Кількість абзаців - 68 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу)
 
   Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства у сфері
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. У Законі України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62 із наступними змінами):
 
   4. У Законі України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62 із наступними змінами):
 
6. 1) абзац дев’ятий частини першої статті 1 викласти у такій редакції:
 
   1) абзац дев’ятий частини першої статті 1 викласти в такій редакції:
 
7. «порівняльна реклама - реклама, яка містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи»;
 
-1- Кондратюк О.К.
Абзац другий підпункту 1) пункту 1 Розділу І проекту після слів «іншої особи» доповнити словами «прямо чи опосередковано ідентифікуючи конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом».
 
Враховано   «порівняльна реклама - реклама, що містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікує конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом»;
 
8. 2) частину першу статті 8 доповнити абзацом сьомим такого змісту:
 
   2) частину першу статті 8 після абзацу шостого доповнити новим абзацом такого змісту:
 
9. «наводити інформацію, що містить визначені законодавством про захист прав споживачів ознаки нечесної підприємницької практики та введення споживачів в оману або ознаки недобросовісної конкуренції, визначені законодавством про захист від недобросовісної конкуренції».
 
-2- Кондратюк О.К.
У абзаці другому підпункту 2) пункту 1 Розділу І проекту слова «практики та» замінити словами «практики та/або».
 
Враховано   «наводити інформацію, що містить визначені законодавством про захист прав споживачів ознаки нечесної підприємницької практики та/або введення споживачів в оману або ознаки недобросовісної конкуренції, визначені законодавством про захист від недобросовісної конкуренції».
 
10. У зв’язку з цим абзаци сьомий - чотирнадцятий вважати відповідно восьмим - п’ятнадцятим;
 
   У зв’язку з цим абзаци сьомий - чотирнадцятий вважати відповідно абзацами восьмим - п’ятнадцятим;
 
11. 3) частини першу та другу статті 11 викласти у такій редакції:
 
   3) частини першу та другу статті 11 викласти в такій редакції:
 
12. «1. Відносини, які виникають у зв'язку з порівняльною рекламою, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей визначених законодавством України про захист від недобросовісної конкуренції.
 
-3- Кондратюк О.К.
У абзаці другому підпункту 3) пункту 1 Розділу І проекту слова «у зв'язку з порівняльною рекламою» замінити словами «у сфері порівняльної реклами».
 
Враховано   «1. Відносини, які виникають у сфері порівняльної реклами, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, визначених законодавством України про захист від недобросовісної конкуренції.
 
13. Порівняльна реклама може містити зображення та посилання на товар, торговельні марки чи інші позначення під якими випускається товар з яким здійснюється порівняння, комерційне (фірмове) найменування конкурента діяльність чи товар якого порівнюється.
 
   Порівняльна реклама може містити зображення, посилання на товар, торговельні марки чи інші позначення, під якими випускається товар, з яким здійснюється порівняння, комерційне (фірмове) найменування конкурента, діяльність чи товар якого порівнюються.
 
14. Використання порівняльної реклами дозволяється якщо:
 
-4- Кондратюк О.К.
Абзаци п’ятий - одинадцятий підпункту 3) пункту 1 Розділу І проекту викласти у такій редакції:
«1) вона не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики;
2) вона порівнює однорідні (подібні) товари, які задовольняють одні й ті самі потреби або мають однакове призначення чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи видом діяльності;
3) вона об’єктивно порівнює одну або кілька суттєвих, співставних та репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, включаючи ціну, інформація про які може вплинути на рішення споживача при здійснення вибору;
4) вона не дискредитує, не містить неправдивої інформації щодо якості однорідних (подібних) товарів інших виробників та продавців, не дискредитує діяльність чи становище інших осіб, репутації торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або зазначення місць походження товару;
5) щодо товару із зазначенням (простим або кваліфікованим) походження, порівняння здійснюється стосовно товару з аналогічним зазначенням;
6) вона не створює змішування між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційним (фірмовим) найменуваннями та іншими позначеннями рекламодавця та конкурентів;
7) товар конкурента, захищений торговельною маркою або комерційним найменуванням, не зображено способом імітації.».
 
