Кількість абзаців - 392 Розмітка (ліва колонка)


Про державний земельний кадастр (Повторне друге читання)

0. Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про державний земельний кадастр  
3. Цей Закон встановлює правові та організаційні основи діяльності в галузі державного земельного кадастру та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом ведення земельного кадастру, забезпечення проведення земельно-кадастрової діяльності з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин з питань земельного кадастру, інформаційного забезпечення управління землекористуванням, оподаткування та ринку земель.  
4. Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
5. Стаття 1. Визначення термінів  
6. Державний земельний кадастр - це єдина державна система відомостей та документів, які підтверджують факт виникнення або припинення права власності і права користування земельними ділянками, місце розташування та правовий режим земель, оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, їх розподіл між власниками землі та землекористувачами.  
7. Земельно-кадастрова діяльність - це наукова, технічна, виробнича і управлінська діяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, наукових, землевпорядних організацій з ведення земельного кадастру, організації та здійснення земельно-кадастрових робіт.  
8. Земельно-кадастрові роботи - це роботи з кадастрового зонування території, кадастрових зйомок і складання індексних карт (планів) з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, грошової оцінки земельних ділянок, а також роботи, пов'язані із забезпеченням ведення державної реєстрації земельних ділянок, обліку кількості та якості земель.  
9. Земельно-кадастрова документація - це затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, які містять відомості про межі адміністративно-територіальних утворень, територій з особливими природоохоронними, рекреаційними і заповідними режимами, земельних ділянок власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, правовий режим земель, їх кількість, якість, економічна цінність та вартість земель по власниках землі і землекористувачах, населених пунктах та інших адміністративно-територіальних утвореннях.  
10. Кадастрове зонування - це встановлення місця розташування обмежень щодо використання земель, меж кадастрових зон та кварталів, оціночних районів і зон, а також кадастрових номерів адміністративно-територіальних одиниць, зон і кварталів.  
11. Кадастрові зйомки - це комплекс робіт з встановлення або відновлення меж земельних ділянок, погодження їх з суміжними власниками землі та землекористувачами, встановлення меж обмежень та обтяжень і виготовлення кадастрового плану.  
12. Бонітування ґрунтів - це порівняльна оцінка якості ґрунтів за їх основними природними властивостями, які мають сталий характер та суттєво впливають на урожайність сільськогосподарських культур, вирощуваних у конкретних природно - кліматичних умовах.  
13. Економічна оцінка земель - це оцінка землі як природного ресурсу і засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві та як просторового базису в суспільному виробництві за показниками, що характеризують продуктивність земель, ефективність їх використання та дохідність з одиниці площі.  
14. Грошова оцінка земельних ділянок - це оцінка землі на рентній основі, яка в залежності від призначення та порядку її проведення може бути нормативною та експертною.  
15. Державна реєстрація земельних ділянок - це процедура внесення достовірної інформації про суб'єкт і об'єкт права власності або права користування земельною ділянкою до державної системи відомостей та документів із земельного кадастру.  
16. Облік кількості земель - це індивідуалізація та відображення в спеціальних кадастрових документах відомостей, які характеризують кожну земельну ділянку за площею та складом угідь.  
17. Облік якості земель - це відображення в спеціальних кадастрових документах відомостей, які характеризують земельні ділянки за природними та набутими властивостями, функціональним призначенням, інженерно-геологічними умовами, рівнем забезпеченості соціальною, інженерно-транспортною та природоохоронною інфраструктурою.  
18. Кадастровий номер - це індивідуальний, що не повторюється на всій території України знаковий код (номер), призначений для просторової ідентифікації кожної земельної ділянки і який зберігається за нею на весь час її існування.  
19. Стаття 2. Система державного земельного кадастру  
20. Система державного земельного кадастр - це сукупність взаємопов'язаних організаційно-правових, технологічних, економічних та методичних заходів по створенню і веденню земельного кадастру.  
21. Система державного земельного кадастру включає:  
22. законодавчо визначену діяльність в галузі державного земельного кадастру та його правове регулювання;  
23. державне та самоврядне управління у галузі державного земельного кадастру;  
24. здійснення земельно-кадастрових робіт та ведення державного земельного кадастру на загальнодержавному, регіональному, місцевому рівнях та в підприємствах, організаціях і установах;  
25. державний і самоврядний контроль за здійсненням земельно-кадастрових робіт;  
26. наукове, кадрове та фінансове забезпечення державного земельного кадастру.  
27. Стаття 3. Суб'єкти державного земельного кадастру  
28. Суб'єктами державного земельного кадастру є органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування, власники та користувачі, в тому числі орендарі та суборендарі земельних ділянок, замовники та розробники земельно-кадастрової документації, а також користувачі відомостей державного земельного кадастру.  
29. Стаття 4. Об'єкти державного земельного кадастру  
30. Об'єктами державного земельного кадастру є територія України, території адміністративно-територіальних утворень або їх частин, землеволодіння та землекористування та їх окремі частини.  
31. Стаття 5. Принципи ведення державного земельного кадастру  
32. Державний земельний кадастр базується на таких принципах:  
33. комплексності, яка передбачає внесення до державного земельного кадастру всіх земель України;  
34. єдності методології ведення державного земельного кадастру в масштабах всієї країни;  
35. об'єктивності, достовірності і повноти даних державного земельного кадастру; документованості всієї інформації;  
36. безперервності, що передбачає систематичне виявлення і відображення всіх змін в земельно-кадастрових даних;  
37. обов'язковості застосування даних державного земельного кадастру при веденні інших видів кадастрів, підтвердженні права на землю, справлянні плати за землю, здійсненні цивільно-правових угод із земельними ділянками, прогнозуванні і плануванні раціонального використання і охорони земель, здійсненні землеустрою, контролю за використанням земель, вирішенні земельних спорів тощо.  
