Кількість абзаців - 213 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з оптимізацією функцій центрального органу виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів щодо надання документів дозвільного характеру (Друге читання)

0. Проект
 
1. Закон України
 
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв’язку з оптимізацією функцій центрального органу виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів (щодо надання документів дозвільного характеру)
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І.Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. У Водному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 24, ст. 189; 2000 р., № 45, ст. 390; 2006 р., № 22, ст. 199; 2006 р., № 22, ст. 184):
 
6. 1) пункт 7 статті 14 викласти в такій редакції:
 
7. «7) встановлення порядку видачі дозволів на спеціальне водокористування; на проведення робіт на землях водного фонду пов’язаних з будівництвом гідротехнічних, лінійних та гідрометричних споруд, поглибленням дна для судноплавства, розчисткою русел річок, каналів та дна водойм, прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій; на розробку проектів нормативів гранично допустимого скиду забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами;»;
 
8. 2) після пункту 7) статті 15 доповнити пунктами 8), 9) такого змісту:
 
9. «8) видача дозволів на проведення робіт на землях зайнятих морями, прибережними захисними смугами уздовж морів, морських заток і лиманів, пов’язаних з будівництвом гідротехнічних, лінійних та гідрометричних споруд, поглибленням дна для судноплавства, видобуванням корисних копалин, прокладенням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також бурові та геологорозвідувальні роботи.
 
10. 9) видача дозволів на розробку проектів нормативів гранично допустимих скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами «;
 
11. У зв’язку з цим пункти 8), 9), 10), 11) вважати відповідно пунктами 10), 11), 12), 13);
 
12. 3) у статті 16:
 
13. після пункту 9) доповнити пунктом 10) такого змісту:
 
14. видача дозволів на проведення робіт на землях водного фонду, пов’язаних з будівництвом гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд, поглибленням дна для судноплавства, розчисткою русел річок, каналів та дна водойм, прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій (крім робіт, що проводяться у прибережних захисних смугах уздовж морів, морських заток і лиманів);»;
 
15. У зв’язку з цим пункти 10), 11), 12), 13) вважати відповідно пунктами 11), 12), 13), 14);
 
16. 4) назву та текст статті 38 викласти в такій редакції:
 
17. «Стаття 38. Нормативи гранично допустимого скиду забруднюючих речовин.
 
18. Нормативи гранично допустимого скиду забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами встановлюються з метою поетапного досягнення екологічного нормативу якості води водних об’єктів.
 
19. Розробка проектів нормативів гранично допустимого скиду забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами здійснюється юридичними особами за дозволом, що видається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів строком до п’яти років у залежності від терміну акредитації лабораторії.
 
20. Проекти нормативів гранично допустимого скиду забруднюючих речовин розробляються на замовлення водокористувачів, що здійснюють скидання зворотних вод у водні об’єкти та затверджуються в установленому порядку.
Порядок розробки та затвердження нормативів гранично допустимого скиду та перелік забруднюючих речовин, що нормуються, встановлюються Кабінетом Міністрів України.»;
 
21. 5) доповнити статтею 38-1 такого змісту:
 
22. «Стаття 38-1. Видача дозволу на розробку проектів нормативів гранично допустимих скидів забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами.
 
23. Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі не повинен перевищувати 30 днів з дня надходження заяви та відповідних документів на розгляд.
 
24. Підставами для відмови у видачі дозволу є:
 
25. порушення вимог щодо оформлення і змісту документів та/або подання їх у неповному обсязі;
 
26. виявлення в документах, поданих розробниками проектів нормативів, недостовірних відомостей;
 
27. відсутність власної акредитованої лабораторії для виконання аналізів якості стічних вод або договору на виконання зазначених робіт з відповідною акредитованою лабораторією;
 
28. відсутність в установчих документах виду діяльності на виконання робіт з розробки проектів нормативів гранично допустимого скиду забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами.
 
29. Підставами для переоформлення дозволу є зміна найменування розробника проектів нормативів або його місцезнаходження.
 
