Кількість абзаців - 119 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання діяльності суб'єктів господарювання у сфері комунальних послуг (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ПРОЕКТ
 
   ПРОЕКТ
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання діяльності суб’єктів господарювання у сфері комунальних послуг
 
   Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання діяльності суб’єктів господарювання у сфері комунальних послуг
 
3.

 
   І. Внести зміни до таких законів України:
 
4. І. Внести до Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» (Відомості Верховної Ради України, 2010, N 49 (10.12.2010), ст. 571) такі зміни:
 
   3. У частині першій статті 6 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., N 49, ст. 571; 2012 р., N 7, ст. 53):
 
5. 1.у статті 6:
 
      
6. у частині 1:
 
   1) у пункті 2:
 
7. після абзацу шостого додати новий абзац такого змісту:
 
   після абзацу четвертого доповнити новим абзацом такого змісту:
 
8. «розроблення і затвердження порядків подання, розгляду, схвалення та виконання інвестиційних програм суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення;»
 
-1- Корж П.П.
Абзац четвертий статті 1 розділу І проекту Закону викласти у редакції:
«встановлення спільно з центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства порядків розроблення, подання, розгляду, погодження та схвалення інвестиційних програм суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення».
 
Враховано редакційно   «встановлення спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, порядків розроблення, подання, розгляду, погодження та схвалення інвестиційних програм суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення».
У зв’язку з цим абзаци п’ятий – сьомий вважати відповідно абзацами шостим – восьмим;
 
9. абзац сьомий викласти у такій редакції:
 
   абзац шостий викласти в такій редакції:
 
10. «розроблення і затвердження порядків (методик) формування тарифів на комунальні послуги для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення;»
 
   «розроблення і затвердження порядків (методик) формування тарифів на комунальні послуги для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення»;
 
11. абзац дев’ятнадцятий викласти у такій редакції:
 
   2) пункт 12 викласти в такій редакції:
 
12. «12) затверджує інвестиційні програми, спрямовані на оновлення основних фондів, підвищення ефективності та зменшення втрат у процесі провадження діяльності, суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, здійснює контроль за виконанням інвестиційних програм;»
 
-2- Корж П.П.
У абзаці восьмому статті 1 розділу І проекту Закону слово «затверджує» замінити словом «схвалює»
 
Враховано   «12) схвалює інвестиційні програми, спрямовані на оновлення основних фондів, підвищення ефективності та зменшення втрат у процесі провадження діяльності суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких вона здійснює, контролює їх виконання».
 
13. ІІ. Внести до Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» (Відомості Верховної Ради України, 2002, N 16 (19.04.2002), ст. 112) такі зміни:
 
   1. У Законі України «Про питну воду та питне водопостачання» (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., N 16, ст. 112; 2005 р., N 4, ст. 95; 2012., N 42, ст. 526):
 
14. 1. статтю 1 доповнити з урахуванням алфавітного порядку термінами такого змісту:
 
   1) статтю 1 доповнити з урахуванням алфавітного порядку термінами такого змісту:
 
15. «алгоритм розподілу коштів ( порядок розподілу уповноваженим банком коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання без платіжних доручень підприємств централізованого водопостачання і водовідведення;»
 
   «алгоритм розподілу коштів ( порядок розподілу уповноваженим банком коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання без платіжних доручень підприємств централізованого водопостачання і водовідведення»;
 
16. «економічно обґрунтовані витрати – витрати, які складаються з: повної собівартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, яка формується на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків, кошторисів, з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги; витрат на повернення позикового капіталу (у тому числі сплата процентів за позикою) та економічно обґрунтованих інвестицій;»
 
-3- Корж П.П.
Абзац третій частини першої розділу ІІ законопроекту викласти у редакції:
економічно обґрунтовані витрати – грошовий вираз витрат, що містять такі складові: повна собівартість послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, яка формується з урахуванням державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги; інвестиційна складова;
 
Враховано   «економічно обґрунтовані витрати – грошовий вираз витрат, що містять такі складові: повна собівартість послуг з централізованого водопостачання і водовідведення, що формується з урахуванням державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги; інвестиційна складова»;
 
    -4- Кожем'якін А.А.
Сас С.В.
У абзаці третьому частини першої розділу ІІ законопроекту: «У визначенні терміну «економічно обґрунтовані витрати» слова «; витрат на повернення позикового капіталу (у тому числі сплата процентів за позикою)» вилучити».
 
Враховано    
17. «економічно обґрунтовані інвестиції – підтверджені відповідними розрахунками та обґрунтуваннями витрати на модернізацію, реконструкцію, придбання та будівництво об’єктів у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, що включені до затвердженої в установленому порядку інвестиційної програми суб’єкта господарювання;»
 
-5- Корж П.П.
Абзац четвертий частини першої розділу ІІ викласти у редакції:
«інвестиційна складова - витрати на відшкодування інвестиційних ресурсів (власних та/або запозичених), залучених за інвестиційними програмами, та їх вартість».
 
Враховано   «інвестиційна складова - витрати на відшкодування інвестиційних ресурсів (власних та/або запозичених), залучених за інвестиційними програмами, та їх вартість»;
 
18. «поточний рахунок із спеціальним режимом використання ( поточний рахунок підприємства централізованого водопостачання і водовідведення, на який зараховуються кошти, що надходять як плата за надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення від усіх категорій споживачів, для проведення розрахунків за спожиту електричну енергію та для інших розрахунків;»
 
-6- Національний банк України
В абзаці п’ятому пункту 1 розділу ІІ слова «та для інших розрахунків» виключити.
 
Відхилено   «поточний рахунок із спеціальним режимом використання ( поточний рахунок підприємства централізованого водопостачання і водовідведення, на який зараховуються кошти, що надходять як плата за надання послуг з централізованого водопостачання і водовідведення від усіх категорій споживачів, для проведення розрахунків за спожиту електричну енергію та інших розрахунків»;
 
    -7- Кожем'якін А.А.
Сас С.В.
У абзаці п’ятому частини першої розділу ІІ законопроекту «У визначенні терміну «поточний рахунок із спеціальним режимом використання» слова «та для інших розрахунків» вилучити».
 
