Кількість абзаців - 52 Розмітка (ліва колонка)


Про організацію оборонного планування (Друге читання)

0. Проект ЗАКОН УКРАЇНИ Про організацію оборонного планування  
1. Цей Закон визначає принципи, основні завдання та зміст оборонного планування.  
2. Стаття 1. Визначення термінів  
3. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:  
4. директива з оборонного планування - документ, який визначає основні показники оборонного планування;  
5. комплексні цільові програми розвитку Збройних Сил України та інших військових формувань - програми, що розробляються центральними органами виконавчої влади, які здійснюють керівництво військовими формуваннями, з метою визначення перспективних цілей, завдань та практичних заходів організаційного (технічного) і соціально-економічного характеру щодо розвитку відповідних військових формувань, з урахуванням визначених строків планування та основних (орієнтовних) показників забезпечення матеріальними, фінансовими і людськими ресурсами (далі - державні ресурси) у сфері оборони;  
6. оборонний бюджет - видатки, передбачені у Державному бюджеті України на оборону;  
7. оборонне планування - складова частина системи планування оборони держави та управління у сфері оборони, що здійснюється з метою визначення заходів, спрямованих на досягнення необхідного рівня обороноздатності держави, шляхом обґрунтування перспектив розвитку Збройних Сил України та інших військових формувань, що найбільшою мірою відповідають характеру реальних і потенційних загроз у воєнній сфері, засадам стратегічного застосування Збройних Сил України, економічним та демографічним можливостям держави. Оборонне планування забезпечує здійснення заходів з підготовки держави до оборони відповідно до встановлених строків планування та прогнозних видатків на оборону;  
8. основні показники оборонного планування - вихідні дані для оборонного планування, які включають завдання мирного та воєнного часу для військових формувань на плановий період, пріоритетні цілі їх розвитку, перелік основних оборонних програм, аналіз стану та оцінку тенденцій розвитку військових формувань, основні параметри підготовки військ (сил), мету, завдання, строки, порядок розроблення, узгодження та затвердження документів планування, інші необхідні дані;  
9. стратегія воєнної безпеки - складова частина Стратегії національної безпеки України, яка визначає напрями запобігання та нейтралізації реальних і потенційних загроз національній безпеці України у воєнній сфері.  
10. Стаття 2. Основні принципи оборонного планування  
11. Оборонне планування здійснюється за такими принципами: відповідність оборонного планування засадам державної політики у сфері національної безпеки і оборони України;  
12. застосування програмно-цільового методу для забезпечення оптимального і ефективного використання державних ресурсів;  
13. системність і паралельність процесу оборонного планування із збереженням колегіальності у прийнятті рішень;  
14. самостійність і відповідальність учасників оборонного планування за визначення основних показників оборонного планування;  
15. гарантування державою забезпечення реалізації заходів оборонного планування;  
16. установлення демократичного цивільного контролю над Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями.  
17. Стаття 3. Основні завдання та види оборонного планування  
18. Основними завданнями оборонного планування є:  
19. систематичне проведення оцінки реальних і потенційних загроз у воєнній сфері, визначення взаємозв'язку між цілями і завданнями діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань;  
20. перегляд перспективних і поточних планів розвитку Збройних Сил України та інших військових формувань, які базуються на програмно-цільовому методі планування;  
21. створення і підтримання на належному рівні державних ресурсів у сфері оборони, а також ефективне управління ними для забезпечення розвитку Збройних Сил України та інших військових формувань;  
22. впровадження механізмів ринкової економіки у сфері оборонного планування для залучення інвестицій в оборонну промисловість.  
23. Оборонне планування поділяється на довгострокове, середньострокове і короткострокове.  
24. Стаття 4. Довгострокове оборонне планування  
25. Довгострокове оборонне планування здійснюється один раз на 12 років з метою визначення засад державної політики у сфері оборони та створення нормативно-правової бази для середньо- і короткострокового оборонного планування.  
