Кількість абзаців - 165 Розмітка (ліва колонка)


Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу (Друге читання)

0. Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу  
3. Цей Закон визначає комплекс організаційних та економічних заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу.  
4. Метою цього Закону є сприяння поліпшенню фінансового становища підприємств паливно-енергетичного комплексу, запобіганню їх банкрутству та підвищенню рівня інвестиційної привабливості шляхом врегулювання процедурних питань та впровадження механізмів погашення заборгованості, надання суб'єктам господарської діяльності права їх застосування, визначення порядку взаємодії державних органів, розпорядників бюджетних коштів із суб`єктами господарської діяльності щодо застосування механізмів погашення заборгованості.  
5. Стаття 1. Визначення термінів  
6. Для цілей цього Закону терміни вживаються у такому значенні:  
7. 1.1. Підприємства паливно-енергетичного комплексу - гірничі підприємства (шахти, рудники, копальні, кар`єри, розрізи, збагачувальні фабрики), газовидобувні підприємства, котельні, підключені до магістральних теплових мереж, а також підприємства, які на дату виникнення заборгованості володіли ліцензією хоча б з одного виду діяльності:  
8. - виробництва електричної енергії;  
9. - передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами;  
10. - передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами;  
11. - постачання електричної енергії за регульованим тарифом;  
12. - оптового постачання електричної енергії;  
13. - транспортування природного газу магістральними трубопроводами;  
14. - транспортування природного і нафтового газу розподільними трубопроводами;  
15. - транспортування нафтопродуктів магістральними трубопроводами;  
16. - постачання природного газу за регульованим тарифом;  
17. 1.2. Погашення заборгованості - заходи, направлені на зменшення та/або розстрочення кредиторської та дебіторської заборгованості шляхом застосування механізмів списання, взаєморозрахунків, реструктуризації, часткової оплати на умовах, визначених цим Законом;  
18. 1.3. Учасники розрахунків - підприємства паливно - енергетичного комплексу, суб'єкти господарської діяльності, розпорядники коштів державного та місцевих бюджетів, державні цільові фонди, Державний комітет України з державного матеріального резерву, правонаступники ліквідованих фондів, що були передбачені законодавством, розпорядник цільового галузевого фонду створення ядерно-паливного циклу Міністерства палива та енергетики України, які мають дебіторську або кредиторську заборгованість, та які здійснюють заходи щодо її погашення на умовах, визначених цим Законом;  
19. 1.4. Заборгованість - підтверджена учасниками розрахунків на розрахункову дату сума коштів, яка:  
20. 1) підлягає сплаті за товари, роботи (послуги), спожиті у процесі виробництва (видобутку), передачі (транспортування) та/або постачання енергоносіїв, відповідно до укладених договорів або з інших підстав, передбачених чинним законодавством, але не сплачена;  
21. 2) є податковим боргом та підлягає сплаті, але не сплачена, до бюджетів всіх рівнів та державних цільових фондів, у тому числі ліквідованих;  
22. 3) підлягає сплаті, але не сплачена до цільового галузевого фонду створення ядерно-паливного циклу Міністерства палива та енергетики України;  
23. 4) передбачена видатками бюджетів усіх рівнів, але не отримана суб'єктами господарської діяльності, в тому числі за пільгами та субсидіями, для оплати за спожиті енергоносії;  
24. 5) підлягає сплаті і виникла внаслідок відсутності у державному бюджеті минулих років видаткових статей або передбачення видатковими статтями часткового фінансування видатків для розрахунків за енергоносії, в тому числі за пільгами та субсидіями, спожиті підприємствами, організаціями, закладами та установами, які фінансуються з бюджетів усіх рівнів;  
25. 1.5. Енергоносії - кам'яне і буре вугілля, торф, інші види первинного твердого палива, кам'яновугільні брикети, інші види вторинного твердого палива, буровугільні і торф'яні брикети, газ нафтопереробки, нафтопродукти, природний газ, природні енергетичні ресурси (ядерна, гідравлічна та геотермальна енергія, інші природні ресурси), електрична і теплова енергія;  
26. 1.6. Реєстр підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості (далі - Реєстр) -автоматизована комп`ютерна база даних, яка ведеться оптовим постачальником електричної енергії та призначена для накопичення, систематизації і зберігання відомостей про підприємства паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь у процедурі погашення заборгованості, а також для видачі відповідних документів, які підтверджують участь підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості, визначеної цим Законом, і забезпечення інформацією користувачів Реєстру;  
