Кількість абзаців - 40 Таблиця поправок


Про внесення змін до законів України ''Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність'' та ''Про землеустрій'' (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Закон України
 
   Проект
Закон України
 
1. Про внесення змін до законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій”
 
-1- Сольвар Р.М.
Назву законопроекту викласти в такій редакції:
«Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення порядку здійснення технічного та технологічного забезпечення тапографо-геодезичної і картографічної діяльності»
 
Відхилено   Про внесення змін до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та Закону України «Про землеустрій»
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
3. І. Внести до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 5-6, ст. 46; 2003 р., № 27, ст. 209; 2010 р., № 18, ст. 136; 2011 р., № 11, ст. 69) такі зміни:
 
-2- Кутовий Т.В.
а) абзац третій статті 5 викласти у такій редакції:
«центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин"
б) абзац шостий статті 5 викласти у такій редакції:
«юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.»
 
Враховано   1. У Законі України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 5-6, ст. 46 із наступними змінами):
1) абзаци перший та шостий статті 5 викласти в такій редакції:
«центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин;
юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт»;
2) статтю 5-1 викласти в такій редакції:
«Стаття 5-1. Професійна підготовка та кадрове забезпечення у сфері топографо-геодезичної та картографічної діяльності
Професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі геодезії.
Сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит, одержала кваліфікаційний сертифікат та внесена до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону.
Сертифікованим інженером-геодезистом не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Інженер-геодезист, заінтересований у складанні кваліфікаційного іспиту, подає до Кваліфікаційної комісії:
заяву встановленого зразка;
копію документа про вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра;
документ, що підтверджує стаж роботи.
Складання кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії інженером-геодезистом та підвищення кваліфікації сертифікованими інженерами-геодезистами здійснюються на базі факультетів геодезичного або землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації, які уклали договір із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Кваліфікаційний іспит є процедурою, під час проведення якої підтверджується професійна компетентність особи, рівень кваліфікації і знань як виконавця топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Вимоги до програм підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-геодезистів встановлюються Кваліфікаційною комісією, склад якої затверджується наказом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. До складу Кваліфікаційної комісії включаються 10 осіб з числа висококваліфікованих фахівців, які є представниками центрального органу виконавчої влади , що реалізує державну політику у сфері земельних відносин., 5 осіб з числа представників навчальних закладів, 5 осіб з числа саморегулівних організацій у сфері землеустрою. Строк повноважень членів Кваліфікаційної комісії становить 7 років. Члени Кваліфікаційної комісії обирають зі свого складу голову і секретаря. Засідання Кваліфікаційної комісії є правомочним у разі присутності на ньому більш як половини її членів. Рішення Кваліфікаційної комісії вважається прийнятим простою більшістю голосів присутніх на її засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Кваліфікаційної комісії є вирішальним. Член Кваліфікаційної комісії може бути виключений з її складу за власним бажанням, у разі його смерті, набрання законної сили рішенням суду про позбавлення (обмеження) волі або призначення іншого покарання, яке унеможливлює членство у Кваліфікаційній комісії, визнання особи обмежено дієздатною або недієздатною, втрати особою громадянства України. Кваліфікаційна комісія здійснює контроль за якістю професійної підготовки сертифікованих інженерів-геодезистів. Рішення Кваліфікаційної комісії можуть бути оскаржені до суду.
Інженеру-геодезисту, який склав
кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста у паперовій або електронній формі, що
підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно проводити топографо-геодезичні і картографічні роботи.
Особи, які не склали кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії, допускаються до його повторного складення не раніше ніж через два місяці.
Сертифіковані відповідно до цього Закону інженери-геодезисти зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації
Видача кваліфікаційного сертифіката особам, які склали кваліфікаційний іспит, видача свідоцтва про підвищення кваліфікації, видача їх дублікатів здійснюється навчальним закладом, на базі якого складається кваліфікаційний іспит або підвищується кваліфікація за рішенням Кваліфікаційної комісії.
Строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста не обмежений у часі, крім випадків, визначених законом. Невиконання вимоги стосовно підвищення кваліфікації у встановлені законом строки, є підставою для зупинення дії сертифіката на період до одержання свідоцтва про підвищення кваліфікації.
Рішення про зупинення дії кваліфікаційного сертифіката сертифікованого інженера-геодезиста приймається центральним органом виконавчої влади , що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. у разі:
невиконання вимог цього Закону щодо підвищення кваліфікації;
зазначення завідомо неправдивих даних, що призвело до викривлення інформації в Державному реєстрі сертифікованих інженерів-геодезистів.
Дія кваліфікаційного сертифіката поновлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у тижневий строк після усунення відповідним інженером-геодезистом наявних зауважень.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, шляхом відкликання його у таких випадках:
а) за зверненням сертифікованого інженера - геодезиста;
б) у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи, що є сертифікованим інженером-геодезистом, визнання її недієздатною, безвісно відсутньою;
в) за поданням Кваліфікаційної комісії у разі встановлення факту порушення інженером-геодезистом законодавства у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, на підставі розгляду письмових звернень юридичних або фізичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування;
г) на підставі свідоцтва про смерть.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста може бути також анульований за рішенням суду.
Рішення про зупинення дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера – геодезиста може бути оскаржено в судовому порядку.
Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста, форма кваліфікаційного сертифіката встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності»;
3) абзац перший статті 5-2 викласти у такій редакції:
«Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. веде Державний реєстр сертифікованих інженерів-геодезистів, які отримали кваліфікаційний сертифікат»;
 
