Кількість абзаців - 200 Розмітка (ліва колонка)


Про житловий фонд соціального призначення (Друге читання)

0. Проект ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ЖИТЛОВИЙ ФОНД СОЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ  
1. Цей Закон визначає правові, організаційні та соціальні засади державної політики щодо забезпечення конституційного права соціально незахищених верств населення України на отримання житла.  
2. Розділ 1  
3. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
4. Стаття 1. Об'єкти та суб'єкти правовідносин, пов'язаних з формуванням і використанням житлового фонду соціального призначення  
5. Об'єктами правовідносин щодо формуванням і використанням житла з фонду соціального призначення є житлові приміщення різних форм власності для надання громадянам України, які потребують соціального захисту, відповідно до цього Закону.  
6. Суб'єктами правовідносин щодо формуванням і використанням в Україні соціального житла є:  
7. - громадяни України, які відповідно до законодавства України визнані такими, що потребують соціального захисту та мають право на отримання соціального житла;  
8. - державні органи виконавчої влади;  
9. - органи місцевого самоврядування;  
10. -підприємства, установи, організації.  
11. Стаття 2. Формування житлового фонду соціального призначення  
12. 1. Житловий фонд соціального призначення формується органами місцевого самоврядування шляхом:  
13. 1) будівництва нового житла;  
14. 2) реконструкції існуючих житлових будинків, а також переобладнання нежитлових будинків у житлові;  
15. 3) передачі у державну та комунальну власність житла, вилученого на підставі судових рішень, добровільного дарування або визнаного в установленому законом порядку безгосподарним;  
16. 4) передачі забудовниками місцевим радам частки житлової площі у новозбудованих будинках;  
17. 5) передачі з державної у комунальну власність соціального житла, побудованого за кошти Державного бюджету України.  
18. 2. Оподаткування коштів фізичних та юридичних осіб, спрямованих на формування фонду житла соціального призначення (приватних пожертв), здійснюється відповідно до порядку, встановленого для оподаткування благодійних внесків.  
19. Стаття 3. Повноваження місцевих державних адміністрацій  
20. Місцеві державні адміністрації відповідно до закону:  
21. 1) забезпечують виконання та здійснюють контроль за реалізацією державної політики з питань формуванням і використанням житлового фонду соціального призначення;  
22. 2) беруть участь у розробленні загальнодержавних програм розвитку житлового фонду соціального призначення;  
23. 3) розробляють та затверджують регіональні програми розвитку житлового фонду соціального призначення, здійснюють контроль за іх виконанням;  
24. 4) забезпечують спільно з відповідними органами місцевого самоврядування виконання затверджених державних та регіональних програм розвитку житлового фонду соціального призначення.  
25. Стаття 4. Повноваження органів місцевого самоврядування  
26. Органи місцевого самоврядування відповідно до закону:  
27. 1) створюють за рахунок коштів місцевих бюджетів, інших джерел фінансування фонд житла соціального призначення;  
28. 2) здійснюють управління житловим фондом соціального призначення, що перебуває у комунальній власності, організовують його належне обслуговування та ремонт, упорядкування та утримання прибудинкових територій;  
29. 3) здійснюють контроль за використанням соціального житла за призначенням, визначають виконавця житлових та комунальних послуг в порядку, встановленому законом, вживають заходів до забезпечення збереження житлового фонду соціального призначення незалежно від форми власності;  
30. 4) встановлюють плату за житло комунальної форми власності з урахуванням рівня доходів користувачів соціального житла, а також норми споживання та якості житлово-комунальних послуг, здійснюють контроль за їх додержанням;  
31. 5) приймають рішення про проведення реконструкції, капітального ремонту та знесення непридатних для проживання житлових будинків з фонду житла соціального призначення;  
32. 6) ведуть облік громадян, які мають право на отримання соціального житла, приймають рішення про надання цим громадянам житла з комунального фонду житла соціального призначення на підставах і в порядку, визначених законом;  
33. 7) ведуть моніторинг сукупного доходу громадян, які знаходяться на обліку на отримання соціального житла або вже отримали таке житло;  
34. 8) укладають договори соціального найму житла комунальної форми власності, встановлюють строки дії таких договорів;  
35. 9) видають ордери на вселення в житлові приміщення з фонду житла соціального призначення;  
36. 10) розробляють та затверджують місцеві програми розвитку соціального житла, здійснюють контроль за іх виконанням.  