30. Підставами для видачі дубліката дозволу є його втрата або пошкодження.
 
31. Дозвіл анулюється органом, який його видав, у разі:
 
32. звернення розробника проектів нормативів із заявою про анулювання дозволу;
 
33. припинення діяльності розробника проектів нормативів;
 
34. встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
 
35. порушення вимог розробки проектів нормативів гранично допустимого скиду забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами;
 
36. визнання виданого дозволу недійсним у судовому порядку.
 
37. Рішення про анулювання дозволу надсилається розробнику проектів нормативів гранично допустимого скиду забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п’яти робочих днів з дня прийняття рішення. Дія дозволу припиняється через десять робочих днів з дня прийняття рішення про анулювання дозволу.
 
38. Видача дозволу, переоформлення, видача дубліката, анулювання здійснюється на безоплатній основі.»;
 
39. 6) назву та текст статті 86 викласти в такій редакції:
 
40. «Стаття 86. Проведення робіт на землях водного фонду
 
41. На землях водного фонду на підставі дозволу проводяться роботи, пов’язані з будівництвом гідротехнічних, лінійних та гідрометричних споруд, поглибленням дна для судноплавства, розчисткою русел річок, каналів та дна водойм, видобуванням корисних копалин, прокладенням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також бурові та геологорозвідувальні роботи.
 
42. Місця і порядок проведення зазначених робіт визначаються відповідно до проектів.
 
43. Видача дозволу, переоформлення, видача дубліката, анулювання здійснюється на безоплатній основі спеціально уповноваженими центральними органами виконавчої влади відповідно до цього Кодексу та в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
44. Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі не повинен перевищувати 30 днів з дня надходження заяви та відповідних документів на розгляд.
 
45. Підставами для відмови у видачі дозволу є:
 
46. подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу, згідно із встановленим вичерпним переліком;
 
47. виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей.
 
48. Підставами для переоформлення дозволу є зміна найменування суб’єкта господарювання або його місцезнаходження.
 
49. Підставами для видачі дубліката дозволу є його втрата або пошкодження.
 
50. Дозвіл анулюється органом, який його видав, у разі:
 
51. звернення суб’єкта господарювання із заявою про анулювання дозволу;
 
52. припинення діяльності суб’єкта господарювання;
 
53. встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
 
54. порушення умов, передбачених дозволом;
 
55. створення перешкод суб’єктом господарювання під час проведення перевірки додержання вимог водного законодавства та законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
 
56. визнання виданого дозволу недійсним у судовому порядку.
 
57. Рішення про анулювання дозволу надсилається суб’єкту господарювання поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п’яти робочих днів з дня прийняття рішення. Дія дозволу припиняється через десять робочих днів з дня прийняття рішення про анулювання дозволу.
 
58. Строк дії дозволу залежить від строків, необхідних для проведення відповідних робіт та визначених проектною документацією, але не може перевищувати п’ять років. Якщо суб'єкт господарювання не закінчує роботи у передбачений дозволом строк, він подає органу, який видав дозвіл, заяву про продовження строку дії дозволу з обґрунтуванням необхідності продовження проведення робіт. Заява розглядається з дотриманням процедури видачі дозволу. Строк дії дозволу може бути продовжений не більше одного разу.
 
59. Дозвіл на проведення робіт в зоні дії навігаційного обладнання і морських шляхів видається за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі транспорту.
 
60. Строк видачі таких погоджень або надання письмового повідомлення про відмову у їх видачі не повинен перевищувати 30 днів з дня надходження заяви та відповідних документів на розгляд.
 
61. Підставами для відмови у видачі погоджень є:
 
62. подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, згідно із встановленим вичерпним переліком;
 
63. виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей.
 
64. Підставами для видачі дублікатів погоджень є їх втрата або пошкодження.
 
65. Видача погоджень або їх дублікатів здійснюється на безоплатній основі.
 
66. Погодження анулюється органом, який його видав, у разі:
 
67. звернення суб’єкта господарювання із заявою про анулювання погодження;
 
68. припинення діяльності суб’єкта господарювання;
 
69. встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації.
 
70. Порядок видачі погодження спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі транспорту встановлюється Кабінетом Міністрів України.».
 
71. 2. У Земельному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р, № 3-4, ст. 27):
 
72. 1) частину першу статті 14 доповнити новим пунктом «д» такого змісту:
 
73. „д) погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, рішення стосовно яких приймається Кабінетом Міністрів, погоджується Верховною Радою України;»;
 
74. у зв’язку з цим, пункти «д» та «е» вважати пунктами «е» та «є» відповідно.
 
75. 2) частину восьму статті 118 доповнити абзацом четвертим такого змісту:
 
76. «Якщо рішення щодо відведення земельної ділянки приймається Кабінетом Міністрів України або погоджується Верховною Радою України, погоджений проект подається Комісією на погодження центральному органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів.»;
 
77. у зв’язку з цим, абзац четвертий вважати абзацом п’ятим відповідно.
 
78. 3) частину четверту статті 123 доповнити абзацом четвертим такого змісту:
 
79. «Якщо рішення щодо відведення земельної ділянки Кабінету Міністрів України погоджується Верховною Радою України, погоджений проект подається Комісією на погодження центральному органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів.»;
 
80. у зв’язку з цим, абзац четвертий вважати абзацом п’ятим відповідно.
 
81. 3. У Лісовому кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 17, ст. 99):
 
82. 1) у абзаці четвертому статті 48 слова «відповідно з органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальними органами центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища» замінити словами «з центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів»;
 
83. 2) у абзаці другому статті 66 слова «органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальними органами центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища» замінити словами «центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів».
 
84. 3) у тексті Кодексу слова «центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища» у всіх відмінках замінити словами «центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів» у відповідному відмінку.
 
85. 4. У Законі України «Про екологічну експертизу» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 8, ст. 54)
 
86. 1) частину першу статті 13 викласти у такій редакції:
 
87. «Державна екологічна експертиза організується і проводиться еколого-експертними підрозділами, спеціалізованими установами, організаціями або спеціально створюваними комісіями центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів стосовно об’єктів державної екологічної експертизи рішення щодо затвердження (схвалення) яких приймається Кабінетом Міністрів України, його органів на місцях щодо інших об’єктів державної екологічної експертизи із залученням інших органів державної виконавчої влади. Державна екологічна експертиза інвестиційних програм і проектів будівництва здійснюється згідно із статтями 8 та 15 Закону України «Про інвестиційну діяльність».
 
88. 5. У Законі України «Про відходи» (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 36-37, ст. 242):
 
89. 1) доповнити Закон статтею 7-1 такого змісту:
 
90. «Стаття 7-1. Основні вимоги до дозвільної системи у сфері поводження з відходами
 
91. Відповідно до цього Закону, документами дозвільного характеру, які необхідно одержати суб’єктам господарювання, є дозвіл та погодження.
 
92. Дозвіл видається:
 
93. а) місцевою державною адміністрацією з терміном дії один рік:
 
94. на будівництво або реконструкцію об’єкта поводження з відходами на відповідній території;
 
95. на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами за межами населених пунктів;
 
96. б) органом місцевого самоврядування з терміном дії один рік:
 
97. на будівництво або реконструкцію об’єкта поводження з відходами на території селища або міста;
 
98. на експлуатацію об’єкта поводження з небезпечними відходами на території селища або міста;
 
99. в) центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів:
 
100. на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами з терміном дії один рік;
 
101. на зберігання та видалення небезпечних відходів з терміном дії п’ять років;
 
102. погодження місця розміщення об'єктів поводження з небезпечними відходами на необмежений термін дії;
 
103. погодження проектів лімітів на утворення та розміщення небезпечних відходів з терміном дії один рік;
 
104. г) територіальними органами центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів:
 
105. на здійснення операцій у сфері поводження з відходами (крім небезпечних відходів) з терміном дії один рік;
 
106. на зберігання та видалення відходів (крім небезпечних відходів) з терміном дії п’ять років;
 
107. погодження проектів лімітів на утворення та розміщення відходів (крім небезпечних відходів) з терміном дії один рік.
 
108. Строк видачі дозволу чи погодження або надання письмового повідомлення про відмову у їх видачі не повинен перевищувати 30 днів з дня надходження заяви та відповідних документів на розгляд.
 
109. Підставами для відмови у видачі дозволу або погодження у сфері поводження з відходами є:
 
110. подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу, згідно із встановленим вичерпним переліком;
 
111. виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей.
 
112. Підставами для переоформлення дозволу або погодження є зміна найменування суб’єкта господарювання або його місцезнаходження.
 
113. Підставами для видачі дубліката дозволу або погодження є їх втрата або пошкодження.
 
114. Дозвіл або погодження анулюється органом, який їх видав, у разі:
 
115. звернення суб’єкта господарювання із заявою про анулювання дозволу або погодження;
 
116. припинення діяльності суб’єкта господарювання;
 
117. встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
 
118. визнання виданого дозволу або погодження недійсним у судовому порядку;
 
119. створення перешкод суб’єктом господарювання під час проведення перевірки додержання вимог санітарного законодавства, законодавства у сфері поводження з відходами та законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
 
120. порушення умов, передбачених дозволом чи погодженням.
 
121. Рішення про анулювання дозволу або погодження надсилається суб’єкту господарювання або фізичній особі поштовим відправленням з описом вкладення, а місцевою державною адміністрацією, органом місцевого самоврядування та органами на місцях спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів – з обов’язковим повідомленням про це державного адміністратора, не пізніше п’яти робочих днів з дня прийняття рішення. Дія дозволу або погодження припиняється через десять робочих днів з дня прийняття рішення про їх анулювання.
 
122. Видача дозволу або погодження, переоформлення, видача дубліката, анулювання здійснюється на безоплатній основі.»;
 
123. 2) у пункті «к» частини першої статті 20 після слів «природного середовища» доповнити словами «та/або центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів»;
 
124. 3) статтю 23 викласти у такій редакції:
 
125. «Стаття 23. Компетенція центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів у сфері поводження з відходами.
 
126. До компетенції центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів у сфері поводження з відходами належить:
 
127. а) координація роботи інших центральних органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами та контролю за дотриманням вимог екологічної безпеки;
 
128. б) проведення в установленому законодавством порядку державної екологічної експертизи науково-дослідних і технологічних розробок та проектно-кошторисної документації на будівництво і реконструкцію підприємств, установок, полігонів, комплексів, споруд, інших спеціально відведених місць чи об'єктів щодо дотримання вимог законодавства та нормативів під час утворення, оброблення, утилізації та видалення відходів;
 
129. в) створення інформаційно-аналітичних систем і банків даних про обсяги утворення та поводження з відходами;
 
130. г) видача відповідно до закону дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами;
 
131. д) надання письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів;
 
132. е) погодження проектів лімітів на утворення та розміщення небезпечних відходів;
 
133. є) погодження місць розміщення об'єктів поводження з небезпечними відходами;
 
134. ж) участь у розробленні та погодженні нормативних документів, що регулюють питання поводження з відходами;
 
135. з) розроблення пропозицій щодо розміщення об'єктів для поводження з небезпечними відходами та їх перевезення по території України;
 
136. и) укладення в передбаченому законом порядку міжвідомчих міжнародних договорів України щодо співробітництва у сфері поводження з відходами та контролю за транскордонним перевезенням відходів;
 
137. і) забезпечення обміну інформацією з відповідними органами влади інших держав та міжнародними організаціями у сфері поводження з відходами;
 
138. ї) затвердження переліку небезпечних властивостей відходів за погодженням з державною санітарно-епідеміологічною службою України;
 
139. й) здійснення функцій компетентного органу виконавчої влади, який забезпечує виконання положень Базельської конвенції про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх видаленням;
 
140. к) формування і ведення державного банку даних щодо впроваджених в Україні технологій утилізації відходів;
 
141. л) видача дозволів на зберігання та видалення небезпечних відходів;
 
142. Центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів здійснює й інші функції, передбачені цим Законом.»;
 
143. 4) доповнити новою статтею 23-1 такого змісту:
 
144. «Стаття 23-1. Компетенція територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів у сфері поводження з відходами.
 
145. До компетенції територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів у сфері поводження з відходами належить:
 
146. а) видача відповідно до закону дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами (крім небезпечних відходів);
 
147. б) видача дозволів на зберігання та видалення відходів (крім небезпечних відходів);
 
148. в) погодження проектів лімітів на утворення та розміщення відходів (крім небезпечних відходів);
 
149. г) ведення реєстру об'єктів утворення, оброблення та утилізації відходів (крім небезпечних відходів).
 
150. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів здійснює й інші функції, передбачені цим Законом.»
 
151. 5) у тексті закону слова «спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища» у всіх відмінках замінити словами «центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів» у відповідному відмінку.
 
152. 6. У Законі України «Про охорону атмосферного повітря» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 48, ст. 252):
 
153. 1) у статті 11:
 
154. Абзац четвертий викласти у такій редакції:
 
155. Місцеві органи виконавчої влади, у разі перевищення нормативів екологічної безпеки, на відповідній території розробляють та подають на затвердження до центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів відповідно до закону програми оздоровлення атмосферного повітря, здійснюють заходи щодо зниження рівня забруднення атмосферного повітря.»;
 
156. у абзаці п’ятому слова «після отримання дозволу» замінити словами «на підставі дозволу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до другої та третьої групи», а слова «,який видається» виключити;
 
157. після абзацу п’ятого доповнити новими абзацами такого змісту:
 
158. «Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із органами санітарно-епідемічного нагляду.»;
 
159. «До першої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування. До другої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування. До третьої групи належать об’єкти, які не входять до першої і другої груп.»;
 
160. у зв’язку з цим абзаци шостий, сьомий вважати абзацами восьмим, дев’ятим;
 
161. абзац дев’ятий викласти у такій редакції:
 
162. «Якщо за результатами спостереження за станом атмосферного повітря або розрахунковими даними встановлено зони, де внаслідок дії обставин об'єктивного характеру встановлено перевищення нормативів екологічної безпеки, приймається рішення про поетапне зменшення обсягу викидів забруднюючих речовин суб’єктами господарювання. Тривалість кожного етапу та обсяг, на який повинен зменшуватися на кожному етапі загальний обсяг викидів забруднюючих речовин встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я або його територіальними органами.»;
 
163. абзац десятий викласти у такій редакції:
 
164. «Порядок проведення робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, ведення обліку суб’єктів господарювання, яким видано такі дозволи встановлюється Кабінетом Міністрів України.».
 
165. 2) доповнити статтею 11-1 такого змісту:
 
166. «Стаття 11-1. Видача дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
 
167. Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі становить не більше 60 днів з дня надходження заяви та відповідних документів на розгляд.
 
168. Підставами для відмови у видачі дозволу є:
 
169. подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу на викиди;
 
170. виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних даних;
 
171. порушення вимог щодо оформлення та змісту документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, та/або подання їх у неповному обсязі.
 
172. Переоформлення дозволу здійснюється у разі:
 
173. зміни найменування суб’єкта господарювання;
 
174. зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання;
 
175. якщо ступінь забруднення атмосферного повітря зумовлює необхідність перегляду граничних значень викидів;
 
176. використання істотних досягнень у сфері розроблення найдосконаліших доступних технологій дає змогу значно зменшити викиди без додаткових витрат;
 
177. якщо вимоги безпеки експлуатації під час виробничого процесу чи провадження діяльності зумовлюють необхідність застосування інших технологій;
 
178. зміни суб’єктом господарювання напряму виробничої діяльності, що може призвести до істотних негативних наслідків для здоров’я людей та стану довкілля.
 