27. 1.7. Розрахункова дата - дата, на яку кожним з учасників розрахунків фіксується сума кредиторської та дебіторської заборгованості для погашення шляхом застосування механізмів, визначених цим Законом. Розрахунковою датою встановлюється 1 січня 2004 року;  
28. 1.8. Звітність - це періодичне та (або) разове надання до Міністерства палива та енергетики України підприємствами паливно-енергетичного комплексу, які внесені до Реєстру, документів, що складаються за наслідками підтвердження сум заборгованості та (або) після застосування механізмів погашення заборгованості, визначених цим Законом. Порядок, зміст та періодичність надання звітності встановлюється Міністерством палива та енергетики України;  
29. 1.9. Виробник електричної енергії - суб'єкт господарської діяльності, який є власником або на інших підставах користується генеруючими потужностями і згідно з умовами відповідної ліцензії виробляє та продає електричну енергію;  
30. 1.10. Газовидобувне підприємство - суб'єкт господарської діяльності, який згідно з умовами відповідного спеціального дозволу (ліцензії) здійснює видобування газу на території України;  
31. 1.11. Постачальник природного газу за регульованим тарифом - суб'єкт господарської діяльності, який згідно з умовами відповідної ліцензії постачає природний газ безпосередньо споживачам на визначеній території за тарифами, які підлягають державному регулюванню.  
32. Терміни "оптовий постачальник електричної енергії", "енергопостачальник" вживаються у цьому Законі у значенні відповідно до Закону України "Про електроенергетику".  
33. Стаття 2. Сфера дії Закону  
34. Цей Закон регулює відносини, пов`язані з провадженням комплексу заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу.  
35. Дія цього Закону поширюється на підприємства паливно-енергетичного комплексу, а також інших учасників розрахунків, які мають або перед якими є заборгованість, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії.  
36. Стаття 3. Засади застосування положень цього Закону для підприємств паливно-енергетичного комплексу  
37. 3.1. Для участі у процедурі погашення заборгованості шляхом застосування механізмів, визначених цим Законом, орган управління підприємства паливно-енергетичного комплексу приймає відповідне рішення. Підприємство паливно-енергетичного комплексу, яке прийняло рішення про участь у процедурі погашення заборгованості, підлягає реєстрації шляхом внесення цього підприємства до Реєстру. Порядок ведення та користування даними Реєстру визначається Кабінетом Міністрів України.  
38. 3.2. Внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру.  
39. 3.2.1. Для внесення до Реєстру підприємство паливно-енергетичного комплексу протягом 1 (одного) місяця з дати набрання чинності цієї статті подає до Міністерства палива та енергетики України підтверджувальні документи, в тому числі:  
40. - копію рішення органу управління підприємства щодо участі у процедурі погашення заборгованості;  
41. - копію свідоцтва про включення до єдиного державного реєстру підприємств і організацій;  
42. - копію установчих документів;  
43. - копію довідки статистичного управління про реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності в органах статистики;  
44. - копії наявних ліцензій;  
45. - копію балансу підприємства станом на розрахункову дату та за останній звітний період;  
46. - довідку, складену підприємством у довільній формі, про обсяги та структуру дебіторської і кредиторської заборгованості із зазначенням кредиторів, дебіторів, величини і видів заборгованості, станом на розрахункову дату та за останній звітний період.  
47. Підтверджувальні документи підписуються або засвідчуються уповноваженою особою та скріплюються печаткою підприємства. Повноваження особи, яка подає підтверджувальні документи, встановлюються у відповідності до вимог законодавства. Відповідальність за повноту та достовірність даних, наведених у підтверджувальних документах, несуть учасники розрахунків.  
48. 3.2.2. У разі, якщо на дату подання зазначених документів відносно підприємства паливно-енергетичного комплексу порушено справу про банкрутство або за розпорядчими документами здійснюється виконавче провадження, таке підприємство, крім документів, зазначених в частині другій цієї статті, подає до Міністерства палива та енергетики України копії рішень господарського суду відносно провадження по справі, розпорядчих документів, а також довідку, складену у довільній формі, із зазначенням стадії провадження справи про банкрутство та копію плану санації, затвердженого судом (у разі наявності).  
