Кількість абзаців - 76 Розмітка (ліва колонка)


Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд (Друге читання)

0. Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд  
3. Цей Закон спрямований на створення сприятливих умов для завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд і введення його в експлуатацію з метою забезпечення металургійних підприємств високоякісною залізорудною сировиною, виробництва нових видів продукції з використанням новітньої технології, поліпшення фінансового стану Комбінату, проведення розрахунків з країнами-учасницями будівництва Комбінату шляхом запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності, реструктуризації податкової заборгованості і застосування особливого режиму оподаткування.  
4. Стаття 1. Визначення термінів  
5. Для цілей цього Закону терміни вживаються у такому значенні:  
6. учасники завершення будівництва - Криворізький гірничо-збагачувальний комбінат окислених руд (далі - Комбінат), юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, що створені за участю Комбінату і в яких частка Комбінату в статутному фонді складає не менш ніж 51%, суб'єкти підприємницької діяльності які уклали в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, договори щодо виконання інвестиційного проекту завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд, здійснення модернізації виробництва та проведення розрахунків з країнами-учасницями його будівництва;  
7. інвестор - суб'єкт приватизації (покупець) який придбав, у відповідності з законодавством України про приватизацію державного майна та цим Законом, майно що належить Україні в об'єкті незавершеного будівництва - Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд;  
8. інвестиційний проект - комплекс заходів по завершенню будівництва Комбінату, здійснення модернізації виробництва, введення його в експлуатацію, забезпечення виготовлення готової продукції, виконанню зобов'язань його учасників щодо реалізації майнових та інтелектуальних цінностей як інвестора, так і власних;  
9. спеціальний режим інвестиційної діяльності - правовий режим, який передбачає встановлення податкових та митних пільг, а також надання гарантій, передбачених цим Законом, учасникам завершення будівництва, з метою завершення будівництва Комбінату, введення його в експлуатацію, здіснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва.  
10. податковий борг - розуміється у значенні, визначеному Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами", та стосується тільки податку на прибуток, податку на додану вартість, податку на землю, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, а також пені, штрафних і фінансових санкцій, нарахованих на ці податки відповідно до законодавства.  
11. Стаття 2. Завершення будівництва Комбінату  
12. 1. Завершення будівництва Комбінату передбачає проведення комплексу робіт відповідно до затверджених проектів, що пройшли екологічну, технічну та інші види експертизи й організацію поетапного введення Комбінату в експлуатацію у строки, визначені цим Законом.  
13. 2. Інвестору дозволяється коригування проекту Комбінату з метою організації виробництва нових видів продукції із затвердженням відкоригованого проекту у встановленому законодавством України порядку.  
14. Стаття 3. Строк завершення будівництва Комбінату  
15. 1. Будівництво Комбінату з поетапним введенням його в експлуатацію повинно бути завершено протягом восьми років з дати передачі об'єкту незавершеного будівництва - Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд інвестору.  
16. 2. Будівництво першого пускового комплексу повинно бути завершено протягом 2,5 років з дати передачі об'єкту незавершеного будівництва - Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд інвестору.  
17. Стаття 4. Державна підтримка завершення будівництва Комбінату  
18. Державна підтримка завершення будівництва Комбінату полягає у:  
19. наданні фінансової допомоги (досудова санація) у розмірі достатньому для погашення заборгованості Комбінату перед кредиторами, крім заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) до Державного бюджету України, з метою запобігання банкрутству Комбінату;  
20. визначенні Кабінетом Міністрів України щороку в Державному бюджеті України окремим рядком сум витрат на завершення будівництва Комбінату в межах коштів, що передбачені на державні централізовані капітальні вкладення;  
21. реструктуризації податкового боргу;  
22. запровадженні спеціального режиму інвестиційної діяльності;  
23. застосуванні особливого режиму оподаткування.  
24. Стаття 5. Реструктуризація податкового боргу  
25. Відповідно до цього Закону реструктуризації підлягає податковий борг Комбінату, що виник до 1 січня 2003 року, який не підлягає списанню і не сплачений за підсумками діяльності Комбінату станом на 1 січня 2003 року. Реструктуризація здійснюється терміном на 10 років шляхом погашення боргу рівними частками, починаючи з 1 січня 2008 року.  
26. Стаття 6. Запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності на період завершення будівництва Комбінату  
27. 1. З метою створення сприятливих умов для завершення будівництва Комбінату і поетапного введення його в експлуатацію, здійснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами-учасницями будівництва Комбінату, запроваджується, строком на 30 років, з дати передачі об'єкту незавершеного будівництва - Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд інвестору, спеціальний режим інвестиційної діяльності.  
28. 2. Спеціальний режим інвестиційної діяльності застосовується до Комбінату та інших учасників завершення будівництва, визначених цим Законом.  
29. 3. Звільняються від сплати ввізного мита, на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності, Комбінат та інші учасники завершення будівництва, визначені цим Законом, які ввозять на митну територію України для завершення будівництва Комбінату та потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційного проекту матеріали, сировину, обладнання, устаткування, механізми та комплектуючі вироби до них. Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.  
30. 4. Звільняються від оподаткування податком на додану вартість, на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності, операції з ввезення (пересилання) на митну територію України матеріалів, сировини, обладнання, устаткування, механізмів та комплектуючих виробів до них, що здійснюються Комбінатом та іншими учасниками завершення будівництва, визначеними цим Законом, для завершення будівництва Комбінату та потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацію інвестиційного проекту. Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.  
31. 5. У разі нецільового використання зазначених матеріалів, сировини, обладнання, устаткування, механізмів та комплектуючих виробів до них, ввізне мито і податок на додану вартість справляються у розмірі, що визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижчому за митну вартість, перераховану у валюту України за офіційним курсом, установленим Національним банком України на день ввезення таких товарів, з урахуванням пені, нарахованої на таку суму податку у розмірі 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, за період від дати ввезення таких товарів на митну територію України до дати збільшення податкового зобов'язання.  
32. Стаття 7. Порядок реалізації інвестиційного проекту  
33. 1. З метою завершення будівництва Комбінату, введення його в експлуатацію, здіснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва, Комбінат має право залучати до участі в будівництві суб'єктів підприємницької діяльності шляхом укладання договорів щодо виконання інвестиційного проекту завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд, здійснення модернізації виробництва та проведення розрахунків з країнами-учасницями будівництва.  
34. 2. Затвердження інвестиційного проекту та укладення договору щодо умов його реалізації здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
35. 3. Початком реалізації інвестиційного проекту є дата фактичного внесення інвестиції в порядку та на умовах, передбачених договором про реалізацію інвестиційного проекту, укладеного юридичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності з дирекцією Комбінату. Пільги, передбачені цим Законом, надаються суб'єктам підприємницької діяльності з дати фактичного внесення інвестицій.  
36. Стаття 8. Майно України у незавершеному будівництвом Комбінаті  
37. 1. З метою завершення будівництва Комбінату, майно, що належить Україні у незавершеному будівництвом Комбінаті підлягає приватизації, шляхом продажу за конкурсом, згідно з законодавством України про приватизацію з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.  
38. 2. При дотриманні обов'язкових умов приватизації Комбінату, враховуючи, що розмір зобов'язань по розрахунках з країнами - учасницями будівництва перевищує вартість коштів вкладених в будівництво Комбінату Україною, вартість продажу майна, що належить Україні у незавершеному будівництвом Комбінаті становить одну гривну.  
39. 3. Обов'язковими умовами приватизації Комбінату є:  
40. прийняття зобов'язань по завершенню будівництва Комбінату в строки визначені цим Законом;  
41. здійснення розрахунків з країнами-учасницями будівництва Комбінату в розмірах та в строки, погоджені з країнами-учасницями будівництва, відповідно до міждержавних протоколів;  
42. заборона продажу об'єкта незавершеного будівництва та земельної ділянки на якій розташовано цей об'єкт, до завершення будівництва, введення в експлуатацію Комбінату, та здіснення розрахунків з країнами-учасницями будівництва Комбінату.  
43. 4. Перелік майна, що належить Україні і підлягає приватизації, визначається центральним органом виконавчої влади у сфері промислової політики разом з центральним органом виконавчої влади з питань економіки та європейської інтеграції і Фондом державного майна України за погодженням із країнами - учасницями будівництва Комбінату.  
