Кількість абзаців - 145 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо емісії цінних паперів (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ПРОЕКТ
Закон України
 
   ПРОЕКТ
Закон України
 
1. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо емісії цінних паперів
 
-1- Єдін О.Й.
Пропонується уточнити назву законопроекту, доповнивши її після слова "емісії" словами "обігу та обліку".
Також слід внести до законопроекту необхідні техніко-юридичні виправлення та редакційні уточнення, узгодивши текст з правилами нормопроектувальної техніки.
 
Враховано Аналогічні зауваження висловлювались Головним науково-експертним управлінням  Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо емісії, обігу та обліку цінних паперів
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
3. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
4. 1. У Господарському кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 18-22, ст. 144):
 
   1. У тексті Господарського кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 18-22,
 
5. 1) у другому реченні частини другої статті 163 слова "облігації підприємств" замінити словами "корпоративні облігації";
 
   ст. 144) слова "облігації підприємств" у всіх відмінках замінити словами "корпоративні облігації" у відповідному відмінку.
 
6. 2) у статті 164:
 
      
7. у частині першій слова "облігації підприємства" замінити словами "корпоративні облігації";
 
      
8. у частинах другій і третій слова "облігацій підприємства" замінити словами "корпоративних облігацій".
 
      
9. 2. У частині третій статті 4 Закону України "Про інвестиційну діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 1991 р., № 47, ст. 646; 2010 р., № 34, ст. 486; 2011 р., № 51, ст. 578; 2012 р., № 36, ст. 416) слова "облігацій підприємств" замінити словами "корпоративних облігацій".
 
-2- Святаш Д.В.
Пропоную зміни, передбачені пунктом 2 розділу І, викласти в такій редакції:
"слова "цільових облігацій підприємств" замінити словами "корпоративних цільових облігацій".
 
Враховано   2. У частині третій статті 4 Закону України "Про інвестиційну діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 1991 р., № 47, ст. 646; 2010 р., № 34, ст. 486; 2011 р., № 51, ст. 578; 2012 р., № 36, ст. 416) слова "цільових облігацій підприємств" замінити словами "корпоративних цільових облігацій".
 
10. 3. У пункті 1 частини першої статті 8 Закону України "Про аудиторську діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 44, ст. 432; 2011 р., № 44, ст. 462) слова "підприємств - емітентів облігацій" замінити словами "юридичних осіб - емітентів корпоративних облігацій".
 
-3- Єдін О.Й.
Пропонується доповнити законопроект такими змінами до Закону України "Про аудиторську діяльність", які будуть узгоджувати його положення з відповідними нормами Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок:
"статтю 21 після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:
"У разі наявності в проспекті емісії цінних паперів недостовірної інформації аудитор, який підписав такий проспект емісії, несе субсидіарну відповідальність за шкоду, заподіяну емітентом інвестору".
 
Враховано Аналогічні зауваження висловлювались Головним науково-експертним управлінням  7. У Законі України "Про аудиторську діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 44, ст. 432; 2011 р., № 44, ст. 462):
1) у пункті 1 частини першої статті 8 слова "підприємств – емітентів облігацій" замінити словами "юридичних осіб – емітентів корпоративних облігацій";
2) статтю 21 після частини другої доповнити новою частиною такого змісту:
"У разі наявності у проспекті емісії цінних паперів недостовірної інформації аудитор, який підписав такий проспект емісії, несе субсидіарну відповідальність за шкоду, заподіяну емітентом інвестору".
У зв’язку з цим частину третю вважати частиною четвертою.
 
11. 4. У частині четвертій статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 40, ст. 365; 2006 р., № 26, ст. 210; 2011 р., № 36, ст. 362, № 45, ст. 484; 2012 р., № 36, ст. 420) слова "облігацій підприємств" замінити словами "корпоративних облігацій".
 
   3. В абзаці першому частини четвертої статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 40, ст. 365; 2006 р., № 26, ст. 210; 2011 р., № 36, ст. 362, № 45, ст. 484; 2012 р., № 36, ст. 420) слова "облігацій підприємств" замінити словами "корпоративних облігацій".
 
12. 5. У пункті 8 частини першої статті 49 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 47-48, ст. 372; 2006 р., № 13, ст. 110; 2012 р., № 12-13, ст. 82, № 37, ст. 443) слова "облігації підприємств" замінити словами "корпоративні облігації".
 
   4. У пункті 8 частини першої статті 49 Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 47-48, ст. 372; 2006 р., № 13, ст. 110; 2012 р., № 12-13, ст. 82, № 37, ст. 443) слова "облігації підприємств" замінити словами "корпоративні облігації".
 
13. 6. У пункті 8 частини першої статті 88 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 49, № 51, ст. 376; 2012 р., № 12-13, ст. 82) слова "облігації підприємств" замінити словами "корпоративні облігації".
 
   5. У пункті 8 частини першої статті 88 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 49–51, ст. 376; 2012 р., № 12-13, ст. 82) слова "облігації підприємств" замінити словами "корпоративні облігації".
 
14. 7. У Законі України "Про цінні папери та фондовий ринок" (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 31, ст. 268; 2008 р., № 50-51, ст. 384; 2009 р., № 17, ст. 236, № 49, ст. 733; 2010 р., № 38, ст. 505; 2011 р., № 10, ст. 65, № 43, ст. 447, № 51, ст. 578; 2012 р., № 7, ст. 53, № 27, ст. 285, із змінами, внесеними законами України від 4 липня 2012 року № 5034-VІ і № 5042-VІ та від 6 липня 2012 року № 5178-VІ):
 
   6. У Законі України "Про цінні папери та фондовий ринок" (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 31, ст. 268; 2008 р., № 50-51, ст. 384; 2009 р., № 17, ст. 236, № 49, ст. 733; 2010 р., № 38, ст. 505; 2011 р., № 10, ст. 65, № 43, ст. 447, № 51, ст. 578; 2012 р., № 7, ст. 53, № 27, ст. 285; 2013 р., № 23, ст. 222, № 39, ст. 517 із змінами, внесеними Законом України № 1586-VІІ від 4 липня 2014 року):
 
15. 1) доповнити частину першу статті 1 пунктами 5-1 і 17-1 такого змісту:
 
   1) частину першу статті 1 доповнити пунктами 5-1 і 17-1 такого змісту:
 
16. "5-1) значний правочин емітента корпоративних облігацій - правочин, що вчиняється емітентом корпоративних облігацій, якщо ринкова вартість майна (робіт, послуг), що є його предметом, становить 10 і більше відсотків вартості активів емітента за даними останньої річної фінансової звітності; ";
 
-4- Єдін О.Й.
Абзац другий підпункту 1 пункту 7 після слів "емітентом корпоративних облігацій" доповнити словами " (крім правочину з розміщення акціонерних товариством власних акцій)".
 
Враховано Визначення узгоджується із аналогічним терміном у пункті 4 частини першої статті 1 Закону України "Про акціонерні товариства"  "5-1) значний правочин емітента корпоративних облігацій – правочин, що вчиняється емітентом корпоративних облігацій (крім правочину з розміщення акціонерним товариством власних акцій), якщо ринкова вартість майна (робіт, послуг), що є його предметом, становить 10 і більше відсотків вартості активів емітента за даними останньої річної фінансової звітності";
 
    -5- Різаненко П.О.
У пункті 5-1 частини першої статті 1 слова «становить 10 і більше» замінити словами «перевищує 25».
 
Відхилено Термін "значний правочин" повністю відповідає аналогічному визначенню у пункті 4 частини першої статті 1 Закону України "Про акціонерні товариства"   
17. "17-1) реструктуризація заборгованості емітента перед власниками корпоративних облігацій - зміна умов виконання зобов’язань, визначених проспектом емісії корпоративних облігацій, у разі настання дефолту за корпоративними облігаціями відповідного випуску; ";
 
-6- Єдін О.Й.
З метою уніфікації усіх облігацій, врахування пропозицій Головного науково-експертного управління та узгодження даного проекту із законами, ухваленими після його подання, зокрема, Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" щодо емісії облігацій міжнародних фінансових організацій від 4 липня 2013 року, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання негативному впливу на стабільність банківської системи" від 4 липня 2014 року тощо, пропонується доповнити проект такими змінами Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок":
"1) у пункті 2 частини п’ятої статті 3:
абзац перший після слів "відповідно до зобов’язання" доповнити словами "а також інші права власника та зобов’язання емітента, визначені законом";
підпункт "є" виключити".
2) у статті 7:
частини другу доповнити новими абзацами такого змісту:
"Облігації за формою випуску можуть бути на пред'явника або іменні.
Облігації в залежності від їх емітента можуть бути державними облігаціями України, облігаціями місцевих позик, облігаціями міжнародних фінансових організацій та корпоративними облігаціями.
Облігації в залежності від строку їх обігу можуть бути:
довгостроковими – зі строком обігу понад п'ять років;
середньостроковими - зі строком обігу від одного до п'яти років;
короткостроковими - зі строком обігу до одного року";
у частині третій:
абзац перший викласти в такій редакції:
"Облігації в залежності від способу виконання зобов’язань (сплати доходу) можуть бути відсотковими, цільовими або дисконтними".
 