Відхилено    
19. «уповноважений банк – банківська установа, яка обслуговує поточні рахунки із спеціальним режимом використання підприємств централізованого водопостачання і водовідведення;»
 
-8- Корж П.П.
Абзац шостий статті 1 розділу ІІ після слів «уповноважений банк - « доповнити словами «визначена Кабінетом Міністрів України»
 
Враховано   «уповноважений банк – визначена Кабінетом Міністрів України банківська установа, що обслуговує поточні рахунки із спеціальним режимом використання підприємств централізованого водопостачання і водовідведення»;
 
20. 2. у статті 13:
 
      
21. частину першу після абзацу восьмого доповнити новим абзацом такого змісту:
 
      
22. «схвалення інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання і водовідведення та контроль за виконанням таких програм, встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення;»
 
-9- Кілінкаров С.П.
Абзаци четвертий –шостий частини другої розділу ІІ законопроекту – виключити, оскільки такі зміни вже внесено згідно із Законом України від 23 лютого 2012 року № 4434-VІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання інвестиційної діяльності у сфері житлово-комунального господарства».
 
Враховано      
23. частину першу після абзацу дванадцятого доповнити двома новими абзацами такого змісту:
 
      
24. «погодження інвестиційних програм стосовно об’єктів централізованого водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності;
 
      
25. сприяння провадженню інвестиційної діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення;»
 
-10- Корж П.П.
Доповнити розділ ІІ проекту Закону новою статтею 3 такого змісту:
«3. статтю 181 викласти у такій редакції:
«Стаття 181. Інвестиційна діяльність у сфері централізованого водопостачання та водовідведення
Інвестиційні програми розробляються суб'єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення.
Порядок розроблення, подання, розгляду, погодження та схвалення інвестиційних програм суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, встановлюється спільним рішенням центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства та національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг та розповсюджується на всіх суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення.
Порядок контролю за реалізацією інвестиційних програм у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, а також граничний рівень вартості інвестицій, які можуть залучатися за інвестиційними програмами, що включаються при розрахунку економічно обґрунтованих витрат, та граничний термін дії інвестиційних програм до моменту повного погашення зобов'язань за ними встановлюються Кабінетом Міністрів України.»
Відповідно статтю 3 розділу ІІ проекту Закону вважати статтею 4.
 
Враховано редакційно   2) статті 18-1 та 32 викласти в такій редакції:
«Стаття 18-1. Інвестиційна діяльність у сфері централізованого водопостачання і водовідведення
Інвестиційні програми розробляються суб'єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання і водовідведення.
Порядок розроблення, погодження та схвалення інвестиційних програм суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання і одовідведення встановлюється спільним рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, та національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, і поширюється на всіх суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання і водовідведення.
Порядок здійснення контролю за виконанням інвестиційних програм у сфері централізованого водопостачання і водовідведення, граничний рівень вартості інвестицій, які можуть залучатися за інвестиційними програмами, що включаються до розрахунку економічно обґрунтованих витрат, та граничний строк дії інвестиційних програм до моменту повного погашення зобов'язань за ними встановлюються Кабінетом Міністрів України»;
 
26. 3. статтю 32 викласти у такій редакції:
 
      
27. «Стаття 32. Плата за надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення
 
   «Стаття 32. Плата за надання послуг з централізованого водопостачання і водовідведення
 
28. Державна політика при формуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення базується на таких принципах:
 
   Державна політика у формуванні тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення базується на таких принципах:
 
29. державне регулювання тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення на підставі єдиних державних норм, правил і стандартів;
 
   Здійснення державного регулювання тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення на підставі єдиних державних норм, правил і стандартів;
 
30. забезпечення захисту прав та інтересів споживачів послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
 
   забезпечення захисту прав та інтересів споживачів послуг з централізованого водопостачання і водовідведення;
 
31. визнання всіх економічно обґрунтованих витрат;
 
   визнання всіх економічно обґрунтованих витрат;
 
32. встановлення стимулюючого принципу тарифоутворення як однієї із умов забезпечення ефективного та раціонального споживання ресурсів;
 
   встановлення стимулюючого принципу тарифоутворення як однієї з умов забезпечення ефективного та раціонального споживання ресурсів;
 
33. створення умов для модернізації, розвитку і підвищення якості та технічного рівня надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
 
   створення умов для модернізації, розвитку і підвищення якості та технічного рівня надання послуг з централізованого водопостачання і водовідведення;
 
34. створення умов для стабільного фінансового стану підприємств централізованого водопостачання та водовідведення.
 
   створення умов для забезпечення стабільного фінансового стану підприємств централізованого водопостачання і водовідведення.
 
35. Тарифи на надання послуг з питного водопостачання розраховуються на підставі галузевих нормативів витрат і повинні повністю відшкодовувати експлуатаційні витрати та забезпечувати надійну роботу об'єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення.
 
-11- Корж П.П.
Абзац десятий статті 3 розділу ІІ проекту Закону викласти у редакції:
«Тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення повинні повністю відшкодовувати всі економічно обґрунтовані витрати з урахуванням планового прибутку та забезпечувати надійну роботу об'єктів централізованого водопостачання і водовідведення».
 
Враховано   Тарифи на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення повинні повністю відшкодовувати всі економічно обґрунтовані витрати з урахуванням планового прибутку та забезпечувати надійну роботу об'єктів централізованого водопостачання і водовідведення.
 
36. Тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення повинні враховувати економічно обґрунтовані витрати і забезпечувати рівень рентабельності не нижче граничного рівня рентабельності, встановленого національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.
 
-12- Корж П.П.
Абзац одинадцятий статті 3 розділу ІІ проекту Закону викласти в такій редакції:
«Тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення повинні враховувати економічно обґрунтовані витрати, при цьому рівень рентабельності не може перевищувати граничного рівня, встановленого національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. У разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії", такі тарифи повинні враховувати регуляторну норму доходу, встановлену національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг».
 
Враховано   Тарифи на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення повинні враховувати економічно обґрунтовані витрати, при цьому показник рівня рентабельності в структурі тарифу не може перевищувати граничного рівня, встановленого національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. У разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії", такі тарифи повинні враховувати регуляторну норму доходу, встановлену національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.
 
37. Розмір інвестиційної складової тарифу затверджується органом, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
 
   Розмір інвестиційної складової тарифу затверджується органом, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
 
38. У разі зменшення собівартості послуг з централізованого водопостачання і водовідведення внаслідок реалізації відповідної інвестиційної програми, отримані кошти спрямовуються на відновлення активів підприємства за переліком, визначеним фінансовим планом, за погодженням з органом, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
 
-13- Корж П.П.
В абзаці тринадцятому статті 3 розділу ІІ проекту Закону слова «фінансовим планом» замінити словами «інвестиційною програмою та/або на повернення запозичень підприємства»:
 
Враховано   У разі зменшення собівартості послуг з централізованого водопостачання і водовідведення внаслідок виконання відповідної інвестиційної програми отримані кошти спрямовуються на відновлення активів підприємства згідно з інвестиційною програмою та/або на повернення запозичень підприємства за погодженням з органом, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
 
39. У разі якщо тариф на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення встановлено нижче економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності, то орган, яким установлено цей тариф, повинен забезпечити включення до видатків відповідного місцевого або державного бюджету суми компенсації такої різниці на відповідний бюджетний період у порядку, встановленому чинним законодавством.
 
-14- Корж П.П.
Абзац чотирнадцятий статті 3 розділу ІІ проекту Закону викласти в редакції: «Встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення в розмірі нижчому від економічно обґрунтованого (нижче розміру економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності чи з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України «Про природні монополії») здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України з одночасним визначенням у відповідному рішенні Кабінету Міністрів України джерел відшкодування різниці між такими розмірами.».
 
Враховано редакційно   Встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення в розмірі нижчому за економічно обґрунтований (нижче рівня економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності чи з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України «Про природні монополії») здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України з одночасним визначенням у відповідному рішенні Кабінету Міністрів України джерел відшкодування різниці у тарифах.
 
40. Встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення нижчими за розмір економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності без відповідного відшкодування не допускається і може бути оскаржено в суді.
 
-15- Корж П.П.
В абзаці п’ятнадцятому статті 3 розділу ІІ проекту Закону після слів «граничного рівня рентабельності» додати слова « (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії")»
 
Враховано   Встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення в розмірі нижчому за рівень економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії") без відповідного відшкодування не допускається і може бути оскаржено в суді.
 
41. У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від суб’єкта господарювання, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, суб’єкти господарювання проводять коригування встановлених тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, і подають на затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких тарифів. При цьому перерахунок тарифів може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.
 
   У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, що не залежать від суб’єкта господарювання (збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати чи амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси), суб’єкти господарювання здійснюють коригування встановлених тарифів на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення та подають їх на затвердження органу, уповноваженому здійснювати встановлення таких тарифів. При цьому перерахунок тарифу може здійснюватися шляхом коригування лише тих складових структури тарифу, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.
 
42. За надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення споживач вносить плату за нормами і тарифами, що регулюються у встановленому законодавством порядку.
 
   Споживач вносить плату за надання послуг з централізованого водопостачання і водовідведення за нормами і тарифами, що регулюються у встановленому законодавством порядку.
 
43. Для проведення розрахунків за спожиту електричну енергію та для інших розрахунків підприємства централізованого водопостачання і водовідведення, тарифи для яких встановлено на рівні економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності, в установах уповноваженого банку відкривають поточні рахунки із спеціальним режимом використання.
 
-16- Корж П.П.
В абзаці вісімнадцятому статті 3 розділу ІІ проекту Закону після слів «граничного рівня рентабельності» додати слова « (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії")»
 
Враховано   Для проведення розрахунків за спожиту електричну енергію та інших розрахунків підприємства централізованого водопостачання і водовідведення, тарифи для яких встановлено у розмірі економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії"), відкривають в установах уповноваженого банку поточні рахунки із спеціальним режимом використання.
 
    -17- Національний банк України
В абзаці вісімнадцятому пункту 3 розділу ІІ слова «та для інших розрахунків» виключити.
 
Відхилено    
44. Кошти, що надходять підприємствам централізованого водопостачання і водовідведення як плата за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення зараховуються виключно на поточні рахунки із спеціальним режимом використання підприємств централізованого водопостачання і водовідведення.
 
   Кошти, що надходять підприємствам централізованого водопостачання і водовідведення як плата за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, зараховуються виключно на поточні рахунки із спеціальним режимом використання підприємств централізованого водопостачання і водовідведення.
 
45. На поточні рахунки із спеціальним режимом використання підприємств централізованого водопостачання і водовідведення зараховуються кошти, що надходять як компенсація різниці в тарифах (виробнича дотація з бюджету) на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, що виникла у зв'язку з невідповідністю економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності тарифам, встановленим відповідними органами державної влади чи органами місцевого самоврядування.
 
-18- Корж П.П.
В абзаці двадцятому статті 3 розділу ІІ проекту Закону після слів «граничного рівня рентабельності» додати слова « (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії")
 
Враховано   На поточні рахунки із спеціальним режимом використання підприємств централізованого водопостачання і водовідведення, що підлягають відкриттю відповідно до частини десятої цієї статті, зараховуються кошти, що надходять як компенсація різниці у тарифах (виробнича дотація з бюджету) на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, що виникла в минулі періоди у зв'язку із встановленням тарифів у розмірі нижчому за економічно обґрунтований (нижче розміру економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії") та не була погашена на день відкриття поточних рахунків із спеціальним режимом використання.
 
    -19- Корж П.П.
В абзаці двадцятому статті 3 розділу ІІ проекту Закону після слів «підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» додати слова «, які підлягають відкриттю відповідно до частини п’ятої цього Закону,», після слів «що виникла» додати слова «у минулі періоди», а в кінці речення після слів «чи органам місцевого самоврядування» додати слова «та не була погашена на момент відкриття поточних рахунків із спеціальним режимом використання».
 
Враховано    
46. Кошти з поточних рахунків із спеціальним режимом використання підприємств централізованого водопостачання і водовідведення перераховуються згідно з алгоритмом розподілу коштів виключно на:
 
   Кошти з поточних рахунків із спеціальним режимом використання підприємств централізованого водопостачання і водовідведення перераховуються згідно з алгоритмом розподілу коштів виключно на:
 
47. поточний рахунок електропостачальної організації;
 
   поточний рахунок електропостачальної організації;
 
48. поточний рахунок підприємства централізованого водопостачання і водовідведення.
 
   поточний рахунок підприємства централізованого водопостачання і водовідведення.
 
49. Порядок відкриття та механізм функціонування поточних рахунків із спеціальним режимом використання визначається нормативно-правовими актами Національного банку України.
 
-20- Національний банк України
Абзац двадцять четвертий пункту 3 розділу ІІ виключити.
 
Відхилено   Порядок відкриття та механізм функціонування поточних рахунків із спеціальним режимом використання визначаються нормативно-правовими актами Національного банку України.
 
50. Алгоритм розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення встановлюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. Алгоритм розподілу коштів повинен передбачати повну та своєчасну виплату заробітної плати працівникам підприємств централізованого водопостачання і водовідведення.
 
   Алгоритм розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання і водовідведення встановлюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. Алгоритм розподілу коштів повинен передбачати повну та своєчасну виплату заробітної плати працівникам підприємств централізованого водопостачання і водовідведення.
 
51. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, одночасно з встановленням алгоритму встановлює порядок призупинення дії алгоритму у разі відсутності простроченої заборгованості підприємства централізованого водопостачання і водовідведення перед постачальником електричної енергії (з урахуванням договору реструктуризації заборгованості) та повної поточної оплати вартості електричної енергії впродовж не менше трьох місяців, та поновлення дії алгоритму у разі порушення підприємством централізованого водопостачання і водовідведення порядку розрахунків за електричну енергію. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, можуть бути визначені категорії суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, розрахунки за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення та спожиту електричну енергію яких здійснюються без встановлення алгоритму розподілу коштів.
 
-21- Корж П.П.
У абзаці двадцять шостому статті 3 розділу ІІ проекту Закону виключити останнє речення такого змісту: «Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, можуть бути визначені категорії суб'єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, розрахунки за послуги з централізованого водопостачання і водовідведення та спожиту електричну енергію яких здійснюються без встановлення алгоритму розподілу коштів».
 
Враховано   Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, одночасно з встановленням алгоритму встановлює порядок зупинення дії алгоритму у разі відсутності простроченої заборгованості підприємства централізованого водопостачання і водовідведення перед постачальником електричної енергії (з урахуванням договору реструктуризації заборгованості) та повної поточної оплати вартості електричної енергії упродовж не менше як трьох місяців, а також поновлення дії алгоритму у разі порушення підприємством централізованого водопостачання і водовідведення порядку розрахунків за електричну енергію.
 
52. Умови про оплату послуги з централізованого водопостачання і водовідведення коштами та про відкриття поточного рахунку із спеціальним режимом використання є обов'язковими умовами договору про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення між підприємством централізованого водопостачання і водовідведення та споживачем.
 
   Умови про оплату послуг з централізованого водопостачання і водовідведення коштами та про відкриття поточного рахунку із спеціальним режимом використання є обов'язковими умовами договору про надання послуг з централізованого водопостачання і водовідведення між підприємством централізованого водопостачання і водовідведення та споживачем.
 
53. Уповноважений банк визначається за результатами відкритого конкурсу. Порядок проведення конкурсу, склад конкурсної комісії, перелік документів, які подаються заявниками, визначаються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. До складу конкурсної комісії обов’язково включаються представники Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, Національного банку України.
 
-22- Корж П.П.
Виключити абзац двадцять восьмий статті 3 розділу ІІ проекту.
 
Враховано      
    -23- Національний банк України
З абзацу двадцять восьмого слова «Національного банку України» виключити.
 
Враховано    
54. На поточні рахунки із спеціальним режимом використання не може бути звернено стягнення за зобов'язаннями підприємств централізованого водопостачання і водовідведення.
 
-24- Національний банк України
Абзаци двадцять дев'ятий-тридцятий виключити, оскільки в Господарському процесуальному кодексі України, Кодексі адміністративного судочинства України, Законі України "Про виконавче провадження" відсутні норми щодо заборони звернення стягнення на поточні рахунки із спеціальним режимом використання.
 
Відхилено   На поточні рахунки із спеціальним режимом використання не може бути звернено стягнення за зобов'язаннями підприємств централізованого водопостачання і водовідведення.
 
55. Операції на поточних рахунках із спеціальним режимом використання не підлягають призупиненню.»
 
   Операції на поточних рахунках із спеціальним режимом використання не підлягають зупиненню».
 
56. ІІІ. Внести до Закону України «Про теплопостачання» (Відомості Верховної Ради України, 2005, N 28 (15.07.2005), ст. 373) такі зміни:
 
   2. У Законі України «Про теплопостачання» (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., N 28, ст. 373; 2010 р., N 49, ст. 571; 2012 р., N 22, ст. 210, N 36, ст. 418, № 42, ст. 526; із змінами, внесеними Законом України від 16 жовтня 2012 року №5459-VІ):
 
57. 1. статтю 1 доповнити з урахуванням алфавітного порядку термінами такого змісту:
 
   1) статтю 1 доповнити з урахуванням алфавітного порядку термінами такого змісту:
 
58. «алгоритм розподілу коштів ( порядок розподілу уповноваженим банком коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання без платіжних доручень;»
 
   «алгоритм розподілу коштів ( порядок розподілу уповноваженим банком коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання без платіжних доручень»;
 
59. «економічно обґрунтовані витрати – витрати, які складаються з: повної собівартості теплової енергії, що формується на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків, кошторисів, з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги; витрат на повернення позикового капіталу (у тому числі сплата процентів за позикою) та економічно обґрунтованих інвестицій;»
 
-25- Корж П.П.
Абзац третій викласти у редакції: «економічно обґрунтовані витрати – грошовий вираз витрат, що містять такі складові: повна собівартість послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, яка формується з урахуванням державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги; інвестиційна складоваї».
 
Враховано   «економічно обґрунтовані витрати – грошовий вираз витрат, що містять такі складові: повна собівартість теплової енергії, що формується з урахуванням державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги; інвестиційна складова»;
 
60. «економічно обґрунтовані інвестиції – підтверджені відповідними розрахунками та обґрунтуваннями витрати на модернізацію, реконструкцію, придбання та будівництво об’єктів у сфері теплопостачання, що включені до затвердженої в установленому порядку інвестиційної програми суб’єкта господарювання;»
 
-26- Корж П.П.
Абзац четвертий статті 1 розділу ІІІ проекту Закону викласти у редакції:
«інвестиційна складова - витрати на відшкодування інвестиційних ресурсів (власних та/або запозичених), залучених за інвестиційними програмами, та їх вартість».
 
Враховано   «інвестиційна складова - витрати на відшкодування інвестиційних ресурсів (власних та/або запозичених), залучених за інвестиційними програмами, та їх вартість»;
 
61. «поточні рахунки із спеціальним режимом використання – поточні рахунки суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, відкриті в уповноваженому банку і призначені для накопичення коштів за теплову енергію, отриманих від споживачів відповідно до укладених договорів купівлі-продажу теплової енергії, та розрахунків між суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання, для проведення розрахунків теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ та для інших розрахунків;»
 
-27- Національний банк України
В абзаці п’ятому пункту 1 розділу ІІІ слова «та для інших розрахунків» виключити.
 
Відхилено   «поточні рахунки із спеціальним режимом використання – поточні рахунки суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, відкриті в уповноваженому банку і призначені для накопичення коштів за теплову енергію, отриманих від споживачів відповідно до укладених договорів купівлі-продажу теплової енергії, проведення розрахунків між суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання, розрахунків теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ та інших розрахунків»;
 
    -28- Кожем'якін А.А.
Сас С.В.
у визначенні терміну «поточні рахунки із спеціальним режимом використання» слова «та для інших розрахунків» вилучити.
 
Відхилено    
62. «уповноважений банк – банківська установа, яка обслуговує поточні рахунки із спеціальним режимом використання.»
 
-29- Корж П.П.
Абзац шостий статті 1 розділу ІІІ проекту Закону після слів «уповноважений банк - « доповнити словами «визначена Кабінетом Міністрів України»
 
Враховано   «уповноважений банк – визначена Кабінетом Міністрів України банківська установа, що обслуговує поточні рахунки із спеціальним режимом використання»;
 
63. 2. у статті 13:
 
-30- Кілінкаров С.П.
Виключити з проекту зміни до статті 13 як такі, що дублюють положення чинних норм та відповідно змінити нумерацію підпунктів.
 
Враховано      
64. після абзацу сьомого частини першої доповнити новими абзацами такого змісту:
 
      
65. «схвалення інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, встановлення тарифів на теплову енергію для яких ними здійснюється, та контроль за виконанням таких програм;
 
      
66. погодження інвестиційних програм стосовно об’єктів теплопостачання, що перебувають у комунальній власності, крім тих, що виробляють теплову енергію на теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС, когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії;
 
      
67. сприяння провадженню інвестиційної діяльності у сфері теплопостачання.»
 
      
68. 3. у статті 16:
 
   2) у статті 16:
 
69. абзац шостий частини першої викласти у такій редакції:
 
   абзац шостий викласти в такій редакції:
 
70. «розроблення і затвердження порядків (методик) формування тарифів на теплову енергію для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання;»
 
   «розроблення і затвердження порядків (методик) формування тарифів на теплову енергію для суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання»;
 
71. після абзацу сьомого частини першої додати новий абзац такого змісту:
 
   після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:
 
72. «схвалення інвестиційних програм суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких здійснюється Комісією, та здійснення контролю за їх виконанням;»
 
   «схвалення інвестиційних програм суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання, ліцензування діяльності яких вона здійснює та контролює їх виконання».
У зв’язку з цим абзаци восьмий – десятий вважати відповідно абзацами дев’ятим – одинадцятим;
 
73. 4. у статті 19:
 
   3) статтю 19 після частини четвертої доповнити дванадцятьма новими частинами такого змісту:
 
74. після частини четвертої додати нові частини п’ять - сімнадцять такого змісту:
 
      
75. «Для проведення розрахунків між суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання, розрахунків теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ та для інших розрахунків суб’єкти господарювання у сфері теплопостачання, що використовують для виробництва теплової енергії природний газ та тарифи для яких встановлено на рівні економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності, відкривають в установах уповноваженого банку поточні рахунки із спеціальним режимом використання.
 
-31- Корж П.П.
В абзаці третьому статті 4 розділу ІІІ проекту Закону після слів «граничного рівня рентабельності» додати слова « (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії")»
 
Враховано   «Для проведення розрахунків між суб’єктами господарювання у сфері теплопостачання, розрахунків теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ та для інших розрахунків суб’єкти господарювання у сфері теплопостачання, що використовують для виробництва теплової енергії природний газ, тарифи для яких встановлено у розмірі економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії"), відкривають в установах уповноваженого банку поточні рахунки із спеціальним режимом використання.
 
    -32- Національний банк України
В абзаці третьому пункту 4 розділу ІІІ слова «та для інших розрахунків» виключити.
 
Відхилено    
76. Кошти, що надходять теплопостачальним організаціям як плата за спожиту теплову енергію, для виробництва якої використовувався природний газ, зараховуються виключно на поточні рахунки із спеціальним режимом використання теплопостачальних організацій.
 
   Кошти, що надходять теплопостачальним організаціям як плата за спожиту теплову енергію, для виробництва якої використовувався природний газ, зараховуються виключно на поточні рахунки із спеціальним режимом використання теплопостачальних організацій.
 
77. На поточні рахунки із спеціальним режимом використання теплопостачальних організацій зараховуються кошти, що надходять як компенсація різниці в тарифах (виробнича дотація з бюджету) на теплову енергію, для виробництва якої використовувався природний газ, що виникла у зв'язку з невідповідністю економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності тарифам, встановленим відповідними органами державної влади чи органами місцевого самоврядування.
 
-33- Корж П.П.
В абзаці п’ятому статті 4 розділу ІІІ проекту Закону після слів «граничного рівня рентабельності» додати слова « (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії")», після слів «теплопостачальних організацій» додати слова «, які підлягають відкриттю відповідно до частини п’ятої цього Закону,», після слів «що виникла» додати слова «у минулі періоди», а в кінці речення після слів «чи органам місцевого самоврядування» додати слова «та не була погашена на момент відкриття поточних рахунків із спеціальним режимом використання».
 
Враховано   На поточні рахунки із спеціальним режимом використання теплопостачальних організацій, що підлягають відкриттю відповідно до частини п’ятої цієї статті, зараховуються кошти, що надходять як компенсація різниці у тарифах (виробнича дотація з бюджету) на теплову енергію, для виробництва якої використовувався природний газ, що виникла у минулі періоди у зв'язку з невідповідністю економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії") та не була погашена на день відкриття поточних рахунків із спеціальним режимом використання.
 
78. Кошти з поточних рахунків із спеціальним режимом використання теплопостачальних організацій перераховуються згідно з алгоритмом розподілу коштів виключно на:
 
   Кошти з поточних рахунків із спеціальним режимом використання теплопостачальних організацій перераховуються згідно з алгоритмом розподілу коштів виключно на:
 
79. поточний рахунок із спеціальним режимом використання теплогенеруючої організації;
 
   поточний рахунок із спеціальним режимом використання теплогенеруючої організації;
 
80. поточний рахунок теплопостачальної організації.
 
   поточний рахунок теплопостачальної організації.
 
81. З поточного рахунку із спеціальним режимом використання теплогенеруючої організації, а також підприємства, що одночасно здійснює діяльність з виробництва теплової енергії з використанням природного газу, її транспортування та постачання, кошти спрямовуються виключно на:
 
   З поточного рахунку із спеціальним режимом використання теплогенеруючої організації, а також підприємства, що одночасно проводить діяльність з виробництва теплової енергії з використанням природного газу, її транспортування та постачання, кошти спрямовуються виключно на:
 
82. поточний рахунок постачальника природного газу, спожитого теплогенеруючою організацією для виробництва теплової енергії, що була поставлена споживачу;
 
   поточний рахунок постачальника природного газу, спожитого теплогенеруючою організацією для виробництва теплової енергії, що була поставлена споживачу;
 
83. поточний рахунок теплогенеруючої організації або підприємства, що одночасно здійснює діяльність з виробництва теплової енергії з використанням природного газу, її транспортування та постачання.
 
   поточний рахунок теплогенеруючої організації або підприємства, що одночасно проводить діяльність з виробництва теплової енергії з використанням природного газу, її транспортування та постачання.
 
84. У разі якщо теплогенеруючій організації природний газ постачається кількома постачальниками, у розрахунковому періоді (місяці) кожному постачальнику природного газу забезпечується оплата вартості природного газу пропорційно його частці у загальному обсягу отриманого теплогенеруючою організацією природного газу у такому періоді.
 
   У разі якщо теплогенеруючій організації природний газ постачається кількома постачальниками, у розрахунковому періоді (місяці) кожному постачальнику природного газу забезпечується оплата вартості природного газу пропорційно до його частки у загальному обсязі отриманого теплогенеруючою організацією природного газу за такий період.
 
85. Порядок відкриття та механізм функціонування поточних рахунків із спеціальним режимом використання визначається нормативно-правовими актами Національного банку України.
 
-34- Національний банк України
Абзац тринадцятий пункту 4 розділу ІІІ виключити.
 
Відхилено   Порядок відкриття та механізм функціонування поточних рахунків із спеціальним режимом використання визначається нормативно-правовими актами Національного банку України.
 
86. Алгоритм розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання встановлюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. Алгоритм розподілу коштів повинен передбачати повну та своєчасну виплату заробітної плати працівникам суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання.
 
   Алгоритм розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання встановлюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. Алгоритм розподілу коштів має передбачати повну та своєчасну виплату заробітної плати працівникам суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання.
 
87. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, одночасно з встановленням алгоритму встановлює порядок призупинення дії алгоритму у разі відсутності простроченої заборгованості теплогенеруючої організації перед постачальником природного газу (з урахуванням договору реструктуризації заборгованості) та повної поточної оплати вартості природного газу впродовж не менш трьох місяців, та поновлення дії алгоритму у разі порушення теплогенеруючою організацією порядку розрахунків за природний газ. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, можуть бути визначені категорії суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання, розрахунки за теплову енергію та спожитий природний газ яких здійснюються без встановлення алгоритму розподілу коштів.
 
-35- Корж П.П.
Виключити останнє речення абзацу п'ятнадцятого статті 4 розділу ІІІ проекту Закону такого змісту:
«Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, можуть бути визначені категорії суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання, розрахунки за теплову енергію та спожитий природний газ яких здійснюються без встановлення алгоритму розподілу коштів».
 
Враховано   Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, одночасно із встановленням алгоритму встановлює порядок зупинення дії алгоритму у разі відсутності простроченої заборгованості теплогенеруючої організації перед постачальником природного газу (з урахуванням договору реструктуризації заборгованості) та повної поточної оплати вартості природного газу упродовж не менше як трьох місяців, а також поновлення дії алгоритму у разі порушення теплогенеруючою організацією порядку розрахунків за природний газ.
 
