Кількість абзаців - 137 Розмітка (ліва колонка)


Про управління об'єктами державної власності (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

0. З А К О Н У К Р А Ї Н И  
1. Про управління об'єктами державної власності  
2. Стаття 5. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері управління об'єктами державної власності  
3. 1. Кабінет Міністрів України є суб'єктом управління, що визначає об'єкти управління державної власності, стосовно яких виконує функції з управління, а також об'єкти управління державної власності, повноваження з управління якими передаються іншим суб'єктам управління, визначеним цим Законом.  
4. 2. Здійснюючи управління об'єктами державної власності, Кабінет Міністрів України:  
5. 1) визначає органи виконавчої влади, які здійснюють функції з управління об'єктами державної власності;  
6. 2) встановлює порядок передачі об'єктів державної власності суб'єктам управління, визначеним цим Законом;  
7. 3) визначає порядок призначення уповноваженої особи на виконання функцій з управління корпоративними правами держави та інших об'єктів державної власності;  
8. 4) визначає умови створення та діяльності господарських структур;  
9. 5) приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію господарських структур і визначає центральні органи виконавчої влади, які здійснюють контроль за їх діяльністю;  
10. 6) призначає на посади та звільняє з посад керівників господарських структур, стосовно яких функції з управління виконує Кабінет Міністрів України;  
11. 7) приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію казенних підприємств і визначає центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких вони належать;  
12. 8) приймає рішення про передачу відповідно до закону об'єктів державної власності в комунальну власність, дає згоду на передачу об'єктів з комунальної в державну власність;  
13. 9) приймає рішення про закріплення в державній власності пакетів акцій (часток) акціонерних товариств, створених на базі державного майна, що приватизується, терміни закріплення таких пакетів акцій (часток) у державній власності відповідно до законодавства про приватизацію;  
14. 10) приймає за поданням Фонду державного майна України рішення про достроковий продаж пакетів акцій (часток), закріплених у державній власності, або їх частини;  
15. 11) встановлює критерії відбору об'єктів державної власності для передачі їх в управління уповноваженим особам;  
16. 12) встановлює критерії відбору уповноважених осіб для передачі їм в управління об'єктів державної власності;  
17. 13) визначає порядок управління корпоративними правами держави та виплати винагороди уповноваженим особам за належне виконання ними функцій з управління корпоративними правами держави;  
18. 14) приймає за поданням Фонду державного майна України рішення про передачу повноважень з управління корпоративними правами держави уповноваженим органам управління та господарським структурам;  
19. 15) розробляє та укладає міжнародні договори України щодо об'єктів державної власності України згідно із законодавством;  
20. 16) призначає позапланові ревізії та перевірки фінансово-господарської діяльності підприємств державного сектору економіки, які стосуються використання об'єктів державної власності;  
21. 17) встановлює критерії ефективності управління об'єктами державної власності та порядок їх застосування;  
22. 18) визначає порядок:  
23. а) здійснення контролю за виконанням функцій з управління об'єктами державної власності;  
24. б) спрямування коштів, визначених Державним бюджетом України, на фінансування витрат, пов'язаних з викупом часток (акцій, паїв) вторинної емісії господарських організацій з корпоративними правами держави, та заходи щодо реструктуризації, досудової санації та інші заходи, які стосуються функціонування об'єктів державного сектору економіки;  
25. в) відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними, у тому числі казенними, підприємствами та їх об'єднаннями, господарськими структурами, господарськими організаціями з корпоративними правами держави та їх дочірніми підприємствами;  
26. г) конкурсного відбору керівників державних суб'єктів господарювання;  
27. ґ) оплати праці і винагороди керівникам державних підприємств;  
28. д) призначення, діяльності, відповідальності та винагороди посадовим особам уповноважених органів управління, відповідальних за стан фінансово-господарської діяльності одного або кількох державних підприємств;  
29. е) призначення, діяльності, відповідальності та оплати праці державних контролерів використання об'єктів державної власності (далі ( державні контролери);  
30. є) створення та ведення Єдиного реєстру об'єктів державної власності;  
31. ж) визначення вартості об'єктів державної власності;  
32. з) проведення інвентаризації об'єктів державної власності;  
33. и) відчуження та списання об'єктів державної власності;  
34. і) розпорядження активами державних господарських організацій;  
35. ї) розрахунку та використання концесійних платежів за державне майно;  
