радою додатково підписується кваліфікованим електронним підписом голови архітектурно-містобудівної ради та передається на експертизу містобудівної документації.
 
162. 13. Проект комплексного плану просторового розвитку громади розглядається відповідною експертною організацією в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
 
163. Проект комплексного плану просторового розвитку громади із врахуванням результатів проведеної експертизи містобудівної документації додатково підписується кваліфікованим електронним підписом сертифікованого експерта містобудівної документації та повертається замовнику для наступного внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру та містобудівного кадастру.
 
164. 14. Проект комплексного плану просторового розвитку громади після проведення громадського обговорення, розгляду архітектурно-містобудівною радою та отримання позитивного висновку експертизи містобудівної документації, підписаний кваліфікованими електронними підписами осіб, зазначених у частинах восьмої, одинадцятої-тринадцятої цієї статті, подається замовником державному кадастровому реєстратору для внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його об’єкти, що складають проектні рішення, з отриманням витягів на підтвердження внесення відповідних відомостей, після чого подається до служби містобудівного кадастру уповноваженого органу містобудування та архітектури для внесення до містобудівного кадастру відомостей про його об’єкти, що складають проектні рішення, з присвоєнням проекту комплексного плану просторового розвитку громади унікального класифікаційного номеру, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
 
165. 15. Проект комплексного плану просторового розвитку громади після проходження процедур, передбачених частинами одинадцятої-чотирнадцятої цієї статті, подається на затвердження сесії відповідної сільської, селищної, міської ради.
 
166. 16. У рішенні відповідної сільської, селищної, міської ради про затвердження комплексного плану просторового розвитку громади зазначаються унікальний класифікаційний номер комплексного плану просторового розвитку громади у містобудівному кадастрі, а також кадастрові (реєстраційні) номери земельних ділянок та інших об’єктів Державного земельного кадастру, що були сформовані (визначено межі) в цьому плані. Рішення про затвердження комплексного плану просторового розвитку громади має бути направленим державному кадастровому реєстратору протягом п'яти робочих днів з дня його ухвалення.
 
167. 17. Строк дії комплексного плану просторового розвитку громади не обмежується.
 
168. 18. Зміни до комплексного плану просторового розвитку громади можуть вноситися за результатами містобудівного моніторингу.
 
169. Такі зміни розробляються, погоджуються та затверджуються в порядку, визначеному цим Законом для розроблення, погодження та затвердження комплексного плану просторового розвитку громади.
 
170. У разі виникнення державної необхідності, рішення щодо доцільності внесення змін до комплексного плану просторового розвитку громади приймається Кабінетом Міністрів України із забезпеченням фінансування цих робіт.
 
171. 19. У разі затвердження у встановленому цим Законом порядку комплексного плану просторового розвитку громади, схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць на територію відповідної громади не розробляються.
 
172. У разі затвердження комплексного плану просторового розвитку громади проекти землеустрою щодо впорядкування території відповідних населених пунктів цієї громади не розробляються.
 
173. У разі, якщо комплексний план просторового розвитку громади містить планувальні рішення детальних планів території, проекти землеустрою щодо впорядкування відповідних територій для містобудівних потреб не розробляються.»;
 
174. 6) у статті 17:
 
175. у частині першій слово «основним» виключити;
 
176. частину другу доповнити абзацом такого змісту:
 
177. «Генеральний план населеного пункту не розробляється у випадку, коли його планувальні рішення включені до комплексного плану просторового розвитку громади.»;
 
178. частину дев’яту викласти у редакції:
 
179. «9. Зміни до генерального плану населеного пункту, що входить до території громади щодо якої затверджено комплексний план її просторового розвитку, можуть вноситися за результатами містобудівного моніторингу шляхом внесення змін у комплексний план просторового розвитку громади.
 
180. Такі зміни розробляються, погоджуються та затверджуються в порядку, визначеному цим Законом для розробки, погодження та затвердження генерального плану населеного пункту.
 
