Кількість абзаців - 229 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Закону України ''Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (нова редакція) (Друге читання)

0. Закон України  
1. "Про внесення змін до Закону України  
2. "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення"  
3. (нова редакція)  
4. (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1997, N 48, ст.296) (Із змінами, внесеними згідно із Законами N 134-ХІV (134-14) від 30.09.98, ВВР, 1998, N 45, ст.272 N 998-ХІV (998-14) від 16.07.99, ВВР, 1999, N 41, ст.373 N 1709-ІІІ (1709-14) від 11.05.2000, ВВР, 2000, N 32, ст.257 N 2680-ІІІ (2680-14) від 13.09.2001, ВВР, 2002, N 2, ст.5)  
5. Цей Закон визначає правові засади діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада), як спеціальної наглядової та регулюючої державної установи в галузі телерадіомовлення і не має на меті встановлення власних правових норм діяльності телерадіоорганізацій України.  
6. Р о з д і л І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
7. Стаття 1. Статус Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення  
8. Національна рада є конституційним, постійно діючим незалежним позавідомчим державним органом, підзвітним Верховній Раді України та Президентові України.  
9. Національна рада створюється з метою здійснення нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями законів України про телерадіомовлення, а також виконання державних регулятивних функцій діяльності телерадіоорганізацій, передбачених цими законами.  
10. Національна рада є юридичною особою, має власну печатку із своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України.  
11. Стаття 2. Законодавство України про Національну раду  
12. Національна рада у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про телебачення і радіомовлення", цим Законом, іншими актами законодавства.  
13. Стаття 3. Принципи діяльності Національної ради  
14. Діяльність Національної ради грунтується на принципах законності, незалежності, об'єктивності, прозорості, доступності для громадськості, дотримання міжнародних норм у галузі телерадіомолвлення, повноти і всебічного розгляду справ та обгрунтованості прийнятих рішень.  
15. Р о з д і л ІІ  
16. СКЛАД НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ ТА ПОРЯДОК ЇЇ ФОРМУВАННЯ  
17. Стаття 4. Склад Національної ради  
18. Національна рада складається з восьми осіб.  
19. Чотири члени Національної ради призначаються Верховною Радою України і чотири члени Національної ради призначаються Президентом України.  
20. Повноваження члена Національної ради починаються з моменту його призначення і тривають чотири роки, за винятком випадків, передбачених цим Законом.  
21. Одна і та ж особа не може бути призначена членом Національної ради більше ніж на два строки підряд.  
22. Стаття 5. Призначення членів Національної ради Верховною Радою України  
23. Верховна Рада України призначає членів Національної ради голосуванням на альтернативній основі протягом одного місяця після припинення повноважень члена (членів) Національної ради.  
24. Пропозиції щодо кандидатур на посаду членів Національної ради вносить Голова Верховної Ради України за поданням відповідного Комітету Верховної Ради України. Комітет оголошує конкурс на заміщення посад членів Національної ради, відповідно до якого кандидатури мають право подавати депутатські фракції (групи) Верховної Ради України та об'єднання громадян. Голові Верховної ради України подаються кандидатури, які при розгляді в Комітеті набрали просту більшість голосів (від кількості членів Комітету).  
25. Голосування у Верховній Раді України за призначення членом Національної ради відбувається персонально в порядку, визначеному попереднім рейтинговим голосуванням. Призначеною на посаду члена Національної ради вважається особа, за яку проголосувала більшість від конституційного складу Верховної Ради України.  
26. Якщо кілька кандидатів при попередньому рейтинговому голосуванні набрали однакову кількість голосів, то черговість голосування за призначення їх на посаду члена Національної ради визначається додатковим рейтинговим голосуванням серед них, яке проводиться безпосередньо перед голосуванням за призначення цих кандидатур на посаду членів Національної ради.  
