Про благоустрій населених пунктів (Друге читання)
0. | . |
1. | Закон України |
2. | Про благоустрій населених пунктів |
3. | Цей Закон визначає правові, економічні, соціальні та організаційні засади з благоустрою населених пунктів, спрямовані на забезпечення сприятливих для життєдіяльності людини умов. |
4. | Розділ І |
5. | ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ |
6. | Стаття 1. Благоустрій населених пунктів |
7. | Благоустрій населених пунктів - це комплекс соціально-економічних та екологічних заходів, що здійснюються на території населених пунктів з метою їх належного утримання, раціонального використання та охорони, формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, в умовах якого забезпечуються захист довкілля, санітарне та епідемічне благополуччя населення. |
8. | У цьому Законі: |
9. | територією вважається земельна ділянка в межах населеного пункту, яка використовується для розміщення об'єктів загального користування - парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів тощо; |
10. | утриманням у належному стані території вважається дотримання режиму її використання, що встановлюється правилами благоустрою території населених пунктів; |
11. | вулично-дорожньою мережею вважаються призначені для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг загального користування, внутрішньоквартальних та інших проїздів, тротуарів, пішохідних і велосипедних доріжок, а також набережні, майдани, площі, вуличні автомобільні стоянки з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху; |
12. | заходами з благоустрою населених пунктів вважається проведення робіт щодо раціонального використання та охорони території, організація упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням їх цільового призначення та обмежень на використання, що затверджуються органами місцевого самоврядування. |
13. | Стаття 2. Призначення благоустрою населених пунктів |
14. | Благоустрій населених пунктів передбачає: |
15. | наукове обґрунтування розподілу земель населених пунктів за цільовим призначенням з урахуванням державних, громадських і приватних інтересів; |
16. | розроблення і здійснення заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, збереження природних ландшафтів та інших об'єктів загального користування; |
17. | впровадження прогресивних форм упорядкування територій, розміщення будівель та інженерних споруд у межах населених пунктів; |
18. | організацію належного розміщення об'єктів житлової та громадської забудови, промислових будівель та інженерних споруд, територій і об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого та історико-культурного призначення; |
19. | створення умов для реалізації прав суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів; |
20. | установлення обмежень і обтяжень (земельних сервітутів) на використання земель, на яких розміщені об'єкти загального користування; |
21. | визначення напрямів сталого розвитку населених пунктів. |
22. | Стаття 3. Система благоустрою населених пунктів |
23. | Система благоустрою населених пунктів включає: |
24. | управління у сфері благоустрою населених пунктів; |
25. | визначення суб'єктів та об'єктів благоустрою населених пунктів; |
26. | організацію благоустрою населених пунктів; |
27. | стандартизацію і нормування у сфері благоустрою населених пунктів; |
28. | фінансове забезпечення благоустрою населених пунктів; |
29. | здійснення державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою населених пунктів; |
30. | встановлення відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів. |
31. | Стаття 4. Принципи благоустрою населених пунктів |
32. | Благоустрій населених пунктів ґрунтується на таких принципах: |
33. | законності; |
34. | пріоритетності загального користування територією населеного пункту перед її спеціальним використанням; |
35. | дотримання встановленого режиму використання територій та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого та історико-культурного призначення; |
36. | обов'язковості проведення відповідно до закону державної екологічної, санітарно-епідеміологічної та іншої експертизи будь-якої діяльності, яка може негативно вплинути на стан території населеного пункту; |
37. | невідворотності відповідальності у разі порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів. |
38. | Стаття 5. Законодавство з питань благоустрою населених пунктів |
39. | Законодавство з питань благоустрою населених пунктів складається з цього Закону, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері. |
40. | Стаття 6. Сфера дії Закону |
41. | Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері благоустрою населених пунктів і спрямовуються на забезпечення формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, захисту довкілля, санітарного та епідемічного благополуччя населення. |
42. | Дія цього Закону не поширюється на відносини щодо розвитку населених пунктів і територій, планування, забудови, проектування, будівництва об'єктів містобудування, інших об'єктів, які регулюються Законами України "Про основи містобудування" та "Про планування і забудову територій". |
43. | Дія цього Закону також не поширюється на відносини щодо використання та охорони територій та об'єктів природоохоронного, оздоровчого та історико-культурного призначення, водних об'єктів і лісів, які регулюються відповідним законодавством. |
44. | Розділ ІІ |
45. | УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ |
46. | Стаття 7. Органи управління у сфері благоустрою населених пунктів |
47. | Управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, органи самоорганізації населення. |
48. | Стаття 8. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері благоустрою населених пунктів |
49. | Кабінет Міністрів України у сфері благоустрою населених пунктів: |
50. | забезпечує реалізацію державної політики у цій сфері; |
51. | організовує розроблення і виконання загальнодержавних програм благоустрою населених пунктів, їх сталого розвитку; |
52. | забезпечує здійснення заходів, спрямованих на запобігання порушенню нормальних умов життєдіяльності людини, забрудненню територій населених пунктів, їх водних об'єктів; |
53. | здійснює заходи щодо збереження традиційного характеру забудови населених пунктів; |
54. | здійснює вилучення (викуп) земельних ділянок у порядку, визначеному земельним законодавством, для задоволення потреб населення; |
55. | вирішує інші питання у цій сфері відповідно до закону. |
56. | Стаття 9. Повноваження центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства у сфері благоустрою населених пунктів |
57. | Центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства у сфері благоустрою населених пунктів: |
58. | готує пропозиції щодо формування державної політики з питань благоустрою населених пунктів; |
59. | здійснює координацію діяльності органів виконавчої влади у цій сфері; |
60. | організовує в межах своїх повноважень виконання державних і регіональних програм благоустрою населених пунктів; |
61. | здійснює підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації кадрів у цій сфері; |
62. | бере участь у розробленні державних стандартів, норм і правил з питань реконструкції та експлуатації протизсувних та інших споруд; |
63. | забезпечує здійснення заходів щодо інженерного захисту територій населених пунктів від небезпечних геологічних процесів, прогнозування і запобігання їх розвитку; |
64. | здійснює нормативно-методичне забезпечення у цій сфері; |
65. | організовує проведення щорічного всеукраїнського конкурсу "Населений пункт найкращого благоустрою"; |
66. | вирішує інші питання у цій сфері відповідно до закону. |
67. | Стаття 10. Повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим у сфері благоустрою населених пунктів |
68. | Рада міністрів Автономної Республіки Крим у сфері благоустрою населених пунктів: |
69. | забезпечує реалізацію державної політики у цій сфері; |
70. | бере участь у розробленні і виконанні державних та регіональних програм благоустрою населених пунктів; |
71. | організовує та забезпечує безпечні і здорові умови життєдіяльності населення; |
72. | здійснює вилучення (викуп) земельних ділянок для задоволення потреб населення у порядку, встановленому земельним законодавством; |
73. | погоджує розміщення підприємств, установ та організацій, діяльність яких може вплинути на благоустрій населених пунктів; |
74. | визначає відповідно до законодавства режим використання територій рекреаційних зон; |
75. | організовує виконання робіт з благоустрою населених пунктів; |
76. | затверджує для підприємств, установ та організацій, розміщених на території населених пунктів, ліміти викидів і скидів забруднюючих речовин у довкілля; |
77. | здійснює контроль за виконанням правил благоустрою територій населених пунктів; |
78. | інформує населення щодо здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; |
79. | вирішує інші питання у цій сфері відповідно до закону. |
80. | Стаття 11. Повноваження місцевих державних адміністрацій у сфері благоустрою населених пунктів |
81. | Місцеві державні адміністрації у сфері благоустрою населених пунктів: |
82. | забезпечують реалізацію державної політики у цій сфері; |
83. | беруть участь у розробленні і виконанні державних та регіональних програм благоустрою населених пунктів, розробляють і виконують місцеві програми у цій сфері; |