49. 3.2.3. Якщо відносно державного (комунального) підприємства, або господарського товариства, у статутному фонді якого частка держави складає не менше 25 відсотків і яке є підприємством паливно-енергетичного комплексу, винесено ухвалу суду про проведення його санації та призначено керуючого санацією, особа, що виконує функції управління таким підприємством (боржником), зобов'язана у термін, визначений цим Законом, здійснити заходи для його внесення до Реєстру. Відповідальність щодо здійснення заходів з внесення такого підприємства до Реєстру несе особа, що здійснює функції органів управління підприємства (боржника).  
50. 3.2.4. У разі наявності всіх необхідних підтверджувальних документів Міністерство палива та енергетики України не має право відмовити підприємству паливно-енергетичного комплексу у внесенні його до Реєстру.  
51. 3.2.5. Міністерство палива та енергетики України протягом десяти днів після закінчення терміну, встановленого для підприємств паливно-енергетичного комплексу для подачі підтверджувальних документів, формує перелік підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь в процедурі погашення заборгованості, і видає наказ про затвердження такого переліку. Наказ Міністерства палива та енергетики України є підставою для внесення до Реєстру підприємств паливно - енергетичного комплексу, визначених переліком. Підприємство паливно - енергетичного комплексу вважається таким, що приймає участь у процедурі погашення заборгованості, з дати видання наказу Міністерством палива та енергетики України про затвердження переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які прийняли рішення про участь в процедурі погашення заборгованості. Документом, що підтверджує участь підприємства паливно - енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості, є виписка з Реєстру.  
52. 3.3. Підприємства, що внесені до Реєстру, зобов'язані надавати звітність Міністерству палива та енергетики України. Відповідальність за достовірність наданої звітності несе керівник підприємства.  
53. 3.4. Термін дії процедури погашення заборгованості підприємствами паливно-енергетичного комплексу не може перевищувати 9 (дев`яти) місяців з дати видання Міністерством палива та енергетики України наказу про затвердження переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості.  
54. 3.5. Виключення з Реєстру підприємства паливно-енергетичного комплексу здійснюється у випадках та у порядку, визначених цим Законом.  
55. 3.5.1. У разі подання до Міністерства палива та енергетики України рішення підприємства паливно-енергетичного комплексу про припинення участі підприємства у процедурі погашення заборгованості, Міністерство палива та енергетики України протягом п'яти днів видає наказ про виключення підприємства з переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості. Підприємство вважається виключеним з переліку підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості, з дати видання відповідного наказу Міністерством палива та енергетики України, про що здійснюється відповідний запис у Реєстрі.  
56. 3.6. Користувачами Реєстру є:  
57. - органи державної влади;  
58. - розпорядники бюджетних коштів;  
59. - державні цільові фонди;  
60. - підприємства - учасники розрахунків;  
61. - органи правосуддя та правопорядку.  
62. 3.7. Внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до Реєстру є підставою для повернення господарським судом без розгляду заяви про порушення провадження у справі про банкрутство.  
63. На строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості щодо такого підприємства зупиняється дія пункту 140 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації", в частині заборони здійснення операцій з борговими вимогами та зобов'язаннями.  
64. На строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості підлягають призупиненню заходи примусового виконання рішень щодо цього підприємства.  
65. 3.8. У разі прийняття підприємством паливно-енергетичного комплексу рішення про дострокове припинення участі у процедурі погашення заборгованості для такого підприємства з дати виключення підприємства з Реєстру скасовується призупинення заходів примусового виконання рішень суду та відновлюється дія пункту 140 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації", в частині заборони здійснення операцій з борговими вимогами та зобов'язаннями.  
66. Стаття 4. Підтвердження заборгованості  
67. 4.1. Однією з умов застосування кожного механізму погашення заборгованості, встановленого цим Законом, є підтвердження учасниками розрахунків сум заборгованості у тій частині, яку передбачається погасити на умовах, визначених цим Законом.  