Враховано   Використання порівняльної реклами дозволяється у разі, якщо:
 
15. 1) вона не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики;
 
   1) реклама не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики;
 
16. 2) вона порівнює однорідні (подібні) товари, які використовуються на одні й ті самі потреби чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи видом діяльності;
 
   2) реклама порівнює однорідні (подібні) товари, які задовольняють одні й ті самі потреби або мають однакове призначення, чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи одним видом діяльності;
 
17. 3) вона об’єктивно порівнює одну або кілька матеріальних, співставних та репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, включаючи ціну, суттєвих для споживача при здійсненні вибору;
 
   3) реклама об’єктивно порівнює одну або кілька суттєвих, співставних та репрезентативних характеристик однорідного (подібного) товару, діяльності, в тому числі ціну, інформація про які може вплинути на рішення споживача при здійсненні вибору;
 
18. 4) вона не дискредитує якість однорідних (подібних) товарів інших виробників та продавців чи не дискредитує діяльність інших осіб;
 
   4) реклама не дискредитує, не містить неправдивої інформації про якість однорідних (подібних) товарів інших виробників або продавців, не дискредитує діяльність чи становище інших осіб, репутацію торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або зазначення місць походження товару;
 
19. 5) вона не дискредитує репутації торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або місць походження товарів;
 
   5) щодо товару із зазначенням (простим або кваліфікованим) походження порівняння здійснюється щодо товару з аналогічним зазначенням;
 
20. 6) вона не створює змішення між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційним (фірмовим) найменуваннями рекламодавця та конкурентів;
 
   6) реклама не створює змішування між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційним (фірмовим) найменуванням та іншими позначеннями рекламодавця та конкурентів;
 
21. 7) вона не містить імітації товарів, захищених торговельною маркою або найменуванням.
 
   7) товар конкурента, захищений торговельною маркою або комерційним найменуванням, не зображено способом імітації.
 
22. 2. Відповідальність за неправомірне порівняння в рекламі та за недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами несе рекламодавець»;
 
   2. Відповідальність за неправомірне порівняння в рекламі та недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами несе рекламодавець»;
 
23. 4) абзац восьмий частини шостої статті 21 виключити;
 
   4) абзац восьмий частини шостої статті 21 та абзац шостий частини сьомої статті 25 виключити;
 
24. 5) абзац шостий частини сьомої статті 25 виключити;
 
      
25. 6) абзац шостий частини другої статті 27 викласти у такій редакції:
 
   5) абзац п’ятий пункту 1 частини другої статті 27 викласти в такій редакції:
 
26. «у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту»;
 
   «у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами, в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту».
 
27. 2. У статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів» (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379):
 
-5- Кондратюк О.К.
У абзаці першому пункту 2 Розділу І проекту слова та цифри « (Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1991, № 30, ст.379)» замінити словами та цифрами « (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2006, № 7, ст.84)».
 
Враховано   5. У статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів» (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 7, ст. 84):
 
28. 1) частину другу викласти в такій редакції:
 
   1) частину другу викласти в такій редакції:
 
29. «2. Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації стосовно:
 
   «2. Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації про:
 
30. 1) основних характеристик продукції, таких як: її наявність, переваги, небезпека, склад, методи використання, метод і дата виготовлення або надання, поставка, кількість, специфікація, географічне або інше походження, очікувані результати споживання чи результати та основні характеристики тестів або перевірок товару;
 
   1) основні характеристики продукції, такі як: її наявність, переваги, небезпека, склад, методи використання, метод і дата виготовлення або надання, поставка, кількість, специфікація, географічне або інше походження, очікувані результати споживання чи результати та основні характеристики тестів або перевірок товару;
 
31. 2) гарантійного строку та гарантійного обслуговування продукції;
 
   2) гарантійний строк та гарантійне обслуговування продукції;
 
32. 3) будь-яких застережень щодо прямої чи опосередкованої підтримки виробником продавця або продукції;
 
   3) будь-які застереження щодо прямої чи опосередкованої підтримки виробником продавця або продукції;
 
33. 4) способу продажу, ціни або способу розрахунку ціни, наявності знижок або інших цінових переваг;
 
   4) спосіб продажу, ціну або спосіб розрахунку ціни, наявність знижок або інших цінових переваг;
 
34. 5) умов оплати, доставки, виконання договору купівлі-продажу;
 
   5) умови оплати, доставки, виконання договору купівлі-продажу;
 
35. 6) потреби у послугах, заміні складових чи ремонті;
 
   6) потреби у послугах, заміні складових чи ремонті;
 
36. 7) місця розташування і повної назви продавця, а в разі необхідності - місця розташування і повної назви особи, від імені якої виступає продавець;
 
   7) місце розташування і повну назву продавця, а в разі потреби - місце розташування і повну назву особи, від імені якої виступає продавець;
 
37. 8) характеру, атрибутів та прав продавця або його агента, зокрема інформації про його особу та активи, кваліфікацію, статус, наявність ліцензії, афілійованість та права інтелектуальної або промислової власності, його відзнаки та нагороди;
 
   8) характер, атрибути та права продавця або його агента, зокрема інформації про його особу та активи, кваліфікацію, статус, наявність ліцензії, афілійованість та права інтелектуальної або промислової власності, його відзнаки та нагороди;
 
38. 9) небезпеки, що загрожує споживачу у зв’язку із покупкою та/або використанням продукції;
 
   9) небезпеку, що загрожує споживачу у зв’язку з покупкою та/або використанням продукції;
 
39. 10) прав споживача, у тому числі права відмовитися від продукції (для відповідних видів товарів, робіт і послуг), права на заміну продукції або відшкодування збитків.
 
   10) права споживача, у тому числі право відмовитися від продукції (для відповідних видів товарів, робіт і послуг), право на заміну продукції або відшкодування збитків.
 
40. Підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається у нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійснення свідомого вибору.
 
-6- Кондратюк О.К.
Після абзацу тринадцятого підпункту 1) пункту 2 Розділу І проекту доповнити новим абзацом такого змісту:
«Підприємницька практика, яка суттєво спотворює або може суттєво спотворювати економічну поведінку лише чітко визначеної (окремої) групи споживачів, особливо вразливих до такої діяльності через їх розумові або фізичні вади, вік чи довірливість, у разі, якщо продавець мав об’єктивну можливість передбачити їх поведінку та особливості, повинна оцінюватися з точки зору середньостатистичного представника такої групи, а також з урахуванням припущення, що, зважаючи на обставини викладені вище, відсутня можливість здійснити свідомий і компетентний вибір, а споживач помиляється при вчиненні правочину щодо обставин, які мають істотне значення. Вищезазначене не стосується законної рекламної діяльності, у тому числі створення заяв або виразів, які не можуть бути сприйняті буквально.».
 
Враховано   Підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається у нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійснення свідомого вибору.
Підприємницька практика, яка істотно спотворює або може істотно спотворити економічну поведінку лише чітко визначеної (окремої) групи споживачів, особливо вразливих до такої діяльності через їх розумові або фізичні вади, вік чи довірливість, у разі якщо продавець мав об’єктивну можливість передбачити їх поведінку та особливості, має оцінюватися з точки зору середньостатистичного представника такої групи, а також з урахуванням припущення, що, зважаючи на викладені обставини, можливість здійснити свідомий і компетентний вибір відсутня і споживач помиляється при вчиненні правочину щодо обставин, які мають істотне значення. Зазначені умови не стосуються законної рекламної діяльності, у тому числі створення заяв або виразів, які не можуть бути сприйняті буквально»;
 
41. 2) пункт 4 частини третьої викласти в такій редакції:
 
   2) у частині третій:
пункт 4 викласти в такій редакції:
 
42. «4) недостовірне повідомлення про наявність обмеженої кількості продукції або про продаж продукції протягом обмеженого терміну часу, яке спонукає споживачів до прийняття швидкого рішення і позбавляє їх достатнього періоду часу для прийняття свідомого рішення»;
 
-7- Кондратюк О.К.
Абзац перший підпункту 3) пункту 2 Розділу І проекту викласти у такій редакції: «3) частину третю доповнити пунктами дев’ять – шістнадцять такого змісту:»
 
Враховано   «4) недостовірне повідомлення про наявність обмеженої кількості продукції або про продаж продукції протягом обмеженого строку, що спонукає споживачів до прийняття швидкого рішення і позбавляє їх достатнього періоду часу для прийняття свідомого рішення»;
 
43. 3) частину третю доповнити пунктами дев’ять - сімнадцять такого змісту:
 
   доповнити пунктами 9 - 16 такого змісту:
 
44. «9) маркування продукції знаком довіри, знаком якості або знаком відповідності без отримання на це відповідного дозволу уповноваженої особи чи власника таких знаків;
 
   «9) маркування продукції знаком довіри, знаком якості або знаком відповідності без отримання на це відповідного дозволу уповноваженої особи чи власника таких знаків;
 
45. 10) пропонування продажу продукції за спеціальною ціною, якщо:
 
   10) пропонування продажу продукції за спеціальною ціною, якщо:
 
46. а) в продажу ця продукція відсутня;
 
   а) у продажу така продукція відсутня;
 
47. б) продавець відмовляється прийняти замовлення на таку продукцію або доставити її у прийнятний термін;
 
   б) продавець відмовляється прийняти замовлення на таку продукцію або доставити її у прийнятний строк;
 
48. в) продавець пропонує неякісні екземпляри цієї продукції з наміром продати іншу продукцію;
 
   в) продавець пропонує неякісні екземпляри такої продукції з наміром продати іншу продукцію;
 
49. 11)представлення встановленого законодавством права споживача як наданого продавцем продукції привілею;
 
   11) представлення встановленого законодавством права споживача як наданого продавцем продукції привілею;
 
50. 12) неправдива заява про припинення продавцем своєї торговельної діяльності або його переїзд;
 
   12) неправдива заява про припинення продавцем торговельної діяльності або його переїзд;
 
51. 13) заява про те, що придбання продукції може посприяти виграшу у лотереї;
 
   13) заява про те, що придбання продукції може сприяти виграшу у лотереї;
 
52. 14) поширення недостовірної інформації про стан ринку або можливість придбати продукцію з метою спонукати споживача придбати продукцію на менш вигідних для нього умовах;
 
   14) поширення недостовірної інформації про стан ринку або можливість придбати продукцію з метою спонукати споживача придбати продукцію на менш вигідних для нього умовах;
 
53. 15) заява про проведення конкурсу або розіграшу подарунків без наступного вручення цих подарунків або їх еквівалента.
 