Враховано Дана поправка узгоджує загальне визначення боргових цінних паперів у частині права власників корпоративних облігацій на участь в управлінні емітентом, дозволяє об’єднати усі облігації юридичних осіб під категорією корпоративних облігацій, а також чітко встановлює загальні ознаки облігацій різного виду.  "17-1) реструктуризація заборгованості емітента перед власниками корпоративних облігацій - зміна умов виконання зобов’язань, визначених проспектом емісії корпоративних облігацій, у разі настання дефолту за корпоративними облігаціями відповідного випуску";
2) у пункті 2 частини п’ятої статті 3:
перше речення абзацу першого доповнити словами "а також інші права власника та зобов’язання емітента, визначені законом";
підпункт "є" виключити;
3) у статті 7:
частину другу доповнити шістьма абзацами такого змісту:
"Облігації за формою випуску можуть бути на пред'явника або іменні.
Облігації залежно від їх емітента можуть бути державними облігаціями України, облігаціями місцевих позик, облігаціями міжнародних фінансових організацій та корпоративними облігаціями.
Облігації залежно від строку їх обігу можуть бути:
довгостроковими – із строком обігу понад п'ять років;
середньостроковими – із строком обігу від одного до п'яти років;
короткостроковими – із строком обігу до одного року";
абзац перший частини третьої викласти в такій редакції:
"3. Облігації залежно від способу виконання зобов’язань (сплати доходу) можуть бути відсотковими, цільовими або дисконтними";
 
18. 2) у статті 8:
 
   4) у статті 8:
 
19. частину першу викласти в такій редакції:
 
   частину першу викласти в такій редакції:
 
20. "1. Корпоративні облігації - облігації, емітентом яких є юридична особа.
 
-7- Святаш Д.В.
Пропоную у абзаці третьому пункту 2 частини сьомої розділу І після слів «Корпоративні облігації – « доповнити словом «іменні».
 
Враховано   "1. Корпоративні облігації – іменні облігації, емітентом яких є юридична особа.
 
21. Корпоративні облігації можуть бути інфраструктурними та біржовими.
 
-8- Єдін О.Й.
З метою уточнення визначення різних підвидів корпоративних облігацій пропонується абзац четвертий підпункту 2 пункту 7 замінити абзацами такого змісту:
"Корпоративні облігації, емісія та обіг яких пов’язані з виконанням особливих вимог, передбачених цим Законом та проспектом їх емісії, належать до корпоративних облігацій таких особливих видів:
1) інфраструктурні;
2) концесійні;
3) біржові.
В проспекті емісії корпоративних облігацій особливого виду повинно бути зазначено належність до відповідного особливого виду".
 
Враховано Дана поправка класифікує особливі види корпоративних облігацій, детальне визначення яких наводиться у відповідних нормах  Корпоративні облігації, емісія та обіг яких пов’язані з виконанням особливих вимог, передбачених цим Законом та проспектом їх емісії, належать до корпоративних облігацій таких особливих видів:
1) інфраструктурні;
2) концесійні;
3) біржові.
У проспекті емісії корпоративних облігацій особливого виду повинна зазначатися належність до відповідного особливого виду.
 
    -9- Бондарєв К.А.
Різаненко П.О.
Абзац другий частини першої статті 8 викласти у такій редакції: «Корпоративні облігації можуть бути інфраструктурними, біржовими та позабіржовими».
 
Враховано частково в редакції, запропонованій Комітетом   
    -10- Воропаєв Ю.М.
Речення абзацу другого частини першої статті 8 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", що пропонується законопроектом у новій редакції, викласти в такій редакції:
"Корпоративні облігації можуть бути біржовими та позабіржовими".
 
Враховано частково в редакції, запропонованій Комітетом   
    -11- Фаєрмарк С.О.
Абзац четвертий підпункту 2 пункту 7 розділу І викласти в наступній редакції:
"Корпоративні облігації можуть бути інфраструктурними, біржовими та інших видів, передбачених цим Законом".
 
Враховано редакційно    
22. Корпоративні облігації розміщуються юридичними особами тільки після повної сплати свого статутного (складеного) капіталу.
 
   Корпоративні облігації розміщуються юридичними особами тільки після повної сплати свого статутного (складеного) капіталу.
 
23. Корпоративні облігації підтверджують зобов’язання емітента за ними та не дають право на участь в управлінні емітентом, крім випадків, передбачених законодавством.";
 
-12- Єдін О.Й.
В абзаці шостому підпункту 2 пункту 7 слово "законодавством" замінити словом "законом".
 
Враховано Термін "законодавство" нечіткий та охоплює невизначену кількість нормативних актів  Корпоративні облігації підтверджують зобов’язання емітента за ними та не дають право на участь в управлінні емітентом, крім випадків, передбачених законом";
 
24. частину четверту доповнити реченням такого змісту: "Якщо у статутному капіталі акціонерного товариства - емітента корпоративних облігацій є корпоративні права держави, то рішення про конвертацію облігацій в акції такого товариства приймається з урахуванням Закону України "Про управління об’єктами державної власності".";
 
-13- Єдін О.Й.
З метою узгодження даного проекту із Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання негативному впливу на стабільність банківської системи" від 4 липня 2014 року пропонується доповнити проект такими змінами Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок":
"у статті 8- 2:
1) доповнити частиною першою такого змісту:
"1. Облігації Фонду гарантування вкладів фізичних осіб – корпоративні облігації, особливості емісії та обігу яких встановлюються цією статтею".
У зв’язку з цим частини першу - дев’яту вважати відповідно частинами другою – десятою;
2) доповнити новою частиною такого змісту:
"11. Положення статей 8-5 та 8-6 цього Закону не поширюються на облігації Фонду гарантування вкладів фізичних осіб".
 
Враховано Уточнюється редакція нової статті 8- 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" щодо облігацій Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у частині віднесення їх до особливого виду корпоративних облігацій  частину четверту доповнити реченням другим такого змісту: "Якщо у статутному капіталі акціонерного товариства – емітента корпоративних облігацій є корпоративні права держави, рішення про конвертацію облігацій в акції такого товариства приймається з урахуванням Закону України "Про управління об’єктами державної власності";
5) у статті 8-2:
доповнити новою частиною першою такого змісту:
"1. Облігації Фонду гарантування вкладів фізичних осіб – корпоративні облігації, особливості емісії та обігу яких встановлюються цією статтею".
У зв’язку з цим частини першу - дев’яту вважати відповідно частинами другою – десятою;
доповнити частиною одинадцятою такого змісту:
"11. Положення статей 8-5 та 8-6 цього Закону не поширюються на облігації Фонду гарантування вкладів фізичних осіб";
 
25. 3) доповнити Закон статтями 8-2-8-5 такого змісту:
 
   6) доповнити статтями 8-3-8-6 такого змісту:
 
26. "Стаття 8-2. Інфраструктурні облігації
 
   "Стаття 8-3. Інфраструктурні облігації
 
27. 1. Інфраструктурні облігації - корпоративні облігації, що розміщуються з метою залучення грошей, призначених для будівництва та/або відновлення (реконструкції, модернізації) об’єктів, які здійснюються відповідно до договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства, істотною умовою якого передбачена емісія таких облігацій.
 
   1. Інфраструктурні облігації – корпоративні облігації, що розміщуються з метою залучення грошей, призначених для будівництва та/або відновлення (реконструкції, модернізації) об’єктів, які здійснюються відповідно до договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства, істотною умовою якого передбачена емісія таких облігацій.
 
28. У разі коли в рамках державно-приватного партнерства укладається договір про концесію, істотною умовою якого передбачена емісія інфраструктурних облігацій, такі облігації є концесійними.
 
   У разі якщо в рамках державно-приватного партнерства укладається договір про концесію, істотною умовою якого передбачена емісія інфраструктурних облігацій, такі облігації є концесійними.
 
29. Інфраструктурні облігації можуть бути лише відсотковими або дисконтними.
 
   Інфраструктурні облігації можуть бути лише відсотковими або дисконтними.
 
30. 2. У разі коли за договором, укладеним в рамках державно-приватного партнерства, на стороні приватного партнера виступають декілька осіб, емітентом інфраструктурних облігацій може бути лише один приватний партнер, який здійснює функцію з будівництва та/або відновлення (реконструкції, модернізації) об’єктів відповідно до такого договору.
 
   2. У разі якщо за договором, укладеним в рамках державно-приватного партнерства, на стороні приватного партнера виступають декілька осіб, емітентом інфраструктурних облігацій може бути лише один приватний партнер, який здійснює функцію з будівництва та/або відновлення (реконструкції, модернізації) об’єктів відповідно до цього договору.
 
31. 3. Порядок та вимоги щодо емісії, обігу, погашення та реалізації прав за інфраструктурними облігаціями встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
-14- Фаєрмарк С.О.
В абзаці 7 підпункту 3 пункту 7 розділу І законопроекту після слів "Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку" доповнити словами "з урахуванням положень цього Закону".
 
Враховано по суті в редакції Комітету НКЦПФР керується не лише виключно Законом "Про цінні папери та фондовий ринок"  3. Порядок та вимоги щодо емісії, обігу, погашення та реалізації прав за інфраструктурними облігаціями встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку відповідно до закону.
 
32. Стаття 8-3. Біржові облігації
 
-15- Воропаєв Ю.М.
Назву статті 8-3 викласти в такій редакції: "Стаття 8-3. Біржові та позабіржові корпоративні облігації"
 
Враховано частково   Стаття 8-4. Біржові корпоративні облігації
 
33. 1. Корпоративні облігації вважаються біржовими за умови дотримання усіх таких вимог:
 
   1. Корпоративні облігації вважаються біржовими за умови дотримання усіх таких вимог:
 
34. 1) емісія облігацій здійснюється шляхом публічного розміщення;
 
   1) емісія облігацій здійснюється шляхом публічного розміщення;
 
35. 2) акції емітента біржових облігацій (для акціонерних товариств) перебувають в біржовому реєстрі фондової біржі, на якій здійснюється розміщення та яка здійснює допуск біржових облігацій до торгівлі;
 
-16- Фаєрмарк С.О.
Абзац 11 підпункту 3 пункту 7 розділу І законопроекту після слова у дужках "для" доповнити словом "публічних".
 
Враховано   2) акції емітента біржових облігацій (для публічних акціонерних товариств) перебувають у біржовому реєстрі фондової біржі, на якій здійснюється розміщення та яка здійснює допуск біржових облігацій до торгівлі;
 
    -17- Бондарєв К.А.
Пункт другий частини першої статті 8-3 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» викласти в такій редакції: «Акції емітента біржових облігацій (для акціонерних товариств) перебувають в реєстрі однієї з фондових бірж».
 
Відхилено біг як акцій, так і облігацій одного емітента на одній біржі є передумовою консолідації корпоративної та біржової історії емітента, що дозволяє зменшити ризикованість та вартість залучення коштів через біржу. Натомість, саме для біржових облігацій відповідно до проекту буде передбачено певні преференційні умови емісії, обігу та погашення, що зробить цей інвестиційний інструмент більш привабливим   
    -18- Різаненко П.О.
Пункт 2 частини першої статті 8-3 виключити.
 
Відхилено Аргументація збігається із обґрунтуванням відхилення поправки 17   
36. 3) корпоративні облігації принаймні одного випуску емітента біржових облігацій, строк обігу яких не закінчився, перебувають в біржовому реєстрі фондової біржі, на якій здійснюється розміщення та яка здійснює допуск біржових облігацій до торгівлі;
 
-19- Різаненко П.О.
Пункт 3 частини першої статті 8-3 виключити.
 
Відхилено Аргументація аналогічна із обґрунтуванням відхилення поправки 17  3) корпоративні облігації принаймні одного випуску емітента біржових облігацій, строк обігу яких не закінчився, перебувають у біржовому реєстрі фондової біржі, на якій здійснюється розміщення та яка здійснює допуск біржових облігацій до торгівлі;
 
    -20- Фаєрмарк С.О.
Абзац 12 підпункту 3 пункту 7 розділу І законопроекту після слів «емітента біржових облігацій» доповнити словами у дужках " (у випадку якщо емітентом вже здійснювалось розміщення біржових облігацій)".
 
Відхилено Аргументація аналогічна із обґрунтуванням відхилення поправки 17 Біржова історія емітента повинна враховуватись під час прийняття інвестиційних рішень.   
37. 4) емітент, уповноважений орган якого прийняв рішення про розміщення біржових облігацій, на день прийняття такого рішення існує не менше трьох років;
 
   4) емітент, уповноважений орган якого прийняв рішення про розміщення біржових облігацій, на день прийняття такого рішення існує не менше трьох років;
 
38. 5) строк обігу облігацій не перевищує трьох років;
 
-21- Бондарєв К.А.
Святаш Д.В.
Пункт 5 частини першої статті 8-3 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» викласти в такій редакції: «Строк обігу облігацій не перевищує п’яти років».
 
Враховано   5) строк обігу облігацій не перевищує п’яти років;
 
    -22- Різаненко П.О.
Пункт 5 частини першої статті 8-3 виключити.
 
Відхилено Біржові облігації не можуть бути довгостроковими, оскільки це зменшує їх інвестиційну привабливість   
39. 6) облігації є відсотковими або дисконтними.
 
-23- Воропаєв Ю.М.
Доповнити частину першу статті 8-3 абзацом такого змісту:
"В усіх інших випадках корпоративні облігації вважаються позабіржовими".
 
Відхилено Запровадження додаткових термінів є недоцільним, оскільки ті облігації, які не є біржовими, для яких встановлюються певні преференційні особливості, відносяться до звичайних корпоративних облігацій, до яких застосовуються загальні норми Закону щодо облігацій  6) облігації є відсотковими або дисконтними.
 
40. 2. Порядок емісії, обігу, а також оформлення і депонування глобального сертифіката та тимчасового глобального сертифіката біржових облігацій встановлюється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
   2. Порядок емісії, обігу, а також оформлення і депонування глобального сертифіката та тимчасового глобального сертифіката біржових облігацій встановлюється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
41. Допуск біржових облігацій до торгівлі на фондовій біржі здійснюється у порядку, встановленому нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та правилами фондової біржі.
 
   Допуск біржових облігацій до торгівлі на фондовій біржі здійснюється в порядку, встановленому нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку і правилами фондової біржі.
 
42. Особливості застосування статей 28-36 цього Закону при емісії та обігу біржових облігацій встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
   Особливості застосування статей 28-36 цього Закону в процесі емісії та під час обігу біржових облігацій встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
43. 3. Обіг біржових облігацій до їх повної оплати та завершення розміщення забороняється.
 
   3. Обіг біржових облігацій до їх повної оплати та завершення розміщення забороняється.
 
44. Власники біржових облігацій мають право пред’явити біржові облігації до дострокового погашення у випадку, якщо всі акції та облігації емітента біржових облігацій виключені з біржового реєстру на фондовій біржі, на якій здійснено розміщення та яка здійснила допуск біржових облігацій до торгівлі (крім випадків делістингу облігацій у зв’язку із закінченням строку їх обігу).
 
-24- Фаєрмарк С.О.
В абзаці 20 підпункту 3 пункту 7 розділу І законопроекту після слів "якщо всі акції та" доповнити словом у дужках " (або)".
 
Враховано редакційно   Власники біржових облігацій мають право пред’явити біржові облігації до дострокового погашення у разі, якщо акції та/або облігації емітента біржових облігацій виключені з біржового реєстру на фондовій біржі, на якій здійснено розміщення та яка здійснила допуск біржових облігацій до торгівлі (крім випадків делістингу облігацій у зв’язку із закінченням строку їх обігу).
 
    -25- Різаненко П.О.
Абзац другий частини третьої статті 8-3 викласти у такій редакції:
«Власники біржових облігацій мають право пред’явити біржові облігації до дострокового погашення у випадку, якщо ці облігації емітента біржових облігацій виключені з біржового реєстру на фондовій біржі, на якій здійснено розміщення та яка здійснила допуск біржових облігацій до торгівлі (крім випадків делістингу облігацій у зв’язку із закінченням строку їх обігу)».
 
Враховано частково в редакції, що запропонована Комітетом   
    -26- Бондарєв К.А.
Доповнити Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок» статтею 8-4 наступного змісту:
«Стаття 8-4. Позабіржові облігації
1. Юридична особа має право випускати корпоративні позабіржові облігації за таких умов:
1) емісія облігацій здійснюється шляхом публічного або приватного розміщення;
2) загальний обсяг всіх випусків емітента корпоративних облігацій, строк обігу яких не закінчився, не перевищує двократного розміру власного капіталу емітента;
3) емітент, уповноважений орган якого прийняв рішення про розміщення позабіржових облігацій, на день прийняття такого рішення існує не менше трьох років;
4) строк обігу облігацій не перевищує трьох років;
6) облігації є відсотковими або дисконтними.
2. Порядок емісії, обігу, а також оформлення і депонування глобального сертифіката та тимчасового глобального сертифіката позабіржових облігацій встановлюється Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Особливості застосування статей 28—36 цього Закону при емісії та обігу позабіржових облігацій встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
3. Обіг позабіржових облігацій до їх повної оплати та завершення розміщення забороняється».
Відповідні статті проекту 8-4, 8-5 вважати статтями 8-5, 8-6.
 
Відхилено едоцільно запроваджувати такий новий вид облігацій, як позабіржові. У законопроекті передбачено врегулювання емісії та обігу корпоративних облігацій особливого виду – біржових та інфраструктурних, які мають особливості. Емісія та обіг звичайних корпоративних облігацій, які не мають специфічних особливостей, здійснюється на загальних підставах, передбачених Законом для корпоративних облігацій.   
    -27- Різаненко П.О.
Доповнити Закон статтею 8-4 такого змісту:
«Стаття 8-4. Позабіржові облігації.
Корпоративні облігації вважаються позабіржовими за умови дотримання усіх таких вимог:
емісія облігацій здійснюється шляхом приватного розміщення;
акції емітента позабіржових облігацій не перебувають в біржовому реєстрі фондової біржі.
облігації є відсотковими або дисконтними».
Слова та цифри: «стаття 8-4» та «стаття 8-5» замінити словами та цифрами: «стаття 8-5» та «стаття 8-6» відповідно.
 
Відхилено Обґрунтування є аналогічним як до поправок 23 і 26   
45. Стаття 8-4. Загальні збори власників корпоративних облігацій
 
   Стаття 8-5. Загальні збори власників корпоративних облігацій
 
46. 1. Загальні збори власників корпоративних облігацій є тимчасовим органом, що здійснює захист прав власників корпоративних облігацій відповідно до компетенції, визначеної цим Законом.
 
   1. Загальні збори власників корпоративних облігацій є тимчасовим органом, що здійснює захист прав власників корпоративних облігацій відповідно до компетенції, визначеної цим Законом.
 
47. 2. До компетенції загальних зборів власників корпоративних облігацій належить:
 
   2. До компетенції загальних зборів власників корпоративних облігацій належить:
 
48. 1) погодження рішення емітента щодо вчинення ним значних правочинів у випадку настання дефолту за корпоративними облігаціями та в інших випадках, визначених проспектом емісії;
 
   1) погодження рішення емітента щодо вчинення ним значних правочинів у разі настання дефолту за корпоративними облігаціями та в інших випадках, визначених проспектом емісії;
 
49. 2) прийняття рішення про пред’явлення або про відмову від пред’явлення вимоги про дострокове виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями;
 
   2) прийняття рішення про пред’явлення або відмову від пред’явлення вимоги про дострокове виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями;
 
50. 3) погодження умов реструктуризації заборгованості емітента перед власниками корпоративних облігацій;
 
   3) погодження умов реструктуризації заборгованості емітента перед власниками корпоративних облігацій;
 
51. 4) погодження змін до проспекту емісії корпоративних облігацій;
 
   4) погодження змін до проспекту емісії корпоративних облігацій;
 
52. 5) вирішення інших питань, що належать до компетенції загальних зборів власників корпоративних облігацій, передбачених нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або проспектом емісії корпоративних облігацій.
 
-28- Святаш Д.В.
Пропоную у абзаці двадцять восьмому пункту 3 частини сьомої розділу І після слів «актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку», доповнити словом та символом «та/».
Також, пропоную доповнити частину другу нової статті 8-4 новим пунктом 5 такого змісту:
«5) погодження умов конвертації корпоративних облігацій.».
 
Враховано   5) погодження умов конвертації корпоративних облігацій;
6) вирішення інших питань, що належать до компетенції загальних зборів власників корпоративних облігацій, передбачених нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та/або проспектом емісії корпоративних облігацій.
 
    -29- Воропаєв Ю.М.
У статті 8-4 в пункті п’ятому частини другої слова: "нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або" виключити.
 
Відхилено НКЦПФР повинна мати можливість регулювати діяльність загальних зборів власників облігацій   
53. 3. Власники корпоративних облігацій можуть самостійно пред’явити емітенту корпоративних облігацій вимогу про дострокове виконання зобов’язань за такими облігаціями, якщо протягом місяця після виникнення підстав для пред’явлення такої вимоги загальними зборами власників корпоративних облігацій не прийнято рішення про пред’явлення або про відмову від пред’явлення такої вимоги.
 
-30- Фаєрмарк С.О.
Абзац 29 підпункту 3 пункту 7 розділу І законопроекту викласти в такій редакції:
"Власники корпоративних облігацій, в тому числі у випадку, якщо загальні збори власників корпоративних облігацій не скликались (не було прийнято рішення про їх скликання або такі збори не відбулись), можуть самостійно здійснювати захист своїх прав, що випливають з прав власності щодо таких облігацій".
підпункт 3 пункту 7 розділу І законопроекту після абзацу 29 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Власники корпоративних облігацій можуть самостійно пред’явити емітенту корпоративних облігацій вимогу про дострокове виконання зобов’язань за такими облігаціями у будь-який момент, починаючи з моменту виникнення підстав для пред’явлення подібної вимоги";
абзац тридцятий відповідно вважати абзацом тридцять першим.
 
Враховано частково Поправка не врахована у частині недоцільності зайвого внесення норм щодо загальних прав власників облігацій на захист своїх прав, оскільки відповідні загальні правила вже врегульовані законодавством, а уточнення та розширення зазначених прав передбачено даним законопроектом.  3. Власники корпоративних облігацій можуть самостійно пред’явити емітенту корпоративних облігацій вимогу про дострокове виконання зобов’язань за такими облігаціями, якщо протягом місяця з дня виникнення підстав для пред’явлення такої вимоги загальними зборами власників корпоративних облігацій не прийнято рішення про пред’явлення або відмову від пред’явлення такої вимоги.
 
54. У разі коли емітент корпоративних облігацій не виконав пред’явлену йому вимогу про дострокове виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями, власники корпоративних облігацій можуть самостійно пред’явити особі, яка надала забезпечення за корпоративними облігаціями, вимогу про дострокове виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями.
 
   У разі якщо емітент корпоративних облігацій не виконав пред’явлену йому вимогу про дострокове виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями, власники корпоративних облігацій можуть самостійно пред’явити особі, яка надала забезпечення за корпоративними облігаціями, вимогу про дострокове виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями.
 
55. 4. Реструктуризація заборгованості емітента перед власниками корпоративних облігацій може здійснюватися шляхом:
 
   4. Реструктуризація заборгованості емітента перед власниками корпоративних облігацій може здійснюватися шляхом:
 
56. 1) відстрочки виконання зобов’язання за корпоративними облігаціями;
 
   1) відстрочки виконання зобов’язання за корпоративними облігаціями;
 
57. 2) розстрочки виконання зобов’язання за корпоративними облігаціями;
 
   2) розстрочки виконання зобов’язання за корпоративними облігаціями;
 
58. 3) новації зобов’язання за корпоративними облігаціями;
 
   3) новації зобов’язання за корпоративними облігаціями;
 
59. 4) конвертації корпоративних облігацій в акції емітента.
 
-31- Воропаєв Ю.М.
Пункт четвертий частини четвертої статті 8-4 викласти в такій редакції:
"4) конвертації корпоративних облігацій в акції емітента, якщо це передбачено проспектом емісії".
 
Враховано   4) конвертації корпоративних облігацій в акції емітента, якщо це передбачено проспектом емісії.
 
60. Внесення змін до проспекту емісії, скасування реєстрації випуску, конвертація корпоративних облігацій та новація зобов’язання за корпоративними облігаціями у процесі реструктуризації заборгованості емітента перед власниками корпоративних облігацій здійснюються в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
-32- Фаєрмарк С.О.
Доповнити підпункт 3 пункту 7 розділу І законопроекту після абзацу 36 абзацом 37 наступного змісту:
"Конвертація корпоративних облігацій в акції емітента, якщо емітентом є суб’єкт з державною часткою власності, розмір якої становить 25 або більше відсотків його акцій, здійснюється за рішенням уповноваженого органу з урахуванням вимог Закону України "Про управління об’єктами державної власності".
Абзац 37 вважати абзацом 38.
 
Враховано   Внесення змін до проспекту емісії, скасування реєстрації випуску, конвертація корпоративних облігацій та новація зобов’язання за корпоративними облігаціями у процесі реструктуризації заборгованості емітента перед власниками корпоративних облігацій здійснюються в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Конвертація корпоративних облігацій в акції емітента, якщо емітентом є суб’єкт з державною часткою власності, розмір якої становить 25 або більше відсотків його акцій, здійснюється за рішенням уповноваженого органу з урахуванням вимог Закону України "Про управління об’єктами державної власності".
 
61. 5. З метою представництва і захисту інтересів власників корпоративних облігацій у відносинах з їх емітентом і третіми особами та забезпечення виконання рішень загальних зборів власників корпоративних облігацій загальні збори можуть обрати представника власників корпоративних облігацій. Права і обов’язки представника власників корпоративних облігацій визначаються загальними зборами власників корпоративних облігацій. Вимоги до особи, яка може бути представником власників облігацій, визначаються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
   5. З метою представництва і захисту інтересів власників корпоративних облігацій у відносинах з їх емітентом і третіми особами та забезпечення виконання рішень загальних зборів власників корпоративних облігацій загальні збори можуть обрати представника власників корпоративних облігацій. Права і обов’язки представника власників корпоративних облігацій визначаються загальними зборами власників корпоративних облігацій. Вимоги до особи, яка може бути представником власників корпоративних облігацій, визначаються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
62. 6. Повноваження загальних зборів власників корпоративних облігацій припиняються після виконання емітентом зобов’язань за облігаціями перед усіма власниками корпоративних облігацій або припинення таких зобов’язань у спосіб, визначений загальними зборами власників корпоративних облігацій.
 
-33- Воропаєв Ю.М.
Частину шосту статті 8-4 викласти в такій редакції:
"6. Повноваження загальних зборів власників корпоративних облігацій припиняються після виконання емітентом зобов’язань за облігаціями перед усіма власниками корпоративних облігацій, припинення таких зобов’язань у спосіб, визначений загальними зборами власників корпоративних облігацій, або відповідно до діючого законодавства України".
 
Враховано з технічним редакційним уточненням  6. Повноваження загальних зборів власників корпоративних облігацій припиняються після виконання емітентом зобов’язань за облігаціями перед усіма власниками корпоративних облігацій або припинення таких зобов’язань у спосіб, визначений загальними зборами власників корпоративних облігацій, чи відповідно до законодавства.
 
63. 7. Загальні збори власників корпоративних облігацій скликаються за ініціативою емітента корпоративних облігацій, власника (власників) облігацій, які сукупно є власниками 10 і більше відсотків корпоративних облігацій випуску (серії) або представника власників облігацій (у разі його обрання загальними зборами власників корпоративних облігацій).
 
   7. Загальні збори власників корпоративних облігацій скликаються за ініціативою емітента корпоративних облігацій, власника (власників) облігацій, які сукупно є власниками 10 і більше відсотків корпоративних облігацій випуску (серії) або представника власників облігацій (у разі його обрання загальними зборами власників корпоративних облігацій).
 
64. Про проведення загальних зборів власників корпоративних облігацій повідомляється персонально кожний власник корпоративних облігацій, зазначений в реєстрі власників корпоративних облігацій, складеному в порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України.
 
   Про проведення загальних зборів власників корпоративних облігацій повідомляється персонально кожний власник корпоративних облігацій, зазначений у реєстрі власників корпоративних облігацій, складеному в порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України.
 
65. Для проведення загальних зборів власників корпоративних облігацій реєстр власників корпоративних облігацій складається станом на 24 годину за три робочих дні до дня проведення таких зборів у порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
   Для проведення загальних зборів власників корпоративних облігацій реєстр власників корпоративних облігацій складається станом на 24 годину за три робочі дні до дня проведення таких зборів у порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
66. Загальні збори власників корпоративних облігацій мають кворум за умови реєстрації для участі у них власників корпоративних облігацій, які сукупно є власниками більш як 60 відсотків голосів усіх корпоративних облігацій випуску (серії).
 
   Загальні збори власників корпоративних облігацій мають кворум за умови реєстрації для участі в них власників корпоративних облігацій, які сукупно є власниками більш як 60 відсотків голосів усіх корпоративних облігацій випуску (серії).
 
67. Рішення загальних зборів власників корпоративних облігацій з питання, винесеного на голосування, приймається більш як трьома чвертями голосів власників корпоративних облігацій, які зареєструвалися для участі у загальних зборах.
 
   Рішення загальних зборів власників корпоративних облігацій з питання, винесеного на голосування, приймається більш як трьома чвертями голосів власників корпоративних облігацій, зареєстрованих для участі в загальних зборах.
 
68. За підсумками проведення загальних зборів власників корпоративних облігацій протягом п’яти днів з моменту закриття зборів складається протокол загальних зборів власників корпоративних облігацій, копія якого надсилається всім власникам корпоративних облігацій та емітенту у спосіб, передбачений проспектом емісії корпоративних облігацій.
 
-34- Дзензерський Д.В.
В частині шостій пункту сьомого статті 8-4 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" слова «п’яти днів» замінити словами «п’яти робочих днів».
 
Враховано   За підсумками проведення загальних зборів власників корпоративних облігацій протягом п’яти робочих днів з дня закриття зборів складається протокол загальних зборів власників корпоративних облігацій, копія якого надсилається всім власникам корпоративних облігацій та емітенту у спосіб, передбачений проспектом емісії корпоративних облігацій.
 
69. Порядок і строки скликання загальних зборів власників корпоративних облігацій, у тому числі випадки обов’язкового скликання загальних зборів, порядок проведення загальних зборів та прийняття рішень встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
-35- Дзензерський Д.В.
Частину сьому пункту сьомого статті 8-4 викласти в такій редакції:
«Порядок і строки скликання загальних зборів власників корпоративних облігацій, у тому числі випадки обов’язкового скликання загальних зборів, порядок і строки направлення повідомлень власникам корпоративних облігацій про скликання загальних зборів, порядок проведення загальних зборів та прийняття рішень встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку».
 
Враховано   Порядок і строки скликання загальних зборів власників корпоративних облігацій, у тому числі випадки обов’язкового скликання загальних зборів, порядок і строки направлення повідомлень власникам корпоративних облігацій про скликання загальних зборів, а також порядок проведення загальних зборів та прийняття рішень встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
 
70. Стаття 8-5. Дефолт за корпоративними облігаціями
 
   Стаття 8-6. Дефолт за корпоративними облігаціями
 
71. 1. Дефолт за корпоративними облігаціями (далі - дефолт) - невиконання або неналежне виконання емітентом корпоративних облігацій (боржником) зобов’язань перед власником корпоративних облігацій (кредитором) щодо погашення облігації або виплати доходу відповідно до проспекту емісії.
 
   1. Дефолт за корпоративними облігаціями (далі – дефолт) – невиконання або неналежне виконання емітентом корпоративних облігацій (боржником) зобов’язань перед власником корпоративних облігацій (кредитором) щодо погашення облігацій або виплати доходу відповідно до проспекту емісії.
 
72. Дефолт настає у разі:
 
   Дефолт настає у разі:
 
73. прострочення виконання емітентом зобов’язань щодо виплати доходу за корпоративними облігаціями на строк більше ніж 10 днів; або
 
-36- Дзензерський Д.В.
Слова «10 днів» замінити словами «10 календарних днів».
 
Враховано   прострочення виконання емітентом зобов’язань щодо виплати доходу за корпоративними облігаціями строком більше ніж 10 календарних днів, або
 
74. відмови від виконання зобов’язань щодо виплати доходу за корпоративними облігаціями; або
 
   відмови від виконання зобов’язань щодо виплати доходу за корпоративними облігаціями, або
 
75. прострочення виконання емітентом зобов’язань щодо погашення корпоративних облігацій на строк більше ніж 10 днів; або
 
-37- Дзензерський Д.В.
Слова «10 днів» замінити словами «10 календарних днів».
 
Враховано   прострочення виконання емітентом зобов’язань щодо погашення корпоративних облігацій строком більше ніж 10 календарних днів, або
 
76. відмови емітента від погашення корпоративних облігацій.
 
   відмови емітента від погашення корпоративних облігацій.
 
77. 2. Власники незабезпечених корпоративних облігацій у разі настання дефолту набувають право:
 
   2. Власники незабезпечених корпоративних облігацій у разі настання дефолту набувають право:
 
78. 1) вимагати від емітента дострокового виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями з урахуванням вимог, установлених статтею 8-4 цього Закону;
 
   1) вимагати від емітента дострокового виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями з урахуванням вимог, встановлених статтею 8-5 цього Закону;
 
79. 2) вживати заходів примусового стягнення заборгованості емітента за корпоративними облігаціями відповідно до законодавства.
 
   2) вживати заходів примусового стягнення заборгованості емітента за корпоративними облігаціями відповідно до законодавства.
 
80. 3. Власники забезпечених корпоративних облігацій у разі настання дефолту набувають права, зазначені у частині другій цієї статті, а також право вимагати дострокового виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями від особи, яка надала забезпечення за цими облігаціями, у разі якщо емітент корпоративних облігацій не виконав пред’явлену йому вимогу про дострокове виконання зобов’язань за такими облігаціями.
 
   3. Власники забезпечених корпоративних облігацій у разі настання дефолту набувають права, зазначені в частині другій цієї статті, а також право вимагати дострокового виконання зобов’язань за корпоративними облігаціями від особи, яка надала забезпечення за цими облігаціями, у разі якщо емітент корпоративних облігацій не виконав пред’явлену йому вимогу про дострокове виконання зобов’язань за такими облігаціями.
 
81. 4. У разі настання дефолту, а також в інших випадках, передбачених проспектом емісії, емітент зобов’язаний погоджувати із загальними зборами власників корпоративних облігацій рішення щодо вчинення ним значних правочинів до виконання емітентом зобов’язань за корпоративними облігаціями перед усіма власниками корпоративних облігацій або припинення таких зобов’язань у спосіб, визначений загальними зборами власників корпоративних облігацій.
 
-38- Воропаєв Ю.М.
Частину четверту статті 8 -5 викласти в такій редакції:
"4. У разі настання дефолту, а також в інших випадках, передбачених проспектом емісії, емітент зобов’язаний погоджувати із загальними зборами власників корпоративних облігацій рішення щодо вчинення ним значних правочинів до виконання емітентом зобов’язань за корпоративними облігаціями перед усіма власниками корпоративних облігацій або припинення таких зобов’язань у спосіб, визначений загальними зборами власників корпоративних облігацій, або відповідно до діючого законодавства України."
 
Враховано з технічним редакційним уточненням  4. У разі настання дефолту, а також в інших випадках, передбачених проспектом емісії, емітент зобов’язаний погоджувати із загальними зборами власників корпоративних облігацій рішення про вчинення ним значних правочинів до виконання емітентом зобов’язань за корпоративними облігаціями перед усіма власниками корпоративних облігацій або припинення таких зобов’язань у спосіб, визначений загальними зборами власників корпоративних облігацій, чи відповідно до законодавства.
 
82. 5. У разі настання дефолту за корпоративними облігаціями емітент зобов’язаний розкрити інформацію про це у строки та в порядку, встановлені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, із зазначенням відомостей про обсяг невиконаних зобов’язань, причину невиконання зобов’язань, інших відомостей, визначених Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.";
 
   5. У разі настання дефолту за корпоративними облігаціями емітент зобов’язаний розкрити інформацію про зазначений факт у строки та в порядку, встановлені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, із зазначенням відомостей про обсяг невиконаних зобов’язань, причину невиконання зобов’язань та інших відомостей, визначених Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку";
 
83. 4) частину шосту статті 10 доповнити абзацом такого змісту:
 
   7) частину шосту статті 10 доповнити абзацом другим такого змісту:
 
84. "Дія статей 28-36 цього Закону не поширюється на емісію державних облігацій України.";
 
   "Дія статей 28-36 цього Закону не поширюється на емісію державних облігацій України";
 
85. 5) частину першу статті 11 доповнити абзацом такого змісту:
 
   8) частину першу статті 11 доповнити абзацом п’ятим такого змісту:
 
86. "Дія статей 28-36 цього Закону не поширюється на емісію казначейських зобов’язань України.";
 
   "Дія статей 28–36 цього Закону не поширюється на емісію казначейських зобов’язань України.";
 
87. 6) у частині четвертій статті 17:
 
   8) у частині четвертій статті 17:
 
88. доповнити частину після абзацу шостого новими абзацами такого змісту:
 
   після абзацу шостого доповнити новими абзацами такого змісту:
 
89. "функції, передбачені договором, укладеним з емітентом біржового інституту спільного інвестування, відповідно до Закону України "Про інститути спільного інвестування".
 
   "функції, передбачені договором, укладеним з емітентом біржового інституту спільного інвестування, відповідно до Закону України "Про інститути спільного інвестування".
 
90. Загальна вартість цінних паперів усіх емітентів, щодо яких андеррайтер бере на себе зобов’язання викупу в емітента у разі їх розміщення не в повному обсязі, не може перевищувати розмір власного капіталу такого андеррайтера.".
 
   Загальна вартість цінних паперів усіх емітентів, щодо яких андеррайтер бере на себе зобов’язання викупу в емітента у разі їх розміщення не в повному обсязі, не може перевищувати розмір власного капіталу такого андеррайтера".
 
91. У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом дев’ятим;
 
   У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом дев’ятим;
 
92. в абзаці дев’ятому слово "публічного" виключити;
 
   в абзаці дев’ятому слово "публічного" виключити;
 
93. 7) в абзаці третьому частини другої статті 25 слова "депозитаріями цінних паперів" замінити словами "Центральним депозитарієм цінних паперів";
 
   10) в абзаці третьому частини другої статті 25 слова "депозитаріями цінних паперів" замінити словами "Центральним депозитарієм цінних паперів";
 
94. 8) у статті 28:
 
   11) у статті 28:
 
95. у частині першій:
 
   у частині першій:
 
96. пункт 2 після слова "андеррайтером" доповнити словом " (андеррайтерами)";
 
   пункт 2 доповнити словом " (андеррайтерами)";
 
97. пункти 3-12 замінити пунктами 3-14 такого змісту:
 
   пункти 3-12 замінити пунктами 3-14 такого змісту:
 
98. "3) укладення попереднього договору з фондовою біржею про проведення публічного розміщення цінних паперів;
 
-39- Бондарєв К.А.
Пункт 3 частини першої статті 28 викласти в такій редакції:
«Укладення у разі потреби попереднього договору з фондовою біржею про проведення публічного розміщення цінних паперів».
 
Відхилено ана поправка стосується змін щодо публічних розміщень цінних паперів. Публічне розміщення цінних паперів на фондовій біржі зменшує ризиків для емітента та інвесторів в частині проведення розрахунків та виконання укладених договорів щодо цінних паперів, а також сприятиме визначенню справедливої ринкової вартості цінних паперів в процесі розміщення. З метою вирішення зазначених питань законопроектом передбачено, що все публічне розміщення цінних паперів здійснюється виключно на фондовій біржі, тому договір з фондовою біржею є обов’язковим.  "3) укладення попереднього договору з фондовою біржею про проведення публічного розміщення цінних паперів;
 
99. 4) укладення попереднього договору з Центральним депозитарієм цінних паперів про обслуговування емісії цінних паперів;
 
-40- Святаш Д.В.
Пропоную абзац шостий пункту 8 частини сьомої розділу І викласти в такій редакції:
«4) укладення попереднього договору з Центральним депозитарієм цінних паперів (для облігацій місцевих позик - з Національним банком України) про обслуговування випусків цінних паперів;».
 
Враховано   4) укладення попереднього договору з Центральним депозитарієм цінних паперів (для облігацій місцевих позик - з Національним банком України) про обслуговування випусків цінних паперів;
 
100. 5) подання Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку заяви і всіх необхідних документів для реєстрації випуску цінних паперів та проспекту їх емісії;
 
   5) подання Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку заяви і всіх необхідних документів для реєстрації випуску цінних паперів та проспекту їх емісії;
 
101. 6) реєстрація Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку випуску цінних паперів, проспекту їх емісії та видача тимчасового свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів;
 
   6) реєстрація Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку випуску цінних паперів, проспекту їх емісії та видача тимчасового свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів;
 
102. 7) укладення з Центральним депозитарієм цінних паперів договору про обслуговування емісії цінних паперів;
 
-41- Святаш Д.В.
Пропоную абзац дев’ятий пункту 8 частини сьомої розділу І, викласти в такій редакції:
«7) укладення з Центральним депозитарієм цінних паперів (для облігацій місцевих позик – з Національним банком України) договору про обслуговування випусків цінних паперів;».
 
Враховано   7) укладення з Центральним депозитарієм цінних паперів (для облігацій місцевих позик – з Національним банком України) договору про обслуговування випусків цінних паперів;
 
103. 8) присвоєння цінним паперам міжнародного ідентифікаційного номера;
 
   8) присвоєння цінним паперам міжнародного ідентифікаційного номера;
 
104. 9) укладення у разі потреби договору з андеррайтером (андеррайтерами);
 
   9) укладення у разі потреби договору з андеррайтером (андеррайтерами);
 
105. 10) укладення договору з фондовою біржею про проведення публічного розміщення цінних паперів;
 
-42- Бондарєв К.А.
Пункт десятий частини першої статті 28 після слів цінних паперів доповнити наступним змістом: «у разі розміщення цінних паперів через фондову біржу».
 
Відхилено Аргументація наведена поруч з поправкою 39 Концепція проекту передбачає проведення публічних розміщень виключно на фондових біржах.  10) укладення договору з фондовою біржею про проведення публічного розміщення цінних паперів;
 
106. 11) здійснення фондовою біржею допуску цінних паперів до торгівлі;
 
-43- Бондарєв К.А.
Пункт одинадцятий частини першої статті 28 після слів торгівлі доповнити наступним змістом: «у разі розміщення цінних паперів через фондову біржу».
 
Відхилено Аргументація наведена поруч з поправкою 39. Концепція проекту передбачає проведення публічних розміщень виключно на фондових біржах.  11) здійснення фондовою біржею допуску цінних паперів до торгівлі;
 
107. 12) розкриття інформації, що міститься в проспекті емісії цінних паперів;
 
   12) розкриття інформації, що міститься в проспекті емісії цінних паперів;
 
108. 13) укладення договорів з першими власниками на фондовій біржі, з якою укладено договір про проведення публічного розміщення цінних паперів та яка здійснила допуск до торгівлі;
 
-44- Бондарєв К.А.
Пункт тринадцятий частини першої статті 28 викласти в наступній редакції:
«укладення договорів з першими власниками (у випадку розміщення цінних паперів через фондову біржу, так договори укладаються виключно на фондовій біржі, з якою укладено договір про проведення публічного розміщення цінних паперів та яка здійснила допуск до торгівлі)».
 
Відхилено Аргументація наведена поруч з поправкою 39. Концепція проекту передбачає проведення публічних розміщень виключно на фондових біржах.  13) укладення договорів з першими власниками на фондовій біржі, з якою укладено договір про проведення публічного розміщення цінних паперів та яка здійснила допуск до торгівлі;
 
109. 14) затвердження результатів публічного розміщення цінних паперів органом емітента, уповноваженим приймати таке рішення, та підтвердження їх фондовою біржею, на якій здійснено публічне розміщення цінних паперів та яка здійснила допуск до торгівлі; ".
 
-45- Бондарєв К.А.
Пункт чотирнадцятий частини першої статті 28 викласти в наступній редакції:
«затвердження результатів публічного розміщення цінних паперів органом емітента, уповноваженим приймати таке рішення, та, у разі здійснення розміщення цінних паперів через фондову біржу, підтвердження їх фондовою біржею, на якій здійснено публічне розміщення цінних паперів та яка здійснила допуск до торгівлі».
 
Відхилено Аргументація наведена поруч з поправкою 39. Концепція проекту передбачає проведення публічних розміщень виключно на фондових біржах.  14) затвердження результатів публічного розміщення цінних паперів органом емітента, уповноваженим приймати таке рішення, та підтвердження їх фондовою біржею, на якій здійснено публічне розміщення цінних паперів та яка здійснила допуск до торгівлі".
 
110. У зв’язку з цим пункти 13-18 вважати відповідно пунктами 15-20;
 
   У зв’язку з цим пункти 13-18 вважати відповідно пунктами 15-20;
 
111. пункти 2 і 7 частини другої після слова "андеррайтером" доповнити словом " (андеррайтерами)";
 
   пункти 2 і 7 частини другої доповнити словом " (андеррайтерами)";
 
112. 9) у статті 30:
 
   12) у статті 30:
 
113. частину п’яту викласти в такій редакції:
 
   частину п’яту викласти в такій редакції:
 
114. "5. Проспект емісії цінних паперів підписується керівником емітента (головою виконавчого органу), аудитором та засвідчується печаткою емітента. У разі коли емітент користується послугами андеррайтера (андеррайтерів) щодо розміщення випуску цінних паперів, проспект емісії підписується також андеррайтером (андеррайтерами).
 
-46- Різаненко П.О.
Частину п’яту статті 30 залишити у діючій редакції.
 
Відхилено ана поправка має відношення до вилучення положень проекту щодо запровадження субсидіарної відповідальності осіб, підписами яких засвідчується проспект емісії цінних паперів, за шкоду, заподіяну емітентом інвестору внаслідок наявності в такому проспекті недостовірної інформації. Зазначена норма проекту буде сприяти захисту прав та інтересів інвесторів, які здійснюють інвестиції у цінні папери, а також стимулювати більш відповідальне ставлення емітентів та осіб, підписами яких засвідчується проспект емісії, до підготовки проспекту емісії та перевірки достовірності відомостей, які містяться в проспекті емісії цінних паперів.  "5. Проспект емісії цінних паперів підписується керівником емітента (головою виконавчого органу), аудитором та засвідчується печаткою емітента. У разі якщо емітент користується послугами андеррайтера (андеррайтерів) щодо розміщення випуску цінних паперів, проспект емісії підписується також андеррайтером (андеррайтерами).
 
115. Особи, що підписали проспект емісії, тим самим підтверджують достовірність відомостей, які в ньому містяться, а аудитор - достовірність перевірених ним відомостей.
 
   Особи, які підписали проспект емісії, тим самим підтверджують достовірність відомостей, що містяться в ньому, а аудитор – достовірність перевірених ним відомостей.
 
116. Емітент несе відповідальність за шкоду, заподіяну інвестору внаслідок наявності в проспекті емісії цінних паперів недостовірної інформації.
 
   Емітент несе відповідальність за шкоду, заподіяну інвестору внаслідок наявності у проспекті емісії цінних паперів недостовірної інформації.
 
117. Аудитор несе субсидіарну відповідальність за шкоду, заподіяну емітентом інвестору внаслідок наявності в проспекті емісії цінних паперів недостовірної інформації.";
 
-47- Бондарєв К.А.
Пункт 1 абзацу другого частини сьомої статті 30 після слів цінних паперів доповнити наступним змістом: « (у разі розміщення цінних паперів через фондову біржу)».
 
Відхилено Аргументація наведена поруч з поправкою 39. Концепція проекту передбачає проведення публічних розміщень виключно на фондових біржах.  Аудитор несе субсидіарну відповідальність за шкоду, заподіяну емітентом інвестору внаслідок наявності у проспекті емісії цінних паперів недостовірної інформації";
 
118. в абзаці п’ятому частини сьомої слова "через яку планується здійснити розміщення цінних паперів відповідного випуску" замінити словами "з якою укладено договір про проведення публічного розміщення цінних паперів";
 
   в абзаці п’ятому частини сьомої слова "через яку планується здійснити розміщення цінних паперів відповідного випуску" замінити словами "з якою укладено договір про проведення публічного розміщення цінних паперів";
 
119. у першому реченні абзацу одинадцятого частини восьмої слова і цифру "у випадку, передбаченому частиною сьомою статті 8 цього Закону" замінити словами "у випадках, передбачених цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку";
 
-48- Святаш Д.В.
Пропоную у абзаці восьмому пункту 9 частини сьомої розділу І слова «передбачених цим Законом» замінити словами «передбачених законом».
 
Враховано   у першому реченні абзацу одинадцятого частини восьмої слова і цифру "у випадку, передбаченому частиною сьомою статті 8 цього Закону" замінити словами "у випадках, передбачених законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку";
 
120. 10) у першому реченні абзацу першого частини першої статті 32 слова "андеррайтера, що уклав з емітентом договір" замінити словами "андеррайтера (андеррайтерів), що уклав (уклали) з емітентом договір (договори)";
 
   13) у першому реченні абзацу першого частини першої статті 32 слова "андеррайтера, що уклав з емітентом договір" замінити словами "андеррайтера (андеррайтерів), що уклав (уклали) з емітентом договір (договори)";
 
121. 11) у статті 33:
 
   14) у статті 33:
 
122. у частині першій:
 
   у частині першій:
 
123. абзац перший викласти в такій редакції:
 
   абзац перший викласти в такій редакції:
 
124. "1. Публічне розміщення цінних паперів здійснюється виключно на фондовій біржі. Публічне розміщення на фондовій біржі може здійснюватися із залученням андеррайтера (андеррайтерів) на підставі договору (договорів) про андеррайтинг, укладеного (укладених) з емітентом.";
 
-49- Бондарєв К.А.
Абзац перший частини першої статті 33 викласти в наступній редакції:
«Укладення договорів з першими власниками у процесі публічного розміщення цінних паперів здійснюється емітентом самостійно або через андеррайтера, що уклав з емітентом договір про андерайтинг, а у випадку розміщення цінних паперів на фондовій біржі - виключно на фондовій біржі. Публічне розміщення на фондовій біржі може здійснюватися із залученням андеррайтера (андеррайтерів) на підставі договору (договорів) про андеррайтинг, укладеного (укладених) з емітентом».
 
Відхилено Аргументація наведена поруч з поправкою 39. Концепція проекту передбачає проведення публічних розміщень виключно на фондових біржах.  "1. Публічне розміщення цінних паперів здійснюється виключно на фондовій біржі. Публічне розміщення на фондовій біржі може здійснюватися із залученням андеррайтера (андеррайтерів) на підставі договору (договорів) про андеррайтинг, укладеного (укладених) з емітентом";
 
125. абзац третій виключити;
 
-50- Бондарєв К.А.
Абзац третій частини першої статті 33 викласти в наступній редакції: «Публічне акціонерне товариство зобов'язане здійснювати публічне розміщення акцій додаткових емісій лише на фондовій біржі».
 
Відхилено У разі запровадження норми щодо обов’язковості всіх публічних розміщень цінних паперів на фондовій біржі, недоцільно робити окреме зауваження щодо публічних розміщень додаткових емісій лише на біржі.  абзац третій виключити;
 
126. абзац перший частини сьомої після слів "таке рішення" доповнити словами ", підтверджується фондовою біржею, на якій здійснено розміщення цінних паперів";
 
-51- Бондарєв К.А.
Абзац перший частини сьомої статті 33 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» після слів таке рішення доповнити словами наступного змісту: «…а у випадку здійснення розміщення цінних паперів через фондову біржу, в обов’язковому порядку…».
 
Відхилено У разі запровадження норми щодо обов’язковості всіх публічних розміщень цінних паперів на фондовій біржі, запропоноване поправкою уточнення є зайвим та недоцільним.  абзац перший частини сьомої після слів "таке рішення" доповнити словами "підтверджується фондовою біржею, на якій здійснено розміщення цінних паперів";
 
127. 12) у статті 34:
 
   15) у статті 34:
 
128. назву статті після слова "андеррайтера" доповнити словом " (андеррайтерів)";
 
   назву після слова "андеррайтера" доповнити словом " (андеррайтерів)";
 
129. частину першу після слова "андеррайтером" доповнити словом " (андеррайтерами)";
 
   частину першу після слова "андеррайтером" доповнити словом " (андеррайтерами)";
 
130. 13) у статті 40:
 
   16) у статті 40:
 
131. абзац сьомий частини третьої після слова "висновок" доповнити словами " (у разі, якщо емітент здійснив публічне розміщення цінних паперів)";
 
   абзац сьомий частини третьої доповнити словами " (у разі якщо емітент здійснив публічне розміщення цінних паперів)";
 
132. абзац третій частини четвертої після слів "Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" доповнити словами " (у разі, якщо емітент здійснив публічне розміщення цінних паперів)";
 
-52- Святаш Д.В.
Пропоную пункт 13 частини сьомої розділу І доповнити абзацом такого змісту:
"у другому реченні абзацу першого частини шостої слово «додатково» виключити".
 
Враховано   абзац третій частини четвертої доповнити словами " (у разі якщо емітент здійснив публічне розміщення цінних паперів)";
у другому реченні абзацу першого частини шостої слово "додатково" виключити;
 
133. 14) абзац третій частини третьої статті 41 після слів "Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" доповнити словами " (у разі, якщо емітент здійснив публічне розміщення цінних паперів)";
 
   17) абзац третій частини третьої статті 41 доповнити словами " (у разі якщо емітент здійснив публічне розміщення цінних паперів)";
 
134. 15) у тексті Закону слово "депозитарій" в усіх відмінках і числах замінити словами "Центральний депозитарій цінних паперів" у відповідному відмінку, а слова "облігації підприємств" у всіх відмінках - словами "корпоративні облігації" у відповідному відмінку.
 
   18) у тексті Закону слова "депозитарій" та "облігації підприємств" в усіх відмінках і числах замінити відповідно словами "Центральний депозитарій цінних паперів" та "корпоративні облігації" у відповідному відмінку і числі.
 
135. 8. У Законі України "Про акціонерні товариства" (Відомості Верховної Ради України, 2008 р., № 50-51, ст. 384; 2010 р., № 22-23, ст. 263, № 24-25, ст. 263; 2011 р., № 22, ст. 151, № 29, ст. 272, № 35, ст. 344; 2012 р., № 40, ст. 480):
 
   8. У Законі України "Про акціонерні товариства" (Відомості Верховної Ради України, 2008 р., № 50-51, ст. 384; 2010 р., № 22-23, № 24-25, ст. 263; 2011 р., № 22, ст. 151, № 29, ст. 272, № 35, ст. 344; 2012 р., № 40, ст. 480):
 
136. 1) частину другу статті 1 викласти в такій редакції:
 
   1) частину другу статті 1 викласти в такій редакції:
 
137. "2. Діяльність Державної керуючої холдингової компанії, державних холдингових компаній, державних акціонерних товариств, єдиним засновником та акціонером яких є держава в особі уповноважених державних органів, а також особливості правового статусу, створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, що провадять діяльність на ринках фінансових послуг, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, передбачених спеціальними законами.";
 
   "2. Діяльність Державної керуючої холдингової компанії, державних холдингових компаній, державних акціонерних товариств, єдиним засновником та акціонером яких є держава в особі уповноважених державних органів, а також особливості правового статусу, створення, діяльності, припинення, виділу акціонерних товариств, що провадять діяльність на ринках фінансових послуг, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, передбачених спеціальними законами";
 
138. 2) пункт 22 частини другої статті 33 після слів "фінансової звітності товариства" доповнити словами і цифрами ", з урахуванням вимоги, передбаченої частиною шостою статті 70 цього Закону";
 
   2) пункт 22 частини другої статті 33 доповнити словами і цифрами "з урахуванням вимоги, передбаченої частиною шостою статті 70 цього Закону";
 
139. 3) пункт 18 частини другої статті 52 після слів і цифр "передбачених частиною першою статті 70 цього Закону" доповнити словами і цифрами ", з урахуванням вимоги, передбаченої частиною шостою статті 70 цього Закону";
 
   3) пункт 18 частини другої статті 52 доповнити словами і цифрами "з урахуванням вимоги, передбаченої частиною шостою статті 70 цього Закону";
 
140. 4) статтю 70 доповнити частиною шостою такого змісту:
 
   4) статтю 70 доповнити частиною шостою такого змісту:
 
141. "6. У разі коли акціонерне товариство є емітентом корпоративних облігацій, йому забороняється вчиняти значні правочини без попереднього погодження рішення щодо вчинення ним значних правочинів загальними зборами власників корпоративних облігацій у випадках, передбачених Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок".".
 
   "6. У разі якщо акціонерне товариство є емітентом корпоративних облігацій, йому забороняється вчиняти значні правочини без попереднього погодження рішення щодо вчинення ним значних правочинів загальними зборами власників корпоративних облігацій у випадках, передбачених Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок".
 
142. 9. У тексті Закону України "Про інститути спільного інвестування" від 5 липня 2012 року № 5080-VІ слова "облігації підприємств" в усіх відмінках замінити словами "корпоративні облігації" у відповідному відмінку.
 
   9. У тексті Закону України "Про інститути спільного інвестування" (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 29, ст. 337) слова "облігації підприємств" в усіх відмінках замінити словами "корпоративні облігації" у відповідному відмінку.
 
143. 10. В абзаці першому частини першої статті 16 Закону України "Про депозитарну систему України" від 6 липня 2012 року № 5178-VІ (із змінами, внесеними Законом України від 16 жовтня 2012 року № 5431-VІ) слово "розміщених" замінити словами "емісія яких здійснюється (здійснена)".
 
   10. В абзаці першому частини першої статті 16 Закону України "Про депозитарну систему України" (Відомості Верховної Ради України, 2013 р., № 39, ст. 517) слово "розміщених" замінити словами "емісія яких здійснюється (здійснена)".
 
144. ІІ. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року.

-53- Єдін О.Й.
Пропонується уточнити Прикінцеві положення законопроекту, передбачивши набрання чинності з 1 січня 2015 року, а також доповнити перехідними положеннями такого змісту:
"1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2015 року.
2. Обіг та погашення облігацій підприємств, реєстрація випуску яких відбулася до набрання чинності цим Законом, здійснюється відповідно до проспекту емісії протягом строку, визначеному у такому проспекту емісії, або до дня дострокового погашення таких облігацій. До зазначених облігацій положення статей 8-5 та 8-6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" не застосовуються.".
 
Враховано Аналогічні зауваження висловлювались Головним науково-експертним управлінням  ІІ. Прикінцеві та перехідні положення
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2015 року.
2. Обіг та погашення облігацій підприємств, реєстрація випуску яких відбулася до набрання чинності цим Законом, здійснюються відповідно до проспекту емісії протягом строку, визначеного в такому проспекту емісії, або до дня дострокового погашення цих облігацій. До зазначених облігацій положення статей 8-5 та 8-6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" не застосовуються.

    -54- Корж П.П.
Розділ ІІ викласти в наступній редакції:
«ІІ. Прикінцеві та перехідні положення.
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року.
2. Обіг облігацій підприємств, реєстрація випуску яких відбулася до набрання чинності цим Законом, здійснюється протягом строку та в порядку, визначеному у проспекті емісії, або до дати їх дострокового погашення. До таких облігацій положення статей 8-2 – 8-4 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» не застосовуються.».
 
Враховано редакційно