68. 4.2. В процесі підтвердження заборгованості учасниками розрахунків самостійно на підставі відповідних документів встановлюються та уточнюються суми дебіторської та кредиторської заборгованості, що підлягають погашенню. За результатами встановлення та уточнення сум заборгованості складається акт про наявність та розмір заборгованості, яку передбачається погасити із застосуванням механізмів, визначених цим Законом.  
69. 4.3. В залежності від причини виникнення та обраного механізму погашення заборгованості до документів, на підставі яких складається акт про наявність та розмір заборгованості, можуть бути віднесені документи, що у відповідності до чинного законодавства підтверджують наявність у учасників розрахунків кредиторської або дебіторської заборгованості, а також копії рішень відповідних органів виконавчої влади про ліквідацію юридичних осіб - боржників або кредиторів тощо.  
70. 4.4. Порядок підтвердження заборгованості при застосуванні різних механізмів її погашення на умовах, визначених цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Таким порядком повинні бути визначені:  
71. - склад документів, які необхідні для підтвердження заборгованості при застосуванні кожного механізму погашення заборгованості, визначеного цим Законом;  
72. - термін та процедура розгляду взаємних звернень учасників розрахунків відносно підтвердження заборгованості;  
73. - процедура та термін надання відповідними органами виконавчої влади копій рішень про ліквідацію юридичних осіб, а також інформації про наявність їх правонаступників;  
74. - відповідальність учасників розрахунків за недотримання термінів та порядку проведення процедури підтвердження сум заборгованості, в тому числі відповідальність керівників державних (комунальних) підприємств, а також господарських товариств, у статутних фондах яких частка держави становить більше ніж 50%, при зверненнях підприємств паливно-енергетичного комплексу, які внесені до Реєстру;  
75. - відповідальність посадових осіб державних податкових органів та інших органів виконавчої влади стосовно невиконання або недотримання порядку та строків при підтвердженні заборгованості.  
76. Стаття 5. Списання заборгованості  
77. 5.1. На умовах, визначених цим Законом, дозволяється списання заборгованості:  
78. 5.1.1. Суб'єктів господарської діяльності - учасників розрахунків у складі:  
79. а) заборгованості по зобов`язаннях за енергоносії та послуги з їх передачі (транспортування) та/або постачання, за якими минув строк позовної давності;  
80. б) заборгованості по зобов`язаннях за енергоносії та послуги з їх передачі (транспортування) та/або постачання, за якими існують рішення судових органів, щодо яких минув строк давності пред'явлення виконавчого документа до виконання;  
81. в) заборгованості по зобов`язаннях за енергоносії та послуги з їх передачі (транспортування) та/або постачання, оформлених векселями щодо яких минув строк позовної давності;  
82. г) заборгованості по зобов`язаннях за енергоносії та послуги з їх передачі (транспортування) та/або постачання, яка виявилася непогашеною внаслідок недостатності коштів та майна або внаслідок відсутності документів про правонаступництво юридичних осіб, які реорганізовані чи знаходяться в процесі ліквідації, або ліквідовані у відповідності до Указів Президента України, рішень Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади, органів місцевих самоврядування;  
83. 5.1.2. Підприємств паливно-енергетичного комплексу, які внесені до Реєстру, у складі:  
84. а) заборгованості по зобов`язаннях за енергоносії та послуги з їх передачі (транспортування) та/або постачання, за якою не минув строк позовної давності і яка виникла з причин:  
85. - недостатності для задоволення грошових вимог підприємств паливно-енергетичного комплексу коштів та майна юридичних осіб, які знаходяться в процесі ліквідації, або ліквідовані відповідно до Указів Президента України, рішень Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади, місцевих органів самоврядування, а також тих, у яких відсутні правонаступники;  
86. - відсутності у бюджетах всіх рівнів минулих років видаткових статей або передбачення видатковими статтями часткового фінансування видатків для розрахунків за енергоносії, спожиті підприємствами, організаціями, закладами та установами, які фінансуються з Державного бюджету України та/або місцевих бюджетів;  
87. - відсутності у бюджетах всіх рівнів минулих років видаткових статей або передбачення видатковими статтями часткового фінансування пільг та субсидій, передбачених законодавством при оплаті за спожиті енергоносії;  
