Кількість абзаців - 130 Розмітка (ліва колонка)


Про аудит з промислової безпеки і охорони праці (Друге читання)

0. Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про аудит з промислової безпеки і охорони праці
 
3. Цей Закон визначає основні правові та організаційні засади здійснення аудиту з промислової безпеки і охорони праці і спрямований на підвищення загального рівня безпеки виробництва при провадженні діяльності всіх суб'єктів господарювання, незалежно від форми власності, організаційно-правової форми та видів діяльності.
 
4. Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
5. Стаття 1. Основні терміни та їх визначення
 
6. У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:
 
7. Аудит з промислової безпеки і охорони праці (далі за текстом - аудит) - це документально оформлений системний незалежний процес аналізу, оцінювання та обстеження об'єкта аудиту, що включає збирання і об'єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи управління охороною праці та інформації з цих питань вимогам законодавства України з промислової безпеки і охорони праці.
 
8. Аудиторська організація - суб’єкт господарської діяльності, юридична особа, яка здійснює аудит з промислової безпеки і охорони праці та акредитована відповідно до вимог чинного законодавства.
 
9. Аудитор з систем управління безпекою праці та охорони здоров’я - фізична особа, яка пройшла у встановленому порядку навчання та отримала документ на право здійснення аудиту з промислової безпеки і охорони праці.
 
10. Висновок аудиту - документ, який складається аудиторською організацією і містить інформацію про відповідність (невідповідність) об’єкта аудиту вимогам законів та інших нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.
 
11. Внутрішній аудит - аудит, який здійснюється власником об’єкта аудиту для власних потреб.
 
12. Зовнішній аудит - аудит, який здійснюється аудиторською організацією на замовлення власника об’єкта аудиту або центральних та місцевих органів виконавчої влади всіх рівнів, органів місцевого самоврядування.
 
13. Свідоцтво - документ дозвільного характеру, який надається аудиторською організацією суб’єкту господарювання і засвідчує відповідність об’єкта аудиту вимогам законів та інших нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.
 
14. Стаття 2. Форми аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
15. Аудит з промислової безпеки і охорони праці в Україні є добровільним.
 
16. Аудит з промислової безпеки і охорони праці в Україні може бути внутрішнім та зовнішнім.
 
17. Внутрішній аудит повинен здійснюватись один раз на рік, і його результати повинні надаватись аудиторській організації перед проведенням зовнішнього аудиту.
 
18. Внутрішній аудит проводиться з метою перевірки відповідності функціонування системи промислової безпеки та охорони праці на об’єкті аудиту вимогам законодавства з промислової безпеки та охорони праці.
 
19. Стаття 3. Суб'єкти аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
20. Суб'єктами аудиту є замовники аудиту та виконавці аудиту.
 
21. Замовниками аудиту можуть бути зацікавлені центральні та місцеві органи виконавчої влади всіх рівнів, органи місцевого самоврядування, юридичні особи, які використовують найману працю відповідно до вимог чинного законодавства.
 
22. Виконавцем зовнішнього аудиту є аудиторська організація, акредитована для здійснення аудиту з промислової безпеки і охорони праці відповідно до вимог цього Закону та Закону України „Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
 
23. Виконавцем внутрішнього аудиту є фізична особа, яка пройшла у встановленому порядку навчання та отримала документ на право здійснення внутрішнього аудиту з промислової безпеки і охорони праці.
 
24. Стаття 4. Об'єкти аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
25. Об'єктами аудиту є:
 
26. підприємства, установи та організації, їх філії та представництва чи об'єднання, окремі виробництва, інші суб’єкти господарювання;
 
27. системи управління охороною праці та промисловою безпекою;
 
28. роботи підвищеної небезпеки.
 
29. Аудит може проводитися щодо підприємств, установ та організацій, їх філій та представництв чи об'єднань, окремих виробництв, інших господарських об'єктів у цілому або щодо окремих видів їх діяльності.
 