36. й) оцінки об'єктів оренди та порядок розрахунку, розподілу і використання плати за оренду (суборенду) державного майна;  
37. к) визначення підприємств державного сектору економіки, на яких проводяться щорічні аудиторські перевірки використання об'єктів державної власності;  
38. 19) забезпечує контроль за ефективністю управління об'єктами державної власності;  
39. 20) затверджує річні фінансові плани підприємств, що є суб'єктами природних монополій, та підприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень;  
40. 21) приймає рішення щодо реорганізації (реструктуризації) підприємств, які не підлягають приватизації;  
41. 22) погоджує рішення уповноважених органів управління щодо створення, реорганізації та ліквідації діяльності підприємств державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;  
42. 23) погоджує умови приватизації та реструктуризації об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;  
43. 24) затверджує перелік об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;  
44. 25) забезпечує контроль за використанням орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна;  
45. 26) виконує відповідно до законів інші функції з управління об'єктами державної власності.  
46. Стаття 7. Повноваження Фонду державного майна України  
47. 1. Фонд державного майна України відповідно до законодавства:  
48. 1) щодо державних підприємств, установ і організацій:  
49. а) виступає відповідно до законодавства орендодавцем цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів;  
50. б) здійснює контроль за використанням орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, виконанням умов договорів оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств, поверненням цілісних майнових комплексів державних підприємств до сфери управління уповноважених органів управління після закінчення строку дії договорів оренди;  
51. в) виступає від імені держави засновником господарських організацій, до статутних фондів яких передається державне майно, у тому числі холдингових компаній та підприємств, які підлягають корпоратизації відповідно до законодавства;  
52. г) виступає в установленому порядку правонаступником державних підприємств стосовно суб'єктів господарювання, раніше створених за їх участю, а також державних внесків до статутного фонду недержавних суб'єктів господарювання;  
53. ґ) приймає рішення про створення, реорганізацію (реструктуризацію) та ліквідацію підприємств і організацій, заснованих на державній власності, що перебувають у його управлінні;  
54. д) здійснює визначені законодавством повноваження під час провадження справ про банкрутство державних підприємств, що перебувають у його управлінні, та господарських організацій з корпоративними правами держави, у тому числі веде їх реєстри;  
55. е) забезпечує розроблення умов реструктуризації та санації підприємств, що перебувають у його управлінні, та їх погодження щодо господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;  
56. є) забезпечує проведення екологічного аудиту підпорядкованих йому підприємств;  
57. ж) укладає та розриває контракти з державними контролерами відповідно до встановленого Кабінетом Міністрів України порядку;  
58. з) погоджує розмір плати за оренду (суборенду) державного майна (крім окремого індивідуально визначеного) за договорами оренди, укладеними підприємствами, військовими частинами Збройних Сил України та іншими військовими формуваннями;  
59. и) бере участь у підготовці та укладанні міжнародних договорів щодо об'єктів державної власності України, оформлює відповідно до міжнародних договорів право державної власності на майно та приймає рішення щодо його подальшого ефективного використання;  
60. і) забезпечує захист майнових прав держави на території України відповідно до законодавства, а за її межами ( відповідно до діючих міждержавних угод у межах своїх повноважень;  
61. 2) щодо нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного державного майна:  
62. а) виступає відповідно до законодавства орендодавцем державного майна;  
63. б) розробляє методичні засади визначення орендної плати відповідно до ринкової вартості майна;  
64. в) здійснює контроль за використанням майна, переданого в оренду, виконанням договорів оренди державного майна;  
65. г) приймає рішення про передачу до статутного фонду господарських організацій об'єктів державної власності;  
66. ґ) забезпечує в межах повноважень функціонування єдиної державної інформаційної системи обліку, зберігання та оцінки майна, що реалізується за рішенням органів виконавчої влади;  
67. д) здійснює в межах, визначених законодавством, формування і ведення Єдиного реєстру об'єктів державної власності;  
68. е) виступає розпорядником Єдиного реєстру об'єктів державної власності;  
69. є) забезпечує передачу нерухомого майна творчим спілкам та релігійним конфесіям у порядку, встановленому законодавством;  
70. ж) веде реєстр концесійних договорів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;  