84. | приймають рішення про обмеження, тимчасову заборону чи припинення діяльності підприємств, установ та організацій у разі порушення ними законодавства у цій сфері; |
85. | здійснюють контроль за виконанням правил благоустрою територій населених пунктів; |
86. | встановлюють межі зон санітарної охорони водних об'єктів, санітарно-захисних зон об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, з метою відокремлення таких об'єктів від території житлової забудови; |
87. | організовують виконання робіт з благоустрою населених пунктів; |
88. | залучають на договірних засадах кошти підприємств, установ та організацій і населення, а також бюджетні кошти на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулично-дорожньої мережі, інших об'єктів благоустрою населених пунктів; |
89. | готують питання про визначення в установленому законом порядку території, вибір, вилучення (викуп) земельної ділянки в межах населеного пункту для розміщення парків, майданчиків, інших об'єктів загального користування; |
90. | організовують охорону, реставрацію, використання пам'яток історії і культури, архітектури і містобудування, інших об'єктів у сфері благоустрою населених пунктів; |
91. | розробляють правила благоустрою територій населених пунктів; |
92. | інформують населення щодо здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; |
93. | вирішують інші питання у цій сфері відповідно до закону. |
94. | Стаття 12. Повноваження сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів |
95. | Сільські, селищні і міські ради у сфері благоустрою населених пунктів: |
96. | затверджують місцеві програми благоустрою населених пунктів; |
97. | координують діяльність у цій сфері підприємств, установ та організацій, які знаходяться на їх території; |
98. | створюють у разі потреби органи і служби для забезпечення благоустрою населених пунктів; |
99. | визначають відповідно до законодавства режим використання територій та об'єктів рекреаційного призначення, інших територій та об'єктів загального користування; |
100. | приймають в установленому законодавством порядку рішення про заборону використання в межах населеного пункту окремих природних ресурсів загального користування; |
101. | затверджують заходи з благоустрою населених пунктів, забезпечують їх здійснення; |
102. | організовують забезпечення на території населеного пункту чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях; |
103. | організовують місця відпочинку для населення; |
104. | затверджують правила благоустрою територій населених пунктів; |
105. | залучають на договірних засадах для здійснення заходів з благоустрою населених пунктів кошти і матеріально-трудові ресурси підприємств, установ, організацій і населення; |
106. | здійснюють контроль за станом територій підприємств, установ та організацій, її озелененням, охороною зелених насаджень і водних об'єктів; |
107. | інформують населення щодо здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; |
108. | вирішують інші питання у цій сфері відповідно до закону. |
109. | Стаття 13. Повноваження органів самоорганізації населення у сфері благоустрою населених пунктів |
110. | Повноваження органів самоорганізації населення у сфері благоустрою населених пунктів визначаються Законом України "Про органи самоорганізації населення". |
111. | Розділ ІІІ |
112. | Суб'єкти та об'єкти у сфері |
113. | БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ |
114. | Стаття 14. Суб'єкти у сфері благоустрою населених пунктів |
115. | Суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни. |
116. | Стаття 15. Об'єкти у сфері благоустрою населених пунктів |
117. | До об'єктів у сфері благоустрою населених пунктів (далі - об'єкти благоустрою) належать: |
118. | парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва), зони рекреації, сквери; |
119. | пам'ятки культурної та історичної спадщини; |
120. | охоронні зони, зони санітарної охорони, санітарно-захисні зони, зони особливого використання земель; |
121. | прибережні захисні смуги; |
122. | майдани, площі, бульвари, проспекти; |
123. | вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; |
124. | прибудинкові території; |
125. | будівлі та споруди інженерного захисту територій; |
126. | пляжі; |
127. | кладовища. |
128. | До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території загального користування для відпочинку (обслуговування) населення. |
129. | Стаття 16. Використання об'єктів благоустрою |
130. | Об'єкти благоустрою використовуються для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, місцевих правил забудови, інших вимог, передбачених природоресурсним, природоохоронним та іншим законодавством. |