30. Стаття 5. Аудиторська діяльність з промислової безпеки і охорони праці
 
31. Аудиторська діяльність з промислової безпеки і охорони праці (далі за текстом - аудиторська діяльність) включає проведення аудиту, а також його організаційне, правове, методичне, консультативне та інші види забезпечення.
 
32. Стаття 6. Критерії аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
33. Критерії аудиту - вимоги нормативно-правових актів національного законодавства України з питань промислової безпеки та охорони праці, керуючись якими виконавець аудиту оцінює докази та інші матеріали аудиту, проводить їх аналіз та готує висновок щодо об'єкта аудиту.
 
34. Критерії аудиту також визначаються у договорі на його проведення.
 
35. Стаття 7. Докази для аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
36. Докази для аудиту - це документально зафіксована інформація щодо об'єкта аудиту, яка може бути перевірена. Докази аудиту використовуються виконавцем аудиту для визначення відповідності об'єкта аудиту вимогам законодавства України з промислової безпеки і охорони праці.
 
37. Стаття 8. Результати аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
38. Висновок аудиту є офіційним документом, який засвідчується підписом керівника аудиторської організації та печаткою аудиторської організації.
 
39. При здійсненні внутрішнього аудиту висновок підписується аудитором.
 
40. Висновок аудиту може бути негативним або позитивним.
 
41. Негативний висновок видається у разі невідповідності об’єкта аудиту вимогам законів та інших нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.
 
42. Позитивний висновок надається у разі відповідності об’єкта аудиту вимогам законів та інших нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.
 
43. Позитивний висновок є підставою для видачі аудиторською організацією свідоцтва щодо відповідності об’єкта аудиту вимогам законів та інших нормативно-правових актів з промислової безпеки і охорони праці.
 
44. Свідоцтво видається в термін не пізніше 30 діб з дня підписання позитивного аудиторського висновку.
 
45. Свідоцтво є документом дозвільного характеру з промислової безпеки і охорони праці, який надає право на провадження діяльності суб’єктом господарювання і діє на протязі трьох років.
 
46. Після надання свідоцтва аудиторська організація повинна один раз на рік здійснювати перевірку діяльності замовника аудиту з питань дотримання ним вимог промислової безпеки і охорони праці в тому об'ємі, в якому було надано аудиторський висновок.
 
47. У разі отримання суб'єктом господарювання свідоцтва органи державної влади, до компетенції яких відноситься проведення перевірки діяльності суб'єктів господарювання в галузі промислової безпеки і охорони праці, не здійснюють перевірку таких суб'єктів протягом трьох років після отримання свідоцтва, за виключенням випадків виробничого травматизму зі смертельними наслідками або групових нещасних випадків, викликаних порушенням суб'єктом господарювання умов дотримання охорони праці та промислової безпеки.
 
48. Стаття 9. Мета та основні завдання аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
49. Аудит в Україні проводиться з метою забезпечення дотримання та неухильного виконання законодавства про промислову безпеку і охорону праці в процесі господарської та іншої діяльності.
 
50. Основними завданнями аудиту є:
 
51. збір достовірної інформації про об'єкт аудиту та формування на її основі аудиторського висновку;
 
52. встановлення відповідності об'єкта аудиту вимогам законодавства про промислову безпеку і охорону праці;
 
53. оцінка впливу діяльності об'єкта аудиту на стан промислової безпеки і охорони праці;
 
54. оцінка ефективності, повноти і обґрунтованості заходів, що вживаються для промислової безпеки і охорони праці на об'єкті аудиту.
 
55. Конкретні завдання аудиту в кожному окремому випадку визначаються замовником, виходячи з його потреб, відповідно до цього Закону та інших актів законодавства України, характеру діяльності об'єкта аудиту.
 
56. Стаття 10. Правове регулювання аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
57. Відносини у сфері аудиту з промислової безпеки і охорони праці в Україні регулюються Конституцією України, цим Законом, Законом України „Про охорону праці», Законом України „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Законом України „Про акредитацію органів з оцінки відповідності», іншими актами законодавства України.
 