71. з) за пропозицією уповноважених органів управління приймає рішення про подальше використання державного майна, яке не увійшло до статутних фондів господарських організацій, але перебуває на їх балансі;  
72. и) дає дозвіл (погодження) на відчуження державного майна у випадках, встановлених законодавством;  
73. і) дає дозвіл на здійснення застави майна державних підприємств, що перебувають у його управлінні, майна господарських організацій, у тому числі з іноземними інвестиціями, у статутному фонді яких корпоративні права держави перевищують 25 відсотків;  
74. ї) здійснює відповідно до законодавства право розпорядження майном, що перебуває на балансі громадських організацій колишнього СРСР, яке має статус державного;  
75. й) погоджує (приймає) рішення про передачу об'єктів державної власності в комунальну власність, до сфери управління інших уповноважених органів управління або Національній академії наук України, галузевим академіям наук;  
76. 3) щодо корпоративних прав держави:  
77. а) здійснює управління корпоративними правами держави в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;  
78. б) створює і веде реєстр корпоративних прав держави, який є складовою Єдиного реєстру об'єктів державної власності, відповідно до законодавства;  
79. в) подає Кабінету Міністрів України пропозиції щодо закріплення в державній власності пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, створених у процесі корпоратизації та приватизації, доцільності їх відчуження або придбання державою відповідних пакетів акцій (часток) в інших власників та акцій додаткової емісії в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;  
80. г) встановлює наявність та визначає розмір корпоративних прав держави в майні господарських організацій, а також у майні громадських організацій колишнього СРСР, розташованих на території України;  
81. ґ) передає за рішенням Кабінету Міністрів України функції з управління об'єктами державної власності, що перебувають у його управлінні, уповноваженим органам управління, господарським структурам та уповноваженим особам, укладає з ними договори доручення і здійснює контроль за ефективністю управління цими об'єктами в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;  
82. д) здійснює контроль за виконанням функцій з управління корпоративними правами держави уповноваженими органами управління та уповноваженими особами;  
83. е) здійснює методологічне забезпечення управління корпоративними правами держави;  
84. є) визначає критерії ефективності управління корпоративними правами держави;  
85. ж) затверджує річні фінансові та інвестиційні плани, а також інвестиційні плани на середньострокову перспективу (3 (5 років) господарських структур і господарських організацій, у статутному фонді яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків і які перебувають у його управлінні, та здійснює контроль за їх виконанням у встановленому порядку;  
86. з) забезпечує оформлення прав на земельні ділянки (у разі відсутності необхідних документів) та уточнення меж земельних ділянок господарських організацій, у статутному фонді яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків та які перебувають у його управлінні;  
87. и) здійснює разом з центральним органом виконавчої влади з питань економіки та Міністерством фінансів України формування дивідендної політики та забезпечує її реалізацію в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;  
88. і) проводить відповідно до законодавства конкурси щодо визначення уповноважених осіб, яким передаються функції з управління корпоративними правами держави, та укладає з ними відповідні договори;  
89. ї) призначає відповідно до законодавства представників держави в органи управління господарських організацій, корпоративні права держави яких перебувають у його управлінні;  
90. й) укладає за результатами конкурсу або за рішенням загальних зборів та розриває контракти з керівниками виконавчих органів господарських організацій, у статутному фонді яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;  
91. к) укладає та розриває контракти з державними контролерами господарських організацій, у статутному фонді яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків та які перебувають у його управлінні, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;  
92. л) здійснює контроль за виконанням умов контрактів керівниками виконавчих органів господарських організацій та державними контролерами господарських організацій, у статутному фонді яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків та які перебувають у його управлінні;  
93. м) забезпечує координацію діяльності щодо підвищення професійного рівня посадових осіб уповноважених органів управління, які виконують функції з управління корпоративними правами держави, та уповноважених осіб;  
94. н) подає Кабінету Міністрів України пропозиції щодо джерел і порядку виплати винагороди уповноваженим особам;  
95. о) виконує інші передбачені законодавством функції з управління корпоративними правами держави.  