    -3- Кутовий Т.В.
в) статтю 5-1 викласти у такій редакції:
«Стаття 5-1. Професійна підготовка та кадрове забезпечення у сфері топографо-геодезичної та картографічної діяльності
Професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі знань геодезія.
Сертифіковані інженери-геодезисти є відповідальними за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит, одержала кваліфікаційний сертифікат та внесена до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог Закону.
Сертифікованим інженером-геодезистом не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Інженер-геодезист, заінтересований у складанні кваліфікаційного іспиту, подає до Кваліфікаційної комісії:
заяву встановленого зразка;
копію документу про вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра;
документ, що підтверджує стаж роботи.
Складання кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії та підвищення кваліфікації сертифікованими інженерами-геодезистами здійснюються на базі факультетів геодезичного або землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації, які уклали договір зі центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Кваліфікаційний іспит є процедурою, під час проведення якої підтверджується професійна компетентність особи, рівень кваліфікації і знань як виконавця топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Вимоги до програм підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-геодезистів встановлюються Кваліфікаційною комісією, склад якої затверджується наказом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. До складу Кваліфікаційної комісії включаються 10 осіб з числа висококваліфікованих фахівців, які є представниками центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, 5 осіб з числа представників навчальних закладів, 5 осіб з числа саморегулівних організацій у сфері землеустрою. Строк повноважень членів Кваліфікаційної комісії становить 7 років. Члени Кваліфікаційної комісії обирають зі свого складу голову і секретаря. Засідання Кваліфікаційної комісії є правомочним у разі присутності на ньому більш як половини її членів. Рішення Кваліфікаційної комісії вважається прийнятим простою більшістю голосів присутніх на її засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Кваліфікаційної комісії є вирішальним. Член Кваліфікаційної комісії може бути виключений з її складу за власним бажанням, у разі його смерті, набрання законної сили рішенням суду про позбавлення (обмеження) волі або призначення іншого покарання, яке унеможливлює членство у Кваліфікаційній комісії, визнання особи обмежено дієздатною або недієздатною, втрати особою громадянства України. Кваліфікаційна комісія здійснює контроль за якістю професійної підготовки сертифікованих інженерів-геодезистів. Рішення Кваліфікаційної комісії можуть бути оскаржені до суду.
Інженеру-геодезисту, який склав
кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат
інженера-геодезиста у паперовій або електронній формі, що
підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам
професії та її спроможність самостійно проводити топографо-геодезичні і картографічні роботи.
Особи, які не склали кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії, допускаються до його повторного складення не раніше ніж через два місяці.
Сертифіковані відповідно до цього закону інженери-геодезисти зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації
Видача кваліфікаційного сертифіката особам, які склали кваліфікаційний іспит, видача свідоцтва про підвищення кваліфікації, видача їх дублікатів здійснюється навчальним закладом, на базі якого складається кваліфікаційний іспит або підвищується кваліфікація за рішенням Кваліфікаційної комісії.
Строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста не обмежений у часі, крім випадків визначених законом. Невиконання вимоги стосовно підвищення кваліфікації у встановлені законом терміни, є підставою для зупинення дії сертифіката на період до одержання свідоцтва про підвищення кваліфікації.
Рішення про зупинення дії кваліфікаційного сертифіката сертифікованого інженера-геодезиста приймається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у разі:
невиконання вимог цього Закону щодо підвищення кваліфікації;
зазначення завідомо неправдивих даних, що призвело до викривлення інформації в Державному реєстрі сертифікованих інженерів-геодезистів.
Дія кваліфікаційного сертифіката поновлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у тижневий строк після усунення особою наявних зауважень.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин шляхом відкликання його у випадках:
а) за добровільним зверненням сертифікованого інженера - геодезиста;
б) у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи, що є сертифікованим інженером-геодезистом, визнання її недієздатною, безвісно відсутньою;
в) за поданням Кваліфікаційної комісії у разі встановлення факту грубого порушення інженером-геодезистом законодавства у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, на підставі розгляду письмових звернень юридичних або фізичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування;
г) на підставі свідоцтва про смерть.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста може бути також анульований за рішенням суду.
Рішення про зупинення терміну дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера – геодезиста може бути оскаржено в судовому порядку.
Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста, форма кваліфікаційного сертифіката встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.».
 