88. - постачання енергоносіїв підприємствам, організаціям, закладам та установам, які фінансуються з бюджетів всіх рівнів, в обсягах, більших ніж передбачено видатковими статтями державного та/або місцевих бюджетів;  
89. - невиконання зобов'язань з оплати енергоносіїв державними та комунальними підприємствами через невідповідність тарифів на електричну, теплову енергію та газ, що спожиті такими підприємствами, вартості товарів, робіт, послуг, які вони реалізовували, виконували або надавали в межах своєї господарської діяльності за умов, що величина такої вартості визначалася або встановлювалася органами державної влади чи місцевого самоврядування;  
90. - несплати населенням за електричну енергію в розмірі заборгованості, що виникла до 01.01.2001р. та є непогашеною станом на розрахункову дату;  
91. б) заборгованості по зобов'язаннях за товари, роботи (послуги), спожиті у процесі виробництва (видобутку), передачі (транспортування) та/або постачання енергоносіїв, за якими минув строк позовної давності;  
92. в) сум пені, штрафних та фінансових санкцій, нарахованих, але не сплачених, відповідно до законодавства України на суми податкових зобов'язань, що входять до складу податкового боргу, зафіксованого на розрахункову дату;  
93. г) сум обов'язкових платежів до Державного інноваційного фонду та зборів на фінансування витрат, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування, що підлягали сплаті станом на 1 вересня 2002 року;  
94. 5.1.3. Заборгованості державного підприємства "Енергоринок" перед державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго", яка виникла з причин недофінансування останнього і передана державному підприємству "Енергоринок" за розподільчим балансом у процесі створення державного підприємства "Енергоринок" згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 05.05.2000р №755 "Про утворення державного підприємства "Енергоринок";  
95. 5.1.4. Заборгованості за електричну енергію оптового постачальника електричної енергії та виробників електричної енергії в розмірі різниці між сумами дебіторської та кредиторської заборгованості оптового постачальника електричної енергії за електричну енергію, що визначена за погодженням з виробниками електричної енергії - кредиторами оптового постачальника електричної енергії;  
96. 5.1.5. Заборгованості державного підприємства "Національна енергогенеруюча компанія "Енергоатом" із сплати платежів до цільового галузевого фонду створення ядерно-паливного циклу Міністерства палива та енергетики України.  
97. 5.2. Заборгованість у складі, визначеному цією статтею, що підтверджена за встановленим порядком, списується без зміни податкових зобов'язань платників податків - учасників розрахунків.  
98. 5.3. При списанні заборгованості учасники розрахунків зобов`язані письмово повідомити дебіторів та / або кредиторів, заборгованість яких та/або перед якими списується, про розмір такої заборгованості.  
99. 5.4. При списанні платниками податків - учасниками розрахунків заборгованості, визначеної цією Статтею, не застосовується порядок врегулювання безнадійної заборгованості, встановлений Статтею 12 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств".  
100. Стаття 6. Особливості проведення взаєморозрахунків  
101. 6.1. У разі наявності в межах заборгованості рівних сум заборгованості, що підтверджені за встановленим порядком, дозволяється проведення взаєморозрахунків між:  
102. 6.1.1. Споживачами електричної енергії та енергопостачальниками, енергопостачальниками та оптовим постачальником електричної енергії, оптовим постачальником електричної енергії та виробниками електричної енергії, виробниками електричної енергії та суб'єктами господарської діяльності - кредиторами виробників електричної енергії, підприємствами паливно-енергетичного комплексу та бюджетами всіх рівнів і державними цільовими фондами, бюджетами всіх рівнів та суб'єктами господарської діяльності.  
103. 6.1.2. Споживачами продукції гірничих підприємств та гірничими підприємствами, гірничими підприємствами та бюджетами всіх рівнів і державними цільовими фондами, кредиторами гірничих підприємств, суб`єктами господарської діяльності.  
104. 6.1.3. Споживачами природного газу та постачальниками природного газу за регульованим тарифом, постачальниками природного газу за регульованим тарифом та підприємствами, що здійснюють транспортування газу магістральними трубопроводами до газорозподільних мереж або безпосередньо до споживачів, Дочірньою компанією "Газ України", Національною акціонерною компанією "Нафтогаз України", газовидобувними підприємствами та бюджетами всіх рівнів і державними цільовими фондами, суб`єктами господарської діяльності.  
