Про функціонування паливно-енергетичного комплексу в особливий період (Друге читання)
0. | Закон України Про функціонування паливно-енергетичного комплексу в особливий період |
1. | Цей Закон визначає правові та організаційні засади функціонування паливно-енергетичного комплексу в особливий період. |
2. | Розділ І. ФУНКЦІОНУВАННЯ ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ В ОСОБЛИВИЙ ПЕРІОД |
3. | Стаття 1. Підприємства, установи та організації паливно-енергетичного комплексу в особливий період |
4. | До складу паливно-енергетичного комплексу в особливий період входять підприємства, установи та організації електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового та нафтогазового комплексів незалежно від форми власності. |
5. | Стаття 2. Основні завдання підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу в особливий період |
6. | Основними завданнями підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу в особливий період є: |
7. | виробництво відповідно до мобілізаційних завдань на особливий період електричної та теплової енергії, продуктів переробки нафти і газу, обладнання, комплектувальних виробів, видобуток вугілля, торфу, нафти і газу, постачання і транспортування нафти, газу та продуктів їх переробки, передача (постачання) електричної та теплової енергії для потреб Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, підприємств, установ та організацій, а також населення; |
8. | утримання в належному стані об'єктів паливно-енергетичного комплексу та призначеної для їх обслуговування техніки відповідно до вимог законодавства, що діє в особливий період; |
9. | забезпечення технічного прикриття та відбудови найважливіших об'єктів комплексу; |
10. | посилення безпеки, охорони та оборони його об'єктів. |
11. | Стаття 3. Планування роботи підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу в особливий період |
12. | Планування роботи підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу в особливий період здійснюється у мирний час центральним органом виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі відповідно до мобілізаційних завдань, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, у взаємодії з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади виходячи з потреб держави. |
13. | Постачання продукції підприємств паливно-енергетичного комплексу в особливий період здійснюється у такій послідовності: |
14. | органи державної влади; |
15. | збройні Сили України та інші утворені відповідно до законів військові формування; |
16. | оператори телекомунікацій, що забезпечують зв'язок для потреб державної системи урядового зв'язку, національної системи конфіденційного зв'язку, органів з надзвичайних ситуацій, безпеки, оборони, охорони правопорядку; |
17. | підприємства, що виконують мобілізаційні завдання із створення, виробництва, ремонту та постачання озброєння, боєприпасів, військової техніки, спеціальних комплектувальних виробів; |
18. | підприємства, що виконують мобілізаційні завдання із створення, виробництва та постачання матеріально-технічних засобів; |
19. | підприємства повітряного, водного, автомобільного та залізничного транспорту; |
20. | органи місцевого самоврядування; |
21. | підприємства, установи та організації, що забезпечують життєдіяльність населення; |
22. | інші об'єкти, що належать до відповідних груп з цивільної оборони. |
23. | Розділ ІІ. ПІДГОТОВКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ ДО ФУНКЦІОНУВАННЯ В ОСОБЛИВИЙ ПЕРІОД |
24. | Стаття 4. Здійснення підготовки підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу до сталого функціонування в особливий період |
25. | Підготовка підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу до сталого функціонування в особливий період здійснюється в мирний час відповідно до мобілізаційних планів, а також довгострокових та річних програм мобілізаційної підготовки галузей національної економіки, пов'язаних з: |
26. | виробництвом електричної та теплової енергії, продуктів переробки нафти і газу, обладнання, комплектувальних виробів, видобутком вугілля, торфу, нафти і газу, постачанням і транспортуванням нафти, газу та продуктів їх переробки, передачею (постачанням) електричної та теплової енергії; |
27. | упровадженням раціональних схем виробництва та управління; |
28. | розвитком комунікацій та інфраструктури. |
29. | Відповідальність за координацію та методичне забезпечення заходів щодо здійснення підготовки підприємств, установ та організацій комплексу до сталого функціонування в особливий період несе центральний орган виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі. |
30. | Стаття 5. Основні заходи щодо здійснення підготовки підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу до сталого функціонування в особливий період |
31. | З метою підготовки підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу до сталого функціонування в особливий період здійснюються організаційні, інженерно-технічні та спеціальні заходи. |
32. | Основними організаційними заходами є: |
33. | розроблення центральним органом виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі мобілізаційного плану роботи підприємств, установ та організацій на особливий період; |
34. | завчасне створення системи управління комплексом в особливий період з використанням міських і позаміських пунктів управління; |
35. | раціональне розміщення об'єктів паливно-енергетичного комплексу в межах території України; |
36. | організація охорони та оборони об'єктів комплексу; |
37. | розроблення комплексних програм розвитку паливно-енергетичного комплексу з урахуванням особливостей його функціонування в особливий період; |
38. | створення, зберігання та освіження (оновлення) запасів матеріальних цінностей державного, у тому числі мобілізаційного, резерву; |
39. | створення страхового фонду документації для забезпечення виробництва продукції мобілізаційного призначення, проведення аварійно-рятувальних та відбудовних робіт під час ліквідації наслідків стихійного лиха, аварії та катастрофи; |
40. | забезпечення створення, розвитку і збереження мобілізаційних потужностей згідно з мобілізаційним планом; |