38. Стаття 6. Правове регулювання державного земельного кадастру  
39. Правове регулювання державного земельного кадастру здійснюється у відповідності із Конституцією України, Земельним кодексом України, цим Законом, іншими законами України та нормативно-правовими актами.  
40. Стаття 7. Мета державного земельного кадастру  
41. Державний земельний кадастр створюється і ведеться з метою:  
42. а) гарантування державою права власності або права користування земельними ділянками;  
43. б) інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих юридичних та фізичних осіб при регулюванні земельних відносин, організації раціонального використання та охорони земель;  
44. в) обліку цінності землі у складі природних ресурсів та її вартості як засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві та як просторового базису в суспільному виробництві;  
45. г) встановлення обґрунтованих розмірів платежів за землю;  
46. ґ) контроль за використанням і охороною земель;  
47. д) іншої діяльності пов'язаної з володінням, користуванням і розпорядженням земельними ділянками.  
48. Стаття 8. Місце державного земельного кадастру в системі управління земельними ресурсами та державних інформаційних систем  
49. Відомості державного земельного кадастру є державним інформаційним ресурсом.  
50. Державний земельний кадастр є джерелом інформаційного обміну відомостями при управлінні земельними ресурсами та здійсненні державної реєстрації прав на нерухоме майно, спеціальної реєстрації або обліку окремих видів нерухомого майна, природних ресурсів та інших об'єктів у відповідності із законодавством України.  
51. Органи, які здійснюють ведення державного земельного кадастру або інших кадастрів, реєстрів, а також органи, які здійснюють реєстрацію або облік нерухомого майна, природних ресурсів та управління ними, координують свою діяльність в частині інформаційної і технологічної взаємодії на основі відомостей державного земельного кадастру відповідно до законодавства України.  
52. Стаття 9. Статус відомостей державного земельного кадастру  
53. Відомості державного земельного кадастру носять відкритий характер, за виключенням відомостей, віднесених законодавством України до категорії обмеженого доступу.  
54. Державний облік земельних ділянок, який проводився в установленому порядку на території України до вступу в силу даного Закону, є юридично дійсним.  
55. Органи, які здійснюють державну реєстрацію нерухомого майна та прав на нього, органи (організації), які здійснюють спеціальну реєстрацію або облік окремих видів нерухомого майна і природних ресурсів безплатно в десятиденний термін представляють інформацію про зареєстровані права, наявність об'єктів нерухомого майна, яке тісно пов'язане із земельними ділянками, органам, які здійснюють діяльність по веденню державного земельного кадастру.  
56. Розділ ІІ. ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ І ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У ГАЛУЗІ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ  
57. Стаття 10. Органи, що здійснюють управління у галузі державного земельного кадастру  
58. Управління у галузі державного земельного кадастру здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, а також центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, іншими органами в порядку, встановленому законодавством України.  
59. Стаття 11. Повноваження Верховної Ради України у галузі державного земельного кадастру  
60. До повноважень Верховної Ради України у галузі державного земельного кадастру належать:  
61. затвердження загальнодержавних програм у галузі державного земельного кадастру;  
62. вирішення інших питань у галузі ведення державного земельного кадастру відповідно до Конституції України.  
63. Стаття 12. Повноваження Кабінету Міністрів України у галузі державного земельного кадастру  
64. До повноважень Кабінету Міністрів України у галузі державного земельного кадастру належать:  
65. реалізація державної політики у галузі державного земельного кадастру;  
66. організація ведення державного земельного кадастру;  
67. розроблення і забезпечення виконання загальнодержавних програм у галузі державного земельного кадастру;  
68. затвердження найважливіших регіональних програм у галузі державного земельного кадастру;  
69. встановлення обсягів фінансування ведення державного земельного кадастру;  
70. визначення розмірів плати за надання відомостей державного земельного кадастру;  
71. затвердження стандартів, норм і правил щодо здійснення земельно-кадастрових робіт та ведення державного земельного кадастру;  
72. координація діяльності органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі державного земельного кадастру  
73. вирішення інших питань у галузі державного земельного кадастру відповідно до закону.  
74. Стаття 13. Повноваження Ради Міністрів Автономної Республіки Крим у галузі державного земельного кадастру  
75. До повноважень Ради Міністрів Автономної Республіки Крим у галузі державного земельного кадастру належать:  
76. забезпечення реалізації державної політики у галузі державного земельного кадастру на території Автономної Республіки Крим;  
77. участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних та республіканських програм щодо ведення державного земельного кадастру та здійснення земельно-кадастрових робіт;  
78. координація діяльності органів земельних ресурсів на території Автономної Республіки Крим при проведенні земельно-кадастрових робіт і веденні державного земельного кадастру;  
79. координація здійснення земельно-кадастрових робіт на території Автономної Республіки Крим;  
80. вирішення інших питань у галузі державного земельного кадастру відповідно до закону.  
81. Стаття 14. Повноваження місцевих державних адміністрацій у галузі державного земельного кадастру  
82. До повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі державного земельного кадастру належать:  
83. забезпечення реалізації державної політики у галузі державного земельного кадастру;  
84. участь у розробленні та забезпеченні виконання загальнодержавних і реґіональних програм щодо ведення державного земельного кадастру та здійснення земельно-кадастрових робіт;  
85. координація діяльності органів земельних ресурсів з ведення державного земельного кадастру;  
86. організація здійснення земельно-кадастрових робіт;  
87. підготовка пропозицій щодо планування здійснення земельно-кадастрових робіт;  
88. інформування населення щодо результатів, одержаних в процесі здійснення земельно-кадастрових робіт.  
89. вирішення інших питань у галузі державного земельного кадастру відповідно до закону.  