105. 6.2. Проведення взаєморозрахунків здійснюється шляхом послідовного виконання зобов'язань учасниками розрахунків на підставі відповідних угод та у разі наявності в межах заборгованості, зафіксованої на розрахункову дату, рівних сум заборгованості, що підтверджені при визначенні таких сум.  
106. 6.3. Для розширення сфери застосування механізму проведення взаєморозрахунків для погашення заборгованості за електричну енергію дозволяється переведення заборгованості за електричну енергію в порядку, визначеному чинним законодавством, в межах сум заборгованості, підтвердженої на розрахункову дату, з одного суб'єкта господарської діяльності - споживача електричної енергії на іншого суб'єкта господарської діяльності, за умови, що останній має грошові вимоги у сумі, рівній кредиторській заборгованості споживача електричної енергії, до оптового постачальника електричної енергії або виробника електричної енергії, і такі грошові вимоги виникли у зв'язку з продажем товарів (робіт, послуг) до розрахункової дати.  
107. 6.4. Проведення взаєморозрахунків на умовах, визначених цим Законом, за участю бюджетів всіх рівнів дозволяється тільки на суму заборгованості, що виникла з причин:  
108. - неповного фінансування передбачених державним та/або місцевими бюджетами видатків для розрахунків за енергоносії, спожиті підприємствами, організаціями та установами, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів;  
109. - неповної оплати видатків, передбачених бюджетами всіх рівнів на фінансування пільг та субсидій, встановлених законодавством відносно оплати за енергоносії;  
110. - невиконання зобов'язань з оплати енергоносіїв державними та комунальними підприємствами через невідповідність тарифів на електричну, теплову енергію та газ, що спожиті такими підприємствами, вартості товарів, робіт, послуг, які вони реалізовували, виконували або надавали в межах своєї господарської діяльності за умов, що величина такої вартості визначалася або встановлювалася органами державної влади чи місцевого самоврядування.  
111. 6.5. Органи державної податкової служби не мають права відмовити за зверненням учасників розрахунків - платників податків в укладанні договору щодо проведення взаєморозрахунків на умовах, визначених цим Законом.  
112. 6.6. В процесі проведення взаєморозрахунків для погашення заборгованості можуть використовуватися власні кошти учасників розрахунків та залучені кошти.  
113. 6.7. Порядок проведення взаєморозрахунків встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
114. Стаття 7. Реструктуризація заборгованості за енергоносії  
115. 7.1. Державним (комунальним) підприємствам, а також господарським товариствам, у статутних фондах яких частка держави складає більше ніж 50 %, які відносяться до підприємств паливно-енергетичного комплексу та внесені до Реєстру, дозволяється, за згодою сторін, провести реструктуризацію кредиторської та (або) дебіторської заборгованості терміном до 10 (десяти) років з дати укладання відповідних договорів про реструктуризацію заборгованості з відстрочкою погашення заборгованості на перші два роки дії таких договорів та сплатою протягом наступних років щомісячно рівними частками.  
116. 7.2. Реструктуризація податкової заборгованості.  
117. 7.2.1. Підприємства паливно-енергетичного комплексу, які внесені до Реєстру та мають у складі заборгованості податкові зобов'язання, які залишились непогашеними після застосування механізму взаморозрахунків, передбаченого цим Законом, мають право на реструктуризацію такої заборгованості шляхом розстрочення терміном на 5 (п'ять) років з дати укладання відповідних договорів про реструктуризацію заборгованості (розстрочення податкової заборгованості) з відстрочкою погашення на перші два роки дії таких договорів та сплатою протягом наступних років щомісячно рівними частками.  
118. 7.2.2. Суб'єкти господарської діяльності - кредитори підприємств паливно-енергетичного комплексу, що не є підприємствами паливно-енергетичного комплексу, і уклали договори реструктуризації заборгованості з підприємствами паливно-енергетичного комплексу, які внесені, або були внесені до Реєстру, та які мають у складі заборгованості на розрахункову дату податкові зобов'язання, мають право на розстрочення такої заборгованості у сумі, яка дорівнює сумі реструктуризованої заборгованості підприємства паливно-енергетичного комплексу перед таким суб'єктом за відповідним договором.  