131. | Стаття 17. Обмеження на використання об'єктів благоустрою |
132. | На об'єкти благоустрою поширюється режим обмеженого використання. |
133. | На об'єктах благоустрою забороняється: |
134. | виконувати земляні, будівельні, монтажні та інші роботи без дозволу, виданого в установленому порядку; |
135. | самовільно влаштовувати городи, газони, висаджувати дерева, кущі тощо; |
136. | вивозити і звалювати у не відведених для цього місцях сміття, тверді побутові та інші відходи, траву, гілки, деревину, листя, сніг; |
137. | складувати будівельні матеріали, конструкції, обладнання за межами будівельних майданчиків; |
138. | наклеювати оголошення та інформаційно-агітаційні плакати, рекламу, листівки у не відведених спеціально для цього місцях, малювати, робити написи; |
139. | самовільно встановлювати об'єкти реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо; |
140. | встановлювати технічні засоби організації дорожнього руху без погодження з органами Державтоінспекції МВС України; |
141. | влаштовувати стоянки суден, катерів, інших моторизованих плавзасобів у межах території пляжів; |
142. | вигулювати та дресирувати домашніх тварин у не відведених для цього місцях; |
143. | проводити ремонт та миття автотранспортних засобів, машин, механізмів; |
144. | розпалювати багаття, спалювати сміття, листя, гілки, тверді побутові та інші відходи у не відведених для цього місцях. |
145. | Стаття 18. Права та обов'язки громадян у сфері благоустрою населених пунктів |
146. | Громадяни у сфері благоустрою населених пунктів мають право: |
147. | на безпечне для життя і здоров'я користування об'єктами благоустрою населених пунктів; |
148. | брати участь в обговоренні проектів благоустрою населених пунктів; |
149. | вносити на розгляд місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій пропозиції з питань благоустрою населених пунктів; |
150. | брати участь у розробленні та здійсненні заходів з благоустрою населених пунктів; |
151. | отримувати в установленому порядку повну та достовірну інформацію про затвердження містобудівної документації, місцевих правил забудови та внесення до них змін, а також роз'яснення їх змісту; |
152. | подавати позови до суду про відшкодування шкоди, заподіяної об'єктам загального користування внаслідок порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів. |
153. | Громадяни у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: |
154. | утримувати в належному стані закріплену за ними територію; |
155. | дотримуватись правил благоустрою території населених пунктів; |
156. | не порушувати права і законні інтереси інших суб'єктів; |
157. | компенсувати шкоду, заподіяну порушенням правил благоустрою території населених пунктів; |
158. | брати участь у здійсненні заходів з благоустрою, озеленення та утримання в належному стані садиб, дворів, парків, площ, вулиць, кладовищ, братських могил, обладнання дитячих і спортивних майданчиків, ремонту шляхів і тротуарів, інших об'єктів загального користування. |
159. | Законом можуть визначатися також інші права та обов'язки громадян у сфері благоустрою населених пунктів. |
160. | Стаття 19. Права та обов'язки підприємств, установ та організацій у сфері благоустрою населених пунктів |
161. | Підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів мають право: |
162. | брати участь у розробленні планів соціально-економічного розвитку населених пунктів та заходів з благоустрою їх територій; |
163. | вимагати відшкодування шкоди, заподіяної об'єктам благоустрою; |
164. | брати участь в обговоренні проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів з благоустрою населених пунктів; |
165. | вимагати зупинення робіт, що виконуються з порушенням правил благоустрою території населених пунктів або призводять до її нецільового використання; |
166. | вносити на розгляд місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо поліпшення благоустрою населених пунктів. |
167. | Підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: |
168. | утримувати в належному стані закріплені за ними об'єкти благоустрою; |
169. | усувати на об'єктах благоустрою в установлені строки пошкодження інженерних мереж, наслідки аварій, стихійного лиха; |
170. | проводити згідно з планами, затвердженими органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою; |
171. | у процесі утримання об'єктів благоустрою дотримуватись відповідних технологій щодо їх експлуатації та ремонту, регулярно здійснювати заходи щодо запобігання передчасному зносу об'єктів, забезпечення нормальних умов функціонування та утримання їх у чистоті і належному стані; |