37. Розділ ІІ  
38. ОБЛІК ГРОМАДЯН, ЯКІ МАЮТЬ ПРАВО  
39. НА ОТРИМАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЖИТЛА  
40. Стаття 5. Підстави виникнення у громадянина права взяття на облік на отримання соціального житла  
41. 1. Облік громадян, які мають право на отримання соціального житла, здійснюється за місцем їх проживання відповідними органами місцевого самоврядування.  
42. 2. Правом взяття на облік на одержання житла з фонду соціального призначення користуються громадяни (сім'ї):  
43. а) для яких таке житло є єдиним можливим місцем проживання;  
44. б) середньомісячний сукупний доход яких за попередній рік з розрахунку на одну особу не перевищував прожиткового мінімуму та розміру вартості найму житла в даному населеному пункті, і які користуються правом щодо поліпшення житлових умов відповідно до Житлового кодексу України. При визначенні сукупного доходу враховується вартість майна, що знаходиться у власності громадянина та членів його сім'ї на момент постановки на облік. Порядок врахування вартості майна визначається Кабінетом Міністрів України;  
45. в) які, відповідно до Житлового кодексу України, потребують поліпшення житлових умов, але середньомісячний сукупний доход яких визначений пунктом б) частини другої цієї статті.  
46. 3. Порядок постановки, перебування та зняття громадян з обліку на одержання житла з фонду соціального призначення затверджується Кабінетом Міністрів України.  
47. 4. Надання громадянам житла з фонду соціального призначення здійснюється за рішенням органів місцевого самоврядування, яке є підставою для укладання відповідного договору найму соціального житла на термін, визначений зазначеним рішенням.  
48. Право позачергового отримання соціального житла з числа осіб, визначених частиною 2 цієї статті, мають:  
49. - діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, вихованці дитячих будинків, дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, при припиненні опіки (піклування) після досягнення віку повної цивільної дієздатності, а також при завершенні ними строкової служби в Збройних Силах України або при поверненні їх із закладів, які виконують покарання у вигляді позбавлення волі;  
50. - громадяни, житло яких визнане в установленому порядку непридатним для проживання або не підлягає ремонту та реконструкції;  
51. - громадяни із важкими формами деяких хронічних захворювань, визначених переліком, передбаченим Житловим кодексом України.  
52. Першочергове право на забезпечення соціальним житлом, з числа осіб, визначених частиною 2 цієї статті, мають сім'ї з неповнолітніми дітьми, вагітні жінки, особи, які втратили працездатність, пенсіонери.  
53. Громадяни, які відповідно до умов, визначених цією статтею, втратили право на облік у списках на одержання соціального житла, за їх згодою можуть бути включені до списків на одержання пільгових кредитів на будівництво чи придбання житла, або цільових житлових позик.  
54. Порядок надання житла з фонду соціального призначення затверджується Кабінетом Міністрів України.  
55. Житлові приміщення з фонду житла соціального призначення повинні відповідати встановленим для них будівельним, санітарним та технічним нормам.  
56. Стаття 6. Порядок прийняття на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла  
57. 1.Прийняття на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла відповідно до статті 5 цього Закону, здійснюється за рішенням органу місцевого самоврядування на підставі їх письмової заяви. Зміна місця проживання в межах населеного пункту з районним поділом не може бути підставою для виключення громадянина з обліку на отримання соціального житла.  
58. 2.Прийняття на облік недієздатних громадян може здійснюватися за заявою їх уповноважених осіб на основі письмової довіреності, завіреної у встановленому законодавством порядку.  
59. 3.До заяви про прийняття на облік додаються документи, які підтверджують обґрунтованість визнання у встановленому порядку громадянина малозабезпеченим та таким, що потребує надання соціального житла. Вичерпний перелік таких документів встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
60. 4.Громадянинові, що подав заяву про прийняття на облік, відповідним виконавчим комітетом органу місцевого самоврядування, що здійснює прийняття на облік, видається розписка в одержанні документів із обов'язковим зазначенням переліку та дати їхнього отримання.  
61. 5.Рішення про прийняття на облік або про відмову в прийнятті на облік приймається виконавчим комітетом органу місцевого самоврядування, що здійснює прийняття на облік, за результатами розгляду заяви та інших представлених відповідно до частини 3 цієї статті документів не пізніше тридцяти робочих днів від дня подання зазначених документів у даний орган.  