119. 7.3. Органи державної податкової служби за зверненням учасників розрахунків - платників податків укладають договори про реструктуризацію податкової заборгованості, на умовах визначених цим Законом.  
120. Договір про реструктуризацію податкової заборгованості повинен укладатися з урахуванням наступних умов:  
121. - договір про реструктуризацію заборгованості може бути скасований у судовому порядку за позовом кредитора у разі, коли боржник ухиляється від виконання умов договору щодо здійснення поточних розрахунків за договором реструктуризації податкової заборгованості або щодо повної сплати платником податків поточних нарахованих сум податків та зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів всіх рівнів;  
122. - скасування договору про реструктуризацію заборгованості є підставою для нарахування пені, штрафних та фінансових санкцій відповідно до законодавства на несплачену суму заборгованості.  
123. 7.4. Реструктуризована заборгованість не підлягає індексації, на неї не нараховується пеня, штрафні та інші фінансові санкції.  
124. Стаття 8. Погашення заборгованості з частковою оплатою її суми  
125. 8.1. Для погашення сум заборгованості, які входять до складу заборгованості, в тому числі заборгованості зі сплати пені, штрафних та фінансових санкцій, між підприємствами паливно-енергетичного комплексу, які внесені до Реєстру, та іншими суб'єктами господарської діяльності, після підтвердження заборгованості може використовуватися механізм погашення повної суми заборгованості шляхом її часткової оплати кредитору за ціною товару (робіт, послуг), що встановлюється сторонами, на основі укладання відповідного договору. Погашення заборгованості з частковою оплатою її суми не змінює податкових зобов'язань платників податків - учасників розрахунків.  
126. 8.2. Сума договору визначається за методом аналогії щодо цін, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) на момент виникнення відповідного зобов'язання та підтверджується інформацією, до складу якої, зокрема, входять статистична інформація, інформація про результати торгів на біржах та торгівельних системах, інформація про укладені договори щодо продажу ідентичних товарів (робіт, послуг), тощо.  
127. Стаття 9. Прикінцеві положення  
128. 9.1. Цей Закон набирає чинності з дня опублікування, крім статей 3 - 8.  
129. 9.2. Статті 3 - 8 цього Закону набирають чинності через два місяці з дня його опублікування.  
130. 9.3. Внести зміни та доповнення до таких законів України:  
131. 9.3.1. У Законі України "Про оподаткування прибутку підприємств" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., N 27, ст. 181, N 47, ст. 294; 1998 р., N 10, ст. 35, N 18, ст. 94; 1999 р., N 1, ст. 1, N 2-3, ст. 22, N 8, ст. 55, N 15, ст. 83, N 17, ст. 114, N 18, ст. 140, N 28, ст. 229, N 32, ст. 264, N 38, ст. 338, ст. 352, N 39, ст. 356, N 50, ст. 435; 2000 р., N 2, ст. 16, N 10, ст. 78, N 20, ст. 149, N 22, ст. 172, N 25, ст. 197, N 26, ст. 209, N 32, ст. 254, ст. 260, N 35, ст. 283, N 38, ст. 319, N 43, ст. 370; 2001 р., N 2-3, ст. 10, N 7, ст. 36, N 11, ст. 46, N 20, ст. 96, N 23, ст. 114; 2002 р., N 2, ст. 11, N 5, ст. 31, N 9, ст. 68, N 29, ст. 192, N 33, ст. 238, N 35, ст. 259, N 36, ст.. 266; 2003 р., N 10-11, ст. 86, N 12, ст. 88, N 30, ст.249):  
132. статтю 22 доповнити пунктом 22.30 такого змісту:  
133. "Встановити, що на період терміну дії процедури погашення заборгованості згідно з Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" для платників податків - учасників розрахунків, визначених цим Законом, порядок оподаткування їх прибутку визначається з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
134. у зв`язку з цим пункт 22.30 вважати пунктом 22.31;  
135. 9.3.2. Абзац четвертий підпункту 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., N 21, ст. 156, N 51, ст. 305; 1998 р., N 10, ст. 37, N 25, ст. 147, N 33, ст. 224, N 52, ст. 328; 1999 р., N 38, ст. 338, N 39, ст. 357; 2000 р., N 20, ст. 149; 2001 р., N 10, ст. 44; 2002 р., N 15, ст. 100, N 16, ст. 114; 2003 р., N 14, ст. 103) після слова "дозволяється" доповнити словами "крім проведення розрахунків відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
136. 9.3.3. У Законі України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 10, ст. 44; 2003 р., N 30, ст. 247; 2004 р., N 8, ст. 64):  
137. підпункт 18.2.1 пункту 18.2 статті 18 доповнити підпунктом е) такого змісту:  