88. Умови про оплату теплової енергії коштами та про відкриття поточного рахунку із спеціальним режимом використання є обов'язковими умовами договору на постачання теплової енергії між теплопостачальною організацією та споживачем.
 
   Умови про оплату теплової енергії коштами та про відкриття поточного рахунку із спеціальним режимом використання є обов'язковими умовами договору на постачання теплової енергії між теплопостачальною організацією та споживачем.
 
89. Уповноважений банк визначається за результатами відкритого конкурсу. Порядок проведення конкурсу, склад конкурсної комісії, перелік документів, які подаються заявниками, визначаються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. До складу конкурсної комісії обов’язково включаються представники Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, Національного банку України.
 
-36- Корж П.П.
виключити абзац сімнадцятий статті 4 розділу ІІІ проекту
 
Враховано      
90. На поточні рахунки із спеціальним режимом використання не може бути звернено стягнення за зобов'язаннями теплогенеруючих (теплопостачальних, теплотранспортуючих) організацій.
 
-37- Національний банк України
Абзац вісімнадцятий пункту 4 розділу ІІІ виключити.
 
Відхилено   На поточні рахунки із спеціальним режимом використання не може бути звернено стягнення за зобов'язаннями теплогенеруючих (теплопостачальних, теплотранспортуючих) організацій.
 
91. Операції на поточних рахунках із спеціальним режимом використання не підлягають призупиненню.»
 
-38- Національний банк України
Абзац дев’ятнадцятий пункту 4 розділу ІІІ виключити.
 
Відхилено   Операції на поточних рахунках із спеціальним режимом використання не підлягають зупиненню».
 
92. у зв’язку з цим частини п’ять – шість вважати частинами вісімнадцять – дев’ятнадцять.
 
   У зв’язку з цим частини п’яту – шосту вважати відповідно частинами сімнадцятою – вісімнадцятою;
 
93. 5. статтю 20 викласти у такій редакції:
 
   4) статтю 20 викласти в такій редакції:
 
94. «Стаття 20. Загальні засади формування тарифів на теплову енергію
 
   «Стаття 20. Загальні засади формування тарифів на теплову енергію
 
95. Державна політика при формуванні тарифів на теплову енергію базується на таких принципах:
 
   Державна політика у формуванні тарифів на теплову енергію базується на таких принципах:
 
96. державне регулювання тарифів на теплову енергію на підставі єдиних державних норм, правил і стандартів;
 
   здійснення державного регулювання тарифів на теплову енергію на підставі єдиних державних норм, правил і стандартів;
 
97. забезпечення захисту прав та інтересів споживачів теплової енергії;
 
   забезпечення захисту прав та інтересів споживачів теплової енергії;
 
98. визнання всіх економічно обґрунтованих витрат;
 
   визнання всіх економічно обґрунтованих витрат;
 
99. встановлення стимулюючого принципу тарифоутворення як однієї із умов забезпечення раціонального споживання палива та енергії;
 
   встановлення стимулюючого принципу тарифоутворення як однієї з умов забезпечення раціонального споживання палива та енергії;
 
100. створення умов для модернізації, розвитку і підвищення технічного рівня виробництва, транспортування та постачання теплової енергії;
 
   створення умов для модернізації, розвитку і підвищення технічного рівня виробництва, транспортування та постачання теплової енергії;
 
101. створення умов для стабільного фінансового стану суб’єктів, які здійснюють виробництво, транспортування, постачання теплової енергії.
 
   створення умов для забезпечення стабільного фінансового стану суб’єктів, які здійснюють виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
 
102. Тарифи на теплову енергію повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
 
   Тарифи на теплову енергію повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
 
103. Тарифи на теплову енергію, реалізація якої здійснюється суб'єктами господарювання, що займають монопольне становище на ринку, є регульованими.
 
   Тарифи на теплову енергію, реалізація якої здійснюється суб'єктами господарювання, що займають монопольне становище на ринку, є регульованими.
 
104. Тарифи на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, крім тарифів на виробництво теплової енергії для суб'єктів господарювання, що здійснюють комбіноване виробництво теплової і електричної енергії та/або використовують нетрадиційні та поновлювані джерела енергії, затверджуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, та органами місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законодавством.
 
   Тарифи на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, крім тарифів на виробництво теплової енергії для суб'єктів господарювання, які здійснюють комбіноване виробництво теплової та електричної енергії та/або використовують нетрадиційні і відновлювані джерела енергії, затверджуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, та органами місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом.
 
105. Тариф на теплову енергію для споживача визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
 
   Тариф на теплову енергію для споживача визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
 
106. Тарифи повинні враховувати економічно обґрунтовані витрати і забезпечувати рівень рентабельності не нижче граничного рівня рентабельності, встановленого національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.
 
-39- Корж П.П.
Абзац чотирнадцятий статті 5 розділу ІІІ проекту Закону викласти в редакції:
«Тарифи повинні враховувати економічно обґрунтовані витрати, при цьому рівень рентабельності не повинен перевищувати граничного рівня рентабельності, встановленого національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. У разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії", такі тарифи повинні враховувати регуляторну норму доходу, встановлену національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг».
 
Враховано   Тарифи повинні враховувати економічно обґрунтовані витрати, при цьому показник рівня рентабельності в структурі тарифу не має перевищувати граничного рівня рентабельності, встановленого національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. У разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії", такі тарифи мають враховувати регуляторну норму доходу, встановлену національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.
 