44. Стаття 9. Особливості оподаткування Комбінату та інших учасників завершення будівництва  
45. 1. Нараховані Комбінату суми податку на прибуток, суми, виручені від операцій з продажу застарілого і незатребуваного обладнання, пов'язаного з коригуванням проекту завершення будівництва Комбінату, суми податку на додану вартість, суми податку на транспортні засоби та інші самохідні машини і механізми, на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності зараховуються на спеціальні рахунки Комбінату і використовуються на завершення його будівництва, здійснення модернізації виробництва, введення в експлуатацію, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва.  
46. 2. На період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності Комбінат та інші учасники завершення будівництва, що розташовані на території Комбінату, звільняються від сплати земельного податку.  
47. 3. За транспортні засоби та інші самохідні машини й механізми, устаткування, обладнання, комплектуючі вироби, сировину та матеріали, призначені для будівництва Комбінату, у тому числі які ввезені і будуть ввезені на територію України організаціями країн - учасниць будівництва Комбінату і передані йому в порядку, установленому Кабінетом Міністрів України, ввізне мито, податок на додану вартість та інші обов'язкові платежі при митному оформленні ввезення товарів в Україну, крім митних зборів за митне оформлення, не справляються на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності.  
48. Порядок митного оформлення зазначених транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, устаткування, обладнання, комплектуючих виробів, сировини та матеріалів визначається Кабінетом Міністрів України.  
49. 4. У разі нецільового використання зазначених транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, устаткування, обладнання, комплектуючих виробів, сировини та матеріалів ввізне мито і податок на додану вартість справляються у розмірі, що визначається виходячи з їх, договірної (контрактної) вартості, але не нижчому за митну вартість, перераховану у валюту України за офіційним курсом, установленим Національним банком України на день ввезення таких товарів, з урахуванням пені, нарахованої на таку суму податку у розмірі 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, за період від дати ввезення таких товарів на митну територію України до дати збільшення податкового зобов'язання.  
50. 5. Нараховані учасникам завершення будівництва (крім Комбінату) суми податку на прибуток, податку на додану вартість, податку на транспортні засоби та інші самохідні машини і механізми на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності зараховуються на спеціальні рахунки Комбінату і використовуються Комбінатом на завершення будівництва Комбінату, введення його в експлуатацію, здіснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва.  
51. Стаття 10. Прикінцеві положення  
52. Цей Закон набирає чинності з дня опублікування.  
53. 2. Закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.  
54. 3. Установити, що після проведення приватизації майна, що належить Україні у незавершеному будівництвом Комбінаті, фінансування з Державного бюджету України припиняється.  
55. 4. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк після набрання чинності цим Законом:  
56. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
57. прийняти нормативно-правові акти на виконання цього Закону;  
58. забезпечити прийняття міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;  
59. ужити заходів до запобігання банкрутству Комбінату.  
60. 5. Державній податковій адміністрації України у тримісячний строк після набрання чинності цим Законом визначити форми обов'язкової податкової звітності для Комбінату та інших учасників завершення будівництва на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності, які б враховували особливості оподаткування, визначені даним Законом.  
61. 6. Внести до Законів України такі зміни:  
62. 1) статтю 19 Закону України "Про Єдиний митний тариф" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 19, ст. 259; 1993 р., № 24, ст. 270; 1996 р., № 41, ст. 192; 1999 р., № 31, ст. 253; 2000 р., № 3, ст. 20, № 21, ст. 163, № 35, ст. 283, № 38, ст. 318, № 48, ст. 406; 2001 р., № 11, ст. 46, № 30, ст. 143, № 50, ст. 261; із змінами, внесеними законами України від 4 жовтня 2001 року № 2744-ІИ та № 2751-ІІІ), доповнити пунктом "с" такого змісту:  
63. "с) на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності для завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд, введення його в експлуатацію, здіснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва справляння ввізного мита здійснюється з урахуванням особливостей, установлених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд";  
64. 2) статтю 11 Закону України "Про податок на додану вартість" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 21, ст. 156, № 37, ст. 239, № 38, ст. 250, № 47, ст. 294, № 51, ст. 305, ст. 307; 1998 р., № 10, ст. 37, № 17, ст. 83, № 18, ст. 95, № 20, ст. 100, № 33, ст. 224; 1999 р., № 4, ст. 33, № 7, ст. 53, ст. 54, № 15, ст. 83, ст. 88, № 18, ст. 140, ст. 142, № 26, ст. 214, ст. 216, № 31, ст. 250, № 32, ст. 264, № 35, ст. 302, № 38, ст. 338, ст. 341, ст. 343, ст. 352, № 39, ст. 356, ст. 357, № 51, ст. 446; 2000 р., № 2, ст. 16, № 3, ст. 20, № 10, ст. 78, № 20, ст. 149, № 22, ст. 172, № 40, ст. 339; № 48, ст. 406; 2001 р., № 4, ст. 15, № 7, ст. 36, № 11, ст. 46, ст. 50, № 30, ст. 143, № 50, ст. 261) доповнити пунктом 11.35 такого змісту:  
65. "11.35. Встановити, що на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності для завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд, введення його в експлуатацію, здіснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва податок на додану вартість з Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд та інших учасників завершення будівництва, визначених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд", справляється з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд".  