90. Стаття 15. Повноваження центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі державного земельного кадастру  
91. До повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі державного земельного кадастру належать:  
92. несення пропозицій щодо формування державної політики у галузі державного земельного кадастру і забезпечення її реалізації;  
93. участь у розробленні та реалізації загальнодержавних та регіональних програм щодо ведення державного земельного кадастру та здійснення земельно-кадастрових робіт;  
94. здійснення експертизи державних програм і проектів з питань земельно-кадастрових робіт, а також техніко-економічних обґрунтувань цих програм і проектів;  
95. ведення державного земельного кадастру на загальнодержавному та регіональному рівнях відповідно до закону;  
96. організація наукового забезпечення ведення державного земельного кадастру;  
97. створення автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру;  
98. організація здійснення земельно-кадастрових робіт;  
99. організація підготовки кадрів для ведення державного земельного кадастру;  
100. розроблення нормативно-технічних документів, державних стандартів, норм і правил у галузі державного земельного кадастру;  
101. вирішення інших питань у галузі державного земельного кадастру відповідно до законодавства України.  
102. Стаття 16. Повноваження обласних рад у галузі державного земельного кадастру  
103. До повноважень обласних рад у галузі державного земельного кадастру належить:  
104. забезпечення реалізації державної політики у галузі державного земельного кадастру;  
105. координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів у галузі державного земельного кадастру;  
106. участь у реалізації регіональних програм щодо земельно-кадастрових робіт;  
107. організація здійснення земельно-кадастрових робіт на землях, що перебувають у спільній власності територіальних громад;  
108. вирішення інших питань у галузі державного земельного кадастру, відповідно до закону;  
109. Стаття 17. Повноваження Київської і Севастопольської міських рад у галузі державного земельного кадастру  
110. До повноважень Київської і Севастопольської міських рад у галузі державного земельного кадастру на їх території належить:  
111. розробка, затвердження і реалізація місцевих програм і проектів щодо ведення державного земельного кадастру та здійснення земельно-кадастрових робіт;  
112. ведення земельно-кадастрової документації на місцевому рівні; організація та координація здійснення земельно-кадастрових робіт;  
113. організація і здійснення самоврядного контролю у галузі державного земельного кадастру;  
114. погодження і затвердження земельно-кадастрової документації відповідно до закону;  
115. інформування населення щодо результатів, одержаних в процесі здійснення земельно-кадастрових робіт;  
116. вирішення інших питань у галузі державного земельного кадастру, відповідно до закону.  
117. Стаття 18. Повноваження районних рад у галузі державного земельного кадастру  
118. До повноважень районних рад у галузі державного земельного кадастру належить:  
119. координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів у галузі державного земельного кадастру;  
120. організація здійснення земельно-кадастрових робіт на землях, що перебувають у спільній власності територіальних громад та затвердження земельно-кадастрової документації відповідно до закону;  
121. вирішення інших питань у галузі державного земельного кадастру, відповідно до закону;  
122. Стаття 19. Повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі державного земельного кадастру  
123. До повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі державного земельного кадастру на території сіл, селищ, міст належить:  
124. організація здійснення, і реалізація місцевих програм і проектів щодо ведення державного земельного кадастру та здійснення земельно-кадастрових робіт;  
125. організація та координація здійснення земельно-кадастрових робіт та затвердження земельно-кадастрової документації відповідно до закону;  
126. ведення земельно-кадастрової документації на місцевому рівні;  
127. організація і здійснення самоврядного контролю у галузі державного земельного кадастру;  
128. інформування населення щодо результатів, одержаних в процесі здійснення земельно-кадастрових робіт.  
129. вирішення інших питань у галузі державного земельного кадастру, відповідно до закону.  
130. Розділ ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ  
131. Стаття 20. Обов'язковість державного земельного кадастру  
132. Державний земельний кадастр ведеться в обов'язковому порядку на землях всіх категорій незалежно від форми власності та цільового призначення.  
133. Правовий режим землекористування, обмеження та обтяження, дані щодо оцінки земель і кадастрового зонування, встановлені затвердженою земельно-кадастровою документацією, є обов'язковими для власників, користувачів , в тому числі орендарів та суборендарів земельних ділянок, а також органів державної влади і органів місцевого самоврядування.  
134. Зміни у відомості та документи державного земельного кадастру вноситься за рішенням органу, який їх затвердив.  
135. Власники землі, землекористувачі, а тому числі орендарі та суборендарі під час проведення земельно-кадастрових робіт зобов'язані забезпечити доступ розробникам документації до земельних ділянок, на яких проводяться ці роботи.  
136. Стаття 21. Організація і планування земельно-кадастрових робіт  
137. Організація і планування земельно-кадастрових робіт здійснюється Кабінетом Міністрів України, Урядом Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.  
138. Організація і планування виконання земельно-кадастрових робіт в межах окремих земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні здійснюється їх власниками чи землекористувачами.  
139. Стаття 22. Підстави для проведення земельно-кадастрових робіт  
140. Земельно-кадастрові роботи здійснюється на підставі:  
141. рішень органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування;  
142. укладених договорів між юридичними і фізичними особами (власниками земельних ділянок, землекористувачами, в тому числі орендарями) та виконавцями земельно-кадастрових робіт;  
143. судових рішень.  
144. Стаття 23. Нормативно-технічні документи з проведення земельно-кадастрових робіт  
145. Нормативно-технічні документи встановлюють порядок організації і виконання земельно-кадастрових робіт, склад і зміст, вимоги до них, норми і правила їх виконання  
146. Нормативно-технічні документи з проведення державного земельного кадастру затверджуються Кабінетом Міністрів України.  
147. Нормативно-технічні документи з проведення земельно-кадастрових робіт є обов'язковими для використання всіма суб'єктами державного земельного кадастру.  