181. У разі виникнення державної необхідності рішення щодо доцільності внесення змін до генерального плану населеного пункту приймається Кабінетом Міністрів України із забезпеченням фінансування цих робіт.»;
 
182. 7) у статті 18:
 
183. абзац перший частини першої викласти у такій редакції:
 
184. «1. План зонування території розробляється у складі комплексного плану просторового розвитку громади, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. У населених пунктах щодо території яких відповідно до цього Закону, комплексний план просторового розвитку громади не розробляється, план зонування території може розроблятися як окремий документ на основі генерального плану населеного пункту.»;
 
185. частину п’яту викласти у такій редакції:
 
186. «5. Внесення змін до плану зонування території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту, комплексному плану просторового розвитку громади.»;
 
187. 8) у статті 19:
 
188. абзац перший частини першої викласти у редакції:
 
189. «1. Детальний план деталізує без зміни функціонального призначення відповідної території положення генерального плану або комплексного плану просторового розвитку громади населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.»;
 
190. у абзаці другому частини першої слова «і функціонального призначення» виключити;
 
191. у абзаці першому частини другої після слів «та/або області, « доповнити словами «, комплексного плану просторового розвитку громади (якщо детальний план території не розроблявся у його складі)»;
 
192. у абзаці другому частини другої слова «на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації» замінити словами «за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради»;
 
193. частину третю викласти у такій редакції:
 
194. «3. У випадку формування земельних ділянок на підставі комплексного плану просторового розвитку громади, такий комплексний план повинен містити планувальні рішення детального плану території, на якій розташовані такі земельні ділянки.»;
 
195. у частині восьмій слова «у межах населеного пункту» та абзац другий виключити;
 
196. частину десяту після слів «їх відповідності» доповнити словами «комплексному плану просторового розвитку громади, « та новим абзацом у такій редакції:
 
197. «Такі зміни розробляються, погоджуються та затверджуються в порядку, визначеному цим Законом для розробки, погодження та затвердження детального плану території.»;
 
198. 8) у частині першій статті 21 після слів «на місцевому рівні: « доповнити словами «комплексні плани просторового розвитку громад, «.
 
199. 3. У Законі України «Про землеустрій» (Відомості Верховної Ради України, 2003, № 36, ст.282) із змінами:
 
200. 1) статтю 20 доповнити абзацом восьмим такого змісту:
 
201. «е) комплексного планування просторового розвитку громад; «;
 
202. 2) статтю 25 доповнити абзацом четвертим такого змісту:
 
203. «б-1) комплексні плани просторового розвитку громад; «;
 
204. 3) у статті 26:
 
205. у абзаці третьому слова «не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними» замінити словами «сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним»;
 
206. доповнити статтю абзацом п’ятим такого змісту:
 
207. «Розробником комплексного плану просторового розвитку громади є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію.»;
 
208. 4) у статті 28
 
209. доповнити абзацом дев’ятим такого змісту:
 
210. «є) в процесі розроблення документації із землеустрою, на підставі якої формуються відомості про об’єкти Державного земельного кадастру, одержувати від органів державної влади, органів виконавчої влади, юридичних та фізичних осіб інформацію про місце розташування таких об’єктів та їх характеристики (з урахуванням законодавства про користування інформацією, що становить державну таємницю).»;
 
211. доповнити абзац чотирнадцятий словами «а щодо комплексних планів просторового розвитку громад - з дати надання вихідних даних»;
 
212. 5) статтю 33 викласти у редакції:
 
213. «Юридичні та фізичні особи мають право користуватися матеріалами Державного фонду документації із землеустрою з дотриманням вимог цього Закону, Закону України «Про доступ до публічної інформації», інших законів України і Положення про Державний фонд документації із землеустрою.»;
 
214. 6) доповнити статтею 45-1 у редакції:
 
215. «Стаття 45-1. Комплексний план просторового розвитку громади
 
216. Комплексний план просторового розвитку громади є одночасно містобудівною документацією та документацією із землеустрою на місцевому рівні.
 