172. | брати участь у роботі комісій з прийняття в експлуатацію нових, реконструйованих та капітально відремонтованих об'єктів благоустрою; |
173. | погоджувати з органами Державтоінспекції МВС України виконання робіт, спрямованих на забезпечення сприятливих і безпечних умов користування об'єктами благоустрою. |
174. | Розділ ІV |
175. | Організація БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ |
176. | Стаття 20. Обов'язковість благоустрою населених пунктів |
177. | Благоустрій проводиться в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста). |
178. | Стаття 21. Організація благоустрою населених пунктів |
179. | Організація благоустрою населених пунктів покладається на місцеві державні адміністрації або органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, встановлених Конституцією, цим та іншими законами України. |
180. | Рішення місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають. |
181. | Стаття 22. Комплексний благоустрій |
182. | Комплексним благоустроєм вважається проведення на конкретно визначеній території населеного пункту (мікрорайону, парку, бульвару, вулиці, провулку, узвозі) комплексу робіт щодо влаштування сучасного типу покриття дороги і тротуарів, обладнання території пристроями для безпеки руху та раціонального використання, освітлення, здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення технічного і санітарного стану території. |
183. | Обов'язковими елементами комплексного благоустрою є: |
184. | сучасні типи покриття доріг і тротуарів; |
185. | озеленення уздовж вулиць і доріг; |
186. | система водопостачання і водовідведення та система збирання і вивезення сміття та твердих побутових відходів; |
187. | обладнання засобами зовнішнього освітлення; |
188. | облаштування технічними засобами організації дорожнього руху; |
189. | інженерний захист території; |
190. | інші елементи благоустрою. |
191. | Проектування, будівництво та реконструкція об'єктів комплексного благоустрою здійснюються на основі генерального плану населеного пункту, комплексних схем транспорту та організації дорожнього руху, детальних планів та проектів забудови житлових районів, мікрорайонів і кварталів, планів червоних ліній з урахуванням природно-кліматичних умов і містобудівних особливостей населеного пункту, експлуатаційних, екологічних та санітарно-протиепідемічних вимог, норм і правил, умов безпеки руху транспорту та пішоходів, етапності будівництва, реконструкції і капітального ремонту. |
192. | Прийняття в експлуатацію об'єктів будівництва, реконструкції та капітального ремонту без елементів комплексного благоустрою забороняється. |
193. | Роботи з благоустрою ділянок, розташованих над інженерними мережами та комунікаціями, виконуються з дотриманням умов та нормативів щодо безпечної їх експлуатації. |
194. | Стаття 23. Благоустрій території житлової та громадської забудови |
195. | До благоустрою території житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, на яких розміщені об'єкти житлової забудови, громадські будівлі і споруди, інші об'єкти загального користування. |
196. | Благоустрій території житлової та громадської забудови здійснюється з урахуванням вимог використання цієї території відповідно до генерального плану населених пунктів, регіональних і місцевих правил забудови, іншої містобудівної документації, а також державних стандартів і норм, правил благоустрою територій населених пунктів. |
197. | Стаття 24. Забезпечення благоустрою території підприємств, установ та організацій |
198. | Підприємства, установи та організації забезпечують благоустрій населеного пункту в межах земельної ділянки, наданої їм в установленому законом порядку для виконання ними основних завдань. |
199. | Органи місцевого самоврядування можуть закріплювати за підприємствами, установами та організаціями прилеглу до них територію для забезпечення її благоустрою. |
200. | Розмір та режим використання прилеглої і закріпленої за підприємствами, установами та організаціями території визначаються відповідним органом місцевого самоврядування. |
201. | Підприємства, установи та організації несуть відповідальність за здійснення затверджених органами місцевого самоврядування заходів з благоустрою на їх території, в тому числі на закріплених за ними територіях. |
202. | Стаття 25. Забезпечення благоустрою територій багатоквартирних житлових будинків |
203. | Благоустрій території, на яких розміщені багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі і споруди, та благоустрій прибудинкових територій у межах площі, необхідної для його обслуговування згідно з установленими нормами, проводиться підприємствами, установами та організаціями, які здійснюють управління цими будинками. |