107. Розмір інвестиційної складової тарифу затверджується органом, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
 
   Розмір інвестиційної складової тарифу затверджується органом, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
 
108. У разі зменшення собівартості теплової енергії внаслідок реалізації відповідної інвестиційної програми, отримані кошти спрямовуються на відновлення активів підприємства за переліком, визначеним фінансовим планом, за погодженням з органом, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
 
-40- Корж П.П.
В абзаці шістнадцятому статті 5 розділу ІІІ проекту Закону слова «фінансовим планом» замінити словами «інвестиційною програмою та/або повернення запозичень підприємства»:
 
Враховано   У разі зменшення собівартості теплової енергії внаслідок виконання відповідної інвестиційної програми отримані кошти спрямовуються на відновлення активів підприємства згідно з інвестиційною програмою та/або повернення запозичень підприємства за погодженням з органом, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
 
109. У разі якщо тариф на теплову енергію встановлено нижче економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності, то орган, яким установлено цей тариф, повинен забезпечити включення до видатків відповідного місцевого або державного бюджету суми компенсації такої різниці на відповідний бюджетний період у порядку, встановленому чинним законодавством.
 
-41- Корж П.П.
Абзац сімнадцятий статті 5 розділу ІІІ проекту Закону викласти в редакції:
«Встановлення тарифів на теплову енергію в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого (нижче розміру економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності чи з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України «Про природні монополії») здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України з одночасним визначенням у відповідному рішенні Кабінету Міністрів України джерел відшкодування різниці між такими розмірами.».
 
Враховано   Встановлення тарифів на теплову енергію в розмірі нижчому за економічно обґрунтований (нижче розміру економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності чи з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України «Про природні монополії») здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України з одночасним визначенням у відповідному рішенні Кабінету Міністрів України джерел відшкодування різниці у тарифах.
 
110. Встановлення тарифів на теплову енергію нижчими за розмір економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності без відповідного відшкодування не допускається і може бути оскаржено в суді.
 
-42- Корж П.П.
В абзаці вісімнадцятому статті 5 розділу ІІІ проекту Закону після слів «граничного рівня рентабельності» додати слова « (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії")»
 
Враховано   Встановлення тарифів на теплову енергію в розмірі нижчому за розмір економічно обґрунтованих витрат з урахуванням граничного рівня рентабельності (з урахуванням регуляторної норми доходу у разі застосування стимулюючого регулювання, передбаченого Законом України "Про природні монополії") без відповідного відшкодування не допускається і може бути оскаржено в суді.
 
111. У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від суб’єкта господарювання, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, суб’єкти господарювання проводять коригування встановлених тарифів на теплову енергію, і подають на затвердження органу, уповноваженому здійснювати встановлення таких тарифів. При цьому перерахунок тарифів може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.
 
   У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, що не залежать від суб’єкта господарювання (збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати чи амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси), суб’єкти господарювання здійснюють коригування встановлених тарифів на теплову енергію та подають їх на затвердження органу, уповноваженому здійснювати встановлення таких тарифів. При цьому перерахунок тарифу може здійснюватися шляхом коригування лише тих складових структури тарифу, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.
 
112. Збитки теплоенергогенеруючих та теплопостачальних організацій внаслідок надання пільг з оплати за спожиту теплову енергію окремим категоріям споживачів повністю відшкодовуються за рахунок джерел фінансування, визначених законами України, які передбачають відповідні пільги.
 
   Збитки теплоенергогенеруючих та теплопостачальних організацій внаслідок надання пільг з оплати за спожиту теплову енергію окремим категоріям споживачів у повному обсязі відшкодовуються за рахунок джерел фінансування, визначених законами України, що передбачають відповідні пільги.
 
113. Органи державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій зобов'язані прийняти рішення про зменшення встановленого ними тарифу на суму нецільового використання коштів у разі:
 
   Органи державного регулювання діяльності суб'єктів природних монополій зобов'язані прийняти рішення про зменшення встановленого ними тарифу на суму нецільового використання коштів у разі:
 
114. використання суб'єктом господарювання у сфері теплопостачання коштів на цілі та/або у розмірах, які не передбачені програмою технічного розвитку та/або інвестиційною програмою;
 
   використання суб'єктом господарювання у сфері теплопостачання коштів на цілі та/або у розмірах, не передбачених програмою технічного розвитку та/або інвестиційною програмою;
 
115. використання суб'єктом господарювання у сфері теплопостачання коштів на цілі та/або у розмірах, які не передбачені структурою тарифу.»
 
-43- Корж П.П.
Доповнити розділ ІІІ статтею 6 такого змісту:
«6. У статті 26і:
частину другу викласти у редакції:
«Порядок розроблення, погодження та схвалення інвестиційних програм суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання встановлюється спільним рішенням центрального органу виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства та національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг та розповсюджується на всіх суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання»;
частини третю - шосту виключити.
 
Враховано редакційно   використання суб'єктом господарювання у сфері теплопостачання коштів на цілі та/або у розмірах, не передбачених структурою тарифу»;
5) у статті 26-1:
частину другу викласти в такій редакції:
«Порядок розроблення, погодження та схвалення інвестиційних програм суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання встановлюється спільним рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, та національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, і поширюється на всіх суб'єктів господарювання у сфері теплопостачання»;
частини третю - шосту виключити.
 
116. VІ. Прикінцеві положення
 
   ІІ. Прикінцеві положення
 
117. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
-44- Сальдо В.В.
Пункт 1 частини ІІ викласти в редакції:
«1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування, крім пункту 2 цього розділу, який набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону».
 
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування, крім пунктів 2 і 3 цього розділу, який набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.
 
118. 2. Встановити, що після набрання чинності цим Законом втрачає чинність Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання інвестиційної діяльності у сфері житлово-комунального господарства» від 23.02.2012 № 4434-VІ.

-45- Корж П.П.
У розділі ІV «Прикінцеві положення» законопроекту виключити частину другу
 
Враховано   2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
3. Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом забезпечити приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

    -46- Корж П.П.
Після частини першої доповнити новою частиною другою такого змісту:
«2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд та приведення відповідними центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.»
 
Враховано редакційно    
    -47- Сальдо В.В.
Розділ ІІ доповнити пунктом такого змісту:
«Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом забезпечити приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом».
 
Враховано