62. 6.Орган, що здійснює прийняття на облік, не пізніше семи робочих днів від дня ухвалення рішення про прийняття на облік видає (направляє) громадянинові, що подав відповідну заяву, документ, що підтверджує прийняття такого рішення, або обгрунтованого рішення про відмову в прийнятті на облік. Відмова у прийнятті на облік на отримання соціального житла може бути оскаржена в судовому порядку.  
63. 7.Право бути на обліку в якості громадянина, що потребує соціального житла, зберігається за громадянином до одержання їм житлового приміщення за договором найму соціального житла або до виявлення передбачених статтею 10 цього закону підстав для зняття його з обліку.  
64. Стаття 7. Порядок ведення органом місцевого самоврядування обліку громадян  
65. Порядок ведення обліку громадян органом місцевого самоврядування визначається місцевою радою самостійно.  
66. Списки громадян, визнаних у встановленому порядку такими, що портебують надання соціального житла підлягають оприлюдненню.  
67. Списки громадян для отримання соціального житла в порядку загальної черги, першочергові та позачергові розміщуються окремо.  
68. Одночасно з розміщенням списків розміщуються принципи (умови) надання житла за цими списками.  
69. Облік громадяни, визнаних у встановленому порядку такими, що портебують надання соціального житла, установлення черговості, а також розподіл житлової площі здійснюється під громадським контролем з додержанням гласності.  
70. Стаття 8. Громадський контроль  
71. Громадський контроль за розподілом квартир з фонду житла соціального призначення здійснюється Наглядовою радою.  
72. Наглядова рада формується за принципом рівного представництва від виконавчого комітету органу місцевого самоврядування, який веде облік і здійснює надання соціального житла, громадських організацій, в статутній діяльності яких передбачено сприяння громадянам, які потребують соціального захисту, та представників підприємств, установ, організацій різних форм власності.  
73. Порядок формування та діяльності Наглядової ради визначається Кабінетом Міністрів України.  
74. Стаття 9. Підстави для відмови у прийнятті громадянина на облік  
75. 1. Відмова в прийнятті громадянина на облік таких, що потребують надання соціального житла, допускається у випадку:  
76. 1) непредставлення необхідних документів відповідно до частини 3 статті 6 цього закону;  
77. 2) подання документів з виправленнями;  
78. 3) подання документів, які не підтверджують можливість визнання у встановленому порядку відповідного громадянина таким, що потребує надання соціального житла;  
79. 4) подання документів із завідомо неправдивою інформацією, що було встановлено органом, який приймає на облік;  
80. 2. Рішення про відмову в прийнятті на облік повинне містити підстави відмови з обов'язковим посиланням на порушення, передбачені частиною першою цієї статті.  
81. 3. Рішення про відмову в прийнятті на облік видається (направляється) громадянинові, що подав відповідну заяву, не пізніше одного робочого дня від дня прийняття такого рішення й може бути оскаржено їм у судовому порядку.  
82. Стаття 10. Зняття громадянина з обліку на отримання житла з фонду соціального призначення  
83. 1.Громадянин знімається з обліку на отримання соціального житла у випадку:  
84. 1) подання за місцем обліку заяви про зняття з обліку;  
85. 2) втрати підстав, визначених статтею 5 цього закону, що дають право на отримання соціального житла;  
86. 3) виїзду на постійне місце проживання до іншого населеного пункту;  
87. 4) одержання їм у встановленому порядку від органа державної влади або органа місцевого самоврядування субсидії на придбання житлового приміщення;  
88. 5) надання йому у встановленому порядку від органа державної влади або органа місцевого самоврядування земельної ділянки для будівництва індивідуального житлового будинку;  
89. 6) виявлення в документах, які надавались їм, в орган, що здійснює прийняття на облік, відомостей що не відповідають дійсності, але послужили підставою для прийняття на облік, а також неправомірних дій при вирішенні питання про прийняття на облік посадових осіб органу, що здійснює прийняття на облік;  
90. 7) в разі зміни інших обставин, крім визначених частиною першою цієї статті, що давали підстави вважати особу такою, що потребує соціального житла.  
91. 2. Рішення про зняття з обліку громадянина приймається органом, за рішенням якого такий громадянин був прийнятий на облік, не пізніше тридцяти робочих днів від дня виявлення обставин, що є підставою для ухвалення рішення про зняття з обліку. Про зняття громадянина з обліку йому повідомляється в письмовій формі протягом тридцяти робочих днів із зазначенням причини зняття.  
