Кількість абзаців - 108 Розмітка (ліва колонка)


Про особливості передачі в концесію об'єктів теплопостачання, що перебувають у комунальній власності (Друге читання)

0. Проект
 
1. Про особливості передачі в концесію об’єктів теплопостачання, що перебувають у комунальній власності
 
2. Цей Закон визначає особливості регулювання відносин концесії об’єктів теплопостачання, що перебувають у комунальній власності, в інтересах економіки України.
 
3. Розділ І. Загальні засади
 
4. Стаття 1. Сфера застосування Закону
 
5. У рамках дії Закону України „Про концесії» цей Закон визначає особливості передачі в концесію об’єктів теплопостачання, що перебувають у комунальній власності.
 
6. Концесійна діяльність має на меті залучення інвестицій на модернізацію, реконструкцію, розвиток та експлуатацію діючих об’єктів теплопостачання.
 
7. Нові форми господарювання на об'єктах теплопостачання, що перебувають у комунальній власності, можуть застосовуватись тільки у формі, передбаченій цим Законом.
 
8. Стаття 2. Визначення термінів
 
9. Для цілей цього Закону терміни вживаються в такому значенні:
 
10. 2.1. Теплопостачання (постачання теплової енергії) – сфера діяльності з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії споживачам.
 
11. 2.2. Об'єкти у сфері теплопостачання – теплогенеруючі станції чи установки, теплові електростанції, теплоелектроцентралі, котельні, когенераційні установки, теплові мережі, які призначені для виробництва і транспортування теплової енергії.
 
12. 2.3. Концесія, договір концесії (концесійний договір), концесіонер, концесієдавець, претендент, концесійні платежі, концесійний конкурс розуміються у значенні, визначеним Законом України „Про концесії».
 
13. 2.4. Концесійне підприємство – суб'єкт підприємницької діяльності (юридична або фізична особа), який отримує об'єкт комунального майна в концесію.
 
14. 2.5. Прибуток вживається у значенні, визначеним Законом України „Про оподаткування прибутку підприємств».
 
15. Стаття 3. Правові засади
 
16. Відносини щодо передачі в концесію об’єктів теплопостачання регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Земельним кодексом України, законами України «Про концесії», «Про житлово-комунальні послуги», «Про місцеве самоврядування в Україні», "Про теплопостачання", «Про інформацію», „Про державну таємницю», «Про заходи державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про ціни та ціноутворення», Кодексом законів України про працю, Генеральною угодою між Кабінетом Міністрів України, Конфедерацією роботодавців України та Всеукраїнськими профспілками і профоб (єднаннями, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють цю сферу діяльності.
 
17. Розділ ІІ. Передача об'єктів ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ, ЩО ПЕРЕБУВАЮТЬ У КОМУНАЛЬНІЙ ВЛАСНОСТІ, в концесію
 
18. Стаття 4. Основні принципи концесійної діяльності у сфері теплопостачання
 
19. Діяльність концесіонера направлена на поліпшення техніко-економічних показників підприємств, якості надання послуг з теплопостачання, модернізацію систем опалення та гарячого водопостачання порівняно з показниками, що існували на момент передачі майна у концесію за рахунок вкладення інвестиційних коштів.
 
20. Основними принципами концесійної діяльності у сфері комунальної теплоенергетики, крім визначених Законом України «Про концесії», є:
 
21. забезпечення сталого та безпечного постачання теплової енергії;
 
22. забезпечення балансу інтересів споживачів, територіальних громад, інвесторів та держави;
 
23. дотримання чинних стандартів, норм і правил надання послуг з теплопостачання;
 
24. надання концесіонеру на період концесійної діяльності пільг щодо сплати обов'язкових податків і зборів.
 
25. Стаття 5. Умови передачі об'єктів теплопостачання, що перебувають у комунальній власності, в концесію
 
26. Об'єкти теплопостачання, що перебувають у комунальній власності, можуть надаватися в концесію суб'єктам підприємницької діяльності за рішенням органу місцевого самоврядування, до повноважень якого входить управління комунальною власністю відповідної територіальної громади, за умови попереднього проведення громадських слухань та за погодженням органів Антимонопольного комітету України згідно законодавства.
 