204. | У разі приватизації громадянами багатоквартирного житлового будинку благоустрій його території проводиться співвласниками цього будинку. |
205. | Розмір та конфігурація територій, на яких розташовані багатоповерхові житлові будинки і належні до них будівлі, споруди, а також прибудинкових територій визначаються на підставі проектів розподілу території кварталу (мікрорайону) та відповідної землевпорядної документації. |
206. | Роботи з благоустрою прибудинкових територій, зокрема спорудження дитячих, спортивних майданчиків, автостоянок, встановлення малих архітектурних форм та інших споруд, виконуються за рішенням підприємств, установ та організацій, у сфері управління яких перебувають ці будинки, або за рішенням співвласників будинків на підставі проектної документації, розробленої та затвердженої в установленому порядку. |
207. | Стаття 26. Забезпечення благоустрою присадибної ділянки |
208. | Благоустрій присадибної ділянки (території, на якій розміщено житловий будинок, господарські будівлі і споруди) проводиться громадянином-власником або користувачем цієї ділянки. |
209. | На підставі рішення органу місцевого самоврядування громадянин-власник або користувач присадибної ділянки забезпечує благоустрій прилеглої до його ділянки території - від проїжджої частини вулиці (дороги) до огорожі присадибної ділянки. |
210. | Стаття 27. Дозвіл на виконання робіт на території загального користування |
211. | Для виконання робіт на території загального користування (площі, вулиці, провулки, тротуари тощо) органами місцевого самоврядування надається дозвіл у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. |
212. | Роботи з усунення наслідків аварії, пов'язані з розриттям території загального користування, демонтажем споруд, розпочинаються негайно з обов'язковим оформленням дозволу на виконання цих робіт. |
213. | Стаття 28. Утримання зелених насаджень |
214. | Утримання зелених насаджень включає їх охорону, знесення та відновлення. |
215. | Охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження у межах населених пунктів під час провадження будь-якої діяльності. |
216. | Охорона та відновлення зелених насаджень на території загального користування здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів, а на земельних ділянках, переданих у власність або наданих у постійне користування чи на умовах оренди, - за рахунок коштів їх власників або користувачів. |
217. | Знесення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється у разі: |
218. | реалізації затвердженого проекту забудови міста чи іншого населеного пункту; |
219. | проведення санітарних рубок, рубок догляду за лісом (у міських лісах); |
220. | реконструкції зелених насаджень згідно із затвердженим в установленому порядку проектом; |
221. | відновлення згідно з висновками органів санітарно-епідемічного нагляду світлового режиму в житлових і нежитлових приміщеннях, які затіняються деревами, висадженими з порушенням будівельних та санітарних норм і правил; |
222. | проведення позапланового ремонту підземних інженерних комунікацій. |
223. | Правила утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів затверджуються центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. |
224. | Стаття 29. Вимоги до освітлення територій населених пунктів |
225. | У населених пунктах повинне забезпечуватися функціональне, архітектурне та інформаційне освітлення. |
226. | Основними вимогами до системи освітлення території населених пунктів передбачається: |
227. | забезпечення нормативного рівня освітлення об'єктів благоустрою; |
228. | заміна застарілих екологічно небезпечних світильників з ртутними лампами на альтернативні; |
229. | впровадження енергозберігаючих технологій та обладнання; |
230. | дотримання державних стандартів, норм і правил, пов'язаних з експлуатацією та утриманням електромереж зовнішнього освітлення. |
231. | Стаття 30. Вимоги до поводження з твердими побутовими відходами |
232. | Формування системи поводження з твердими побутовими відходами здійснюється шляхом використання найбільш ефективних і безпечних технологій за мінімальних економічних витрат, найбільш вигідних для того чи іншого населеного пункту схем і методів збирання, перевезення та знешкодження цих відходів з урахуванням вимог щодо щільності забудови, типів, наявного парку сміттєвозів, сміттєзбірників тощо. Схема санітарного очищення населеного пункту є складовою його генерального плану. |
233. | Основними вимогами до поводження з твердими побутовими відходами передбачається: |
234. | забезпечення повного збирання і вивезення відходів у місця їх переробки, знешкодження, утилізації або остаточного розміщення; |