148. Стаття 24. Стандартизація та нормування у галузі державного земельного кадастру  
149. Державні стандарти, норми і правила встановлюють комплекс якісних та кількісних показників, параметрів, які регламентують здійснення земельно-кадастрових робіт, розробку і реалізацію документації у галузі державного земельного кадастру з урахуванням соціальних, технічних, екологічних, економічних та інших умов.  
150. Державні стандарти, норми і правила у галузі державного земельного кадастру розробляються і затверджуються в установленому законом порядку.  
151. Стаття 25. Замовники і виконавці земельно-кадастрових робіт  
152. Замовником земельно-кадастрових робіт можуть бути орган державної влади, орган місцевого самоврядування, судовий орган, центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів і його місцеві органи, юридичні і фізичні особи, які прийняли рішення або подали заяви (клопотання) про проведення земельно-кадастрових робіт і можуть забезпечити їх фінансування.  
153. Виконавцями земельно-кадастрових робіт мажуть бути юридичні та фізичні особи, які отримали в установленому законом порядку ліцензії на проведення землевпорядних та землеоціночних робіт.  
154. Взаємовідносини між замовником і виконавцем земельно-кадастрових робіт регулюються законодавством України і договором.  
155. Стаття 26. Загальні вимоги до змісту земельно-кадастрової документації  
156. Земельно-кадастрова документація включає в себе текстові і графічні матеріали і містить обов'язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідної документації.  
157. Земельно-кадастрова документація розробляється на основі технічного завдання, яке видається замовником документації.  
158. Структура, зміст і порядок ведення документації державного земельного кадастру визначається центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.  
159. Стаття 27. Погодження земельно-кадастрової документації  
160. Загальнодержавні програми щодо проведення державного земельного кадастру погоджуються з Кабінетом Міністрів України.  
161. Регіональні програми щодо проведення державного земельного кадастру погоджуються Радою Міністрів Автономної Республіки Крим та місцевими державними адміністраціями.  
162. Програми проведення державного земельного кадастру в містах Києві і Севастополі погоджуються міськими державними адміністраціями.  
163. Документація з оцінки земель адміністративно-територіальних утворень, землеволодінь і землекористувань погоджуються відповідними органами виконавчої влади.  
164. Документація з оцінки земель підлягає державній експертизі відповідно до закону.  
165. Стаття 28. Затвердження земельно-кадастрової документації  
166. Верховна Рада України затверджує загальнодержавні програми щодо проведення державного земельного кадастру.  
167. Верховна Рада Автономної Республіки Крим та обласні ради затверджують регіональні програми щодо проведення державного земельного кадастру, документацію з кадастрового зонування території.  
168. Київська та Севастопольська міські ради затверджують міські програми щодо проведення державного земельного кадастру міст Києва і Севастополя, документацію з кадастрового зонування територій міст, оцінки земельних ділянок.  
169. Районні ради затверджують програми щодо проведення земельно-кадастрових робіт, документацію з кадастрового зонування території району, оцінки земель адміністративних утворень, землеволодінь і землекористувань.  
170. Сільські, селищні, міські ради затверджують місцеві програми щодо проведення земельно-кадастрових робіт, документацію з кадастрового зонування території населених пунктів, оцінки земельних ділянок в межах населених пунктів.  
171. Зміни до земельно-кадастрової документації вносяться за рішенням органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, які її затвердили та за рішенням суду.  
172. Стаття 29. Порядок користування документацією державного земельного кадастру  
173. Відомості державного земельного кадастру є відкритими для використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами.  
174. Юридичні та фізичні особи мають право користуватися документацією державного земельного кадастру з дотриманням вимог цього закону, інших законів України і Положення про державний фонд документації із землеустрою.  
175. Надання відомостей державного земельного кадастру здійснюється в порядку, встановленому законодавством України.  
176. Стаття 30. Технічне та технологічне забезпечення державного земельного кадастру  
177. Технічне та технологічне забезпечення державного земельного кадастру базується на використанні засобів обчислювальної та інформаційної техніки, технічних засобів для виконання топографо-геодезичних, картографічних, фотограмметричних та інших робіт, а також сучасних інформаційних технологій і систем для збору, введення, контролю, накопичення, зберігання, поновлення, пошуку, перетворення, переробки, відображення, видачі і передачі даних.  
178. Основною формою інформації в державному земельному кадастрі є автоматизовані системи, призначені для обробки даних земельно-кадастрових та інших зйомок і дистанційного зондування, ведення земельної статистики, прогнозування, планування, проектування, картографування, підтримки прийняття рішень, організаційного управління тощо.  
179. Стаття З1. Здійснення консалтингових послуг у сфері земельного кадастру  
180. Консалтингові послуги у сфері земельного кадастру передбачають:  
181. консультування власників землі та землекористувачів з питань земельного кадастру та оцінки земель;  
182. надання широкої інформації про результати досліджень у галузі державного земельного кадастру;  
183. надання консультативних послуг з питань земельного законодавства, здійснення цивільно-правових угод, оподаткування, оренди та інших послуг щодо земельних ділянок;  
184. здійснення аудиту земельно-правових документів та іншої земельно-кадастрової документації.  
185. Консалтингові послуги власникам землі та землекористувачам надають юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми господарювання і форми власності та фізичні особи, які здійснюють діяльність у сфері земельного кадастру.  
186. Розділ ІV. ПОРЯДОК ВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ  
187. Стаття 32. Рівні ведення державного земельного кадастру  
188. Державний земельний кадастр України ведеться за єдиною системою, яка складається з трьох рівнів:  
189. місцевого (на рівні підприємств, установ і організацій, села, селища, міст Києва, Севастополя та районного значення, в частині ведення земельно-кадастрової документації; району в розрізі адміністративно-територіальних одиниць, районів у містах, міст Києва, Севастополя та обласного значення);  
190. регіонального (на рівні Автономної Республіки Крим, області, району);  
191. загальнодержавного (по Україні в цілому).  
