Кількість абзаців - 102 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення порядку набуття прав на землю) (Друге читання)

0. Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
 
3. (щодо спрощення порядку набуття прав на землю)"
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. У Земельному кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2002, N 3-4 ст.27):
 
6. 1) статтю 20 доповнити частиною п'ятою такого змісту:
 
7. "5. Напрями використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються власником або користувачем землі самостійно в межах вимог, які встановлені законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації.
 
8. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо використання земель певного виду цільового призначення, зазначених у статтях 31, 33, 34, 35, 36, 37 цього Кодексу.
 
9. Земельні ділянки, які належать до земель оборони, використовуються виключно згідно із Законом "Про використання земель оборони".
 
10. 2) частини шосту - восьму статті 118 викласти у наступній редакції:
 
11. "6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До заяви додаються позначене на відповідному графічному матеріалі бажане місце розташування земельної ділянки, а також висновки конкурсної комісії (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
 
12. 7. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставами відмови у наданні такого дозволу може бути невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам генерального плану забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів.
 
13. Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
 
14. 8. Розроблений проект відведення земельної ділянки подається на розгляд органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, уповноваженого розпоряджатись земельною ділянкою.
 
15. Відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування згідно із своїми повноваженнями в тижневий строк з дня його реєстрації направляє проект відведення на розгляд комісії із розгляду питань, пов’язаних із погодженням документації із землеустрою, яка протягом трьох тижнів з дня його одержання надає органу, який уповноважений розпоряджатись земельною ділянкою, рішення про погодження проекту або відмову від такого погодження. Підставами відмови у погодженні проекту відведення може бути невідповідність його положень вимогам закону.
 
16. У випадках, коли проект відведення підлягає обов’язковій експертизі землевпорядної документації, після одержання рішення комісії про погодження проекту відведення, проект подається до відповідного органу земельних ресурсів для здійснення такої експертизи.
 
17. 9. Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у двотижневий термін після отримання погодженого проекту відведення (а у випадках, коли згідно із законом проект підлягає обов’язковій експертизі землевпорядної документації - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про надання земельної ділянки у власність або про відмову у такому наданні.
 
18. 10. Відмовляти у затвердженні погодженого належним чином проекту відведення земельної ділянки забороняється.
 
19. 11. У разі залишення заяви без розгляду або відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність питання вирішується в судовому порядку. При задоволенні такого позову судом може бути зобов'язано орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування відповідно: здійснити розгляд заяви, здійснити затвердження проекту відведення земельної ділянки та надати земельну ділянку у власність."
 
20. 3) статтю 123 Земельного кодексу України викласти у такій редакції:
 
21. "Стаття 123. Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування
 
22. 1. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
 
23. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
 
24. зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону;
 
25. надання в користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
 
26. Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення, здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
 
27. 2. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом її відведення, звертається з відповідним клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою.
 
28. 3. У клопотанні зазначається розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються позначене на відповідному графічному матеріалі бажане місце розташування земельної ділянки.
 
29. 4. Умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розробку проекту відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.
 
30. 5. Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, уповноважений здійснювати розпорядження земельною ділянкою, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл та встановлює вимоги на розроблення проекту відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставами відмови у наданні такого дозволу може бути невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам генерального плану забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів.
 
31. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об’єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
 
32. 6. У разі, якщо місце розташування об’єкта, розміри земельної ділянки, яка пропонується до вилучення (викупу) та умови вилучення (викупу) ділянки, що погоджені згідно вимог статті 151 цього Кодексу, при розробленні проекту відведення не змінилися, проект відведення земельної ділянки не підлягає погодженню.
 
33. 7. Розроблений проект відведення земельної ділянки подається на розгляд органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, уповноваженого розпоряджатись земельною ділянкою.
 
34. Відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування згідно із своїми повноваженнями в тижневий строк з дня його реєстрації направляє проект відведення на розгляд комісії із розгляду питань, пов’язаних із погодженням документації із землеустрою, яка протягом трьох тижнів з дня його одержання надає органу, який уповноважений розпоряджатись земельною ділянкою, рішення про погодження проекту або відмову від такого погодження. Підставами відмови у погодженні проекту відведення може бути невідповідність його положень вимогам закону.
 
35. У випадках, коли проект відведення підлягає обов’язковій експертизі землевпорядної документації, після одержання рішення комісії про погодження проекту відведення або якщо проект не підлягає погодженню він подається до відповідного органу земельних ресурсів для здійснення такої експертизи.
 
36. 8. Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, уповноважений здійснювати розпорядження земельною ділянкою, у двотижневий термін після отримання погодженого проекту відведення (а у випадках, коли згідно із законом проект підлягає обов’язковій експертизі землевпорядної документації - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про надання земельної ділянки у користування або про відмову у такому наданні.
 
37. 9. При наданні земельної ділянки у користування Кабінетом Міністрів України клопотання разом з проектом відведення земельної ділянки подається відповідно до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які розглядають його і в місячний строк подають свої пропозиції до Кабінету Міністрів України.
 