58. Стаття 11. Основні принципи аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
59. Основними принципами аудиту є незалежність, законність, обґрунтованість, об'єктивність, неупередженість, достовірність, документованість, професійна компетентність, персональна (індивідуальна) відповідальність виконавця аудиту при проведенні аудиту та складанні аудиторського висновку.
 
60. Стаття 12. Вимоги до аудиторської організації
 
61. Зовнішній аудит здійснюється аудиторською організацією.
 
62. Суб'єкт господарювання може бути визначений аудиторською організацією, якщо він:
 
63. є юридичною особою - резидентом України;
 
64. має в своєму штаті аудиторів з систем управління якістю;
 
65. має в своєму штаті аудиторів з систем управління безпекою праці та охорони здоров’я, не менше 2-х фахівців;
 
66. має в своєму штаті експертів технічних з промислової безпеки, які працюють на постійних засадах з кожного заявленого напрямку експертної діяльності, з кожного заявленого виду устаткування;
 
67. має в своєму штаті фахівців з оцінки умов праці на робочих місцях;
 
68. має атестат акредитації Національного органа з акредитації як органу, що здійснює інспектування згідно з ДСТУ ІSО/ІЕС 17020;
 
69. має сертифікат на систему управління якістю згідно з ДСТУ ІSО 9001;
 
70. має актуалізований фонд нормативно-правових актів та нормативних документів та систему його актуалізації;
 
71. має необхідне інформаційно-технічне забезпечення робіт з ведення обліку даних про проведені роботи.
 
72. Національний орган з акредитації здійснює акредитацію аудиторських організацій шляхом надання атестату акредитації встановленого зразка згідно з вимогами Закону України „Про акредитацію органів з оцінки відповідності» з урахуванням вимог, встановлених цим Законом.
 
73. Забороняється здійснювати аудит господарських об'єктів аудиторам, якщо вони мають акції цих об'єктів або у іншій формі мають безпосереднє відношення до них.
 
74. Стаття 13. Права та обов'язки замовника аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
75. Замовник аудиту має право: вільно визначати виконавців аудиту, давати аудиторській організації завдання на проведення аудиту, отримувати інформацію про хід аудиту, одержувати та використовувати висновки та свідоцтва з проведення аудиту.
 
76. Замовник має право на відшкодування збитків, заподіяних неправомірними діями аудиторської організації під час проведення аудиту.
 
77. Замовник аудиту може мати інші права відповідно до законодавства України.
 
78. Замовник аудиту зобов'язаний:
 
79. забезпечувати фінансування проведення аудиту, своєчасне приймання та оплату виконаних робіт та наданих послуг;
 
80. надавати аудиторській організації всю наявну в нього інформацію, письмові чи усні пояснення щодо об'єктів аудиту;
 
81. не допускати дій, спрямованих на примушування виконавця аудиту до зміни форм і методів роботи чи висновків аудиту;
 
82. забезпечувати доступ виконавців аудиту на об'єкт, сприяти їм у проведенні дій, необхідних для належного виконання покладених на них завдань;
 
83. виконувати інші дії, пов'язані з проведенням аудиту відповідно до законодавства України.
 
84. Стаття 14. Права та обов'язки аудиторської організації
 
85. Аудиторська організація під час проведення аудиту має право:
самостійно визначати форми і методи проведення аудиту відповідно до законодавства та договору із замовником аудиту;
 
86. отримувати документи, матеріали та інші відомості, наявні у замовника об'єкта аудиту, необхідні для проведення аудиту;
 
87. залучати на договірних засадах для вирішення окремих питань, що виникають у процесі проведення аудиту і вимагають спеціальних знань, фахівців відповідного профілю, не покладаючи на них відповідальність за висновки аудиту.
 