27. Об'єкти теплопостачання, що перебувають у комунальній власності, надаються в концесію на підставі концесійного договору. Відповідний орган місцевого самоврядування, уповноважений на укладення концесійного договору, виступає в такому договорі концесієдавцем, а суб'єкт підприємницької діяльності, який на підставі такого договору отримав у концесію об'єкт теплопостачання, – концесіонером.
 
28. Зміна цільового призначення усіх об’єктів, які входять до складу майнового комплексу підприємства теплопостачання, заборонена.
 
29. Стаття 6. Оцінка об'єкта концесії, майна та майнових прав комунальних підприємств, які надаються в концесію
 
30. Оцінка об'єкта концесії, майна та майнових прав комунальних підприємств, які надаються в концесію, здійснюється відповідно до Порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
 
31. Оцінка об'єкта концесії, майна та майнових прав комунальних підприємств, які надаються в концесію, передує укладенню договору концесії.
 
32. Стаття 7. Право на участь у концесійному конкурсі та особливі вимоги до концесіонера
 
33. Вибір концесіонера проводиться виключно на конкурсній основі.
 
34. Крім визначених законодавством України вимог, претендент повинен:
 
35. 1) мати високий професійний рівень та наявний позитивний досвід роботи на ринку зазначених послуг не менше п’яти років;
 
36. 2) надати бізнес-план, розроблений згідно з вимогами регіональної програми реформування та розвитку підприємств теплопостачання;
 
37. 3) надати інформацію про фінансову та інвестиційну спроможність у формі річного фінансового звіту відповідно до Закону.
 
38. Стаття 8. Особливі вимоги до складу конкурсної комісії
 
39. До складу конкурсної комісії обов’язково залучаються фахівці, які безпосередньо працюють на підприємстві теплопостачання, яке надається в концесію, експерти в галузі комунальної теплоенергетики, які повинні складати не менш як 50 % від загального складу. Заява на участь у конкурсі розглядається за поданням відповідного уповноваженого органу місцевого самоврядування, у разі делегування таких повноважень відповідною радою.
 
40. Порядок створення конкурсної комісії та проведення концесійного конкурсу визначається Кабінетом Міністрів України.
 
41. З переможцем конкурсу укладається концесійний договір на підставі типового договору, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
 
42. Стаття 9. Права та особливі обов’язки концесієдавця
 
43. При передачі в концесію об'єктів теплопостачання, що перебувають у комунальній власності, концесієдавець зобов’язаний:
 
44. забезпечити передбачені чинним законодавством України повноваження власника щодо задоволення інтересів територіальної громади та працівників підприємства, яке ліквідується в процесі концесійної діяльності;
 
45. створити на громадських засадах орган з контролю за діяльністю концесійного підприємства з обов’язковим залученням фахівців та незалежних експертів, представників профспілок та громадських об'єднань.
 
46. Концесієдавець, відповідно до затвердженої Програми розвитку і модернізації (далі Програма) на підставі типового договору, готує проект концесійного договору.
 
47. Концесієдавець має право в односторонньому порядку змінити умови договору у випадках, коли діяльність концесіонера вступає в протиріччя із суспільними інтересами, вимагати їх виконання та дострокового розірвання дії договору з компенсацією концесієдавцю збитків.
 
48. Фінансування Програми є основною умовою концесійного конкурсу.
 
49. Проект рішення про надання концесії на об’єкт права комунальної власності як регуляторний акт оприлюднюється для обговорення відповідно до закону і проходить процедуру громадських слухань.
 
50. Після укладення договору концесії, невід’ємною частиною якого є кошториси, згідно Програми, концесієдавець приймає рішення про перегляд тарифів на послуги з теплопостачання. Тарифи розраховуються і затверджуються відповідно до чинних нормативно-правових актів.
 
51. Тарифи містять у собі розмір інвестиційної складової, ураховуючи амортизаційні відрахування і відсотки за отримані кредити, розмір яких не повинен перевищувати діючі відсотки Національного Банку України.
 