92. Розділ ІІІ  
93. ПОРЯДОК НАДАННЯ ЖИТЛА  
94. З ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ  
95. Стаття 11. Договор найму житлового приміщення з фонду соціального призначення  
96. 1. Підставою для заселення житла з фонду соціального призначення є договір найму соціального житла.  
97. 2. Договір найму соціального житла - домовленість, оформлена у письмовій формі, за якою одна сторона - власник житла (наймодавець) передає або зобов'язується передати другій стороні (наймачеві) житло у володіння та користування для проживання в ньому за плату.  
98. 3. Договір найму соціального житла укладається на певний строк у письмовій формі між власником цього житла або уповноваженим ним органом і наймачем або уповноваженою ним особою.  
99. 4. Форма типового договору найму соціального житла затверджується Кабінетом Міністрів України.  
100. 5. На вимогу наймодавця договір найму житла може бути розірваний за рішенням суду.  
101. 6. Зміна підстав й умов, що дають право на одержання житлового приміщення за договором найму соціального житла, є підставою розірвання договору найму житлового приміщення з фонду соціального призначення.  
102. Стаття 12. Предмет договору найму житлового приміщення з фонду соціального призначення  
103. 1. Предметом договору найму соціального житла є житлове приміщення (житловий будинок, квартира, частина житлового будинку або квартири), а також комплекс житлово-комунальних послуг, які будуть надані наймачу відповідно до договору найму соціального житла.  
104. 2. Предметом договору найму соціального житла не можуть бути неізольоване житлове приміщення, приміщення допоміжного використання, а також спільне майно у багатоквартирному будинку.  
105. 3. Наймач може укладати окремі договори на отримання житлово-комунальних послуг, що не включені до договору найму житла соціального призначення.  
106. Стаття 13. Порядок надання громадянам житла з фонду соціального призначення  
107. 1. Житлові приміщення з фонду житла соціального призначення надаються громадянам, які знаходяться на обліку, у порядку черговості виходячи із часу прийняття таких громадян на облік.  
108. Право позачергового та першочергового отримання соціального житла мають громадяни, визначені частиною четвертою статті 5 цього закону.  
109. 2. Житлові приміщення за договором найму соціального житла надаються громадянам на підставі рішення органа місцевого самоврядування.  
110. 3. Рішення про надання житлового приміщення є підставою для укладання договору найму соціального житла на строк, визначений таким рішенням. Договор найму соціального житла є підставою для вселення відповідного громадянина в надане житлове приміщення.  
111. 4. Соціальне житло надається громадянам за місцем їх проживання (в межах відповідного населеного пункту), як правило, у вигляді окремої квартири в межах соціальної норми, встановленої органом місцевого самоврядування відповідно до вимог законодавства та державних будівельних норм.  
112. 5. При наданні житлового приміщення за договором найму соціального житла громадянинові, що має у власності житлове приміщення, враховується площа житлового приміщення, що перебуває в нього у власності.  
113. 6. Житло з фонду соціального призначення надається громадянам безоплатно або за доступну для них плату. Рішення про безоплатне або платне надання соціального житла приймається органом місцевого самоврядування.  
114. При визначенні органом місцевого самоврядування розміру плати за отримання соціального житла враховується середньомісячний сукупний доход з розрахунку на одну особу, вартість майна, що знаходиться у власності громадянина та членів його сім'ї, відповідно до частини 2 статті 5, інші обставини, що безпосередньо впливають на майновий стан громадянина.  
115. 7. Житлові приміщення за договорами найму соціального житла не надаються іноземним громадянам та особам без громадянства.  
116. Стаття 14. Врахування законних інтересів громадян при наданні житлових приміщень за договором найму соціального житла  
117. 1. При наданні житлових приміщень за договором найму соціального житла заселення однієї кімнати неповнолітніми особами різної статі, за винятком чоловіка й жінки, не допускається, а заселення однієї кімнати повнолітніми особами різної статі, за винятком чоловіка й жінки, допускається тільки за їхньої згоди.  
118. 2. Житлове приміщення за договором найму соціального житла може бути надане з перевищенням соціальної норми площі житлового приміщення, якщо воно являє собою одну кімнату або однокімнатну квартиру, або призначено для вселення громадян, що страждають важкими формами хронічних захворювань.  
119. 3. Особам похилого віку, багатодітним сім'ям з неповнолітніми дітьми та відповідним категоріям інвалідів і хворих за висновком лікувально-профілактичного закладу та на їх прохання жилі приміщення надаються на нижніх поверхах або в будинках з ліфтами.  
120. Стаття 15. Права та обов'язки наймодавця житлового приміщення за договором найму соціального житла  
121. 1. Наймодавець житлового приміщення за договором найму соціального житла має право:  
122. - вимагати своєчасного внесення плати за житло й комунальні послуги;  
123. - вимагати від наймача дотримання вимог правил експлуатації жилих приміщень та прибудинкової території, санітарно-гігієнічних та протипожежних правил та інших нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;  
124. - вимагати від наймача своєчасно вживати заходів щодо усунення виявлених неполадок, пов (язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, що виникли з вини споживача;  
125. - отримувати субсидії на житлово-комунальні послуги, компенсаційні кошти за надані пільги по оплаті житлово-комунальних послуг окремим категоріям громадян;  
126. - доступу у приміщення, будинки і споруди в порядку, визначеному законом і договором для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів тощо.  
127. Наймодавець житлового приміщення за договором найму соціального житла має й інші права, визначені законодавством.  
128. 2. Наймодавець житлового приміщення за договором найму соціального житла зобов'язаний:  
129. - передати наймачеві незаселене, вільне від прав інших осіб житлове приміщення;  
130. - забезпечувати своєчасне та належної якості надання житлово-комунальних послуг згідно з законодавством та умовами договору;  
131. - здійснювати технічне обслуговування та поточний ремонт будинку та внутрішньобудинкових інженерних мереж, вживати заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень якості послуг в терміни, встановлені договором та/або законодавством;  
132. - здійснювати згідно з законодавством та умовами договору капітальний ремонт будинку, що належить до житлового фонду соціального призначення, або, в разі наявності у багатоквартирному будинку житлових приміщень, що належать до житлових фондів різного призначення, - здійснювати регулярні внески на капітальний ремонт такого будинку;  
133. - сплачувати споживачу житлово-комунальних послуг відшкодування, у розмірі визначеному договором або законодавством, за перевищення нормативних термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт;  
134. - вести облік вимог (претензій) споживачів житлово-комунальних послуг у зв'язку з порушенням режиму надання житлово-комунальних послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт;  
135. - надавати у встановленому порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, норми споживання, режим надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо;  
136. - своєчасно проводити підготовку жилого будинку і його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;  
137. - брати участь у належному утриманні й ремонті спільного майна багатоквартирного будинку, у якому перебуває здане внайми житлове приміщення.  
138. 3. Наймодавець несе інші обов'язки, передбачені законодавством і договором соціального найму житлового приміщення.  
139. Стаття 16. Права й обов'язки наймача житлового приміщення за договором найму соціального житла  
140. 1. Наймач житлового приміщення здійснює право володіння і користування належним йому за договором найму соціального житла житловим приміщенням за його призначенням.  
141. Наймач житлового приміщення за договором найму соціального житла має право у встановленому порядку:  
142. - вимагати від наймодавця належного утримання й своєчасного проведення капітального ремонту житлового приміщення, участі в утриманні й ремонті місць загального користування багатоквартирного будинку, а також надання комунальних послуг;  
143. - одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги в обсягах, визначених договором;  
144. - одержувати у встановленому порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифу, норми споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості тощо;  
145. - на відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг;  
146. - на усунення протягом строку, встановленого договором або законодавством виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг;  
147. - на зменшення розміру плати за надані послуги у разі зменшення їх кількості або погіршення їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством;  
148. - на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства;  
149. - отримувати від виконавця житлово-комунальних послуг відшкодування, у розмірі визначеному договором або законодавством, за перевищення нормативних термінів на проведення аварійно-відновлювальних робіт;  
150. - на перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг.  
151. Наймач житлового приміщення за договором найму соціального житла має й інші права, визначені законодавством.  
152. 2. Наймач соціального житла зобов'язаний:  
153. - використати житлове приміщення за призначенням;  
154. - забезпечувати належне утримання житлового приміщення, не допускати безгосподарного поводження;  
155. - підтримувати належний стан житлового приміщення, своєчасно вживати заходів до усунення виявлених неполадок, пов (язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, що виникли з власної вини;  
156. - робити поточний ремонт житлового приміщення, якщо інше не встановлено договором соціального найму житлового приміщення;  
157. - за власний рахунок ремонтувати та замінювати санітарно-технічні прилади і пристрої, обладнання, що вийшли з ладу з його вини;  
158. - своєчасно вносити плату за житлово-комунальні послуги та користування житловим приміщенням у строки, встановлені договором або законодавством;  
159. - інформувати наймодавця у встановлений договором термін про зміну підстав й умов, що дають право на одержання житлового приміщення за договором соціального найму;  
160. - дотримуватись прав та інтересів сусідів;  
161. - дотримуватися правил утримання житлового фонду.  
162. 3.Наймач несе й інші обов'язки, передбачені договором соціального найму та законодавством.  
163. Стаття 17. Відповідальність сторін за порушення умов договору найму соціального житла  
164. 1. Порушення наймачем умов договору найму соціального житла тягне за собою:  
165. - письмове попередження про порушення умов договору;  
166. - подання позову до суду про виселення з наданням іншого житлового приміщення;  
167. - подання позову до суду про виселення без надання іншого житлового приміщення.  
168. 2. В разі невиконання або неналежного виконання наймодавцем житлового приміщення за договором найму соціального житла обов'язків по своєчасному проведенню капітального ремонту зданого в найм житлового приміщення, спільного майна в багатоквартирному будинку в т.ч. інженерних мереж, наймач за своїм вибором вправі вимагати зменшення плати за користування займаним житловим приміщенням, спільним майном в багатоквартирному будинку, або відшкодування своїх витрат на усунення недоліків житлового приміщення та/або спільного майна в багатоквартирному будинку, або відшкодування збитків, заподіяних неналежним виконанням або невиконанням зазначених обов'язків наймодавця.  
169. 3. Наймодавець житлового приміщення за договором найму соціального житла, який не виконує обов'язки, передбачені житловим законодавством і договором найму соціального житла, несе відповідальність, передбачену законодавством.  
170. Стаття 18. Плата за житло з фонду соціального призначення  
171. Плата за житло у фонді соціального призначення складається із:  
172. плати за найм житла;  
173. плати за утримання житлових будинків та прибудинкових територій;  
174. плати за комунальні послуги.  
175. Розмір плати для кожного наймача соціального житла встановлює орган місцевого самоврядування.  
176. При обчисленні плати за користування житлом враховується:  
177. - рівень доходів сім'ї;  
178. - загальна площа квартири (кімнати, будинку, житлового приміщення);  
179. - рівень комфортності житла;  
180. - рівень облаштування та перелік отриманих житлово-комунальних послуг;  
181. - місце розташування житлового будинку;  
182. - рівень державної допомоги, яка може бути надана відповідно до законодавства для кожного громадянина, який мешкає в житлі соціального призначення, окремо.  
183. Плата за соціальне житло, що перебуває в приватному жилому фонді, здійснюється за угодою між власником та відповідним органом соціального забезпечення.  
184. Розмір плати за користування соціальним житлом обчислюється враховуючи сукупний місячний доход категорій громадян зазначених у статті 8 цього закону за попередні 6 місяців.  
185. Плата за найм соціального житла акумулюється на спеціальних рахунках органів місцевого самоврядування і використовується зазначеними органами виключно на формування та утримання житла з фонду соціального призначення.  
186. Розділ ІV  
187. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ  
188. Стаття 19. Фінансування витрат, пов'язаних із створенням та утриманням фонду житла соціального призначення  
189. Фінансове забезпечення створення та утримання фонду житла соціального призначення здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів (з урахуванням коштів, передбачених на фінансування заходів у межах державних, регіональних і місцевих програм та проектів формування та розвитку фондів соціального житла).  
190. Обґрунтування необхідного обсягу асигнувань з державного бюджету подається щороку разом з проектом Державного бюджету України на наступний рік центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства в установленому порядку.  
191. Обсяги необхідного фінансування соціального житла з рахунок коштів місцевих бюджетів формуються щорічно відповідно до програм забезпечення житлом громадян, зазначених у частині першій статті 5 цього Закону, затверджених органами місцевого самоврядування у регіонах.  
192. Розділ V  
193. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
194. 1. Цей Закон набирає чинності з наступного, після прийняття цього закону, бюджетного року.  
195. 2. Закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.  
196. 3. Кабінету Міністрів України:  
197. - протягом року розробити і внести на розгляд Верховної Ради України загальнодержавну програму розвитку соціального житла;  
198. - привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
199. - забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.