Враховано    
    -4- Кравчук В.П.
1.Саттю 5-1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність»викласти у такій редакції:
«Стаття 51. Професійна підготовка та кадрове забезпечення у сфері топографо-геодезичної та картографічної діяльності
Професійною топографо-геодезичною діяльністю можуть займатися громадяни, які мають спеціальну вищу освіту, отримали кваліфікацію інженера-геодезиста або інженера-землевпорядника.
Відповідальними за якість топографо-геодезичних і картографічних робіт при складанні кадастрових карт (планів) можуть бути лише сертифіковані інженер-геодезист або інженер-землевпорядник.
Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит, одержала сертифікат та внесена до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог Закону.
Сертифікованим інженером-геодезистом не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Інженер-геодезист, зацікавлений у складанні кваліфікаційного іспиту, подає до Кваліфікаційної комісії:
заяву встановленого зразка;
копію документу про вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра;
документ, що підтверджує стаж роботи;
рекомендації керівника стажування;
перелік документації із землеустрою, у складанні якої інженер-геодезист брав участь при проходженні стажування, засвідчений керівником стажування;
Складання кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії та підвищення кваліфікації сертифікованими інженерами-геодезистами здійснюється на базі факультетів землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня, які уклали договір зі спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Кваліфікаційний іспит є процедурою, під час проведення якої підтверджується професійна компетентність особи, рівень кваліфікації і знань як виконавця топографо-геодезичних і картографічних робіт при складанні кадастрових карт (планів).
Програма підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-геодезистів при здійснені робіт із землеустрою складається Кваліфікаційною комісією і затверджується наказом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Порядок створення та склад Кваліфікаційної комісії встановлюється статтею 66 Закону України «Про землеустрій».
Інженеру-геодезисту, який склав кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста, що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам відповідального за якість топографо-геодезичних і картографічних робіт при складанні кадастрових карт (планів).
Форма кваліфікаційного сертифіката встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
Особи, які не склали кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії, допускаються до його повторного складення не раніше ніж через два місяці.
Сертифіковані відповідно до цього закону інженери-геодезисти зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації
Видача кваліфікаційного сертифіката особам, які склали кваліфікаційний іспит, свідоцтва про підвищення кваліфікації та видача їх дублікатів здійснюється навчальним закладом, на базі якого складається кваліфікаційний іспит або підвищується кваліфікація на підставі рішення Кваліфікаційної комісії.
Строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста не обмежений у часі, крім випадків визначених законом.
Рішення про зупинення дії кваліфікаційного сертифіката сертифікованого інженера-геодезиста приймається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у разі:
невиконання вимог цього Закону щодо підвищення кваліфікації;
зазначення завідомо неправдивих даних, що призвело до викривлення інформації в Державному реєстрі сертифікованих інженерів-геодезистів.
Дія кваліфікаційного сертифіката поновлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у тижневий строк після усунення особою наявних зауважень.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин шляхом відкликання його у випадках:
а) за добровільним зверненням сертифікованого інженера - геодезиста;
б) у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи, що є сертифікованим інженером-геодезистом, визнання її недієздатною, безвісно відсутньою;
в) за поданням Кваліфікаційної комісії у разі встановлення факту неодноразового грубого порушення інженером-геодезистом законодавства у сферах топографо-геодезичної та картографічної діяльності, землеустрою, на підставі розгляду письмових звернень замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування і саморегулівних організацій у сфері землеустрою.
г) у разі смерті.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста може бути також анульований за рішенням суду.
Рішення про зупинення терміну дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера – геодезиста шляхом його відкликання набуває чинності з моменту офіційного оприлюднення його на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і може бути оскаржено в судовому порядку.
Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.»
 
Враховано редакційно    
    -5- Кутовий Т.В.
у статті 5-2:
абзац перший статті 5-2 викласти у редакції:
«Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, веде Державний реєстр сертифікованих інженерів-геодезистів, які отримали кваліфікаційний сертифікат.
 
Враховано    
    -6- Кравчук В.П.
у статті 5-2:
пункт 7 частини другої виключити.
доповнити статтю новою частиною третьою такого змісту:
«Відомості про видачу кваліфікаційного сертифікату, його анулювання у разі встановлення факту порушення інженером-геодезистом законодавства у сфері землеустрою, вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів за поданням Кваліфікаційної комісії.»
частину третю вважати частиною четвертою і після слів: «кваліфікаційний сертифікат» доповнити словами: «, а саме: прізвище, ім’я та по батькові інженера-геодезиста, дати видачі та номера кваліфікаційного сертифіката, відомості про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифікат»
г) частину четверту вважати частиною п’ятою.
 
Відхилено    
4. 1. Доповнити Закон статтею 17-1 такого змісту:
 
   4) доповнити Закон статтею 17-1 такого змісту:
 
5. «Стаття 17-1. Технічне та технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
 
-7- Міщенко С.Г.
Статтю 17-1 нової редакції Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» виключити
 
Відхилено   «Стаття 17-1. Технічне та технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності
 
6. Технічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності базується на використанні засобів обчислювальної та інформаційної техніки, технічних засобів для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт.
 
   Технічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності базується на використанні засобів обчислювальної та інформаційної техніки, технічних засобів для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт.
 
7. Технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності базується на використанні сучасних інформаційних технологій і систем для створення геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів, збору, ведення, контролю, накопичення, зберігання, поновлення, пошуку, перетворення, переробки, відображення, видачі й передачі даних.
 
   Технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності базується на використанні сучасних інформаційних технологій і систем для створення геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів, збору, ведення, контролю, накопичення, зберігання, поновлення, пошуку, перетворення, переробки, відображення, видачі й передачі даних.
 
8. Основою інформаційного забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності є автоматизовані системи призначені для обробки даних кадастрових, топографічних та інших зйомок і дистанційного зондування, ведення банків (баз) геопростових даних, прогнозування, планування, проектування, картографування, організаційного управління.
 
   Основою інформаційного забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності є автоматизовані системи, призначені для обробки даних кадастрових, топографічних та інших зйомок і дистанційного зондування, ведення банків (баз) геопросторових даних, прогнозування, планування, проектування, картографування, організаційного управління.
 
9. Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності.»
 
   Вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності»;
 
10. 2. Викласти статтю 24 Закону у такій редакції:
 
   5) статтю 24 викласти в такій редакції:
 
11. «Стаття 24. Порядок здійснення державного геодезичного нагляду
 
   «Стаття 24. Порядок здійснення державного геодезичного нагляду
 
12. Державний геодезичний нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю здійснюється спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до підстав визначених Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
 
   Державний геодезичний нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до підстав, визначених Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
 
13. Державний нагляд здійснюється за місцем провадження господарської діяльності виконавцем топографо-геодезичних і картографічних робіт або його відокремленими підрозділами. Заходи державного нагляду можуть здійснюватися у приміщенні органу державного нагляду за згодою виконавця топографо-геодезичних і картографічних робіт.
 
   Державний нагляд здійснюється за місцем провадження господарської діяльності виконавцем топографо-геодезичних і картографічних робіт або його відокремленими підрозділами. Заходи державного нагляду можуть здійснюватися у приміщенні органу державного нагляду за згодою виконавця топографо-геодезичних і картографічних робіт.
 