52. Стаття 10. Особливі вимоги до діяльності концесіонера
 
53. Крім визначених законодавством України обов’язків, концесіонер зобов’язаний:
 
54. утримувати та експлуатувати переданий об’єкт концесії в технічному стані згідно з вимогами державних стандартів, нормативів, норм і правил утримання та експлуатації об’єктів теплопостачання;
 
55. забезпечити збереження виробничих потужностей;
 
56. здійснювати заходи з поліпшення показників енергозбереження устаткування, підвищення коефіцієнту корисної дії обладнання;
 
57. списувати активні основні засоби об’єкта концесії, балансова вартість яких перевищує 50 тис. грн., лише за згодою власника з наданням відповідних обґрунтувань та, за наявності доцільності, гарантій заміни таких основних засобів на з поліпшеними експлуатаційними якостями;
 
58. відшкодовувати споживачам завдані з його вини збитки у порядку, встановленому законодавством України;
 
59. після закінчення строку дії концесійного договору або у разі дострокового розірвання передати концесієдавцю об’єкт концесії в технічному стані, який відповідає вимогам норм і правил будівництва, ремонту, утримання та експлуатації цих об’єктів, що діють на час передачі, а також надати документи, що підтверджують відсутність будь-яких боргових зобов’язань. При цьому встановлені виробничі потужності мають бути не нижчими, ніж на момент передачі в концесію.
 
60. Концесіонер відповідає за ризики загибелі або випадкового пошкодження об’єкта. Концесіонер повинен за свій рахунок укласти договір страхування об’єктів теплопостачання.
 
61. У кожному випадку, коли комунальна система, яка обслуговує населення чисельністю більш як 5000 осіб, концесіонер здійснює оцінку вразливості цієї системи по відношенню до терористичної атаки або інших навмисних дій, які мають на меті значне порушення здатності системи забезпечувати надійне та безпечне опалення та гаряче водопостачання.
 
62. У разі невиконання концесіонером з його вини графіка проведення робіт відповідно до Програми, до концесіонера застосовуються штрафні санкції у розмірі від 10 до 50 процентів від обсягу невиконаних робіт, залежно від терміну їх невиконання.
 
63. При невиконанні протягом одного року робіт, передбачених Програмою, концесієдавець має право в односторонньому порядку розірвати концесійний договір без відшкодування концесіонеру понесених затрат.
 
64. Стаття 11. Укладення концесійного договору
 
65. Після визначення концесіонера у відповідності з вимогами законодавства України про концесії орган місцевого самоврядування протягом десяти робочих днів укладає з концесіонером у письмовій формі концесійний договір, який підлягає реєстрації у виконавчому органі відповідної ради та в Реєстрі концесійних договорів, що ведеться Фондом державного майна України.
 
66. Якщо для здійснення концесійної діяльності необхідна земельна ділянка, одночасно з укладенням концесійного договору з концесіонером укладається договір оренди земельної ділянки на термін дії концесійного договору, відповідно до положень Земельного кодексу України. Договір оренди земельної ділянки додається до концесійного договору.
 
67. Відповідно до умов укладеного концесійного договору концесіонер наділяється правом володіння і правом користування щодо наданого йому в концесію об'єкта.
 
68. Стаття 12. Обов’язкові умови концесійного договору
 
69. 1) Концесійний договір повинен містити, крім встановлених законодавством умов договору концесії комунального майна, також перелік майна, яке отримує концесіонер на виконання умов концесійного договору і яке повертається у власність територіальної громади після закінчення строку дії концесійного договору.
 