27. Якщо протягом місяця після припинення повноважень члена (членів) Національної ради Верховна Рада України не призначила члена (членів) Національної ради, Голова Верховної Ради України зобов'язаний оприлюднити повідомлення про причини невиконання конституційного повноваження в обумовлений Законом термін на наступний день після закінчення місячного терміну.  
28. Стаття 6. Призначення членів Національної ради Президентом України  
29. Президент України призначає члена (членів) Національної ради протягом одного місяця після припинення повноважень члена (членів) Національної ради.  
30. Президент України проводить консультації з Прем'єр-міністром України та керівниками відповідних міністерств щодо кандидатур на посаду членів Національної ради.  
31. Призначеною на посаду члена Національної ради Президентом України вважається особа, про призначення якої видано відповідний указ Президента України.  
32. Якщо протягом місяця після припинення повноважень члена (членів) Національної ради, Президент України не призначив члена (членів) Національної ради, Президент України зобов'язаний оприлюднити повідомлення про причини невиконання конституційного повноваження в обумовлений Законом термін на наступний день після закінчення місячного терміну.  
33. Стаття 7. Ротація членів Національної ради  
34. За поданням Голови Верховної Ради України чи Президента України здійснюється ротація частини складу членів Національної ради.  
35. Одночасній ротації можуть підлягати лише два члени Національної ради від частини складу Національної ради, призначеної Верховною Радою України, та два члени Національної ради від частини складу Національної ради, призначеної Президентом України.  
36. Стаття 8. Член Національної ради  
37. Члени Національної ради призначаються з числа фахівців, які володіють експертними знаннями у галузі телерадіомовлення. До складу Національної ради включаються також спеціалісти в галузях, які знаходяться в межах компетенції Національної ради (технічних аспектів мовлення, використання радіочастотного ресурсу, реклами).  
38. Членом Національної ради може бути призначений громадянин України, який на момент призначення не досяг загальновстановленого пенсійного віку та володіє українською мовою.  
39. Членам Національної ради надається статус державного службовця першої категорії.  
40. Члени Національної ради працюють на постійній основі. На час виконання своїх службових обов'язків вони не можуть обіймати будь-які посади в державних та недержавних органах, організаціях, установах та на підприємствах, одержувати винагороди та разові гонорари за іншу роботу, крім наукової, викладацької та творчої, бути засновниками (співзасновниками) та/чи акціонерами телерадіоорганізацій.  
41. Члени Національної ради припиняють членство у політичних партіях, не можуть мати представницький мандат.  
42. Не може бути членом Національної ради громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законодавством порядку.  
43. За членом Національної ради після закінчення терміну його повноважень, а також у разі їх дострокового припинення за особистою заявою зберігається право на повернення на попередню посаду, а в разі неможливості цього (ліквідація підприємства, установи, організації, скорочення посади або чисельності працівників тощо) - право на надання Державною службою зайнятості іншої рівноцінної посади за його згодою.  
44. Час виконання членом Національної ради своїх повноважень зараховується до загального стажу роботи за фахом.  
45. Призначення члена Національної ради можливе лише за умови підписання ним зобов'язання про те, що його особисті інтереси не будуть вступати у конфлікт з принципами діяльності Національної ради.  
46. Стаття 9. Дострокове припинення повноважень члена Національної ради  
47. Повноваження члена Національної ради достроково припиняються у разі:  
48. подання особистої заяви про відставку;  
49. припинення громадянства України;  
50. порушення ним вимог, передбачених статтею 11 цього Закону;  
51. набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;  
52. неможливості виконувати свої обов'язки за станом здоров'я протягом шести і більше місяців;  
53. визнання його у встановленому порядку недієздатним або обмежено дієздатним, безвісти відсутнім або померлим;  
54. ротації;  
55. зловживання службовим становищем;  
56. висловлення недовіри Верховною Радою України, або висловлення недовіри Президентом України призначеному ним члену.  