14. У разі виявлення порушень вимог до технічного, технологічного чи метрологічного забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин видає наказ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
 
-8- Сольвар Р.М.
У частинах третій – п’ятій статті 24 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» слова «про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу» замінити словами «про здійснення планового або позапланового заходу»
 
Відхилено   У разі виявлення порушень вимог до технічного, технологічного чи метрологічного забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, видає наказ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
 
15. Виконавець топографо-геодезичних і картографічних робіт повинен повідомити спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу у визначені наказом строки.
 
   Виконавець топографо-геодезичних і картографічних робіт повинен повідомити центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику сфері земельних відносин, про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, у визначені наказом строки.
 
16. Встановлення факту невиконання наказу про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу є підставою для зупинення виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
 
   Встановлення факту невиконання наказу про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, є підставою для зупинення виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
 
17. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
 
-9- Сех І.І.
У частині шостій статті 24 ( зміни до Закону України «Про топографо-гедезичну та картографічну діяльність») слово «процесуальним» виключити.
 
Враховано      
18. Під час здійснення заходів державного нагляду виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин перевіряє дотримання сертифікованим інженером-геодезистом вимог положень законів, нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
 
   Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому законом.
 
19. За наявності підстав для анулювання чи зупинення кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста акт перевірки є обов’язковим для розгляду на засіданні Кваліфікаційної комісії. За результатами розгляду акта Кваліфікаційна комісія направляє подання спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про позбавлення (анулювання) чи зупинення кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста.
 
   Під час здійснення заходів державного нагляду за діяльністю виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, перевіряє дотримання сертифікованим інженером-геодезистом вимог положень законів, нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
 
20. На підставі подання Кваліфікаційної комісії про позбавлення (зупинення) інженера-геодезиста кваліфікаційного сертифіката спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає рішення про позбавлення чи зупинення кваліфікаційного сертифіката та повідомляє інженера-геодезиста письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
 
-10- Сех І.І.
У частині дев’ятій статті 24 ( зміни до Закону України «Про топографо-гедезичну та картографічну діяльність»), а також надалі у тексті законопроекту слова «позбавлення чи зупинення кваліфікаційного сертифіката» замінити словами «анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката»
 
Враховано   За наявності підстав для анулювання чи зупинення кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста акт перевірки є обов’язковим для розгляду на засіданні Кваліфікаційної комісії. За результатами розгляду акта Кваліфікаційна комісія направляє подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста.
 
21. Рішення про позбавлення інженера-геодезиста кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено в судовому порядку.»
 
-11- Міщенко С.Г.
Частину 1 статті 26 нової редакції Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» викласти в наступній редакції :
«Державний геодезичний нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю здійснюється спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного геодезичного нагляду у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного геодезичного нагляду, їх посадових осіб і права, обов’язки та відповідальність суб’єктів господарювання під час здійснення державного геодезичного нагляду визначаються Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
 
Відхилено   На підставі подання Кваліфікаційної комісії про анулювання (зупинення дії) кваліфікаційного сертифіката центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає рішення про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката та повідомляє інженера-геодезиста письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
Рішення про позбавлення інженера-геодезиста кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено в судовому порядку».
 
    -12- Міщенко С.Г.
Частини 2-10 статті 26 нової редакції Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» виключити.
 
Відхилено    
    -13- Кутовий Т.В.
У тексті законопроекту слова:
«спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин» у всіх відмінках замінити словами «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин» у відповідних відмінках;
«центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності» у всіх відмінках замінити словами «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин» у відповідних відмінках.
 
Враховано    
22. ІІ. Внести до Закону України «Про землеустрій» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, N 36, ст.282) такі зміни:
 
-14- Кутовий Т.В.
У Законі України «Про землеустрій»:
а) пункт «г» частини першої статті 14 викласти у такій редакції:
«г) здійснення сертифікації інженерів-землевпорядників, утворення Кваліфікаційної комісії та ведення Державних реєстрів сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів»;
б) доповнити новим пунктом «з» такого змісту:
«з) здійснення державного нагляду у сфері землеустрою»;
у зв’язку з цим пункт «з» вважати пунктом «и».
 
Враховано   2. У Законі України «Про землеустрій» (Відомості Верховної Ради України, 2003; N 36, ст.282) із наступними змінамии:
1) у статті 14:
пункт «г» викласти у такій редакції:
«г) здійснення сертифікації інженерів-землевпорядників, утворення Кваліфікаційної комісії та ведення Державних реєстрів сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів»;
доповнити пунктом ж-1 такого змісту:
ж-1) здійснення державного нагляду у сфері землеустрою»;
2) частину другу статті 26 викласти в такій редакції:
«Розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою»;
3) статтю 61 виключити;
 
    -15- Кутовий Т.В.
в) частину другу статті 26 викласти у такій редакції:
«Розробниками документації із землеустрою є:
юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням, є сертифікованими інженерами-землевпорядниками та відповідальними за якість робіт із землеустрою.
 