70. 2) Обов’язковими умовами концесійного договору є:
 
71. обов’язок концесіонера щодо надання переважного права на працевлаштування на концесійному підприємстві 90 % працівників, звільнених у зв'язку з ліквідацією комунального підприємства, майновий комплекс якого переданий в концесію;
 
72. заборона передачі концесіонером права на управління (експлуатацію) об'єкта теплопостачання третім особам;
 
73. створення резервного фонду в сумі не менше 25% від експертної вартості основних фондів підприємства, що надається в концесію;
 
74. спрямування інвестицій на розвиток послуг з теплопостачання;
 
75. вступ у дію концесійного договору – тільки після одержання ліцензії в установленому порядку;
 
76. відповідальність сторін, у тому числі з відшкодування матеріальних збитків, як наслідок невиконання чи неналежного виконання умов договору, встановлення штрафних санкцій за рахунок створеного резервного фонду та майна концесіонера згідно чинного законодавства;
 
77. при затриманні повернення концесієдавцеві об'єкта, переданого в концесію, ризик знищення або пошкодження такого об'єкту несе сторона, з вини якої сталося затримання.
 
78. У разі виконання бізнес-плану, складеного на підставі Програми, менш як на 80 % від запланованих обсягів робіт дія договору може бути припинена в односторонньому порядку з ініціативи концесієдавця.
 
79. Стаття 13. Строк дії концесійного договору
 
80. Концесійний договір укладається на строк до двадцяти п’яти років з правом пролонгації у разі виконання умов договору.
 
81. Концесійний договір може бути достроково розірваний з ініціативи концесієдавця та концесіонера у випадках, прямо передбачених цим Законом.
 
82. Стаття 14. Підстави одностороннього розірвання
концесійного договору
 
83. Концесійний договір може бути достроково розірваний у випадках:
 
84. Коли концесійна діяльність вступає у протиріччя з громадськими інтересами територіальної громади.
 
85. Погіршення техніко-економічних показників підприємства порівняно з показниками, що існували на момент передачі майна в концесію.
 
86. Погіршення якості послуг та режиму надання послуг.
 
87. Порушення вимог законодавства щодо охорони навколишнього середовища.
 
88. Необґрунтоване подорожчання послуг, що надаються.
 
89. Відсутність або часткове фінансування Програми розвитку і технічного переобладнання протягом одного року.
 
90. Встановлення фактів нецільового використання інвестиційної складової та амортизаційних відрахувань.
 
91. Стаття 15. Правовий режим майна
 
92. Право комунальної власності зберігається відповідно за територіальною громадою протягом дії договору концесії на об»єкт теплопостачання. Майно, отримане у концесію, після проведення ліквідаційної процедури згідно законодавства, передається концесіонеру.
 
93. Концесіонер має право на контрактній основі залучати до виконання робіт на наданому в концесію об'єкті третіх осіб, залишаючись відповідальним за виконання такими особами умов концесійного договору та законодавства України.
 
94. Прибуток, отриманий від експлуатації переданого в концесію об'єкта теплопостачання, а також продукція, отримана в результаті виконання умов концесійного договору, є власністю концесіонера.
 
95. Концесієдавець може надавати пільги щодо концесійних платежів згідно Порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
96. Відшкодування витрат, зроблених концесіонером у зв'язку з модернізацією, реконструкцією, капітальним ремонтом наданого в концесію об'єкта теплопостачання, здійснюється за рахунок отриманого прибутку або в іншому порядку, передбаченому концесійним договором.
 
97. Стаття 16. Додержання соціально-економічних прав трудового колективу концесійного підприємства
 
98. Для регулювання виробничих, трудових та соціальних відносин трудового колективу з керівництвом концесійного підприємства укладається, згідно чинного законодавства, колективний договір.
 
99. Рішення з соціально-економічних питань, що стосуються діяльності підприємства, розроблюються та приймаються його органами управління з участю трудового колективу та уповноважених ним органів.
 
100. Стаття 17. Контроль за діяльністю концесіонера
 
101. Контроль за діяльністю суб'єктів, які одержали у концесію об'єкти теплопостачання, за використанням ними відповідних об'єктів, за дотриманням ними вимог відповідних договорів і законодавства здійснюють у межах своєї компетенції органи місцевого самоврядування, у тому числі спеціально створені, Антимонопольний комітет України, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, інші органи згідно діючого законодавства.
 
102. Розділ ІІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
103. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
104. 2. Кабінету Міністрів України у тримісячний термін з дня набрання чинності цим Законом:
 
105. розробити нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;
 
106. підготувати та внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність із цим Законом;
 
107. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.