41. | бронювання військовозобов'язаних працівників за підприємствами, установами та організаціями комплексу. |
42. | Основними інженерно-технічними заходами є: |
43. | своєчасне проведення на об'єктах комплексу планово-запобіжних робіт, капітального ремонту, заміна фізично та морально застарілого обладнання; |
44. | організація виробництва відповідно до мобілізаційних завдань електричної та теплової енергії, продуктів переробки нафти і газу, обладнання, комплектувальних виробів, видобутку вугілля, торфу, нафти і газу, постачання і транспортування нафти, газу та продуктів їх переробки, передача (постачання) електричної та теплової енергії; |
45. | Упровадження сучасних енергозберігаючих та інформаційних технологій; |
46. | підготовка людських і матеріально-технічних ресурсів до виконання робіт з технічного прикриття та відбудови об'єктів комплексу, створення мобільного резерву пересувних ремонтних засобів; |
47. | підготовка підприємств, установ та організацій комплексу до сталого функціонування в умовах радіоактивного, хімічного і біологічного зараження, а також до роботи в нічних та інших умовах обмеженої видимості з дотриманням світломаскування. |
48. | Основними спеціальними заходами є: |
49. | забезпечення технічного прикриття та відбудови об'єктів комплексу; |
50. | підготовка та утримання в готовності до використання запасних пунктів управління і захисних споруд цивільної оборони; |
51. | планування та підготовка до проведення евакуації працівників підприємств, установ та організацій комплексу. |
52. | Стаття 6. Утворення і підготовка спеціальних формувань для проведення аварійно-рятувальних та відбудовних робіт на об'єктах паливно-енергетичного комплексу |
53. | На підприємствах, в установах та організаціях паливно-енергетичного комплексу у мирний час створюються спеціальні формування для проведення аварійно-рятувальних та відбудовних робіт на об'єктах комплексу в особливий період. |
54. | Забезпечення створення, належної підготовки та підтримання у готовності спеціальних формувань для проведення аварійно-рятувальних та відбудовних робіт на об'єктах комплексу покладається на центральний орган виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі. |
55. | Стаття 7. Фінансове і матеріально-технічне забезпечення підготовки підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу до сталого функціонування в особливий період |
56. | Фінансування витрат, пов'язаних з мобілізаційною підготовкою підприємств, установ та організацій комплексу до сталого функціонування в особливий період, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, а також коштів підприємств, установ та організацій відповідно до законодавства. |
57. | Матеріально-технічне забезпечення підприємств, установ та організацій комплексу в особливий період здійснюється за рахунок державних (у тому числі мобілізаційних) резервів, які створюються на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі, на підприємствах, в установах та організаціях, діяльність яких пов'язана з будівництвом та експлуатацією об'єктів комплексу відповідно до мобілізаційних завдань на особливий період. |
58. | Стаття 8. Контроль за станом готовності підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу до виконання завдань в особливий період |
59. | Порядок організації та здійснення контролю за станом готовності підприємств, установ та організацій комплексу до виконання завдань в особливий період установлюється Кабінетом Міністрів України. |
60. | Розділ ІІІ. УПРАВЛІННЯ ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНИМ КОМПЛЕКСОМ В ОСОБЛИВИЙ ПЕРІОД |
61. | Стаття 9. Порядок організації роботи та здійснення управління підприємствами, установами та організаціями паливно-енергетичного комплексу в особливий період |
62. | Організацію роботи підприємств, установ та організацій паливно-енергетичного комплексу в особливий період здійснює Кабінет Міністрів України шляхом використання автоматизованих систем управління, запасних пунктів управління центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі та каналів зв'язку усіх форм власності. |
63. | Забезпечення функціонування комплексу, технічного прикриття та відбудови його об'єктів в особливий період покладається на центральний орган виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі. |
64. | Відповідальність за виконання підприємствами, установами та організаціями комплексу мобілізаційних завдань в особливий період несуть їх керівники. |
65. | Безпосереднє управління підприємствами, установами та організаціями комплексу в особливий період здійснюють їх керівники та місцеві органи виконавчої влади в межах своїх повноважень. |
66. | Інформування центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі, підприємств, установ та організацій комплексу здійснюється через загальну систему оповіщення. |
67. | Стаття 10. Взаємодія центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади і підприємствами, установами та організаціями в особливий період |
68. | У процесі підготовки паливно-енергетичного комплексу до функціонування в особливий період та під час його функціонування в цей період центральний орган виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у паливно-енергетичному комплексі взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади, штабами оперативних командувань, військовими комісаріатами шляхом спільного розроблення планових організаційно-методичних документів і заходів щодо забезпечення сталого функціонування підприємств, установ та організацій комплексу в особливий період, матеріально-технічного забезпечення, а також прийняття відповідних нормативно-правових актів. |
69. | Взаємодія з питань функціонування підприємств, установ та організацій комплексу в особливий період з відповідними органами інших держав забезпечується відповідно до міжнародних договорів України. |
70. | Розділ ІV. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ |
71. | 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. |
72. | 2. Кабінету Міністрів України забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом. |