Враховано    
    -16- Кутовий Т.В.
Статтю 61 виключити
 
Враховано    
    -17- Кравчук В.П.
Саттю 61 «Ліцензування діяльності у сфері землеустрою « викласти в наступній редакції
«Діяльність у сфері землеустрою підлягає сертифікації в порядку, визначеному законом»
 
Відхилено врахована поправка н.д.Кутового Т.В. № 16)   
23. 1. Викласти статтю 61- 1 Закону у такій редакції:
 
      
24. «Стаття 61-1. Державний нагляд у сфері землеустрою
 
-18- Гінка Я.Я.
Статтю 61-1 викласти в такій редакції:
частину першу:
Державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізу є державну політику у сфері земельних відносин шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до підстав визначених Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»;
частини третю, четверту і п’яту виключити відповідно третю, четверту, п’яту, шосту і сьому частини викласти в такій редакції:
У разі виявлення порушень вимог до технічного і технологічного забезпечення визначених державними стандартами, нормами і правилами або нормативно-правових актів з питань здійснення землеустрою, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин видає наказ про усунення порушень виконавцями робіт із землеустрою, виявлених під час здійснення заходу.
Під час здійснення заходів державного нагляду виконавців робіт із землеустрою центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин перевіряє дотримання відповідальними фахівцями із землеустрою та кадастру вимог положень законів, нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою.
Виконавець робіт із землеустрою повинен повідомити центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу у визначені наказом строки.
Повторне виявлення порушень нормативно-правових актів з питань здійснення землеустрою є підставою для виключення відповідальних фахівців із землеустрою та кадастру із Державного реєстру фахівців із землеустрою та кадастру виробничої діяльності у сфері землеустрою та зупинення виконання робіт із землеустрою за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
 
Відхилено   4) статтю 61-1 викласти у такій редакції:
«Стаття 61-1. Державний нагляд у сфері землеустрою
Державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до підстав, визначених Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Державний нагляд здійснюється за місцем провадження господарської діяльності виконавцем робіт із землеустрою або його відокремленими підрозділами. Заходи державного нагляду можуть здійснюватися у приміщенні органу державного нагляду за згодою виконавця робіт із землеустрою.
У разі виявлення порушень вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців робіт із землеустрою, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин видає наказ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Виконавець робіт із землеустрою повинен повідомити центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу у визначені наказом строки.
Встановлення факту невиконання наказу про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу є підставою для зупинення виконання робіт із землеустрою за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому законом.
Під час здійснення заходів державного нагляду виконавців робіт із землеустрою центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин перевіряє дотримання сертифікованим інженером-землевпорядником вимог положень законів, нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою.
За наявності підстав для анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника акт перевірки є обов’язковим для розгляду на засіданні Кваліфікаційної комісії. За результатами розгляду акта Кваліфікаційна комісія направляє подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника.
На підставі подання Кваліфікаційної комісії про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає рішення про анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката та повідомляє інженера-землевпорядника письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
Рішення про анулювання кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено в судовому порядку;
 
25. Державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин шляхом проведення планових та позапланових
перевірок відповідно до підстав визначених Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
 
-19- Міщенко С.Г.
Частину 1 статті 61? нової редакції Закону України «Про землеустрій» викласти в наступній редакції :
Державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин на засадах, принципах та в порядку визначеному Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
 
Враховано редакційно      
26. Державний нагляд здійснюється за місцем провадження господарської діяльності виконавцем робіт із землеустрою або його відокремленими підрозділами. Заходи державного нагляду можуть здійснюватися у приміщенні органу державного нагляду за згодою виконавця робіт із землеустрою.
 
-20- Міщенко С.Г.
Частини 2-10 статті 61? нової редакції Закону України «Про землеустрій» виключити.
 
Відхилено      
27. У разі виявлення порушень вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців робіт із землеустрою, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин видає наказ про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
 
      
28. Виконавець робіт із землеустрою повинен повідомити центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу у визначені наказом строки.
 
      
29. Встановлення факту невиконання наказу про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу є підставою для зупинення виконання робіт із землеустрою за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
 
      
30. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
 
      
31. Під час здійснення заходів державного нагляду виконавців робіт із землеустрою центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин перевіряє дотримання сертифікованим (ми) інженером (ми)-землевпорядником (ми) вимог положень законів, нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері землеустрою.
 
      
32. За наявності підстав для анулювання чи зупинення кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника робіт із землеустрою акт перевірки є обов’язковим для розгляду на засіданні Кваліфікаційної комісії. За результатами розгляду акта Кваліфікаційна комісія направляє подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, про позбавлення (анулювання) чи зупинення кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника.
 
      
33. На підставі подання Кваліфікаційної комісії про позбавлення чи зупинення інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, приймає рішення про позбавлення чи зупинення кваліфікаційного сертифіката та повідомляє інженера-землевпорядника письмово у двотижневий строк після надходження відповідного протоколу засідання Кваліфікаційної комісії.
 
      
34. Рішення про позбавлення інженера-землевпорядника кваліфікаційного сертифіката може бути оскаржено в судовому порядку».
 
-21- Сольвар Р.М.
У Законі України «Про землеустрій» у статті 61-1:
слова «у сфері земельних відносин» замінити словами «у сфері агропромислового комплексу»;
слова «про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу» замінити словами «про здійснення планового або позапланового заходу».
 