96. Стаття 9. Повноваження господарських структур  
97. 1. Господарські структури:  
98. 1) укладають контракти з керівниками державних підприємств та державних акціонерних товариств;  
99. 2) розробляють річні фінансові та інвестиційні плани, а також інвестиційні плани на середньострокову перспективу (3 (5 років) і подають на затвердження уповноваженому органу управління, який здійснює контроль за їх діяльністю;  
100. 3) забезпечують розроблення і затверджують річні фінансові та інвестиційні плани, а також інвестиційні плани на середньострокову перспективу (3 (5 років) державних підприємств і державних акціонерних товариств;  
101. 4) проводять аналіз і обов'язкові щорічні аудиторські перевірки своєї фінансово-господарської діяльності та подають отримані результати органу виконавчої влади, який здійснює контроль за їх діяльністю.  
102. 2. Корпоративні права держави, надані господарським структурам в управління, не можуть бути відчужені з державної власності без дозволу Кабінету Міністрів України. Стосовно них не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути відчуження цих корпоративних прав з державної власності.  
103. Стаття 10. Уповноважені особи  
104. 1. Передача корпоративних прав держави в управління уповноваженим особам здійснюється з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції.  
105. 2. Уповноважені особи виконують функції з управління корпоративними правами держави відповідно до договору доручення, який укладається уповноваженими органами управління або Фондом державного майна України з уповноваженою особою.  
106. 3. Уповноважена особа здійснює функції з управління корпоративними правами держави шляхом реалізації прав акціонера (учасника) господарського товариства в межах повноважень, які надають зазначені корпоративні права держави, що передані цій особі в управління на підставі договору доручення.  
107. 4. Уповноважені особи визначаються на конкурсних засадах.  
108. 5. Ініціатором проведення конкурсу може бути Кабінет Міністрів України, Фонд державного майна України, уповноважені органи управління, а також юридичні та фізичні особи, які можуть претендувати на виконання функцій з управління корпоративними правами держави.  
109. 6. Критерієм визначення переможця конкурсу є фінансово-економічні показники діяльності господарського товариства, які повинні бути досягнуті шляхом реалізації запропонованої претендентом програми управління (програми розвитку).  
110. 7. Порядок проведення конкурсу з визначення уповноваженої особи на виконання функцій з управління корпоративними правами держави затверджується Кабінетом Міністрів України.  
111. 8. Корпоративні права держави, передані уповноваженим особам в управління, не можуть бути відчужені з державної власності без дозволу Кабінету Міністрів України. Стосовно них не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути відчуження цих корпоративних прав з державної власності.  
112. Стаття 11. Особливості управління та обмеження щодо розпорядження корпоративними правами держави  
113. 1. Корпоративні права держави не можуть передаватися господарським товариствам для формування їх статутних фондів, крім передачі до статутних фондів державних акціонерних товариств та державних холдингових компаній відповідно до цього Закону.  
114. 2. Корпоративні права держави, передані в управління уповноваженій особі, не можуть бути відчужені уповноваженою особою з державної власності без дозволу Кабінету Міністрів України, на них не може бути звернено стягнення за зобов'язаннями уповноваженої особи, щодо них уповноваженою особою не можуть вчинятися дії, наслідком яких може бути відчуження з державної власності цих корпоративних прав.  
115. 3. Управління господарськими організаціями, у статутному фонді яких є корпоративні права держави, здійснюється згідно із законодавством залежно від розміру цих корпоративних прав.  
116. 4. Функції з управління корпоративними правами держави виконуються відповідно до цього Закону безпосередньо, без скликання зборів акціонерів, Кабінетом Міністрів України, Фондом державного майна України, уповноваженими органами управління в разі, якщо корпоративні права держави становлять 100 відсотків у статутному фонді господарської організації.  