57. Національна рада може порушити перед Верховною Радою України чи Президентом України питання щодо дострокового припинення повноважень члена Національної ради у разі, якщо член Національної ради не бере участі у засіданнях Національної ради без поважних причин протягом двох місяців.  
58. У разі дострокового припинення повноважень члена Національної ради відповідно Верховна Рада України або Президент України у місячний термін призначають нового члена Національної ради.  
59. Стаття 10. Голова Національної ради  
60. Голова Національної ради обирається членами Національної ради таємним голосуванням на термін повноважень Національної ради.  
61. Голова Національної ради:  
62. організує діяльність Національної ради та її апарату;  
63. вносить на розгляд Національної ради питання порядку денного;  
64. головує на засіданнях Національної ради;  
65. скликає позачергові засідання Національної ради на вимогу Верховної Ради України, Президента України, за власною ініціативою або на вимогу не менше трьох членів Національної ради;  
66. подає Верховній Раді України та Президентові України щорічний звіт про діяльність Національної ради;  
67. оприлюднює щорічні спеціальні звіти Національної ради;  
68. представляє Національну раду в органах державної влади і місцевого самоврядування та у відносинах з фізичними та юридичними особами в Україні та за кордоном;  
69. видає накази і розпорядження, які не суперечать рішенням Національної ради;  
70. підписує спільно з відповідальним секретарем рішення Національної ради та оприлюднює їх;  
71. підписує ліцензії на телерадіомовлення;  
72. представляє Україну в міжнародних організаціях з питань, які стосуються телебачення і радіомовлення;  
73. бере участь у засіданнях Кабінету Міністрів України, Державної комісії з питань зв'язку та радіочастот і Ради регіонів з питань, які стосуються телебачення і радіомовлення;  
74. укладає угоди з фізичними та юридичними особами для забезпечення діяльності Національної ради.  
75. Дострокове припинення повноважень голови Національної ради здійснюється:  
76. за власним бажанням;  
77. за умови висловлення недовіри Верховною Радою України чи Президентом України;  
78. у разі прийняття відповідного рішення Національною радою;  
79. у разі вчинення ним злочину чи невиконання службових обов'язків;  
80. у зв'язку з неможливістю виконання обов'язків за станом здоров'я.  
81. у випадках, передбачених статтею 11 цього Закону.  
82. У разі припинення повноважень голови Національної ради вибори на цю посаду здійснюються у порядку, передбаченому цим Законом.  
83. Не допускається обрання голови та першого заступника голови Національної ради зі складу членів Національної ради, призначених тільки Верховною Радою України або тільки Президентом України.  
84. Стаття 11. Перший заступник, заступник голови Національної ради та відповідальний секретар Національної ради  
85. Перший заступник, заступник голови та відповідальний секретар Національної ради обираються з числа членів Національної ради шляхом таємного голосування на термін їх повноважень.  
86. Перший заступник виконує обов'язки голови Національної ради у разі його відсутності або неможливості здійснювати ним свої повноваження.  
87. Заступник голови Національної ради виконує обов'язки голови Національної ради у разі відсутності голови та першого заступника голови Національної ради або неможливості здійснення ними своїх повноважень.  
88. Відповідальний секретар здійснює підготовку порядку денного засідання Національної ради, візує його проект та здійснює керівництво підготовкою питань до розгляду.  
89. Перший заступник, заступник голови чи відповідальний секретар Національної ради можуть бути звільнені з посади за власним бажанням та у випадках, передбачених статтями 10 і 11 цього Закону.  
90. У разі припинення повноважень першого заступника, заступника голови чи відповідального секретаря Національної ради вибори на ці посади здійснюються у порядку, передбаченому цим Законом.  
91. Стаття 12. Представник Національної ради в областях (регіонах)  
92. Для забезпечення виконання повноважень Національної ради в Автономній Республіці Крим, областях України, містах Києві та Севастополі призначається представник Національної ради України в області (регіоні).  
93. Представник Національної ради в області (регіоні) призначається на посаду рішенням Національної ради на конкурсній основі терміном на чотири роки. Умови конкурсу затверджуються рішенням Національної ради.  
94. Представнику Національної ради в області (регіоні) надається статус державного службовця.  
95. Представник Національної ради в області (регіоні) працює на постійній основі та на час виконання своїх службових обов'язків не може обіймати будь-яку посаду в державних та недержавних органах, організаціях, установах та на підприємствах, одержувати винагороди та разові гонорари за іншу роботу, крім наукової, викладацької та творчої, бути засновником (співзасновником) та/чи акціонером телерадіоорганізацій.  
96. Представник Національної ради в області (регіоні) припиняє членство у політичних партіях, не може мати представницький мандат.  
97. Повноваження представника Національної ради в області (регіоні):  
98. нагляд за додержанням телерадіоорганізаціями законодавства України;  
99. контроль за виконанням телерадіоорганізаціями ліцензвйних умов;  
100. здійснення постійного моніторингу програм телерадіокомпаній;  
101. додержання телерадіоорганізаціями порядку мовлення під час виборчих кампаній та проведення референдумів.  
102. Представник Національної ради в області (регіоні) має право:  
103. робити подання до Національної ради про призупинення дії чи скасування ліцензії телерадіоорганізації;  
104. робити подання до Національної ради про застосування штрафних санкцій до телерадіоорганізацій;  
105. безперешкодного доступу до приміщень та споруд телерадіоорганізацій під час виконання своїх повноважень;  
106. отримувати від посадових осіб телерадіоорганізацій необхідні документи і пояснення при виконанні своїх повноважень;  
107. оголошувати попередження телерадіооргнаізаціям при порушенні ними законодавства про телерадіомовлення.  
108. Представник Національної ради в області (регіоні) подає щорічний звіт про свою роботу до Національної ради та оприлюднює його в області (регіоні).  
109. Положення про представника Національної ради в області (регіоні) приймається Національною радою.  
110. Стаття 13. Апарат Національної ради  
111. Для організаційно-технічного забезпечення діяльності Національної ради створюється апарат Національної ради.  
112. Структура, штатний розпис і повноваження апарату Національної ради розробляються і затверджуються Національною радою.  
113. Припинення повноважень членів Національної ради не є підставою для розірвання трудових угод з працівниками апарату Національної ради.  
114. Працівники апарату Національної ради є державними службовцям и, категорії посад яких прирівнюються до категорій посад працівників апарату Кабінету Міністрів України.  
115. Р о з д і л ІІІ  
116. ПОВНОВАЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ  
117. Стаття 14. Наглядові повноваження Національної ради  
118. Національна рада здійснює:  
119. нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення;  
120. нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства України у сфері реклами, спонсорування телерадіопрограм (передач);  
121. нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства України у сфері авторського права і суміжних прав;  
122. нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями ліцензійних умов;  
123. офіційний моніторинг телерадіопрограм (передач);  
124. застосування в межах своїх повноважень заходів адміністративного характеру щодо телерадіоорганізацій - порушників чинного законодавства України;  
125. нагляд за додержанням телерадіоорганізаціями порядку мовлення під час виборів і референдумів;  
126. нагляд за додержанням стандартів та норм технічної якості телерадіопрограм;  
127. нагляд за додержанням телерадіоорганізаціями законодавства України в сфері кінематографії;  
128. нагляд за дотриманням вимог законодавства України щодо частки вітчизняного продукту в телерадіопрограмах;  
129. нагляд за додержанням телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо іноземного інвестування.  
130. Стаття 15. Регулятивні повноваження Національної ради  
131. Національна рада здійснює державні регулятивні функції, передбачені законодавством України про телерадіомовлення, а саме:  
132. видача ліцензій на телерадіомовлення на конкурсній основі чи ретрансляцію телерадіопрограм;  
133. розподіл частини радіочастотного ресурсу, призначеної для телерадіомовлення, та контроль за ефективним його використанням (разом із спеціально уповноваженим органом в галузі розподілу та використання радіочастотного ресурсу);  
134. забезпечення створення і розвитку конкурентного середовища діяльності телерадіоорганізацій усіх форм власності відповідно до вимог законодавства України, недопущення монополізації телерадіоінформаційного простору;  
135. ведення Державного реєстру телерадіоорганізацій України та єдиного банку даних телерадіоорганізацій України.  
136. Стаття 16. Аналіз стану телерадіомовлення  
137. Враховуючи правовий статус Національної ради, як конституційного позавідомчого державного органу, на Національну раду покладається:  
138. аналіз стану телерадіомовлення в Україні;  
139. прогнозування розвитку телерадіомовлення в Україні;  
140. участь у реалізації державної політики у сфері телебачення і радіомовлення;  
141. сприяння включенню вітчизняних аудіовізуальних засобів масової інформації до світового інформаційного простору і їх переходу до міжнародних (європейських) стандартів;  
142. внесення пропозицій щодо вдосконалення законодавства про телебачення і радіомовлення;  
143. представницькі функції у стосунках з установами інших держав, міжнародними організаціями в сфері телерадіомовлення;  
144. визначення порядку документування, обліку та зберігання копій (записів) переданих програм та передач, формування тимчасового архіву та архівного фонду телерадіоорганізацій відповідно до законодавства України;  
145. створення і утримання Національного архіву телебачення і радіомовлення України;  
146. оприлюднення європейських та міжнародних нормативних документів в галузі телерадіомовлення.  
147. Стаття 17. Звітність Національної ради  
148. Національна рада в своїй діяльності підзвітна Верховній Раді України та Президенту України.  
149. Національна рада як наглядовий і регулюючий орган діє прозоро і всі її рішення повинні бути доступними для суб'єктів інформаційних правовідносин та громадськості.  
150. Національна рада щорічно, не пізніше 1 листопада, подає Верховній Раді України та Президентові України звіт про свою діяльність і одночасно оприлюднює його.  
151. Верховна Рада України розглядає звіт Національної ради на своєму засіданні після попереднього розгляду в профільному Комітеті Верховної Ради України.  
152. Незатвердження щорічного звіту Національної ради Верховною Радою України та Президентом України є висловленням недовіри голові Національної ради та складу Національної ради і має наслідком дострокове припинення їх повноважень.  
153. Національна рада, відставку якої прийнято Верховною Радою України та Президентом України, за їх дорученням продовжує виконувати свої обов'язки до призначення нового складу Національної ради.  
154. Національна рада щорічно оприлюднює спеціальні звіти стосовно виконання нею своїх повноважень по таких напрямках:  
155. підсумки ліцензування телерадіомовлення за звітний період;  
156. дотримання телерадіоорганізаціями ліцензійних умов;  
157. транслювання телерадіоорганізаціями вітчизняних телерадіопрограм (передач);  
158. дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства про рекламу і спонсорство;  
159. дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства про авторське право та суміжні права;  
160. стан інвестицій в телерадіомовлення, в тому числі іноземних;  
161. інформацію про те, хто є засновниками (спвізасновниками) телерадіоорганізацій чи володіє контрольним пакетом акціонерами телерадіоорганізацій.  
162. Після виборчих кампаній та проведення референдумів Національна рада публікує звіт про додержання телерадіооргнізаціями вимог виборчого законодавства.  
163. Стаття 18. Порядок ліцензування телерадіомовлення  
164. Національна рада здійснює ліцензування телерадіомовлення (ефірного, кабельного, супутникового, проводового та інших видів), ретрансляції телерадіопрограм вітчизняних та іноземних телерадіоорганізацій.  
165. Порядок видачі ліцензій визначається Законом України "Про телебачення і радіомовлення" та положенням про порядок ліцензування телерадіомовлення, яке розробляється та затверджується Національною радою за погодженням з профільним Комітетом Верховної Ради України і підлягає реєстрації у Міністерстві юстиції України.  
166. Положення про порядок ліцензування телерадіомовлення публікується у засобах масової інформації.  
167. Ліцензійні умови визначаються Законом України "Про телебачення і радіомовлення" і включають кваліфікаційні, організаційні, технічні, технологічні, фінансово-економічні, особливі вимоги до суб'єктів телерадіомовлення.  
168. Ліцензія Національної ради є єдиним і достатнім документом, що дозволяє телерадіоорганізації вести мовлення, створювати для цього і використовувати канали мовлення, а також отримувати абонентську плату.  
169. Телерадіоорганізації реєструються як суб'єкти господарської діяльності і як суб'єкти інформаційної діяльності та не підлягають іншим реєстраціям.  
170. Розміри грошового (ліцензійного) збору за видачу ліцензій визначає Національна рада.  
171. Стаття 19. Порядок використання каналів мовлення  
172. Засади організації та використання каналів мовлення визначаються виключно законами.  
173. Національна рада розробляє рамкові умови наповнення каналів мовлення (включаючи кабельні) телерадіопрограмами відповідно до вимог законодавства України та міжнародних нормативно-правових актів, ратифікованих Україною та оприлюднює їх у засобах масової інформації як умови конкурсу.  
174. Стаття 20. Проведення конкурсу на отримання ліцензії  
175. 1. Ліцензування телерадіоорганізацій, пов'язане з використанням частотного ресурсу, а також вільних (зарезервованих) каналів у кабельних мережах, здійснюється за результатами відкритих конкурсів.  
176. 2. Конкурсний відбір заяв на отримання ліцензії на всі види телерадіомовлення оголошується і проводиться виключно Національною радою. Повідомлення про проведення конкурсу оприлюднюються у засобах масової інформації не пізніше, ніж за 60 днів до закінчення терміну подачі заяв на отримання ліцензії.  
177. 3. Умови оголошення та проведення конкурсного відбору визначаються Законом України "Про телебачення і радіомовлення"  
178. Стаття 21. Державний реєстр телерадіоорганізацій України  
179. 1. Національна рада веде Державний реєстр телерадіоорганізацій України та створює єдиний банк даних телерадіоорганізацій України.  
180. 2. Включенню до Державного реєстру підлягають усі телерадіоорганізації України - мовники і виробники інформаційного продукту.  
181. Стаття 22. Розподіл смуг радіочастот  
182. Національна рада разом із спеціально уповноваженим органом в галузі розподілу та використання радіочастотного ресурсу здійснює розподіл частини радіочастотного ресурсу, призначеної для телерадіомовлення. Нагляд за дотриманням встановленого порядку використання радіочастотного ресурсу, призначеного для телерадіомовлення, здійснює Національна рада.  
183. Стаття 23. Державний архів телебачення і радіомовлення України  
184. Національна рада разом з спеціально уповноваженим державним органом з питань формування архівів України створює і утримує Державний архів телебачення і радіомовлення України.  
185. Положення про Державний архів телебачення і радіомовлення України затверджується Національною радою за погодженням з спеціально уповноваженим державним органом з питань формування архівів України.  
186. Стаття 24. Формування та зберігання тимчасового архіву та архівного фонду телерадіоорганізацій  
187. Національна рада визначає порядок формування та зберігання тимчасового архіву та архівного фонду телерадіоорганізацій відповідно до законодавства України та здійснює контроль за його веденням.  