Відхилено   5) статтю 66 Закону викласти у такій редакції:
«Стаття 66. Професійна підготовка та кадрове забезпечення у сфері землеустрою
Професійною діяльністю у сфері землеустрою можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі знань землеустрій.
Підготовка інженерів-землевпорядників здійснюється на факультетах землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації.
Відповідальними особами за якість робіт із землеустрою можуть бути лише сертифіковані інженери-землевпорядники.
Сертифікованими інженерами-землевпорядниками є особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі знань землеустрій, мають стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склали кваліфікаційний іспит, одержали сертифікат та зареєстровані в Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників відповідно до цього Закону.
Сертифікованим інженером-землевпорядником не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Складання інженерами-землевпорядниками кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії та підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-землевпорядників здійснюється на базі факультетів землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації, які уклали договір з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Кваліфікаційний іспит є процедурою, під час проведення якої підтверджується професійна компетентність особи, його рівень кваліфікації і знань як виконавця робіт із землеустрою.
Вимоги до програм підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-землевпорядників установлюються Кваліфікаційною комісією, склад якої затверджується наказом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. До складу Кваліфікаційної комісії включаються 10 осіб з числа висококваліфікованих фахівців, які є представниками центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, 5 осіб з числа представників навчальних закладів, 5 осіб з числа представників саморегулівних організацій у сфері землеустрою. Строк повноважень членів Кваліфікаційної комісії становить 7 років. Члени Кваліфікаційної комісії обирають зі свого складу голову і секретаря. Засідання Кваліфікаційної комісії є правомочним у разі присутності на ньому більш як половини її членів. Рішення Кваліфікаційної комісії вважається прийнятим простою більшістю голосів присутніх на її засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Кваліфікаційної комісії є вирішальним. Член Кваліфікаційної комісії може бути виключений з її складу за власним бажанням, у разі його смерті, набрання законної сили рішенням суду про позбавлення (обмеження) волі або призначення іншого покарання, яке унеможливлює членство у Кваліфікаційній комісії, визнання особи обмежено дієздатною або недієздатною, втрати особою громадянства України. Кваліфікаційна комісія здійснює контроль за якістю професійної підготовки сертифікованих інженерів-землевпорядників. Рішення Кваліфікаційної комісії можуть бути оскаржені до суду.
Інженер-землевпорядник, зацікавлений у складанні кваліфікаційного іспиту, подає до Кваліфікаційної комісії:
заяву встановленого зразка;
копію документа про вищу освіту у галузі знань землеустрій за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра;
документ, що підтверджує стаж роботи;
рекомендації керівника стажування;
перелік документації із землеустрою та/або оцінки земель, у складанні якої інженер-землевпорядник брав участь, засвідчений керівником стажування;
копії двох схем та/або проектів землеустрою та/або технічної документації з оцінки земель, у складенні яких інженер-землевпорядник брав участь.
Кваліфікаційний іспит включає перевірку теоретичної підготовки та практичних навичок щодо складення документації із землеустрою та оцінки земель.
Інженеру-землевпоряднику, який склав кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним вимогам та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель, виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.
Форма кваліфікаційного сертифіката встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
Інженери-землевпорядники, позбавлені кваліфікаційного сертифіката внаслідок порушення законодавства у сфері землеустрою відповідно до статті 68 цього Закону, допускаються до складання кваліфікаційного іспиту після прийняття рішення про позбавлення кваліфікаційного сертифіката та за умови успішного підвищення кваліфікації.
Сертифікований інженер-землевпорядник має особисту печатку, на якій зазначаються його прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби та мають відмітку у паспорті).
Особи, які не склали кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії, допускаються до його повторного складання не раніше ніж через два місяці.
Сертифіковані інженери-землевпорядники зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації.
Видача кваліфікаційного сертифіката інженерам-землевпорядникам, які склали кваліфікаційний іспит, видача свідоцтва про підвищення кваліфікації, видача їх дублікатів здійснюється навчальним закладом, на
базі якого складається кваліфікаційний іспит або підвищується кваліфікація за рішенням Кваліфікаційної комісії.
Строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника не обмежений у часі, крім випадків, визначених законом. Невиконання вимоги щодо підвищення кваліфікації у встановлений законом строк, є підставою для зупинення дії сертифіката на період до одержання свідоцтва про підвищення кваліфікації.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин:
а) за зверненням сертифікованого інженера-землевпорядника;
б) у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи (інженера-землевпорядника), визнання її недієздатною, безвісно відсутньою;
в) за поданням Кваліфікаційної комісії в разі встановлення факту порушення інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою відповідно до статті 68 цього Закону;
г) на підставі свідоцтва про смерть.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника може бути також анульований за рішенням суду.
Рішення про зупинення дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера - землевпорядника може бути оскаржено в судовому порядку.
Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин»;
6) у статті 66-1:
пункти 6 та 7 частини другої викласти у такій редакції:
«6) інформація про підвищення кваліфікації
7) інформація щодо анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката»;
після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:
«Відомості про зупинення дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера - землевпорядника вносяться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників у строк не пізніше ніж три робочі дні після прийняття відповідного рішення про анулювання (позбавлення) чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката».
У зв’язку з цим частини третю – п’яту вважати відповідно частинами четвертою - шостою.
7) розділ ІХ «Прикінцеві положення» доповнити пунктом 1-1 такого змісту:
«1-1. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, видає дублікати кваліфікаційних сертифікатів інженерів-землевпорядників, отриманих ними відповідно до Закону України від 02 жовтня 2012 року № 5394-VІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт».
 