66. 3) частину першу статті 12 Закону України "Про плату за землю" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 45, ст. 238; 1997 р., № 47, ст. 294; 1999 р., № 15, ст. 83, № 18, ст. 140, № 32, ст. 264, № 38, ст. 352, № 39, ст. 356; 2000 р., № 2, ст. 16, № 3, ст. 20, № 22, ст. 172, № 32, ст. 260, № 43, ст. 363, №45, ст. 375, № 48, ст. 406; 2001 р., № 7, ст. 36, № 11, ст. 46, № 15, ст. 74, № 20, ст. 96, № 50, ст. 261) доповнити пунктом 24 такого змісту:  
67. "24) Криворізький гірничо-збагачувальний комбінат окислених руд та інші учасники завершення будівництва, визначені Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд" і розташовані на території Комбінату на період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності для завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд, введення його в експлуатацію, здіснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва ".  
68. 4) статтю 22 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 27, ст. 181, № 47, ст. 294; 1998 р., № 10, ст. 35, № 18, ст. 94, № 26, ст. 151; 1999 р., № 1, ст. 1, № 2-3, ст. 22, № 8, ст. 55, № 15, ст. 83, № 17, ст. 114, № 18, ст. 140, № 28, ст. 229, № 32, ст. 264, № 38, ст. 338, ст. 352, № 39, ст. 356, № 50, ст. 435; 2000 р., № 2, ст.16, № 10, ст.78, №2 0, ст.149, № 22, ст.172, № 25, ст.197, № 26, ст. 209, № 32, ст. 254, ст. 260, № 35, ст. 283, № 38, ст. 319, № 43, ст.3 70) після пункту 22.27 доповнити пунктом 22.28 такого змісту:  
69. "22.28 На період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності для завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд, введення його в експлуатацію, здіснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва податок на прибуток з Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд та інших учасників завершення будівництва, визначених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд", справляється з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд". У зв'язку з цим пункт 22.28 вважати пунктом 22.29".  
70. 5) Статтю 4 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 11, ст. 150; 1993 р., № 23, ст. 251; 1995 р., № 1, ст. 3; 1997 р., N 15, ст. 117; 1998 р., № 25, ст. 147; 1999 р., № 5-6, ст. 39, 1999 р., N 40, ст. 361; 2000 р., № 10, ст. 78; 2000 р., № 43, ст. 363; 2001 р., № 10, ст. 44) доповнити частиною другою такого змісту:  
71. "На період запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності для завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд, введення його в експлуатацію, здіснення модернізації виробництва, проведення розрахунків з країнами - учасницями будівництва податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів з Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд та інших учасників завершення будівництва, визначених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд", справляється з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд".  
72. 6) Статтю 18 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 10, ст. 44; 2002 р., № 17, ст. 117); доповнити п. 18.3 такого змісту:  
73. "Реструктуризація податкового боргу Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд здійснюється з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд".  
74. 7) Статтю 15 Закону України "Про приватизацію державного майна" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 27, ст. 348; 1997 р., N 17, ст. 122; 1998 р., № 49, ст. 301; 1999 р., № 7, ст. 52; 1999 р., N 51, ст. 453; 2000, № 31, ст. 247; 2000, № 33-34, ст. 273; 2000 № 41, ст. 341; 2001, № 9, ст. 38; 2001, № 9, ст. 39; 2002, № 12-13, ст. 92) доповнити частиною 5 такого змісту:  
75. "Приватизація об'єкту незавершеного будівництва - Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд здійснюється з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд".