Кількість абзаців - 85 Розмітка (ліва колонка)


Про призначення керівників (президентів) Національної телекомпанії України і Національної радіокомпанії України та про припинення їхніх повноважень (Друге читання)

0. ЗАКОН УКРАЇНИ  
1. Про порядок призначення керівників (президентів)  
2. Національної телекомпанії України  
3. і Національної радіокомпанії України  
4. та про припинення їхніх повноважень  
5. Цей Закон визначає порядок призначення керівника (президента) Національної телекомпанії України (далі - керівник НТКУ) та керівника (президента) Національної радіокомпанії України (далі - керівник НРКУ), а також припинення повноважень цих посадових осіб.  
6. Розділ І.  
7. Загальні положення  
8. Стаття 1. Вимоги до керівників НТКУ та НРКУ  
9. 1. Керівники НТКУ та НРКУ призначаються з числа кваліфікованих фахівців у галузі журналістики, юриспуденції, телерадіомовлення, культури і мистецтва, державного управління.  
10. 2. Керівником НТКУ та НРКУ може бути призначений громадянин України, який на момент призначення не досяг пенсійного віку та володіє державною мовою України.  
11. 3. Керівникам НТКУ та НРКУ на час виконання цих посадових обов (язків не дозволяється:  
12. а) працювати в органах державної влади і місцевого самоврядування, обіймати штатні посади в об'єднаннях громадян, організаціях, установах та на підприємствах;  
13. б) одержувати винагороди або разові гонорари за іншу роботу, крім наукової та творчої;  
14. в) ставати засновником (співзасновником) засобів масової інформації.  
15. 4. Керівники НТКУ та НРКУ припиняють членство у політичних партіях і не беруть участі у політичній діяльності.  
16. 5. Керівником НТКУ та НРКУ не може бути призначена особа, яка має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку.  
17. Стаття 2. Статус керівників НТКУ та НРКУ  
18. 1. На керівників НТКУ та НРКУ поширюється правовий статус державних службовців.  
19. 2. Посада керівника НТКУ та НРКУ відноситься до першої категорії державного службовця.  
20. 3. Керівники НТКУ та НРКУ з моменту призна-чення працюють на цих посадах на постійній основі.  
21. Розділ ІІ.  
22. Призначення керівників НТКУ та НРКУ  
23. Стаття 3. Повноваження щодо призначень  
24. 1. Керівники НТКУ та НРКУ призначаються Верховною Радою України за поданням Президента України або в інший спосіб, визначений цим Законом.  
25. 2. У разі відсутності або несвоєчасного подання Президента України Верховна Рада України призначає керівника НТКУ або НРКУ за пропозицією відповідного Комітету Верховної Ради України (далі - Комітет).  
26. 3. У разі затримки з розглядом цього питання Верховною Радою України або відсутністю ухваленого нею рішення керівника НТКУ або НРКУ призначає Президент України відповідно до статті 6 цього Закону.  
27. Стаття 4. Внесення кандидатур  
28. 1. Протягом 15 днів після припинення повноважень керівника НТКУ або НРКУ Президент України вносить до Верховної Ради України три кандидатури для призначення одного з кандидатів на відповідну вакантну посаду.  
29. 2. У разі відсутності протягом визначеного цією статтею часу подання Президента України Верховна Рада України приймає Постанову, якою доручає Комітету внести у визначений нею термін, але не пізніше, ніж протягом 15 днів, три кандидатури для призначення одного з кандидатів на вакантну посаду керівника НТКУ або НРКУ. Кожна з цих кандидатур має бути попередньо підтримана не менше ніж трьома депутатськими фракціями або депутатськими групами Верховної Ради України.  
30. Стаття 5. Процедура призначення Верховною Радою України  
31. 1. Після надходження подання з кандидатурами для призначення керівником НТКУ або НРКУ Верховна Рада України розглядає це питання і приймає відповідне рішення протягом 15 днів своєї пленарної роботи.  