38. 10. При наданні земельної ділянки у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим клопотання разом із проектом відведення земельної ділянки подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, яка розглядає його і в місячний строк подає свої пропозиції до Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
 
39. 11. Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом її відведення здійснюється:
 
40. затвердження проекту відведення земельної ділянки;
 
41. вилучення (викуп) земельних ділянок у землекористувачів (землевласників) із затвердженням умов вилучення (викупу) земельних ділянок (у разі необхідності);
 
42. надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
 
43. 12. Відмовляти у затвердженні погодженого належним чином проекту відведення земельної ділянки забороняється.
 
44. 13. У разі залишення заяви без розгляду або відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування, питання вирішується в судовому порядку. При задоволенні такого позову судом може бути зобов'язано орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування відповідно: здійснити розгляд заяви, здійснити затвердження проекту відведення земельної ділянки та надати земельну ділянку у користування."
 
45. 4) абзац третій частини другої статті 128 після слів: "розташоване на цій земельній ділянці" доповнити словами: " (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд)";
 
46. 5) частину другу статті 134 викласти у такій редакції:
 
47. "2. Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі:
 
48. розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;
 
49. використання земельних ділянок для потреб, пов'язаних із користуванням надрами та спеціального водокористування відповідно до отриманих спеціальних дозволів (ліцензій);
 
50. використання релігійними організаціями, які легалізовані в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями;
 
51. будівництва об’єктів, яке в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;
 
52. надання земельних ділянок державним та комунальним підприємствам, бюджетним установам;
 
53. надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національні творчі спілки та їх члени) під творчі майстерні;
 
54. надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено;
 
55. розміщення дипломатичних та прирівняних до них представництв іноземних держав і міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України;
 
56. будівництва, обслуговування та ремонту об’єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об’єктів зв’язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу);
 
57. створення озеленених територій загального користування;
 
58. будівництва об’єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів, (сміттєпереробних об’єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і проти селевих споруд);
 
59. передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), для індивідуального дачного будівництва, для будівництва індивідуальних гаражів, для сінокосіння і випасання худоби, для городництва;
 
60. надання земельних ділянок особам взамін тих, що були викуплені (примусово відчужені) для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
 
61. подовження (поновлення) договорів оренди землі."
 
62. 6) у статті 138:
 
63. пункт а) частини першої статті 138 після слів: "одного покупця" доповнити словами: " (крім випадків, визначених у частині другій цієї статті)";
 
64. доповнити статтю частинами другою - третьою такого змісту:
 
65. "У разі визнання аукціону таким, що не відбувся, організатор має право не пізніше ніж протягом шести календарних місяців організувати проведення повторного аукціону.
 
66. Якщо після визнання земельних торгів такими, що не відбулись, у зв'язку із наявністю на них тільки одного покупця, на повторних земельних торгах з продажу того ж самого лота присутній тільки один зазначений покупець, лот може бути проданий йому за стартовою ціною"
 
67. 7) статтю 151 викласти у такій редакції:
 
68. "Стаття 151. Порядок погодження питань, пов'язаних з вилученням (викупом) земельних ділянок
 
69. 1. Юридичні особи, зацікавлені у вилученні земельних ділянок, наданих у постійне користування із земель державної та комунальної власності, для суспільних потреб, та у викупі земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб, для суспільних потреб та з мотивів суспільної необхідності, зобов’язані до початку проектних робіт погодити з власниками землі і землекористувачами, органами державної влади або органами місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, місце розташування об’єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на прилеглих територіях усіх об’єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
 
70. 2. Погодження місць розташування об’єктів на особливо цінних землях, а також ділянок для розміщення та обслуговування об’єктів власності іноземних держав, міжнародних організацій провадиться Верховною Радою України.
 
71. 3. Погодження питань, пов’язаних з вилученням (викупом) земельних ділянок, крім тих, що передбачені частиною другою цієї статті, провадиться відповідно Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, міськими, селищними, сільськими радами згідно з їх повноваженнями щодо вилучення (викупу) цих ділянок.
 
72. 4. Вибір земельних ділянок для розміщення об’єктів здійснюється у встановленому порядку відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
 
73. У випадках вилучення (викупу) земельних ділянок під об’єкти, розміщення яких визначено містобудівною або землевпорядною документацією (генеральні плани забудови населених пунктів, проекти детального планування, інша містобудівна документація, техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів тощо), вибір земельних ділянок під вказані об’єкти не проводиться.
 
74. 6. Юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, звертаються із заявою (клопотанням) про погодження місця розташування об’єкта до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. Клопотання щодо погодження місця розташування об’єктів за рахунок земель, вилучення (викуп) яких провадиться Кабінетом Міністрів України та Верховною Радою Автономної Республіки Крим, подаються відповідно до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
 
75. 7. До заяви (клопотання) додаються:
 
76. а) обґрунтування необхідності вилучення (викупу) та/або відведення земельної ділянки;
 
77. б) позначене на відповідному графічному матеріалі бажане місце розташування об’єкта з орієнтовними розмірами ділянки;
 
78. в) засвідчена нотаріально письмова згода землекористувача (землевласника) на вилучення (викуп) земельної ділянки (її частини) із зазначенням розмірів передбаченої для вилучення (викупу) земельної ділянки та умов її вилучення (викупу);
 
79. г) копія установчих документів.
 
80. 8. Типова форма заяви (клопотання) про погодження місця розташування об’єкта затверджується Кабінетом Міністрів України.
 
81. 9. Відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування згідно із своїми повноваженнями в тижневий строк з дня її реєстрації направляє заяву (клопотання) на розгляд комісії із розгляду питань, пов’язаних із погодженням документації із землеустрою, яка протягом трьох тижнів з дня її одержання надає органу, який уповноважений розпоряджатись земельною ділянкою, рішення про погодження місця розташування об'єкту або відмову від такого погодження.
 
82. У разі вилучення органами виконавчої влади земельних ділянок державної власності у межах населеного пункту матеріали заяви (клопотання) подаються для розгляду до відповідного органу місцевого самоврядування.
 
83. 10. Якщо вилучення (викуп) земельних ділянок провадиться за погодженням з Верховною Радою України, відповідні органи державної влади або органи місцевого самоврядування готують свої висновки і подають матеріали до Кабінету Міністрів України, який розглядає ці матеріали і подає їх до Верховної Ради України для прийняття відповідного рішення.
 
84. 11. Якщо вилучення (викуп) земельних ділянок здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, матеріали погодження місця розташування об’єкта подаються до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, яка розглядає ці матеріали і в місячний строк подає свої пропозиції до Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
 
85. 12. Після отримання рішення комісії про погодження місця розташування об'єкта та рішення Верховної Ради України (у разі необхідності) відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування, згідно із своїми повноваженнями, у двотижневий строк розглядає матеріали погодження місця розташування об’єкта та надає дозвіл на розроблення проекту відведення земельної ділянки або мотивоване рішення про відмову.
 
86. 13. Спори, пов'язані з погодженням місць розташування об’єктів вирішуються в судовому порядку".
 
87. 8) доповнити Кодекс статтею 186-1 такого змісту:
 
88. "Стаття 186-1. Комісія із розгляду питань, пов’язаних із погодженням документації із землеустрою
 
89. Для розгляду питань, пов’язаних із погодженням документації із землеустрою, в районах та містах обласного значення, містах Києві та Севастополі створюється постійно діюча комісія.
 
90. До повноважень комісії відноситься забезпечення погодження документації із землеустрою.
 
91. До складу комісії входять уповноважені представники районного (міського) органів земельних ресурсів, містобудування та архітектури, природоохоронного та санітарно-епідеміологічного органу, органу охорони культурної спадщини. У разі погодження проектів землеустрою, що розробляється з метою вилучення, надання, зміни цільового призначення земель лісогосподарського призначення, водного фонду, земельних ділянок для цілей, пов’язаних із розробкою корисних копалин, до складу комісії залучається відповідно представник територіальних органів лісового господарства, водного господарства, державного гірничого нагляду.
 
92. Утворення комісії та затвердження її складу здійснюється розпорядженням голови районної державної адміністрації, рішенням виконавчого комітету міської ради, розпорядженням голів Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
 
93. Організація роботи комісії та матеріально-технічне забезпечення її діяльності здійснюють органи, що утворили комісію.
 
94. Документація із землеустрою, яка погоджена комісією, вважається такою, що погоджена органами, представники яких входять до її складу.
 
95. Комісія здійснює свою діяльність у формі засідань, які проводяться не рідше одного разу на тиждень. Результати роботи комісії оформлюються рішенням, яке підписується всіма членами та скріплюється печатками органів, представники яких входять до її складу. В разі незгоди члена комісії із погодженням документації, він підписує рішення із поміткою: "із зауваженнями" та додає до рішення висновок із викладом цих зауважень. Підставами відмови у погодженні документації із землеустрою може бути невідповідність її положень вимогам закону. Висновки надаються зазначеними органами безоплатно".
 
96. 2. Частину четверту статті 9 Закону України "Про оренду землі" викласти у такій редакції:
 
97. "Не допускається продаж орендованих земельних ділянок державної або комунальної власності без згоди на це орендаря, якщо на ділянці розпочато будівництво об'єктів або виданий дозвіл на будівництво таких об'єктів".
 
98. 3. Абзац одинадцятий частини першої статті 9 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" викласти у такій редакції:
 
99. "технічна документація з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки земельних ділянок".
 
100. 4. У абзаці шостому частини першої статті 11 Закону України "Про оцінку земель" слова: "крім звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності у разі їх продажу, відповідно до закону" виключити.
 
101. ІІ. Цей Закон набуває чинності з дня опублікування.