Кількість абзаців - 144 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України "Про банки і банківську діяльність"(щодо визначення особливостей корпоративного управління в банках) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Закон України
Про внесення змін до Закону України «Про банки і банківську діяльність» (щодо визначення особливостей корпоративного управління в банках)
 
   Проект
Закон України
Про внесення змін до Закону України «Про банки і банківську діяльність» щодо визначення особливостей корпоративного управління в банках
 
1. І. Унести зміни до таких законів України:
1. У Законі України “Про банки і банківську діяльність” (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 5-6, ст. 30; 2003 р., № 14, ст. 104; 2006 р., № 43, ст. 414; 2007 р., № 2, ст. 15; 2007 р., №10, ст. 90; 2010, № 2-3, ст. 11):
 
-1- Національний банк України
Абзаци перший та другий проекту пропонуємо замінити абзацом такого змісту:
«І. Внести до Закону України «Про банки і банківську діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 5-6, ст. 30; 2003 р., № 14, ст. 104, № 38, ст. 322; 2006 р., № 43, ст. 414; 2007 р., № 2, ст. 15, №10, ст. 90; 2010, № 2-3, ст. 11, № 49, ст. 570; 2011 р., № 4, ст. 26, № 36, ст. 362, № 43, ст. 448, № 47, ст. 533; 2012 р., № 50, ст. 564) такі зміни:».
 
Враховано часу розробки законопроекту до Закону України «Про банки і банківську діяльність» були внесені зміни.  І. Внести до Закону України «Про банки і банківську діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 5-6, ст. 30; 2003 р., № 14, ст. 104, № 38, ст. 322; 2006 р., № 43, ст. 414; 2007 р., № 2, ст. 15, №10, ст. 90; 2010р., № 2-3, ст. 11, № 49, ст. 570; 2011 р., № 4, ст. 26, № 36, ст. 362, № 43, ст. 448, № 47, ст. 533; 2012 р., № 50, ст. 564) такі зміни:
 
2. 1) статтю 2 доповнити новим терміном такого змісту:
“конфлікт інтересів - наявні та потенційні суперечності між особистими інтересами і посадовими чи професійними обов’язками особи, які можуть вплинути на добросовісне виконання нею своїх повноважень, об’єктивність та неупередженість прийняття рішень”;
 
-2- Національний банк України
Зміни до статті 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» пропонуємо доповнити наступними змінами такого змісту:
«термін «банківська група» викласти у такій редакції:
«банківська група – група юридичних осіб:
які мають спільного контролера, що складається з материнського банку, його українських (української) та/або іноземних (іноземної) дочірніх (дочірньої) та/або асоційованих (асоційованої) компаній (компанії), які (яка) є фінансовими (фінансовою) установами (установою) або,
що складається з материнського банку, який є контролером, його українських (української) та/або іноземних (іноземної) дочірніх (дочірньої) та/або асоційованих (асоційованої) компаній (компанії), які (яка) є фінансовими (фінансовою) установами (установою) або,
які мають спільного контролера, що складається з двох або більше українських фінансових установ, їх українських та/або іноземних дочірніх та/або асоційованих компаній, які є фінансовими установами, та в якій банківська діяльність є переважною або,
що складається з небанківської фінансової установи, яка є контролером, її українських (української) та/або іноземних (іноземної) дочірніх (дочірньої) та/або асоційованих (асоційованої) компаній (компанії), які (яка) є фінансовими (фінансовою) установами (установою), та в якій банківська діяльність є переважною».
 
Враховано точнення з метою уникнення неоднозначного трактування терміну  У статті 2:
термін «банківська група» викласти в такій редакції:
«банківська група – група юридичних осіб:
які мають спільного контролера, що складається з материнського банку, його українських (української) та/або іноземних (іноземної) дочірніх (дочірньої) та/або асоційованих (асоційованої) компаній (компанії), які (яка) є фінансовими (фінансовою) установами (установою), або
що складається з материнського банку, який є контролером його українських (української) та/або іноземних (іноземної) дочірніх (дочірньої) та/або асоційованих (асоційованої) компаній (компанії), які (яка) є фінансовими (фінансовою) установами (установою), або
які мають спільного контролера, що складається з двох або більше українських фінансових установ, їхніх українських та/або іноземних дочірніх та/або асоційованих компаній, які є фінансовими установами та в яких банківська діяльність є переважною, або
що складається з небанківської фінансової установи, яка є контролером її українських (української) та/або іноземних (іноземної) дочірніх (дочірньої) та/або асоційованих (асоційованої) компаній (компанії), які (яка) є фінансовими (фінансовою) установами (установою) та в яких банківська діяльність є переважною»;
доповнити з урахуванням алфавітного порядку терміном такого змісту:
«конфлікт інтересів - наявні та потенційні суперечності між особистими інтересами і посадовими чи професійними обов’язками особи, що можуть вплинути на добросовісне виконання нею своїх повноважень, об’єктивність та неупередженість прийняття рішень».
 
3.

 
-3- Національний банк України
Пропонуємо доповнити проект змінами до статті 9 Закону України «Про банки і банківську діяльність»:
«у статті 9:
частину дев’яту доповнити реченням такого змісту: «У банківській групі, до складу якої входить материнський банк, відповідальною особою є цей материнський банк»;
у частині п’ятнадцятій слова в дужках «крім страхових компаній» виключити;»
 
Враховано Зміни відповідно до вимог статті 71 Директиви 2006/48/ЕС про започаткування та здійснення діяльності кредитних установ та Директиві 2002/87/ЕС про здійснення додаткового нагляду за кредитними установами, страховими компаніями та інвестиційними фірмами, що входять до фінансового конгломерату.  2. У статті 9:
частину дев’яту доповнити другим реченням такого змісту: «У банківській групі, до складу якої входить материнський банк, відповідальною особою є цей материнський банк»;
у частині п’ятнадцятій слова « (крім страхових компаній)» виключити».
 
4. 2) статті 37 – 40 викласти в такій редакції:
 
   3. Статті 37 – 40 викласти в такій редакції:
 
5. «Стаття 37. Органи управління та контролю банку
 
   «Стаття 37. Органи управління та контролю банку
 
6. Вищим органом управління банку є загальні збори учасників банку, що вирішують будь-які питання діяльності банку.
 
   Вищим органом управління банку є загальні збори учасників банку, що вирішують будь-які питання діяльності банку.
 
7. Виконавчим органом банку, який здійснює поточне управління, є правління банку.
 
   Виконавчим органом банку, що здійснює поточне управління, є правління банку.
 
8. Банк зобов’язаний створити орган, що здійснює контроль за діяльністю виконавчого органу, захист прав вкладників, інших кредиторів та учасників банку. Цей орган відповідно до установчих документів може мати таку назву: або «рада банку», або «наглядова рада банку», або «спостережна рада банку» (далі – рада банку). Рада банку не бере участі в поточному управлінні банком.
 
   Банк зобов’язаний створити орган, що здійснює контроль за діяльністю виконавчого органу, захист прав вкладників, інших кредиторів та учасників банку. Цей орган відповідно до установчих документів може мати одну з таких назв: «рада банку» або «наглядова рада банку», або «спостережна рада банку» (далі – рада банку). Рада банку не бере участі в поточному управлінні банком.
 
9. Розподіл функцій між органами управління банку має забезпечувати ефективну систему внутрішнього контролю.
 
   Розподіл функцій між органами управління банку має забезпечувати ефективну систему внутрішнього контролю.
 
10. Система внутрішнього контролю банку для забезпечення ефективності її функціонування повинна включати:
 
   Система внутрішнього контролю банку для забезпечення ефективності її функціонування повинна включати:
 
11. 1) контроль керівництва за дотриманням законодавства України та внутрішніх процедур банку;
 
   1) контроль керівництва за дотриманням законодавства України та внутрішніх процедур банку;
 
12. 2) контроль за функціонуванням системи управління та оцінки ризиків;
 
-4- Національний банк України
У запропонованій проектом новій редакції статті 37 Закону України «Про банки і банківську діяльність» пропонуємо:
пункти 2–6 замінити пунктами 2-7 такого змісту:
«2) розподіл обов’язків під час здійснення діяльності банку;
3) контроль за функціонуванням системи управління ризиками;
4) контроль за інформаційною безпекою та обміном інформацією;
5) процедури внутрішнього контролю;
6) моніторинг системи внутрішнього контролю;
7) процедури внутрішнього аудиту».
у частині сьомій слово «акціонерів» замінити словом «учасників».
 
Враховано Уточнення складових системи внутрішнього контролю з метою забезпечення виконання наглядових функцій  2) розподіл обов’язків під час здійснення діяльності банку;
 
13. 3) процедури внутрішнього контролю і розподіл обов’язків під час здійснення банківських операцій;
 
   3) контроль за функціонуванням системи управління ризиками;
 
14. 4) контроль за управлінням інформаційними потоками та забезпечення інформаційної безпеки;
 
-5- Мартиняк С.В.
Доповнити статтю 37 пунктом 4 наступного змісту:
«До складу такого органу повинен входити один спеціаліст-експерт, що не є акціонером (працівником) банку. Введення такого спеціаліста-експерта погоджується Національним банком України. Експерт-спеціаліст має право звертатися з письмовим клопотанням до Національного банку України, якщо, на його думку, прийняті рішення контролюючим органом банку можуть погіршувати фінансовий стан банку або його репутацію».
 
Відхилено регульовано статтею 67 Закону України «Про банки і банківську діяльність»  4) контроль за інформаційною безпекою та обміном інформацією;
 
15. 5) моніторинг системи внутрішнього контролю;
 
   5) процедури внутрішнього контролю;
 
16. 6) відповідні функції підрозділу внутрішнього аудиту, незалежного від правління банку.
 
   6) моніторинг системи внутрішнього контролю;
7) процедури внутрішнього аудиту.
 
17. Члени ради та правління банку несуть відповідальність за діяльність банку у межах наданих повноважень.
 
   Члени ради та правління банку несуть відповідальність за діяльність банку у межах своїх повноважень.
 
18. Члени ради та правління банку зобов’язані відмовитися від участі в прийнятті рішень, якщо конфлікт інтересів не дає їм змоги повною мірою виконувати свої обов’язки в інтересах банку, його вкладників та акціонерів.
 
   Члени ради та правління банку зобов’язані відмовитися від участі у прийнятті рішень, якщо конфлікт інтересів не дає їм змоги повною мірою виконувати свої обов’язки в інтересах банку, його вкладників та учасників.
 
19. Стаття 38. Загальні збори учасників банку
 
   Стаття 38. Загальні збори учасників банку
 
20. До виключної компетенції загальних зборів учасників банку належить прийняття рішень щодо:
 
   До виключної компетенції загальних зборів учасників банку належить прийняття рішень щодо:
 
21. 1) визначення основних напрямів діяльності банку та затвердження звітів про їх виконання;
 
   1) визначення основних напрямів діяльності банку та затвердження звітів про їх виконання;
 
22. 2) унесення змін та доповнень до статуту банку;
 
   2) внесення змін та доповнень до статуту банку;
 
23. 3) зміни розміру статутного капіталу банку;
 
   3) зміни розміру статутного капіталу банку;
 
24. 4) обрання та відкликання членів ради банку, затвердження умов цивільно-правових або трудових договорів, що укладатимуться з ними, установлення розміру їх винагороди, обрання особи, яка уповноважується на підписання цивільно-правових договорів з членами ради банку;
 
-6- Національний банк України
У запропонованій проектом новій редакції статті 38 Закону України «Про банки і банківську діяльність» пропонуємо:
пункт 4 частини першої після слова «винагороди» доповнити словами «в тому числі заохочувальних та компенсаційних виплат»;
пункт 5 після слів «ревізійної комісії банку» доповнити словами у дужках «у разі її створення», а слова «зовнішнього аудитора» замінити словами «зовнішнього аудиту»;
пункти 15, 16 замінити пунктом 15 такого змісту:
«15) припинення банку, обрання ліквідаційної комісії (ліквідатора) банку, затвердження ліквідаційного балансу»;
 
Враховано азельський комітет з питань банківського нагляду «Принципи удосконалення корпоративного управління 11 принцип: Оплата праці працівників має бути належним чином пов’язана з прийняттям пруденційних ризиків: система оплати праці має бути відкоригована з урахуванням усіх видів ризиків; оплата праці має бути пропорційною результатам прийняття ризиків; графіки оплати праці мають ґрунтуватися на часових інтервалах ризиків, а поєднання готівкових виплат, виплат у вигляді акцій та інших форм оплати праці має здійснюватися з урахуванням коригування ризиків.. .  4) обрання та відкликання членів ради банку, затвердження умов цивільно-правових або трудових договорів, що укладаються з ними, встановлення розміру їхньої винагороди, у тому числі заохочувальних та компенсаційних виплат, обрання особи, уповноваженої на підписання цивільно-правових договорів з членами ради банку;
 
25. 5) затвердження річних результатів діяльності банку, уключаючи його дочірні підприємства, звіту ради банку, правління банку, ревізійної комісії банку та заходів за результатами розгляду висновків зовнішнього аудитора;
 