32. 2. Обов (язковими елементами процедури призначення є:  
33. а) розгляд висновків Комітету;  
34. б) рейтингове голосування по кожній з кандидатур;  
35. в) прийняття Постанови Верховної Ради України про призначення на керівну посаду кандидата, який набрав при рейтинговому голосуванні найбільшу кількість голосів.  
36. 3. У разі, якщо Верховна Рада України відхилила внесені кандидатури, не прийнявши Постанови про призначення керівника НТКУ або НРКУ, на повторний розгляд цього питання вносяться інші кандидатури в порядку, визначеному попередньою статею цього Закону.  
37. 4. Повторний розгляд питання про призначення керівника НТКУ або НРКУ проводиться за процедурою, визначеною частинами першою та другою цієї статті.  
38. Стаття 6. Процедура призначення Президентом України  
39. 1. У разі, якщо Верховна Рада України після надходження подання з кандидатурами для призначення керівником НТКУ або НРКУ протягом визначеного часу не провела призначення, один з цих кандидатів може бути призначеним на відповідну посаду Президентом України.  
40. 2. У разі, якщо Верховна Рада України двічі відхилила внесені кандидатури, Президентом України може бути призначеним на відповідну посаду один з двох кандидатів, які при рейтингових голосуваннях у парламенті набирали найбільшу кількість голосів.  
41. Розділ ІІІ.  
42. Припинення повноважень керівника НТКУ або НРКУ  
43. Стаття 7. Підстави для припинення повноважень  
44. 1. Повноваження керівника НТКУ або НРКУ вважаються припиненими у разі:  
45. 1) його звернення до Верховної Ради України та Президента України з особистою заявою про складання повноважень;  
46. 2) припинення його громадянства;  
47. 3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;  
48. 4) порушення ним вимог щодо несумісності, встановлених цим Законом;  
49. 5) визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер;  
50. 6) неможливості виконання ним цих обов'язків за станом здоров'я більше, ніж 6 місяців;  
51. 7) виїзду його на постійне місце проживання за кордон або зміни місця проживання, що унеможливлює його перебування у визначений робочий час на постійному робочому місці;  
52. 8) порушення ним основних принципів інформа-ійних відносин і права громадян на інформацію, визначених у статті 34 Конституції України та статтях 5, 9, 10 Закону України "Про інформацію", а також основних принципів діяльності телерадіорганізацій, визначених у статті 2 Закону України "Про телебачення і радіомовлення";  
53. 9) його професійної невідповідності займаній посаді;  
54. 10) невиконання ним службових обов'язків або зловживання службовим становищем;  
55. 11) його смерті;  
56. 12) реорганізації або ліквідації НТКУ чи НРКУ.  
57. 2. Повноваження керівника НТКУ або НРКУ в цих випадках припиняються Постановою Верховної Ради (якщо керівника призначала Верховна Рада України) або Указом Президента України (якщо його призначав Президент України).  
58. 3. Керівник НТКУ або НРКУ може бути звільненим з посади Верховною Радою України або Президентом України, якщо він порушує Конституцію України або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.  
59. Стаття 8. Звільнення з посади Верховною Радою України  
60. 1. Верховна Рада України може звільнити керівника НТКУ або НРКУ не раніше, ніж через рік його роботи на цій посаді, за результатами розгляду поданого ним звіту.  
61. 2. Звіт керівника НТКУ або НРКУ про діяльність на відповідній посаді готується за письмовою пропозицією не менше 150 народних депутатів України, яка подається на ім (я Голови Верховної Ради України. У пропозиції формулюються запитання, на які народні депутати України хотіли б отримати відповіді перед розглядом звіту або безпосередньо у звіті.  
62. 3. Голова Верховної Ради України або особа, яка виконує його обов (язки, протягом п (яти днів після отримання пропозиції народних депутатів України повідомляє керівника НТКУ або НРКУ про необхідність підготовки звіту про його діяльність на відповідній посаді. До Верховної Ради України цей звіт має бути поданим у письмовій формі протягом десяти днів.  
