Кількість абзаців - 69 Розмітка (ліва колонка)


Про рентні платежі на нафту і природний газ (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

0. ЗАКОН УКРАЇНИ Про рентні платежі за нафту і природний газ  
1. Цей Закон визначає поняття, розміри та порядок сплати рентних платежів за видобуті нафту і природний газ в Україні, контроль за правильністю їх обчислення і сплати та відповідальність платників таких платежів.  
2. Розділ І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
3. Стаття 1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:  
4. рентні платежі за нафту і природний газ ( загальнодержавні обов'язкові платежі, які сплачуються з вартості обсягів нафти і природного газу, видобутих у межах території України;  
5. Середній дебіт свердловин на родовищі ( середній по родовищу обсяг видобутку нафти або природного газу з кожної з діючих на родовищі свердловин експлуатаційного фонду у звітному податковому періоді, визначений як частка від ділення фактичного обсягу видобутку нафти або природного газу на родовищі у звітному податковому періоді на сумарну кількість відпрацьованих у цьому періоді свердловиноднів;  
6. середня глибина свердловин на родовищі ( частка від ділення загального метражу глибини діючих свердловин експлуатаційного фонду на родовищі у звітному податковому періоді на кількість цих свердловин.  
7. Стаття 2. Платники рентних платежів за нафту і природний газ, об'єкти і ставки рентних платежів за нафту і природний газ, порядок їх обчислення і сплати не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім законів про внесення змін до цього Закону.  
8. Розділ ІІ ПЛАТНИКИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ І ПРИРОДНИЙ ГАЗ, ОБ'ЄКТИ ТА БАЗА ОПОДАТКУВАННЯ ДЛЯ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ І ПРИРОДНИЙ ГАЗ  
9. Стаття 3. Платниками рентних платежів за нафту і природний газ є суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють видобуток нафти чи природного газу в межах території України та зареєстровані платниками податку.  
10. Стаття 4. Об'єктом оподаткування для рентних платежів за нафту і природний газ є обсяги нафти і природного газу, видобуті в межах території України у звітному податковому періоді, за винятком обсягів фактичних втрат і виробничо-технологічних витрат нафти і природного газу при їх видобуванні, підготовці до транспортування і транспортуванні, але не більше нормативних обсягів втрат і виробничо-технологічних витрат.  
11. Перелік та порядок визначення розмірів нормативних втрат та виробничо-технологічних витрат нафти і природного газу при їх видобуванні, підготовці до транспортування і транспортуванні встановлюються органом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.  
12. Стаття 5. Базою оподаткування для рентних платежів за нафту і природний газ є вартість обсягів видобутих нафти і природного газу, визначених статтею 4 цього Закону.  
13. Вартість обсягів нафти і природного газу визначається за договірними або регульованими цінами, але не нижчими за звичайні ціни, без урахування вартості послуг на постачання і транспортування та податку на додану вартість (ПДВ).  
14. Стаття 6. Рентні платежі за нафту і природний газ включаються до їх ціни (без ПДВ) у звітному податковому періоді, в якому відбувся видобуток продукції нафтогазовидобувними підприємствами.  
15. Розділ ІІІ СТАВКИ, СТРОКИ І ПОРЯДОК СПЛАТИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ І ПРИРОДНИЙ ГАЗ  
16. Стаття 7. Рентні платежі за нафту і природний газ визначаються виходячи з обсягів видобутих нафти і природного газу, гірничо-геологічних умов їх видобутку та ціни реалізації.  
17. Сума рентних платежів за нафту і природний газ, що підлягає сплаті платником рентних платежів за нафту і природний газ, розраховується за формулою:  
18. Р= (О х С х Цф)/100 + О х (1 - С/100) х (Цф - Цб х Іі/100) х (1 - П/100) х К  
19. де О ( обсяг видобутих нафти або природного газу платником рентних платежів за нафту і природний газ у звітному податковому періоді, за винятком обсягів фактичних втрат і виробничо-технологічних витрат, обсягів нафти або природного газу, реалізованих за регульованими цінами, та обсягів понад базові обсяги нафти і природного газу, видобутих з родовищ, що мають важковидобувні та виснажені запаси, тонн або 1000 куб.м;  
20. С ( середньозважена ставка рентних платежів за нафту і природний газ (відсотків), що визначається за окремою формулою, наведеною нижче;  
21. ЦФ ( середньозважена ціна нафти або природного газу, за якою платник рентних платежів реалізує продукцію у звітному податковому періоді, за винятком продукції, що реалізується за регульованими цінами (без ПДВ), гривень за тонну або гривень за 1000 куб.м;  
22. Цб ( базове значення ціни за нафту або природний газ (без ПДВ), гривень за тонну або гривень за 1000 куб.м. Для нафти Цб = 650 гривень за тонну (без ПДВ). Для природного газу Цб = 250 гривень за 1000 куб.м (без ПДВ);  
23. Іі ( річний індекс інфляції, відсотків;  
24. П ( ставка податку на прибуток підприємств, відсотків;  
25. К ( коефіцієнт розподілу надприбутку між державою та нафтогазовидобувним підприємством, К = 0,5.  
26. Середньозважена ставка рентних платежів за нафту і природний газ (відсотків) визначається за формулою:  
27. С=∑ (Оn×Сіnln)/∑Оn,  
28. де Оn ( обсяг нафти або природного газу, видобутий з n-го родовища у звітному податковому періоді, тонн або 1000 куб.м;  
29. ( диференційована ставка рентних платежів за нафту і природний газ для n-го родовища з і-тим середнім дебітом нафти або природного газу та з l-тою середньою глибиною свердловин на родовищі, що визначається згідно з таблицями 1 та 2, відсотків.  