192. Стаття 33. Порядок ведення державного земельного кадастру на місцевому рівні  
193. На місцевому рівні в державному земельному кадастрі формуються і зберігаються необхідні відомості про земельні ділянки, розміщені на території відповідного адміністративно-територіального утворення (село, селище, місто), про межі земельних ділянок, межі територій з особливими природоохоронними, рекреаційними і заповідними режимами, межі населених пунктів, про розподіл земельних ділянок серед власників землі та землекористувачів, у тому числі орендарів, про правовий режим, кількісну і якісну характеристику, оцінку та вартість земельних ділянок.  
194. Стаття 34. Порядок ведення державного земельного кадастру на регіональному та загальнодержавному рівнях  
195. На регіональному рівні в державному земельному кадастрі містяться відомості про межі адміністративно-територіальних одиниць (Автономної Республіки Крим, області, району), про правовий режим, кількісну і якісну характеристику, оцінку та вартість земель у розрізі адміністративно-територіальних одиниць про межі земельних ділянок, межі населених пунктів, про розподіл земельних ділянок серед власників землі та землекористувачів, у тому числі орендарів, про правовий режим та про розподіл між власниками землі, землекористувачами, у тому числі орендарями.  
196. Крім того, в розрізі району містяться відомості про земельні ділянки за межами населених пунктів, про розподіл їх серед власників землі та землекористувачів, у тому числі орендарів та суборендарів і про правовий режим.  
197. На загальнодержавному рівні в державному земельному кадастрі містяться відомості про державний кордон України, межі Автономної Республіки Крим, областей та міст Києва і Севастополя, про правовий режим, кількісну та якісну характеристику і оцінку та вартість земель та про розподіл земель між власниками землі, землекористувачами, у тому числі орендарями.  
198. Стаття 35. Забезпечення ведення державного земельного кадастру  
199. Ведення державного земельного кадастру забезпечується шляхом виконання топографо-геодезичних, картографічних робіт, ґрунтових, геоботанічних, містобудівних, радіологічних та інших обстежень і розвідувань, бонітуванням ґрунтів, економічною та грошовою оцінкою земель, а також виконанням робіт, пов'язаних із веденням державної реєстрації земельних ділянок, обліку кількості та якості земель.  
200. Топографо-геодезичні і картографічні роботи, земельно-кадастрові та землевпорядні роботи, ґрунтові, геоботанічні, радіологічні, інші обстеження та розвідування виконуються у порядку, визначеному законодавством України.  
201. Стаття 36. Порядок проведення кадастрового зонування території України  
202. Кадастрове зонування території України здійснюється з метою присвоєння земельним ділянкам кадастрових номерів.  
203. Одиницями кадастрового поділу території України є адміністративно-територіальні утворення (Автономна Республіка Крим, область, район, місто, крім міст районного значення, селище та село), кадастрові зони та кадастрові квартали.  
204. Кадастровий номер земельної ділянки складається із номера адміністративно-територіального утворення, номера кадастрової зони села, селища, міста, номера кадастрового кварталу в межах кадастрової зони і номера земельної ділянки в кадастровому кварталі.  
205. Порядок кадастрового зонування території України, а також порядок присвоєння кадастрових номерів земельних ділянок встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
206. Стаття 37. Порядок проведення кадастрових зйомок  
207. Кадастрові зйомки проводяться землевпорядними та іншими організаціями, які мають ліцензію на землевпорядну або геодезичну діяльність.  
208. Стаття 38. Порядок проведення бонітування ґрунтів  
209. Бонітування ґрунтів проводиться державними науково-дослідними і проектними землевпорядними організаціями та іншими юридичними особами, що мають відповідні ліцензії і після затвердження в установленому законом порядку заноситься в державний земельний кадастр.  
210. Бонітування ґрунтів на землях сільськогосподарського призначення проводиться відповідно до законодавства.  
211. Стаття 39. Порядок проведення економічної оцінки земель  
212. Економічна оцінка земель проводиться державними науково-дослідними і проектними землевпорядними організаціями та іншими юридичними особами, що мають відповідні ліцензії і після затвердження в установленому законом порядку заноситься в державний земельний кадастр.  
213. Економічна оцінка земель сільськогосподарського призначення проводиться відповідно до законодавства .  
214. Стаття 40. Порядок проведення грошової оцінки земель  
215. Нормативна грошова оцінка земель різного цільового призначення розробляється державними науково-дослідними і проектними землевпорядними та іншими юридичними особами, які мають відповідні ліцензії і після затвердження в установленому законом порядку заноситься в державний земельний кадастр.  
216. Грошова оцінка земель та земельних ділянок сільськогосподарського та несільськогосподарського призначення проводиться відповідно до закону.  
217. Стаття 41. Порядок проведення державної реєстрації земельних ділянок  
218. У складі державного земельного кадастру органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування проводиться державна реєстрація земельних ділянок шляхом ведення книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди та суборенди землі та поземельної книги реєстрації земельних ділянок, земельних сервітутів та обмежень у використанні земель.  
219. Поземельна книги реєстрації земельних ділянок, земельних сервітутів та обмежень у використанні земель включає інформацію про невід'ємні кількісні і якісні ознаки земельної ділянки, споживчу грошову оцінку, земельні сервітути і обмеження у використанні земель.  
220. Підставою для державної реєстрації є подання власником або користувачем земельної ділянки заяви чи клопотання та документів, що посвідчують право власності та право користування землею.  
221. Державна реєстрація земельних ділянок проводиться протягом десяти днів з часу подання заяви чи клопотання і всіх необхідних документів про земельну ділянку до відповідних органів.  
222. Державна реєстрація земельних ділянок ведеться на паперових та електронних носіях. При наявності розбіжностей між даними паперових та електронних носіїв пріоритет мають дані на паперових носіях, якщо інше не встановлено законом.  