188. Стаття 25. Права Національної ради та санкції, які нею застосовуються  
189. Національна рада має право:  
190. оголошувати попередження телерадіорганізаціям - порушникам законодавства;  
191. оголошувати попередження телерадіоорганізаціям, які не виконують ліцензійні умови;  
192. тимчасово (строком до двох місяців) зупиняти дію ліцензії (застосовується після винесеної раніше міри покарання, крім випадків порушення вимог частини другої статті 2 Закону України "Про телебачення і радіомовлення");  
193. подавати до суду справи про позбавлення ліцензії телерадіоорганізації, якщо телерадіоорганізація після винесеного попередження та однієї із зазначених мір покарання продовжує порушувати чинне законодавство та умови, зазначені у ліцензії;  
194. передавати справи про порушення телерадіоорганізаціями законодавства про телебачення і радіомовлення до суду  
195. застосовувати штрафні санкції (норма застосовується після винесеної раніше міри покарання; розмір штрафу не може перевищувати 25 відсотків розміру грошового (ліцензійного) збору, сплаченого відповідною телерадіоорганізацією); штраф не накладається, якщо після виявленого порушення пройшло більше року; доходи від штрафу надходять до Державного бюджету України.  
196. Рішення Національної ради щодо застосування санкцій до телерадіоорганізацій може бути оскаржено у судовому порядку.  
197. Стаття 26. Забезпечення прав телеглядачів і радіослухачів  
198. Національна рада в межах своїх повноважень забезпечує права телеглядачів і радіослухачів, які передбачені законодавством України.  
199. Національна рада організовує проведення досліджень аудиторії чи інші соціологічні дослідження з проблем стану телерадіомовлення, а також опитування аудиторії щодо популярності та якості створених телерадіоорганізаціями програм чи передач.  
200. Національна рада щомісячно має здійснювати аналіз звернень та пропозицій громадян щодо діяльності телерадіоорганізацій і вживати практичних заходів.  
201. Національна рада систематично інформує громадян України про свою діяльність у засобах масової інформації.  
202. Р о з д і л ІV ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ  
203. Стаття 27. Регламент Національної ради  
204. Організація діяльності Національної ради унормовується регламентом Національної ради, який затверджується на засіданні Національної ради.  
205. Стаття 28. Засідання Національної ради  
206. Виключно на засіданнях Національної ради розглядаються питання:  
207. обговорення проектів законів та інших нормативних актів і розробка пропозицій по вдосконаленню чинного законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення;  
208. затвердження регламенту Національної ради, положень;  
209. затвердження щорічного звіту про діяльність Національної ради;  
210. затвердження спеціальних щорічних звітів Національної ради;  
211. видачі ліцензій на телерадіомовлення та внесення змін до ліцензій;  
212. застосування попереджень, тимчасового зупинення дії ліцензії та подання до суду справ про анулювання ліцензії;  
213. затвердження штатного розкладу апарату Національної ради та положень про його структурні підрозділи;  
214. визначення розміру грошового (ліцензійного) збору за видачу ліцензій;  
215. узгодження стандартів та норм технічної якості телерадіопрограм;  
216. Всі засідання Національної ради є відкритими.  
217. Засідання Національної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше шести членів Національної ради.  
218. Рішення Національної ради вважається прийнятим і набирає чинності, якщо за поданий проект проголосувала проста більшість від кількості членів Національної ради, і проект прийнятого рішення, підписали присутні на засіданні члени Національної ради з зазначенням своєї позиції.  
219. Рішення Національної ради протягом трьох робочих днів з дня прийняття оформляється письмово і підписуються головою та відповідальним секретарем Національної ради або особами, які виконують їхні повноваження.  
220. Всі рішення Національної ради оприлюднюються не пізніше 15 днів після їх прийняття.  
221. Стаття 29. Фінансове забезпечення Національної ради  
222. Діяльність Національної ради фінансується з Державного бюджету України.  
223. Надходження від плати за видачу ліцензій та інші послуги, які надаються Національною радою, зараховуються до доходної частини Державного бюджету України.  
224. Стаття 30. Місцезнаходження Національної ради  
225. Місцезнаходженням Національної ради є місто Київ.  
226. Р о з д і л V ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
227. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
228. Кабінету Міністрів України у тримісячний термін привести законодавство України у відповідність із цим Законом.