63. 4. Після ознайомлення народних депутатів України із звітом у комітетах та фракціях і групах Верховної Ради України питання про звільнення з посади керівника НТКУ або НРКУ може бути розглянутим на пленарному засіданні Верховної Ради України.  
64. 5. Внаслідок розгляду звіту керівника НТКУ або НРКУ може бути прийнята Постанова Верховної Ради України з пропозицією про звільнення його із займаної посади, яка надсилається для реагування Президентові України.  
65. 6. Керівник НТКУ або НРКУ вважається звільненим із займаної посади, якщо Президент України погодився з пропозицією Верховної Ради України і видав відповідний Указ.  
66. 7. Президент України має розглянути Постанову Верховної Ради України з пропозицією про звільнення з посади керівника НТКУ або НРКУ протягом десяти днів. Якщо у визначений термін Президент України не відреагував на пропозицію (не видав відповідний Указ або не надав аргументованих заперечень), Верховна Рада України може підтвердити свої попередні виснов-ки і прийняти остаточне рішення.  
67. 8. Керівник НТКУ або НРКУ звільняється з посади також у разі, якщо Верховна Рада України протягом 15 днів пленарної роботи розглянула заперечення Президента України, але відхилила їх, підтвердивши свої попередні висновки і прийнявши остаточне рішен-ня про звільнення керівника НТКУ або НРКУ із займа-ної посади.  
68. 9. Якщо внаслідок розгляду звіту Верховна Рада України позитивно оцінила діяльність керівника НТКУ або НРКУ чи не прийняла ніякого рішення, черговий звіт керівника НТКУ або НРКУ за пропозицією народ-них депутатів України може бути розглянутим у Верховній Раді України не раніше ніж через рік.  
69. Стаття 9. Звільнення з посади Президентом України  
70. 1. Президент України може ініціювати розгляд питання про звільнення керівника НТКУ або НРКУ із займаної посади чи звільнити його з посади в порядку, передбаченому цією статтею Закону.  
71. 2. З цією метою Президент України вносить до Верховної Ради України відповідну пропозицію з обгрунтуванням необхідності звільнення керівника НТКУ або НРКУ із займаної посади.  
72. 3. Верховна Рада України протягом 15 днів своєї пленарної роботи розглядає пропозицію Президента України і приймає Постанову, якою схвалює цю пропозицію, наслідком чого є відставка керівника НТКУ або НРКУ із займаної посади, або відхиляє її, що має бути аргументованим.  
73. 4. Якщо у визначений термін Верховна Рада України не розглянула цю пропозицію або не визначилася щодо неї, Президент України має право звільнити керівника НТКУ або НРКУ із займаної посади своїм Указом.  
74. 5. Якщо Верховна Рада України своєю Постано-вою відхилила пропозицію про звільнення керівника НТКУ або НРКУ із займаної посади, Президент України повторно може порушити це питання не раніше ніж через півроку.  
75. Стаття 10. Виконання обов (язків керівника НТКУ або НРКУ  
76. 1. У разі припинення повноважень керівника НТКУ або НРКУ посадові обов (язки цих керівників виконують їхні перші заступники.  
77. 2. Якщо Верховна Рада України та Президент України у разі припинення повноважень керівника НТКУ або НРКУ протягом ста днів не призначать іншого керівника, на відповідну посаду призначається особа, яка протягом цього часу виконувала ці службові обов (язки.  
78. 3. Призначення в таких випадках проводиться розпорядженням Прем (єр-міністра України, що вида-ється протягом десяти днів.  
79. Прикінцеві положення  
80. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування.  
81. 2. До приведення нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.  
82. 3. Кабінету Міністрів України протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом:  
83. 1) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
84. 2) забезпечити приведення у відповідність із цим Законом нормативно-правових актів, якими керуються у своїй діяльності НТКУ та НРКУ.