223. Державна реєстрація земельних ділянок ведеться органами місцевого самоврядування на місцевому рівні, місцевими органами по земельних ресурсах на реґіональному рівні та центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів на загальнодержавному рівні.  
224. Стаття 42.Зміст державної реєстрації земельних ділянок  
225. Державна реєстрація земельних ділянок включає реєстраційно-облікову систему на місцевому, регіональному та загальнодержавному рівнях.  
226. На місцевому рівні в сільських, селищних і міських радах реєстраційно-облікова система включає:  
227. книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та право постійного користування землею, договорів оренди та суборенди землі;  
228. поземельну книгу реєстрації земельних ділянок, обмежень у використанні земель і земельних сервітутів;  
229. книгу обліку земельних ділянок державної власності, управління з використання і охорони якими здійснюють районні та міські міст Києва і Севастополя, державні адміністрації.  
230. книгу обліку земельних сервітутів та обмежень у використанні земель;  
231. книгу обліку юридичних та фізичних осіб платників земельного податку та орендної плати за землю.  
232. На регіональному рівні реєстраційно-облікова система включає:  
233. книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та право постійного користування землею, договорів оренди та суборенди землі на рівні району;  
234. поземельну книгу реєстрації земельних ділянок, обмежень у використанні земель і земельних сервітутів на рівні району;  
235. книгу обліку земельних ділянок державної власності управління з використання і охорони якими здійснюють Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрацій на рівні району, області;  
236. зведену книгу обліку земельних ділянок по формах власності та категоріях земель на рівні району, області;  
237. книгу обліку земельних сервітутів та обмежень у використанні земель державної власності за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України на рівні району, області.  
238. На загальнодержавному рівні реєстраційно-облікова система включає:  
239. книгу обліку земельних ділянок державної власності, управління з використання і охорони якими здійснює Кабінет Міністрів України;  
240. зведену книгу обліку земельних ділянок по формах власності;  
241. книгу обліку земельних сервітутів та обмежень у використанні земель державної власності за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України.  
242. Стаття 43. Книги записів державних актів на право на землю та договорів оренди та суборенди землі  
243. Книги записів реєстрації державних актів на право на землю та договорів оренди та суборенди землі ведуться із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок.  
244. Книги записів реєстрації держаних актів на право на землю та договорів оренди та суборенди землі ведуться окремо:  
245. державних актів на межі адміністративно-територіальних утворень;  
246. державних актів на право власності на земельну ділянку фізичних осіб;  
247. державних актів на право власності на земельну ділянку юридичних осіб;  
248. державних актів на право постійного користування земельною ділянкою;  
249. договорів оренди та суборенди земельних ділянок.  
250. Структура, зміст та порядок ведення книг записів реєстрації державних актів на право на землю та договорів оренди та суборенди землі встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
251. Стаття 44. Поземельна книга  
252. Поземельна книга містить відомості про:  
253. кадастровий номер земельної ділянки;  
254. юридичну або фізичну особу, яка одержала земельну ділянку у власність або користування;  
255. місце розташування, межі, цільове призначення, площу земельної ділянки та інші її характеристики;  
256. адресу юридичної або фізичної особи, яка одержала земельну ділянку у власність або користування;  
257. нормативну грошову оцінку земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки;  
258. правовий режим, обмеження та обтяження на земельну ділянку;  
259. ідентифікаційний код юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи.  
260. Форма книги та порядок її ведення встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
261. Стаття 45. Порядок проведення обліку земель  
262. Облік земель включає облік кількості і якості земельних угідь та земельних ділянок.  
263. Облік кількості і якості земель ведеться по землевласниках і землекористувачах.  
264. Облік кількості земель відображає склад угідь та їх підвидів відповідно до класифікації, затвердженої центральними органами виконавчої влади з питань статистики і з питань земельних ресурсів.  
265. Облік якості земель відображає відомості, які характеризують земельні угіддя за природними та набутими властивостями, що впливають на їх продуктивність та економічну цінність, а також за ступенем забруднення.  
266. Облік кількості і якості земель в підприємствах, організаціях та установах ведеться з метою їх оцінки для відображення вартості земельних ділянок та прав користування у бухгалтерському обліку відповідно до законодавства України, визначення розміру земельного податку, збитків власників або землекористувачів та інших цілей у випадках, встановлених законом.  
267. Облік кількості і якості земель в підприємствах, установах та організаціях ведеться в земельно-кадастровій книзі підприємства, установи, організації.  
268. Зміст земельно-кадастрової книги підприємства, установи та організації та порядок її ведення затверджується Кабінетом Міністрів України.  
269. Склад відомостей та порядок обліку земельних ділянок визначається Кабінетом Міністрів України.  
270. Облік на рівні села, селища, міста та району включає процедуру перевірки повноти і правильності відомостей про земельну ділянку, надання кадастрового номера земельній ділянці, що реєструється, нанесення меж земельної ділянки на черговий кадастровий план, занесення даних про земельну ділянку в Поземельну книгу.  
271. Державна статистична звітність про кількість земельних угідь, власників землі та землекористувачів складається щорічно, а про якість земельних угідь - один раз у п'ять років відповідно до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного і якісного обліку земель, яка затверджується центральними органами виконавчої влади з питань статистики і з питань земельних ресурсів.  
272. Розділ V. СКЛАД ВІДОМОСТЕЙ І ДОКУМЕНТІВ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ  
273. Стаття 46. Склад відомостей державного земельного кадастру на загальнодержавному рівні  
274. До складу відомостей і документів державного земельного кадастру на загальнодержавному рівні відносяться:  
275. державний земельно-кадастровий баланс земельних ресурсів України;  
276. індексна карта адміністративно-територіальних утворень та кадастрових зон;  
277. відомості про земельні ділянки, управління з використання і охорони якими здійснює Кабінет Міністрів України;  
278. зведені відомості про земельні ділянки за формами власності та категоріями земель;  
279. банк даних економічної оцінки земель;  
280. банк даних нормативної грошової оцінки земель по Автономній Республіці Крим, областях, містах Києву і Севастополю, природно-сільськогосподарських зонах;  
281. банк земельних сервітутів та обмежень у використанні земель державної та комунальної власності;  
282. банк даних експертної грошової оцінки земельних ділянок.  