235. | організація контролю за місцями розміщення твердих побутових відходів для запобігання шкідливому їх впливові на здоров'я людини та довкілля. |
236. | Збирання твердих побутових відходів здійснюється відповідно до Закону України "Про відходи". |
237. | Розділ V |
238. | СТАНДАРТИЗАЦІЯ І НОРМУВАННЯ |
239. | У СФЕРІ БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ |
240. | Стаття 31. Завдання стандартизації і нормування у сфері благоустрою населених пунктів |
241. | Стандартизація і нормування у сфері благоустрою населених пунктів здійснюються з метою формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища, в умовах якого забезпечуються захист довкілля, санітарне та епідемічне благополуччя населення, шляхом розроблення комплексу взаємопов'язаних нормативних документів, якими визначаються взаємопогоджені вимоги до об'єктів благоустрою. |
242. | Стаття 32. Стандартизація у сфері благоустрою населених пунктів |
243. | До нормативних документів із стандартизації у сфері благоустрою населених пунктів належать документи, які містять: |
244. | визначення основних понять і термінів; |
245. | характеристику систем класифікації; |
246. | методи, методики та способи визначення об'єктів благоустрою населених пунктів; |
247. | метрологічні норми і вимоги до організації робіт з благоустрою населених пунктів; |
248. | інші нормативи із стандартизації у цій сфері. |
249. | Стандарти у сфері благоустрою населених пунктів розробляються, приймаються (схвалюються), переглядаються (змінюються) або їх дія припиняється в порядку, встановленому законом. |
250. | Стаття 33. Нормативи у сфері благоустрою населених пунктів |
251. | У сфері благоустрою населених пунктів діє система нормативів, які встановлюються у сфері землеустрою, містобудування, охорони здоров'я, охорони атмосферного повітря, поводження з побутовими відходами, використання та охорони вод і лісів. |
252. | Законом можуть встановлюватися інші нормативи, пов'язані із забезпеченням благоустрою населених пунктів. |
253. | Стаття 34. Правила благоустрою територій населених пунктів |
254. | Правила благоустрою територій населених пунктів розробляються для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідним органом місцевого самоврядування. |
255. | Правила благоустрою територій населених пунктів складаються із текстової та графічної частини. |
256. | Правила благоустрою територій населених пунктів включають: |
257. | вимоги до впорядкування територій підприємств, установ та організацій; |
258. | вимоги до забезпечення експлуатації інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі організації місць паркування транспортних засобів; |
259. | вимоги до озеленення території; |
260. | вимоги до утримання будинків і споруд; |
261. | перелік установлених законом обмежень (обтяжень) на використання земельних ділянок житлової та громадської забудови; |
262. | інші вимоги, що випливають із цього та інших законів. |
263. | Стаття 35. Технічна документація з питань благоустрою територій населених пунктів |
264. | Технічна документація з питань благоустрою територій населених пунктів (схеми, тематичні карти, атласи, проекти, у тому числі робочі) розробляється з метою здійснення комплексу заходів з благоустрою і може бути невід'ємною частиною правил благоустрою територій населених пунктів, інших нормативних документів. |
265. | Технічна документація з питань благоустрою населених пунктів затверджується відповідним органом місцевого самоврядування. |
266. | Розділ VІ |
267. | ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЛАГОУСТРОЮ |
268. | НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ |
269. | Стаття 36. Фінансування заходів з благоустрою населених пунктів |
270. | Фінансування заходів з благоустрою населених пунктів здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ та організацій, інших джерел, не заборонених законом. |
271. | За рахунок коштів державного бюджету фінансуються: |
272. | заходи на виконання державних програм благоустрою населених пунктів; |
273. | роботи з підготовки проектів законів, інших нормативно-правових актів у сфері благоустрою населених пунктів; |
274. | проведення благоустрою на землях державної власності; |
275. | роботи з утворення територій і об'єктів рекреаційного призначення, які належать до державної власності. |
276. | За рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються: |
277. | заходи на виконання місцевих програм з благоустрою населених пунктів; |
278. | роботи з утворення територій і об'єктів рекреаційного призначення, які належать до комунальної власності; |
279. | організація повсякденного санітарного очищення території. |