179. Органи, які відповідно до цього Закону уповноважені видавати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами протягом п’яти робочих днів з дня одержання заяви про переоформлення дозволу зобов’язані видати переоформлений на новому бланку дозвіл з урахуванням змін, зазначених у заяві про переоформлення дозволу.
 
180. Переоформлення дозволу з підстав, визначених у абзацах чотири-сім частини четвертої цієї статті, здійснюється у порядку і в строки, передбачені для видачі дозволу.
 
181. Підставами для видачі дубліката дозволу є його втрата або пошкодження.
 
182. Органи, які відповідно до цього Закону уповноважені видавати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами протягом п’яти робочих днів з дня одержання заяви про видачу дубліката дозволу зобов’язані видати дублікат дозволу замість втраченого або пошкодженого.
 
183. Дозвіл анулюється органом, який його видав, у разі:
 
184. звернення суб’єкта господарювання із заявою про анулювання дозволу;
 
185. припинення діяльності суб’єкта господарювання;
 
186. встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
 
187. порушення умов передбачених дозволом;
 
188. визнання виданого дозволу недійсним у судовому порядку.
 
189. Рішення про анулювання дозволу або погодження надсилається суб’єкту господарювання або фізичній особі поштовим відправленням з описом вкладення, не пізніше п’яти робочих днів з дня прийняття рішення. Дія дозволу або погодження припиняється через десять робочих днів з дня прийняття рішення про їх анулювання.
 
190. Видача дозволу, переоформлення, видача дубліката, анулювання здійснюється на безоплатній основі.
 
191. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами видається суб’єкту господарювання на термін п’ять років.
 
192. 3) Статтю 14 викласти у такій редакції:
 
193. «Викиди забруднюючих речовин для яких не встановлено відповідних нормативів екологічної безпеки, допускаються у виняткових випадках лише з дозволу виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до першої групи центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, а до другої та третьої групи територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із органами санітарно-епідемічного нагляду. Рішення про видачу дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у видачі приймається протягом 60 календарних днів після надходження документів.»;
 
194. 4) доповнити новою статтею 14-1 такого змісту:
 
195. «Стаття 14-1. Видача дозволу на викиди забруднюючих речовин, для яких не встановлено відповідних нормативів екологічної безпеки.
 
196. Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі не повинен перевищувати 30 днів з дня надходження заяви та відповідних документів на розгляд.
 
197. Підставами для прийняття рішення про відмову у видачі дозволу є:
 
198. подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу, згідно із встановленим вичерпним переліком;
 
199. виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей.
 
200. Підставами для переоформлення дозволу є зміна найменування та місцезнаходження суб’єкта господарювання або прізвища, імені, по-батькові фізичної особи-підприємця.
 
201. Підставами для видачі дубліката дозволу є його втрата або пошкодження.
 
202. Дозвіл анулюється органом, який його видав, у разі:
 
203. звернення суб’єкта господарювання або фізичної особи-підприємця із заявою про анулювання дозволу;
 
204. припинення діяльності суб’єкта господарювання;
 
205. встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
 
206. визнання виданого дозволу недійсним у судовому порядку.
 
207. Рішення про анулювання дозволу або погодження надсилається суб’єкту господарювання або фізичній особі поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п’яти робочих днів з дня прийняття рішення. Дія дозволу або погодження припиняється через десять робочих днів з дня прийняття рішення про їх анулювання.
 
208. Видача дозволу, переоформлення, видача дубліката, анулювання здійснюється на безоплатній основі.
 
209. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин, для яких не встановлено відповідних нормативів екологічної безпеки, видається терміном на п’ять років.».
 
210. ІІ. Прикінцеві положення
 
211. 1. Цей закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
212. 2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.