283. Стаття 47. Склад відомостей і документів державного земельного кадастру на регіональному рівні  
284. До складу відомостей державного земельного кадастру на регіональному рівні відносяться:  
285. державний земельно-кадастровий баланс земельних ресурсів;  
286. індексна карта кадастрового кварталу, зони, адміністративно-територіальних утворень;  
287. відомості про земельні ділянки державної власності, управління з використання і охорони якими здійснює Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації;  
288. зведені відомості про земельні ділянки по формах власності та категоріях земель;  
289. книга обліку земельних ділянок за формами власності та категоріями земель;  
290. книга обліку земельних сервітутів та обмежень у використанні земель;  
291. банк даних бонітування фунтів;  
292. банк даних економічної оцінки земель;  
293. банк даних нормативної грошової оцінки земель адміністративно-територіальних утворень;  
294. банк даних експертної грошової оцінки земельних ділянок;  
295. черговий кадастровий план.  
296. Стаття 48. Склад відомостей і документів державного земельного кадастру на місцевому рівні  
297. До складу відомостей державного земельного кадастру місцевому рівні відносяться :  
298. державний земельно-кадастровий баланс земельних ресурсів;  
299. індексна карта кадастрового кварталу, зони, адміністративно-територіальних утворень;  
300. книга записів реєстрації державних актів на право власності на землю та право постійного користування землею, договорів оренди та суборенди землі;  
301. поземельна книга реєстрації земельних ділянок, обмежень у використанні земель і земельних сервітутів;  
302. черговий кадастровий план внесення поточних змін просторової земельно-кадастрової інформації;  
303. книга обліку земельних ділянок державної власності, управління з використання і охорони якими здійснюють районні та міські міст Києва і Севастополя, державні адміністрації;  
304. книга обліку земельних сервітутів та обмежень у використанні земель;  
305. книга обліку юридичних та фізичних осіб платників земельного податку та орендної та суборендної плати за землю.  
306. дані бонітування ґрунтів;  
307. дані економічної оцінки земель;  
308. дані грошової оцінки земель та земельних ділянок;  
309. дані експертної грошової оцінки земель та земельних ділянок;  
310. земельно-кадастрові карти первинного кадастрового обліку земельних ділянок;  
311. кадастровий план села, селища, міста;  
312. книга обліку земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності;  
313. кадастровий план земель комунальної власності.  
314. Стаття 49. Кадастрова карта (план)  
315. Кадастрова карта (план) земельної ділянки, кварталу, зони, населеного пункту складається для графічного відображення необхідних елементів земельно-кадастрової інформації в масштабі, який забезпечує точність її відображення.  
316. Зміст і порядок відображення земельно-кадастрової інформації на кадастровій карті (плані) встановлюється центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсах.  
317. Стаття 50. Черговий кадастровий план  
318. Черговий кадастровий план створюється в межах кадастрового кварталу, кадастрової зони або в цілому в межах територій адміністративно-територіального утворення.  
319. Черговий кадастровий план ведеться на паперових та електронних носіях.  
320. Кадастрова інформація про земельну ділянку наноситься на черговий кадастровий план до проведення державної реєстрації земельної ділянки і є обов'язковим засобом попереднього контролю за правильністю визначення місцезнаходження земельної ділянки та її меж.  
321. На черговому кадастровому плані зазначаються номери кадастрової зони та кварталу, їх межі, розміри і кадастрові номери земельних ділянок, межі земельних угідь, земельних сервітутів, охоронних, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон та зон особливого режиму використання земель.  
322. Стаття 51. Індексна кадастрова карта (план)  
323. В процесі кадастрової нумерації земельних ділянок створюється індексна кадастрова карта (план) для відображення місцезнаходження і нумерації облікових кадастрових даних об'єкту на території відповідного адміністративно-територіального утворення.  
324. Індексна кадастрова карта (план) ведеться на паперових та електронних носіях.  
325. Індексна кадастрова карта (план) містить інформацію про межі земельних ділянок та їх кадастрові номери в розрізі кадастрового кварталу, кадастрової зони, адміністративно-територіального утворення, в масштабі, який забезпечує точність його відображення.  
326. Стаття 52. Кадастровий номер земельної ділянки  
327. Система кадастрової нумерації земельних ділянок є єдиною на всій території України.  
328. Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці в процесі її реєстрації є постійним для виділеної ділянки та зберігається за нею протягом усього часу існування земельної ділянки як об'єкта права власності або права користування.  
329. Кадастровий номер земельної ділянки має чотири рівні:  
330. перший - номер території об'єкту адміністративно-територіальної одиниці (області, району, міста обласного значення, міст Києва і Севастополя);  
331. другий - номер кадастрової зони, села, селища, міста;  
332. третій - номер кадастрового кварталу в межах кадастрової зони;  
333. четвертий - номер земельної ділянки.  
334. Порядок присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
335. Стаття 53. Автоматизована система державного земельного кадастру  
336. Ведення державного земельного кадастру здійснюється засобами автоматизованої системи на місцевому, регіональному та загальнодержавному рівнях згідно з державними стандартами, нормами та правилами.  
337. Кадастрова база даних автоматизованої системи державного земельного кадастру включає відомості про земельні ділянки та їх правовий режим, систематизований облік власників, користувачів та правових документів.  