138. "е) пені, штрафні та фінансові санкції, нараховані відповідно до законодавства України на суми податкових зобов`язань, що входять до складу заборгованості, встановленої в процесі підтвердження заборгованості згідно з Законом України " Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
139. статтю 19 доповнити пунктом 19.3.7 такого змісту:  
140. "Встановити, що на період терміну дії процедури погашення заборгованості згідно з Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу" для платників податків - учасників розрахунків, визначених цим Законом, порядок погашення зобов'язань юридичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) визначається з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
141. 9.3.4. У Законі України "Про виконавче провадження" (Відомості Верховної Ради України, 1999р., N24, ст.207; 2002р., N14, ст.96; 2003р., N5, ст.46; Офіційний вісник України, 2003р., N33, ст.1775, 2004р., N6, ст.37,N11, ст.140):  
142. доповнити статтю 34 пунктом 12 такого змісту:  
143. "12) передбачених статтею 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
144. доповнити частину другу статті 36 абзацом п`ятим такого змісту:  
145. "у випадках передбачених пунктом 12 статті 34 - до закінчення терміну дії процедури погашення заборгованості підприємствами паливно-енергетичного комплексу, визначеного Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
146. 9.3.5. Статтю 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" (Офіційний вісник України, 2003 р., N 49, ст. 2552, 2004 р., N 13, ст. 880) після слів "не передбачені для подальшого продажу" доповнити такими словами:  
147. "а також операцій щодо проведення розрахунків відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
148. 9.3.6. У Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 42-43, ст. 378):  
149. доповнити частину другу статті 8 абзацом такого змісту:  
150. "якщо боржник внесений до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості, у порядку, визначеному Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
151. доповнити частину першу статті 11 абзацом такого змісту:  
152. "Суддя, прийнявши заяву про порушення справи про банкрутство, відмовляє у порушенні провадження у справі про банкрутство, якщо боржник внесений до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості, у порядку, визначеному Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
153. викласти абзац перший частини тринадцятої статті 13 у наступній редакції:  
154. " 13. Керівник або орган управління боржника виключно за погодженням з розпорядником майна, крім випадку, коли боржник внесений до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості, у порядку, визначеному Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
155. доповнити частину першу статті 15 абзацом такого змісту:  
156. "За заявою боржника, а також наявності виписки з Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості, термін, визначений цією частиною, повинен бути збільшений на термін участі боржника у процедурі погашення заборгованості, визначений Законом України " Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
157. доповнити частину другу статті 15 абзацом другим такого змісту:  
158. "Якщо боржник був внесений до Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які приймають участь у процедурі погашення заборгованості, у порядку, визначеному Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу", суд на попередньому засіданні також розглядає дані надані боржником щодо задоволення вимог кредиторів, здійснених в процесі погашення заборгованості у порядку, визначеному Законом України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";  
159. у зв`язку з цим абзаци другий - п`ятий вважати абзацами третім - шостим.  
160. 9.3.7. На період дії процедури погашення заборгованості у відповідності до цього Закону для учасників розрахунків зупинити дію статті 74 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" (Офіційний вісник України, 2003 р., N 49, ст. 2552).  
161. 9.4. Кабінету Міністрів України:  
162. у двомісячний строк з дати набрання чинності Законом затвердити нормативно-правові акти, що випливають з Закону;  
163. визначити порядок погашення заборгованості підприємств паливно-енергетичного комплексу, ціни (тарифи) на товари (роботи, послуги) яких підлягають державному регулюванню та/або які є суб`єктами господарювання державного сектору економіки, за договорами реструктуризації, укладеними відповідно до цього Закону;  
164. забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом.