Кількість абзаців - 114 Таблиця поправок


Про матеріальну відповідальність військовослужбовців та деяких інших осіб (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. Закон України
 
   Закон України
 
2. Про матеріальну відповідальність військовослужбовців та деяких інших осіб
 
-1- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Назву Закону з урахуванням предмету його регулювання викласти в такій редакції:
«Про матеріальну відповідальність військовослужбовців та прирівняних до них осіб за шкоду, заподіяну державі».
 
Враховано   Про матеріальну відповідальність військовослужбовців та прирівняних до них осіб за шкоду, заподіяну державі
 
3. Цей Закон визначає підстави та умови притягнення до матеріальної відповідальності військовослужбовців, військовозобов’язаних і резервістів під час проходження ними зборів, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу, винних у завданні прямої дійсної шкоди шляхом знищення, пошкодження, створення нестачі, розкрадання або незаконного використання військового та іншого майна, погіршення або зниження його цінності, здійснення надлишкових виплат під час виконання обов’язків військової служби або службових обов’язків, а також порядок відшкодування такої шкоди.
 
-2- Забродський М.В.
Преамбулу Закону викласти в такій редакції:
«Цей Закон визначає підстави та порядок притягнення військовослужбовців та деяких інших осіб до матеріальної відповідальності за шкоду, що заподіяно військовому майну, під час виконання ними службових обов’язків».
 
Враховано частково   Цей Закон визначає підстави та порядок притягнення військовослужбовців та деяких інших осіб до матеріальної відповідальності за шкоду, заподіяну державному майну, у тому числі військовому майну, майну, залученому під час мобілізації, а також грошовим коштам під час виконання ними службових обов’язків.
 
4.

 
-3- Наливайченко В.О.
Преамбулу Закону викласти в такій редакції:
«Цей Закон визначає підстави та умови притягнення до матеріальної відповідальності військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу і прирівнюваних до них осіб під час виконання ними обов’язків військової служби або службових обов’язків за завдану шкоду військовому та іншому державному майну, а також порядок відшкодування такої шкоди».
 
Враховано частково      
    -4- Забродський М.В.
В тексті законопроекту слова «військове та інше майно» в усіх відмінках замінити словами «військове майно» у відповідному відмінку.
 
Відхилено Поняття «інше майно» – це майно, закріплене за іншими правоохоронними органами (НАБУ, поліція, ДБР тощо), майно залучене під час мобілізації, а також грошові кошти. Тобто законопроектом визначено чіткі критерії розрізняння військового та іншого майна.   
5. Розділ І
 
   Розділ І
 
6. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
   ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
7. Стаття 1. Визначення термінів
 
   Стаття 1. Визначення термінів
 
8. 1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
 
   1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
 
9. 1) інше майно - нерухоме та рухоме майно, крім військового майна, яке закріплене за військовою частиною, установою, організацією, закладом, майно, залучене під час мобілізації, а також грошові кошти;
 
-5- Забродський М.В.
Пункт 1 частини першої статті 1 Закону виключити.
 
Відхилено   1) інше майно - нерухоме та рухоме державне майно (крім військового майна, яке закріплене за військовою частиною, установою, організацією, закладом), майно, залучене під час мобілізації, а також грошові кошти;
 
    -6- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Пункт 1 частини першої статті 1 Закону виключити,
оскільки визначення цього терміну суперечить статті 3 Закону України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України».
 
Відхилено Згідно із Законом України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» «військове майно» – це державне майно, закріплене за військовими частинами Збройних Сил та інших військових формувань.   
    -7- Наливайченко В.О.
Пункт 1 частини першої статті 1 Закону викласти в такій редакції:
«1) інше майно - державне майно, крім військового майна, яке закріплене за органом, управлінням, установою, організацією, закладом, підрозділом, а також грошові кошти; майно, отримане як допомога, у тому числі благодійна; майно, залучене під час мобілізації».
 
Враховано частково Майно, отримане військовою частиною в якості благодійної допомоги, оприбутковується та набуває статусу військового майна.   
10. 2) військова частина, установа, організація, заклад - орган військового управління, військова частина, військовий навчальний заклад, військовий навчальний підрозділ вищого навчального закладу, установа, організація Міністерства оборони України, Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, функціональний підрозділ Центрального управління, регіональний орган, інший орган, установа, заклад Служби безпеки України, правоохоронного органу спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України чи орган, підрозділ, формування, установа, навчальний заклад Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції, податкової міліції, сил цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України, Національного антикорупційного бюро України та військові прокуратури, в яких проходять службу військовослужбовці, поліцейські та особи рядового і начальницького складу (проходять збори військовозобов’язані і резервісти);
 
-8- Забродський М.В.
Пункт 2 частини першої статті 1 Закону викласти в такій редакції:
«військова частина, установа, організація, заклад - орган військового управління, військова частина, військовий навчальний заклад, військовий навчальний підрозділ вищого навчального закладу, установа, організація Міністерства оборони України, Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, функціональний підрозділ Центрального управління, регіональний орган, інший орган, установа, заклад Служби безпеки України, правоохоронного органу спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України чи орган, підрозділ, формування, установа, навчальний заклад Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, та військові прокуратури, в яких проходять службу військовослужбовці, поліцейські та особи рядового і начальницького складу (проходять збори військовозобов’язані і резервісти)».
 
Враховано   2) військова частина, установа, організація, заклад - орган військового управління, військова частина, військовий навчальний заклад, військовий навчальний підрозділ вищого навчального закладу, установа, організація Міністерства оборони України, Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, функціональний підрозділ Центрального управління, регіональний орган, інший орган, установа, заклад Служби безпеки України, правоохоронного органу спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України чи орган, підрозділ, формування, установа, навчальний заклад Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, та військові прокуратури, в яких проходять службу військовослужбовці, поліцейські та особи рядового і начальницького складу (проходять збори військовозобов’язані і резервісти);
 
11. 3) командир (начальник) - командир (начальник, керівник) військової частини, установи, організації, закладу;
 
   3) командир (начальник) - командир (начальник, керівник) військової частини, установи, організації, закладу;
 
12. 4) матеріальна відповідальність - вид юридичної відповідальності, що полягає в обов’язку військовослужбовців, військовозобов’язаних і резервістів під час проходження ними зборів, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу покрити повністю або частково пряму дійсну шкоду, що була заподіяна з їх вини шляхом знищення, пошкодження, створення нестачі, розкрадання або незаконного використання військового та іншого майна, погіршення або зниження його цінності, здійснення надлишкових виплат під час виконання обов’язків військової служби або службових обов’язків;
 
-9- Забродський М.В.
Пункт 4 частини першої статті 1 Закону викласти в такій редакції:
«4) матеріальна відповідальність - вид юридичної відповідальності, що полягає в обов’язку військовослужбовців та деяких інших осіб покрити повністю або частково пряму дійсну шкоду, що було заподіяно з їх вини шляхом знищення, пошкодження, створення нестачі, розкрадання або незаконного використання військового та іншого майна під час виконання обов’язків військової служби або службових обов’язків».
 
Враховано частково   4) матеріальна відповідальність - вид юридичної відповідальності, що полягає в обов’язку військовослужбовців та деяких інших осіб покрити повністю або частково пряму дійсну шкоду, що було заподіяно з їх вини шляхом знищення, пошкодження, створення нестачі, розкрадання або незаконного використання військового та іншого майна під час виконання обов’язків військової служби або службових обов’язків, а також додаткове стягнення в дохід держави, як санкцію за протиправні дії у разі застосування підвищеної матеріальної відповідальності;
 
    -10- Безугла М.В.
Пункт 4 частини першої статті 1 Закону викласти в такій редакції:
«4) матеріальна відповідальність – вид юридичної відповідальності, що полягає в обов’язку військовослужбовців та деяких інших осіб покрити повністю або частково пряму дійсну шкоду, що було заподіяно з їх вини шляхом знищення, пошкодження, створення нестачі, розкрадання або незаконного використання військового та іншого майна під час виконання обов’язків військової служби або службових обов’язків, а також додаткове стягнення в дохід держави, як санкцію за протиправні дії у разі застосування підвищеної матеріальної відповідальності».
 
Враховано    
13. 5) пряма дійсна шкода (далі - шкода) - збитки, завдані військовій частині, установі, організації, закладу шляхом знищення, пошкодження, створення нестачі, розкрадання або незаконного використання військового та іншого майна, погіршення або зниження його цінності, а також витрати на відновлення чи придбання військового та іншого державного майна замість пошкодженого або втраченого, надлишкові виплати під час виконання обов’язків військової служби або службових обов’язків. До шкоди не включаються доходи, які могли бути одержані за звичайних обставин, якщо таких збитків не було б завдано;
 
   5) пряма дійсна шкода (далі - шкода) - збитки, завдані військовій частині, установі, організації, закладу шляхом знищення, пошкодження, створення нестачі, розкрадання або незаконного використання військового та іншого майна, погіршення або зниження його цінності, а також витрати на відновлення чи придбання військового та іншого державного майна замість пошкодженого або втраченого, надлишкові виплати під час виконання обов’язків військової служби або службових обов’язків. До шкоди не включаються доходи, які могли бути одержані за звичайних обставин, якщо таких збитків не було б завдано;
 
14. 6) службовий ризик - усвідомлене діяння (вчинення дії або бездіяльність) особи, на яку поширюється дія цього Закону, в особливих, надзвичайних (екстремальних) умовах, спрямоване на запобігання шкоді, якщо не можна було її уникнути іншим способом, не пов’язаним із ризиком.
 
-11- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Пункт 6 частини першої статті 1 Закону викласти в такій редакції:
«6) службовий ризик – можливість виникнення та вірогідні масштаби наслідків негативного впливу протягом певного часу, спричиненого діями або бездіяльністю особи, на яку поширюється дія цього Закону, в особливих, надзвичайних (екстремальних) умовах, спрямоване на запобігання шкоді, якщо не можна було її уникнути іншим способом».
 
Враховано   6) службовий ризик – можливість виникнення та вірогідні масштаби наслідків негативного впливу протягом певного часу, спричиненого діями або бездіяльністю особи, на яку поширюється дія цього Закону, в особливих, надзвичайних (екстремальних) умовах, спрямоване на запобігання шкоді, якщо не можна було її уникнути іншим способом;
 
15. 2. Термін «військове майно», що застосовується в цьому Законі, вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України».
 
   2. Термін «військове майно», що застосовується в цьому Законі, вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України».
 
16. Стаття 2. Сфера дії Закону
 
   Стаття 2. Сфера дії Закону
 
17. 1. Дія цього Закону поширюється на військовослужбовців під час виконання ними обов’язків військової служби, військовозобов’язаних та резервістів під час проходження ними зборів, поліцейських, осіб рядового та начальницького складу, осіб начальницького складу Національного антикорупційного бюро України під час виконання ними службових обов’язків (далі - особи).
 
-12- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Статтю 2 Закону викласти в такій редакції:
«1. Дія цього Закону поширюється на військовослужбовців під час виконання ними обов’язків військової служби, військовозобов’язаних та резервістів під час проходження ними зборів, а також осіб рядового та начальницького складу правоохоронних органів спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції, сил цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої службу України, Державного бюро розслідувань».
 
Враховано частково Державна спеціальна служба транспорту є спеціалізованим військовим формуванням, в якій виконують обов’язки військової служби військовослужбовці.  1. Дія цього Закону поширюється на військовослужбовців під час виконання ними обов’язків військової служби, військовозобов’язаних та резервістів під час проходження ними зборів, а також осіб рядового та начальницького складу правоохоронних органів спеціального призначення, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, сил цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державного бюро розслідувань (далі - особи).
 
    -13- Наливайченко В.О.
Частину першу статті 2 Закону викласти в такій редакції:
«1. Дія цього Закону поширюється на військовослужбовців під час виконання ними обов’язків військової служби, осіб начальницького і рядового складу, а саме: Міністерства оборони України, Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної кримінально-виконавчої служби України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки, Управління державної охорони, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань під час виконання ними службових обов’язків, військовозобов’язаних та резервістів під час проходження ними зборів (далі - особи)».
 
Враховано редакційно    
18. Стаття 3. Підстави та умови притягнення до матеріальної відповідальності
 
   Стаття 3. Підстави та умови притягнення до матеріальної відповідальності
 
19. 1. Підставою для притягнення до матеріальної відповідальності є шкода, завдана неправомірним рішенням, невиконанням чи неналежним виконанням особою обов’язків військової служби або службових обов’язків, крім обставин, визначених у статті 9 цього Закону, які виключають матеріальну відповідальність.
 
   1. Підставою для притягнення до матеріальної відповідальності є шкода, завдана неправомірним рішенням, невиконанням чи неналежним виконанням особою обов’язків військової служби або службових обов’язків, крім обставин, визначених у статті 9 цього Закону, які виключають матеріальну відповідальність.
 
20. 2. Умовами притягнення до матеріальної відповідальності є:
 
   2. Умовами притягнення до матеріальної відповідальності є:
 
21. 1) наявність шкоди;
 
   1) наявність шкоди;
 
22. 2) протиправна поведінка особи у зв’язку з невиконанням чи неналежним виконанням нею обов’язків військової служби або службових обов’язків;
 
   2) протиправна поведінка особи у зв’язку з невиконанням чи неналежним виконанням нею обов’язків військової служби або службових обов’язків;
 
23. 3) причинний зв’язок між протиправною поведінкою особи і завданою шкодою;
 
   3) причинний зв’язок між протиправною поведінкою особи і завданою шкодою;
 
24. 4) вина особи в завданні шкоди.
 
   4) вина особи в завданні шкоди.
 
25. 3. Притягнення особи до матеріальної відповідальності за завдану шкоду не звільняє її від дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності.
 
-14- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Частини третю – шосту статті 3 Закону викласти в такій редакції:
«3. Притягнення особи до матеріальної відповідальності за завдану шкоду не звільняє її від дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності, встановленої законами України».
 
Враховано   3. Притягнення особи до матеріальної відповідальності за завдану шкоду не звільняє її від дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності, встановленої законами України.
 
26. 4. Переміщення особи до іншого місця служби чи її звільнення з посади або служби не може бути підставою для звільнення її від матеріальної відповідальності.
 
-15- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Частину четверту статті 3 Закону викласти в такій редакції:
«4. Переведення особи до іншого місця служби чи її звільнення з посади або служби не може бути підставою для звільнення її від матеріальної відповідальності, встановленої законом».
 
Враховано   4. Переведення особи до іншого місця служби чи її звільнення з посади або служби не може бути підставою для звільнення її від матеріальної відповідальності, встановленої законом.
 
27. 5. Особа у разі завдання з її вини шкоди третім особам, яку відшкодовано відповідно до законодавства військовою частиною, установою, організацією, закладом, відшкодовує військовій частині, установі, організації, закладу завдану шкоду в порядку, передбаченому цим Законом та іншим законодавством.
 
-16- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Частину п’яту статті 3 Закону викласти в такій редакції:
«5. Особа у разі завдання з її вини шкоди третім особам, яку відшкодовано відповідно до закону військовою частиною, установою, організацією, закладом, відшкодовує військовій частині, установі, організації, закладу завдану шкоду в порядку, передбаченому цим Законом та іншими законами України».
 
Враховано   5. Особа у разі завдання з її вини шкоди третім особам, яку відшкодовано відповідно до закону військовою частиною, установою, організацією, закладом, відшкодовує військовій частині, установі, організації, закладу завдану шкоду в порядку, передбаченому цим Законом та іншими законами України.
 
28. 6. Завдана особою шкода, яка не пов’язана з виконанням нею обов’язків військової служби або службових обов’язків, відшкодовується в порядку, передбаченому цивільним законодавством.
 
-17- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Частину шосту статті 3 Закону викласти в такій редакції:
«6. Завдана особою шкода, яка не пов’язана з виконанням нею обов’язків військової служби або службових обов’язків, відшкодовується в порядку, передбаченому законами України».
 
Враховано   6. Завдана особою шкода, яка не пов’язана з виконанням нею обов’язків військової служби або службових обов’язків, відшкодовується в порядку, передбаченому законами України.
 
29. Стаття 4. Строки притягнення до матеріальної відповідальності
 
   Стаття 4. Строки притягнення до матеріальної відповідальності
 
30. 1. Особа може бути притягнута до матеріальної відповідальності протягом одного року з дня виявлення заподіяної шкоди.
 
-18- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
У частині першій статті 4 Закону слова «одного року» замінити словами «трьох років».
 
Враховано   1. Особа може бути притягнута до матеріальної відповідальності протягом трьох років з дня виявлення заподіяної шкоди.
 
31. Розділ ІІ
 
   Розділ ІІ
 
32. ВИДИ МАТЕРІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
 
   ВИДИ МАТЕРІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
 
33. Стаття 5. Обмежена матеріальна відповідальність
 
   Стаття 5. Обмежена матеріальна відповідальність
 
34. 1. Особа за завдану з необережності шкоду несе матеріальну відповідальність у розмірі завданої шкоди, але не більше п’яти прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб, за винятком випадків, коли цим Законом передбачено повну чи підвищену матеріальну відповідальність.
 
-19- Забродський М.В.
Частину першу статті 5 Закону викласти в такій редакції:
«Особа за завдану з необережності шкоду несе матеріальну відповідальність у розмірі завданої шкоди, але не більше п’ятнадцяти прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб, за винятком випадків, коли цим Законом передбачено повну чи підвищену матеріальну відповідальність».
 
Враховано   1. Особа за завдану з необережності шкоду несе матеріальну відповідальність у розмірі завданої шкоди, але не більше п’ятнадцяти прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб, за винятком випадків, коли цим Законом передбачено повну чи підвищену матеріальну відповідальність.
 
35. Особа, винна в завданні шкоди, що спричинила сплату військовою частиною, установою, організацією, закладом штрафних санкцій (неустойки, штрафу, пені), несе матеріальну відповідальність у розмірі завданої шкоди, але не більше п’ятнадцяти прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб.
 
      
36. 2. Командир (начальник), який своїм рішенням чи бездіяльністю порушив установлений порядок обліку, зберігання, використання військового та іншого майна або не вжив належних заходів, передбачених законодавством, щодо запобігання розкраданню, знищенню чи псуванню, іншому незаконному витрачанню військового та іншого майна, внаслідок чого було завдано шкоду, або щодо притягнення винних осіб до матеріальної відповідальності, несе матеріальну відповідальність у розмірі завданої шкоди, але не більше п’ятнадцяти прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб.
 
   2. Командир (начальник), який своїм рішенням чи бездіяльністю порушив установлений порядок обліку, зберігання, використання військового та іншого майна або не вжив належних заходів, передбачених законодавством, щодо запобігання розкраданню, знищенню чи псуванню, іншому незаконному витрачанню військового та іншого майна, внаслідок чого було завдано шкоду, або щодо притягнення винних осіб до матеріальної відповідальності, несе матеріальну відповідальність у розмірі завданої шкоди, але не більше п’ятнадцяти прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб.
 
37. 3. Розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, визначається на день видання наказу про притягнення особи до обмеженої матеріальної відповідальності.
 
-20- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Частину третю статті 5 Закону перенести до статті 7, де визначається розмір і порядок обчислення завданої шкоди.
 
Відхилено Розмір прожиткового мінімуму застосовується лише при визначенні розміру обмеженої матеріальної відповідальності і не стосується встановлення загального розміру завданої шкоди. Тому перенесення частини третьої ст. 5, де йдеться про визначення розміру прожиткового мінімуму, до ст. 7 є недоцільним.  3. Розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, визначається на день видання наказу про притягнення особи до обмеженої матеріальної відповідальності.
 
38. Стаття 6. Повна та підвищена матеріальна відповідальність
 
-21- Забродський М.В.
Назву статті 6 Закону викласти в такій редакції:
«Стаття 6. Повна матеріальна відповідальність».
 
Відхилено Вважається за доцільне передбачити підвищену мат. відповідальність у вигляді додаткового стягнення в окремих випадках в дохід держави, як санкцію за протиправні дії. Аналогічна норма щодо можливого визначення розміру шкоди у кратному обчисленні передбачена статтею 135-3 Кодексу законів про працю України у разі відшкодування шкоди працівниками.  Стаття 6. Повна та підвищена матеріальна відповідальність
 
39. 1. Особа несе матеріальну відповідальність у повному розмірі завданої з її вини шкоди в разі:
 
   1. Особа несе матеріальну відповідальність у повному розмірі завданої з її вини шкоди в разі:
 
40. 1) виявлення нестачі, розкрадання, умисного знищення, пошкодження чи іншого незаконного використання військового та іншого майна, в тому числі переданого під звіт для зберігання, перевезення, використання або для іншої мети, здійснення надлишкових виплат грошових коштів чи вчинення інших умисних протиправних дій;
 
-22- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Пункти 1 – 4 частини першої статті 6 Закону викласти в такій редакції:
«1. набрання законної сили обвинувальним вироком суду (ухвали про застосування примусових заходів медичного характеру) за вчинення злочину, яким, у тому числі, була заподіяна матеріальна шкода».
 
Відхилено Застосування такої норми призведе до ситуації, коли відшкодування завданої шкоди можливе буде лише після набрання рішенням суду законної сили, справи за якими можуть розглядатися роками.  1) виявлення нестачі, розкрадання, умисного знищення, пошкодження чи іншого незаконного використання військового та іншого майна, в тому числі переданого під звіт для зберігання, перевезення, використання або для іншої мети, здійснення надлишкових виплат грошових коштів чи вчинення інших умисних протиправних дій;
 
41. 2) виявлення факту приписки в нарядах чи інших документах фактично не виконаних робіт, викривлення звітних даних або обману держави в інший спосіб;
 
   2) виявлення факту приписки в нарядах чи інших документах фактично не виконаних робіт, викривлення звітних даних або обману держави в інший спосіб;
 
42. 3) завдання шкоди у стані сп’яніння внаслідок вживання алкоголю, наркотичних засобів або інших одурманюючих речовин;
 
   3) завдання шкоди у стані сп’яніння внаслідок вживання алкоголю, наркотичних засобів або інших одурманюючих речовин;
 
43. 4) вчинення діяння (дій чи бездіяльності), що мають ознаки кримінального правопорушення;
 
   4) вчинення діяння (дій чи бездіяльності), що мають ознаки кримінального правопорушення;
 
44. 5) коли особою надано письмове зобов’язання про взяття на себе повної матеріальної відповідальності за забезпечення цілісності майна та інших цінностей, переданих їй для зберігання або для інших цілей.
 
   5) коли особою надано письмове зобов’язання про взяття на себе повної матеріальної відповідальності за забезпечення цілісності майна та інших цінностей, переданих їй для зберігання або для інших цілей.
 
45. 2. Посадові (службові) особи, винні в незаконному звільненні зі служби чи переміщенні військовослужбовця, поліцейського, особи рядового та начальницького складу за шкоду, завдану у зв’язку з виплатами такій особі матеріального і грошового забезпечення за час вимушеного прогулу або різниці за час проходження служби на нижчеоплачуваній посаді, несуть повну матеріальну відповідальність у судовому порядку.
 
   2. Посадові (службові) особи, винні в незаконному звільненні зі служби чи переміщенні військовослужбовця, поліцейського, особи рядового та начальницького складу за шкоду, завдану у зв’язку з виплатами такій особі матеріального і грошового забезпечення за час вимушеного прогулу або різниці за час проходження служби на нижчеоплачуваній посаді, несуть повну матеріальну відповідальність у судовому порядку.
 
46. 3. Особа за шкоду, завдану розкраданням, марнотратством або втратою військового та іншого майна, несе підвищену матеріальну відповідальність у кратному співвідношенні до вартості такого майна. Перелік військового та іншого майна, нестача або розкрадання якого відшкодовується винними особами у кратному співвідношенні до його вартості, визначається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, правоохоронними органами спеціального призначення, Службою зовнішньої розвідки України, Національним антикорупційним бюро України.
 
-23- Забродський М.В.
Частину третю статті 6 Закону викласти в такій редакції:
«3. Особа за шкоду, завдану розкраданням або втратою озброєння, зброї та боєприпасів до неї, несе підвищену матеріальну відповідальність у кратному співвідношенні до вартості такого майна, але не більше десятикратного розміру. Перелік озброєння, зброї та боєприпасів до неї, нестача або розкрадання якого відшкодовується винними особами у кратному співвідношенні до його вартості, визначається Кабінетом Міністрів України».
 
Враховано   3. Особа за шкоду, завдану розкраданням або втратою озброєння, зброї та боєприпасів до неї, несе підвищену матеріальну відповідальність у кратному співвідношенні до вартості такого майна, але не більше десятикратного розміру. Перелік озброєння, зброї та боєприпасів до неї, нестача або розкрадання якого відшкодовується винними особами у кратному співвідношенні до його вартості, визначається Кабінетом Міністрів України.
 
    -24- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Слово «марнотратством» із частини третьої статті 6 проекту вилучити,
оскільки воно не має нормативного розкриття в законодавстві України і несе ризики довільного тлумачення у ході правозастосування.
 
Враховано    
    -25- Наливайченко В.О.
Частину третю статті 6 Закону викласти в такій редакції:
«3. Особа за шкоду, завдану розкраданням, втратою військового та іншого майна, несе підвищену матеріальну відповідальність у кратному співвідношенні до вартості такого майна. Перелік військового та іншого майна, нестача або розкрадання якого відшкодовується винними особами у кратному співвідношенні до його вартості, визначається Кабінетом Міністрів України».
 
Враховано частково У зв’язку із переходом до стандартів НАТО та постійною зміною номенклатури і найменувань військового та іншого майна доцільно повноваження щодо визначення переліку майна надати ЦОВВ, а не КМУ. Це дасть можливість оперативно приймати рішення щодо зміни переліків.   
47. Розділ ІІІ
 
   Розділ ІІІ
 
48. ВСТАНОВЛЕННЯ РОЗМІРУ ЗАВДАНОЇ ШКОДИ І ПОРЯДОК ЇЇ ВІДШКОДУВАННЯ
 
   ВСТАНОВЛЕННЯ РОЗМІРУ ЗАВДАНОЇ ШКОДИ І ПОРЯДОК ЇЇ ВІДШКОДУВАННЯ
 
49. Стаття 7. Встановлення розміру завданої шкоди
 
   Стаття 7. Встановлення розміру завданої шкоди
 
50. 1. Розмір завданої шкоди встановлюється за фактичними втратами на підставі даних бухгалтерського обліку з урахуванням цін, що діють на період розгляду питання про притягнення особи до матеріальної відповідальності. У разі відсутності таких даних розмір шкоди визначається суб’єктами оціночної діяльності відповідно до законодавства або за рішенням суду.
 
   1. Розмір завданої шкоди встановлюється за фактичними втратами на підставі даних бухгалтерського обліку з урахуванням цін, що діють на період розгляду питання про притягнення особи до матеріальної відповідальності. У разі відсутності таких даних розмір шкоди визначається суб’єктами оціночної діяльності відповідно до законодавства або за рішенням суду.
 
51. 2. Обчислення розміру шкоди проводиться з урахуванням ступеня зносу військового та іншого майна за встановленими нормами.
 
   2. Обчислення розміру шкоди проводиться з урахуванням ступеня зносу військового та іншого майна за встановленими нормами.
 
52. 3. Якщо строк експлуатації військового та іншого майна на дату його втрати закінчився або неможливо встановити час його втрати, відшкодування шкоди проводиться в розмірі 50 відсотків первинної вартості майна, якого не вистачає, але не нижче вартості металів, у тому числі дорогоцінних, та дорогоцінного каміння, які в ньому містяться, визначеної відповідно до законодавства про визначення розміру збитків, завданих підприємству, установі, організації розкраданням, знищенням (псуванням), недостачею або втратою дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та валютних цінностей.
 
   3. Якщо строк експлуатації військового та іншого майна на дату його втрати закінчився або неможливо встановити час його втрати, відшкодування шкоди проводиться в розмірі 50 відсотків первинної вартості майна, якого не вистачає, але не нижче вартості металів, у тому числі дорогоцінних, та дорогоцінного каміння, які в ньому містяться, визначеної відповідно до законодавства про визначення розміру збитків, завданих підприємству, установі, організації розкраданням, знищенням (псуванням), недостачею або втратою дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та валютних цінностей.
 
53. Стаття 8. Проведення розслідування
 
-26- Забродський М.В.
Назву статті 8 викласти в такій редакції:
«Стаття 8. Проведення службового розслідування».
 
Враховано   Стаття 8. Проведення службового розслідування
 
54. 1. Посадові (службові) особи зобов’язані письмово доповісти командиру (начальнику) про всі факти завдання шкоди протягом доби з моменту виявлення таких фактів.
 
   1. Посадові (службові) особи зобов’язані письмово доповісти командиру (начальнику) про всі факти завдання шкоди протягом доби з моменту виявлення таких фактів.
 
55. 2. У разі виявлення факту завдання шкоди командир (начальник) протягом трьох діб після отримання відповідної письмової доповіді посадових (службових) осіб письмовим наказом призначає розслідування для встановлення причин завдання шкоди, її розміру та винних осіб.
 
   2. У разі виявлення факту завдання шкоди командир (начальник) протягом трьох діб після отримання відповідної письмової доповіді посадових (службових) осіб письмовим наказом призначає розслідування для встановлення причин завдання шкоди, її розміру та винних осіб.
 
56. Стосовно шкоди, завданої командиром (начальником), розслідування призначається письмовим наказом старшого за службовим становищем командира (начальника).
 
   Стосовно шкоди, завданої командиром (начальником), розслідування призначається письмовим наказом старшого за службовим становищем командира (начальника).
 
57. 3. Розслідування повинно бути завершено протягом одного місяця з дня його призначення. В окремих випадках зазначений строк може бути продовжено командиром (начальником), який призначив розслідування.
 
-27- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Частину третю статті 8 викласти в такій редакції:
«3. Розслідування повинно бути завершено протягом одного місяця з дня його призначення. В окремих випадках зазначений строк може бути продовжено командиром (начальником), який призначив розслідування, але не більше ніж на один місяць».
 
Враховано   3. Розслідування повинно бути завершено протягом одного місяця з дня його призначення. В окремих випадках зазначений строк може бути продовжено командиром (начальником), який призначив розслідування, але не більше ніж на один місяць.
 
58. 4. Розслідування може не призначатися, якщо причини завдання шкоди, її розмір та винна особа встановлені в результаті аудиту (перевірки), інвентаризації, досудового розслідування або судом.
 
   4. Розслідування може не призначатися, якщо причини завдання шкоди, її розмір та винна особа встановлені в результаті аудиту (перевірки), інвентаризації, досудового розслідування або судом.
 
59. 5. Порядок проведення розслідування визначається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, правоохоронними органами спеціального призначення, Службою зовнішньої розвідки України, Національним антикорупційним бюро України.
 
-28- Забродський М.В.
Частину п’яту статті 8 Закону викласти в такій редакції:
«Порядок проведення службового розслідування визначається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, правоохоронними органами спеціального призначення, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України та Державним бюро розслідувань».
 
Враховано   5. Порядок проведення службового розслідування визначається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, правоохоронними органами спеціального призначення, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України та Державним бюро розслідувань.
 
    -29- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Частину п’яту статі 8 викласти в такій редакції:
«5. Порядок проведення розслідування визначається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, правоохоронними органами спеціального призначення, Службою зовнішньої розвідки України, Національним антикорупційним бюро України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України та Державним бюро розслідувань».
 
Враховано частково    
60. 6. За результатами проведення розслідування складається акт (висновок), який подається командиру (начальнику), що призначив розслідування, на розгляд. До акта (висновку), складеного за результатами розслідування, додаються довідка про вартісну оцінку завданої шкоди за підписом начальника відповідної служби забезпечення і фінансового органу (головного бухгалтера) військової частини, установи, організації, закладу та/або акт оцінки збитків, що складається суб’єктами оціночної діяльності.
 
   6. За результатами проведення розслідування складається акт (висновок), який подається командиру (начальнику), що призначив розслідування, на розгляд. До акта (висновку), складеного за результатами розслідування, додаються довідка про вартісну оцінку завданої шкоди за підписом начальника відповідної служби забезпечення і фінансового органу (головного бухгалтера) військової частини, установи, організації, закладу та/або акт оцінки збитків, що складається суб’єктами оціночної діяльності.
 
61. 7. Якщо вину особи доведено, командир (начальник) не пізніше ніж у п’ятнадцятиденний строк із дня закінчення розслідування видає наказ про притягнення винної особи до матеріальної відповідальності із зазначенням суми, що підлягає стягненню.
 
   7. Якщо вину особи доведено, командир (начальник) не пізніше ніж у п’ятнадцятиденний строк із дня закінчення розслідування видає наказ про притягнення винної особи до матеріальної відповідальності із зазначенням суми, що підлягає стягненню.
 
62. Наказ доводиться до винної особи під підпис.
 
   Наказ доводиться до винної особи під підпис.
 
63. 8. У разі коли шкоду завдано кількома особами, в наказі командира (начальника) визначаються суми, що підлягають стягненню окремо з кожної особи, з урахуванням ступеня вини і конкретних обставин завдання ними шкоди.
 
   8. У разі коли шкоду завдано кількома особами, в наказі командира (начальника) визначаються суми, що підлягають стягненню окремо з кожної особи, з урахуванням ступеня вини і конкретних обставин завдання ними шкоди.
 
64. Стаття 9. Обставини, які виключають матеріальну відповідальність
 
   Стаття 9. Обставини, які виключають матеріальну відповідальність
 
65. 1. Завдана шкода не підлягає відшкодуванню, а особи звільняються від матеріальної відповідальності у разі, коли шкоду завдано внаслідок:
 
   1. Завдана шкода не підлягає відшкодуванню, а особи звільняються від матеріальної відповідальності у разі, коли шкоду завдано внаслідок:
 
66. 1) дії непереборної сили;
 
   1) дії непереборної сили;
 
67. 2) необхідної оборони;
 
   2) необхідної оборони;
 
68. 3) крайньої необхідності;
 
   3) крайньої необхідності;
 
69. 4) виконання наказу або розпорядження командира (начальника), крім випадків виконання явно злочинного наказу або розпорядження;
 
   4) виконання наказу або розпорядження командира (начальника), крім випадків виконання явно злочинного наказу або розпорядження;
 
70. 5) виправданого службового ризику;
 
   5) виправданого службового ризику;
 
71. 6) затримання особи, що вчинила злочин, фізичний або психічний примус;
 
   6) затримання особи, що вчинила злочин, фізичний або психічний примус;
 
72. 7) виконання спеціального завдання з попередження чи розкриття злочинної діяльності організованої групи чи злочинної організації.
 
   7) виконання спеціального завдання з попередження чи розкриття злочинної діяльності організованої групи чи злочинної організації.
 
73. 2. Шкода не підлягає відшкодуванню у випадку смерті винної особи.
 
   2. Шкода не підлягає відшкодуванню у випадку смерті винної особи.
 
74. 3. Обставини, які виключають матеріальну відповідальність, підлягають встановленню під час проведення розслідування.
 
   3. Обставини, які виключають матеріальну відповідальність, підлягають встановленню під час проведення розслідування.
 
75. Стаття 10. Відшкодування шкоди
 
   Стаття 10. Відшкодування шкоди
 
76. 1. Відшкодування шкоди, завданої особою, здійснюється на підставі наказу командира (начальника) шляхом стягнення сум завданої шкоди з місячного грошового забезпечення винної особи, крім випадків, передбачених частинами третьою, четвертою та п’ятою цієї статті та частиною першою статті 12 цього Закону.
 
   1. Відшкодування шкоди, завданої особою, здійснюється на підставі наказу командира (начальника) шляхом стягнення сум завданої шкоди з місячного грошового забезпечення винної особи, крім випадків, передбачених частинами третьою, четвертою та п’ятою цієї статті та частиною першою статті 12 цього Закону.
 
77. Відшкодування шкоди, завданої командиром (начальником), здійснюється на підставі наказу старшого за службовим становищем командира (начальника).
 
   Відшкодування шкоди, завданої командиром (начальником), здійснюється на підставі наказу старшого за службовим становищем командира (начальника).
 
78. 2. Особа, яка завдала шкоду, за згодою командира (начальника) може добровільно відшкодувати її розмір повністю або частково, передати для відшкодування завданої шкоди рівноцінне майно або відремонтувати чи відновити пошкоджене, про що видається відповідний наказ. Не допускається відшкодування завданої шкоди рівноцінним майном у разі втрати чи пошкодження зброї, боєприпасів, спеціальної техніки та іншого майна, яке відповідно до закону вилучене з цивільного обороту або обмежене в обороті.
 
   2. Особа, яка завдала шкоду, за згодою командира (начальника) може добровільно відшкодувати її розмір повністю або частково, передати для відшкодування завданої шкоди рівноцінне майно або відремонтувати чи відновити пошкоджене, про що видається відповідний наказ. Не допускається відшкодування завданої шкоди рівноцінним майном у разі втрати чи пошкодження зброї, боєприпасів, спеціальної техніки та іншого майна, яке відповідно до закону вилучене з цивільного обороту або обмежене в обороті.
 
79. 3. Відшкодування шкоди, завданої військовозобов’язаним чи резервістом під час проходження ним зборів, здійснюється в судовому порядку за позовом військової частини, установи, організації, закладом або в іншому встановленому законом порядку в разі відмови військовозобов’язаного чи резервіста від добровільного її відшкодування.
 
   3. Відшкодування шкоди, завданої військовозобов’язаним чи резервістом під час проходження ним зборів, здійснюється в судовому порядку за позовом військової частини, установи, організації, закладом або в іншому встановленому законом порядку в разі відмови військовозобов’язаного чи резервіста від добровільного її відшкодування.
 
80. 4. Відшкодування шкоди, визначеної частиною другою статті 6 цього Закону, здійснюється в судовому порядку за позовом військової частини, установи, організації, закладу в разі відмови особи від добровільного її відшкодування.
 
   4. Відшкодування шкоди, визначеної частиною другою статті 6 цього Закону, здійснюється в судовому порядку за позовом військової частини, установи, організації, закладу в разі відмови особи від добровільного її відшкодування.
 
81. Відшкодування такої шкоди, завданої командиром (начальником), здійснюється в судовому порядку за позовом військової частини, установи, організації, закладу, командир (начальник) якої старший за службовим становищем, у разі відмови особи від добровільного її відшкодування.
 
   Відшкодування такої шкоди, завданої командиром (начальником), здійснюється в судовому порядку за позовом військової частини, установи, організації, закладу, командир (начальник) якої старший за службовим становищем, у разі відмови особи від добровільного її відшкодування.
 
82. 5. У разі притягнення особи, яка завдала шкоду, до кримінальної відповідальності відшкодування шкоди здійснюється шляхом пред’явлення військовою частиною, установою, організацією, закладом цивільного позову в кримінальному провадженні в порядку, встановленому законом.
 
   5. У разі притягнення особи, яка завдала шкоду, до кримінальної відповідальності відшкодування шкоди здійснюється шляхом пред’явлення військовою частиною, установою, організацією, закладом цивільного позову в кримінальному провадженні в порядку, встановленому законом.
 
83. Стаття 11. Відшкодування шкоди в разі переміщення особи до іншого місця служби чи перебування в розпорядженні відповідного командира (начальника)
 
-30- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
У назві та в частинах першій і другій статті 11 слово «переміщення» замінити словом «переведення».
 
Враховано   Стаття 11. Відшкодування шкоди в разі переведення особи до іншого місця служби чи перебування в розпорядженні відповідного командира (начальника)
 
84. 1. У разі переміщення особи, притягнутої до матеріальної відповідальності, до іншого місця служби чи зарахування в розпорядження відповідного командира (начальника) до повного відшкодування завданої нею шкоди стягнення сум завданої шкоди здійснюється за новим місцем служби чи місцем перебування в розпорядженні.
 
   1. У разі переведення особи, притягнутої до матеріальної відповідальності, до іншого місця служби чи зарахування в розпорядження відповідного командира (начальника) до повного відшкодування завданої нею шкоди стягнення сум завданої шкоди здійснюється за новим місцем служби чи місцем перебування в розпорядженні.
 
85. 2. Якщо рішення про притягнення до матеріальної відповідальності особи не прийнято до її переміщення до іншого місця служби чи зарахування в розпорядження, командир (начальник) надсилає у п’ятиденний строк із дня закінчення розслідування, аудиту (перевірки), інвентаризації чи надходження рішення суду відповідні матеріали до нового місця служби чи місця перебування в розпорядженні особи для вирішення питання про притягнення особи до матеріальної відповідальності.
 
   2. Якщо рішення про притягнення до матеріальної відповідальності особи не прийнято до її переведення до іншого місця служби чи зарахування в розпорядження, командир (начальник) надсилає у п’ятиденний строк із дня закінчення розслідування, аудиту (перевірки), інвентаризації чи надходження рішення суду відповідні матеріали до нового місця служби чи місця перебування в розпорядженні особи для вирішення питання про притягнення особи до матеріальної відповідальності.
 
86. 3. Командир (начальник) за новим місцем служби чи місцем перебування в розпорядженні особи видає у п’ятнадцятиденний строк із дня надходження матеріалів щодо завданої шкоди наказ про притягнення винної особи до матеріальної відповідальності. У такому разі відшкодування шкоди здійснюється в порядку, визначеному статтею 10 цього Закону.
 
   3. Командир (начальник) за новим місцем служби чи місцем перебування в розпорядженні особи видає у п’ятнадцятиденний строк із дня надходження матеріалів щодо завданої шкоди наказ про притягнення винної особи до матеріальної відповідальності. У такому разі відшкодування шкоди здійснюється в порядку, визначеному статтею 10 цього Закону.
 
87. Стаття 12. Відшкодування шкоди в разі звільнення особи зі служби
 
   Стаття 12. Відшкодування шкоди в разі звільнення особи зі служби
 
88. 1. У разі звільнення особи, притягнутої до матеріальної відповідальності, зі служби або у разі, коли рішення про притягнення до матеріальної відповідальності особи не прийнято до її звільнення зі служби, відшкодування завданої шкоди здійснюється в судовому порядку в разі відмови особи від добровільного її відшкодування або в іншому встановленому законом порядку.
 
   1. У разі звільнення особи, притягнутої до матеріальної відповідальності, зі служби або у разі, коли рішення про притягнення до матеріальної відповідальності особи не прийнято до її звільнення зі служби, відшкодування завданої шкоди здійснюється в судовому порядку в разі відмови особи від добровільного її відшкодування або в іншому встановленому законом порядку.
 
89. Стаття 13. Порядок стягнення сум завданої шкоди
 
   Стаття 13. Порядок стягнення сум завданої шкоди
 
90. 1. Стягнення сум завданої шкоди в разі притягнення винної особи до матеріальної відповідальності здійснюється щомісяця із грошового забезпечення особи в розмірі до 20 відсотків її місячного грошового забезпечення.
 
   1. Стягнення сум завданої шкоди в разі притягнення винної особи до матеріальної відповідальності здійснюється щомісяця із грошового забезпечення особи в розмірі до 20 відсотків її місячного грошового забезпечення.
 
91. 2. Якщо із грошового забезпечення особи проводяться інші передбачені законодавством стягнення (утримання), загальний розмір усіх відрахувань не може перевищувати 50 відсотків місячного грошового забезпечення.
 
   2. Якщо із грошового забезпечення особи проводяться інші передбачені законодавством стягнення (утримання), загальний розмір усіх відрахувань не може перевищувати 50 відсотків місячного грошового забезпечення.
 
92. Обмеження, встановлене абзацом першим частини другої цієї статті, не поширюються на відрахування із грошового забезпечення особи аліментів на неповнолітніх дітей. У цьому випадку загальний розмір усіх відрахувань не може перевищувати 70 відсотків місячного грошового забезпечення.
 
   Обмеження, встановлене абзацом першим частини другої цієї статті, не поширюються на відрахування із грошового забезпечення особи аліментів на неповнолітніх дітей. У цьому випадку загальний розмір усіх відрахувань не може перевищувати 70 відсотків місячного грошового забезпечення.
 
93. 3. У разі завдання шкоди особою, яка проходить службу за межами України, стягнення сум завданої шкоди здійснюється у валюті держави перебування (валюті отримання щомісячної грошової винагороди за виконання службових обов’язків за межами України).
 
   3. У разі завдання шкоди особою, яка проходить службу за межами України, стягнення сум завданої шкоди здійснюється у валюті держави перебування (валюті отримання щомісячної грошової винагороди за виконання службових обов’язків за межами України).
 
94. У разі повернення особи в Україну до повного відшкодування нею шкоди стягнення сум завданої шкоди здійснюється в порядку, визначеному статтею 11 цього Закону. У цьому випадку стягнення сум завданої шкоди здійснюється у гривні відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют, встановленого Національним банком України на день видання наказу про притягнення особи до матеріальної відповідальності.
 
   У разі повернення особи в Україну до повного відшкодування нею шкоди стягнення сум завданої шкоди здійснюється в порядку, визначеному статтею 11 цього Закону. У цьому випадку стягнення сум завданої шкоди здійснюється у гривні відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют, встановленого Національним банком України на день видання наказу про притягнення особи до матеріальної відповідальності.
 
95. 4. Сума стягнень завданої шкоди може бути зменшена судом залежно від обставин, за яких завдано шкоди, ступеня вини та матеріального стану винної особи (крім випадків завдання шкоди умисними злочинними чи вчиненими в особистих корисливих цілях діяннями).
 
   4. Сума стягнень завданої шкоди може бути зменшена судом залежно від обставин, за яких завдано шкоди, ступеня вини та матеріального стану винної особи (крім випадків завдання шкоди умисними злочинними чи вчиненими в особистих корисливих цілях діяннями).
 
96. 5. Суми, стягнені відповідно до цього Закону з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України на відповідний рік, спрямовуються на відшкодування шкоди, завданої військовій частині, установі, організації, закладу, з урахуванням фактичних витрат на відновлення або придбання військового та іншого майна, а суми, що залишилися після здійснення такого відшкодування, перераховуються до Державного бюджету України.
 
   5. Суми, стягнені відповідно до цього Закону з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України на відповідний рік, спрямовуються на відшкодування шкоди, завданої військовій частині, установі, організації, закладу, з урахуванням фактичних витрат на відновлення або придбання військового та іншого майна, а суми, що залишилися після здійснення такого відшкодування, перераховуються до Державного бюджету України.
 
97. 6. Розмір шкоди, що перевищує суму можливих відрахувань із винної особи, може бути списаний у встановленому законодавством порядку.
 
   6. Розмір шкоди, що перевищує суму можливих відрахувань із винної особи, може бути списаний у встановленому законодавством порядку.
 
98. Стаття 14. Оскарження рішення про притягнення до матеріальної відповідальності
 
   Стаття 14. Оскарження рішення про притягнення до матеріальної відповідальності
 
99. 1. Наказ командира (начальника) про притягнення винної особи до матеріальної відповідальності може бути оскаржено старшому за службовим становищем командиру (начальнику) та/або до суду в порядку, передбаченому законодавством.
 
   1. Наказ командира (начальника) про притягнення винної особи до матеріальної відповідальності може бути оскаржено старшому за службовим становищем командиру (начальнику) та/або до суду в порядку, передбаченому законодавством.
 
100. 2. Старший за службовим становищем командир (начальник) не рідше одного разу на квартал перевіряє законність і обґрунтованість притягнення осіб до матеріальної відповідальності та розмір сум, які підлягають стягненню.
 
   2. Старший за службовим становищем командир (начальник) не рідше одного разу на квартал перевіряє законність і обґрунтованість притягнення осіб до матеріальної відповідальності та розмір сум, які підлягають стягненню.
 
101. 3. У разі скасування наказу про притягнення винної особи до матеріальної відповідальності стягнені з особи кошти та/або добровільно передане нею рівноцінне майно чи внесені кошти повертаються цій особі, про що видається відповідний наказ.
 
   3. У разі скасування наказу про притягнення винної особи до матеріальної відповідальності стягнені з особи кошти та/або добровільно передане нею рівноцінне майно чи внесені кошти повертаються цій особі, про що видається відповідний наказ.
 
102. Розділ ІV
 
   Розділ ІV
 
103. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
   ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
104. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
105. 2. Визнати такою, що втратила чинність, Постанову Верховної Ради України від 23 червня 1995 року «Про затвердження Положення про матеріальну відповідальність військовослужбовців за шкоду, заподіяну державі» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 25, ст. 193; 2001 р., № 9, ст. 38).
 
   2. Визнати такою, що втратила чинність, Постанову Верховної Ради України від 23 червня 1995 року «Про затвердження Положення про матеріальну відповідальність військовослужбовців за шкоду, заподіяну державі» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 25, ст. 193; 2001 р., № 9, ст. 38).
 
106. 3. Внести зміни до таких законів України:
 
   3. Внести зміни до таких законів України:
 
107. 1) статтю 7 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту, затвердженого Законом України «Про Дисциплінарний статут служби цивільного захисту» (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 29, ст. 398), після слова «цивільну» доповнити словом «, матеріальну»;
 
-31- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
У підпункті 1 пункту 3 Розділу ІV «Прикінцеві положення» проекту слово «статтю» замінити словом «пункт»,
оскільки Дисциплінарний статут служби цивільного захисту, затверджений Законом України «Про Дисциплінарний статут служби цивільного захисту», має поділ не на статті, а на пункти,
 
Враховано   1) пункт 7 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту, затвердженого Законом України «Про Дисциплінарний статут служби цивільного захисту» (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 29, ст. 398), після слова «цивільну» доповнити словом «матеріальну»;
 
108. 2) частину першу статті 19 Закону України «Про Національну поліцію» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 40 - 41, ст. 379) після слова «цивільно-правову» доповнити словом «, матеріальну».
 
   2) частину першу статті 19 Закону України «Про Національну поліцію» (Відомості Верховної Ради України, 2015 р., № 40 - 41, ст. 379) після слова «цивільно-правову» доповнити словом «матеріальну».
 
109. 4. Кабінету Міністрів України:
 
-32- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Абзац перший пункту 4 Розділу ІV «Прикінцеві положення» проекту викласти в такій редакції:
«4. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом».
 
Враховано   4. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
110. привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
   привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
111. забезпечити приведення нормативно-правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом, прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону.
 
   забезпечити перегляд і приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень цього Закону.
 
112. 5. Службі зовнішньої розвідки України, Службі безпеки України, Національному антикорупційному бюро України та Управлінню державної охорони України привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону.
 
-33- Геращенко І.В.
Іонова М.М.
Павленко Р.М.
Забродський М.В.
Пункт 5 Розділ ІV «Прикінцеві положення» виключити,
оскільки його зміст вже продубльований в абзаці третьому пункту 4 цього Розділу.
 
Відхилено НАБУ та УДО не є центральними органами виконавчої влади.  5. Службі зовнішньої розвідки України, Службі безпеки України, Національному антикорупційному бюро України та Управлінню державної охорони України привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону.
 
113. Голова Верховної Ради України

   Голова Верховної Ради України