    -22- Кутовий Т.В.
Статтю 66 Закону викласти у такій редакції:
«Стаття 66. Професійна підготовка та кадрове забезпечення у сфері землеустрою
Професійною діяльністю у сфері землеустрою можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі знань землеустрій.
Підготовка інженерів-землевпорядників здійснюється на факультетах землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації.
Відповідальними за якість робіт із землеустрою можуть бути лише сертифіковані інженери-землевпорядники.
Сертифікованими інженерами-землевпорядниками є особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі знань землеустрій, мають стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склали кваліфікаційний іспит, одержали сертифікат та зареєстровані в Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників відповідно до вимог Закону.
Сертифікованим інженером-землевпорядником не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Складання інженерами-землевпорядниками кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії та підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-землевпорядників здійснюється на базі факультетів землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації, які уклали договір з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Кваліфікаційний іспит є процедурою, під час проведення якої підтверджується професійна компетентність інженера-землевпорядника, його рівень кваліфікації і знань як виконавця робіт із землеустрою.
Вимоги до програм підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-землевпорядників установлюються Кваліфікаційною комісією, склад якої затверджується наказом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. До складу Кваліфікаційної комісії включаються 10 осіб з числа висококваліфікованих фахівців, які є представниками центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, 5 осіб з числа представників навчальних закладів, 5 осіб з числа представників саморегулівних організацій у сфері землеустрою. Строк повноважень членів Кваліфікаційної комісії становить 7 років. Члени Кваліфікаційної комісії обирають зі свого складу голову і секретаря. Засідання Кваліфікаційної комісії є правомочним у разі присутності на ньому більш як половини її членів. Рішення Кваліфікаційної комісії вважається прийнятим простою більшістю голосів присутніх на її засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Кваліфікаційної комісії є вирішальним. Член Кваліфікаційної комісії може бути виключений з її складу за власним бажанням, у разі його смерті, набрання законної сили рішенням суду про позбавлення (обмеження) волі або призначення іншого покарання, яке унеможливлює членство у Кваліфікаційній комісії, визнання особи обмежено дієздатною або недієздатною, втрати особою громадянства України. Кваліфікаційна комісія здійснює контроль за якістю професійної підготовки сертифікованих інженерів-землевпорядників. Рішення Кваліфікаційної комісії можуть бути оскаржені до суду.
Інженер-землевпорядник, зацікавлений у складанні кваліфікаційного іспиту, подає до Кваліфікаційної комісії:
заяву встановленого зразка;
копію документа про вищу землевпорядну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра;
документ, що підтверджує стаж роботи;
рекомендації керівника стажування;
перелік документації із землеустрою та/або оцінки земель, у складанні якої інженер-землевпорядник брав участь, засвідчений керівником стажування;
копії двох схем та/або проектів землеустрою та/або технічної документації з оцінки земель, у складенні яких інженер-землевпорядник брав участь.
Кваліфікаційний іспит включає перевірку теоретичної підготовки та практичних навичок щодо складення документації із землеустрою та оцінки земель.
Інженеру-землевпоряднику, який склав кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним вимогам та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель, виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи для складання документації із землеустрою, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.
Форма кваліфікаційного сертифіката встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
Інженери-землевпорядники, позбавлені кваліфікаційного сертифіката
внаслідок порушення законодавства у сфері землеустрою відповідно до статті 68 цього Закону, допускаються до складання кваліфікаційного іспиту після прийняття рішення про позбавлення кваліфікаційного сертифіката та за умови успішного підвищення кваліфікації.
Сертифікований інженер-землевпорядник має особисту печатку, на якій зазначаються його прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби та мають відмітку у паспорті).
Особи, які не склали кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії, допускаються до його повторного складання не раніше ніж через два місяці.
Сертифіковані інженери-землевпорядники зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації.
Видача кваліфікаційного сертифіката інженерам-землевпорядникам, які склали кваліфікаційний іспит, видача свідоцтва про підвищення кваліфікації, видача їх дублікатів здійснюється навчальним закладом, на базі якого складається кваліфікаційний іспит або підвищується кваліфікація за рішенням Кваліфікаційної комісії.
Строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника не обмежений у часі, крім випадків визначених законом. Невиконання вимоги стосовно підвищення кваліфікації у встановлені законом терміни, є підставою для зупинення дії сертифіката на період до одержання свідоцтва про підвищення кваліфікації.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин:
а) за добровільним зверненням сертифікованого інженера-землевпорядника;
б) у разі набрання законної сили рішення суду про обмеження дієздатності особи (інженера-землевпорядника), визнання її недієздатною, безвісно відсутньою;
в) за поданням Кваліфікаційної комісії у разі встановлення факту порушення інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою відповідно до статті 68 цього Закону;
г) на підставі свідоцтва про смерть.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника може бути також анульований за рішенням суду.
Рішення про зупинення терміну дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера - землевпорядника може бути оскаржено в судовому порядку.
Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
 