338. Порядок занесення даних до кадастрової бази встановлюється центральним органом виконавчої влади по земельних ресурсах.  
339. Розділ VІ. ДЕРЖАВНИЙ І САМОВРЯДНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ  
340. Стаття 54. Державний контроль за веденням державного земельного кадастру  
341. Державний контроль спрямований на забезпечення додержання суб'єктами державного земельного кадастру встановленого законодавством порядку ведення земельно-кадастрових робіт.  
342. Основними завданнями контролю є:  
343. забезпечення дотримання вимог цього Закону;  
344. забезпечення дотримання встановлених законодавством державних стандартів, норм, правил і технічних вимог при веденні земельного кадастру та проведенні земельно-кадастрових робіт;  
345. забезпечення використання відомостей та правових режимів, передбачених земельно-кадастровою документацією;  
346. забезпечення об'єктивності, достовірності і повноти даних земельного кадастру;  
347. Державний контроль за веденням державного земельного кадастру здійснюється відповідно до закону.  
348. Стаття 55. Експертиза земельно-кадастрової документації  
349. Земельно-кадастрова документація підлягає експертизі.  
350. Експертиза земельно-кадастрової документації здійснюється відповідно до закону.  
351. Стаття 56. Адміністративна відповідальність за порушення законодавства про державний земельний кадастр  
352. Адміністративну відповідальність за порушення у галузі державного земельного кадастру несуть юридичні та фізичні особи при:  
353. порушенні встановленого порядку проведення державного земельного кадастру та погодження, затвердження і внесення змін до земельно-кадастрової документації;  
354. здійсненні діяльності у галузі державного земельного кадастру без спеціальних дозволів (ліцензій);  
355. перешкоджанні проведенню робіт і здійсненню контролю за реалізацію заходів, передбачених земельно-кадастровою документацією;  
356. недодержанні вимог нормативно-правових актів з питань державного земельного кадастру, що призвело до порушення прав землевласників і землекористувачів та погіршення стану земельних ресурсів;  
357. невиконанні законних вимог осіб, які здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про державний земельний кадастр;  
358. приховуванні або наданні неправдивої інформації про об'єкти і суб'єкти державного земельного кадастру;  
359. порушенні затвердженої земельно-кадастрової документації;  
360. порушенні порядку обліку та зберігання документів державного земельного кадастру і земельно-кадастрової документації.  
361. Стаття 57. Відшкодування збитків, заподіяних в результаті діяльності у галузі державного земельного кадастру  
362. Збитки, заподіяні неправомірними діями чи бездіяльністю, при веденні державного земельного кадастру або здійсненні земельно-кадастрових робіт, громадянину чи юридичній особі, підлягають відшкодуванню в повному обсязі особою, яка винна в заподіянні шкоди, в порядку, встановленому законодавством України.  
363. Стаття 58. Вирішення спорів з питань державного земельного кадастру  
364. Спори між учасниками відносин, що виникають із земельно-кадастрових робіт або надання інформації з державного земельного кадастру вирішуються в судовому порядку.  
365. Стаття 59. Самоврядний контроль при веденні державного земельного кадастру  
366. Самоврядний контроль при веденні державного земельного кадастру здійснюється сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами.  
367. Розділ VІІ. НАУКОВЕ, КАДРОВЕ І ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ  
368. Стаття 60. Наукове забезпечення державного земельного кадастру  
369. Наукове забезпечення державного земельного кадастру здійснюється Національною академією наук України, Українською академією аграрних наук, мережею науково-дослідних установ і навчальних закладів у порядку, встановленому законами України.  
370. Стаття 61. Підготовка кадрів, підвищення кваліфікації, перепідготовка та атестація спеціалістів  
371. Професійною діяльністю у галузі державного земельного кадастру можуть займатися громадяни, які мають вищу та середню спеціальну освіту відповідного рівня і професійного спрямування.  
372. Підготовка спеціалістів у галузі державного земельного кадастру здійснюється на факультетах землевпорядного профілю (спеціальності: землевпорядкування та земельний кадастр) у спеціальних вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації.  
373. Післядипломна освіта у галузі державного земельного кадастру здобувається на факультетах землевпорядного профілю спеціальних вищих навчальних закладів відповідного рівня акредитації, курсах підвищення кваліфікації у вищих навчальних закладах, навчальних центрах, спеціалізованих курсах.  
374. Стаття 62. Фінансування робіт з державного земельного кадастру  
375. Фінансування робіт з державного земельного кадастру здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів юридичних осіб, громадян та інших джерел, не заборонених законом.  
376. За рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, фінансуються:  
377. розробка загальнодержавних і регіональних програм проведення земельно-кадастрових робіт та автоматизації ведення державного земельного кадастру;  
378. розробка проектів законів України та нормативно-правових актів з питань державного земельного кадастру;  
379. науково-дослідні роботи та фундаментальні дослідження у галузі державного земельного кадастру;  
380. розробка нормативно-технічної документації з питань кадастрового зонування, бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земель, ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень і розвідувань земельного фонду з метою отримання земельно-кадастрової інформації.  
381. Інші види робіт з питань земельного кадастру фінансуються за власний рахунок замовників цих робіт та інших, не заборонених законодавством України, коштів відповідно до укладених договорів.  
382. Розділ VІІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
383. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
384. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом:  
385. забезпечити розробку нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;  
386. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
387. забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону;  
388. Внести такі зміни до Земельного кодексу України:  
389. пункт г) статті 15 викласти в редакції: "ведення державного земельного кадастру відповідно до закону;"  
390. частину 1 статті 193 викласти в редакції: "Державний земельний кадастр - це єдина державна система відомостей та документів, яка підтверджує факт виникнення або припинення права власності і права користування земельними ділянками та містить інформацію про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів";  
391. частину першу статті 204 виключити, у зв'язку з чим частину другу статті 204 вважати частиною першою.