30. Таблиця 1 Диференційовані ставки рентного платежу для природного газу (Сіl)  
31. Середня глибина свердло-вин на родови-щі, м Середній по родовищу дебіт газу однієї експлуатаційної свердловини (Д), 1000 м-3 за добу  
32. до 50 включно від 50 до 150 включно від 150 до 400 включно Більше 400  
33. до 2000 включно 0,28 ( Д 14+0,06 ( (Д-50) 20+0,004 ( (Д-150) 21 від-соток  
34. від 2000 до 3000 включно 0,24 ( Д 12+0,05 ( (Д-50) 17+0,004 ( (Д-150) 18 від-сотків  
35. від 3000 до 4000 включно 0,21 ( Д 10,5+0,04 ( (Д-50) 14,5+0,004 ( (Д-150) 15,5 від-сотка  
36. від 4000 до 5000 включно 0,19 ( Д 9,5+0,03 ( (Д-50) 12,5+0,004 ( (Д-150) 13,5 від-сотка  
37. Більше 5000 0,18 ( Д 9+0,02 ( (Д-50) 11+0,004 ( (Д-150) 12 від-сотків  
38. Таблиця 2 Диференційовані ставки рентного платежу для нафти (Сіl)  
39. Середня глибина свердловин на родовищі, м Середній по родовищу дебіт нафти однієї експлуатаційної свердловини (Д), т за добу  
40. до 5 включно від 5 до 25 включно від 25 до 100 включно більше 100  
41. до 2000 включно 2,0 ( Д 10,0+0,200 ( (Д-5) 14,0+0,080 ( (Д-25) 20 від-сотків  
42. від 2000 до 3000 включно 1,6 ( Д 8,0+0,225 ( (Д-5) 12,5+0,087 ( (Д-25) 19 від-сотків  
43. від 3000 до 4000 включно 1,2 ( Д 6,0+0,250 ( (Д-5) 11,0+0,093 ( (Д-25) 18 від-сотків  
44. від 4000 до 5000 включно 0,8 ( Д 4,0+0,275 ( (Д-5) 9,5+0,100 ( (Д-25) 17 від-сотків  
45. більше 5000 0,4 ( Д 2,0+0,300 ( (Д-5) 8,0+0,107 ( (Д-25) 16 від-сотків  
46. У разі отримання при розрахунку рентних платежів від'ємного значення сума рентних платежів за нафту і природний газ дорівнює нулю.  
47. Стаття 8. Для обсягів нафти або природного газу, що реалізуються за регульованими цінами, які встановлюються відповідними державними органами, розрахунок рентних платежів на нафту і природний газ проводиться окремо за формулою:  
48. Р=Ор&tіmеs;С&tіmеs;Цр/100,  
49. де ОР ( обсяг нафти або природного газу, що реалізується за регульованими цінами у звітному податковому періоді, тонн або 1000 м-3. Обсяги нафти або природного газу, що реалізуються за регульованими цінами у звітному податковому періоді, встановлюються органом, уповноваженим Кабінетом Міністрів України;  
50. ЦР ( регульована ціна (без ПДВ та вартості послуг з транспортування і постачання), гривень за тонну або гривень за 1000 м-3.  
51. Стаття 9. Розмір сум рентних платежів за нафту і природний газ, що підлягають сплаті, визначається платниками рентних платежів за нафту і природний газ самостійно.  
52. Звітний податковий період для рентних платежів за нафту і природний газ дорівнює календарному місяцю.  
53. Розрахунки рентних платежів за нафту і природний газ складаються платниками щомісяця (окремо за кожним видом продукції) і подаються до органів державної податкової служби за місцезнаходженням платника рентних платежів за нафту і природний газ протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного податкового періоду.  
54. По закінченні звітного року платник рентних платежів за нафту і природний газ коригує суму розрахованих протягом року рентних платежів з урахуванням фактичних цін на нафту і природний газ, включаючи результат коригування до суми нарахованих рентних платежів у перший місяць наступного року.  
55. Стаття 10. Сума рентних платежів за нафту і природний газ у повному обсязі, обчислена відповідно до розрахунку за звітний місяць, повинна бути внесена платником до Державного бюджету України протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку подання розрахунку рентних платежів за нафту і природний газ.  
56. Розділ ІV ПІЛЬГИ ЩОДО СПЛАТИ РЕНТНИХ ПЛАТЕЖІВ ЗА НАФТУ І ПРИРОДНИЙ ГАЗ  
57. Стаття 11. Від оподаткування рентними платежами за нафту і природний газ звільняються обсяги нафти і природного газу:  
58. видобуті в межах територіальних вод і виключної (морської) економічної зони України;  
59. понад базові обсяги нафти і природного газу, видобуті з родовищ, затверджених Кабінетом Міністрів України як такі, що мають важковидобувні та виснажені запаси.  
60. Розділ V ПОРЯДОК ВИРІШЕННЯ СПОРІВ  
61. Стаття 12. Спори, що виникають з питань застосування положень, передбачених цим Законом, вирішуються в порядку, встановленому чинним законодавством України.  
62. Розділ VІ ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
63. Стаття 13. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2004 року.  
64. З дня набрання чинності цим Законом припиняється відповідно до пункту 4 розділу ХV "Перехідні положення" Конституції України дія Указу Президента України від 21 грудня 1994 року № 785/94 "Про встановлення рентної плати за нафту і природний газ, що видобуваються в Україні".  
65. Кабінету Міністрів України у двомісячний термін з дня набрання чинності цим Законом:  
66. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
67. забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;  
68. відповідно до компетенції забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом.