Кількість абзаців - 77 Розмітка (ліва колонка)


Про повернення приватизованого майна у державну і комунальну власність (Друге читання)

0. Проект  
1. Закон України  
2. Про повернення приватизованого майна у державну і комунальну власність  
3. Цей Закон визначає правові, економічні та організаційні засади повернення приватизованого майна у державну і комунальну власність в Україні та регулює відносини, пов'язані з його проведенням.  
4. Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
5. Стаття 1. Способи повернення приватизованого майна у державну і комунальну власність  
6. Повернення у власність держави і власність територіальних громад майна, набутого юридичними та фізичними особами шляхом приватизації, у разі визнання недійсними або розірвання відповідних договорів за рішенням суду (далі - реприватизація) здійснюється шляхом примусового відчуження на користь держави або територіальної громади об'єктів у разі:  
7. розірвання за рішенням суду договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації у зв'язку з невиконанням іншою стороною зобов'язань, передбачених договором;  
8. визнання в установленому законодавством порядку договорів купівлі-продажу майна, укладених у процесі приватизації, недійсними.  
9. Стаття 2. Мета реприватизації  
10. Реприватизація майна здійснюється з метою відновлення порушених прав держави як власника щодо приватизованих об'єктів, умови приватизації яких не виконано та/або приватизація яких здійснювалася з порушенням законодавства.  
11. Стаття 3. Принципи реприватизації  
12. Реприватизація здійснюється на основі таких принципів:  
13. законності;  
14. державного регулювання та контролю;  
15. дотримання антимонопольного законодавства;  
16. забезпечення соціальних гарантій, наданих згідно із законодавством працівникам підприємства, що реприватизується;  
17. дотримання гарантій, наданих згідно із законодавством інвесторам;  
18. забезпечення відшкодування власнику вартості об'єкта, що реприватизується.  
19. Стаття 4. Законодавство про реприватизацію  
20. 1. Законодавство про реприватизацію складається з цього Закону, інших актів законодавства з питань реприватизації.  
21. 2. Дія цього Закону не поширюється на реприватизацію об'єктів недержавного житлового та земельного фондів, крім земельних ділянок, на яких розташовано об'єкти реприватизації.  
22. 3. Реприватизація акцій (часток, паїв), що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб у майні підприємств із змішаною формою власності, здійснюється відповідно до законодавства та установчих документів цих підприємств.  
23. 4. Реприватизація майна, що перебувало у власності територіальних громад та було приватизоване відповідно до законодавства, регулюється положеннями цього Закону, інших законодавчих актів з питань реприватизації і здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування.  
24. Стаття 5. Об'єкти реприватизації  
25. До об'єктів, що підлягають реприватизації, належать:  
26. цілісні майнові комплекси приватизованих підприємств;  
27. майно структурних підрозділів приватизованих підприємств (цехів, виробництв, дільниць, інших підрозділів, що можуть бути визначені як окремі майнові комплекси), якщо у разі їх виділення у самостійні підприємства не порушується технологічна єдність виробництва з основної спеціалізації підприємства, із структури якого вони виділяються;  
28. окремі будівлі, споруди, приватизовані у складі цілісних майнових комплексів або як самостійні об'єкти;  
29. акції (частки, паї), що належать фізичним чи юридичним особам у майні господарських товариств та інших об'єднань.  
30. Стаття 6. Суб'єкти реприватизації  
31. Суб'єктами реприватизації можуть бути:  
32. державні органи приватизації, інші органи, уповноважені здійснювати управління об'єктами державної власності;  
33. посередники;  
34. інші особи, які залучаються органами приватизації на договірних засадах.  
35. Стаття 7. Державні органи, які здійснюють реприватизацію  
36. 1. Державну політику у сфері реприватизації здійснює Кабінет Міністрів України.  
37. 2. Фонд державного майна України, його регіональні відділення забезпечують здійснення відповідних процедур реприватизації у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
38. Розділ ІІ. ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ  
39. Стаття 8. Прийняття рішення про реприватизацію  
40. 1. Рішення про реприватизацію об'єкта приймається державним органом приватизації на підставі відповідного рішення суду.  
41. 2. З моменту прийняття рішення про реприватизацію майна підприємства стосовно цього підприємства припиняється чинність частин третьої, п'ятої і шостої статті 10, частин першої і третьої статті 12, частини другої статті 24, частини третьої статті 25 Закону України "Про підприємства в Україні" щодо купівлі, продажу, передачі, обміну, здачі в оренду, надання безоплатно, списання майна, випуску та придбання цінних паперів, надання та одержання кредитів у розмірі, що перевищує середньорічний рівень таких операцій за останні три роки з урахуванням рівня інфляції. У разі необхідності такі дії виконуються з дозволу Фонду державного майна України.  
42. Розділ ІІІ. ФІНАНСОВІ ВІДНОСИНИ РЕПРИВАТИЗАЦІЇ  
43. Стаття 9. Визначення вартості об'єкта реприватизації  
44. 1. Вартість об'єкта реприватизації визначається шляхом проведення його незалежної оцінки відповідно до методики, що затверджується Кабінетом Міністрів України.  
45. Для обчислення загальної вартості об'єкта реприватизації ціна його продажу під час приватизації коригується з урахуванням:  
46. офіційно визначених індексів інфляції за період від дати укладення договору купівлі-продажу (біржового контракту на купівлю-продаж акцій) до дати прийняття рішення про реприватизацію;  
47. зношення необоротних активів, приватизованих у складі об'єкта приватизації;  
48. власного оборотного капіталу підприємства, який утворився за цей період;  
49. інвестицій, внесених власником об'єкта у необоротні активи після приватизації об'єкта, з їх відповідним коригуванням на вартість (частку вартості) відчужених до прийняття рішення про реприватизацію необоротних активів, які були приватизовані у складі об'єкта, в порядку, встановленому методикою, зазначеною в абзаці першому цього пункту.  
50. 2. Відшкодування вартості об'єкта, що реприватизується, здійснюється в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.  
51. 3. У разі коли під час розірвання договорів купівлі-продажу виявлено факти розкрадання, нестачі, знищення (псування) майна об'єкта, що реприватизується, власник зобов'язаний відшкодувати державі завдані збитки.  
52. Розмір відшкодування завданих збитків визначається шляхом проведення незалежної оцінки об'єкта.  
53. Порядок та умови відшкодування завданих збитків визначаються Кабінетом Міністрів України.  
54. Стаття 10. Джерела коштів для реприватизації  
55. 1. Відшкодування витрат, пов'язаних з реприватизацією, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету або відповідного місцевого бюджету, передбачених на зазначені цілі.  
56. 2. Обсяг кошів, що спрямовуються на повернення об'єктів у державну власність, визначається у Державному бюджеті на відповідний рік, а коштів, що спрямовуються на повернення об'єктів у комунальну власність, - у відповідному місцевому бюджеті.  
57. Стаття 11. Оформлення угод  
58. 1. Передача об'єкта реприватизації у власність держави чи власність територіальної громади оформляється актом приймання-передачі. Форма та порядок підписання акта приймання-передачі об'єкта реприватизації визначається Фондом державного майна України.  
59. 2. Угоди щодо операцій з акціями, які повернуто у власність держави шляхом реприватизації, можуть укладатися після занесення відомостей, визначених законодавством, до реєстру власників іменних цінних паперів.  
60. Стаття 12. Соціальні гарантії, що надаються працівникам підприємства, яке реприватизується  
61. 1. З дня прийняття рішення про реприватизацію до завершення процесу реприватизації звільнення працівників підприємства, що реприватизується, з ініціативи адміністрації не допускається, крім звільнення на підставі пункту 6 статті 40 Кодексу законів про працю України або у зв'язку з вчиненням працівником дій, за які законодавством передбачено можливість звільнення на підставі пунктів 3, 4, 7 і 8 статті 40 та статті 41 Кодексу законів про працю України.  
62. 2. Трудові відносини на підприємствах, що реприватизуються, регулюються законодавством про працю.  
63. Стаття 13. Спори, що виникають у процесі реприватизації  
64. Спори, що виникають у процесі реприватизації, розв'язуються судом або господарським судом відповідно до їх компетенції у встановленому порядку.  
65. Стаття 14. Відповідальність за порушення законодавства про реприватизацію  
66. 1. За порушення законодавства про реприватизацію винні особи несуть кримінальну, адміністративну, дисциплінарну, цивільно-правову відповідальність згідно із законодавством.  
67. 2. Посадові особи державних органів приватизації, інших органів виконавчої влади за наявності в їх діях ознак злочину, пов'язаного з порушенням законодавства про реприватизацію, несуть кримінальну відповідальність згідно із законодавством.  
68. 3. Недопущення працівників державних органів, що здійснюють реприватизацію, на об'єкт, який реприватизується шляхом примусового відчуження, протидія чи перешкоджання їх діям тягне за собою відповідальність власника об'єкта, передбачену законодавством.  
69. 4. Збитки, заподіяні порушенням законодавства про реприватизацію, а також витрати щодо забезпечення збереження об'єктів підлягають відшкодуванню у порядку, передбаченому законодавством.  
70. Стаття 15. Прикінцеві положення  
71. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
72. 2. Нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.  
73. 3. Кабінету Міністрів України:  
74. підготувати та подати до Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів, що випливають з цього Закону;  
75. розробити та привести у відповідність з цим Законом власні нормативно-правові акти;  
76. забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади власних нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.