217. Порядок розроблення, склад та зміст комплексних планів просторового розвитку громад визначаються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».».
 
218. 4. У Водному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 1995, № 24, ст.189) із змінами:
 
219. 1) абзац другий статті 81 викласти у редакції:
 
220. «1) дотримання обмежень у використанні земель в межах прибережних захисних смуг; «;
 
221. 2) у статті 88:
 
222. частину сьому викласти в редакції:
 
223. «Межі прибережних захисних смуг і пляжних зон встановлюються за відповідною документацією із землеустрою.»;
 
224. частину восьму виключити;
 
225. 5. У Законі України «Про Державний земельний кадастр» (Відомості Верховної Ради України, 2012, № 8, ст.61) із змінами:
 
226. 1) частину першу статті 13 доповнити пунктом д-2) такого змісту:
 
227. «д-2) відомості про межі територій, на яких розташовані земельні ділянки, необхідні для розміщення об’єктів, для розміщення яких відповідно до закону може здійснюватися примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності:
 
228. об’єктів, які передбачається розмістити на території;
 
229. опис меж;
 
230. площа;
 
231. інформація про документи, на підставі яких відомості про межі території внесено до Державного земельного кадастру.»;
 
232. 2) у частині першій статті 15 слова «цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель) замінити словами «цільове призначення (категорія земель, функціонального призначення території, вид цільового призначення); «;
 
233. 3) статті 21:
 
234. частину другу викласти у редакції:
 
235. «2. Відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру:
 
236. а) щодо категорії земель:
 
237. на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;
 
238. на підставі комплексного плану просторового розвитку громади, детального плану території, плану зонування території щодо земельних ділянок, цільове призначення яких змінюється на підставі такої документації;
 
239. а-1) щодо функціонального призначення території - комплексного плану просторового розвитку громади, детального плану території, плану зонування території;
 
240. б) щодо виду цільового призначення в межах певної категорії земель:
 
241. на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;
 
242. на підставі заяви власника (розпорядника) земельної ділянки відповідно до статті 20 Земельного кодексу України та комплексного плану просторового розвитку громади, детального плану території, плану зонування території.»;
 
243. абзац третій частини четвертої доповнити словами «комплексних планів просторового розвитку громад, робочих проектів землеустрою»;
 
244. частину п’яту після слів «на підставі» доповнити словами «комплексних планів просторового розвитку громад»;
 
245. 4) статтю 36 доповнити частиною шостою у редакції:
 
246. «6. Відомості з Державного земельного кадастру, зазначені у пунктах «а» - «є», «ї» частини першої цієї статті, оприлюднюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у вигляді відкритих даних на Публічній кадастровій карті, яка є частиною програмного забезпечення Державного земельного кадастру.»;
 
247. 5) абзац другий частини другої Розділу VІІ «Прикінцеві та перехідні положення» викласти у редакції:
 
248. «У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або комплексного плану просторового розвитку громади, за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом, або органу місцевого самоврядування, що затвердив комплексний план просторового розвитку громади.»;
 
249. 6. У Законі України «Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, № 1, ст.2) із змінами:
 
250. 1) частину другу статті 7 викласти у редакції:
 
251. «2. Рішення про викуп земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, для суспільних потреб, визначених частиною першою цієї статті, органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування приймають на підставі комплексних планів просторового розвитку громад, детальних планів територій, матеріалів погодження місця розташування таких об'єктів проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки та іншої документації із землеустрою, затверджених в установленому законодавством порядку.».
 
252. 7. Частину першу статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 1997, № 24, ст.170) доповнити абзацом такого змісту:
 
253. «територія громади - територія, у межах якої громада реалізує свої повноваження щодо вирішення питань місцевого значення відповідно до Конституції і законів України.».
 
254. ІІ. Прикінцеві положення
 
255. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
256. 2. Кабінету Міністрів України:
 
257. у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
258. забезпечити прийняття відповідно до своїх повноважень нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону;
 
259. забезпечити приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
 
260. забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.