26. Під час здійснення довгострокового оборонного планування:  
27. Рада національної безпеки і оборони України на основі Стратегії національної безпеки України визначає стратегію воєнної безпеки, уточнює у разі потреби положення Воєнної доктрини України, завдання Збройних Сил України та інших військових формувань у сфері оборони, розглядає і подає на затвердження Президентові України проекти концепцій їх розвитку;  
28. Кабінет Міністрів України розробляє макроекономічні показники стану і розвитку національної економіки, у тому числі оборонно-промислового комплексу, визначає прогнозні показники видатків Державного бюджету України на оборону, орієнтовні показники обсягів державного оборонного замовлення, схвалює проекти концепцій розвитку військових формувань і вносить їх на розгляд Ради національної безпеки і оборони України;  
29. центральні органи виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, розробляють проекти концепцій розвитку відповідних військових формувань, у яких зазначаються мета, завдання, принципи, напрями, пріоритети та етапи їх розвитку на плановий період, і вносять їх на розгляд Кабінету Міністрів України.  
30. Стаття 5. Середньострокове оборонне планування  
31. Середньострокове оборонне планування здійснюється один раз на 6 років з метою визначення комплексу практичних заходів організаційного (технічного) і соціально-економічного характеру, що забезпечують підтримання необхідного рівня обороноздатності держави на плановий період.  
32. Під час здійснення середньострокового оборонного планування:  
33. Кабінет Міністрів України затверджує основні завдання центральних органів виконавчої влади у сфері оборони, прогнозні показники видатків Державного бюджету України на оборону та орієнтовні показники обсягів державного оборонного замовлення, а також проекти комплексних цільових програм розвитку Збройних Сил України та інших військових формувань;  
34. центральні органи виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, на основі затверджених Президентом України концепцій розвитку відповідних військових формувань розробляють проекти комплексних цільових програм розвитку цих формувань;  
35. Міністерство оборони України разом з іншими центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, видає директиву з оборонного планування. У разі потреби зазначеними центральними органами виконавчої влади розробляються плани-графіки виконання комплексних цільових програм розвитку Збройних Сил України та інших військових формувань, а також їх забезпечення відповідними державними ресурсами.  
36. Стаття 6. Короткострокове оборонне планування  
37. Короткострокове оборонне планування здійснюється один раз на 2 роки з метою деталізації виконання комплексних цільових програм розвитку Збройних Сил України та інших військових формувань шляхом розроблення планів розвитку цих формувань, а також своєчасного їх коригування.  
38. Під час здійснення короткострокового оборонного планування:  
39. Кабінет Міністрів України уточнює на 2 наступні роки прогнозні показники видатків Державного бюджету України на оборону та показники обсягів державного оборонного замовлення, а також затверджує показники видатків на оборону та показники обсягів державного оборонного замовлення на наступний бюджетний рік;  
40. центральні органи виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, розробляють плани розвитку відповідних військових формувань, бюджетний запит та пакет документів державного оборонного замовлення на наступний бюджетний рік, а також пропозиції до проекту Державного бюджету України та проекту основних показників державного оборонного замовлення на другий наступний рік.  
41. Стаття 7. Координація заходів і контроль у сфері оборонного планування  
42. Координація заходів і контроль у сфері оборонного планування здійснюються Радою національної безпеки і оборони України.  
43. Кабінет Міністрів України організовує і здійснює контроль за виконанням комплексних цільових програм розвитку Збройних Сил України та інших військових формувань.  
44. Центральні органи виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, щороку до 1 вересня подають Кабінету Міністрів України звіт про стан оборонного планування, виконання оборонного бюджету та комплексних цільових програм розвитку відповідних військових формувань.  
45. У рамках оборонного планування для забезпечення формування і розроблення спільних засад виконання завдань оборонного планування, здійснення ефективної координації та взаємодії між центральним і місцевими органами виконавчої влади під час виконання цих завдань можуть утворюватися урядові, міжгалузеві та відомчі робочі групи (комісії).  
46. Стаття 8. Оборонний огляд  
47. Оборонний огляд - процедура перевірки стану і готовності Збройних Сил України та інших військових формувань до виконання визначених завдань у сфері оборони, відповідності структури, бойового і кількісного складу військ (сил) встановленому рівню забезпеченості державними ресурсами.  
48. Рішення щодо проведення оборонного огляду приймається Президентом України за поданням Ради національної безпеки і оборони України.  
49. Кабінет Міністрів України організовує і контролює проведення центральними органами виконавчої влади та іншими заінтересованими державними органами оборонного огляду.  
50. Результати оборонного огляду відображаються у стратегічному оборонному бюлетені, організація розроблення якого покладається на Раду національної безпеки і оборони України, та враховуються під час здійснення оборонного планування.  
51. Стаття 9. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.