280. | За рахунок коштів підприємств, установ та організацій фінансуються заходи, спрямовані на: |
281. | утримання в належному стані закріплених за ними територій; |
282. | виконання робіт з ремонту і реконструкції доріг внутрішньогосподарського користування, а також автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів у разі, коли ці об'єкти передано на їх утримання; |
283. | озеленення території, яка їм належить на праві власності або користування. |
284. | Стаття 37. Участь громадян у фінансуванні заходів щодо забезпечення благоустрою населених пунктів |
285. | Громадяни можуть на добровільних засадах здійснювати внески на фінансування заходів з благоустрою території мікрорайону, кварталу, вулиці, де вони проживають. |
286. | Розділ VІІ |
287. | КОНТРОЛЬ У СФЕРІ БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ |
288. | Стаття 38. Завдання контролю у сфері благоустрою населених пунктів |
289. | Контроль у сфері благоустрою населених пунктів спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, у тому числі іноземцями, вимог цього Закону та прийнятих відповідно до нього нормативно-правових актів. |
290. | Стаття 39. Державний контроль у сфері благоустрою населених пунктів |
291. | Державний контроль за дотриманням норм і правил благоустрою території населених пунктів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства та місцевими державними адміністраціями. |
292. | Порядок здійснення державного контролю у сфері благоустрою населених пунктів визначається законодавством. |
293. | Стаття 40. Самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів |
294. | Самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами. |
295. | Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання у належному стані закріплених за підприємствами, установами та організаціями територій сільські, селищні, міські ради утворюють інспекції з благоустрою населених пунктів. |
296. | Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом: |
297. | проведення перевірок території; |
298. | розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян; |
299. | участі в обговоренні питань планування та забудови територій, проектів окремих об'єктів і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій; |
300. | участі у розробленні і розгляді містобудівної документації, визначенні територій для містобудівних потреб. |
301. | Положення про інспекцію з благоустрою населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною або міською радою. |
302. | Стаття 41. Громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів |
303. | Громадський контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється громадськими інспекторами, які діють на підставі положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. |
304. | Розділ VІІІ |
305. | ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ |
306. | Стаття 42. Відповідальність за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів |
307. | До відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у: |
308. | недотриманні державних стандартів, норм і правил під час проектування і будівництва об'єктів благоустрою населених пунктів; |
309. | проектуванні об'єктів благоустрою населених пунктів з порушенням затвердженої в установленому порядку містобудівної документації та державних будівельних норм; |
310. | недотриманні встановлених законодавством екологічних і санітарно-гігієнічних вимог під час проектування, розміщення, будівництва та експлуатації об'єктів благоустрою; |
311. | порушенні правил благоустрою територій населених пунктів; |
312. | порушенні режиму використання та охорони територій та об'єктів рекреаційного призначення; |
313. | самовільному зайнятті територій населеного пункту; |
314. | пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об'єктів благоустрою населених пунктів; |
315. | знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об'єктів озеленення населених пунктів; |
316. | забрудненні (засміченні) території населеного пункту; |
317. | невиконанні обов'язкових приписів посадових осіб. |
318. | Законом може бути встановлена відповідальність і за інші види правопорушень у сфері благоустрою населених пунктів. |
319. | Притягнення осіб, винних у порушенні законодавства у сфері благоустрою населених пунктів, до відповідальності, передбаченої законом, не звільняє їх від обов'язку відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок порушення цього законодавства. |
320. | Розділ ІХ |
321. | ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ |
322. | 1. Цей Закон набирає чинності з дня опублікування. |
323. | 2. Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Законові. |