Враховано    
    -23- Кравчук В.П.
Статтю 66 викласти у такій редакції:
«Стаття 66. Професійна підготовка та кадрове забезпечення у сфері землеустрою
Професійною діяльністю у сфері землеустрою можуть займатися громадяни, які мають спеціальну вищу освіту.
Підготовка інженерів-землевпорядників здійснюється на факультетах землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації.
Відповідальними за якість робіт із землеустрою можуть бути лише сертифіковані інженери-землевпорядники.
Сертифікованими інженерами-землевпорядниками можуть бути громадяни, які мають спеціальну вищу освіту, отримали кваліфікацію інженера-землевпорядника, мають стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склали кваліфікаційний іспит, одержали сертифікат відповідно та зареєстровані в Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників до вимог Закону.
Складання інженерами-землевпорядниками кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії та підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-землевпорядників здійснюється на базі факультетів землевпорядного профілю у вищих навчальних закладах відповідного рівня акредитації, які уклали договір з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Вимоги до програм підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-землевпорядників установлюються Кваліфікаційною комісією, склад якої затверджується наказом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. До складу Кваліфікаційної комісії включаються 10 осіб з числа висококваліфікованих фахівців, які є представниками центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, 5 осіб з числа представників навчальних закладів, 5 осіб з числа представників саморегулівних організацій у сфері землеустрою. Строк повноважень членів Кваліфікаційної комісії становить 7 років. Члени Кваліфікаційної комісії обирають зі свого складу голову і секретаря. Засідання Кваліфікаційної комісії є правомочним у разі присутності на ньому більш як половини її членів. Рішення Кваліфікаційної комісії вважається прийнятим простою більшістю голосів присутніх на її засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Кваліфікаційної комісії є вирішальним. Член Кваліфікаційної комісії може бути виключений з її складу за власним бажанням, у разі його смерті, набрання законної сили рішенням суду про позбавлення (обмеження) волі або призначення іншого покарання, яке унеможливлює членство у Кваліфікаційній комісії, визнання особи обмежено дієздатною або недієздатною, втрати особою громадянства України. Кваліфікаційна комісія здійснює контроль за якістю професійної підготовки сертифікованих інженерів-землевпорядників. Рішення Кваліфікаційної комісії можуть бути оскаржені до суду.
Інженер-землевпорядник, зацікавлений у складанні кваліфікаційного іспиту, подає до Кваліфікаційної комісії:
заяву встановленого зразка;
копію документа про вищу землевпорядну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра;
документ, що підтверджує стаж роботи;
рекомендації керівника стажування;
перелік документації із землеустрою та/або оцінки земель, у складанні якої інженер-землевпорядник брав участь, засвідчений керівником стажування;
Інженеру-землевпоряднику, який склав кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним вимогам.
Форма кваліфікаційного сертифіката встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
Інженери-землевпорядники, кваліфікаційний сертифікат яких анульовано, допускаються до складання кваліфікаційного іспиту лише після підвищення кваліфікації за програмою.
Сертифікований інженер-землевпорядник має особисту печатку, на якій зазначаються його прізвище, ім’я, по батькові та ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів.
Особи, які не склали кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії, допускаються до його повторного складання не раніше ніж через два місяці.
Сертифіковані інженери-землевпорядники зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації.
Видача кваліфікаційного сертифіката інженерам-землевпорядникам, які склали кваліфікаційний іспит, видача свідоцтва про підвищення кваліфікації, видача їх дублікатів здійснюється навчальним закладом, на базі якого складається кваліфікаційний іспит або підвищується кваліфікація за рішенням Кваліфікаційної комісії.
Строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника не обмежений у часі, крім випадків визначених законом.
Рішення про зупинення дії кваліфікаційного сертифіката сертифікованого інженера-землевпорядника приймається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у разі:
невиконання вимог цього Закону щодо підвищення кваліфікації;
зазначення завідомо неправдивих даних, що призвело до викривлення інформації в Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників.
Дія кваліфікаційного сертифіката поновлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у тижневий строк після усунення особою наявних зауважень.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин шляхом відкликання його у випадках:
а) за добровільним зверненням сертифікованого інженера - землевпорядника;
б) у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи, що є сертифікованим інженером-землевпорядником, визнання її недієздатною, безвісно відсутньою;
в) за поданням Кваліфікаційної комісії у разі встановлення факту неодноразового грубого порушення інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою на підставі розгляду письмових звернень замовників документації із землеустрою, органів державної влади та місцевого самоврядування і саморегулівних організацій у сфері землеустрою.
г) у разі смерті.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника може бути також анульований за рішенням суду.
Рішення про зупинення терміну дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера - землевпорядника шляхом його відкликання набуває чинності з моменту офіційного оприлюднення його на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і може бути оскаржено в судовому порядку.
Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.»
 
Враховано редакційно    
    -24- Кутовий Т.В.
У статті 66-1:
пункти 5 – 6 частини другої викласти у такій редакції:
«5) інформація про підвищення кваліфікації
6) інформація щодо анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката;»
доповнити статтю новою частиною третьою такого змісту:
«Відомості про зупинення терміну дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера - землевпорядника вносяться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників у строк не пізніше ніж три робочих дня після прийняття відповідного рішення про анулювання (позбавлення) чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката»;
частини четверту – п’яту вважати частинами п’ятою-шостою.
 
Враховано    
    -25- Кравчук В.П.
у статті 66-1:
пункти 5 – 6 частини другої викласти у такій редакції:
«5) інформація про підвищення кваліфікації
6) інформація щодо анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката;»
пункти 8 – 9 частини другої виключити.
доповнити статтю новою частиною третьою такого змісту:
«Відомості про видачу кваліфікаційного сертифікату, його анулювання у разі встановлення факту порушення сертифікованим інженером-землевпорядником законодавства у сфері землеустрою вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників за поданням Кваліфікаційної комісії.»
частину третю вважати частиною четвертою і після слів: «кваліфікаційний сертифікат» доповнити словами: «, а саме: прізвище, ім’я та по батькові інженера-землевпорядника, дати видачі та номера кваліфікаційного сертифіката, анулювання чи зупинення дії кваліфікаційного сертифіката»;
частини четверту – п’яту вважати частинами п’ятою-шостою.
 
Враховано редакційно    
    -26- Кравчук В.П.
е) статтю 68 викласти у такій редакції:
«Стаття 68. Відповідальність за порушення законодавства у сфері землеустрою
Особи, винні в порушенні зако нодавства у сфері землеустрою, несуть відповідальність згідно цим та іншими законами.»
 
Відхилено    
    -27- Кутовий Т.В.
Розділ ІХ «Прикінцеві положення» доповнити пунктом 1-1 такого змісту:
«1-1. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин видає дублікати кваліфікаційних сертифікатів інженерів-землевпорядників, отриманих ними відповідно до Закону України від 02 жовтня 2012 року № 5394-VІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт».
 
Враховано    
35. ІІІ. Прикінцеві положення.
 
-28- Сех І.І.
Розділ ІІІ законопроекту «Прикінцеві положення» викласти у редакції:
«1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом:
привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти;
забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом»
 
Враховано   ІІ. Прикінцеві положення
 
36. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
37. 2. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців з дня, наступного за днем опублікування цього Закону:
 
   2. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом:
 
38. привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти;
 
   привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
39. забезпечити приведення Міністерством аграрної політики та продовольства України своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

   забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.