117. 5. Господарська організація, у статутному фонді якої є корпоративні права держави, за підсумками календарного року зобов'язана спрямувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів.  
118. 6. Відрахування до державного бюджету частини прибутку (доходу) господарськими організаціями, у статутному фонді яких є корпоративні права держави, та їх дочірніми підприємствами здійснюється щокварталу відповідно до розміру корпоративних прав держави у їх статутному фонді в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
119. 7. Викуп акцій (часток) вторинної емісії здійснюється за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом на такі цілі, або в обмін на корпоративні права держави у статутних фондах господарських організацій в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
120. 8. Створення господарських організацій на базі об'єктів державної власності здійснюється за умови, що розмір корпоративних прав держави перевищуватиме 50 відсотків їх статутного фонду.  
121. 9. Створення господарських організацій на базі об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.  
122. 10. Господарські організації, створені на базі об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації, до виключення їх з переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації, не можуть вчиняти дії стосовно майна, переданого до їх статутного фонду, наслідком яких може бути відчуження майна, у тому числі передача його до статутного фонду інших господарських організацій, передача в заставу тощо.  
123. 11. У разі якщо Фонд державного майна України чи інший уповноважений орган управління виходить із числа учасників (засновників) господарських організацій, корпоративні права держави відповідно до розміру цих прав у статутному фонді, визначені за справедливою вартістю, повертаються майном у натурі або коштами, що вирішується на розсуд уповноваженого органу управління.  
124. 12. Прості іменні акції, що належать державі у статутному фонді господарської організації, за умови їх ефективної роботи можуть бути конвертовані в привілейовані акції в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
125. 13. У разі якщо корпоративні права держави перевищують 50 відсотків статутного фонду господарської організації, до складу ревізійної комісії, крім представників уповноваженого органу управління, включається представник Головного контрольно-ревізійного управління України або Державної податкової адміністрації України.  
126. 14. У разі якщо корпоративні права держави перевищують 25 відсотків статутного фонду господарської організації, до складу наглядової ради та ревізійної комісії обов'язково включається представник уповноваженого органу управління (уповноваженої особи).  
127. 15. Головою наглядової ради господарської організації, у статутному фонді якої корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, обирається представник уповноваженого органу управління (уповноваженої особи).  
128. 16. Члени наглядової ради, що представляють інтереси держави, голосують на наглядових радах відповідно до наданих уповноваженим органом управління (уповноваженою особою) завдань щодо голосування.  
129. 17. У засіданні наглядової ради господарської організації, у статутному фонді якої є корпоративні права держави, мають право брати участь з правом дорадчого голосу представники місцевого органу самоврядування та профспілок або іншого уповноваженого трудовим колективом органу, який підписав колективний договір від імені трудового колективу.  
130. 18. Голосування про додаткову емісію акцій представником держави на загальних зборах господарських організацій, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, у статутному фонді яких корпоративні права держави перевищують 10 відсотків, здійснюється на підставі рішення Кабінету Міністрів України.  
131. 19. Пільги (податкові, компенсаційні виплати, списання боргів тощо) господарським організаціям можуть надаватися державою відповідно до законодавства в обмін на приріст корпоративних прав держави в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
132. 20. У господарських організаціях, у статутному фонді яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, реєстратори іменних цінних паперів визначаються на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
133. 21. Мирова угода та план санації в процедурі банкрутства господарських організацій з корпоративними правами держави понад 25 відсотків їх статутного фонду погоджуються з Фондом державного майна України та державним органом з питань банкрутства.  
134. 22. Відчуження майна господарських організацій з корпоративними правами держави понад 25 відсотків їх статутного фонду в процедурі банкрутства здійснюється відповідно до законодавства з питань приватизації.  
135. 23. Загальні збори господарських організацій, у статутному фонді яких є корпоративні права держави, визнаються правомочними, якщо в них беруть участь акціонери, що мають відповідно до статуту такої організації більш як 50 відсотків голосів.  
136. 24. Продаж господарськими організаціями у процесі санації корпоративних прав держави інвестору здійснюється на умовах, визначених планом санації, з урахуванням вимог законодавства з питань приватизації.