Кількість абзаців - 21 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України ''Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" щодо захисту житлових прав студентів (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. З А К О Н У К Р А Ї Н И
 
   З А К О Н У К Р А Ї Н И
 
1. Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» щодо захисту житлових прав студентів
 
-1- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Назву проекту викласти в такій редакції:
«Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» щодо захисту житлових прав внутрішньо переміщених осіб».
 
Відхилено   Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту житлових прав студентів
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
Внести зміни до таких законів України:
 
3. І. Внести до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (Голос України, 2014, 11, 21.11.2014 № 225) такі зміни:
 
   2. У Законі України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 1, ст.1; 2016 р., № 6, ст. 58; 2017 р., № 18, ст. 218):
 
4. 1) У статті 4:
 
      
5. а) назву викласти у новій редакції:
 
-2- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Підпункт «а» пункту 1 виключити.
 
Враховано      
6. «Стаття 4. Облік та реєстрація внутрішньо переміщених осіб»;
 
      
7. б) частину п’яту викласти у новій редакції:
 
-3- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Підпункт «б» пункту 1 виключити.
 
Враховано      
8. «5. Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону»;
 
      
9. в) доповнити новою частиною шостою такого змісту:
 
-4- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
У підпункті «в»:
-перший абзац викласти в такій редакції:
«частину п’яту викласти в такій редакції:»;
 
Враховано   1) частину п’яту статті 4 викласти в такій редакції:
 
10. «6. Студенти, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках, у момент зняття з реєстрації мають право одночасно зареєструватися у цьому ж органі реєстрації за адресою покинутого або залишеного відповідно до статті 1 цього Закону місця свого проживання та отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи у випадку, якщо не бажають повернутися до попереднього місця проживання через обставини, зазначені у статті 1 цього Закону».
 
-5- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
У другому абзаці цифру «6» замінити цифрою «5».
 
Враховано   «5. Студенти, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках, у день зняття з реєстрації мають право одночасно у цьому самому органі реєстрації поновити реєстрацію місця проживання за адресою покинутого або залишеного відповідно до статті 1 цього Закону місця проживання та отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи у відповідному структурному підрозділі з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад у разі, якщо вони не бажають повернутися до попереднього місця проживання через обставини, зазначені у статті 1 цього Закону»;
 
11. 2) Статтю 4-1 вважати статтею 5.
 
-6- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Пункт 2 виключити.
 
Враховано      
    -7- Корчинська О.А.
пункт два законопроекту, яким пропонується статтю 4-1 Закону вважати статтею 5 Закону, вилучити.
 
Враховано    
12. 3) Статтю 5 виключити.
 
-8- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Пункт 3 виключити.
 
Враховано   2) у частині першій статті 9:
 
    -9- Левченко Ю.В.
Пункт 3 розділу 1 Законопроекту викласти у наступній редакції:
«3) Частину 1 статті 5 виключити»
Обґрунтування.
Положення законопроекту потребують усунення технічних недоліків. Так, вони не враховують останніх змін до Закону, які були внесені Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» щодо забезпечення права на отримання комунальних послуг» № 1972-VІІІ від 23 березня 2017 року. Цим Законом, окрім іншого, новою частиною другою була доповнена стаття 5. Враховуючи викладене, виключення з Закону статті 5 є недоцільним.
 
Відхилено    
    -10- Корчинська О.А.
Змінити назву статті 5 Закону з «Реєстрація місця проживання внутрішньо переміщеної особи» на «Фактичне місце проживання внутрішньо переміщеної особи».
 
Відхилено    
    -11- Корчинська О.А.
Виключити частину 1 статті 5 Закону.
 
Відхилено    
    -12- Корчинська О.А.
Доповнити статтю 7 Закону пунктом 11 наступного змісту
«Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, що перебувають на обліку внутрішньо переміщених осіб, після досягнення 18 років протягом місяця забезпечуються соціальним житлом до надання їм благоустроєного житлового приміщення для постійного проживання»
 
Відхилено    
    -13- Корчинська О.А.
Доповнити статтю 7 Закону пунктом 12 наступного змісту «Дітям-сиротам та дітям, що позбавлені батьківського піклування, у випадку не надання права користування соціальним житлом, забезпечується проживання в гуртожитках, що вважаються місцем тимчасового проживання таких осіб».
 
Відхилено    
13. 4) Абзац восьмий частини першої статті 9 викласти у новій редакції:
 
-14- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
В абзаці першому пункту 4 слово «восьмий» замінити словом «дев’ятий».
 
Враховано   абзац дев’ятий викласти в такій редакції:
 
    -15- Левченко Ю.В.
В абзаці 1 пункту 4 розділу 1 Законопроекту слово «восьмий» замінити на слово «дев’ятий».
Обґрунтування.
Положення законопроекту потребують усунення технічних недоліків. Так, вони не враховують останніх змін до Закону, які були внесені Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» щодо забезпечення права на отримання комунальних послуг» № 1972-VІІІ від 23 березня 2017 року. Цим Законом, окрім іншого, частина перша статті 9 була доповнена новим абзацом восьмим. У зв’язку з чим абзаци восьмий - вісімнадцятий стали відповідно абзацами дев’ятим - дев’ятнадцятим. Враховуючи викладене, доцільно врахувати останню редакцію Закону під час внесення змін до його частини першої статті 9.
 
Враховано    
14. «забезпечення органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб'єктами публічного і приватного права можливості безоплатного тимчасового проживання (за умови оплати особою вартості комунальних послуг) протягом шести місяців з моменту взяття на облік внутрішньо переміщеної особи; для студентів, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках, ці гуртожитки є таким місцем тимчасового проживання - з моменту закінчення відповідного навчального закладу; для багатодітних сімей, інвалідів, осіб похилого віку цей термін може бути продовжено;
 
-16- Бабак А.В.
Суслова І.М.
Павленко Ю.О.
Шахов С.В.
Кіссе А.І.
Береза Б.Ю.
Писаренко В.В.
Пункт 4 викласти в такій редакції:
«4) Абзац дев’ятий частини першої статті 9 викласти у новій редакції:
«забезпечення органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб'єктами публічного і приватного права можливості безоплатного тимчасового проживання (за умови оплати особою вартості комунальних послуг) протягом шести місяців з моменту взяття на облік внутрішньо переміщеної особи; для багатодітних сімей, інвалідів, осіб похилого віку цей термін може бути продовжено;»;
 
Враховано   «забезпечення органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб'єктами публічного і приватного права можливості безоплатного тимчасового проживання (за умови оплати особою вартості комунальних послуг) протягом шести місяців з дня взяття на облік внутрішньо переміщеної особи; для багатодітних сімей, осіб з інвалідністю, осіб похилого віку, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 18 років, цей строк може бути подовжений»;
після абзацу дев’ятого доповнити новим абзацом такого змісту:
«забезпечення органами виконавчої влади фінансування орендної плати за житло студентам, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках, протягом шести місяців з дня закінчення відповідного навчального закладу. Порядок визначення розміру орендної плати за житло та її виплати студентам, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках, встановлюється Кабінетом Міністрів України на відповідний бюджетний період».
У зв’язку з цим абзаци десятий – дев’ятнадцятий вважати відповідно абзацами одинадцятим – двадцятим.
Закон України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., N 19, ст. 257 із наступними змінами) доповнити статтею 6 такого змісту:
«Стаття 6. Оренда житла для студентів із числа внутрішньо переміщених осіб, які мають право на фінансування орендної плати за житло
1. Органи виконавчої влади забезпечують фінансування орендної плати за житло особам, які відповідно до абзацу десятого частини першої статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» мають таке право.
2. Фінансування орендної плати за житло здійснюється щомісяця у формі грошової виплати. Порядок визначення розміру орендної плати за житло та її виплати встановлюється Кабінетом Міністрів України на відповідний бюджетний період.
3. Особа, яка має право на фінансування орендної плати за житло, самостійно оплачує житлово-комунальні послуги.
4. Бюджетні кошти, передбачені для фінансування орендної плати за житло особам, зазначеним в абзаці десятому частини першої статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», використовуються з урахуванням оптимізації кількості бюджетних програм шляхом концентрації видатків за єдиним головним розпорядником бюджетних коштів, якого визначено законом про Державний бюджет України на відповідний рік».
 
    -17- Бабак А.В.
Суслова І.М.
Павленко Ю.О.
Шахов С.В.
Кіссе А.І.
Береза Б.Ю.
Писаренко В.В.
Доповнити пунктом 5 такого змісту:
«5) Після абзацу дев’ятого частини першої статті 9 доповнити абзацом десятим у такій редакції:
«забезпечення органами державної виконавчої влади фінансування орендної плати житла студентам, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках, протягом шести місяців з моменту закінчення відповідного навчального закладу. Порядок визначення розміру орендної плати житла та її виплати студентам, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках встановлюється Кабінетом Міністрів України на відповідний бюджетний період.»
Обґрунтування.
Проголосованим у першому читанні проектом Закону № 6142 пропонується, зокрема, надати право студентам із числа внутрішньо переміщених осіб проживати в гуртожитках вищих навчальних закладів, де вони навчалися, протягом шести місяців після закінчення навчання. Прийняття закону в такому вигляді призведе до дискримінації студентів першого року навчання із малозабезпечених сімей, які не матимуть можливості отримати місця в гуртожитку, оскільки ці місця будуть зайняті особами, які закінчили навчання.
Пропозиції до проекту Закону № 6142 спрямовані на те, щоб обов’язок із забезпечення тимчасовим житлом внутрішньо переміщених осіб, які закінчили навчання покласти не на вищі навчальні заклади та родини першокурсників, а на державу, яка повинна забезпечувати проведення політики соціального захисту населення.
А саме, пропонується встановити, що студенти з числа внутрішньо переміщених осіб, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках мають право на державне фінансування орендної плати житла протягом шести місяців з моменту закінчення відповідного навчального закладу. Порядок визначення розміру орендної плати житла та її виплати встановлюється Кабінетом Міністрів України на відповідний бюджетний період.
 
Враховано    
    -18- Семенуха Р.С.
Маркевич Я.В.
Пункт 4 розділу Ізаконопроекту викласти в такій редакції:
«4) у частині першій статті 9:
абзац дев’ятий викласти в такій редакції:
«забезпечення органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб'єктами публічного і приватного права безоплатного тимчасового проживання (за умови оплати особою вартості комунальних послуг) протягом шести місяців з моменту взяття на облік внутрішньо переміщеної особи; для багатодітних сімей, інвалідів, осіб похилого віку цей термін може бути продовжено; надання щомісячної адресної допомоги на покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, протягом шести місяців після закінчення вищого навчального закладу для студентів, які здобували певний освітньо-кваліфікаційний рівень та мали реєстрацію місця проживання в гуртожитках;»;
 
Враховано редакційно    
    -19- Семенуха Р.С.
Маркевич Я.В.
Розділ І законопроекту доповнити абзацами такого змісту:
«доповнити частину абзацом такого змісту:
«Дія абзацу дев’ятого цієї частини статті щодо надання щомісячної адресної допомоги на покриття витрат на проживання поширюється виключно на студентів, місячний дохід яких не перевищує двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб, якщо така особа та/або члени її сім’ї (чоловік (дружина), батько, матір, усиновлювачі, рідні брати, сестри, дід, баба, діти) не мають у власності житлового приміщення (його частини), розташованого на контрольованій українською владою території, крім житлових приміщень, які непридатні для проживання, що підтверджується відповідним актом технічного стану. Призначення студенту щомісячної адресної допомоги на покриття витрат на проживання здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - уповноважений орган) за місцем фактичного проживання студента. У разі змін у майновому стані студента, внаслідок яких його місячний дохід перевищує граничний розмір, встановлений цим абзацом, такий студент зобов’язаний повідомити уповноваженому органу про відповідні зміни у десятиденний строк з дня їх настання. Суми грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання студентом документів з недостовірними відомостями або ненадання у встановлений строк інформації про зміни майнового стану, які впливають на призначення допомоги, повертаються студентом на вимогу уповноваженого органу. У разі відмови добровільного повернення надміру перерахованих сум допомоги вони стягуються у судовому порядку.».
 
Відхилено    
    -20- Корчинська О.А.
В пункті 4 Законопроекту, яким абзац восьмий частини першої статті 9 викладається у новій редакції, після слів «осіб похилого віку» доповнити словами «дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які досягли 18 років».
 
Враховано    
    -21- Бабак А.В.
Суслова І.М.
Павленко Ю.О.
Шахов С.В.
Кіссе А.І.
Береза Б.Ю.
Писаренко В.В.
Проект Закону доповнити розділом ІІ такого змісту:
«ІІ. Внести до Закону України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2009, N 19, ст.257) такі зміни:
1) Доповнити статтею 5-1 такого змісту:
«5-1. Оренда житла для студентів, з числа внутрішньо переміщених осіб, які мають право на фінансування орендної плати житла.
1. Органи державної виконавчої влади забезпечують фінансування орендної плати житла особам, які відповідно до абзацу 10 частини першої статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» мають таке право.
2. Фінансування орендної плати здійснюється щомісячно у формі грошової виплати. Порядок визначення розміру орендної плати житла та її виплати встановлюється Кабінетом Міністрів України на відповідний бюджетний період.
3. Особа, яка має право на фінансування орендної плати житла, самостійно оплачує житлово-комунальні послуги.
4. Бюджетні кошти, передбачені для фінансування орендної плати житла особам, визначеним в абзаці 10 частини першої статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», використовуються з урахуванням оптимізації кількості бюджетних програм шляхом концентрації видатків за єдиним головним розпорядником бюджетних коштів, якого визначено законом про Державний бюджет України на відповідний рік.»
 
Враховано    
15. ІІ. Прикінцеві положення
 
-22- Бабак А.В.
Суслова І.М.
Павленко Ю.О.
Шахов С.В.
Кіссе А.І.
Береза Б.Ю.
Писаренко В.В.
Розділ ІІ Прикінцеві положення проекту Закону вважати розділом ІІІ.
 
Відхилено   ІІ. Прикінцеві положення
 
16. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
 
   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
17. 2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
 
-23- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
До розділу ІІ проекту
Пункт 2 доповнити абзацом такого змісту:
«забезпечити розроблення та затвердження порядку надання внутрішньо переміщеним особам у тимчасове безоплатне користування житлових приміщень, придатних для проживання».
 
Відхилено   2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
 
    -24- Королевська Н.Ю.
Солод Ю.В.
Пункт 2 доповнити абзацом такого змісту:
«забезпечити розроблення та затвердження порядку відшкодування (компенсації) шкоди громадянам за зруйноване або пошкоджене житло».
 
Відхилено    
18. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
   привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
19. забезпечити перегляд та приведення відповідними центральними органами державної виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону.
 
   забезпечити перегляд та приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
 
20. Голова Верховної Ради України

   Голова Верховної Ради України