   15) заява про проведення конкурсу або розіграшу подарунків без наступного вручення таких подарунків або їх еквівалента;
 
54. 16) недостовірне твердження про те, що продавець діє не в торговельних, ділових чи професійних інтересах або представляє себе як споживач».
 
   16) недостовірне твердження про те, що продавець діє не в торговельних, ділових чи професійних інтересах, або представлення продавцем себе як споживача».
 
55. 3. У статті 7 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, N 36, ст.164):
 
-8- Кондратюк О.К.
Підпункт 1) пункту 3 Розділу І проекту викласти у такій редакції: «1) у частині першій слова «з товарами, роботами, послугами чи діяльністю іншого суб'єкта господарювання» замінити словами «з іншими особами, товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікуючи конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом».»
 
Враховано   3. У статті 7 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 36, ст. 164):
 
56. 1) у частині першій слова «роботами, послугами» виключити;
 
   1) у частині першій слова «з товарами, роботами, послугами чи діяльністю іншого суб'єкта господарювання» замінити словами «з іншими особами, товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікує конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом»;
 
57. 2) частину другу викласти у такій редакції:
 
   2) частину другу викласти в такій редакції:
 
58. «Правомірність порівняння у рекламі та відповідальність за недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами визначається Законом України «Про рекламу».
 
   «Правомірність порівняння у рекламі та відповідальність за недотримання встановлених законодавством вимог щодо змісту порівняльної реклами визначається Законом України «Про рекламу».
 
59. 4. У статті 16 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 7, ст. 36):
 
   2. Частину шосту статті 16 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 7, ст. 36; 2003 р., № 35, ст. 271; 2008 р., № 23, ст. 217) доповнити абзацом восьмим такого змісту:
 
60. 1) частину шосту доповнити новими абзацом сьомим такого змісту:
 
      
61. «використання знаку у порівняльній рекламі, що здійснюється у відповідності до положень законодавства про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції та яке не відноситься до нечесної підприємницької практики».
 
   «використання знаку у порівняльній рекламі, що здійснюється відповідно до законодавства про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції та не відноситься до нечесної підприємницької практики».
 
62. 5. У статті 33 Господарського кодексу України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, № 18, № 19-20, № 21-22, ст.144):
 
   1. Частини першу і сьому статті 33 Господарського кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 18-22, ст. 144) викласти в такій редакції:
 
63. 1) частину першу викласти у такій редакції:
 
      
64. «1. Неправомірним використанням ділової репутації суб'єкта господарювання визнаються: неправомірне використання чужих позначень, рекламних матеріалів, упаковки; неправомірне використання товару іншого виробника; копіювання зовнішнього вигляду виробу іншого виробника; порівняльна реклама, якщо в такій рекламі порушено вимоги законодавства України про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції або таку рекламу можна кваліфікувати як нечесну підприємницьку практику»;
 
-9- Кондратюк О.К.
Підпункт 2) пункту 5 Розділу І проекту викласти у такій редакції: «2) частину сьому викласти у такій редакції:
«7. Порівняльною є реклама, що містить порівняння з іншими особами, товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікуючи конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом. Не визнається неправомірним порівняння в рекламі у випадках, передбачених законодавством України».».
 
Враховано   «1. Неправомірним використанням ділової репутації суб'єкта господарювання визнаються: неправомірне використання чужих позначень, рекламних матеріалів, упаковки; неправомірне використання товару іншого виробника; копіювання зовнішнього вигляду виробу іншого виробника; порівняльна реклама, якщо в такій рекламі порушено вимоги законодавства України про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції або таку рекламу можна кваліфікувати як нечесну підприємницьку практику»;
 
65. 2) у частині сьомій слова «передбачених законом» замінити словами «передбачених законодавством України».
 
   «7. Порівняльною є реклама, що містить порівняння з іншими особами, товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікує конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом. Не визнається неправомірним порівняння в рекламі у випадках, передбачених законодавством України».
 
66. ІІ. Цей закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
   ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
67. Голова Верховної Ради України

   Голова Верховної Ради України