88. Аудиторська організація зобов'язана:
 
89. повідомляти замовника про всі виявлені у процесі проведення аудиту випадки порушення законодавства про промислову безпеку і охорону праці, стандартів, норм, правил та відображати цю інформацію у висновку про проведення аудиту;
 
90. невідкладно інформувати про виявлену у процесі проведення аудиту загрозу аварійної ситуації керівника (власника) об'єкта аудиту;
 
91. забезпечувати належне збереження та своєчасне повернення документів, які одержані від власника об'єкта аудиту, замовника та інших осіб для проведення аудиту;
 
92. невідкладно інформувати замовника про відомі аудиторській організації причини, що унеможливлюють проведення чи продовження аудиту;
 
93. заявляти самовідвід за наявності особистої зацікавленості у результатах аудиту;
 
94. дотримуватися встановлених законодавством та договором на проведення аудиту вимог щодо конфіденційності інформації, яка отримана або стала йому відома під час виконання цієї роботи.
 
95. Стаття 15. Гарантії незалежності аудиторської організації
 
96. Закон гарантує незалежність аудиторської організації шляхом:
 
97. регулювання її діяльності законом, а також договором, що укладається відповідно до цього Закону;
 
98. заборони впливу на аудиторську організацію з метою примушування її до зміни форми і методів її роботи та висновків аудиту;
 
99. захисту порушених прав аудиторської організації у встановленому порядку.
 
100. Розділ ІІ. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ З ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ ПРАЦІ
 
101. Стаття 16. Правові підстави для проведення аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
102. Аудит проводиться на підставі договору між замовником та виконавцем, укладеному відповідно до вимог цього Закону та інших нормативно-правових актів.
 
103. Аудиторська організація несе визначену законом та договором відповідальність перед замовником за виконання визначених договором зобов'язань та достовірність висновків аудиту. Термін проведення аудиту визначається договором між замовником та виконавцем аудиту.
 
104. Стаття 17. Оформлення результатів аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
105. Результати аудиту подаються у формі висновку, який має містити:
 
106. загальні відомості про об'єкт та замовника аудиту;
 
107. підстави для проведення аудиту, його мету, завдання, програму та обсяг виконаних робіт;
 
108. відомості про аудиторську організацію (аудитора);
 
109. перелік основних законодавчих актів та інших нормативних документів, на підставі яких та для перевірки на відповідність яким проводився аудит;
 
110. характеристику фактичного стану об'єкта аудиту;
 
111. висновки аудиту щодо виявлених невідповідностей (або відсутності таких) об'єкта аудиту вимогам законодавчих актів та інших нормативних документів;
 
112. відомості щодо підприємств, установ, організацій та осіб, яким надається висновок.
 
113. Висновок про проведення аудиту може містити рекомендації щодо заходів, які необхідно вжити для усунення виявлених невідповідностей. Висновок про проведення аудиту є власністю його замовника і підставою для прийняття відповідних рішень.
 
114. Стаття 18. Ведення Реєстру аудиторських організацій
 
115. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду веде Реєстр аудиторських організацій.
 
116. Стаття 19. Відповідальність за порушення законодавства про аудит з промислової безпеки і охорони праці
 
117. Особи, винні в порушенні встановленого законодавством порядку проведення аудиту, наданні свідомо неправдивих відомостей при проведенні аудиту, проведенні аудиту виконавцями, які не відповідають вимогам цього Закону, діях, спрямованих на примушення виконавця аудиту до зміни форм, методів роботи або аудиторського висновку, підготовці свідомо та завідомо неправдивого аудиторського висновку підлягають притягненню до цивільної, адміністративної чи кримінальної відповідальності відповідно до законодавства України.
 
118. Розділ ІІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО В ГАЛУЗІ АУДИТУ З ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ І ОХОРОНИ ПРАЦІ
 
119. Стаття 20. Міжнародне співробітництво в галузі аудиту з промислової безпеки і охорони праці
 
120. Міжнародне співробітництво в галузі аудиту з промислової безпеки і охорони праці здійснюється відповідно до законів та міжнародних договорів України.
 
121. Якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші вимоги, ніж ті, що передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору.
 
122. Розділ ІV. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
123. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
124. 2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
 
125. внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України та інших нормативних актів у відповідність із цим Законом;
 
126. привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону;
 
127. забезпечити прийняття, відповідно до своєї компетенції, нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону;
 
128. забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону.
 
129. Голова Верховної Ради України