Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання (Друге читання)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. |
Проект |
Проект |
||
1. |
ЗАКОН УКРАЇНИ |
ЗАКОН УКРАЇНИ |
||
2. |
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання |
Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання |
||
3. |
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: |
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: |
||
4. |
1.Внести до Закону України «Про дошкільну освіту» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 49, ст. 259) такі зміни: |
І. Внести зміни до таких законів України: 1. У частині третій статті 12 Закону України «Про дошкільну освіту» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 49, ст. 259): |
||
5. |
до частини третьої статті 12 додати частину четверту такого змісту: «Для всіх типів дошкільних навчальних закладів при реалізації права дітей на дошкільну освіту, враховуються особливі освітні потреби у навчанні кожної дитини, в тому числі дітей з інвалідністю, та відповідно, впроваджуються принципи інклюзивного навчання». |
-1- Гриневич Л.М. Сушкевич В.М. Мірошниченко Ю.Р. Пункт 1 Розділу І законопроекту викласти в такій редакції: «після абзацу першого частини третьої статті 12 внести новий абзац такого змісту: «Для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно-розвиткової роботи при дошкільних навчальних закладах можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами», відповідно абзаци другий-четвертий вважати абзацами третім-п’ятим; у абзаці третьому частини третьої статті 12 після слова «організації» виключити слово «ранньої», а після слів «загальноосвітніх санаторних школах (школах-інтернатах)» додати слова «навчально-реабілітаційних центрах» і далі за текстом; частину третю статті 12 доповнити абзацом такого змісту: «У всіх типах дошкільних навчальних закладів при реалізації права дітей на дошкільну освіту враховуються особливі освітні потреби у навчанні і вихованні кожної дитини, в тому числі дітей з особливими освітніми потребами відповідно до принципів інклюзивної освіти». | Враховано |
1) після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту: «Для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно-розвиткової роботи у складі дошкільних навчальних закладах можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами». У зв’язку з цим абзаци другий - четвертий вважати відповідно абзацами третім - п’ятим; 2) в абзаці третьому слово «ранньої» виключити, а після слів «загальноосвітніх санаторних школах (школах-інтернатах)» доповнити словами «навчально-реабілітаційних центрах»; 3) доповнити абзацом шостим такого змісту: «У всіх типах дошкільних навчальних закладів при реалізації права дітей на дошкільну освіту враховуються особливі освітні потреби у навчанні і вихованні кожної дитини, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами відповідно до принципів інклюзивної освіти». |
6. |
2. Внести до Закону України «Про загальну середню освіту» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999 р., № 28, ст. 230) такі зміни: |
-2- Шаров І.Ф. Пункт 1 розділу Ізаконопроекту викласти в такій редакції: «Внести зміни до таких законодавчих актів: 1. Доповнити частину третю статті 14 Закону України «Про дошкільну освіту» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 49, ст.. 259) абзацом такого змісту: «Для всіх типів дошкільних навчальних закладів при реалізації права дітей на дошкільну освіту, враховуються особливі освітні потреби у навчанні кожної дитини, в тому числі дітей з інвалідністю». | Відхилено |
2. У Законі України «Про загальну середню освіту» (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 28, ст. 230): |
7. |
у статті 6 частину першу після слів «незалежно від раси, кольору шкіри» доповнити словами «функціональних обмежень здоров’я»; |
-3- Шаров І.Ф. Абзац перший пункту 2 розділу Ізаконопроекту виключити, а саме: «у статті 6 частину першу після слів «незалежно від раси, кольору шкіри» доповнити словами «функціональних обмежень здоров’я». | Відхилено |
1) частину першу статті 6 після слів «незалежно від раси, кольору шкіри» доповнити словами «особливостей інтелектуального, соціального і фізичного розвитку особистості»; |
-4- Гриневич Л.М. Сушкевич В.М. Абзац перший пункту 2 розділу Ізаконопроекту викласти в такій редакції: «частину першу статті 6 після слів «незалежно від раси, кольору шкіри» доповнити словами «особливостей інтелектуального, соціального і фізичного розвитку особистості»; | Враховано | |||
8. |
у статті 9 частину третю після слів «спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами» доповнити словами «в тому числі з частковим або повним утриманням за рахунок держави дітей, які потребують соціальної допомоги»; |
-5- Шаров І.Ф. Абзац другий пункту 2 розділу Ізаконопроекту виключити, а саме: «у статті 9 частину третю після слів «спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами» доповнити словами «в тому числі з частковим або повним утриманням за рахунок держави дітей, які потребують соціальної допомоги». | Враховано | |
9. |
у статті 21 частину третю доповнити абзацом другим такого змісту: «Діти з особливими освітніми потребами забезпечуються безплатним гарячим харчуванням протягом усього періоду навчання у загальноосвітньому навчальному закладі»; |
-6- Гриневич Л.М. Сушкевич В.М. Абзац третій пункту 2 розділу Ізаконопроекту викласти в такій редакції: «у статті 21 частину третю доповнити абзацом другим такого змісту: «Діти з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних і спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів, забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням протягом усього періоду навчання у загальноосвітньому навчальному закладі». | Враховано |
2) частину третю статті 21 доповнити абзацом другим такого змісту: «Діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів, забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням протягом усього періоду навчання у загальноосвітньому навчальному закладі»; |
10. |
у статті 25 частину першу абзац дев’ятий після слів «вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату) доповнити словами: «та вихователя (асистента вчителя) класів з інклюзивним навчанням у загальноосвітніх навчальних закладах». |
-7- Шаров І.Ф. Абзац п’ятий пункту 2 розділу Ізаконопроекту викласти в такій редакції: 4) доповнити абзац десятий частини першої статті 25 після слів «вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату)» словами «та асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням». | Враховано редакційно |
3) абзац десятий частини першої статті 25 після слів «вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату)» доповнити словами «та асистента вчителя інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів». |
11. |
ІІ Прикінцеві положення |
-8- Гриневич Л.М. Сушкевич В.М. Абзац п’ятий пункту 2 розділу Ізаконопроекту викласти в такій редакції: «у статті 25 частину першу абзац четвертий після слів «вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату) доповнити словами: «та асистента вчителя інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів». | Враховано |
ІІ. Прикінцеві положення |
12. |
1.Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року. |
-9- Гриневич Л.М. Сушкевич В.М. Пункт 1 розділу ІІ викласти в такій редакції: «1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2015 року». | Враховано |
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2015 року. |
13. |
2.Кабінету Міністрів України у тримісячний термін після набрання чинності цим Законом: |
2. Кабінету Міністрів України вжити заходів щодо приведення у відповідність із цим Законом підзаконних нормативно-правових актів, забезпечивши набрання ними чинності одночасно з набранням чинності цим Законом шляхом: |
||
14. |
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; |
приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом; |
||
15. |
забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону. |
забезпечення приведення нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом. |