   5) затвердження річних результатів діяльності банку, у тому числі його дочірніх підприємств, звіту ради банку, правління банку, ревізійної комісії банку (у разі її створення) та заходів за результатами розгляду висновків зовнішнього аудиту;
 
26. 6) покриття збитків та розподілу прибутку;
 
   6) покриття збитків та розподілу прибутку;
 
27. 7) затвердження розміру річних дивідендів;
 
   7) затвердження розміру річних дивідендів;
 
28. 8) затвердження положення про загальні збори учасників банку, а також унесення змін до нього;
 
   8) затвердження положення про загальні збори учасників банку та внесення змін до нього;
 
29. 9) затвердження принципів (кодексу) корпоративного управління банку;
 
   9) затвердження принципів (кодексу) корпоративного управління банку;
 
30. 10) затвердження положення про ревізійну комісію (у разі її створення), а також унесення змін до нього;
 
   10) затвердження положення про ревізійну комісію (у разі її створення) та внесення змін до нього;
 
31. 11) зміни організаційно-правової форми банку;
 
   11) зміни організаційно-правової форми банку;
 
32. 12) розміщення акцій, їх дроблення або консолідації;
 
   12) розміщення акцій, їх дроблення або консолідації;
 
33. 13) викупу банком розміщених ним акцій;
 
   13) викупу банком розміщених ним акцій;
 
34. 14) анулювання акцій банку;
 
   14) анулювання акцій банку;
 
35. 15) обрання комісії з припинення банку;
 
   15) припинення банку, обрання ліквідаційної комісії (ліквідатора) банку, затвердження ліквідаційного балансу.
 
36. 16) припинення банку, призначення ліквідатора, затвердження ліквідаційного балансу.
 
      
37. Статутом банку до компетенції загальних зборів учасників банку можуть бути віднесені інші питання. Повноваження, що не належать до виключної компетенції загальних зборів учасників банку, можуть бути віднесені до компетенції ради банку, якщо інше не встановлено законом.
 
   До компетенції загальних зборів учасників банку статутом банку можуть бути віднесені й інші питання. Повноваження, що не належать до виключної компетенції загальних зборів учасників банку, можуть бути віднесені до компетенції ради банку, якщо інше не встановлено законом.
 
38. Національний банк України має право вимагати позачергового скликання загальних зборів учасників банку.
 
-7- Національний банк України
Доповнити статтю 38 новою частиною такого змісту:
«Рішення загальних зборів банку не має юридичної сили в разі його прийняття з використанням права голосу належних або контрольованих акцій (паїв) осіб, яким Національний банк України заборонив користуватися правом голосу належних або контрольованих акцій (паїв)».
 
Враховано   Національний банк України має право вимагати позачергового скликання загальних зборів учасників банку.
Рішення загальних зборів учасників банку не має юридичної сили у разі його прийняття з використанням права голосу належних або контрольованих акцій (паїв) осіб, яким Національний банк України заборонив користуватися правом голосу належних або контрольованих акцій (паїв).
 
39. Стаття 39. Рада банку
 
   Стаття 39. Рада банку
 
40. Рада банку обирається загальними зборами учасників банку з числа учасників банку, їх представників та незалежних членів у кількості не менше ніж п’ять осіб.
 
   Рада банку обирається загальними зборами учасників банку з числа учасників банку, їх представників та незалежних членів у кількості не менше п’яти осіб.
 
41. Члени ради банку не можуть входити до складу правління банку, а також бути працівниками цього банку.
 
   Члени ради банку не можуть входити до складу правління банку, а також бути працівниками цього банку.
 
42. Рада банку (крім кооперативного банку) не менше ніж на 1/4 має складатися з незалежних членів.
 
   Рада банку (крім кооперативного банку) не менш як на одну четверту має складатися з незалежних членів.
 
43. Член ради банку, який є асоційованою особою члена правління банку, представником споріднених або афілійованих осіб банку, акціонером банку або його представником, не може вважатися незалежним.
 
   Член ради банку, який є асоційованою особою члена правління банку, представником споріднених або афілійованих осіб банку, акціонером банку або його представником, не може вважатися незалежним.
 
44. До виключної компетенції ради банку належать такі функції:
 
   До виключної компетенції ради банку належать такі функції:
 
45. 1) визначення стратегії розвитку банку відповідно до основних напрямів діяльності, визначених загальними зборами учасників банку;
 
-8- Національний банк України
У частині п’ятій запропонованої проектом нової редакції статті 39 Закону України «Про банки і банківську діяльність» пропонуємо:
у пункті 1 слово «визначення» замінити словом «затвердження»;
пункт 2 викласти в такій редакції:
«2) затвердження бюджету банку, у тому числі бюджету підрозділу внутрішнього аудиту, та бізнес-плану розвитку банку»;
пункт 6 викласти в такій редакції:
«6) затвердження плану заходів на випадок виникнення непередбачуваних обставин»;
пункт 9 доповнити словами «у тому числі підрозділу внутрішнього аудиту банку»;
пункт 14 викласти в такій редакції:
«14) визначення аудиторської фірми для проведення зовнішнього аудиту, затвердження умов договору, що укладається з нею, установлення розміру оплати послуг»;
у пункті 15 слова «зовнішнього аудитора» замінити словами «зовнішнього аудиту».
у пункті 16 слова «зовнішнім аудитором» замінити словами «аудиторською фірмою за результатами проведення зовнішнього аудиту»;
у пункті 17 слова «філій і представництв банку» замінити словами «відокремлених підрозділів банку, затвердження їх статутів і положень»;
пункт 18 після слова «винагороди» доповнити словами «в тому числі заохочувальних та компенсаційних виплат»;
пункт 27 викласти в такій редакції:
«27) прийняття рішення про обрання (заміну) депозитарної та/або клірингової установи та затвердження умов договору, що укладатиметься з нею; установлення розміру оплати послуг депозитарної та/або клірингової установи».
 
Враховано Уточнення у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про депозитарну систему України».  1) затвердження стратегії розвитку банку відповідно до основних напрямів діяльності, визначених загальними зборами учасників банку;
 
46. 2) затвердження бюджету банку та бізнес-плану розвитку банку;
 
   2) затвердження бюджету банку, у тому числі бюджету підрозділу внутрішнього аудиту, та бізнес-плану розвитку банку;
 
47. 3) визначення і затвердження стратегії та політики управління ризиками, процедури управління ними, а також переліку ризиків, їх граничних розмірів;
 
   3) визначення і затвердження стратегії та політики управління ризиками, процедури управління ними, а також переліку ризиків, їх граничних розмірів;
 
48. 4) забезпечення функціонування системи внутрішнього контролю банку та контролю за її ефективністю;
 
   4) забезпечення функціонування системи внутрішнього контролю банку та контролю за її ефективністю;
 
49. 5) контроль за ефективністю функціонування системи управління ризиками;
 
   5) контроль за ефективністю функціонування системи управління ризиками;
 
50. 6) визначення та схвалення заходів на випадок виникнення непередбачених обставин;
 
   6) затвердження плану заходів на випадок виникнення непередбачуваних обставин;
 
51. 7) визначення джерел капіталізації та іншого фінансування банку;
 
   7) визначення джерел капіталізації та іншого фінансування банку;
 
52. 8) визначення кредитної політики банку;
 
   8) визначення кредитної політики банку;
 
53. 9) визначення організаційної структури банку;
 
   9) визначення організаційної структури банку, у тому числі підрозділу внутрішнього аудиту;
 
54. 10) затвердження внутрішніх положень, що регламентують діяльність структурних підрозділів банку;
 
   10) затвердження внутрішніх положень, що регламентують діяльність структурних підрозділів банку;
 
55. 11) призначення і звільнення голови та членів правління банку, керівника підрозділу внутрішнього аудиту;
 
   11) призначення і звільнення голови та членів правління банку, керівника підрозділу внутрішнього аудиту;
 
56. 12) здійснення контролю за діяльністю правління банку, унесення пропозицій щодо її вдосконалення;
 
   12) здійснення контролю за діяльністю правління банку, внесення пропозицій щодо її вдосконалення;
 
57. 13) визначення порядку роботи та планів підрозділу внутрішнього аудиту і контроль за його діяльністю;
 
   13) визначення порядку роботи та планів підрозділу внутрішнього аудиту і контроль за його діяльністю;
 
58. 14) визначення зовнішнього аудитора банку та затвердження умов договору, що укладається з ним, установлення розміру оплати його послуг;
 
   14) визначення аудиторської фірми для проведення зовнішнього аудиту, затвердження умов договору, що укладається з нею, встановлення розміру оплати послуг;
 
59. 15) розгляд висновку зовнішнього аудитора банку та підготовка рекомендацій загальним зборам учасників банку для прийняття рішення щодо нього;
 
   15) розгляд висновку зовнішнього аудиту банку та підготовка рекомендацій загальним зборам учасників банку для прийняття рішення щодо нього;
 
60. 16) контроль за усуненням недоліків, виявлених Національним банком України та іншими органами державної влади та управління, які в межах компетенції здійснюють нагляд за діяльністю банку, підрозділом внутрішнього аудиту та зовнішнім аудитором;
 
   16) контроль за усуненням недоліків, виявлених Національним банком України та іншими органами державної влади та управління, які в межах компетенції здійснюють нагляд за діяльністю банку, підрозділом внутрішнього аудиту та аудиторською фірмою, за результатами проведення зовнішнього аудиту;
 
61. 17) прийняття рішення щодо створення дочірніх підприємств та участі в них, їх реорганізації та ліквідації, створення філій і представництв банку;
 
   17) прийняття рішення щодо створення дочірніх підприємств та участі в них, їх реорганізації та ліквідації, створення відокремлених підрозділів банку, затвердження їх статутів і положень;
 
62. 18) затвердження умов цивільно-правових, трудових договорів, які укладаються з членами правління банку та працівниками підрозділу внутрішнього аудиту, установлення розміру їх винагороди;
 
   18) затвердження умов цивільно-правових, трудових договорів, що укладаються з членами правління банку та працівниками підрозділу внутрішнього аудиту, встановлення розміру їхньої винагороди, у тому числі заохочувальних та компенсаційних виплат;
 
63. 19) забезпечення своєчасного надання (опублікування) банком достовірної інформації щодо його діяльності відповідно до законодавства;
 
   19) забезпечення своєчасного надання (опублікування) банком достовірної інформації щодо його діяльності відповідно до законодавства;
 
64. 20) скликання загальних зборів учасників банку, підготовка порядку денного загальних зборів учасників банку, прийняття рішення про дату їх проведення;
 
   20) скликання загальних зборів учасників банку, підготовка порядку денного загальних зборів учасників банку, прийняття рішення про дату їх проведення;
 
65. 21) повідомлення про проведення загальних зборів учасників банку відповідно до законодавства;
 
   21) повідомлення про проведення загальних зборів учасників банку відповідно до законодавства;
 
66. 22) прийняття рішення про розміщення банком цінних паперів, крім акцій;
 
   22) прийняття рішення про розміщення банком цінних паперів, крім акцій;
 
67. 23) прийняття рішення про викуп розміщених банком цінних паперів, крім акцій;
 
   23) прийняття рішення про викуп розміщених банком цінних паперів, крім акцій;
 
68. 24) прийняття рішення про продаж акцій, раніше викуплених банком;
 
   24) прийняття рішення про продаж акцій, раніше викуплених банком;
 
69. 25) вирішення питань про участь банку в групах;
 
   25) вирішення питань про участь банку у групах;
 
70. 26) прийняття рішень про вчинення значних правочинів відповідно до законодавства;
 
   26) прийняття рішень про вчинення значних правочинів відповідно до законодавства;
 
71. 27) прийняття рішення про обрання (заміну) реєстратора власників іменних цінних паперів банку або депозитарію цінних паперів та затвердження умов договору, що укладатиметься з ним, установлення розміру оплати його послуг;
 
   27) прийняття рішення про обрання (заміну) депозитарної та/або клірингової установи та затвердження умов договору, що укладається з нею, встановлення розміру оплати послуг;
 
72. 28) надсилання у випадках, передбачених законодавством, пропозиції акціонерам про придбання належних їм акцій;
 
   28) надсилання у випадках, передбачених законодавством, пропозиції акціонерам про придбання належних їм акцій;
 
73. 29) здійснення інших повноважень відповідно до статуту.
 
   29) здійснення інших повноважень відповідно до статуту.
 
74. Рада банку зобов’язана вживати заходів щодо запобігання виникненню конфліктів інтересів у банку, а також сприяти їх урегулюванню.
 
   Рада банку зобов’язана вживати заходів до запобігання виникненню конфліктів інтересів у банку та сприяти їх урегулюванню.
 
75. Рада банку зобов’язана повідомляти Національному банку України про конфлікти інтересів, які виникають у банку.
 
   Рада банку зобов’язана повідомляти Національному банку України про конфлікти інтересів, що виникають у банку.
 
76. Рада банку зобов’язана забезпечувати підтримання дієвих стосунків з Національним банком України.
 
   Рада банку зобов’язана забезпечувати підтримання дієвих стосунків з Національним банком України.
 
77. Національний банк України має право вимагати припинення повноважень члена ради банку, якщо він неналежним чином виконує свої функції.
 
   Національний банк України має право вимагати припинення повноважень члена ради банку, якщо він неналежним чином виконує свої функції.
 
78. Національний банк України має право вимагати позачергового скликання засідання ради банку.
 
   Національний банк України має право вимагати позачергового скликання засідання ради банку.
 
79. Банк зобов’язаний щороку, не пізніше 30 квітня, а також на вимогу Національного банку України надавати Національному банку України в межах його повноважень щодо здійснення банківського нагляду інформацію про питання, які розглядалися на засіданні ради банку, та прийняті щодо них рішення, а також перелік членів ради банку, присутніх на засіданні.
 
   Банк зобов’язаний щороку, не пізніше 30 квітня, та на вимогу Національного банку України надавати Національному банку України в межах його повноважень щодо здійснення банківського нагляду інформацію про питання, що розглядалися на засіданні ради банку, та прийняті щодо них рішення, а також перелік членів ради банку, присутніх на засіданні.
 
80. Стаття 40. Правління банку
 
   Стаття 40. Правління банку
 
81. Правління банку очолює голова правління, який керує роботою правління банку та має право представляти банк без доручення.
 
-9- Національний банк України
У запропонованій редакції статті 40 Закону України «Про банки і банківську діяльність» пропонуємо доповнити статтю після частини першої новою частиною такого змісту:
«Заступники голови правління входять до складу правління за посадою.»;
пункт 8 доповнити словами «та про рівень ризиків, на які наражається банк у ході своєї діяльності».
 
Враховано Редакційне уточнення компетенції правління банку  Правління банку очолює голова правління, який керує роботою правління банку та має право представляти банк без доручення.
Заступники голови правління банку входять до складу правління банку за посадою.
 
82. Голова правління банку несе персональну відповідальність за діяльність банку.
 
   Голова правління банку несе персональну відповідальність за діяльність банку.
 
83. Голова правління банку має право брати участь у засіданнях ради банку з правом дорадчого голосу. Голова правління не може очолювати структурні підрозділи банку.
 
   Голова правління банку має право брати участь у засіданнях ради банку з правом дорадчого голосу. Голова правління не може очолювати структурні підрозділи банку.
 
84. До компетенції правління банку належать такі функції:
 
   До компетенції правління банку належать такі функції:
 
85. 1) забезпечення підготовки для затвердження радою банку проектів бюджету банку, стратегії та бізнес-плану розвитку банку;
 
   1) забезпечення підготовки для затвердження радою банку проектів бюджету банку, стратегії та бізнес-плану розвитку банку;
 
86. 2) реалізація стратегії та бізнес-плану розвитку банку;
 
   2) реалізація стратегії та бізнес-плану розвитку банку;
 
87. 3) визначення форми та встановлення порядку моніторингу діяльності банку;
 
   3) визначення форми та встановлення порядку моніторингу діяльності банку;
 
88. 4) реалізація стратегії та політики управління ризиками, затвердженої радою банку, забезпечення впровадження процедур виявлення, оцінки, контролю та моніторингу ризиків;
 
   4) реалізація стратегії та політики управління ризиками, затвердженої радою банку, забезпечення впровадження процедур виявлення, оцінки, контролю та моніторингу ризиків;
 
89. 5) формування визначеної радою банку організаційної структури банку;
 
   5) формування визначеної радою банку організаційної структури банку;
 
90. 6) розроблення положень, що регламентують діяльність структурних і відокремлених підрозділів банку згідно зі стратегією розвитку банку;
 
   6) розроблення положень, що регламентують діяльність структурних і відокремлених підрозділів банку згідно із стратегією розвитку банку;
 
91. 7) забезпечення безпеки інформаційних систем банку і систем, що застосовуються для зберігання активів клієнтів;
 
   7) забезпечення безпеки інформаційних систем банку і систем, що застосовуються для зберігання активів клієнтів;
 
92. 8) інформування ради банку про показники діяльності банку, виявлені порушення законодавства, внутрішніх положень банку та будь-яке погіршення фінансового стану банку або про загрозу такого погіршення;
 
   8) інформування ради банку про показники діяльності банку, виявлені порушення законодавства, внутрішніх положень банку та про будь-яке погіршення фінансового стану банку або про загрозу такого погіршення, про рівень ризиків, що виникають у ході діяльності банку;
 
93. 9) вирішення інших питань, пов’язаних з управлінням поточною діяльністю банку, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників банку та ради банку»;
 
   9) вирішення інших питань, пов’язаних з управлінням поточною діяльністю банку, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників банку та ради банку»;
 
94. 3) статтю 41 виключити;
 
   4. Статтю 41 виключити.
 
95. 4) статтю 42 викласти в такій редакції:
 
   5. Статті 42, 44 і 45 викласти в такій редакції:
 
96. «Стаття 42. Вимоги до керівників банку
 
   «Стаття 42. Вимоги до керівників банку
 
97. Керівниками банку є голова, його заступники та члени ради банку, голова, його заступники та члени правління банку, головний бухгалтер, його заступники.
 
-10- Національний банк України
У запропонованій проектом новій редакції статті 42 Закону України «Про банки і банківську діяльність» пропонуємо:
частину першу доповнити словами «керівники відокремлених підрозділів банку»;
пункт 1 частини другої після слова «економіки» доповнити словами «менеджменту (управління)»;
друге речення частини третьої викласти у такій редакції: «Інші члени ради банку повинні мати повну вищу освіту та освіту в галузі менеджменту (управління);
у частині шостій слова «в тому числі в банках» замінити словами в дужках «крім дочірніх підприємств»;
у частині дев’ятій слова «голови, членів ради банку та голови, членів правління» замінити словами «будь-якого з керівників»;
доповнити статтю частиною такого змісту:
«Не може бути керівником банку особа, яка займала посаду Голови Національного банку України, заступника Голови Національного банку України, керівника структурного підрозділу, який за посадою входив до складу Правління Національного банку України, та члена Ради Національного банку України, якщо з дня припинення цих повноважень не минув один рік».
 
Враховано Уточнення до визначення професійної придатності керівників банку та поданих ними дипломів.  Керівниками банку є голова, його заступники та члени ради банку, голова, його заступники та члени правління банку, головний бухгалтер, його заступники, керівники відокремлених підрозділів банку.
 
98. Керівниками банку (крім членів ради банку) мають право бути особи, які відповідають таким вимогам:
 
   Керівниками банку (крім членів ради банку) мають право бути особи, які мають:
 
99. 1) наявність повної вищої освіти в галузі економіки або права;
 
   1) повну вищу освіту в галузі економіки, менеджменту (управління) або права;
 
100. 2) досвід роботи в банківській системі за відповідним фахом не менше трьох років;
 
   2) досвід роботи в банківській системі за відповідним фахом не менше трьох років;
 
101. 3) бездоганна ділова репутація.
 
   3) бездоганну ділову репутацію.
 
102. Не менше ніж 1/4 ради банку мають становити особи, які мають повну вищу освіту в галузі економіки або права. Інші члени ради банку повинні мати повну вищу освіту та освіту в галузі управління. Члени ради банку повинні мати бездоганну ділову репутацію. Хоча б один член ради банку, що має освіту в галузі економіки або права, повинен мати досвід роботи в банківській системі на керівних посадах не менше трьох років.
 
   Не менш як на одну четверту рада банку має складатися з осіб, які мають повну вищу освіту в галузі економіки або права. Інші члени ради банку повинні мати повну вищу освіту та освіту в галузі менеджменту (управління). Члени ради банку повинні мати бездоганну ділову репутацію. Хоча б один із членів ради банку, який має освіту в галузі економіки або права, повинен мати досвід роботи в банківській системі на керівних посадах не менше трьох років.
 
103. Вимоги щодо професійної придатності та ділової репутації керівників банку встановлюються Національним банком України.
 
   Вимоги щодо професійної придатності та ділової репутації керівників банку встановлюються Національним банком України.
 
104. Голова правління та головний бухгалтер заступають на посаду після надання письмової згоди на це Національним банком України. Члени ради та правління банку в місячний термін після обрання (призначення) на посаду надають Національному банку України документи, що підтверджують їх професійну придатність та ділову репутацію.
 
   Голова правління банку та головний бухгалтер банку вступають на посаду після надання письмової згоди на це Національним банком України. Члени ради банку та правління банку в місячний строк після обрання (призначення) на посаду надають Національному банку України документи, що підтверджують їхню професійну придатність та ділову репутацію.
 
105. Голові, членам правління банку та головному бухгалтеру банку забороняється займати посади в інших юридичних особах, в тому числі в банках.
 
   Голові, членам правління банку та головному бухгалтеру банку забороняється займати посади в інших юридичних особах, крім дочірніх підприємств.
 
106. Національний банк України має право безоплатно одержувати від органів державної влади та управління, інших юридичних осіб інформацію, потрібну для визначення або підтвердження ділової репутації керівників банку.
 
   Національний банк України має право безоплатно одержувати від органів державної влади та управління, інших юридичних осіб інформацію, необхідну для визначення або підтвердження ділової репутації керівників банку.
 
107. Органи державної влади та управління, інші юридичні особи зобов’язані протягом 20 днів із дня отримання запиту Національного банку України безоплатно надати йому відповідну інформацію.
 
   Органи державної влади та управління, інші юридичні особи зобов’язані протягом 20 днів з дня отримання запиту Національного банку України безоплатно надати відповідну інформацію.
 
108. Національний банк України має право вимагати заміни голови, членів ради банку та голови, членів правління банку, якщо їх професійна придатність та ділова репутація перестали відповідати вимогам цього Закону.
 
   Національний банк України має право вимагати заміни будь-кого з керівників банку, якщо його професійна придатність та ділова репутація не відповідають вимогам цього Закону.
 
109. Керівники банку зобов’язані діяти в інтересах банку, дотримуватися вимог законодавства, положень статуту та інших документів банку.
 
   Керівники банку зобов’язані діяти в інтересах банку, дотримуватися вимог законодавства, положень статуту та інших документів банку.
 
110. Керівники банку несуть відповідальність перед банком за збитки, завдані банку їх діями (бездіяльністю), згідно із законом. У разі, якщо відповідальність згідно із цією статтею несуть кілька осіб, їх відповідальність перед банком є солідарною»;
 
   Керівники банку несуть відповідальність перед банком за збитки, завдані банку їхніми діями (бездіяльністю), згідно із законом. Якщо відповідальність згідно з цією статтею несуть кілька осіб, їх відповідальність перед банком є солідарною».
Не може бути керівником банку особа, яка займала посаду Голови Національного банку України, заступника Голови Національного банку України, керівника структурного підрозділу, який за посадою входив до складу Правління Національного банку України, та члена Ради Національного банку України, якщо з дня припинення зазначених повноважень не минув один рік»;
 
111. 5) статті 44 та 45 викласти в такій редакції:
 
      
112. «Стаття 44. Управління ризиками
 
   «Стаття 44. Управління ризиками
 
113. Банк створює комплексну та адекватну систему управління ризиками, яка забезпечує виявлення, оцінку, моніторинг та контроль за всіма видами ризиків на всіх організаційних рівнях з урахуванням специфіки роботи банку.
 
-11- Національний банк України
У запропонованій проектом новій редакції статті 44 Закону України «Про банки і банківську діяльність» пропонуємо:
частину першу викласти в такій редакції:
«Банк створює комплексну та адекватну систему управління ризиками, що має ураховувати специфіку роботи банку, встановлені Національним банком України вимоги щодо управління ризиками, а також має включати план заходів на випадок виникнення непередбачуваних обставин. Система управління ризиками має забезпечувати виявлення, ідентифікацію, оцінку, моніторинг та контроль за всіма видами ризиків на всіх організаційних рівнях та оцінку достатності капіталу банку для покриття всіх видів ризиків»;
частину третю після слів «має бути» доповнити словами «підзвітний раді банку та».
 
Враховано Уточнення з метою забезпечення виконання наглядових функцій Національним банком України з урахуванням принципів 1 та 2 Базелю ІІ «Міжнародна конвергенція розрахунків власного капіталу та вимог до власного капіталу».  Банк створює комплексну та адекватну систему управління ризиками, що має враховувати специфіку роботи банку, встановлені Національним банком України вимоги щодо управління ризиками, а також має включати план заходів на випадок виникнення непередбачуваних обставин. Система управління ризиками має забезпечувати виявлення, ідентифікацію, оцінку, моніторинг та контроль за всіма видами ризиків на всіх організаційних рівнях та оцінку достатності капіталу банку для покриття всіх видів ризиків.
 
114. Банк створює постійно діючий підрозділ з управління ризиками, що має відповідати за впровадження внутрішніх положень та процедур управління ризиками, відповідно до визначених радою банку стратегії та політики управління ризиками.
 
   Банк утворює постійно діючий підрозділ з управління ризиками, що має відповідати за впровадження внутрішніх положень та процедур управління ризиками відповідно до визначених радою банку стратегії та політики управління ризиками.
 
115. Підрозділ з управління ризиками має бути відокремлений від підрозділу внутрішнього аудиту, підрозділів, що здійснюють операції, та підрозділів, що реєструють їх.
 
   Підрозділ з управління ризиками має бути підзвітний раді банку та відокремлений від підрозділу внутрішнього аудиту, підрозділів, що здійснюють операції, та підрозділів, що реєструють операції.
 
116. Банк зобов’язаний з метою управління ризиками створити постійно діючі комітети, зокрема:
 
   Банк зобов’язаний з метою управління ризиками утворити постійно діючі комітети, зокрема:
 
117. 1) кредитний комітет;
 
   1) кредитний комітет;
 
118. 2) комітет з питань управління активами та пасивами.
 
   2) комітет з питань управління активами та пасивами.
 
119. Банк має право залежно від рівня складності та обсягів операцій створювати також інші комітети.
 
   Банк має право залежно від рівня складності та обсягів операцій утворювати також інші комітети.
 
120. Одна й та сама особа не може суміщати посади голови кредитного комітету та підрозділу з управління ризиками.
 
   Одна й та сама особа не може суміщати посади голови кредитного комітету та підрозділу з управління ризиками.
 
121. Стаття 45. Внутрішній аудит банку
 
-12- Національний банк України
Запропоновану проектом нову редакцію статті 45 Закону України «Про банки і банківську діяльність» пропонуємо викласти в такій редакції:
«Стаття 45. Внутрішній аудит банку
Банк створює постійно діючий підрозділ внутрішнього аудиту, який є складовою системи внутрішнього контролю.
Національний банк України встановлює вимоги до професійної підготовки працівників підрозділу внутрішнього аудиту.
Підрозділ внутрішнього аудиту підпорядковується раді банку та звітує перед нею, діє на підставі положення, затвердженого радою.
Організація та порядок роботи підрозділу внутрішнього аудиту встановлюються централізовано материнським банком для своїх дочірніх компаній. У дочірніх компаніях банку функції внутрішнього аудиту може виконувати підрозділ внутрішнього аудиту банку.
Підрозділ внутрішнього аудиту здійснює такі функції:
1) перевіряє наявність та оцінює ефективність роботи систем управління ризиками, відповідність цих систем видам та обсягам здійснюваних банком операцій, і внутрішнього контролю банку;
2) перевіряє процес оцінки достатності капіталу з урахуванням ризиків банку;
3) моніторинг дотримання керівниками та працівниками банку вимог законодавства і внутрішніх положень банку, затверджених радою банку;
4) оцінює інформаційно-технічне забезпечення управління та проведення операцій;
5) перевіряє правильність ведення і достовірність бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
6) перевіряє фінансово-господарську діяльність банку;
7) перевіряє відповідність кваліфікаційним вимогам та виконання професійних обов’язків працівниками банку;
8) виявляє та перевіряє випадки перевищення повноважень посадовими особами банку і виникнення конфлікту інтересів у банку;
9) перевіряє достовірність та вчасність надання інформації органам державної влади та управління, які в межах компетенції здійснюють нагляд за діяльністю банку;
10) інші функції, пов’язані зі здійсненням нагляду за діяльністю банку.
Підрозділ внутрішнього аудиту оцінює види діяльності банку, виконання яких забезпечується ним шляхом залучення юридичних та фізичних осіб на договірній основі (аутсорсинг).
Підрозділ внутрішнього аудиту за результатами проведених перевірок готує та подає раді банку звіти і пропозиції щодо усунення виявлених порушень.
Банк зобов’язаний у порядку, визначеному нормативно-правовими актами Національного банку України, надавати Національному банку України звіт про роботу підрозділу внутрішнього аудиту та інші документи за результатами внутрішнього аудиту.
Національний банк України погоджує кандидатуру керівника підрозділу внутрішнього аудиту. Вимоги щодо професійної придатності та ділової репутації керівника підрозділу внутрішнього аудиту встановлюються Національним банком України.
Керівнику підрозділу внутрішнього аудиту забороняється займати посади в інших банках.
Рішення про звільнення керівника підрозділу внутрішнього аудиту приймає рада банку. Рішення про звільнення керівника підрозділу внутрішнього аудиту не за його ініціативою має бути погоджене з Національним банком України.
Керівник підрозділу внутрішнього аудиту має право вимагати позачергового скликання засідання ради банку.
Працівники підрозділу внутрішнього аудиту під час виконання своїх функціональних обов’язків мають право на ознайомлення з документами, інформацією, письмовими поясненнями з питань діяльності банку, включаючи всі підрозділи банку, незалежно від країни їх місцезнаходження, та його афілійованих компаній, доступу до системи автоматизації банківських операцій банку, та отримання письмових пояснень від керівників і працівників банку з питань, що виникають під час проведення перевірки та за її результатами».
 
Враховано Приведення у відповідність до принципу 17 Базельського комітету з банківського нагляду «Служба внутрішнього аудиту в банках». Для виконання належного корпоративного управління внутрішніми аудиторами в банку вони повинні бути незалежними.  Стаття 45. Внутрішній аудит банку
Банк утворює постійно діючий підрозділ внутрішнього аудиту, який є складовою системи внутрішнього контролю.
Національний банк України встановлює вимоги до професійної підготовки працівників підрозділу внутрішнього аудиту.
Підрозділ внутрішнього аудиту підпорядковується раді банку та звітує перед нею, діє на підставі положення, затвердженого радою банку.
Організація та порядок роботи підрозділу внутрішнього аудиту встановлюються централізовано материнським банком для своїх дочірніх компаній. У дочірніх компаніях банку функції внутрішнього аудиту може виконувати підрозділ внутрішнього аудиту материнського банку.
Підрозділ внутрішнього аудиту здійснює такі функції:
1) перевіряє наявність та оцінює ефективність роботи систем управління ризиками, відповідність цих систем видам та обсягам здійснюваних банком операцій, і внутрішнього контролю банку;
2) перевіряє процес оцінки достатності капіталу з урахуванням ризиків банку;
3) здійснює моніторинг дотримання керівниками та працівниками банку вимог законодавства і внутрішніх положень банку, затверджених радою банку;
4) оцінює інформаційно-технічне забезпечення управління та проведення операцій;
5) перевіряє правильність ведення і достовірність бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
6) перевіряє фінансово-господарську діяльність банку;
7) перевіряє відповідність кваліфікаційним вимогам та виконання професійних обов’язків працівниками банку;
8) виявляє та перевіряє випадки перевищення повноважень посадовими особами банку і виникнення конфлікту інтересів у банку;
9) перевіряє достовірність та вчасність надання інформації органам державної влади та управління, які в межах компетенції здійснюють нагляд за діяльністю банку;
10) інші функції, пов’язані із здійсненням нагляду за діяльністю банку.
Підрозділ внутрішнього аудиту проводить оцінку видів діяльності банку, виконання яких забезпечується шляхом залучення юридичних та фізичних осіб на договірній основі (аутсорсинг).
Підрозділ внутрішнього аудиту за результатами проведених перевірок готує та подає раді банку звіти і пропозиції щодо усунення виявлених порушень.
Банк зобов’язаний у порядку, визначеному нормативно-правовими актами Національного банку України, подавати Національному банку України звіт про роботу підрозділу внутрішнього аудиту та інші документи за результатами внутрішнього аудиту.
Національний банк України погоджує кандидатуру керівника підрозділу внутрішнього аудиту. Вимоги до професійної придатності та ділової репутації керівника підрозділу внутрішнього аудиту встановлюються Національним банком України.
Керівнику підрозділу внутрішнього аудиту забороняється займати посади в інших банках.
Рішення про звільнення керівника підрозділу внутрішнього аудиту приймає рада банку. Рішення про звільнення керівника підрозділу внутрішнього аудиту не з його ініціативи в обов’язковому порядку погоджується з Національним банком України.
Керівник підрозділу внутрішнього аудиту має право вимагати позачергового скликання засідання ради банку.
Працівники підрозділу внутрішнього аудиту під час виконання своїх функціональних обов’язків мають право на ознайомлення з документами, інформацією, письмовими поясненнями з питань діяльності банку, включаючи всі підрозділи банку незалежно від країни їх місцезнаходження, та афілійованих компаній банку, право на доступ до системи автоматизації банківських операцій та на отримання письмових пояснень від керівників і працівників банку з питань, що виникають під час проведення перевірки та за її результатами».
 
122. Банк створює постійно діючий підрозділ внутрішнього аудиту, який є складовою системи внутрішнього контролю.
 
      
123. Бюджет та організаційна структура підрозділу внутрішнього аудиту затверджуються радою банку.
 
      
124. Підрозділ внутрішнього аудиту виконує такі функції:
 
      
125. 1) перевірка наявності та оцінка ефективності роботи систем управління ризиками і внутрішнього контролю в банку;
 
      
126. 2) здійснення моніторингу дотримання керівниками та працівниками банку вимог законодавства і внутрішніх положень банку, затверджених радою банку;
 
      
127. 3) здійснення оцінки інформаційно-технічного забезпечення управління та проведення операцій;
 
      
128. 4) здійснення перевірки правильності ведення і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
 
      
129. 5) здійснення перевірки фінансово-господарської діяльності банку;
 
      
130. 6) здійснення перевірки відповідності кваліфікаційним вимогам та виконання професійних обов’язків працівниками банку;
 
      
131. 7) виявлення та перевірка випадків перевищення повноважень посадовими особами банку і виникнення конфлікту інтересів у банку;
 
      
132. 8) проведення перевірки достовірності та вчасності надання інформації органам державної влади та управління, які в межах компетенції здійснюють нагляд за діяльністю банку;
 
      
133. 9) інші функції, пов’язані зі здійсненням нагляду за діяльністю банку.
 
      
134. Підрозділ внутрішнього аудиту оцінює види діяльності банку, виконання яких забезпечується ним шляхом залучення юридичних та фізичних осіб на договірній основі (аутсорсинг).
 
      
135. Підрозділ внутрішнього аудиту за результатами проведених перевірок готує та подає раді банку звіти і пропозиції щодо усунення виявлених порушень.
 
      
136. Національний банк України погоджує кандидатуру керівника підрозділу внутрішнього аудиту. Вимоги щодо професійної придатності та ділової репутації керівника підрозділу внутрішнього аудиту встановлюються Національним банком України.
 
      
137. Керівник підрозділу внутрішнього аудиту має право вимагати позачергового скликання засідання ради банку.
 
      
138. Працівники підрозділу внутрішнього аудиту під час виконання своїх функціональних обов’язків мають право на ознайомлення з усіма документами банку та отримання письмових пояснень від керівників і працівників банку з питань, що виникають під час проведення перевірки та за її результатами»;
 
      
139. 6) у тексті Закону слова «спостережна рада банку» замінити словами «рада банку» у всіх числах та відмінках.
 
-13- Національний банк України
Пункт 6 статті 1 розділу І проекту пропонуємо викласти в такій редакції:
«у тексті Закону України «Про банки і банківську діяльність» слова «спостережна рада банку», «правління (рада директорів)» та «служба внутрішнього аудиту» замінити відповідно словами «рада банку», «правління» та «підрозділ внутрішнього аудиту» у відповідних числах та відмінках».
 
Враховано   8. У тексті Закону слова «спостережна рада банку», «правління (рада директорів)» та «служба внутрішнього аудиту» замінити відповідно словами «рада банку», «правління» та «підрозділ внутрішнього аудиту» у відповідному відмінку.
6. У статті 69:
частину другу після слів «від банку» доповнити словами «банківської групи»;
абзац перший частини третьої після слова «банків» доповнити словами «банківських груп».
7. Частину п’яту статті 71 після слів «уповноваженим Національним банком України особам» доповнити словами «доступ до системи автоматизації банківських операцій, а також».
 
    -14- Національний банк України
Пропонуємо доповнити проект змінами до статті 69 Закону України «Про банки і банківську діяльність»:
«у статті 69:
частину другу після слів «від банку» доповнити словами «банківської групи»;
абзац перший частини третьої після слова «банків» доповнити словами «банківських груп».»
 
Враховано Зазначені зміни пропонуються з метою уточнення вимог статті.   
    -15- Національний банк України
Пропонуємо доповнити проект змінами до статті 71 Закону України «Про банки і банківську діяльність»:
«частину п’яту статті 71 після слів «уповноваженим Національним банком України особам» доповнити словами «доступ до системи автоматизації банківських операцій, а також».
 
Враховано Уточнення з метою забезпечення виконання наглядових функцій Національного банку України.   
140. ІІ. Прикінцеві положення
 
   ІІ. Прикінцеві положення
 
141. 1. Цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування.
 
   1. Цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування.
 
142. 2. Банки зобов’язані протягом шести місяців з дня опублікування цього Закону привести свою діяльність у відповідність до вимог цього Закону і внести відповідні зміни до статуту та інших внутрішніх документів банку.
 
-16- Національний банк України
У розділі ІІ. Прикінцеві положення проекту:
у пункті 2 слово «опублікування» замінити словами «набрання чинності»;
у пункті 3 слово «п’ятимісячний» замінити словом «шестимісячний».
 
Враховано Виконання вимог законів має здійснюватись після набрання ними чинності.  2. Банки зобов’язані протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом привести свою діяльність у відповідність з вимогами цього Закону і внести відповідні зміни до статуту та інших внутрішніх документів банку.
 
143. 3. Національному банку України в п’ятимісячний строк із дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідність до вимог цього Закону.

   3. Національному банку України у шестимісячний строк з дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.